Selkeää ajattelua

Etsivä löytää

Toivoisin keskustelukumppanilta niin selkeää ajattelua kuin Kari Enqvist osoittaa tällä sivulla olevassa videossa, joka käsittelee uskomuksia ja maailmankuvaa:
www.youtube.com/user/HelsinginVA/videos

Enqvistillä oli melkoinen homma pitää syrjähtelevät kommentoijat järjestyksessä vapaa-ajattelijoiden järjestämässä tilaisuudessa.

8

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota neuvosta vaari

Voisit sovelta toivomusta myös itseesi. Sen verran tehokkaasti yrität aina vaihtaa keskustelunaihetta kun eteen tulee jokin aihe, joka ei syystä tai toisesta ole mieleesi. Kuten nyt vaikka mormonien polyteismi, jota käsiteltäessä syrjähdät aina höpöttelemään kristittyjen jumalkäsityksistä ja perustelemaan mormonikäsityksiä sillä, että sinun mielestäsi kristittyjen jumalkäsitys on niin "käsittämätön". Selkeitä vastauksia sinulta ei ole todellakaan totuttu saamaan kun kiertelet aihetta kuin aihetta kuin kissa kuumaa puuroa.

• 7+18

Mormonismin on tasan yhtä polyteistista kuin Uusi testamentti:
        Luuk. 3:22

ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." [Matt. 3:17 ]

• niinpä niin
        7+18 kirjoitti:

Mormonismin on tasan yhtä polyteistista kuin Uusi testamentti:
        Luuk. 3:22

ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt." [Matt. 3:17 ]

Teidän tulkintanne Raamatusta on polyteistinen, kristityillä se on monoteistinen, mutta tämäkään ei ollu tälläerää se keskutelun aihe vaan ainoastaan esimerkki, jolla havainnollistettiin kuinka vaihdat puheenaihetta kuin paitaa. Nythä puhe oli juuri siitä aiheen vaihtamisesta, johon siis jälleen syyllistyit.

• niinpä niin kirjoitti:

Teidän tulkintanne Raamatusta on polyteistinen, kristityillä se on monoteistinen, mutta tämäkään ei ollu tälläerää se keskutelun aihe vaan ainoastaan esimerkki, jolla havainnollistettiin kuinka vaihdat puheenaihetta kuin paitaa. Nythä puhe oli juuri siitä aiheen vaihtamisesta, johon siis jälleen syyllistyit.

Kuinka voi saada monoteistisen tulkinnan siitä mitä kaikki evankelistat kertovat tapahtuneen Kristuksen kasteen yhteydessä? - Kristus oli vedessä, johon Johannes Kastaja Hänet upotti. Taivaasta Isä todisti Pojastaan. Pyhä Henki laskeutui kyyhkysen tavoin. Eli selvästi kolme erillistä jumaluuden jäsentä samalla kertaa läsnä. Mihinkään muuhun tulkintaan ei ole oikeutusta.

• ...
        Tapani1 kirjoitti:

Kuinka voi saada monoteistisen tulkinnan siitä mitä kaikki evankelistat kertovat tapahtuneen Kristuksen kasteen yhteydessä? - Kristus oli vedessä, johon Johannes Kastaja Hänet upotti. Taivaasta Isä todisti Pojastaan. Pyhä Henki laskeutui kyyhkysen tavoin. Eli selvästi kolme erillistä jumaluuden jäsentä samalla kertaa läsnä. Mihinkään muuhun tulkintaan ei ole oikeutusta.

Tapani hyvä, olen seurannut kirjoitteluasi pitkään. Ennen kielsit ehdottomasti Smithin opin polyteisminmm. selittämällä Kristuksen osalta Junmalan Hänen sukunimekseen. Kun huomasit vihdoin sen selityksen intoksi, olet muuttanut taktiikkaa ja väität Raamattua polyteistiseksi.

Kukaanhan ei ole kiistänyt useita persoonia...

• missä äly
        Tapani1 kirjoitti:

..ja siis edelleen jatkat ohi aiheesta. Etkös sinä juuri itse toivonut, että ihmiset pysyisivät aiheessa?

• 1+19

Toivoisin sinulta niin selkeää ajattelua kuin David Fitzgerald osoittaa tässä videossa, joka käsittelee mormonismin kaikkea muuta kuin selkeää ajattelua.
      http://m.youtube.com/watch?v=DTi8dq4KAeE

• 6+5

Eipä tuo video auennut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe