Aloitin Zoloftin kolme päivää sitten 25mg annoksella PMS-oireisiin. Nyt on todella huono olo, oksettaa, väsyttää (mutta öisin en saa unta, vaikka normaalisti todella hyvät unenlahjat), vapisuttaa, pyörryttää jne. Huomenna pitäisi mennä töihin ja olo on kuin zombiella.. Taidan jättää seuraavan lääkkeen ottamatta. Yritin soittaa lääkärille, mitä tekisin, mutta hän ei ollut tavoitettavissa. Toivottavasti jaksan huomenna, olo on todella kurja.
Onko jollain muulla ollut yhtä rajut alkuoireet ja helpottavatko ne kenties jossain vaiheessa?
Zoloftista sivuoireita
3
600
Vastaukset
- Ovidiu
...kyllä. Kuvailemasi oireet ovat erittäin tyypillisiä kaikille SSRI-lääkkeille. Ne menevät ohitse. Lääkitystä ei kannata lopettaa kesken, jos vain jotenkin siedät alkuoireet.
- hmm.
Itse syön Zoloftia 100 mg/vrk, eikä enää muita sivuvaikutuksia ole kuin hiukan lisääntynyt hikoilu. Alkuvaiheen pahoinvointi ym. menevät yleensä ohi viimeistään parin viikon kuluessa. Jos jostain syystä oireita on pidempään, kannattaa ehkä puhua lääkärille lääkkeen vaihtamisesta.
- nyt jo terve
Minä olen käyttänyt Zoloftia nyt reilun vuoden ja äskettäin lääkärin kanssa miettiessä tulen käyttämään sitä ainakin seuraavat pari vuotta.
Minulla ei ollut Zoloftin kanssa mitään ongelmia missään vaiheessa. Minä olin niin rapakunnossa, että... Oli sellainen tosi tuskainen ja ahdistava olo. Kurkussa tuntui niin, ettei henkeä meinannut saada. Olin tosi masentunut.
Noin kuukauden kuluttua alkoi tuskainen olo hävitä ja olin taas oma itseni. Vuoden verran on jatkunut tällainen tasainen kulku, eikä lääkkeistä ole mitään haittaa. Nukkumisongelmia ei ole ollut missään vaiheessa.
Minä olen erittäin tyytyväinen lääkkeen sopivuuteen. Se on ainakin auttanut minua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708