Zoloftista sivuoireita

Aloitin Zoloftin kolme päivää sitten 25mg annoksella PMS-oireisiin. Nyt on todella huono olo, oksettaa, väsyttää (mutta öisin en saa unta, vaikka normaalisti todella hyvät unenlahjat), vapisuttaa, pyörryttää jne. Huomenna pitäisi mennä töihin ja olo on kuin zombiella.. Taidan jättää seuraavan lääkkeen ottamatta. Yritin soittaa lääkärille, mitä tekisin, mutta hän ei ollut tavoitettavissa. Toivottavasti jaksan huomenna, olo on todella kurja.
Onko jollain muulla ollut yhtä rajut alkuoireet ja helpottavatko ne kenties jossain vaiheessa?
3610
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

...kyllä. Kuvailemasi oireet ovat erittäin tyypillisiä kaikille SSRI-lääkkeille. Ne menevät ohitse. Lääkitystä ei kannata lopettaa kesken, jos vain jotenkin siedät alkuoireet.

Äänestä

Itse syön Zoloftia 100 mg/vrk, eikä enää muita sivuvaikutuksia ole kuin hiukan lisääntynyt hikoilu. Alkuvaiheen pahoinvointi ym. menevät yleensä ohi viimeistään parin viikon kuluessa. Jos jostain syystä oireita on pidempään, kannattaa ehkä puhua lääkärille lääkkeen vaihtamisesta.

Äänestä

Minä olen käyttänyt Zoloftia nyt reilun vuoden ja äskettäin lääkärin kanssa miettiessä tulen käyttämään sitä ainakin seuraavat pari vuotta.

Minulla ei ollut Zoloftin kanssa mitään ongelmia missään vaiheessa. Minä olin niin rapakunnossa, että... Oli sellainen tosi tuskainen ja ahdistava olo. Kurkussa tuntui niin, ettei henkeä meinannut saada. Olin tosi masentunut.

Noin kuukauden kuluttua alkoi tuskainen olo hävitä ja olin taas oma itseni. Vuoden verran on jatkunut tällainen tasainen kulku, eikä lääkkeistä ole mitään haittaa. Nukkumisongelmia ei ole ollut missään vaiheessa.

Minä olen erittäin tyytyväinen lääkkeen sopivuuteen. Se on ainakin auttanut minua.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Sari kirjoitti:

Aloitin Zoloftin kolme päivää sitten 25mg annoksella PMS-oireisiin. Nyt on todella huono olo, oksettaa, väsyttää (mutta öisin en saa unta, vaikka normaalisti todella hyvät unenlahjat), vapisuttaa, pyörryttää jne. Huomenna pitäisi mennä töihin ja olo on kuin zombiella.. Taidan jättää seuraavan lääkkeen ottamatta. Yritin soittaa lääkärille, mitä tekisin, mutta hän ei ollut tavoitettavissa. Toivottavasti jaksan huomenna, olo on todella kurja.
Onko jollain muulla ollut yhtä rajut alkuoireet ja helpottavatko ne kenties jossain vaiheessa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu