Asun tiheästi rakennetulla omakoti alueella ja minua ärsyttää koiran ulkoiluttajat kun suurin osa ei välitä tippaakaan mihinkä koira kusee ja paskantaa. Portinpielet näillä on koiran kusetus paikkana ja paskannellaan postilaatikon viereen. Muutamalle tavatessa olen sanonut, että eikö löydy muutaa paikkaa kuin toisten porttien pielet.
Kysynkin onko mitään tehokasta hajustetta tai muuta tapaa millä voisi koirat karkoittaa ?
jatkuva riesa
8
164
Vastaukset
- nyyyyh
kaupasta saa sellaista suihketta mikä pitää hetken koirat pois. kokeille etikkaa tai sitruunan kuoria tms inhottavan hajuista.
- rotta2
Minä laittaisin ilmoitukset näkyvästi rotanmyrkystä. eiköhän pysy koiratkin pois pelkällä ilmoituksella.
- ...
Todellakin, saattaa olla että pelkät myrkyn kuvat (pääkallo ja ristiluut) voisivat pitää koirat tehokkaammin loitolla kuin esim. koirakieltomerkit. :3
Toki merkkejä tehostamaan voisi kylvää lihapullia muistuttavia möykkyjä tai muuta vastaavaa.
- EI KIVA
Itellä pari rekkua ja samoin ärsyttää saman kylän ihmiset, jotka tosiaankin päästää koiransa meidän portinpieliin ja meidän tontin puolelle tekemään tarpeensa. Ihmetellä täytyy. Olenkin ajatellut, että he ovat vähä-älyisiä kun eivät sen vertaa tajua. Ja muutenkin olen huomannut, ettämonet vaan kävelyttävät hihna pitkällä ja antavat koiransa hyppiä missä niitä huvittaa. No, se siitä narinasta, mutta toi etikka on ihan ok. Itse kokeilin ja pysyy katit ja rekut kauempana. Toki omanikin, mutta ne eivät tee omalle pihalle, eivätkä edes omalle pihatielle. Olen molemmat koulinut niin, että ensin mennään reippaasti tienpätkä (toiseen suuntaan 30 m ja toiseen 200 m). Vasta sitten ollaan joko metsässä tai yleisellä alueella. Metsässäkään eivät tee polulle ja yleisellä alueella korjaan kakan pois. Kyllä koiranomistajissa on todellakin vikaa jos eivät kunnioita toisen omaisuutta jne. Otappa silti se etikka käyttöön. Itse olen suihkepulloon laittanut yks kolmasosa etikkaa ja loput vettä ja tehoaa. Eikä tuo litku sitten ole vaarallista kenellekkään.
On omasta takaa karvakorvia, mutteivat ne ovien pieliin nosta koipea, käskystä ohittavat paikat minne ei lorotella -tai postilaatikot on jo niin monta kertaa kielletty että alkavat mennä ohi ihan itsestään...:
Niin ei voi kun ihmetellä joittenkin tapoja ja ymmärrystä -tai niitten puutetta- kun eivät edes sen hihnan avulla saa koiriansa pois toisten nurkista.- hjhskdhkhiksjkdj
Meet sinne poprtinpieleen kukkia istuttelee,ja katot ettei kukaan kuseksi siihen.
Tietysti voi istuttaa siihen jotain kasveja joista koirat ei tykkää :) - niin hienoa
aamulla katselin kun muodikkaaseen veryttelypukuun pukeutunut nuorinainen ulkoilutti koiraansa-koira löntysteli naisen perässä irtonaisena ja pasko sentäs keskelle ruohikkoa jota tämä hieno nuorinainen ei tietenkään viitsinyt kerätä pois sillä oli jo melkein kotiovellaan eikä koira kiinnostanut pätkätkään
näin ne koiran omistajat hesassa- ...
Käy pudottamassa se tuotos naisen postiluukusta, kun kerran tiedät missä hän asuu. :3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625