Älkää olko mistään huolissanne, vaan sattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa (Fil.4:6-7)
Tämä oli täyttä Jumalan sanaa. Jos me valkeudessa vaellamme, niin Jumala on meidän kanssamme! Mutta jos meissä asuu katkeruus ja anteeksi antamattomuus, pahan puhuminen, panettelu toisistamme kohtaan, niin Jumalan Rakkaus on meistä kaukana.
Olen tällä palstalla yrittänyt tuoda anteeksiantamusta teille, mutta huonoin tuloksin. Olen saanut vihat niskaani, sheriffiä myöten, mutta rukoilkaamme että oikeus voittaa tälläkin palstalla....:) terv. juppe.
Huolissaan.!
14
494
Vastaukset
- Raamatun lukija
lähestyit hellareita haukkumalla heidat maanrakoon kun samalla kehuit luterilaisia "tosi" uskoviksi.
- juppe
Mutta jos satutte tietämään olen näin julkisesti pyytänyt anteeksi. Mutta jatkatte sheriffiä myöten parjaamisen, ja tämänkin kirjoituksen alkuperää vähän epäilen!!! Terv. juppe. ps. olisi syytä mennä itseenne!
- Raamatun lukija
juppe kirjoitti:
Mutta jos satutte tietämään olen näin julkisesti pyytänyt anteeksi. Mutta jatkatte sheriffiä myöten parjaamisen, ja tämänkin kirjoituksen alkuperää vähän epäilen!!! Terv. juppe. ps. olisi syytä mennä itseenne!
...sattuneet tietämään :D. kaikkien(siis kaikkien) olisi syytä mennä itseensä... ainakin edes vähäsen
- maija
Heippa!
minulle kävi samalla tavalla, kerroin vain oman mielipiteeni en AINOAA OIKEATA TOTUUTTA. Ja koska satuin puolustamaan lapsikastetta, minut ajetettiin maan rakoon ja käskettiin häipymään täältä "oikeaoppisten" palstalta.
Olen muka pahuuden enkeli.
Nyt alkaa tuntumaan , että se "pahuus" asuu juuri tällä palstalla, sillä missään muualla en ole saanut vastavanlaista kohtelua. Edes paikallisessa helluntaiseurakunnassa jossa luterilaisuudestani huolimatta haluan käydä ei minua ole koskaan ajettu pois, eikä haukuttu pahuuden enkeliksi, vaan päinvastoin, on otettu avosylin vastaan ja sanottu siskoksi ja taputettu, että ei se kaste vaan usko.
Olen todella pettynyt tähän palstaan. Onko täällä todella "tiukkapipoja" vain, vai satuinko vääränä päivänä tulemaan tälle palstalle.
Muilla palstoilla kyllä keskustellaan asiallisesti eikä haukuta ja ajeta pois.
No koska helluntalaiset antavat itsestään tällaisen kuvan en voi kun todeta, että kiitos oli kiva tutustua teidän piireihinne ja ajtuksiinne.
Palaan takaisin luterilaisten luo, sillä kyllä heidän joukossaan ainakin näillä palstoilla on enemmän sitä kristillisyyttä ja lähimmäisen rakkautta kun tällä palstalla.
Anteeksi vielä kerran, että tulin tänne. En ole halunnut loukata ketään enkä opettaa mitään
"väärää oppia". Totesin ainoastaan , että kasteasia ei ole tärkein vaan itse usko.
Siunattua jatkoa teille kaikille
maija- joo
Luuletko, että sinua ei tunnista noista kirjoituksistasi, Olet tosiaan lääkärin tarpeessa...! Poista tämä kirjoituksen, niin kuin sinulla on se tapana...!
- maija
joo kirjoitti:
Luuletko, että sinua ei tunnista noista kirjoituksistasi, Olet tosiaan lääkärin tarpeessa...! Poista tämä kirjoituksen, niin kuin sinulla on se tapana...!
Miten minä poistan tämän viestin ?
Miten niin minulla on tapana poistella viestejä en minä osaa sitä tehdä.
Mutta jostain syystä kaikki viestit eivät kyllä näy ainakaan heti......
Onko tällä palstalla jokin ongelmana..???? - joo
maija kirjoitti:
Miten minä poistan tämän viestin ?
Miten niin minulla on tapana poistella viestejä en minä osaa sitä tehdä.
Mutta jostain syystä kaikki viestit eivät kyllä näy ainakaan heti......
Onko tällä palstalla jokin ongelmana..????poistit sieltä kaste jutusta omas, kun paljastin sinut maijana eli sheriffinä, ja poistit samalla minun kirjoitukseni. Onneksi moni kerkesi lukemaan, olet valheitten mestari poistelet jälkiäsi...!
- Ritva
Olen pahoillani kohtelusta, jonka sait kirjoitettuasi oman mielipiteesi. Minä olen kanssasi samaa mieltä, että ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa. Minä en edes uskalla lähteä riitelemään kasteasiasta, minulla on oma mielipiteeni, mutta en voi vaatia toisia ajattelemaan samalla tavalla kuin minä.
Olen kertonust meidän rukouspiirista, missä on luterilaisia ja helluntalaisia. Me yhdessä rukoilemme, eikä meille tule mieleenkään alkaa riidellä kasteesta. Me rukoilemme toistemme puolesta ja ennen kaikkea etsimme Jeesuksen läheisyyttä.
Kun olen lukenut kirjoituksia täällä, olen monesti tullut surulliseksi, koska me lyömme toisiamme vihaisilla sanoilla. Minusta meidän uskovien pitäisi tuntea toisiamme kohtaan rakkautta. Joskus tuntuu siltä, että on mukavampi riidellä kuin keskustella järkevästi. Minä ainakin tahdon sydämestäni rakastaa jokaista uskovaa, kuului hän sitten mihin seurakuntaan tahansa. Minä tahdon myös rakastaa niitä ihmisiä, jotka eivät vielä tunne Jeesusta.
Rakastakaamme toisiamme niinkuin Hän meitä rakasti, lauletaan yhdessä laulussa. Eikö Kristuksen rakkaus ole saanut meitä niin valtaansa, että me voisimme loistaa Jeesuksen rakkautta tässä pimenevässä maailmassa. Toivon, että tulee aika, jolloin me uskovat voisimme yhdessä voittaa ihmisiä Kristukselle.
Anna anteeksi, Maija ne ilkeät sanat, joita on kirjoitettu sinulle, minä helluntalaisena pyydän. - Maija
Ritva kirjoitti:
Olen pahoillani kohtelusta, jonka sait kirjoitettuasi oman mielipiteesi. Minä olen kanssasi samaa mieltä, että ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa. Minä en edes uskalla lähteä riitelemään kasteasiasta, minulla on oma mielipiteeni, mutta en voi vaatia toisia ajattelemaan samalla tavalla kuin minä.
Olen kertonust meidän rukouspiirista, missä on luterilaisia ja helluntalaisia. Me yhdessä rukoilemme, eikä meille tule mieleenkään alkaa riidellä kasteesta. Me rukoilemme toistemme puolesta ja ennen kaikkea etsimme Jeesuksen läheisyyttä.
Kun olen lukenut kirjoituksia täällä, olen monesti tullut surulliseksi, koska me lyömme toisiamme vihaisilla sanoilla. Minusta meidän uskovien pitäisi tuntea toisiamme kohtaan rakkautta. Joskus tuntuu siltä, että on mukavampi riidellä kuin keskustella järkevästi. Minä ainakin tahdon sydämestäni rakastaa jokaista uskovaa, kuului hän sitten mihin seurakuntaan tahansa. Minä tahdon myös rakastaa niitä ihmisiä, jotka eivät vielä tunne Jeesusta.
Rakastakaamme toisiamme niinkuin Hän meitä rakasti, lauletaan yhdessä laulussa. Eikö Kristuksen rakkaus ole saanut meitä niin valtaansa, että me voisimme loistaa Jeesuksen rakkautta tässä pimenevässä maailmassa. Toivon, että tulee aika, jolloin me uskovat voisimme yhdessä voittaa ihmisiä Kristukselle.
Anna anteeksi, Maija ne ilkeät sanat, joita on kirjoitettu sinulle, minä helluntalaisena pyydän.Toki Ritva ei sinun pidä muiden puolesta pyytää anteeksi. Ymmärrän täysin tätä uskontovastaisuutta ja varsinkin yhteiskristillisyyden vastustusta. Olen onnekseni löytänyt paikkakunnalta myös piirin johon kuuluu sekä helluntalaisia että luterilaisia.
Se mikä meitä yhdistää on usko Jeesukseen Kristukseen Vapahtajana ja minusta on hieno asia, että saan luterilaiseen kirkkoon kuuluvana mennä heidän tilaisuuksiinsa vaikken maksakaan kymmenyksiä. Se jos mikä on lähimmäisen rakkautta, välittää ihmisestä edusti hän mitä uskontoa tai kirkkoa tahansa.
Omassa kirkossani se "henki" ei aina ole niin kovin koskettava kuin näissä yhteisisissä piireissä joissa rukoillaan jakeskustellaan yhdessä yhteisestä asiasta, pelastuksesta.
Mutta ihminen on ihminen ja joskus raadollinen, en minäkään mikään synnitön hyvyyden perikuva ole, mutta Jeesus rakastaa minua tällaisenaan vajavaisena ihmisenä. Joka aamu on armo uusi. Se on juuri tuo ihana pelastuksen sanoma johon nojaten jaksaa nousta päivään.
Kiitos sinulle Ritva ja oikein paljon siunasta elämääsi.....
- ........
............
- juppe
Näyttäisi sellaiselta kuin itse Jumala olisi käynyt tällä palstalla..:) Rauhan minä jätän teille: minun rauhani- sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murhellinen älköönkä peljätkö.
Tälläistä vain Jumala saa aikaan kun oikein uskoo Jumalaan! Minä henkilökohtaisesti, olen joutunut viikko sitten kokemaan tämän palstan panettelua. Vielläpä itse sheriffiltä, uskomatonta mutta totta, olen laittanut eteenpäin asioita menemään....:) Terv. juppe.- matias
Sinähän olet laittanut aivan tosissaan rauhanpiipun palamaan. Hyvä juttu. Joskus vähän huolettaa meneekö siinä puurot ja vellit sekaisin, mutta se ei ole yksisttään meistä kiinni, Jumala kyllä sanassaan ja hengesään pitää meistä kiinni. Nyt on vähän jännä aika. Eri kirkkokunnissa ja herätysliikeissä käydään aikamoisia keskusteluja, ei ole vielä minulle kirkastunut mikä tämän tarkoitus on.
- Faktahomma
olet varsinainen reuhupetteri. Miksi yrität muuttaa mustan valkoiseksi?
- matias
Juppe on pysynyt asia linjalla. Mutta sinä "faktahomma" puhut sheriffin kielellä karvaisin käsin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi534360Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal824049- 703518
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963450Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1072465- 352318
- 242199
- 362189
- 382179
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232064