hammassuojat

turhautunut

Kun saan alahampaiden taakse jotkut lingon kaaret...Mutta siinä on sellainen mutta kun harrastan kamppailulajia ja käyn kisoissa joissa pitää olla hammassuojat joten pystyykö normi hammassuojia käyttämään näiden lingon kaarien kanssa vai pitääkö tilata erikoishammassuojat ja jos pitää niin saako sellaisia hammaslääkäreiden kautta ilmaiseksi vai kuinka?

18

459

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+17

      Oisko linguaalikaari? Riippuu vähän niistä sun käyttämistä hammassuojista, että joustaako ne kuinka paljon...Kun virityksenähän toi linguaalikaari ei vie paljon tilaa, joten sellanen silikonisuojus varmaan joustaa sen verran? Kannattaa ottaa se sun suoja mukaan sille käynnille milloin se kaari laitetaan paikoilleen, jotta hammaslääkäri saa katottua hyvin että mahtuuko kaikki paikoilleen ja voi vaikka vähän hioa sitä sun suojaa jos se ei kunnolla mahdu:)

      • turhautunut

        Varmaan se on toi linguaalikaari ja joo ne hammassuojat on muoviset taipuu jonkun verran ja ne muotoillaan silleen et ne kiehautetaan vedessä pehmeäksi ja pistetään suuhun jolloin ne muotoutuu hampaiden mukaisesti,eli en usko et mikään hiominen on mahdollinen..Mut yhellä kaverillani on ollu raudat (ylähampaissa)ja se on sanonut et oikeestaan minkäänlaisten rautojen kanssa ei pysty käyttään normi hammassuojia vaan tarvis ne "erikois hammassuojat"osaisko kukaan sanoo et maksaaks niiden teettäminen?Ja toiseks mulla on aina ollut hirvee hammaslääkärin pelko mulla on revitty 3 tai 4 hammasta ja joka kerralla on vain pahentunut pelkoni,en pelkää oikeastaan muuta kuin sitä puudutusneulaa en pidä neuloista saatika muista ruiskeista yhtään ja sitten kun huomaa sellaisen lähestyvän naamaani saan shokki kohtauksen...Aina tarvii pari tyyppiä pitämään minua kiinni etten mottaa hammaslääkäriä/lääkäriä peloissani tai shokissani mitä olen aina.Kerran olin hammaslääkärissäni niin peloissani että puudutusaine ei tehonnut vaikka pistivät sitä 4-5ruiskullista siinä se sitten revittiin ja puudutus alkoi vaikuttamaan vasta kotona,koko alahuuli ja ikenet olivat ihan tunnottomat. ;(
        Nyt jo pelkään tulevaa 3käyntikertaa jotka on tulossa näiden parin viikon sisällä..Tiedän jo mitä tapahtuu ja melkein voin kuvitella lyöväni tai potkaisevani jotakin shokissani ja lähtevän juoksemaan koko huoneesta pois...


      • Kslslwlslwksks
        turhautunut kirjoitti:

        Varmaan se on toi linguaalikaari ja joo ne hammassuojat on muoviset taipuu jonkun verran ja ne muotoillaan silleen et ne kiehautetaan vedessä pehmeäksi ja pistetään suuhun jolloin ne muotoutuu hampaiden mukaisesti,eli en usko et mikään hiominen on mahdollinen..Mut yhellä kaverillani on ollu raudat (ylähampaissa)ja se on sanonut et oikeestaan minkäänlaisten rautojen kanssa ei pysty käyttään normi hammassuojia vaan tarvis ne "erikois hammassuojat"osaisko kukaan sanoo et maksaaks niiden teettäminen?Ja toiseks mulla on aina ollut hirvee hammaslääkärin pelko mulla on revitty 3 tai 4 hammasta ja joka kerralla on vain pahentunut pelkoni,en pelkää oikeastaan muuta kuin sitä puudutusneulaa en pidä neuloista saatika muista ruiskeista yhtään ja sitten kun huomaa sellaisen lähestyvän naamaani saan shokki kohtauksen...Aina tarvii pari tyyppiä pitämään minua kiinni etten mottaa hammaslääkäriä/lääkäriä peloissani tai shokissani mitä olen aina.Kerran olin hammaslääkärissäni niin peloissani että puudutusaine ei tehonnut vaikka pistivät sitä 4-5ruiskullista siinä se sitten revittiin ja puudutus alkoi vaikuttamaan vasta kotona,koko alahuuli ja ikenet olivat ihan tunnottomat. ;(
        Nyt jo pelkään tulevaa 3käyntikertaa jotka on tulossa näiden parin viikon sisällä..Tiedän jo mitä tapahtuu ja melkein voin kuvitella lyöväni tai potkaisevani jotakin shokissani ja lähtevän juoksemaan koko huoneesta pois...

        "erikois hammassuojat"osaisko kukaan sanoo et maksaaks niiden teettäminen?

        Kysytkö ihan tosissasi? Vastaus lienee sanomattakin selvää...


      • turhautunut
        Kslslwlslwksks kirjoitti:

        "erikois hammassuojat"osaisko kukaan sanoo et maksaaks niiden teettäminen?

        Kysytkö ihan tosissasi? Vastaus lienee sanomattakin selvää...

        No en tiedä miksikä niitä sanotaan mutta kysynkin niiltä keillä on kokemusta asiasta ja sinulla sitä ei näyttäisi olevan..jos tajuat.


      • KdksöslskskLaksnsd
        turhautunut kirjoitti:

        No en tiedä miksikä niitä sanotaan mutta kysynkin niiltä keillä on kokemusta asiasta ja sinulla sitä ei näyttäisi olevan..jos tajuat.

        Tajuan kyllä varsin hyvin. Sinä vaan et tajunnut mitä kysyin? Idiootti olet, kun kysyt, että maksaako suojat jotain!!' Tottakai maksaa, pöljähän sinä olet :-o)


      • turhautunut
        KdksöslskskLaksnsd kirjoitti:

        Tajuan kyllä varsin hyvin. Sinä vaan et tajunnut mitä kysyin? Idiootti olet, kun kysyt, että maksaako suojat jotain!!' Tottakai maksaa, pöljähän sinä olet :-o)

        Onko luetun ymmärtämisessäsi vikaa?Luehan uudestaan ja hitaasti.Minua on yritetty loukata pahemmillakin sanoilla kuin pöljä tai idiootti?Joten käytä mielikuvitustasi ja keksi jotain uutta.


      • Jspwpfsöqhiqsjöwdj
        turhautunut kirjoitti:

        Onko luetun ymmärtämisessäsi vikaa?Luehan uudestaan ja hitaasti.Minua on yritetty loukata pahemmillakin sanoilla kuin pöljä tai idiootti?Joten käytä mielikuvitustasi ja keksi jotain uutta.

        Ei ole. Luin silti uudestaan ja hitaasti ja silti tulin samaan lopputulokseen, että kysyt maksaako suojat jotain. Ilmaiseksi niitä ei kukaan tee, joten vastaan ihan suoraan, kun sinun itselläsi tuntuu olevan myös luetunymmärtämisessä vikaa eli maksaa toki. Tyhmäähän tuota on kysyäkään :-o) Pääasia ei ole, että sinun tyhmyydelle keksitään haukkumanimiä, joten annan olla. Keksi mieluummin itseksesi niitä haukkumasanoja itsellesi äläkä kysele täällä tyhmiä!


      • Idiootti???
        Jspwpfsöqhiqsjöwdj kirjoitti:

        Ei ole. Luin silti uudestaan ja hitaasti ja silti tulin samaan lopputulokseen, että kysyt maksaako suojat jotain. Ilmaiseksi niitä ei kukaan tee, joten vastaan ihan suoraan, kun sinun itselläsi tuntuu olevan myös luetunymmärtämisessä vikaa eli maksaa toki. Tyhmäähän tuota on kysyäkään :-o) Pääasia ei ole, että sinun tyhmyydelle keksitään haukkumanimiä, joten annan olla. Keksi mieluummin itseksesi niitä haukkumasanoja itsellesi äläkä kysele täällä tyhmiä!

        "Keksi mieluummin itseksesi niitä haukkumasanoja itsellesi äläkä kysele täällä tyhmiä!'"

        Voi herranjestas sanon minä!:D kyllä jotkut jaksaa vääntää tuollaisista asioista! :D :D eiköhän täällä saa kysyä ja pohtia asioita jotka mietityttää?


      • Kaldjalsksiiskwkskaksusu
        Idiootti??? kirjoitti:

        "Keksi mieluummin itseksesi niitä haukkumasanoja itsellesi äläkä kysele täällä tyhmiä!'"

        Voi herranjestas sanon minä!:D kyllä jotkut jaksaa vääntää tuollaisista asioista! :D :D eiköhän täällä saa kysyä ja pohtia asioita jotka mietityttää?

        Turhaan sinä itseäsi kysymysmerkin kera idiootiksi nimimerkitset. Selväähän se on, että olet idiootti, joten vaihda vaan nimimerkkisi perään huutomerkit. Niin selvä tapaus tämä on...
        Kysyähän aina saa, mutta kannattaako kysellä tyhmiä on jo toinen asia. Vastaus on edelleen ei kannata. Maksaako erikoissuojat jotain.. Voi tsiisus, mistä teitä sikiää :-o)


      • turhautunut
        Kaldjalsksiiskwkskaksusu kirjoitti:

        Turhaan sinä itseäsi kysymysmerkin kera idiootiksi nimimerkitset. Selväähän se on, että olet idiootti, joten vaihda vaan nimimerkkisi perään huutomerkit. Niin selvä tapaus tämä on...
        Kysyähän aina saa, mutta kannattaako kysellä tyhmiä on jo toinen asia. Vastaus on edelleen ei kannata. Maksaako erikoissuojat jotain.. Voi tsiisus, mistä teitä sikiää :-o)

        en oo kyllä vaihtanut nimimerkkiäni ja jos sulla ei ole muuta sanottavaa ku tota samaa paxkaa nii voit olla kommentoimatta


      • Idiootti????
        turhautunut kirjoitti:

        en oo kyllä vaihtanut nimimerkkiäni ja jos sulla ei ole muuta sanottavaa ku tota samaa paxkaa nii voit olla kommentoimatta

        Kuules Kaldjalsksiiskwkskaksusu,nauran itseni kipeäksi täällä lueskellessani juttujasi! LAPSELLISTA! Mutta niinhän taidat ollakin.


      • Skdiskasosösyalajs
        turhautunut kirjoitti:

        en oo kyllä vaihtanut nimimerkkiäni ja jos sulla ei ole muuta sanottavaa ku tota samaa paxkaa nii voit olla kommentoimatta

        Nimimerkiksesi idiootti oli laittanut IDIOOTTI??? En toki voi tietää, onko vaihtanut vai onko useampi nimimerkki, mutta nyt näin. Idiootti voi hyvinkin kysyä, että maksaako erikoissuojat jotain. Voi sua raukkaa :-o) Ole itse kommentoimatta muiden kirjotuksia, jos se niin risoo.


      • Kslsikasllaldbdksm
        Idiootti???? kirjoitti:

        Kuules Kaldjalsksiiskwkskaksusu,nauran itseni kipeäksi täällä lueskellessani juttujasi! LAPSELLISTA! Mutta niinhän taidat ollakin.

        Ei se naurata, että joku kysyy tosissaan, että maksaako erikoissuojat jotain? Jos ei naurata, niin sinähän se vasta naurettava olet. Minä kysyin aika nätisti alkujaan, että kysytkö oikeasti tosissaan ja siitäkös suuttui. Noh, meitähän on moneen junaan ja osa jää asemalle, minne Takahikiän asemalle sinä lienetkään jäänyt :-o)


      • turhautunut
        Skdiskasosösyalajs kirjoitti:

        Nimimerkiksesi idiootti oli laittanut IDIOOTTI??? En toki voi tietää, onko vaihtanut vai onko useampi nimimerkki, mutta nyt näin. Idiootti voi hyvinkin kysyä, että maksaako erikoissuojat jotain. Voi sua raukkaa :-o) Ole itse kommentoimatta muiden kirjotuksia, jos se niin risoo.

        No oon alle 18vuotias tyttö ja te ootte arvatenkin aikuisia 30-40v.?ehkä?Joten ketkä tässä on lapsellisia aikuiset miehet vittuilee 10vuotta nuoremman kanssa???Ja jos kuvittelette et "suutuin" kommenteistasi nii aika vähän vihan purkauksia oot nähny.Ja vielä kerran en ole vaihtanut nimimerkkiäni kuinka moneen kertaan sekin pitää kirjottaa?


      • Kskdödjsloahaiskusfgfs
        turhautunut kirjoitti:

        No oon alle 18vuotias tyttö ja te ootte arvatenkin aikuisia 30-40v.?ehkä?Joten ketkä tässä on lapsellisia aikuiset miehet vittuilee 10vuotta nuoremman kanssa???Ja jos kuvittelette et "suutuin" kommenteistasi nii aika vähän vihan purkauksia oot nähny.Ja vielä kerran en ole vaihtanut nimimerkkiäni kuinka moneen kertaan sekin pitää kirjottaa?

        Onko luetun ymmärtämisessäsi vikaa?Luehan uudestaan ja hitaasti.

        Noin kirjoitit itse aiemmin. Mitähän vikaa sinulla on, kun jankkaat nimimerkin vaihtamisesta? Kukaan ei selvästikään ole niin väittänyt. Aiemmin on pyydetty vaihtamaan vaan ne kysymysmerkit huutomerkeiksi ja se vastattiin sille, joka sen kirjoitti. Mutta taidat olla reilusti alle 18-vuotias, joten annettakoon anteeksi ymmärryksesi vajavuudet :-o)


      • turhautunut
        Kskdödjsloahaiskusfgfs kirjoitti:

        Onko luetun ymmärtämisessäsi vikaa?Luehan uudestaan ja hitaasti.

        Noin kirjoitit itse aiemmin. Mitähän vikaa sinulla on, kun jankkaat nimimerkin vaihtamisesta? Kukaan ei selvästikään ole niin väittänyt. Aiemmin on pyydetty vaihtamaan vaan ne kysymysmerkit huutomerkeiksi ja se vastattiin sille, joka sen kirjoitti. Mutta taidat olla reilusti alle 18-vuotias, joten annettakoon anteeksi ymmärryksesi vajavuudet :-o)

        JooJOO.Sinähän se täällä oot riitaa haastanu ja päätäs aukonu.Ensin väität että olen tyhmä sitten joku muu kommentoi ja oletat heti että vaihdoin nimimerkkiäni sanon etten ole vaihtanut ja heti alkaa vastaväitteiden virta?!Jaa että kukaan ei ole väitellyt nimimerkin vaihtamisesta?Otas silmä käteen jos omistat sellaisen ja lue vielä kerran kun ymmärryksesi ei näytä riittävän edes näin yksinkertaisissa jutuissa?En muutenkaan ymmärrä miten sinusta on tullut noin lapsellinen?
        Ja kyllä olen 15vuotta vanha.Ja kuten aiemmin sanoin "painu helvettiin!"


      • Keleiwiwksiwewiuee
        turhautunut kirjoitti:

        JooJOO.Sinähän se täällä oot riitaa haastanu ja päätäs aukonu.Ensin väität että olen tyhmä sitten joku muu kommentoi ja oletat heti että vaihdoin nimimerkkiäni sanon etten ole vaihtanut ja heti alkaa vastaväitteiden virta?!Jaa että kukaan ei ole väitellyt nimimerkin vaihtamisesta?Otas silmä käteen jos omistat sellaisen ja lue vielä kerran kun ymmärryksesi ei näytä riittävän edes näin yksinkertaisissa jutuissa?En muutenkaan ymmärrä miten sinusta on tullut noin lapsellinen?
        Ja kyllä olen 15vuotta vanha.Ja kuten aiemmin sanoin "painu helvettiin!"

        Jaksaa jaksaa vääntää... Hyvä sinä. Jos tajuat... Tuolla "jos tajuat" aloitit itse mollata, sitten vaihdoin minäkin kovempaan tekstiin eli niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :-o)
        Vaihtamisesta vielä, että edelleen väännän rautalankaa eli käskin vaihtaa nimimerkkiin huutomerkit kysymysmerkkien tilalle eli en todellakaan ole väittänyt sinun tai kenenkään muunkaan vaihtaneen yhtään mitään, se on täysin sun omaa mieli-ku-vitusta :-o) 15-v, no sen kyllä huomaa!!!


    • 11+14

      Kyllä mä uskon että noita sais hiottuakin, koska silikonisia pehmeitä oikomiskojeitakin hiotaan tämän tästä, kyllä sieltä varmasti vermeet löytyy vastaanotolta;) Mutta siis jos lääkäri päätyy siihen että ei halua/voi hioa sun omia suojia, niin sitten ne voi teettää hammaslaboratoriossa, eli yleensä se menee niin että koska oot alaikäinen, se hammaslääkärikäynti ei sulle luonnollisesti maksa mitään, mutta se kisko itsessään maksaa, koska sen tekee tosiaan se hammaslaboratorio eikä terveyskeskus.

      Mut huhhuh, kuinka joku oikeesti jaksaa alkaa vängätä jostain pikkuasiasta noin suurella tunteella, oon täysin nyt alottajan puolella, nyt sitä pipaa vähän löysemmälle:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe