Myrkkyhämähäkkejä asunnossani!

vastenmielistä

Törmäsin ensi kerran myrkkyhämähäkkiin asuntoni eteisen seinällä, n.3kk sitten ja sen jälkeen, niitä on löytynyt vain lisää.

Neljä aienpaa tapaamaani hämähäkkiä tapoin ja heitin wc-pynttyyn, viidennen tapoin ja otin talteen pakastepussiin.

Nyt löysin netistä kyseisen hämähäkin kuvan ja kysymyksessä on Mustaleski.

Asun siis yksin ja vuokralla kerrostalossa.

Mitä minun tulisi tehdä?

Soittaa huoltomiehelle?

Mistä saan täyden varmuuden siitä, että kyseessä on todellakin Mustaleski?

46

2747

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Otapa kuva siitä ja lataa meille ihmeteltäväksi nettiin. Mustaleski Suomessa olisi melkoinen uutinen, tosin Etelä-Ruotsissa niitä jo on ja joku on joutunutkin sairaalaan mustanlesken puremasta.

• vastenmielistä

Otin kuvan kännyllä siitä, ennenkuin liiskasin sen.

Kuvaa minulla ei ole nyt saatavilla, mutta mikä instanssi tutkisi talteen ottamani hämähäkin Helsingissä?

Vaihdoin siis juuri puhelinta ja vanhan luurini saan käyttöön ensi viikolla, josta kuva löytyy.

Kyseinen hämähäkki on purrut minua kerran, kun käteni paisui kaksinkertaiseksi ja punehtui, hain silloin vain kyypakkauksen ja kortisoonia apteekista, koska luulin sen olevan jotain muuta.

• ...
        vastenmielistä kirjoitti:

Kuvaa minulla ei ole nyt saatavilla, mutta mikä instanssi tutkisi talteen ottamani hämähäkin Helsingissä?

Vaihdoin siis juuri puhelinta ja vanhan luurini saan käyttöön ensi viikolla, josta kuva löytyy.

Kyseinen hämähäkki on purrut minua kerran, kun käteni paisui kaksinkertaiseksi ja punehtui, hain silloin vain kyypakkauksen ja kortisoonia apteekista, koska luulin sen olevan jotain muuta.

"Kuvaa minulla ei ole nyt saatavilla, mutta mikä instanssi tutkisi talteen ottamani hämähäkin Helsingissä?"

Vie se näytille Helsingin yliopiston eläinmuseoon. Jos se tosiaan on mustaleski niin se on Suomessa todella iso juttu.

• ei suomessa

"Otin kuvan kännyllä siitä, ennenkuin liiskasin sen.

Vaihdoin siis juuri puhelinta ja vanhan luurini saan käyttöön ensi viikolla, josta kuva löytyy."

Nyt on niin sekavat selitykset että oksat pois! Aika huono yritys jauhaa skeidaa.

• vastenmielistä
        ... kirjoitti:

"Kuvaa minulla ei ole nyt saatavilla, mutta mikä instanssi tutkisi talteen ottamani hämähäkin Helsingissä?"

Vie se näytille Helsingin yliopiston eläinmuseoon. Jos se tosiaan on mustaleski niin se on Suomessa todella iso juttu.

Kiitos sinulle tiedosta, vien sen varmuudella heti maanantaina sinne.

Inhottaa ajatellakin, että kun nukun täällä yksin, niin myrkkyhämähäkit piipertelevät ympäriinsä.

Toinen seikka on se, että huoltomies ei varmaankaan usko, ennenkuin saa mustaa valkoisella, niin kummallisia juttuja tässä asunnossa on tapahtunut.

Olen sanonut joillekin puolitutuille, että asunnostani on löytynyt myrkkyhämähäkkejä ja he ovat katsoneet minua hiukan hitaasti, että olenko seonnut tai jotain.

• vastenmielistä
        ei suomessa kirjoitti:

Vaihdoin siis juuri puhelinta ja vanhan luurini saan käyttöön ensi viikolla, josta kuva löytyy."

Nyt on niin sekavat selitykset että oksat pois! Aika huono yritys jauhaa skeidaa.

En jauha skeidaa, tule vaikka itse hakemaan tuo pakastepussissa oleva hämähäkki tutkittavaksi.

Delekoin kyseisen tehtävän mielelläni sinulle.

• Pelko käsittämätön

En jauha skeidaa, tule vaikka itse hakemaan tuo pakastepussissa oleva hämähäkki tutkittavaksi.

Delekoin kyseisen tehtävän mielelläni sinulle.

aina ihmetelly et jotku asuu aussis,ja siel on kaiken näköist kauheet ja jopa luikertelevii käärmei ja vaarallisin!mite ne siel elää viel?
        mut on tullu kaukaa ja matkustellu taas meidä piikkiin,ei tää saa jatkua http://fi.wikipedia.org/wiki/Mustaleski

• Anonyymi
        ei suomessa kirjoitti:

Älypölyrokotteiden päämäärä:
        https://healthimpactnews.com/2020/bill-gates-and-5g-surveillance-of-every-person-on-the-planet/
        Bill Gates ja 5G – Tähtäimessä jokaisen ihmisen kontrolli maapallolla.

Älypölyrokotteet mahdollistavat tämän

• toukkanen.

Minulla menee täällä onneksi ja epäonnekis sokeritoukkia ja muurahaisia. Eihän sitä koskaan tiedä minkälaisia eri mönkijöitä tänne ilmestyy.

• kyllä lähtee

Minä olen kaikki vessan lattiallavipeltävät sokeritoukat ottanut kiinni ja syönyt.

• toukkanen.
        kyllä lähtee kirjoitti:

Minä olen kaikki vessan lattiallavipeltävät sokeritoukat ottanut kiinni ja syönyt.

hyi saatana jaako viemäreissä elävät sokeritoukat ottanut kiinni ja syönyt? Taida huijata.

• Pelko käsittämätön
        toukkanen. kirjoitti:

hyi saatana jaako viemäreissä elävät sokeritoukat ottanut kiinni ja syönyt? Taida huijata.

Miks huijais,hyviä proteineitten lähtei,ei muuta ku syömää.

• asascccccccc
        toukkanen. kirjoitti:

ne maistuu sokerille... siis hyviä

• ausssi

Jos asut Suomessa niin suosittelen kyypakkauksen sijaan jotain psyykelääkitystä, mikäli näet trooppisia hämähäkkejä ympäri seiniä.

• vastenmielistä

Meinaat siis tosissasi, että kyseiset hämähäkit häviävät asunnostani psyykelääkityksellä?

Tuo yksi lääkepakkauksistasi tänne,niin katsotaan, toimiiko. Eivaisinkaan, en syö lääkkeitä.

• Läskipaskahomopelle

"Trooppisia".. Onko Etelä Ruotsi trooppinen?

• vastenmielistä

No maanantaina sitten viimeistään selviää, mikä hämähäkki on kyseessä.

Löysyin googlesta täysin samanlaisen hämähäkin ja se oli Mustaleski.

Lisään vielä, että hain täältä ainoastaan apua tilanteeseeni, en siis puhu palturia.

• toukkanen.

Oletko illalla ottanut LSD:tä?

• vastenmielistä
        toukkanen. kirjoitti:

Älähän tyrkytä tapojasi.

• Pelko käsittämätön
        toukkanen. kirjoitti:

jotain tuoho suuntaan varmaan ottanu,jollei ole muute kolissu!

• vastenmielistä
        Pelko käsittämätön kirjoitti:

jotain tuoho suuntaan varmaan ottanu,jollei ole muute kolissu!

Minä sensijaan en pelkää enää mitään, enkä ketään.

Kunhan kysyin, mitä tehdä hämähäkkilöydökselleni, jo naapureidenkin tähden.

• No kuule,

Minä sensijaan en pelkää enää mitään, enkä ketään.

Kunhan kysyin, mitä tehdä hämähäkkilöydökselleni, jo naapureidenkin tähden.

hämähäkit ovat karanneet yläkerran naapurin terraariosta ja tuleet alas tuuletuskanavaa pitkin. Ota yhteyttä isännöitsijään joka sitten hoitaa koko talon hyönteismyrkytyksen.

• vastenmielistä
        No kuule, kirjoitti:

hämähäkit ovat karanneet yläkerran naapurin terraariosta ja tuleet alas tuuletuskanavaa pitkin. Ota yhteyttä isännöitsijään joka sitten hoitaa koko talon hyönteismyrkytyksen.

Kiitos infosta. Mistä muuten päättelit, että yläkerrassani olisi asuntoja?

Lisäksi, tunnen kaikki tämän talon naapurini ja he eivät harrasta hämähäkkejä kotieläiminään.

Isännöitsijä saa tietää asiasta varmuudella, kunhan kyseinen hämähäkki on tunnistettu.

• tehoaakohämähäkkiin?

Kaikki hämähäkit on inhottavia, mutta yksi hyvä keino erilaisten
      ötyköiden poistoon on ruokasuuda, levitä vaikka "muurahaipolulle"
      kyllä katoavat, suuda on myrkytön joten sitä voi huoletta käyttää.

Itse olen tuhonnut sillä murkkuja, liljakukkoja, etanoita, soodn teho
      perustuu sen kuivattavaan vaikutukseen, kokeilkaa.

Hiirikin katosi kaapista kun ripottelin sinne soodaa, eikä ole takaisin tullut.

• Pelko käsittämätön

Mite tuo sooda vaikuttaa,eihä se toimi! pitää ol jottaa vet väkevämpää,eihä se toimi muute noil peloil!

• myrkkysieniä

Myrkkymetsä. Nii täällä pelottava, täällä kulkee myrkkykäärmeitä ja myrkkytiikerit raatelee, myrkkyapinat lentää puissa täällä niinkö?

• Pelko käsittämätön

oliski tälläst,ehkä sitte ihmiset olisivat järkevämpiä!mut valitettavasti ei ole näi vaan pelkäävät sut pahaa hukkaa ku sadus nii sanotaa.

• Otapa selvää

Kyllähän tuollaisesta pitäisi ilmoittaa jo jollekin viranomaistaholle.

• vastenmielistä

Ja mikä se sellainen "viranomainen" olisi, joka puuttuisi nyt huoleeni?

Tietysti on olemassa tuhoeläinten myrkytysfirmoja, mutta kuten aiemmin olen sanonut, vien tuon maanantaina tutkituttavaksi Helsingin Yliopistoon.

Taitaa muutenkin olla joidenkin viranomaisten kanssa vähän niin ja näin, eli en luota ainakaan poliisiviranomaisiin.

• Ehkä siun kannat

Ja mikä se sellainen "viranomainen" olisi, joka puuttuisi nyt huoleeni?

Tietysti on olemassa tuhoeläinten myrkytysfirmoja, mutta kuten aiemmin olen sanonut, vien tuon maanantaina tutkituttavaksi Helsingin Yliopistoon.

Taitaa muutenkin olla joidenkin viranomaisten kanssa vähän niin ja näin, eli en luota ainakaan poliisiviranomaisiin.

tais luottaa hevosii,viel pystyy pelaa tän illan lähdöt ja jos siel näkyy mustaleskii joka paikas nii sit hoitolaan pehmeisiin huoneisiin.

• kauhua kokenut

Olen itse havainnut kepulaisia käyskentelemässä asuntoni lähimailla. Yrittävät tyrkyttää propagandaa ja voivat jopa purra, jos et ole samaa mieltä. Ilmoitin kepulaisista viranomaisille, että hakevat pois.

• dfgdgf

"Myrkkyhämähäkkejä asunnossani!"
      Onpa uutinen. Lähes kaikki hämähäkit on myrkyllisiä. Useimmista vain ei ole haittaa ihmisille.

En jaksa oikein uskoa että kyseessä olisi musta leski. Jos se on niin sitten kuullaan varmaan piakkoin uutisista? Sitä ennen en yksinkertaisesti jaksa välittää.

• vastenmielistä

Yhteiskuntamme vakavin ongelma on mielestäni juuri se, että asioista, saatika sitten lähimmäisistä ei kertakaikkiaan välitetä, ennenkuin isot otsikot käsittelevät asioita ja silloinkin usein otetaan kantaa vähätellen ja ilkkuen jonkun ihmisen järkyttäville kokemuksille.

On olemassa sellaisiakin ihmiskohtaloita, joita ei uutisoida lainkaan.

Olen elämäni aikana tavannut sellaisia ihmisiä, joilta puuttuu täysin empatiakyky muita ihmisiä kohtaan.

Järjestäen jokaiselle sellaiselle henkilölle on tullut oppi ns.puuntakaa ja omaan nilkkaan.

• Pelko käsittämätön

Yhteiskuntamme vakavin ongelma on mielestäni juuri se, että asioista, saatika sitten lähimmäisistä ei kertakaikkiaan välitetä, ennenkuin isot otsikot käsittelevät asioita ja silloinkin usein otetaan kantaa vähätellen ja ilkkuen jonkun ihmisen järkyttäville kokemuksille.

Olen elämäni aikana tavannut sellaisia ihmisiä, joilta puuttuu täysin empatiakyky muita ihmisiä kohtaan.

Järjestäen jokaiselle sellaiselle henkilölle on tullut oppi ns.puuntakaa ja omaan nilkkaan.

Motoristi kolhi autoon ja kuoli

Lauantai 18.5.2013 klo 14.27 ? mite tää on mahdollist?PASKA JUTTU ET JOKU KUOLEE,ja toimittaja heittää jutut miten heittää.

• muualle itkemään

Yhyy vittu byää.

• auttava käsi
        muualle itkemään kirjoitti:

Yhyy vittu byää.

Onko sinua kohdeltu kaltoin lapsena, tai koulukiusattu?

Itke täällä vaan, sinua autetaan.

• dfdfgdfdf

Tässä ei nyt ole ihmiskohtaloista kyse. En vain usko että suomesta olisi löytynyt musta leski. Kyseessä on kuitenkin ihan tavallinen suomessa esiintyvä hämähäkki. Internetti vain tuntuu tekevän monista lääkäreita, psykiatreja, ydinfyysikkoja ja nyt vielä hämähäkkiasiantuntijoitakin.

Eli, odotan että tämä hämähäkkilöytö tulee esiin jostakin ja joku tutkija kommentoi asiaa. En odota mitään sellaista että mustaleski tappaa perheen lapset niiden nukkuessa. Joko helpottaa?

• ffdlöööööööööööööööö

kaikki hämäkit suomessa on myrkyllisiä ja purevat jos pystyvät

• Xyxy

Rantahämähäkki taitaa olla ainoa Suomessa elävä myrkyllinen hämähäkki.

• otavain selvää

Kailli hämähäkit ovat inhottavia ja saavat kylmät väreet kulkemaan
      iholla vakka eivät vaarallisia olekaan.

Jos niitä on Ruotsissa niin miksei myös Suomessa?

Ihmiset matkustelevat ympäri maailmaa ja ötyköitä tulee mukaan,
      miksei siis myös mustaleski.

Miksi olette niin valmiit syyttämään toisia hörhöiksi, jos noita ötyköitä
      olisi omassa kodissanne niin taitaisi syntyä paniikki,

• vastenmielistä

On suorastaan vastenmielistä, kun täältäkin vain apua kysäisin, niin tuli omituisia vastauksia.

Kiitos sinulle, olet ihminen.

• Anonyymi

Näin helsingin pää puistossa mustanlesken.

• Anonyymi

Mullakin oli eilen veskissä tarantella ja se sihisi kun liiskasin sen tokmannin halpislenkkarilla....edellisellä viikolla aamulla käveli lintuhämis tiskipöydällä,otin kiini ja paistoin uunissa, jännän sitkeä maku oli...

• Anonyymi

Juttu on vanha mutta kommentoin silti, kun myös minun asunnossani oli Mustanlesken näköinen hämähäkki. Olin aikeissa mennä nukkumaan ja kello oli hiukan yli 23, kun sänkyni seinustassa käveli hyvinkin reippaasti kyseinen hämähäkki. Otin kirjan pöydältä ja liiskasin sen. Katsoin netistä pallohämähäkit ja siellä oli juuri samanlainen wikipedian sivustolla. Tosin se oli hyvin suuri yksilö.

• Anonyymi

Siis se minun asunnossani ollut hämis oli se suuri yksilö. Mustalesken keskikokoa suurempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis se minun asunnossani ollut hämis oli se suuri yksilö. Mustalesken keskikokoa suurempi.

Kuuluuko naapuriasunnosta bongorumpujen kuminaa tai kamelinpieruja?
        Yksittäistapaus. Hysssssss...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe