Onko Ridasjärvellä oikeasti uimapaikkaa/rantaa? Netistä latasin Hyvinkään alueen pyöräily kartan, jossa merkattu kaikki alueen nuotiopaikat ja uimapaikat/rannat. Siinä oli Ridasjärven kohdalle merkattu uimapaikan merkki. Onko kyseessä virhe vai tosi tietoa? Olen ainakin tähän asti ymmärtänyt, että siellä ei olisi uimakelpoista rantaa. Kuin on?
Ridasjärven uimapaikka?
8
7032
Vastaukset
- ...
ainakin kaukasissa on pieni ranta, lähellä siis ridasjärveä
- Artsi''
Tarkoitin Ridasjärveä. Tietoa kehiin?
- ruops ruoppaus
Siellä on varsin hieno se uimaranta. Sinne on ajettu hiekkaa uimarannalle, joten mukavasti siitä uimaan pääsee. Pienihän se on, mutta kun ei juuri ole porukkaa, on se varsin kiva uimapaikkana.
- Artsi''
Jaa, että kartta sitten puhui totta. Onkohan lie maamuokattu se uimaranta niin että on matalaa esim. lapsille, mutta syvenee sitten sopivasti, vähän niinkuin Maauimalassa. Taitaa olla rauhallinen ranta, kun paikallisia lukuunottamatta Hyvinkääläiset tuskin tietävät tästä rannasta. Mutta ei mikään paikallinen kylän salaisuus kuiteskaan, kun yleisestä kartasta uimaranta merkki löytyy.
- Anonyymi
joo mutta ranta ei ole yleinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo mutta ranta ei ole yleinen
Lintutornin rantaan on tehty uimapaikka. Hiekkabiitsi, pukukopit ja makkaranpaistopaikka. Miehille simmarit jalkaan. Paikalla majailee reilun kympin mammahauki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lintutornin rantaan on tehty uimapaikka. Hiekkabiitsi, pukukopit ja makkaranpaistopaikka. Miehille simmarit jalkaan. Paikalla majailee reilun kympin mammahauki.
Ranta syvenee tasaisesti. Hiekoituksen järvenpuoleisessa reunassa vettä on heinäkuussa 10 cm, ja sen jälkeen ranta syvenee loputtomiin upottavana mutapohjana 50 m:n matkalla 50 cm.:n syvyyteen. Paitsi tietenkin kaislikko/järviruokoalueilla pohjalevä kasvaa pintaan saakka, jossa sen päällä voi kävellä lumikengillä. Järven keskialueella vettä saattaa olla keväällä jopa runsas metri. Tiettävästi joku on mitannut joskus "syvänteen" jossa veden syvyys on pari metriä.
Kun järveä katselee lintutornista heinäkuun lopulla, voi päätellä sen syvyysalueet ja pohjan topografian. Kaikilla alueilla joilla kasvaa yli puolimetristä heinää, on vettä alle puoli metriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ranta syvenee tasaisesti. Hiekoituksen järvenpuoleisessa reunassa vettä on heinäkuussa 10 cm, ja sen jälkeen ranta syvenee loputtomiin upottavana mutapohjana 50 m:n matkalla 50 cm.:n syvyyteen. Paitsi tietenkin kaislikko/järviruokoalueilla pohjalevä kasvaa pintaan saakka, jossa sen päällä voi kävellä lumikengillä. Järven keskialueella vettä saattaa olla keväällä jopa runsas metri. Tiettävästi joku on mitannut joskus "syvänteen" jossa veden syvyys on pari metriä.
Kun järveä katselee lintutornista heinäkuun lopulla, voi päätellä sen syvyysalueet ja pohjan topografian. Kaikilla alueilla joilla kasvaa yli puolimetristä heinää, on vettä alle puoli metriä.Satu-setä on käynyt lintutornissa.Ettei itse Sakari Topelius.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 66548
- 93535
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437