Ridasjärven uimapaikka?

Artsi''

Onko Ridasjärvellä oikeasti uimapaikkaa/rantaa? Netistä latasin Hyvinkään alueen pyöräily kartan, jossa merkattu kaikki alueen nuotiopaikat ja uimapaikat/rannat. Siinä oli Ridasjärven kohdalle merkattu uimapaikan merkki. Onko kyseessä virhe vai tosi tietoa? Olen ainakin tähän asti ymmärtänyt, että siellä ei olisi uimakelpoista rantaa. Kuin on?

8

7032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      ainakin kaukasissa on pieni ranta, lähellä siis ridasjärveä

    • Artsi''

      Tarkoitin Ridasjärveä. Tietoa kehiin?

    • ruops ruoppaus

      Siellä on varsin hieno se uimaranta. Sinne on ajettu hiekkaa uimarannalle, joten mukavasti siitä uimaan pääsee. Pienihän se on, mutta kun ei juuri ole porukkaa, on se varsin kiva uimapaikkana.

    • Artsi''

      Jaa, että kartta sitten puhui totta. Onkohan lie maamuokattu se uimaranta niin että on matalaa esim. lapsille, mutta syvenee sitten sopivasti, vähän niinkuin Maauimalassa. Taitaa olla rauhallinen ranta, kun paikallisia lukuunottamatta Hyvinkääläiset tuskin tietävät tästä rannasta. Mutta ei mikään paikallinen kylän salaisuus kuiteskaan, kun yleisestä kartasta uimaranta merkki löytyy.

      • Anonyymi

        joo mutta ranta ei ole yleinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo mutta ranta ei ole yleinen

        Lintutornin rantaan on tehty uimapaikka. Hiekkabiitsi, pukukopit ja makkaranpaistopaikka. Miehille simmarit jalkaan. Paikalla majailee reilun kympin mammahauki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lintutornin rantaan on tehty uimapaikka. Hiekkabiitsi, pukukopit ja makkaranpaistopaikka. Miehille simmarit jalkaan. Paikalla majailee reilun kympin mammahauki.

        Ranta syvenee tasaisesti. Hiekoituksen järvenpuoleisessa reunassa vettä on heinäkuussa 10 cm, ja sen jälkeen ranta syvenee loputtomiin upottavana mutapohjana 50 m:n matkalla 50 cm.:n syvyyteen. Paitsi tietenkin kaislikko/järviruokoalueilla pohjalevä kasvaa pintaan saakka, jossa sen päällä voi kävellä lumikengillä. Järven keskialueella vettä saattaa olla keväällä jopa runsas metri. Tiettävästi joku on mitannut joskus "syvänteen" jossa veden syvyys on pari metriä.
        Kun järveä katselee lintutornista heinäkuun lopulla, voi päätellä sen syvyysalueet ja pohjan topografian. Kaikilla alueilla joilla kasvaa yli puolimetristä heinää, on vettä alle puoli metriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranta syvenee tasaisesti. Hiekoituksen järvenpuoleisessa reunassa vettä on heinäkuussa 10 cm, ja sen jälkeen ranta syvenee loputtomiin upottavana mutapohjana 50 m:n matkalla 50 cm.:n syvyyteen. Paitsi tietenkin kaislikko/järviruokoalueilla pohjalevä kasvaa pintaan saakka, jossa sen päällä voi kävellä lumikengillä. Järven keskialueella vettä saattaa olla keväällä jopa runsas metri. Tiettävästi joku on mitannut joskus "syvänteen" jossa veden syvyys on pari metriä.
        Kun järveä katselee lintutornista heinäkuun lopulla, voi päätellä sen syvyysalueet ja pohjan topografian. Kaikilla alueilla joilla kasvaa yli puolimetristä heinää, on vettä alle puoli metriä.

        Satu-setä on käynyt lintutornissa.Ettei itse Sakari Topelius.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe