UT:ssa on erittäin pahoja

käännösvirheitä!,,

Suomalaiseen Raamattuun on jostakin syystä käännetty seurakunnan kaitsijasta virheellisesti - yhden vaimon mies. Nykyäänhän on löydetty oikea totuus eli yhden miehen vaimo tai jos joku mies vielä huuseeraa papin hommissa, niin hänellä on vaimoja jo useampi ollut peräkkäin ja nyt on vuorossa toinen, kolmas, mahdollisesti jopa enemmän! Mutta pääasia on tämä, että kaikki virheet tulee esille ja Paavalin kirje Tiitukselle nykypappien suusta saapi ainakin minulla nauruherätyksen aikaan: Kirje Titukselle 1
5. Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat,
6. jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.
7. Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä,
8. vaan vieraanvarainen, hyvää rakastava, maltillinen, oikeamielinen, pyhä, itsensähillitseväinen;
9. hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.

Myös tämä pitäisi kääntää nykysuomeksi, koska on niin räikeän virheellisesti käännetty:
Ensimmäinen kirje Timoteukselle 3
1. Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
2. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3. ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
4. vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
5. sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
6. Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
7. Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
8. Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä,
9. vaan sellaisia, jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.
10. Mutta heitäkin koeteltakoon ensin, sitten palvelkoot, jos ovat nuhteettomat.
11. Samoin tulee vaimojen olla arvokkaita, ei panettelijoita, vaan raittiita, uskollisia kaikessa.
12. Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.
13. Sillä ne, jotka ovat hyvin palvelleet, saavuttavat itselleen kunnioitettavan aseman ja suuren pelottomuuden uskossa, Kristuksessa Jeesuksessa.
14. Vaikka toivon pian pääseväni sinun tykösi, kirjoitan sinulle tämän,
15. että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus.
16. Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.

Kyllä seurakunnan täytyy saada kuulla myös totuuden sanaa eikä noita vääriä käännöksiä!
Alkukielisyys on jostakin syystä pimitetty kautta vuosisatojen ja - tuhansien!

9

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • upotettu

Niin Tiitus 1:6 kuin myös 1 Tim 3:2 jakeissa esiintyvä lause "yhden vaimon mies"!, siis juuri tämä kohta on Kreik,alkutekstissä ja vielä tässä järjestyksessä ->

Kreik,- "heis gyne aner"!
      Suom, - "yhden vaimon mies"!
      jonka lause yhteys tarkoittaa "aviomiestä"!

Noissa jakeissa esiintyvä sana -> Seurakunnan "kaitsija", on Kreik, "episkopos"!

Ja tämän seurakunnan kaitsijan tulee olla siis "yhden vaimon - mies/aviomies"!

Ei siinä sen kummempaa! ~

• mielestäni

ei ole oikein, että kirkossa toimitaan eri tavalla kuin esimerkiksi Raamatussa lukee.
        Minun milelestäni on pikaisesti poistettava Raamattu kirkon toiminnasta, koska elämä maailmassa ja kirkon toiminta ovat muuttuneet niin paljon siitä, mitä esimerkiksi Raamatussa kirjoitetaan. Ei ole mitään järkeä lukea saarnapöntöstä joitain kliseitä "Jumalan Sanasta", joita ei missään tapauksessa ole tarkoituskaan noudattaa. Niinhän muussakin toiminnassa tehdään uusia sääntöjä ja päätöksiä, joilla vanhat menetelmät muutetaan ja sitten uusien mukaan toimitaan! Nyt on kirkon pikaisesti poistettava kaikki sen toiminnassa ja Suomen kansan elämässä Raamatun Sanan kanssa ristiriidassa olevat tekstit!

• upotettu
        mielestäni kirjoitti:

ei ole oikein, että kirkossa toimitaan eri tavalla kuin esimerkiksi Raamatussa lukee.
        Minun milelestäni on pikaisesti poistettava Raamattu kirkon toiminnasta, koska elämä maailmassa ja kirkon toiminta ovat muuttuneet niin paljon siitä, mitä esimerkiksi Raamatussa kirjoitetaan. Ei ole mitään järkeä lukea saarnapöntöstä joitain kliseitä "Jumalan Sanasta", joita ei missään tapauksessa ole tarkoituskaan noudattaa. Niinhän muussakin toiminnassa tehdään uusia sääntöjä ja päätöksiä, joilla vanhat menetelmät muutetaan ja sitten uusien mukaan toimitaan! Nyt on kirkon pikaisesti poistettava kaikki sen toiminnassa ja Suomen kansan elämässä Raamatun Sanan kanssa ristiriidassa olevat tekstit!

Ei Raamatun tekstiä missään tapauksessa tule poistaa, vaan ihmisten epätietoisuus siitä mitä Raamattu ilmoittaa!

On korostettava enemmän Raamatun sanan auktoriteettia!!!

• osaltaan
        upotettu kirjoitti:

Ei Raamatun tekstiä missään tapauksessa tule poistaa, vaan ihmisten epätietoisuus siitä mitä Raamattu ilmoittaa!

On korostettava enemmän Raamatun sanan auktoriteettia!!!

kirkkojen toiminnassa tekstejä lukevat ja opettavat henkilöt, jotka ovat täydessä ristiriidassa siihen mitä sana sanoo, miten he voivat jotakin sanan auktoriteettia korostaa? Aivan järjetöntä!

Hassuinta mitä olen kuullut on mm. se, että länsimainen lainsäädäntö perustuu kymmenelle käskylle. Kun asiaan paremmin perehtyy, huomaa, ettei asia pidä ollenkaan paikkaansa.

Länsimainen kulttuuri ja lainsäädäntö perustuu vuonna 787 kirkolliskokouksen muuttamiin käskyihin, jolloin toinen käsky poistettiin ja kymmenes käsky jaettiin kahtia, jotta käskyjen lukumäärä pysyisi samana.

Kymmenen käskyä Katekismuksen mukaan:

1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
        2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
        3. Pyhitä lepopäivä.
        4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
        5. Älä tapa.
        6. Älä tee aviorikosta.
        7. Älä varasta.
        8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
        10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

(2 Moos. 20:2–17; 5 Moos. 5:6–21)
        Katekismukseen on laitettu viitaukset noihin kahteen Vanhan testamentin paikkaan. Mielestäni viittaukset ovat virheellisiä ja petollisia, koska toinen käsky on poistettu vuonna 787 kirkolliskokouksen toimesta ja kymmenes käsky jaettu kahdeksi - yhdeksänneksi ka kymmenenneksi -
        käskyksi.

Alkuperäiset Jumalan kymmenen käskyä:

TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 31
        18. Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella,
        antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua,
        joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.

TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 32
        15. Ja Mooses kääntyi ja astui alas vuorelta, ja hänen kädessään oli kaksi laintaulua.
        Ja tauluihin oli kirjoitettu molemmille puolille; etupuolelle ja takapuolelle oli niihin kirjoitettu.
        16. Ja taulut olivat Jumalan tekemät, ja kirjoitus oli Jumalan kirjoitusta, joka oli tauluihin kaiverrettu.

TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 34
        1. Ja Herra sanoi Moosekselle: "Veistä itsellesi kaksi kivitaulua, entisten kaltaista, niin minä kirjoitan niihin tauluihin ne sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, jotka sinä murskasit.
        27. Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa".
        28. Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton sanat, ne kymmenen sanaa.
        29. Ja kun Mooses astui alas Siinain vuorelta ja hänellä vuorelta alas astuessaan oli kädessänsä kaksi laintaulua, ei hän tiennyt, että hänen kasvojensa iho oli tullut säteileväksi hänen puhuessaan Herran kanssa.

Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
        1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita Jumalia minun rinnallani.

2. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

3. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

4. Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

5. Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

6. Älä tapa.

7. Älä tee huorin.

8. Älä varasta.

9. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

10. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.

Pyhä Raamattu; toinen Mooseksen kirja 20 luku jakeet 1-17 ja viides Mooseksen kirja 5 luku

• upotettu
        osaltaan kirjoitti:

kirkkojen toiminnassa tekstejä lukevat ja opettavat henkilöt, jotka ovat täydessä ristiriidassa siihen mitä sana sanoo, miten he voivat jotakin sanan auktoriteettia korostaa? Aivan järjetöntä!

Hassuinta mitä olen kuullut on mm. se, että länsimainen lainsäädäntö perustuu kymmenelle käskylle. Kun asiaan paremmin perehtyy, huomaa, ettei asia pidä ollenkaan paikkaansa.

Länsimainen kulttuuri ja lainsäädäntö perustuu vuonna 787 kirkolliskokouksen muuttamiin käskyihin, jolloin toinen käsky poistettiin ja kymmenes käsky jaettiin kahtia, jotta käskyjen lukumäärä pysyisi samana.

Kymmenen käskyä Katekismuksen mukaan:

1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
        2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
        3. Pyhitä lepopäivä.
        4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
        5. Älä tapa.
        6. Älä tee aviorikosta.
        7. Älä varasta.
        8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
        10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

(2 Moos. 20:2–17; 5 Moos. 5:6–21)
        Katekismukseen on laitettu viitaukset noihin kahteen Vanhan testamentin paikkaan. Mielestäni viittaukset ovat virheellisiä ja petollisia, koska toinen käsky on poistettu vuonna 787 kirkolliskokouksen toimesta ja kymmenes käsky jaettu kahdeksi - yhdeksänneksi ka kymmenenneksi -
        käskyksi.

Alkuperäiset Jumalan kymmenen käskyä:

TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 31
        18. Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella,
        antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua,
        joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.

TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 32
        15. Ja Mooses kääntyi ja astui alas vuorelta, ja hänen kädessään oli kaksi laintaulua.
        Ja tauluihin oli kirjoitettu molemmille puolille; etupuolelle ja takapuolelle oli niihin kirjoitettu.
        16. Ja taulut olivat Jumalan tekemät, ja kirjoitus oli Jumalan kirjoitusta, joka oli tauluihin kaiverrettu.

TOINEN MOOSEKSEN KIRJA, EXODUS 34
        1. Ja Herra sanoi Moosekselle: "Veistä itsellesi kaksi kivitaulua, entisten kaltaista, niin minä kirjoitan niihin tauluihin ne sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, jotka sinä murskasit.
        27. Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa".
        28. Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton sanat, ne kymmenen sanaa.
        29. Ja kun Mooses astui alas Siinain vuorelta ja hänellä vuorelta alas astuessaan oli kädessänsä kaksi laintaulua, ei hän tiennyt, että hänen kasvojensa iho oli tullut säteileväksi hänen puhuessaan Herran kanssa.

Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
        1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita Jumalia minun rinnallani.

2. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

3. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

4. Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

5. Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

6. Älä tapa.

7. Älä tee huorin.

8. Älä varasta.

9. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

10. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.

Pyhä Raamattu; toinen Mooseksen kirja 20 luku jakeet 1-17 ja viides Mooseksen kirja 5 luku

Juu!, tuosta olen minäkin kirjoittanut täällä jo useinkin kuinka kirkon toimesta on käskyt muutettu toisenlaisiksi! Aivan Kuten sinäkin asian tuot esiin! Mutta eihän se sinäänsä Raamatun ilmoitusta ja tekstiä poista! Vaan "himmentää" sitä kirkon omien korvasyyhyjen mukaiseksi! Josta se kyllä tulee saamaan vielä palkkansa!

Kirkko on "siirtänyt" nuo erilliseksi opin kirjoiksi ja sieltä opettaa "kansaansa" noilla "muunnelluilla" opetuksillaan, ja kansa joka ei niitä kovinkaan paljon viitsi tutkia, pitää niitä tasavertaisina kirjoituksina ja jopa aivan "Jumalan sanana"! Koska pappi niin sanoo"!

Siunausta!

• menee!
        upotettu kirjoitti:

Juu!, tuosta olen minäkin kirjoittanut täällä jo useinkin kuinka kirkon toimesta on käskyt muutettu toisenlaisiksi! Aivan Kuten sinäkin asian tuot esiin! Mutta eihän se sinäänsä Raamatun ilmoitusta ja tekstiä poista! Vaan "himmentää" sitä kirkon omien korvasyyhyjen mukaiseksi! Josta se kyllä tulee saamaan vielä palkkansa!

Kirkko on "siirtänyt" nuo erilliseksi opin kirjoiksi ja sieltä opettaa "kansaansa" noilla "muunnelluilla" opetuksillaan, ja kansa joka ei niitä kovinkaan paljon viitsi tutkia, pitää niitä tasavertaisina kirjoituksina ja jopa aivan "Jumalan sanana"! Koska pappi niin sanoo"!

Siunausta!

On kyllä täysin käsittämätöntä, ettei kukaan tai ainakaan moni viitsi edes tutkia asiaa.

Tuo toinen käsky on todella merkittävä ja avaa silmät ymmärtämään asioita selkeästi:

On todellisen Jumalan vihaamista, jos ei pidä Hänen käskyjään!

• ...
        mielestäni kirjoitti:

"ei ole oikein, että kirkossa toimitaan eri tavalla kuin esimerkiksi Raamatussa lukee."

Olen aivan samaa mieltä!

"Minun milelestäni on pikaisesti poistettava Raamattu kirkon toiminnasta, koska elämä maailmassa ja kirkon toiminta ovat muuttuneet niin paljon siitä, mitä esimerkiksi Raamatussa kirjoitetaan."

Ei, vaan kristittyjen ei tulisi tehdä syntiä!

"Ei ole mitään järkeä lukea saarnapöntöstä joitain kliseitä "Jumalan Sanasta", joita ei missään tapauksessa ole tarkoituskaan noudattaa."

Kyllä niitä on tarkoitus noudattaa! Kristitytkin ovat vain erehtyväisiä ihmisiä.

"Niinhän muussakin toiminnassa tehdään uusia sääntöjä ja päätöksiä, joilla vanhat menetelmät muutetaan ja sitten uusien mukaan toimitaan!"

Jumalan ewvankeliumia ei voi varrata ihmisorganisaatioihin. Raamattua tulee voida muuttaa ainoastaan siinä tapauksessa että Jumala itse antaa käskyn niin tehdä. Muussa tapauksessa ehdottomasti EI!

"Nyt on kirkon pikaisesti poistettava kaikki sen toiminnassa ja Suomen kansan elämässä Raamatun Sanan kanssa ristiriidassa olevat tekstit"

Ei, vaan nyt on ihmisten kiireesti lakattava tekemästä syntiä!

• kirkko
        ... kirjoitti:

"ei ole oikein, että kirkossa toimitaan eri tavalla kuin esimerkiksi Raamatussa lukee."

Olen aivan samaa mieltä!

"Minun milelestäni on pikaisesti poistettava Raamattu kirkon toiminnasta, koska elämä maailmassa ja kirkon toiminta ovat muuttuneet niin paljon siitä, mitä esimerkiksi Raamatussa kirjoitetaan."

Ei, vaan kristittyjen ei tulisi tehdä syntiä!

"Ei ole mitään järkeä lukea saarnapöntöstä joitain kliseitä "Jumalan Sanasta", joita ei missään tapauksessa ole tarkoituskaan noudattaa."

Kyllä niitä on tarkoitus noudattaa! Kristitytkin ovat vain erehtyväisiä ihmisiä.

"Niinhän muussakin toiminnassa tehdään uusia sääntöjä ja päätöksiä, joilla vanhat menetelmät muutetaan ja sitten uusien mukaan toimitaan!"

Jumalan ewvankeliumia ei voi varrata ihmisorganisaatioihin. Raamattua tulee voida muuttaa ainoastaan siinä tapauksessa että Jumala itse antaa käskyn niin tehdä. Muussa tapauksessa ehdottomasti EI!

"Nyt on kirkon pikaisesti poistettava kaikki sen toiminnassa ja Suomen kansan elämässä Raamatun Sanan kanssa ristiriidassa olevat tekstit"

Ei, vaan nyt on ihmisten kiireesti lakattava tekemästä syntiä!

edes yritä noudattaa tai opettaa oikein Jumalan Sanaa.
        PÄINVASTON!
        Kirkko vie kansaa yhä kauemmaksi Raamatun opetuksista ja sen mukaisesta elämästä epäraamatullisine oppeineen ja toimintoineen!

Joka haluaa mennä harhaan, niin jatkakaa, mutta ne, jotka eivät halua mennä harhaan, niin pitää poistua sieltä - ÄKKIÄ!

Johanneksen ilmestys 18
        ENKELI JULISTAA BABYLONIN KUKISTUVAN JA TAIVAALLINEN ÄÄNI KEHOITTAA JUMALAN KANSAA LÄHTEMÄÄN POIS JUMALAN TUOMITSEMASTA KAUPUNGISTA. SEN HÄVIÖTÄ MAANPIIRIN KAUPPIAAT JA MERENKULKIJAT ITKEVÄT, MUTTA TAIVAAT RIEMUITSEVAT SIITÄ, ERÄS TOINEN ENKELI JULISTAA BABYLONIN KUKISTUKSEN TULEVAN ÄKISTI.
        1. Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
        2. Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
        3. Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
        4. Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
        5. Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.
        6. Kostakaa hänelle sen mukaan, kuin hän on tehnyt, ja antakaa hänelle kaksinkertaisesti hänen teoistansa; siihen maljaan, johon hän on kaatanut, kaatakaa te hänelle kaksin verroin.
        7. Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä',
        8. sentähden hänen vitsauksensa tulevat yhtenä päivänä: kuolema ja suru ja nälkä, ja hän joutuu tulessa poltettavaksi, sillä väkevä on Herra Jumala, joka on hänet tuominnut."
        9. Ja maanpiirin kuninkaat, jotka hänen kanssansa ovat haureutta harjoittaneet ja hekumallisesti eläneet, itkevät ja parkuvat häntä, kun näkevät hänen palonsa savun;
        10. he seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa ja sanovat: "Voi, voi sinua, Babylon, sinä suuri kaupunki, sinä vahva kaupunki, sillä sinun tuomiosi tuli yhdessä hetkessä!"
        11. Ja maanpiirin kauppiaat itkevät ja surevat häntä, kun ei kukaan enää osta heidän tavaraansa,
        12. kaupaksi tuotua kultaa ja hopeata ja jalokiviä ja helmiä ja pellavakangasta ja purppuraa ja silkkiä ja helakanpunaa ja kaikkinaista hajupuuta ja kaikenlaisia norsunluu-esineitä ja kaikenlaisia kalleimmasta puusta ja vaskesta ja raudasta ja marmorista tehtyjä esineitä,
        13. ja kanelia ja hiusvoidetta ja suitsuketta ja hajuvoidetta ja suitsutuspihkaa ja viiniä ja öljyä ja lestyjä jauhoja ja viljaa ja karjaa ja lampaita ja hevosia ja vaunuja ja orjia ja ihmissieluja.
        14. Ja hedelmät, joita sinun sielusi himoitsi, ovat sinulta menneet, ja kaikki kalleutesi ja komeutesi ovat sinulta hävinneet, eikä niitä enää koskaan löydetä.
        15. Niiden kauppiaat, ne, jotka rikastuivat tästä kaupungista, seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa, itkien ja surren,
        16. ja sanovat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, joka oli puettu pellavaan ja purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä, kun semmoinen rikkaus yhdessä hetkessä tuhoutui!"
        17. Ja kaikki laivurit ja kaikki rannikkopurjehtijat ja merimiehet ja kaikki merenkulkijat seisoivat loitolla
        18. ja huusivat nähdessään hänen palonsa savun ja sanoivat: "Mikä on tämän suuren kaupungin vertainen?"
        19. Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, jonka kalleuksista rikastuivat kaikki, joilla oli laivoja merellä, kun se yhdessä hetkessä tuhoutui!"
        20. Riemuitse hänestä, taivas, ja te pyhät ja apostolit ja profeetat; sillä Jumala on hänet tuominnut ja kostanut hänelle teidän tuomionne.
        21. Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä".
        22. Ei kuulla sinussa enää kanteleensoittajain ja laulajain, huilun- ja torvensoittajain ääntä; ei löydetä sinusta enää minkään ammatin taituria; ei kuulla sinussa enää myllyn jyrinää;
        23. ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;
        24. ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.

• ...
        kirkko kirjoitti:

edes yritä noudattaa tai opettaa oikein Jumalan Sanaa.
        PÄINVASTON!
        Kirkko vie kansaa yhä kauemmaksi Raamatun opetuksista ja sen mukaisesta elämästä epäraamatullisine oppeineen ja toimintoineen!

Joka haluaa mennä harhaan, niin jatkakaa, mutta ne, jotka eivät halua mennä harhaan, niin pitää poistua sieltä - ÄKKIÄ!

Johanneksen ilmestys 18
        ENKELI JULISTAA BABYLONIN KUKISTUVAN JA TAIVAALLINEN ÄÄNI KEHOITTAA JUMALAN KANSAA LÄHTEMÄÄN POIS JUMALAN TUOMITSEMASTA KAUPUNGISTA. SEN HÄVIÖTÄ MAANPIIRIN KAUPPIAAT JA MERENKULKIJAT ITKEVÄT, MUTTA TAIVAAT RIEMUITSEVAT SIITÄ, ERÄS TOINEN ENKELI JULISTAA BABYLONIN KUKISTUKSEN TULEVAN ÄKISTI.
        1. Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
        2. Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
        3. Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
        4. Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
        5. Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.
        6. Kostakaa hänelle sen mukaan, kuin hän on tehnyt, ja antakaa hänelle kaksinkertaisesti hänen teoistansa; siihen maljaan, johon hän on kaatanut, kaatakaa te hänelle kaksin verroin.
        7. Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä',
        8. sentähden hänen vitsauksensa tulevat yhtenä päivänä: kuolema ja suru ja nälkä, ja hän joutuu tulessa poltettavaksi, sillä väkevä on Herra Jumala, joka on hänet tuominnut."
        9. Ja maanpiirin kuninkaat, jotka hänen kanssansa ovat haureutta harjoittaneet ja hekumallisesti eläneet, itkevät ja parkuvat häntä, kun näkevät hänen palonsa savun;
        10. he seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa ja sanovat: "Voi, voi sinua, Babylon, sinä suuri kaupunki, sinä vahva kaupunki, sillä sinun tuomiosi tuli yhdessä hetkessä!"
        11. Ja maanpiirin kauppiaat itkevät ja surevat häntä, kun ei kukaan enää osta heidän tavaraansa,
        12. kaupaksi tuotua kultaa ja hopeata ja jalokiviä ja helmiä ja pellavakangasta ja purppuraa ja silkkiä ja helakanpunaa ja kaikkinaista hajupuuta ja kaikenlaisia norsunluu-esineitä ja kaikenlaisia kalleimmasta puusta ja vaskesta ja raudasta ja marmorista tehtyjä esineitä,
        13. ja kanelia ja hiusvoidetta ja suitsuketta ja hajuvoidetta ja suitsutuspihkaa ja viiniä ja öljyä ja lestyjä jauhoja ja viljaa ja karjaa ja lampaita ja hevosia ja vaunuja ja orjia ja ihmissieluja.
        14. Ja hedelmät, joita sinun sielusi himoitsi, ovat sinulta menneet, ja kaikki kalleutesi ja komeutesi ovat sinulta hävinneet, eikä niitä enää koskaan löydetä.
        15. Niiden kauppiaat, ne, jotka rikastuivat tästä kaupungista, seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa, itkien ja surren,
        16. ja sanovat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, joka oli puettu pellavaan ja purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä, kun semmoinen rikkaus yhdessä hetkessä tuhoutui!"
        17. Ja kaikki laivurit ja kaikki rannikkopurjehtijat ja merimiehet ja kaikki merenkulkijat seisoivat loitolla
        18. ja huusivat nähdessään hänen palonsa savun ja sanoivat: "Mikä on tämän suuren kaupungin vertainen?"
        19. Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, jonka kalleuksista rikastuivat kaikki, joilla oli laivoja merellä, kun se yhdessä hetkessä tuhoutui!"
        20. Riemuitse hänestä, taivas, ja te pyhät ja apostolit ja profeetat; sillä Jumala on hänet tuominnut ja kostanut hänelle teidän tuomionne.
        21. Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä".
        22. Ei kuulla sinussa enää kanteleensoittajain ja laulajain, huilun- ja torvensoittajain ääntä; ei löydetä sinusta enää minkään ammatin taituria; ei kuulla sinussa enää myllyn jyrinää;
        23. ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;
        24. ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.

pelastusta ei ole yhdessäkään uskonnossa, vaan vain ja ainoastaan Kristuksessa Jeesuksessa.

Mutta se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Raamattusta pitäsi poistaa jotain. Jokainen haluaisi ehkä varmaankin poistaa Raamatusta kohtia oman korvasyyhynsä ja mieltymystensä mukaisesti. Mutta mitä Raamattuun jäisi jäljelle jos kaikki saisivat oikeuden poistaa sieltä mitä mieli tekee? -Ei yhtään mitään, muuta kuin ehkä sivunumerot, jos niitäkään.

Jumalan evankeliumia ei auta yhtään yhtään jos teemme evankaliumista hampaattoman, ettei se vain suinkaan loukkaisi ketään.

Kirkot ovat maallistuneet yhä enemmän. Kirkkojen, niin yhteisöinä, kuin yksittäisten kristittyjen olisi korkea aika tehdä parannus. Nyt on korkea aika huomata se, parannus on suurin ja huutavin tarpeemme.

"Tulta minä olen tullut hiettämään maan päälle, ja kuinka minä toivonkaan että se olisi jo syttynyt. Missä viipyy herätys? Viivytteleekö Jumala?

Ei, vaan me viivyttelemme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      20
      12518
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      11
      11271
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      183
      5164
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3803
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      197
      3614
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      56
      3307
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2964
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      16
      2823
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      94
      2295
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      2025
    Aihe