Jään aina kakkossijalle miehen elämässä

Tyttö

Otsikko kertookin sen oleellisimman. Oli kyse mistä tahansa, mies valitsee sen "minkä tahansa" aina ennen minua, jos vaihtoehtoja on kaksi, joista toinen on minun kanssani "hengailu".

Tietokonepelit menee edelleni, kaverit menee AINA edelleni riippumatta siitä, minkälaisia yhteisiä suunnitelmia meillä olisi miehen kanssa ollut, hänen äiti, isä ja veli menee aina minun edelleni...Noh, muuta elämää hänellä nyt ei oikeastaan olekaan.

Esimerkkitapauksena se, kun emme olleet pitkään aikaan viettäneet aikaa yhdessä kiireiden takia ja vihdoin sovittiin, että nyt vietetään koti-iltaa, tilataan pitsat ja katsotaan telkkaria ja ollaan vaan. Kappas kun kaverit soitti terassille, niin sinnehän se meni ja minä lähdin pitsoineni kotiin hänen luontaan...

Toinen samanlainen tapaus, jossa meillä molemmilla oli edessä viikon mittainen loma. Oltiin taas sovittu, että menen hänen luokseen kerrankin, kun töiltä ja opiskeluilta on hyvin aikaa. Juuri kun pääsin perille, soitti hänen kaverit, että tulevat hakemaan. Koko lomaviikko menikin siinä, että mies lähti kavereidensa kanssa viereiselle paikkakunnalle. Jälleen lähdin pettyneenä kotiin, yksin.

Erään kerran taas oltiin alustavasti puhuttu, että mies tulisi luokseni sinä päivänä. Häntä ei kuulunut, joten soitin ja kysyin, että onko hän koska tulossa. Vastaus olikin, että "en mä nyt tule. mä pelaan tietokoneella."

Ehkä toisaalta pieniä asioita, mutta kun tätä käy jatkuvasti. Viikottain VÄHINTÄÄN, joskus useita kertoja viikossa. Kun olen yrittänyt puhua, että se tuntuu pahalta, kun jään aina kakkosvaihtoehdoksi, niin hän vain tokaisee, että "suunnitelmat muuttuu joskus." Olen myös yrittänyt kysyä syytä, miksi minun kanssani oleminen ei ole hänelle niin tärkeää, kuin kavereiden kanssa lähteminen, jos kaverit pyytää. Vastaukseksi sain, että minun kanssani on tylsempää. Kavereiden kanssa on kivempi olla. Voiko kukaan sanoa toiselle ihmiselle näin? Näköjään. Itselle ei tosin tulisi mieleenikään, vaikka asiat olisivatkin niin.

24

2066

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunne pohjalla

Mies ei näköjään osaa arvostaa sinua ja pitää sinua itsestään selvyytenä, ota etäisyyttä suhteessanne ja mene sinäkin ja tee omia juttujasi. Ehkäpä hän jossain vaiheessa herää ymmärtämään ja arvostamaan myös sinun seuraasi, kun et ole aina odottamassa ja saatavilla. Jos miehen käytös ei muutu, niin sano vaan piu paut koko suhteelle.

• 357 mag

Edelline sen sano. Mua kiinnostais onko kovin tuore suhde vai useampi vuosi? Jos heti aluks on jo kaikki tärkeempää ni kuulostaa huonolta. Jossain vaiheessahan sitä omaa aikaa vähän tahtookin,rajasa kaikella. Kyllä pitsa ehtoot ja nyhjäily kelpais;)

• Tyttö

Lähemmäs kolme vuotta on oltu kimpassa. Koskaan tää mies ei oo ollut mitenkään erityisen huomioonottava mua kohtaan, mutta ei tää touhu nyt aina ole tälläistäkään ollut. Kyllä mäkin sen ymmärrän, jos joskus haluaa omaa aikaa, mutta se, ettei koskaan halua viettää aikaa rakkaansa kanssa, on jo outoa.

Ei ole koskaan esim. lomat sellaisia, että suunniteltaisiin jotain reissua niille tms, vaikka yhtäaikaa lomailtaisiinkin. Ties kuinka monta kertaa mies on "muuttanut" loman ajaksi lapsuudenkotiinsa viereiseen kaupunkiin vanhempiensa hoteihin. Itse mielelläni rentoutuisin edes muutaman kiireettömän päivän täysin miehen kainalossa.

• Tyttö
        Tyttö kirjoitti:

Lähemmäs kolme vuotta on oltu kimpassa. Koskaan tää mies ei oo ollut mitenkään erityisen huomioonottava mua kohtaan, mutta ei tää touhu nyt aina ole tälläistäkään ollut. Kyllä mäkin sen ymmärrän, jos joskus haluaa omaa aikaa, mutta se, ettei koskaan halua viettää aikaa rakkaansa kanssa, on jo outoa.

Ei ole koskaan esim. lomat sellaisia, että suunniteltaisiin jotain reissua niille tms, vaikka yhtäaikaa lomailtaisiinkin. Ties kuinka monta kertaa mies on "muuttanut" loman ajaksi lapsuudenkotiinsa viereiseen kaupunkiin vanhempiensa hoteihin. Itse mielelläni rentoutuisin edes muutaman kiireettömän päivän täysin miehen kainalossa.

Niin ja vielä. Minulle tämä mies ei ikinä, EI IKINÄ, lupaa täysin mitään. Aina kaikki on "ehkä" tai "varmaan" . Mistä ikinä onkaan kyse, jos asia on minuun liittyvä, niin siitä sovitaan vaan EHKÄ.

Kavereiden kanssa taas sovitaan mökkireissut, golffimatkat, pilkkiretket jo viikkoja aiemmin. Samoin vanhempien kanssa kaikki mahdolliset äidin/isän/isotadin/mummon/vaarin -kyydittämiset paikasta a paikkaan b.

• mek
        Tyttö kirjoitti:

Niin ja vielä. Minulle tämä mies ei ikinä, EI IKINÄ, lupaa täysin mitään. Aina kaikki on "ehkä" tai "varmaan" . Mistä ikinä onkaan kyse, jos asia on minuun liittyvä, niin siitä sovitaan vaan EHKÄ.

Kavereiden kanssa taas sovitaan mökkireissut, golffimatkat, pilkkiretket jo viikkoja aiemmin. Samoin vanhempien kanssa kaikki mahdolliset äidin/isän/isotadin/mummon/vaarin -kyydittämiset paikasta a paikkaan b.

Miehenä en kattelisi kauaakaan jos naiseni teksii tuollalailla ja kun seuraavan kerran miehesi haluaa seksiä kanssasi niin sanoppa että meneppä kavereiltasi pyytämään seksiä kun olet niin kiinni niissä ja saoppa miehellesi että taidatpa olla homo kun kaverit kiinostaa enemmän kuin oma nainen ja kerran kun vielä muttaa teidän keskenään sopimia suunnitelmia niin sanot ihan suoraan että tämä suhde oli nyt tässä kun hanelle ei mikään suunitelma sovi eikä hanellä ole halua seurustella sinin kanssasi ollenkaan. teeppä itse samalla mitalla että olet sopinut että hän tulee sinun luokse ja itse oletkin muualla ja jos tulee sanomista niin suunnitelmat muuttuu aina jossain vaiheessa tai poikaystäväsi on ihan pikkupoika kun ei ymmärrä että se nainen on tarkein ja kavereita voi nähdä vain kerran kuussa niin hyvä tulee,

• ldfkgjldfkgld
        mek kirjoitti:

Miehenä en kattelisi kauaakaan jos naiseni teksii tuollalailla ja kun seuraavan kerran miehesi haluaa seksiä kanssasi niin sanoppa että meneppä kavereiltasi pyytämään seksiä kun olet niin kiinni niissä ja saoppa miehellesi että taidatpa olla homo kun kaverit kiinostaa enemmän kuin oma nainen ja kerran kun vielä muttaa teidän keskenään sopimia suunnitelmia niin sanot ihan suoraan että tämä suhde oli nyt tässä kun hanelle ei mikään suunitelma sovi eikä hanellä ole halua seurustella sinin kanssasi ollenkaan. teeppä itse samalla mitalla että olet sopinut että hän tulee sinun luokse ja itse oletkin muualla ja jos tulee sanomista niin suunnitelmat muuttuu aina jossain vaiheessa tai poikaystäväsi on ihan pikkupoika kun ei ymmärrä että se nainen on tarkein ja kavereita voi nähdä vain kerran kuussa niin hyvä tulee,

"teeppä itse samalla mitalla että olet sopinut että hän tulee sinun luokse ja itse oletkin muualla ja jos tulee sanomista niin suunnitelmat muuttuu aina jossain vaiheessa"

Eihän tuo oo samalla mitalla. Jos mies ei lupaa, niin silloin asiasta ei ole sovittu.

• lotta em

Hyvä, kun olet kirjannut nyt itsellesi miehen todellisen käytöksen sinua kohtaan. Lue uudelleen sekä omat viestisi että niihin saamasi vastaukset. Arvioi sitten miehesi "rakkautta" sinua kohtaan.

Arvosta itseäsi ja lähde pois tuosta suhteesta. Niin ikävää kuin se onkin, näyttää siltä, että mies ei rakasta sinua. Rakkaus näkyy teoissa ja asenteissa. Nyt teot ja asenteet kuvastavat vain suurta itsekeskeisyyttä.

• Jos kolmen vuoden seurustelu on jo tuolla tasolla, niin mietippäs mikä on tilanne vuosien päästä. Olet jo sanonut, että sinulla on paha mieli jäädessäsi vähemmälle huomiolle. Itsekäs pskiainen ei kuuntele, vaan menee minne oma nenä näyttää. Muuttaa jo sovittuja asioita mielensä mukaan. Ajattele tilanne, jossa asutte yhdessä ja mukana kuviossa pyörii lapsia. Varmaan ko hemmo jättäisi muksut kotia yksin, kun kaverit soittaa terdelle. Rakasta itseäsi enemmän ja jätä tuollainen sitoutomiskammoinen itsekäs idiootti. Kirpaisee varmaan, mutta parempiakin on. Niin myös minun on uskottava, koska olen kokenut aivan vastaavan tilanteen.

• lifemocker

miksi sä et lähde miehen mukaan?

ei tuosta koskaan tule mitään jos ette voi yhdessä kulkea tai et tule hänen kavereidensa kanssa toimeen!

• ikävä kyllä

Veikkaisinpa, että mies ei halua naista mukaan. Miehet varsin usein tekevät selkeän eron tyttöystävän ja kavereiden välille. Tyttöystävä ei ole kaveri.

• lifemocker
        ikävä kyllä kirjoitti:

Veikkaisinpa, että mies ei halua naista mukaan. Miehet varsin usein tekevät selkeän eron tyttöystävän ja kavereiden välille. Tyttöystävä ei ole kaveri.

onhan se kun löytää sopivan tyypin kenen kanssa on luonnollista mennä ja olla yhdessä ;)

• piste.

Miehesi taitaa olla melko nuori vielä? Käytöksen perusteella hän ainakin vaikuttaa itsekkäältä ja vähän lapselliselta. Ystävät ja kaverit ovat tärkeitä, mutta mielestäni kukaan ystävä ei mene oman kumppanin edelle, jos siis ollaan sitouduttu yhdessäoloon.
      Miehesi pitää sinua itsestäänselvyytenä eikä nähtävästi arvosta sinun seuraasi kovinkaan korkealle. Sinuna yrittäisin keskustella asiasta ja tekisin selväksi, että suhde on nyt loppusuoralla mikäli muutosta ei tapahdu.

• miesvm1967

Nimen omaan näin, kun ollaan sitouduttu niin keskitetään niitä voimavaroja kumppaniin. Toki omiakin juttuja pitää olla mutta kumppani on aina etusijalla. Kavereille voi sanoa että sori, tuli muutoksia suunnitelmiin, kokeillan toiste uudestan. Loppusuoralta kuulostaa juu ellei kaverin ymmärrys tuosta korjaannu.

• kata2013

voih (syvä huokaus)Tämä aloitus on kuin suoraan mun elämästä. Vaikutatte nuorilta. saanko kysyä minkä ikäisiä olette?

• Tyttö

Ollaan 23-vuotiaita, että ei nyt sen vanhempia tosiaan.

Joku taisi ehdottaa keskustelua miehen kanssa. Yritetty on. Jos hänen kanssaan koitan jostain vakavasti keskustella, hän muuttuu mykäksi. Olen yrittäny tosi varoen keskustella, mutta ei onnistu. Ja kun olen maininnut, että minua harmittaa, on hän SUUTTUNUT?! Kun sitten olen oikeasti nätisti, eli en siis lainkaan nalkuttaen, yrittänyt kysellä, että mikä häntä niin kovin rupesi harmittamaan, niin vastaus on vain, ettei hän tiedä. Hän pistää silmät kiinni, tai vetää naamansa eteen tyynyn/peiton/paidan, mitä vain nyt lähettyvillä on. "Piiloutuu" vaikealta tilanteelta. On siis täysin kykenemätön keskustelemaan vakavista asioista. Ei kuulemma osaa.

• ...
        Tyttö kirjoitti:

Ollaan 23-vuotiaita, että ei nyt sen vanhempia tosiaan.

Joku taisi ehdottaa keskustelua miehen kanssa. Yritetty on. Jos hänen kanssaan koitan jostain vakavasti keskustella, hän muuttuu mykäksi. Olen yrittäny tosi varoen keskustella, mutta ei onnistu. Ja kun olen maininnut, että minua harmittaa, on hän SUUTTUNUT?! Kun sitten olen oikeasti nätisti, eli en siis lainkaan nalkuttaen, yrittänyt kysellä, että mikä häntä niin kovin rupesi harmittamaan, niin vastaus on vain, ettei hän tiedä. Hän pistää silmät kiinni, tai vetää naamansa eteen tyynyn/peiton/paidan, mitä vain nyt lähettyvillä on. "Piiloutuu" vaikealta tilanteelta. On siis täysin kykenemätön keskustelemaan vakavista asioista. Ei kuulemma osaa.

Mä olin pitkään suhteessa, jossa toinen osapuoli ei sitten millään halunnut keskustella mistään hankalammasta asiasta. Mä olen kiltti ja asiallinen ihminen, mutta mistään yhdessäolon kannalta tärkeistä jutuista ei voitu jutella, kun se toinen ei vaan millään osannut. Otti tavakseen kävellä saman tien ovesta ulos, jos edes yritin avata jostain aiheesta.

Omasta vahingostani viisastuneena voin sanoa, että sellaiseen ei kannata lähteä. Jos toinen ei osaa, hän opettelee. Kun opetteleminen on vaikeaa, toinen auttaa. Aikaa menee ja takapakkeja tulee, mutta jo kohtuullinen yrittäminen on suhteelle hyväksi.

Jos toinen ei absoluuttisesti suostu mihinkään, kannattaa tosissaan miettiä suhteen lopettamista. Ellei sitten erityisesti halua suhdetta, jossa kumpikin elää pelkästään omaa elämäänsä ja ruokapöydässä toisinaan tavataan.

• nuori nainen

Ei pahalla, mutta miehesi on kyllä joko aika kypsymätön tai täys mulkku. Jos tuolla tavoin petetään toisen luottamusta sopimalla yhteisestä illasta ja kylmän viileästi lähtee toisen mukaan, niin ei muuta ku miehelle selväksi ensi kerralla "Jos nyt lähdet tosta ovesta, niin minua ei täällä enää nähä. Ja turha tulla jälkikäteen itkemään helmoihin." Tekisit miehelle selväksi, miten huono mies hän on ja miten sinä olet liian hyvä hänelle. Ja kyllä, tuolla perusteella sinä olet liian hyvä hänelle. Tuolla on monia mukavia poikia, jotka rakastavat naistaan, joka voisi olla sinä. Tuollaiset miehet eivät ansaitsisi naista.

• sanon vaan.

Miksi olet miehen kanssa joka ei vietä sun kanssa aikaa. Ei tuo ole mitään seurustelua vaan miehes vedättää sua koko ajan. Etsi uusi mies joka todella haluaa seurustella.

• hifu

Tiedän että rakastat miestäsi. Mutta olet fiksu nainen. Tiedät itsekin vastauksesi ongelmaasi.

Koska olet niin fiksu ja varmasti muutenkin hyvä ihminen, löydät toisen miehen, joka arvostaa sinua. Voit elää onnettomassa suhteessa tai erota ja olla onneton. Mutta kun eroat, ne surut katoavat lopulta. Tuossa suhteessa tulet tavalla tai toisella olemaan onneton.

• tuttuuuuhuttuu

minulla on ihan samanlainen mies. jotenkin helpottavaa kylläkin tietää, että on muitakin... tuntuu tosiaan pitävän kavereitaan ja kaikkea muuta tärkeämpänä kuin minun seuraani. hän ei sentään ole sanonut, että valitsisi ensisijaisesti kaverit koska seurani on tylsää, mutta olen itse pohtinut yhtenä vaihtoehtona, että hän saattaisi ajatella niin. olemme seurustelleet suunnilleen saman ajan kuin te.
      mitään ei voi sopia kunnolla etukäteen ja varmasti minun kanssani, mutta kavereiden kanssa kyllä joitain asioita jo paljonkin etukäteen. tuntuu lähinnä, että itse kelpaan sitten vain tylsien löhöpäivien leffaseuraksi...:D
      olen koettanut miettiä miksi hän käyttäytyy niin. (kysymällä ei varmasti saisi totuudenmukaista vastausta) vaihtoehtoina ovat olleet lähinnä, että kavereillaan ilmeisesti on tarjota seurassaan jotain, mitä minulla ei ole tarjota. hauskaa juomaseuraa tms. jos miehesi tykkää sellaisesta, tai peliseuraa tai jotakin muita yhteisiä juttuja. joskus olen ajatellut joistain merkeistä, että hän haluaa nauttia kavereidensa seurasta, koska niiden puute on joskus aiheuttanut jonkinlaista kärsimystä, ja eräänä syynä että hän, kuten varmaan usein muutkin miehet tarvitsevat enemmän seuraa oman sukupuolensa edustajista, jos toisaalta hän kuitenkin näkee kavereitaan harvemmin. itse en pääpiirteittäin ajattele ettei mieheni välittäisi minusta, hän varmasti välittää paljonkin ja olen hänelle tärkeä.
      sympatiat kyllä ovat puolellasi, koska tiedän miltä sinusta tuntuu. olen kokenut muutaman kerran tuon "kaikkine pitsoineen kotiin yksin lähtemisen" -tyyppisiä tilanteita, ja se tuntuu pahalta. uskoisin kyllä, että sisimmässäsi tiedät kaikki merkit huomioon ottaen, rakastaako mies sinua vai ei :)

• katrilliina4

Tyttö, mikä sinua pitää tuossa suhteessa? Oletko onnellinen? Jos et ole onnellinen, miksi silti olet suhteessa? Säälistä miestä kohtaan? Oman yksinäisyyden pelosta? Eroprosessin hankaluudesta?

Jos et voi keskustella miehen kanssa, keskustele itsesi kanssa, tai mieluiten hyvän, luotettavan ystävän tai ammatti-ihmisen kanssa.

Tuhlaatko elämääsi? Mitä sinä saat suhteesta? Jäätkö plussalle vai oletko miinuksella?

• tuttuuuhuttuu

ja minä saman kokenut vastaan sinulle vielä, että ei kannata ikinä kuunnella noita "miksi olet tuollaisen miehen kanssa, eroa siitä"- juttuja. jos molemminpuolista rakkautta on, silloin on aina toivoa vaikka toisessa olisi vikoja. harva tulee koskaan löytämään paria jossa kumpikin ajattelee että onpa täydellinen ihminen...ja miksi sellaisia pitäisi yrittää edes etsiä? jos kuitenkin on sen verran onnellinen että ero tuntuu ikävältä ja tietää rakastavansa toista, silloin ei ole mitään syytä erota, vaikka toinen käyttäytyisi niin ja näin. miksi hylätä ihminen pienten tai vaikka vähän suurempienkin vikojen takia?

• joku vaaaan

tuttuuuu: oletko näin saaatanan tyhmä vai näytteletkö??

Tytön pitäisi jatkaa SIAN kanssa oloaan???

• sipuli2

Olen surullinen puolestasi. Minullakin on ollut samankaltainen tilanne kuten sinulla. Olimme eräsuhteessa ja seurustelimme 4kk. Mies valitsi työnpaikan ja kaverit. Eräänä päivänä päätin erota hänestä,koska hän teki sen valinnan. Hän oli muuten kunnollinen ja mukava mies. Jos sydämessäsi tuntuu pahalta ja poikaystäväsi ei ole korjannut asennettaan sinua kohtaan niin pohdi haluatko olla hänen kanssaan. Mieti mitkä tekevät hänestä sinulle onnelllisen,jos ei täyty mikään kriteeri niin erokaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3225
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2921
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2749
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1837
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1091
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      991
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      839
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      835
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      830
    Aihe