Olen syönyt nyt jonkin aikaa paroksetiinia (Seroxat, Optipar) sisältävää lääkettä pakko-oireisiin. Oireet ovat lieventyneet, mutta häiritsevänä tekijänä on ollut (muiden tuoteselosteessa mainittujen sivuoireiden lisäksi) jatkuva inhottava lääkkeenmaku suussa. Maku ei ole niin voimakas, jos syö runsaan aamupalan ennen lääkkeen ottamista, mutta silti pelkään, että hengitykseni haisee epämiellyttävälle.
Onko kellään samoja kokemuksia? Onko tämä yleistä myös muilla masennuslääkkeillä vai kannattaisiko yrittää vaihtaa johonkin toiseen?
Onko kellään samoja kokemuksia? Onko tämä yleistä myös muilla masennuslääkkeillä vai kannattaisiko yrittää vaihtaa johonkin toiseen?
Vastaukset 1
Vanhimmat
Olen syönyt seroxatia n. 3 vuotta..mulle se ei tuota pahaa oloa eikä makua,päinvastoin ensilääke,joka sopi minulle mm.paniikkihäiriöön yms..me olemme ihmiset niin erilaisia,mikä käy toiselle ei käy toiselle..olen kokeillut kaikkia mahdollisia vastaavia,mutta ehkä nyt olin myös valmis itse auttamaan itseäni..oireet ovat miltei kokonaan nyt poissa..etsi oma lääkitys..kokeile..aluksi voi tuntua pahalta,myöhemmin voi tilanne muuttua parempaan..