Eli näin lyhykäisyydessään: Isäni kuoli 90-luvulla, kuolema sattui lomalla ulkomailla, ja olin tuolloin ala-ikäinen, ja itse siis Suomessa. Haluaisin nyt tietää tarkemmin isäni kuolemasta.. Eli tarkan paikan, olosuhteet, kuolinsyyraportin (mikäli sellainen on olemassa..) jne.. Millaisia tietoja Suomen poliisilta on mahdollista saada tapauksesta, ja miten niitä voi pyytää? Tai onko poliiseilla edes tällaista tietoa, vai mikä olisi oikea taho? Poliisit ne nyt ainakin kävivät silloin isän kuoleman jälkeen meidän kotiovella kertomassa kuolemasta, tiedä sitten mistä tällaisia asioita voisi kysyä..
Vastaukset 9
- gjkot
Ymmärsinkö oikein että koko kuolemansyyntutkinta on tehty ulkomailla? Siinä tapauksessa Suomen poliisilla ei varmaan ole kaikkia tietoja. Lisäksi 90 - luvulla tapahtuneet jutut ovat jo arkistossa. Eli löytyvät vain paperversioina. Suosittelen menemään siihen poliisilaitokselle joka toi tiedon kuolemasta ja kysymään asiasta. Mikäli mahdollinen ruumiinavaus on tehty Suomessa niin pöytäkirja avauksesta voi löytyä oikeuslääketieteenlaitokselta.
Tietenkin jos asiaan liittyy rikos niin tilanne on toinen.- 5+80000
Vastaus on aivan metsässä.
Jokainen suomalainen, joka tuodaan vainajana ulkomailta Suomeen avataan Suomessa vielä toistamiseen, vaikka avaus on jo tehty kuolinmaassa.
Poliisi ei ollut vielä 1990 luvulla tietokoneajassa, joten kaikki tiedot siltä ajalta ovat paperisessa muodossa, siksi poliisilta tuskin mitään enää löytyy. Kannattaa kuitenkin tiedustella Helsingistä Oikeuslääketieteen laitokselta, joka avaukset tekee. - pp=typerä
5+80000 kirjoitti:
Vastaus on aivan metsässä.
Jokainen suomalainen, joka tuodaan vainajana ulkomailta Suomeen avataan Suomessa vielä toistamiseen, vaikka avaus on jo tehty kuolinmaassa.
Poliisi ei ollut vielä 1990 luvulla tietokoneajassa, joten kaikki tiedot siltä ajalta ovat paperisessa muodossa, siksi poliisilta tuskin mitään enää löytyy. Kannattaa kuitenkin tiedustella Helsingistä Oikeuslääketieteen laitokselta, joka avaukset tekee.Sulla on jotain aivan suossa!
Kun näitä sun kommentteja lukee huomaa helposti minkälainen besserwisser oikein olet. Tosin useimmiten kyse on vain suuresta uhosta!
Esimerkiksi tässä uhoat jotain aivan täyttä roskaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11476630#comment-61593010-view - 19+13
pp=typerä kirjoitti:
Sulla on jotain aivan suossa!
Kun näitä sun kommentteja lukee huomaa helposti minkälainen besserwisser oikein olet. Tosin useimmiten kyse on vain suuresta uhosta!
Esimerkiksi tässä uhoat jotain aivan täyttä roskaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11476630#comment-61593010-viewVakiohäirikkö/luotsi taas ei pysty mihinkään kommentteihin, vain ´poliisinpalvojan´ ja poliisien ivaamiseen ja täysin asiallisten kirjoitusten sensuointiin.
- joo.
Nimismiehen tai poliisin kanslia ovat velvollisia neuvomaan sinua tuossa asiassa.
Tuolle yhdelle einarille; tuhkauksen jälkeen ei kuitenkaan tehdä ruumiinavauksia.- 19+19
Äly hoi, älä jätä. Joka tuhkataan ulkomailla tuodaan Suomeen tuhkana, jos tuodaan.
- hyvää matkaa...
19+19 kirjoitti:
Äly hoi, älä jätä. Joka tuhkataan ulkomailla tuodaan Suomeen tuhkana, jos tuodaan.
...............
- näinon
näiltä idiooteilta tällä palstalla, varsinkin poliiseilta on täysin turha kysellä yhtään mitään.
isäsi on kuollut ja tuhkattu ja sillä sipuli, turha tutkia asiaa enempää.- ap1
"näinon": Miksi en tutkisi asiaa enempää, jos asia kerta vaivaa minua?
Ja, kiitos kaikille kysymykseeni vastanneile.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398