Protesti

...........

Suunnittelevat ns. haltijavastuun ulottamista liikennerikkeisiin. Eli kameravalvonnassa napatun kuvan perusteella ylinopeutta liikkuneen ajoneuvon omistaja/haltija saisi sakkolapun automaattisesti riippuamtta siitä, kuka ajoneuvoa ko. hetkellä kuljetti.

Itse aion protestoida tuota vastaan ja vastustan johdonmukaisesti kaikkia mahdollisia minulle postitse tulevia "kamerasakkoja". Selvittäköön poliisi, kuka autoani silloin ajoi, minulle tuon selvittäminen ei kuulu pätkääkään.

Kun kaikki suomalaiset autoilijat, tai ainakin enemmistö, protestoivat laillani, niin poliisi hukkuu paperitöihinsä ja laki muuttuu...

Liity protestiin, mikäli tuo typerä laki tulee joskus voimaan!

9

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simo

Muutenkin tää nyky meno on ihan ......! Kaikkine kameroineen ja nopeuksien laskuineen. Mikä helkkarin valtio vielä budjetoi sakkotulot. HYVÄ SUOMI!

• Simo

nykyisin vallitsevan tasa-arvon tavoittelun mukaanhan pitäisi kieltää kaikki tolpat jotka ottavat kuvan vain edestä koska moottoripyöristä puuttuu etukilpi. Enkä ainakaan omaani sitä kaipaa joten kielto ois paras vaihtoehto!

• protesti
        Simo kirjoitti:

nykyisin vallitsevan tasa-arvon tavoittelun mukaanhan pitäisi kieltää kaikki tolpat jotka ottavat kuvan vain edestä koska moottoripyöristä puuttuu etukilpi. Enkä ainakaan omaani sitä kaipaa joten kielto ois paras vaihtoehto!

Miks pitää ajella ylinopettta ja vielä peltipoliisin kohdalla? Tuleva laki on erinomainen juuri näitä kaahaavia tolloja vastaan, Miettiipähän autonlainaajakin et kannattaako lainata. Ja ylinopeus sakot vieläkin isommaksi.

• Tahtoisin liittyä

Moikka.
      Tahtoisin liittyä mukaan protestiin mutta miten teen sen kun en aja ylinopeutta ja onnistun useimmiten ajamaan sääntöjen mukaan. Ainakin riittävällä pienellä rikeprosentilla.
      Menenkö kameran eteen heiluttamaan kättä.

• mutta

jos satut lainaamaan autoasi jollekkin ja hän ajaa tolpankohdalla ylinopeutta niin silloin tuon lain mukaan sinä joudut sakon maksajaksi ):

• aivan
        mutta kirjoitti:

jos satut lainaamaan autoasi jollekkin ja hän ajaa tolpankohdalla ylinopeutta niin silloin tuon lain mukaan sinä joudut sakon maksajaksi ):

hyvä ehdotus...lainlaatijalta!
        Jos joku ajaa ylinopeutta, syyllistyy rikkeeseen. MIKSI meidän autoilijoiden pitäisi saada se anteeksi? Joutuuhan kaupasta anastavakin vastuuseen.
        Se, että kuva lähetettäisi haltijalle, helpottaisi ja yksinkertaistaisi asiaa. SINUN ongelmasi on saada rahasi kaverilta, jolle lainasit autoasi, ei YHTEISKUNNAN! Siinähän se "kaveruuskin" punnittaisi.
        Koko asiaan on nii yksinkertainen ratkaisu kuin olla ajamatta ylinopeutta! Äläkä sano, että joskus menee huomaamatta. Niinhän ne kolarit ja yliajotkin tapahtuvat ja niitä vartenhan rajoitukset ovat.
        Olisko aika miettiä asennettasi liikenteeseen?

• schunlan

Olen täysillä samaa mieltä ja jo pitkään miettinyt keinoja saada tämä virkavallan typeryys kohdalleen olen valmis perustamaan kerhon joka ei nöyristele eikä nuole mutta silti kohtuus mielessä pitäen. Tommoset kirjoittajat kuin TOSI ON voi olla ihan hyvin auton tai muun moottoriajoneuvon ratista/sarvista pois kyllä nyt on jo kansanliikkeen aika!!!! kun seuraa taas talvinopeusrajoituksien suunnittelua esim

• sitten

ajokortit, rekisteriotteet ja pidetään kaikki henkilöpaperit kotona. Saavat "perkeleet" selvittää, kuka ajaa, kenen autolla ja minne sakko lähetetään.
        Miettikääs ihan rauhassa, missä mättää kun TE ette saa tehdä rikkeitä rankaisematta? ONKO syy todellakin yhteiskunnassa? Miksi hyväksytte MUISTA rikkeistä rankaisemisen?
        Yritetään pitää keskustelu asiallisena.

• Masentaja

Sama se kenelle se sakko tulee, mä laitan ainaki sen maksamaan joka mun autolla ajoi. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11467
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9940
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      150
      5619
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3760
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3193
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2835
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2623
    Aihe