Aloitin tänään Terbinafin Hexal 250mg lääkityksen. Olen kärsinyt 10-vuotta kysisienestä alko yhestä ja on nyt 3-kynttä sienen turmelemia. Kuuri kestää 3kk
Olen kaikki muut kinstit ja neuvot kokeillu sieneen, Peroksidin 3%, Teepuuöljyn, etikan, soodan, Nailox ym. apteekin kynät, pihkavoiteen. Lääkelakan, mikään ei ole auttanut ja nyt sitten tämä lääke jonka uskon auttavan. Olisin kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia kynsisienestä ja sen hoidon onnistumisista. Olen nyt hyvin toiveika sen suhteen että viimeinkin pääsisin tästä vaivasta eroon.
Kynsisieni
9
4489
Vastaukset
- pihkalakka.
Pihkalakka parantaa ja on luonnontuote.
- pihka on OK
Uskon pihkalakan parantavaan vaikutukseen, parantaa tai paremminkin ehkäisee puuhun tullen pintavian kautta lahottajasienien pääsyn. Miten lie onnistuttu tuotteen hintapolittikassa; raaka-ainehan on edullista.
Kansanradiossa neuvottiin aikanaan pihkavoiteen itsevalmistusta lähinnä pintahaavojen hoitamista silmällä pitäen.
Nyt kun pihkavoiteen tehosta on tehty väitöskirjakin, ihmiset uskaltavat kokeilla sitä ilman huuhaa porukkaan leimautumisen pelkoa. - Anonyymi
Kynsisienen hoito - https://tonzes.com/kynsisieni.htm
Kynnen kasvaminen on todella hidas prosessi. Tämä aine toimii, jos on kärsivällinen. Käytin yhtä pulloa noin puoli vuotta 2 kertaa päivässä paksuun, monta vuotta sienestä kärsineeseen varpaankynteen, leikkasin ja hioin pehmennyttä kynttä säännöllisesti. Vasta puolen vuoden kohdalla sairas kynsi irtosi kokonaan ja alta näkyy tervettä kynttä. Käytän nyt toisen pullon uutta kynttä kasvatellessa, mutta näyttää hyvältä. Kynsi on ohut ja terve, eikä iho/kynsivalli enää reagoi niin kovasti. Tällä voi siis päästä pahastakin sienestä eroon, mutta varaudu vuoden hoitoon.
- Kynsikeiju
Minulla oli sieni kaikissa varpaan kynsissä ja ihokin huonossa kunnossa parin vuoden ajan. Kokeilin kaikki mahdolliset pihkalakat, teepuuöljyt, etikat ja apteekin reseptivapaat tuotteet. Sieni vain villiintyi.
Lopulta menin ihotautilääkärille suurta häpeää tuntien ja sain pitkän antibioottikuurin sekä iholle levitettävää voidetta. Iho alkoi parantua heti ja kynsissä alkoi näkyä muutosta jo muutaman viikon jälkeen. 3 kk kuluttua kynnet jo suht terveet ja nyt puolen vuoden kuluttua ei enää tarvitse piilotella rumia kynsiä. Suosittelen ihotautilääkärille menoa heti kun oireet näkyvät, ei kannata odottaa ja toivoa parasta. Käynti ja labrakokeet maksoi n. 180 e, lääkkeet noin 50e. Poppakonsteihin tuhlasin vähintään saman verran ja ihan turhaan.
Jos sieni pullahtaa uudelleen esiin, menen lääkäriin saman tien ja pyydän uuden lääkekuurin. Monessa vaivassa uskon vaihtoehtohoitoihin, mutta tässä en. - Kynnet piiloon
Hei kerro pliis mikä lääke. Mulla on mennyt satku ja toinenkin, olen käynyt erikoislääkärillä, eikä ainakaan mun kynsisieni hievahdakaan. Häpeän näitä kellasia kynsiäni ihan hirveästi, en vuosiin ole kehdannut sandaalejakaan käyttää. Rannalla seison aina jalat hiekassa ettei kynnet näy, ne on niin hirveän keltaiset ja paksuuntuneet nuo kynnet. Jos joku kokee lääkkeen nimen mainitsemisen mainostuksena, niin ei varmasti kärsi tästä samasta vitsauksesta.
- Keksitty juttu?
Tällä myös kiinnostaisi tuon lääkkeen nimi.
- näkyy tepsivän
On sellainen kokemukseen perustuva omahoitotulos, että kynsisieni häviää noin vuodessa 3% peroksidilla. Se heikentää vähitellen sitkeän sienen itiöitä niin että ne joutuvat vähitellen luovuttamaan.
Tuotehan on apteekissa halpa. Nestettä levitetään joka ilta pipetillä vahingoittuneille kynsille, ja mikä ettei aamuin illoin. Vanhat konstit tulevat halvemmiksi kuin erikoistuotteet.
Varpaiden päissä ja vaivaisenluiden päällä on ollut vuosikymmeniä kipeästi tuntumat kovettumat. Sain vinkin, että jalkojen liotusveteen lorautettu talousetikka tepsii tähänkin vaivaan. Joka ilta ennen nukkumaan menoa jalkojen liotusta. - pero-pero
näkyy tepsivän kirjoitti:
On sellainen kokemukseen perustuva omahoitotulos, että kynsisieni häviää noin vuodessa 3% peroksidilla. Se heikentää vähitellen sitkeän sienen itiöitä niin että ne joutuvat vähitellen luovuttamaan.
Tuotehan on apteekissa halpa. Nestettä levitetään joka ilta pipetillä vahingoittuneille kynsille, ja mikä ettei aamuin illoin. Vanhat konstit tulevat halvemmiksi kuin erikoistuotteet.
Varpaiden päissä ja vaivaisenluiden päällä on ollut vuosikymmeniä kipeästi tuntumat kovettumat. Sain vinkin, että jalkojen liotusveteen lorautettu talousetikka tepsii tähänkin vaivaan. Joka ilta ennen nukkumaan menoa jalkojen liotusta.Kokemusta minullakin, mutta kerran päivässä siveltävä vetyperoksidi ei ihan riittänyt. Sitä täytyy laittaa monta kertaa tökkimällä kysien alle, kynnelle ja kynttä ympäröivälle iholle. Vetyperoksidia olen laittanut 5-8 kertaa päivässä ja lisäksi nukkumaan mennessä 2,5 % Hydrokortisonia kynnenaluset täyteen. Vasta tällaisen kuurin jälkeen tuloksia alkoi näkyä noin parissa viikossa.
Vetyperoksidi kirvelee alussa merkkinä siitä, että kudos on sairas. Olen täyttänyt tyhjän kynsilakkapullon 3% vetyperoksidilla ja sively ja tökkiminen käy pullon siveltimellä kätevästi.
- Kynsikeiju
Lääkkeet, jotka ihotautilääkärini määräsi, olivat antibiootti Fungorin sekä emulsiovoide Terbistada. Minulla tuo yhdistelmä onneksi toimi. Pitää myös huolehtia, että jalat ovat kuivat, varsinkin varpaiden välit ja sukkia pitää vaihtaa usein. Minä myös hävitin kaikki kengät joita olin aiemmin pitänyt, ettei se pirulainen vaan tulisi uudestaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989