Masentunutko?

mAsentunut tyttö

Minulla ei ole oikeastaan ketään kelle voisin puhua...
Poikaystävälleni olen yrittänyt kertoa pahasta olostani, siitä on vain tullut riitaa ja hänen mielestään nalkutan... Hän pahoittaa mieleni joka ikinen päivä... Viiltely tuottaa vähäksi aikaa hyvää oloa... Hän ei kuuntele minua eikä ota mua tosissaan...
en kehtaa puhua muille, ahdistaa kertoa ja hävettää...
En ole pitkään aikaan nauttinut elämästäni ja ollut onnellinen, en muista edes millon viimeksi olisin nauranut paljon ja tuntenut oloa hyväksi... Koko aika oon pahalla tuulella ja ärtynyt... Menetän malttini helposti... Joskus tosi harvoin on hyvä olo mutta se ei ole kuin n.2minuutin ajan. Se rikkoontuu niin helposti...
Minua ei kiinnosta mikään enkä jaksaisi tehdä mitään. Töissäkin käyn vain koska on pakko...
noin joka toinen päivä on niin kauhea olo ja toovon kuolemaani... Toivon että sairastuisin vakavasti hetkessä joka vie henkeni mahd.pian... Kerran yritin jopa itsemurhaa mutta paikalle tuli ihminen... Hänen kanssaan juttelin (noin vuosi aikaa tästä). Silloin helpotti päiväksi-pariksi...
En kumminkaan jaksa ja en halua (kehtaa) käydä terapeutilla tai muuallakaan... Koska kumminkin vain laittaisivat hoitoon tai ei uskoisi ja kauheita testejä tulisi en jaksa sitä rumpaa...
Mietin satoja kertoja lähetänkö tän tänne...
Menetin 7kk sitten vauvani mahasta...mieheni helpottui...minun oloani se pahensi...oikeastaan siitä alkoi tämä kaikki...
Yöllä vaikea saada unta mutta päivällä nukahtaisin heti jos sulkisin vaa silmät ja nukun tunnin tai pari. Syön herkkuja paljon, koska se olevinaan auttaa. Varsinkin suklaa...
Näin kun kirjottaa ja lukee kuulostaa säälittävältä, ihankuin hakisin vain huomioo. Myös siksi en halua kertoa ihmisille/läheisilleni...
Haluaisin kuulla muiden kokemuksia ja mikä auttoi oloasi...
(en muista minkä masennustestin tein. Tulokseni 26/30. Testin mukaan aika masentunut...)

4

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • so tired

      Olet todella pahassa jamassa...harkitse vielä sitä psykologille menoa, ei se hoito ole niin paha asia kuin pelkäät. iteki pelkäsin todella paljon mutta ensimmäisen käynnin jälkeen olo keveni paljon, oli joku jolle voi puhua, joku joka ei tuominnut tai moittinut. ja tuo ei kuulosta säälittävältä huomionhaulta kuin itsestäsi, minä näen ihmisen joka kärsii ja haluaisin niin kovasti halata ja antaa sulle voimia.
      ite tässä odottelen myös pääsyä takaisin hoitoon eli psykologille kun ei vain yksin jaksa. voimia!

    • SOS-kriisikeskus vastaa

      Hei,

      Olen samaa mieltä, kun edellinenkin vastaaja. Kirjoituksesi ei vaikuta lainkaan huomionhakuiselta vaan kertoo lähinnä pahasta olostasi ja tarpeestasi keskustella asioistasi jonkun kanssa. Jaksaaksesi tarvitset tukea ja joskus sitä on saatavilla helpommin ulkopuolisilta tahoilta. Lähimmäiset ovat usein aika keinottomia kohtaamaan tällaisia tilanteita. Toivonkin, että harkitset vielä avun hakemista itsellesi, sillä uskon että hyötyisit siitä. Alla on muutama vaihtoehto, jotka tarjoavat matalan kynnyksen keskusteluapua.

      Keskusteluapua on saatavilla soittamalla esim. Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun ja soittaa voi halutessaan anonyyminä.

      Jos koet, että haluat kertoa olostasi kirjoittamalla voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net ).
      Tukinet päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, joilla on samankaltaisia kokemuksia.

      Lämpimin terveisin,
      SOS-kriisikeskus / Viivi

    • elämää nähnyt

      Kyllä minäkin kehoitan sinua ottamaan yhteyttä mielenterveys polille.Ei se oo mikään häpeä että mieli masentuu,siekin olet käynyt läpi lapsesi menettämisen,eii oo ihme että sinun ruumisi reagoi noin.Jo hormooni muutos voi aiheuttaa masennusta.Soita ja keskustelen heidän kanssa,ja päätä sitten jos tarvitset keskustelua.Että sinä kirjoitit tänne ,on jo merkki siitä että huomaat itse tarvitsevasi apua.Luja rutistus sulle ja luuri käteen vaan...siitä se lähtee........

      • -Kerberos-

        Minustakin masennus on jopa "terve", täysin luonnollinen ja normaali reaktio koviin menetyksiin. Asiassa ei ole yhtään mitään häpeämistä vaan apua tosiaan kannattaa hakea, kun on vielä siinä kunnossa, että kykenee hakeutumaan hoitoon. Itse olen masennuksen aikana ollut niin huonossa kunnossa, että liikuin asunnostani ulkona vain öisin (pelkäsin muita ihmisiä), en kyennyt menemään yli puoleen vuoteen taloyhtiön pesutupaan (en pessyt sinä aikana pyykkiä) ja ajatus lääkäriin menemisestä jonnekin odotushuoneeseen muiden ihmisten keskelle aiheutti niin voimakasta ahdistusta, että itkin. Tämä noin 50-v miehellä.

        Masennus ei ole koskaan niin pahaa, etteikö tilanne voisi vielä merkittävästi huonontua - valitettavasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3807
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2701
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      131
      2037
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      102
      1763
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      57
      1206
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1137
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1036
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      84
      976
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      957
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      914
    Aihe