jos ja kun käyttää propralia päivittäin, niin mitä se tykkää alkoholista vaiko tykkääkö ollenkaan?
alkoholi+propral
6
1310
Vastaukset
- Negrita
Minun mieheni käyttää Cipramilia, Propralia ja olutta päivittäin. Olut kyllä maistuu, mutta hän on kyllä luopunut kirkkaista viinoista aivan kokonaan, jo kammottavan pahan olonkin vuoksi ja maha ei enää kestä.
Lääketieteellistä tietoa minulla ei ole näiden aineiden yhteiskäytön vaikutuksista, mutta tämä omakohtainen tieto on. Oma näkemykseni kuitenkin on, ettei viinaa tai kaljaa saisi periaatteessa käyttää näiden lääkkeiden kanssa yhtä aikaa ollenkaan. Mutta minkäs sille voi, se on jokaisen oma asia, eipä siihen voi paljon vaikuttaakaan.- varum
no mutta kyse ei tässä tapauksessa ole alkoholin päivittäisestä käytöstä vaan silloin tällöin..
olis ehkä se pitäny laittaa alkuperäiseen kysymykseen mukaan. - Nita
tällä hetkellä Tenopriniä(myös betasalpaaja) ja olen myös käyttänyt Propralia. Minä juon viikonloppuisin muutaman viinilasillisen ruoan kanssa ja olen myös juhlissa käyttänyt vähän enemmänkin. Lääkärin mukaan voi käyttää alkoholia, mutta sanoi jos juo enemmän niin verenpaine nousee ja tulee tykytyksiä.. ja lääkärithän kirjoittavat lääkeen johonkin vaivaan, niin eihän silloin ole tarkoitus "pilata" hoitoa juomalla.
Mutta ei siis tapahdu mitään "vaarallista", pitää itse vaan kokeilla, jos tulee huono olo niin tietenkään ei pidä juoda niin paljon.
- Ovidiu
Alkoholilla ja propranololilla ei ole toisiaan potentoivia vaikutuksia. Voi käyttää huoleti. Toki jokainen vastaa itse omasta käytöstään. Itse olen alkoholin suurkuluttaja ja olen käyttänyt päivittäin 40 milligrammaista Propralia vuosia 1-3 kertaa päivässä.
Ja hänelle, jonka mies käyttää myös Cipramilia, tiedoksi, että minäkin käytän. Ei ole vasta-aihetta alkoholinkäytön suhteen. Ainoa ongelma on siinä, että jatkuva alkoholinkäyttö aiheuttaa masentuneisuutta ja kenties Cipramilin annostusta joudutaan nostamaan...- Negrita
Joo. Näiden lääkkeiden yhteiskäyttö ei tuskin ole vaikuttanut hirveästi mieheni normaaliin käytökseen, mutta minun käsittääkseni jos lääkkeitä määrätään, kuten esim. Cipramilia alkoholimasennukseen, niin ei kai siinä samassa nyt viinaa kaksin käsin voi vetää samanaikaisesti. Siis lääke ja antilääke samanaikaisesti ei mielestäni oikein sovi yhteen. Mutta mieheni ei kuitenkaan enää vedä viinaa kaksin käsin, joten en ole nähnyt vielä syytä huolestua asiasta ja yhteiskäytöstä. Cipramil ja Propral ovat kuitenkin auttaneet jonkun verran, ja se on minusta pääasia.
- Ovidiu
Negrita kirjoitti:
Joo. Näiden lääkkeiden yhteiskäyttö ei tuskin ole vaikuttanut hirveästi mieheni normaaliin käytökseen, mutta minun käsittääkseni jos lääkkeitä määrätään, kuten esim. Cipramilia alkoholimasennukseen, niin ei kai siinä samassa nyt viinaa kaksin käsin voi vetää samanaikaisesti. Siis lääke ja antilääke samanaikaisesti ei mielestäni oikein sovi yhteen. Mutta mieheni ei kuitenkaan enää vedä viinaa kaksin käsin, joten en ole nähnyt vielä syytä huolestua asiasta ja yhteiskäytöstä. Cipramil ja Propral ovat kuitenkin auttaneet jonkun verran, ja se on minusta pääasia.
...jos ovat auttaneet!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564