jos ja kun käyttää propralia päivittäin, niin mitä se tykkää alkoholista vaiko tykkääkö ollenkaan?
alkoholi+propral
6
1315
Vastaukset
- Negrita
Minun mieheni käyttää Cipramilia, Propralia ja olutta päivittäin. Olut kyllä maistuu, mutta hän on kyllä luopunut kirkkaista viinoista aivan kokonaan, jo kammottavan pahan olonkin vuoksi ja maha ei enää kestä.
Lääketieteellistä tietoa minulla ei ole näiden aineiden yhteiskäytön vaikutuksista, mutta tämä omakohtainen tieto on. Oma näkemykseni kuitenkin on, ettei viinaa tai kaljaa saisi periaatteessa käyttää näiden lääkkeiden kanssa yhtä aikaa ollenkaan. Mutta minkäs sille voi, se on jokaisen oma asia, eipä siihen voi paljon vaikuttaakaan.- varum
no mutta kyse ei tässä tapauksessa ole alkoholin päivittäisestä käytöstä vaan silloin tällöin..
olis ehkä se pitäny laittaa alkuperäiseen kysymykseen mukaan. - Nita
tällä hetkellä Tenopriniä(myös betasalpaaja) ja olen myös käyttänyt Propralia. Minä juon viikonloppuisin muutaman viinilasillisen ruoan kanssa ja olen myös juhlissa käyttänyt vähän enemmänkin. Lääkärin mukaan voi käyttää alkoholia, mutta sanoi jos juo enemmän niin verenpaine nousee ja tulee tykytyksiä.. ja lääkärithän kirjoittavat lääkeen johonkin vaivaan, niin eihän silloin ole tarkoitus "pilata" hoitoa juomalla.
Mutta ei siis tapahdu mitään "vaarallista", pitää itse vaan kokeilla, jos tulee huono olo niin tietenkään ei pidä juoda niin paljon.
- Ovidiu
Alkoholilla ja propranololilla ei ole toisiaan potentoivia vaikutuksia. Voi käyttää huoleti. Toki jokainen vastaa itse omasta käytöstään. Itse olen alkoholin suurkuluttaja ja olen käyttänyt päivittäin 40 milligrammaista Propralia vuosia 1-3 kertaa päivässä.
Ja hänelle, jonka mies käyttää myös Cipramilia, tiedoksi, että minäkin käytän. Ei ole vasta-aihetta alkoholinkäytön suhteen. Ainoa ongelma on siinä, että jatkuva alkoholinkäyttö aiheuttaa masentuneisuutta ja kenties Cipramilin annostusta joudutaan nostamaan...- Negrita
Joo. Näiden lääkkeiden yhteiskäyttö ei tuskin ole vaikuttanut hirveästi mieheni normaaliin käytökseen, mutta minun käsittääkseni jos lääkkeitä määrätään, kuten esim. Cipramilia alkoholimasennukseen, niin ei kai siinä samassa nyt viinaa kaksin käsin voi vetää samanaikaisesti. Siis lääke ja antilääke samanaikaisesti ei mielestäni oikein sovi yhteen. Mutta mieheni ei kuitenkaan enää vedä viinaa kaksin käsin, joten en ole nähnyt vielä syytä huolestua asiasta ja yhteiskäytöstä. Cipramil ja Propral ovat kuitenkin auttaneet jonkun verran, ja se on minusta pääasia.
- Ovidiu
Negrita kirjoitti:
Joo. Näiden lääkkeiden yhteiskäyttö ei tuskin ole vaikuttanut hirveästi mieheni normaaliin käytökseen, mutta minun käsittääkseni jos lääkkeitä määrätään, kuten esim. Cipramilia alkoholimasennukseen, niin ei kai siinä samassa nyt viinaa kaksin käsin voi vetää samanaikaisesti. Siis lääke ja antilääke samanaikaisesti ei mielestäni oikein sovi yhteen. Mutta mieheni ei kuitenkaan enää vedä viinaa kaksin käsin, joten en ole nähnyt vielä syytä huolestua asiasta ja yhteiskäytöstä. Cipramil ja Propral ovat kuitenkin auttaneet jonkun verran, ja se on minusta pääasia.
...jos ovat auttaneet!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1112742SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän201734Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621734Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2731623Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --111564Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue281281Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.271149Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411072Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?941062RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022