Lähtökohtana ettei printteriä ole käytössä ja maksusta / tlitapahtumasta tulisi saada koneelleen PDF-kuitti. Toisinaan tositteita tulisi voida lähettää e-mailin liitteenä.
Alla aiheesta lainattuna toisaalta: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11430686
>> Kai sitä nyt kaikilla pankeilla on tulostusmahdollisuus. Minä teen niin että painan "Tulosta" nappia pankin nettisivulla. Sitten valitaan kirjoitin kohdasta "tulosta tedostoon". Täppi kohtaan PDF ja vielä tiedostolle nimi. Sitten vain "Tulosta" ja PDF tiedosto on valmiina laitettavaksi postin liitteeksi.
Käytössä W7, Firefox ja PDF XChange Viewer. Kun klikkaan Nordnetin pankkisivulla "tulosta" niin se tarjoaa vaihtoehdoksi ainoastaan MS XPS Document Writer.
Sitten kun tuossa ohjelmassa klikkaa "tulosta tiedostoon" niin se ei tarjoa mitään eri vaihtoehtoja, PDF tai muutakaan.
Verkkopankin latauspalkki alkaa kovasti vikeltää, mutta mitään ei tapahdu samalla kun se avaa pienne boxin jossa pyytää nimeämään dokumentin. Kun sille antaa simppeli nimen vaikkapa tyyliin ABC (ilman erikoismerkkejä), niin aukeaa herjausikkuna ettei polkua filulle löydy.
Siis miten Nordnetin verkkopankista saa kuitin tapahtumasta koneelleen PDF-muodossa (ei printteriä käytössä). Sitten PDF-kuitteja tulisi saada toisinaan liitteksi e-mailiin.
Miksi hitossa pankki ei voi tarjota "tulosta" namiskan vieressä vaihtoehtoa "tallenna tapahtuma PDF-muodossa" tai jotakin vastaavaa.
Ps. Tiedustelin asiaa pankista sisäisen viestikeskuksen kautta (ja pyysin viemään asiaa eteenpäin päättäville tahoille), mutta eivät vaivaudu edes vastaamaan.
Valiettavasti useinkin tulee puuta heinää kapulakielen taaksen piiloutuen vastauksena asian vierestä tai jo kysymylksenä olevan toistoa.
Nordea: Verkkopankista PDF-kuitti ?
2
8524
Vastaukset
- 2+8
Olen itse laittanut sähköpostin liitteeksi .XPS-tiedoston tai suoraan .gif-kuvan, jonka olen leikannut näytöltä Windowsiin kuuluvalla snipping toolilla. Hyvin ovat kelvanneet.
Niistä selviää kaikki, mitä vastaanottaja tarvitsee laskun maksamisesta.
.pdf-tiedoston teko vaatisi Adobe Acrobatin, joka maksaa, (Vai onko ilmaisia vastaavan muunnoksen tekeviä olemassa?) - pdferiterfffff
käy hakemassa jostain ilmaiohjelma jutusta PDF-writer ohjelma. siis virtuaalitulostin.
Sellainen on esim. CUTE-PDF-WRITER.
Sitä käytetään sillee, että kun olet avannut verkkopankissa kuitin näytölle, niin kuitin alaosassa jossain lukee, että tulosta kuitti. Paina sitä painiketta ja valitse tulostin tietokoneen tulostinlistasta, niin siellä on tuo PDF-writer.
Kun vallitset sen, niin sitä käytetään sitten samalla tapaa kuin tallentamista.
Kun olet luonut aiemmin jonkun talous-kansion ja sinne sitten sen yksittäistä asiaa varten tehdyn kansion, niin "tulostat"-"tallennat" sen sinne valittuun kansioon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733