Mikäköhän mahtaa olla? Kamala, piinaava, sietämätön paineen omainen särky päässä nyt jo kolmatta päivää... Päänsärky on muuten minulle siis ihan normaalia, mutta ei ole ikinä jatkunut näin kolmea päivää putkeen... Joka päivä olen ottanut 900mg buranaa, mutta ei ole auttanut. Kaikki muut kivut kyllä lähti mutta ei pääkipu. Ikävä vaiva... Apua =(
Päänsärky jatkunut jo kolme päivää...
16
5381
Vastaukset
- --------------------
Lääkäriin!
- ubis
Käyty on, ja monesti! Sanovat vain: "Jatka buranan syömistä!" Ihmeellistä touhua =(
- elämän totuudet
Paineenomainen päiviä jatkuva päänsärky tulee yleensä pansuolan käytöstä. Natriumglutamaatti taas tekee kireän vanteen ohimoille aamuisin. Verenpaineitakin olisi hyvä tarkkailla.
- ubis
En käytä suolaa missään :(
- näin on näreet
ubis kirjoitti:
En käytä suolaa missään :(
Päänsärky ei tule yksin. Jos vähän tarkkailet muitakin oireita, tulet ehkä havaitsemaan hengityksen vinguntaa, silmien punoitusta ja pakotusta sekä ennen kaikkea peräaukon kirvelyä pyyhittäessä ja alapesulla. Jos vielä ripulinomaiset jätöksetkin vaivaavat, lopeta juustonsyönti.
- Needles and pins
Mitä hemmettiä? Lopeta juustonsyönti? Tiedän, että kohta haukutaan huuhaaideaksi, mutta mulla taukosi migreeni vuodeksi, kun kävin akupunktiossa. Auttaa hyvin myös jos niskan tai hartian lihakset on kivikovat. Millasissa hommissa olet, voiko kyse olla lihasten kireydestä? Terveyskeskuksessa mulle ehdotettiin hierojalla käymistä, mut valitsin akupunktion. Mun särkyihin ei myöskään auttanut buranat vaikka olisin koko paketin ottanut.
Mulla aikoinaan kun tuntui pää särkevän joka päivä, pääsin lopulta neurologille. Etkö sä vois vaatia lähetettä jatkotutkimuksiin, kun ethän sä voi noin iankaiken kärsiä.- kaikkea kuulee
Myös kynällä voi olla vaikutusta.
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2013/05/1762738/mies-eli-vuosia-seitsensenttinen-kyna-paansa-sisalla
- neurolle...
Minulla oli useampia vuosia toispuoleinen päänsärky ilman migreenin aurakohtauksia. Burana auttoi tilapäisesti, mutta tarve oli päivittäistä. Osaavan neurologin yksityisvastaanotolla selvisi syy: jäykkä niska-hartiaseutu. Niskan ja hartian venyttäminen ja oikeakorkuinen tyyny korostuvat ennaltaehkäisyssä ja hoidossa. Lääkityksenä on lihasrelaksantti, ei särkylääkkeet.
Katso Migreeniyhdistyksen sivuilta kohta Tensio. Ainoa asiantuntija on neurologi.- Kokemuksesta:
Tässä päänsärkyyn erikoistuneita neurologeja. Tosin kokemuksistani muokkaisin siten, että ohjaisin lounaissuomalaiset (Satakunta ja Varsinais-Suomi) Kuopioon listalta puuttuvalle Mehiläisen Siveniukselle. Niin Turussa kuin Porissakaan ei ole migreeniä ja tensiota hoitavia neurologeja.
http://www.tohtori.fi/?page=6365729&id=4453843 - niin tietysti
Kokemuksesta: kirjoitti:
Tässä päänsärkyyn erikoistuneita neurologeja. Tosin kokemuksistani muokkaisin siten, että ohjaisin lounaissuomalaiset (Satakunta ja Varsinais-Suomi) Kuopioon listalta puuttuvalle Mehiläisen Siveniukselle. Niin Turussa kuin Porissakaan ei ole migreeniä ja tensiota hoitavia neurologeja.
http://www.tohtori.fi/?page=6365729&id=4453843Mulla päänsärky ja vatsan happamuus käyvät käsi kädessä. Mitä enemmän happoa, sitä pahempi särky. Onneksi ruokasooda auttaa.
- Isomyymikki
Kohonnut verenpaine aiheuttaa päänsärkyä varsinkin takaraivon alueella.
- vesivanhinvoitehista
Tuo on kyllä yksilöllistä. Minulla ohimoilla ja kaulassa.
Aloittajalle sanoisin, että kokeile vettä. Juo vettä 2-3 lasia nyt heti ja seuraa mitä tapahtuu.
- Dentokei
Mulla halkesi joskus takahammas, sitä ennen päätä särki reilun viikon. Hammas ei ollut edes kipeä, en osannut epäillä ollenkaan. Olin kyllä ihmeissäni, miksi pää oli kipeä aamusta iltaan.
- Varmista
Hapenpuute?Liian korkea verenpaine?Sokeri tasapaino alhaalla?liika makaaminen ja TV katselu.Huono näkö.
- Anonyymi
Mulla oli vähän vastaava kokemus viime vuonna – päässä jyskytti monta päivää putkeen eikä mikään tavallinen särkylääke auttanut. Se oli tosi pelottavaa, koska yleensä burana tai panadol on vienyt kivun pois, mutta silloin ei tuntunut tekevän mitään. Tiedän hyvin sen turhautumisen ja epätoivon tunteen, kun mikään ei auta ja olo vain jatkuu samanlaisena.
Oman kokemukseni perusteella sanoisin, että tällaisissa tilanteissa ei oikein ole järkeä kysellä “kikkoja” muilta, koska jokaisen taustalla oleva syy voi olla eri. Jollain se on migreeni, toisella niska-hartiaseudun jumit, kolmannella jotain ihan muuta. Mäkin yritin ensin googlailla ja kokeilla kaikkea, mutta lopulta ainoa ratkaisu oli se, että otin yhteyttä lääkäriin ja sain tarkemman selvityksen.
Ennen tämä olisi tarkoittanut pitkää odotusta ja ajan varaamista terveyskeskukseen, mutta nyt on helppoa mennä suoraan netin kautta. Itse kävin lääkärissä päänsäryn kanssa https://medilux.fi/paansarky/ ja sain arvion sekä jatko-ohjeet ilman että tarvitsi mennä paikan päälle. Kaikki meni etänä, ja koska Kela korvaa nämä käynnit, en maksanut itse mitään. Sen jälkeen opin, että jos päänsärky kestää päiviä ilman helpotusta, kannattaa hakeutua heti lääkärin arvioon, eikä jäädä buranan varaan. - Anonyymi
Kolme päivää yhtäjaksoista jomotusta kuulostaa jo siltä ettei sitä kannata jäädä buranan kanssa yksin selättämään. Varsinkin kun kerrot että yleensä helpottaa mutta nyt ei millään, niin kyllä mä ottaisin yhteyden lääkäriin. Onneksi sen saa nykyään hoidettua ihan netissä, ei tarvi lähteä mihinkään odottelemaan. Itse oon testannut noita isoja ketjuja, ja niistä saa kyllä apua, mutta Medilux on ollut selkein ja nopein, lääkäri tulee ruudulle vaikka keskellä yötä ja homma hoituu kerralla ilman yllättäviä laskuja. Lisäksi löytyy hyvää tietoa aiheesta tuolta https://medilux.fi/paansarky/ – siitä voi vähän peilata omaan oloon, mutta oikeasti ei kannata jäädä arvailemaan vaan hakea ammattilaisen arvio heti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.687939Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m846015Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,765492Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot665405Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1124687Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1182422Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e41301Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol61287Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa421119Olin ihan varma että sä olet se oikea
Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko471072