Huhtikuussa lumien mentyä aloitin päivittäiset kävelylenkit 1,5 tuntia päivässä.
Jalkapohjat kipeytyi jokin rasitusvamma ajattelin ja nyt olen 2-viikkoa huilinut ,kävellyt vain kaupungilla välttämättömät kauppa asiat ym. Kipu ei hellitä kuin yöksi ja kun aamulla nousen sängystä ylös on jalkapohjat jäykät ja kuljen kuin kompuroiden.
Oikea jalkapohja on kipeämpi ja jalkapöytä turpoaa yli kengän reunojen. Onko marssimurtuma vaiko veritulppa laskimotukos? Suonikohjut ovat pahat olleet jo 20 vuotta, mutta kipua ei ole koskaan esiintynyt päkiän kohdalla pitkäkestoisesti.
Olisiko tarvetta mennä röntgeniin jolla havaita mitä jalkapohjassa on. Kävelin kolmet kengät rikki koska keväällä hiekoitussepeli rikkoi kumipohjalliset kengät halki sepelien pureuduttua kengänpohjiin. Terveysasemalle paikkakunnallamme ei pääse kuin sydänvian takia jos sittenkään. Rahaa erikoislääkäriin ei ole.
Kipu päkiässä onko marssimurtuma?
6
679
Vastaukset
- Vika selvitettävä
Lääkäriähän tuohon tarvitaan jos lepo ei auta. Minullakin on "matkamittari" päkiöissä, ne kestävät kivuttomana vain määrätyn kävelymatkan, sen jälkeen alkaa kipu. Minulla on todettu laskeutunut poikittaisholvi ja sitä tuetaan yksilöllisesti valmistetuilla pohjallisilla. Tuo vika on ollut nuoruudesta saakka eikä se ole parantunut, vanhemmiten vain pahenee.
Terveyskeskuslääkärille on päästävä, se on laissa joten vaadi vaan lääkäriaikaa. Kuitenkin pitää varautua useiden kuukausien odotusaikaan. Ellei pääse terveyskeskuslääkärille, terveyskeskuksen on lähetettävä yksityislääkärille esimerkiksi palveluseteliä käyttäen.- Huh hellettä
Kiitos tiedosta. Jalka on kuin turvonnut tukki, joku naapuri ehdotti että pitäisin tukisukkia näin helteelläkin, siis aamulla tukisukat jalkaan mutta kun turvotus ei laske edes yön aikana. Olen popsinut nesteenpoistolääketäkin. Joko murtuma tai rasitusvamma?
Lisäksi tietysti on laskimotukkotulehdus ja paikallaan ei saisi olla, joten kun koipi ei kestä pitkään kävelyä niin paikallan istuminen ja paikallaan seisominenkin on pahasta. pitäisi kävellä telkkaria katsoesaan ja netti pitäisi olla siten että voi seista ja askeltaa pumpata verta laskimoista eteenpäin ettei veri pakkaudu.
- 100µg
Voi olla murtuma, veihyytymä tai vaikka mitä.
Kylmiltään ei lähdetä huonoilla kengillä pitkille lenkeille, kuten olet huomannut.
Ensin ostetaan laadukkaat kengät ja kävely aloitetaan lyhyillä lenkeillä kroppaa kuunnellen. Ja venytellään aina lenkin jälkeen.
Nyt vaadit lääkäriä ja tutkimusta, jos on murtuma, niin lepo on ainoa parannus siihen
Muista riittävä D-vitamiini 100µg, jonka puute aiheuttaa murtumaa rasituksesta taika pienestä kolhustakin.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm - ...
Tulihan se mainoskin sieltä!
- Lymfomako jo
Entä se Diaspora! Syön nykyisin vahvaa D-vitamiinia. Olen 50-v ja suonikohjut laskimoineen poistettiin jo 21-vuotiaana. Senjälkeen on leikattu kerran mutta on kuulema ehtymätön luonnonvara ja niitä tulee uusia koska perin suonikohjut molemmilta vanhemmiltani.
Kuumat ilmat turvottavat jalkoja enempi, selvästi oikea jalka on paksumpi ja enempi turvoksissa koska on reilun sentin lyhyempikin.
Mitkään kengät ei kesällä mene jalkaan.
Pelko on myös lymfomasta ja säärihaavasta. Mutta en tiedä pääseekö terveyskeskukseen soittamalla kuulema ei vaan ilmeisemmin olisi kinkattava terveysasemalle ja näyttää ajanvaraus tädille koipea; että tässä on veritulppa kuvattava heti jne!?
- 100µg
Vahva D-vitamiini?
Diasporal on magnesiumia sitraattimuodossa. On kallista ja samaa saa paljon halvemmallakin Citymarketista.
Vaadi tutkimusta, vaikka nykyhoito on mitä on, jos ei ole työelämässä ja pääse työterveyteen, jossa oikeesti tutkitaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809