Oli kesäinen perjantai-ilta jonain vuonna välillä 1995 - 2000, ja olin teetupa-hommissa / jakamassa traktaatteja Matkahuollon pihalla Kaustisella. (Muistaakseni siinä oli Matkahuolto. Silloin kuuluin vapaisiin suuntiin. Nykyään olen luterilainen.) Minulla oli siniset farkut, vihreä Rukan gore-tex-takki ja maastolippis.
Aivan yllättäen kesken evankelioinnin sinä tulit ja kysyit asiallisesti, että voisimmeko alkaa seurustelemaan (en muista tarkkaan, mitä sanoja käytit, mutta sisältö oli tuo). Menin hämilleni, sillä en ollut tottunut tuollaiseen. Lisäsit hiljaa ja alakuloisesti jotain sellaista, että et varmaan kelpaisi minulle kuitenkaan. Ennen kuin kerkesin tehdä tai sanoa mitään, ystäväsi tulivat vetämään sinua kädestäsi ja lähdit pois mielestäni tuskainen katse silmissäsi.
Olin edelleen hämilläni. Ajatuksia pyöri mielessäni. Muun muassa ajattelin erästä tyttöä, johon olin rakastunut siihen aikaan ja jota kuvittelin oikeaksi minulle ja Jumalan johdatukseksi. En ollut siis valmis yhtäkkiä ajattelemaan sinua tyttöystävänäni, muuten olisi ollut mukava keskustella kanssasi seurustelusta. (Se tyttö, johon olin rakastunut, ei ole ollut kiinnostunut minusta. Olemme olleet vain hyviä ystäviä. En pidä häntä enää minään Jumalan johdatuksena enkä odota häneltä ystävyyttä enempää.)
Hämilläni en osannut muuta kuin jatkaa töitäni, mutta olen aina katunut sitä, että en osannut hakea sinua ystäviesi luota selittääkseni sinulle tilannettani. Jos luet tämän, pyydän anteeksi saamattomuuttani. Pidin sinusta. Olit mielestäni todella nätti, asiallinen ja mukavantuntuinen. Kuulisin mielelläni, jos tunnistat itsesi tästä. Minulle voi kirjoittaa myös osoitteeseen [email protected].
Tyttö Kaustisella vuosia sitten
3
356
Vastaukset
- Babtisti
Luuletko todella, että liki kymmenen vuotta sitten vapaana ollut onneton tyttö on sitä yhä?
Ja jos onkin, tuskin hän edes sinua kiinnostaa nähtyäsi hänet. Enkä puhu pelkästään ulkonäöstä.
Todella on naisasiat huonosti jollakin, kun sinulla on kymmenisen vuotta mennyt selvittääksesi itsellesi, että piirittämäsi nainen halusi olla kanssasi vain ystävä.
Ja nyt tarraudut toiseen naiseen, joka on kymmenen vuotta sitten sinua tuntematta halunnut muka seurustella kanssasi.
Mikälie hörhö ko. nainen oli.- Uskova mies
En oikein usko hänen olevan vapaa (harvat ovat onnellisia vanhempinakaan), mutta haluan ainakin hänen tietävän tilanteeni silloin vuosia sitten, sillä minun olisi pitänyt osata sanoa hänelle jotain. Minusta oli ikävää, että hän ei uskonut mahdollisuuksiinsa ja että en rohkaissut häntä millään tavalla. Olisi ollut hänelle hyväksi käsitellä asia asiallisesti ja hänet vakavasti ottaen. Toki olemme molemmat varmasti muuttuneet monella tapaa. Mielestäni en siis toiminut kuten haluaisin hoitaa suhteita ja haluan paikata hieman sitä jälkeenpäin. Tämän verran kirjoittaminen ei vaadi paljoa. Ja vaikka hän olisi onnellisesti naimisissa, hän voi miettiä edelleen tapahtunutta Kaustisella ja voisi haluta tietää, mitä ajattelin hänestä.
Asioiden tila tämän toisen tytön kanssa selvisi minulle jo monta vuotta sitten.
Mistä tiedät, mitä se "hörhö" (ikävä nimitys) tarkoitti seurustelulla? Ei välttämättä suinpäin sänkyyn hyppäämistä vaan tutustumista ja juttelua. Ei pitäisi tehdä noin pikaisia päätelmiä. Mielestäni pitäisi voida ehdottaa seurustelua tutustumismielessä, jos toinen kiinnostaa, vaikka kiinnostus pohjautuisikin pitkälti ensivaikutelmaan ja muutamiin lyhyihin keskusteluihin, joita kävin nuorten kanssa Kaustisella Matkahuollon pihalla.
Muuten, pitäisi kirjoittaa baptisti, ei babtisti.
- Uskova mies
Sähköpostini pääte jippii.fi on muuttunut. Nykyinen osoite on [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa103453Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272679Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41198