Lapsena ollessani leikin kaksoissiskoni kanssa kansakoulun pihassa, isämme oli siellä kokouksessa. Hyppäsimme ruutua. Yht'äkkiä kanssamme hyppäsi ruutua hyvin hoikka, mustiin pukeutunut harmaahiuksinen nainen. Emme puhuneet mitään siinä pelatessamme, eikä se tuntunut oudolta silloin. Kun isämme kokous päättyi ja hän tuli ulos, lähti tämä vanhempi nainen poispäin. Hän tavallaan käveli, tavallaan eteni nopeammin ja tasaisemmin kuin kävellessä ja vähän matkan päässä hän katosi kokonaan. Kuin pimeyteen. Kerroimme isällemme, että meillä oli seuraa. Isä pelästyi kovasti ja sanoi, että hän tietää kenestä on kysymys, mutta siitä ei puhuta ikinä. Eikä ole puhuttu. Se jäi vain ajatuksiin ja näin vanhempana olisi ollut mukava tietää, mitä isä ajatteli ja miksi tämä näky tuli.
En tiedä, mitä näin
9
202
Vastaukset
- kummittelua
Olipa mielenkiintoinen kokemus!
Olisiko voinut olla kyseessä jokin kuollut esiäiti, jonka isäsi tiesi kummitelleen aikaisemmin? Miten te lapsena koitte hänen läsnäolonsa - oliko hän teidän kanssanne jotenkin suojelu- ja varjelumielessä tai liittyikö hän nimenomaan tuohon kouluun jotenkin?
Ehkä johonkin entiseenopettajaan, vaikka onnettomuuden kautta kuolleeseen?
Tämä jälkimmäinen vaihtoehto tuli itselläni mieleen, kun kerran tapahtuma sattui koulun pihalla.
Löytyisiköhän siitä tietoja tuon ajan lehdistä tai muilta ihmisiltä - olisihan tuollainen asia todella kiva selvittää.- lisäystä vielä
Oletan tuon kiellon puhumiseen liittyneen pikemminkin näkyyn, eli tuohon aikaan suhtauduttiin niin kovin kielteisesti kaiken sellaisen näkemiseen, joka ei sopinut aistimaailmaan. Isää ehkä pelotti, että lapset puhuisivat kummia. Oletan, että puhumisen kielto ei niinkään liittynyt kummitelleeseen naishenkilöön. Tämä nyt vielä lisäyksenä.
- voikotätäymmärtää
lisäystä vielä kirjoitti:
Oletan tuon kiellon puhumiseen liittyneen pikemminkin näkyyn, eli tuohon aikaan suhtauduttiin niin kovin kielteisesti kaiken sellaisen näkemiseen, joka ei sopinut aistimaailmaan. Isää ehkä pelotti, että lapset puhuisivat kummia. Oletan, että puhumisen kielto ei niinkään liittynyt kummitelleeseen naishenkilöön. Tämä nyt vielä lisäyksenä.
En tiedä, miksi isämme kielsi tästä asiasta puhumisen. Isäsuhteeni, samoin kuin sisarustenikin, on aina ollut kovin haastava. Emme ole tulleet toimeen keskenämme. Isä ei ole halunnut olla kanssamme tekemisissä kymmeniin vuosiin, emmekä ymmärrä syytä siihen. Tämän vanhan asian selvittäminen on siis mahdotonta. Olen lähestynyt isääni kirjeitse kahteen otteeseen viime vuosina ja viimeisimmässä kirjeessä lupasin jättää hänet rauhaan, jos hän ei mitään vastaa. Vastaus oli täydellinen hiljaisuus, niinkuin aina ennenkin. Pian yhteydenpidon yrittäminen on myöhäistä mutta sen asian kanssa minun täytyy vaan oppia elämään.
- Wiljo Taukki
Olisiko mahdollista,että isänne olisi sekaantunut okkultismiin aiemmin,ja tuo näkemänne nainen oli demoni,ja siksi isänne varoitti siitä puhumasta suojellakseen teitä,tai jostakin muusta syystä.?
En osaa sanoa. Sekin tuntuu hassulta, että isämme katkaisi välinsä meihin jokaiseen kovin aikaisessa vaiheessa. Välillämme oli aina kohdatessamme jännittäytynyt ilmapiiri ja isä vaimo numero 3 kertoi, että isä pelkää minua ja tapaamistani. No, ei tarvitse pelätä enää, en ole edes yrittänyt pitää yhteyttä vuosiin.
- Erkki
Näitä juttuja voi myös keksiä kuka vaan. Oli mitä oli. Täällä ei silti voi luottaa kehenkään ja siksi kannattaisi puhua näistäkin asioista kasvotusten jonkun luotettavan ihmisen kanssa. Ei täältä saa mihinkään oikeita vastauksia. Saissea tämä suomi24. Pelkkää ajankulua tylsistyneille ihmisille. Jutustellaan:) Ei kannata hakea vastauksia täältä.
Juttuja voi keksiä ihan kuka vaan, mutta minulla ei ole sellaiseen tarinointiin tarvetta. En tälle tarinalle uskottavaa selitystä ole hakemassakaan, kunhan halusin sen kanssanne jakaa. Elämä on ihmeellinen ja ihmeellisiä tapahtumia täynnä, joista on mukava keskustella. Mitäs muuta keskustelu onkaan kuin ajankulua. Tylsistynyt en ole ensinkään, vaan päinvastoin. Hyvää päivänjatkoa sinulle Erkki!
- tieto valtaa
Isänne oli henkisesti saiars.
En usko, että isä oli tai on henkisesti sairas sillä tavalla kuin minä henkisen sairauden käsitän. Ehkä hänellä on jotain pelon aihetta, mitä minä en ymmärtänyt, enkä ehkä ikinä ymmärrä. Kiitos vastauksestasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982