Kysymys Paradiselle

Niina

Paradise - ymmärtääkseni et ole JT, mutta JT-perheestä lähtöisin. Pidätkö mahdollisena/todennäköisenä, että jossain vaiheessa käännyt JT:ksi? Mihin JT-opeista uskot, jos uskot niihin? (Tämä oli kysytty asiallisessa mielessä.)

13

909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paradise

"ymmärtääkseni et ole JT, mutta JT-perheestä lähtöisin."

Pitää paikkansa.

"Pidätkö mahdollisena/todennäköisenä, että jossain vaiheessa käännyt JT:ksi?"

Kyllä se mahdollista on, mutta asia ei juuri nyt ole kovinkaan ajankohtainen. Paljon saa tapahtua asioita toisin, ennen kuin minusta tulee Jehovan todistaja.

"Mihin JT-opeista uskot, jos uskot niihin?"

Ainakin niihin tärkeimpiin, eli Jehovaan, joka on kaiken luoja, Jeesukseen, Hänen ainosyntyiseen poikaansa, Harmageddoniin, ikuiseen elämään paratiisissa sekä siihen että raamatussa ennustetut viimeisten päivien tunnusmerkit ovat täyttyneet.

Lisäksi ne moraaliarvot, joita todelliset Jehovan todistajat noudattavat, ovat mielestäni sellaiset, joihin raamatussa pääsääntöisesti kehoitetaan pyrkimään ja siihen samaan olen itsekin pyrkinyt.

Loppujen lopuksi mielestäni ei ole ole kovinkaan montaa asiaa, joita Jehovan todistajat opettavat väärin. Nykyinen käsitys sukupolvesta saattaa olla sellainen ja käsky karttaa erotettuja perheenjäseniä, jotka ovat omia näkemyksiäni vastaan.

• Huhu

Ja aika yleinen maailmassa, poimitaan asiat jotka ovat kivoja, ei oteta koko pakettia, vaan "sitten kun ne on minun mielestä oikeassa" sitten minä olen Todistaja t.m.s. Naurettavaa, mitä arvoa koko asialla on, jos olet "harmaalla alueella" ja vartut kun Todistajat "maallistuu" ja voit tehdä sitä sun tätä, ei hyvältä vaikuta.

• minä

Uskotko siis vuoteen 1914,
        vaikka sen alkuperäinen ennustus on ollut aivan erilainen,

vaikka se perustuu yhden ihmisen epämääräisiin laskelmiin,

vaikka Jerusalemin tuho tapahtui KAIKKIEN muiden lähteiden mukaan aivan eri vuonna,

vaikka Raamatussa sanotaan ettei "ettei sitä päivää tiedä kukaan" ja että "väärät profeetat tunnistaa vääristä ennustuksista"?

• mopo

ilmeisesti aika paljon sinun tyylisesi neito aikanaan Laajalahdessa. Hänen vanhempansa olivat jehnuja ja tämä neito oli viittä vaille valmis.
        Tuli Joulun aika, tämä neito monisti VT:n kirjoituksia Joulun vastaisuudesta ja ennen työpäivän alkua levitti ne jokaisen työpöydälle. Sattumalta minä saavuin vähän, tämän melkein JT:n jälkeen työpaikalle ja keräsin nämä monisteet pois ja ilmoitin tälle neidolle, että jos hänellä on tarve pilata työkavereitten joulumieli, niin minä työnnän ne monisteet tämän neidon kurkkuun, no se siitä. Mutta kun keräsimme pomolle joululahjaa varten rahaa, eihän tämä melkein JT antanut ropostakaan, Mutta yllätys oli suuri, kun omistajat muistivat työntekijöitään Joulu rahalla,
        niin se kelpasi tälle melkein JT:lle, niinpä kysyikin tältä neidolta, onko JT:den oppi sitä, että autuaampi on ottaa, kuin antaa.

• Paradise
        Huhu kirjoitti:

Ja aika yleinen maailmassa, poimitaan asiat jotka ovat kivoja, ei oteta koko pakettia, vaan "sitten kun ne on minun mielestä oikeassa" sitten minä olen Todistaja t.m.s. Naurettavaa, mitä arvoa koko asialla on, jos olet "harmaalla alueella" ja vartut kun Todistajat "maallistuu" ja voit tehdä sitä sun tätä, ei hyvältä vaikuta.

"Ja aika yleinen maailmassa, poimitaan asiat jotka ovat kivoja, ei oteta koko pakettia, vaan "sitten kun ne on minun mielestä oikeassa" sitten minä olen Todistaja t.m.s."

Jos minusta joskus tulee todistaja, niin se ei ole kiinni opillisista asioista.

"Naurettavaa, mitä arvoa koko asialla on, jos olet "harmaalla alueella" ja vartut kun Todistajat "maallistuu" ja voit tehdä sitä sun tätä, ei hyvältä vaikuta."

Naurettavaa on vain se, kun sinä tulet arvostelemaan minun elämääni, vaikka se ei sinulle edes kuulu.

• Rasvattu jämä
        Paradise kirjoitti:

"Ja aika yleinen maailmassa, poimitaan asiat jotka ovat kivoja, ei oteta koko pakettia, vaan "sitten kun ne on minun mielestä oikeassa" sitten minä olen Todistaja t.m.s."

"Naurettavaa, mitä arvoa koko asialla on, jos olet "harmaalla alueella" ja vartut kun Todistajat "maallistuu" ja voit tehdä sitä sun tätä, ei hyvältä vaikuta."

Naurettavaa on vain se, kun sinä tulet arvostelemaan minun elämääni, vaikka se ei sinulle edes kuulu.

>>>>"Naurettavaa, mitä arvoa koko asialla on, jos olet "harmaalla alueella" ja vartut kun Todistajat "maallistuu" ja voit tehdä sitä sun tätä, ei hyvältä vaikuta."

>>Naurettavaa on vain se, kun sinä tulet arvostelemaan minun elämääni, vaikka se ei sinulle edes kuulu.

Paradisen tapa sekoittaa oma ja Vartiotorniseuran näkemys sillisalaatiksi, jossa lukija jätetään oman päättelynsä varaan, on melko persoonallinen.

• Paradise
        mopo kirjoitti:

ilmeisesti aika paljon sinun tyylisesi neito aikanaan Laajalahdessa. Hänen vanhempansa olivat jehnuja ja tämä neito oli viittä vaille valmis.
        Tuli Joulun aika, tämä neito monisti VT:n kirjoituksia Joulun vastaisuudesta ja ennen työpäivän alkua levitti ne jokaisen työpöydälle. Sattumalta minä saavuin vähän, tämän melkein JT:n jälkeen työpaikalle ja keräsin nämä monisteet pois ja ilmoitin tälle neidolle, että jos hänellä on tarve pilata työkavereitten joulumieli, niin minä työnnän ne monisteet tämän neidon kurkkuun, no se siitä. Mutta kun keräsimme pomolle joululahjaa varten rahaa, eihän tämä melkein JT antanut ropostakaan, Mutta yllätys oli suuri, kun omistajat muistivat työntekijöitään Joulu rahalla,
        niin se kelpasi tälle melkein JT:lle, niinpä kysyikin tältä neidolta, onko JT:den oppi sitä, että autuaampi on ottaa, kuin antaa.

kuinka paljon hän on minun tyyliseni, mutta minun periaatteenani on aina ollut, että jokainen eläköön, miten tahtoo.Itse päätät, mitä teet, ja itse myös vastaat tekojesi seurauksista. Jämpti on näin.

Eihän se ole minulta pois, jos muut haluavat esim. viettää joulua ja tuoda sen esille työpaikoilla.

Tuon neidon tyyli toimia tuossa asiassa ei ollut kovin korrektia ja hyvä, että siitä sanoit, vaikkakin pieni hienotunteisuus ei ole pahasta.
        Tytöllä oli varmasti aivan vilpitön tarkoitus, mutta toimi vain hieman ajattelemattomasti.

Itse olen töissä asiakaspalvelualalla, ja aina joulun aikaan tulee sanomista esimiehiltä, kun kieltäydyn toivottamasta asiakkaille hyvää joulua.

• ex-narc
        Rasvattu jämä kirjoitti:

>>>>"Naurettavaa, mitä arvoa koko asialla on, jos olet "harmaalla alueella" ja vartut kun Todistajat "maallistuu" ja voit tehdä sitä sun tätä, ei hyvältä vaikuta."

>>Naurettavaa on vain se, kun sinä tulet arvostelemaan minun elämääni, vaikka se ei sinulle edes kuulu.

Paradisen tapa sekoittaa oma ja Vartiotorniseuran näkemys sillisalaatiksi, jossa lukija jätetään oman päättelynsä varaan, on melko persoonallinen.

yhdyn äskeiseen

• puhut roskaa
        Paradise kirjoitti:

kuinka paljon hän on minun tyyliseni, mutta minun periaatteenani on aina ollut, että jokainen eläköön, miten tahtoo.Itse päätät, mitä teet, ja itse myös vastaat tekojesi seurauksista. Jämpti on näin.

Eihän se ole minulta pois, jos muut haluavat esim. viettää joulua ja tuoda sen esille työpaikoilla.

Tuon neidon tyyli toimia tuossa asiassa ei ollut kovin korrektia ja hyvä, että siitä sanoit, vaikkakin pieni hienotunteisuus ei ole pahasta.
        Tytöllä oli varmasti aivan vilpitön tarkoitus, mutta toimi vain hieman ajattelemattomasti.

Itse olen töissä asiakaspalvelualalla, ja aina joulun aikaan tulee sanomista esimiehiltä, kun kieltäydyn toivottamasta asiakkaille hyvää joulua.

kysyin kerran ootko nainen sanoit et en ja äskeisen perusteel myönsit et oot
        oot selkeästi luopio ja myös valehtelija

• Huhu
        Paradise kirjoitti:

Olen ilkeä apina, mulla tuli vaan tuollainen ajatus mieleen, ei mitään hekilökohtaista, sori (anna anteeks jooko?).

• Paradise
        Rasvattu jämä kirjoitti:

"Paradisen tapa sekoittaa oma ja Vartiotorniseuran näkemys sillisalaatiksi, jossa lukija jätetään oman päättelynsä varaan, on melko persoonallinen."

Persoonallisia ihmisiä ei ole koskaan liikaa.

• Paradise
        puhut roskaa kirjoitti:

kysyin kerran ootko nainen sanoit et en ja äskeisen perusteel myönsit et oot
        oot selkeästi luopio ja myös valehtelija

"kysyin kerran ootko nainen sanoit et en ja äskeisen perusteel myönsit et oot"

Näytät varmaan minullekin, että missä kohtaa näin myönsin.

"oot selkeästi luopio ja myös valehtelija"

Jokainen päätelköön itse, olenko valehtelija, mutta luopioksi minun on mahdotonta tulla.

• Rasvattu jämä
        Paradise kirjoitti:

"Paradisen tapa sekoittaa oma ja Vartiotorniseuran näkemys sillisalaatiksi, jossa lukija jätetään oman päättelynsä varaan, on melko persoonallinen."

Persoonallisia ihmisiä ei ole koskaan liikaa.

>>Persoonallisia ihmisiä ei ole koskaan liikaa.

Tässä viitattu ongelma onkin ainoastaan siinä pienessä ja mitättömässä yksityiskohdassa, että joskus tietämättömän on vaikea erottaa kummasta suupielestä teksti kulloinkin tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      43
      4036
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      51
      3681
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3238
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      94
      3115
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      89
      2094
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2048
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1909
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      35
      1870
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1861
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1794
    Aihe