pelottaa ajatus parisuhteesta

Anskukk

Tai, siis ei välttämättä se parisuhde itsessään, koska kyllähän niitä todistetusti on erittäin onnellisia ja onnistuneita sellaisia olemassa.

Mutta siis. En ole ikinä seurustellut oikein kunnolla ja miehet eivät oikeastaan ikinä ole olleet kiinnostuneita minusta (en vain ulkonäöltäni ja luonteeltani ole sitä haluttua tyttöystävämateriaalia.)

Ja sitä vaan tulee aika usein mieleen, että mitäs sitten jos jossain vaiheessa joku haluaisikin pidempään suhteeseen kanssani. Että osaanko pitää siinä vaiheessa pään kylmänä ja järjen mukana, että en epätoivoisena "tämä on ainoa tilaisuuteni kokea rakkautta ja päästä suhteeseen" -tyylisessä mielentilassa sitten mene huolimaan miestä, joka sitten osoittautuukin aivan kammottavaksi.

6

181

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sunafternoon

jos ihmissuhteen alkaminen siirtyy normaalia pidempään useita vuosia, niin sitä enemmän se pelottaa. Ja jos on paljon ns. helppoja juttuja, niin sitä vaikeampaa se on.

• Atm-dorka

No onko siihen suhteeseen sitten loppuelämäkseen sidottu, jos siihen sattuu joskus haksahtamaan? Erota ei voi?

• Hirvittää tuo ajatus pitkästä parisuhteesta jos sitä aletaan tyrkyttämään liian varhaisessa vaiheessa. "Miehet eivät halua sitoutua" johtunee ehkä myös tästä, että ei tunne toista vielä tarpeeksi hyvin ja tuossa vaiheessa herää jokunen "entä jos" ajatus?

• mene ja tiedä

Ikisinkkuna minua ei pelota ajatus parisuhteesta itselleni "oikean" naisen kanssa. Mutta miten löytää se oikea pelkkien kasvojen joukosta?

Olen aina kaivannut jonkinlaista sielunkumppania, jonka kanssa tulisimme yhdessä vanhoiksi, ja siihen ei vain kelpaa, se kenet sattuu saamaan. En tarkoita sielunkumppanuudella, että olisi vain yksi oikea jossakin, vaan kahden sielun sitoutumista ja liittolaisuutta elämässä.

Olen varma että kaikki ihmiset eivät tällaista sitoutumista kaipaa, saati edes kykene aidosti sitoutumaan. Mutta sellaisille pariutuminen on varmasti myös helpompaa, koska kumppanin valkkaamiseksi ei tarvitse tuntea toista sen syvemmin, jos vain seksi pelaa.

Ymmärrän kyllä, jos pelottaa, mikäli puolituttu alkaa ehdottelemaan suhdetta ilman syvempää tuntemusta. Mutta onko se väärin, jos haluaa ensin tuntea paremmin? Enkä puhu nyt mistään 5 vuoden seurusteluajoista. Jonkun tutkimuksen mukaan, liian pitkät seurusteluajat vain lisäsivät eron mahdollisuutta. Kestävimmissä parisuhteissa ihmiset tiesivät viimeistään noin 1,5 vuodessa halusivatko sitoutua vai ei.

• Dream on

Ei kaikilla ole välttämättä sielunkumppania, ainakaan tässä maailmassa, saattaa olla toisella puolella esim, henkioppaana tms.

• Minua kokemattomana naisihmisenä pelottaa parisuhteen aloittamisessa se epäonnistumisen riski. Onhan tilastojen valossa aika todennäköistä, että suhde ei toimisikaan.

Nythän siis lähtökohtaisesti en voi tietää olisinko hyvä kumppani, mutta pelkään, että erokokemuksen jälkeen voisi tulla semmoinen olo, että on itse kelpaamaton parisuhteeseen, eikä haluaisikaan enää yrittää uudelleen. Tämän takia sitten olenkin aika nirso, eli en haluaisi yrittääkään mitään, ennenkuin se mahdollisimmian sopiva osuu kohdalle.

Mutta joo, kaipa sitä erotilanteessa pitää vaan yrittää ajatella, että epäonnistumisen syynä olikin sen toisen osapuolen kelvottomuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      117
      1841
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      24
      1553
    3. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      229
      1505
    4. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      216
      1490
    5. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      182
      1272
    6. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1149
    7. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      84
      1148
    8. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      38
      1005
    9. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      74
      909
    10. Leton rannan kakat - hys hys hiljaa!

Hienolle rannalle on jostain ilmeisen selvästi tullut ulostusjätteitä. Mistään tutkimuksista ei ole vielä tietoa ja kuka
      Kalajoki
      68
      889
    Aihe