Mistä kumpuaa joidenkin ihmisten selittämätön viha korealaisia autoja kohtaan? Saaden joskus jopa rasistisia piirteitä?
Tällä hetkellähän Etelä-Korea on maailman viidenneksi suurin autontuottajamaa ja itse korealaiset autot ovat kehittyneet melko harppauksen 90-luvulta. Nykyään korealaisten autojen viimeistelytaso alkaa olla jo lähellä Japanin ja Saksan tasoa.
Johtuuko tämä siitä, että korealaisilta puuttuu sellainen premium-hype? Tai esim. jenkki-Chevrolet vs. Korean-Chevrolet -asetelmassa puuttuu mielikuva siitä, että saa ampua haulikolla omalla takapihallaan?
Vaiko siitä, että korealaiset autot kansanautoina ovat vielä kohtuullisen uusi juttu, jos lasketaan vuosikymmenissä?
Viha korealaisia autoja kohtaan?
16
406
Vastaukset
- uusi poloilija
Voisitko ensin kertoa, miten tällainen viha ilmenee? Itse en ole sitä missään huomannut.
Kävin keväällä kokeilemassa kahtakin korealaista, joista Rio oli parempi ajaa. Päädyin kuitenkin Poloon, ensisijaisesti siksi, että halusin äänieristyksen ja ruostesuojauksen vakiovarusteina.- aiheen aloittaja
Esim. Nettiautosta katsot Chevrolet Aleron myynti-ilmoituksia.
Useasti niissä näkyy "tää on aito Jenkki, ei mikään Korean poikien tekele".
Vaikka korealaiset ovat viimeistelyn laadussa menneet jenkkien ohi kirkkaasti. Mutta ehkä tuo liittyy siihen uhoon, joka syntyy mielikuvasta, että voi ampua haulikolla takapihallaan. - ei vw
Jo oli huonot valintakriteerit, sillä nyky Volkkarit ruostuu siinä missä muutkin (omani 6 vuodessa) ja hiljaista Volkkaria ei olekkaan.
Voi, voi.... - uusi poloilija
ei vw kirjoitti:
Jo oli huonot valintakriteerit, sillä nyky Volkkarit ruostuu siinä missä muutkin (omani 6 vuodessa) ja hiljaista Volkkaria ei olekkaan.
Voi, voi....Mainitut valintakriteerit, etenkin melu, siis pudottivat Rion jatkosta vertailtuani runsaasti tämän kokoluokan autoja. Ruostesuojauksesta kannattaa lukea Vi bilägaren laajat testit, joissa VW on keskimääräistä parempi. Kia-myyjä tarjosikin melusta valitettuani lisähintaista suojausta, joka vähentäisi myös melua. Olivat kuulemma sopineet edullisesta tarjouksesta Kian ostajille. No, ehkä vähentää melua jonkin verran, ehkä ei, vaan enpä viitsinyt ostaa autoani toivotaantoivotaan-menetelmällä.
Hiljaista b-segmentin autoa ei liene olemassakaan, jos ei sähköautoista puhuta. Kallis Audi A1:kin sai moitteita Startin koeajossa, vaikka siinä ohjelmassa ei ole löytynyt autoista juuri muuta kuin kehuttavaa. Kuitenkin myös Tuulilasin mielestä 10 pikkuauton vertailussa v. 2010 uusin Polo sai kehuja hiljaisuudesta: "Mukavuudessa VW yltää kärkeen sekä melun että alustan osalta." http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kymmenen-pikkuauton-vertailu Seuraava lainaus otettu paperilehdestä, ei löydy linkin takaa: "Ryhmän hiljaisimmaksi kruunattiin VW sekä korvakuulolta että mittarin mukaan arvioituna. Monia Volkswageneja piinaavat jyristävät rengasäänet on saatu melko hyvin kuriin, vaikka ne ovat edelleen vallitseva mölylaji."
Kannattaa mennä itse tekemään havaintoja, eikä nojata ennakkoluuloihin. - uusi poloilija
aiheen aloittaja kirjoitti:
Esim. Nettiautosta katsot Chevrolet Aleron myynti-ilmoituksia.
Useasti niissä näkyy "tää on aito Jenkki, ei mikään Korean poikien tekele".
Vaikka korealaiset ovat viimeistelyn laadussa menneet jenkkien ohi kirkkaasti. Mutta ehkä tuo liittyy siihen uhoon, joka syntyy mielikuvasta, että voi ampua haulikolla takapihallaan.Ehkäpä tuollaiset autonomistajat myös nyökyttelevät päätään silloin, kun joku sanoo "viimeiset oikeat autot tehtiin 1950-luvulla Yhdysvalloissa". Ja eivät voi ostaa muuta kuin amerikkalaisia autoja riippumatta siitä, onko parempi laatu todellista vai vain mielikuvissa. 50-luvun sääntely-Suomessa se oli varmaankin todellista, kaiketi 60-luvullakin.
Jollakin sitä heidänkin autoaan on yritettävä myydä. Mielikuvilla yritetään myydä paljon kaikenlaista, ja varsinkin silloin kun muuta houkutinta ei oikeastaan olekaan. - jää-kylymää
ei vw kirjoitti:
Voi, voi....Lämmintäkään volkkaria ei ole, paitsi kesällä.
- ex Sonata V6
Aika monella korealaisen auton dissaajalla löytyy samaan aikaan himasta Samsungin telkku tai taskusta Sampan luuri. Tai LG.
- Samanlaista
Kyllä se kumpuaa ihan sieltä samasta lähteestä kuin joidenkin toisten ihmisten viha Skodaa, Fiiatia, Ranskalaisia tai Japanilaisia autoja kohtaan.
- ???
Eipä meidän työpaikalla ole koskaan tällaisesta kuullutkaan. Oletkohan nyt ihan itse tämän keksinyt. Korealaisia tuotteita ennemminkin ihaillaan koska sieltä tulee nykyään kaikki kehittynein tekniikka. Minäkin pyrin aina ostamaan korealaisia tai japanilaisia tuotteita.
- Mahtuuko niihin?
Minä en tunne vihaa minkäänlaista autoa kohtaan - hullun hommaahan sellainen olisi. Tosin en myöskään usko, että korealaiset autot pystyvät palvelemaan minua yhtä hyvin kuin eurooppalaiset. Erityisesti suomalaisen tarpeisiin sopivaa autoa lähtisinkin ennen etsimään vaikkapa Ruotsista kuin Itä-Aasiasta.
- 543980
Tunnen lievää vihaa korealaisia autoja kohtaan koska semmoinen tuppaa aika usein olemaan jonoa vetävä auto. Ei se tietysti ole auton vika vaan kuskin mutta minkäs sille mahtaa...
- mököc
Se viha on melko usein heikko itsetuntoisten ja rasistien ("saksalaista laatua" porukka). Juttu menee niin että jos ei siedä jonkin maalaista autoa ei vain voi jättää sen ostaneita kiusaamatta. Se on ihan puhdasta väkivaltaa eikä perustu järkeen. Itsellä ei koralaisia ole ollut, mutta voisin ostaa. Yleensä näillä möykkääjillä on ollut joko mielenterveysongelma/tai joku vastaava tai sitten ovat paskaväkeä jolle esim audi on se elämän juttu. Myönnän että saksalainen auto herättää nykyää jo kaukaa pelon möykkäävästä paskaväestä. En itse osta mitään saksalaista eli minusta on tullut tavallaan tämän sirkuksen jatkaja. Ihan puhdasta rasistista vihaa tunnen keskieuroopan populaatioita kohtaan. Ei siihen ole mitään järkevää syytä, mutta veikkaan että seura tekee kaltaisekseen. Ei minullakaan ole ollut mitenkään korkea itsetunto. Eivät saksalaiset ole varsinaisesti minulle mitään tehneet.
- Saman_huomannut
Ihan saman olen huomannut japanilaisten autojen kohdalla. Joskin ehkä hieman lievempänä. Niitä kun ei pidetä oikein minään ja kun japsien markkinaosuus on laskenut (paljolti korealaisten myynnin vuoksi) niin japanilaisen auton ostajaa pidetään jotenkin kummajaisena. Toisaalta taas japanilaisen auton ostaja vihaa korealaisia juurikin sen vuoksi kun korealaiset vievät japsien markkinaosuutta.
- provopoikienJuttuja
Ei se ole vihaa, vaan pikkuröllien huomion hakua ja tietämättömyyttä. Ehkä jollain surkealla amispojalla on -87 Bemu ja on siitä niin ylpeä ettei muut merkit ole mitään sen rinnalla.
- Malibut
Kuka nyt volkkarilla ajelisi? Minulla oli parempi varustelu vakiona Mitsussa vuonna 1989 kuin volkkareissa on nyt. Säkkikangaspenkit edelleen volsuissa.
- kakvihaamitä
Missä ja miten sellanen viha ilmeneee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1836480Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto935382Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost143735Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1233377Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT1943080Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat742335Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku12098Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val451684Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191636- 981346