Meikkaus on petosta!

Armoton totuus

Naisten koko elämä perustuu petokseen, hämäykseen. Hiukset värjätään, naamaan laitetaan sen seitsämää tököttiä, kaikenlaista pakkelia. Push-up liivit, kun ne otetaan pois paljastuu armoton totuus, A tai B kuppi, huijausta. Naiset vaativat miehiltä rehellisyyttä vaikka heidän koko elämä on valhetta!

184

4239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloinen huijari

Jos kerran miehet ovat niin pinnallisia, että heidän arvionsa naisista perustuu pelkkään ulkonäköön, niin heitä sietääkin huijata.

• Reilu peli

Kun kerran naiset ovat tuollaisia huijareita saa heitäkin huijata, voi valehdella olevansa vapaa, ei tauteja, töissä, rakastaa jne.

• iloinen huijari
        Reilu peli kirjoitti:

Kun kerran naiset ovat tuollaisia huijareita saa heitäkin huijata, voi valehdella olevansa vapaa, ei tauteja, töissä, rakastaa jne.

Miehet siis haluavat, että naisensa hädin tuskin hiuksensa harjaa seurustellessaan ja kotona, ettei vain anna väärää kuvaa miehelleen, mutta töihin ja viihteelle lähtiessään (tyttöseurassa tietenkin) voi laittautua vaikka kuinka. Selvä, tällä mennään. Muistakaa sitten, että kohtelias mies ei hauku vaimoaan, kun hän näin toteuttaa toiveita. Eikä myöskään kannata vilkuilla niitä nätisti meikanneita naisia, joihin ei voi luottaa.

• all you need is love
        iloinen huijari kirjoitti:

Miehet siis haluavat, että naisensa hädin tuskin hiuksensa harjaa seurustellessaan ja kotona, ettei vain anna väärää kuvaa miehelleen, mutta töihin ja viihteelle lähtiessään (tyttöseurassa tietenkin) voi laittautua vaikka kuinka. Selvä, tällä mennään. Muistakaa sitten, että kohtelias mies ei hauku vaimoaan, kun hän näin toteuttaa toiveita. Eikä myöskään kannata vilkuilla niitä nätisti meikanneita naisia, joihin ei voi luottaa.

Useimpien naisten kantti ei vaan kestä olla ilman meikkiä.
        Miehillä tässä ei ole mitään merkitystä, kyse on naisten välisestä kateudesta, epävarmuudesta, vallanhalusta ja miellyttämisen tarpeesta.
        "Olen paksusti pakkeloitu, ettehän vaan näe kuka minä oikeasti olen?"

• niin rikkiviisasta..
        all you need is love kirjoitti:

Miehillä tässä ei ole mitään merkitystä, kyse on naisten välisestä kateudesta, epävarmuudesta, vallanhalusta ja miellyttämisen tarpeesta.

Voi herranen aika! Mitä apinoita meidän pitäisi mielestäsi olla, jotta olisimme aitoja? Ihminen on kaunistautunut niin kauan kuin homo sapiens-laji maapallolla elänyt, se kuuluu ihmisluontoon. Kaunistautumisen muodot tietysti ovat luolamiesten kaudelta läpi historian muuttuneet. Ja kyllä, sillä lienee aina ollut jonkinlainen statuksen noston motiivi tai tavoite, joko vastakkaisen sukupuolen silmissä tai koko yhteisön silmissä.

• iloinen huijari

Ja pah! Kertoo ehkä enemmän sinusta, jos kerran tunnet vain sellaisia naisia. Suurin osa naiskavereistani ei meikkaa, ei ainakaan kovin näkyvästi (niin että itsekään huomaisin) ja hyvin pärjäävät ilmankin meikkiä esim. saunailloissa, myös miesseurassa.

Miehillä ei tietenkään ole mitään merkitystä, he vain usein ottavat oikeudekseen ja asiakseen haukkua naisia ja heidän meikkaamista/meikkaamattomuutta. Luonnollinen pitäisi olla, mutta oikeasti luonnollinen taas ei monelle kelpaa kauneusmielessä, pitäisi olla mallikuvien luonnollinen eli ammattimalli ammattilaisen tekemä nudemeikki.

Eli oikeasti hyvällä itsetunnolla varustettu nainen meikkaa tai on meikkaamatta omaksi huvikseen välittämättä muiden mielipiteestä. Uskon, ettei minunkään värikkäät silmämeikit kaikkien mukaan minua kaunista, mutta sillä ei ole erityistä merkitystä, jos kerran itse tykkään niistä. Jos jotakuta se häiritsee, se on hänen oma ongelmansa, olen muutakin kuin meikkini.

• Totta joka sana

Ja pah! Kertoo ehkä enemmän sinusta, jos kerran tunnet vain sellaisia naisia. Suurin osa naiskavereistani ei meikkaa, ei ainakaan kovin näkyvästi (niin että itsekään huomaisin) ja hyvin pärjäävät ilmankin meikkiä esim. saunailloissa, myös miesseurassa.

Miehillä ei tietenkään ole mitään merkitystä, he vain usein ottavat oikeudekseen ja asiakseen haukkua naisia ja heidän meikkaamista/meikkaamattomuutta. Luonnollinen pitäisi olla, mutta oikeasti luonnollinen taas ei monelle kelpaa kauneusmielessä, pitäisi olla mallikuvien luonnollinen eli ammattimalli ammattilaisen tekemä nudemeikki.

Eli oikeasti hyvällä itsetunnolla varustettu nainen meikkaa tai on meikkaamatta omaksi huvikseen välittämättä muiden mielipiteestä. Uskon, ettei minunkään värikkäät silmämeikit kaikkien mukaan minua kaunista, mutta sillä ei ole erityistä merkitystä, jos kerran itse tykkään niistä. Jos jotakuta se häiritsee, se on hänen oma ongelmansa, olen muutakin kuin meikkini.

Luonnonkauniin naisen ei tarvitse meikata!

• iloinen huijari
        Totta joka sana kirjoitti:

Luonnonkauniin naisen ei tarvitse meikata!

Ja rumienko tarvitsee?

Minua rasittaa tämä "luonnonkauniiden" ainainen kehuskelu, kuinka heidän ei tarvitse meikata. Tiedetään jo, miehet tykkää ja kaikki koristautuminen on turhaa. Lienevätkö vain kateellisia, koska meikkaavilla on aina mahdollisuus olla myös meikittä halutessaan, mutta jos ei uskalla tai osaa meikata, niin siinäpähän sitten olet aina samannäköisenä. Kuinka tylsää se olisikaan.

Minua nyt ei vain suuremmin kiinnosta, mitä miehet ajattelevat meikkaamisestani, minusta se on hauskaa. On kiva tehdä monivärisiä silmämeikkejä, koska osaan ja ne korostavat värikästä luonnettani. Joka aamu on uusi mahdollisuus tehdä erilainen taideteos kasvoilleen. Vaatii myös aikamoista itsetuntoa mennä kaikkien näiden meikkaamista halveksuvien keskivertokansalaisten joukkoon näyttävässä meikissä ja osoittaa, ettei kaikkien tarvitse mukautua samaan muottiin. Ja kumma kyllä, meikattuna saan yleensä parempaa kohtelua, ihmiset hymyilevätkin enemmän.

• Tilitoimistoyrittäjä

Ja rumienko tarvitsee?

Minua rasittaa tämä "luonnonkauniiden" ainainen kehuskelu, kuinka heidän ei tarvitse meikata. Tiedetään jo, miehet tykkää ja kaikki koristautuminen on turhaa. Lienevätkö vain kateellisia, koska meikkaavilla on aina mahdollisuus olla myös meikittä halutessaan, mutta jos ei uskalla tai osaa meikata, niin siinäpähän sitten olet aina samannäköisenä. Kuinka tylsää se olisikaan.

Minua nyt ei vain suuremmin kiinnosta, mitä miehet ajattelevat meikkaamisestani, minusta se on hauskaa. On kiva tehdä monivärisiä silmämeikkejä, koska osaan ja ne korostavat värikästä luonnettani. Joka aamu on uusi mahdollisuus tehdä erilainen taideteos kasvoilleen. Vaatii myös aikamoista itsetuntoa mennä kaikkien näiden meikkaamista halveksuvien keskivertokansalaisten joukkoon näyttävässä meikissä ja osoittaa, ettei kaikkien tarvitse mukautua samaan muottiin. Ja kumma kyllä, meikattuna saan yleensä parempaa kohtelua, ihmiset hymyilevätkin enemmän.

Meikkaavat naiset ovat yleensä ongelma vain rumilla kanssasisarillensa, jotka eivät edes meikattuina ole minkään näköisiä!

• ihmettelijä 13
        Reilu peli kirjoitti:

Mieskin voi laittautua komeaksi. Kaunistautuminen ei ole valehtelua. Sen sijaan kaikki mitä luettelit miehen suuhun, ovat. Kaikki naiset meikkaavat, sekä varatut että vapaat. Meikattu on kauniimman näköinen. On vaikea käsittää, mihin pyrit. Siihenkö, että kotona nainen ei sitten olekaan niin hyvännäköinen ja se on miehelle pettymys. Jos kaikki naiset ovat ilman meikkiä paljon rumemman näköisiä, niin sitten siis valitsisit niistä meikkaamattomista rumista jonkin. Vai säikähtäisitkö niin paljon, että mieluummin olisit ilman naisystävää?

• Joannannanna

voi rakas aloittaja, minä kuljen töissä, kaupungilla ja baarissakin meikillä tai ilman, ei tee pahaa olla meikkaamatta.
        Kuljen collegehousuissa ja t-paidassa jos minua huvittaa mutta osaan myös pukeutua tarpeen tullen nätimmin.
        Onko täm'ä ok?

• HYVÄ JUTTU

meikkaus on oikein hyväksi.... naiset haluavat vain kaunistaa itseään:D

• HUOMASIN

Ja rumienko tarvitsee?

VAI EI MUKA KIINNOSTA MIESTEN AJATUKSET. MIKSI SITTEN ÄLÄHDIT JA KÄYT KUUMANA KUIN HELLAKOUKKU :)) ?

• Tätä mieltä

Ja rumienko tarvitsee?

Nainen on kauneimmillaan saunasta tulleena, ilman mitään tököttejä naamassaan.

• eiköh
        HYVÄ JUTTU kirjoitti:

meikkaus on oikein hyväksi.... naiset haluavat vain kaunistaa itseään:D

niin, ei kaunistaminen ole valehtelua... ei ulkonäkö kerro todellakaan kaikkea ihmisestä. paljon pahempi jos valehtelee itsestään jotain mikä ei ole totta. jos meikkaa niin mistä siinä valehtelee? ei meikilläkää nyt täyttä muodonmuutosta aikaa sentään saa

• Pysytään asiassa
        Tilitoimistoyrittäjä kirjoitti:

Meikkaavat naiset ovat yleensä ongelma vain rumilla kanssasisarillensa, jotka eivät edes meikattuina ole minkään näköisiä!

Aloitus on tosin miehen tekemä, mies tuntee olonsa huijatuksi jos nainen on meikattuna kaunis mutta ilman meikkiä mitäänsanomaton tai jopa ruma. Siitä tässä nyt on kyse, naisten ketudesta toisiaan kohtaan voi tehdä oman ketjun jonnekin muualle.

• oh comoooon

Meikkaus ei ole huijausta. Se on luonnollisten piirteiden korostamista kauniimmaksi. Ja mitäs se sun persuksias kutittaa jos naiset meikkaa ja laittaa hiuksia? Olisiko kivaa jos emme näkisi yhtään vaivaa ulkonäkömme vuoksi... Miehet!!! Eivät halua rumaa naista mutta sitten valittavat siitä että me viitsimme laittautua : P kukaan ei ole tarpeeksi luonnonkaunis ulkoisesti.

• mies22v.....

Aivan kuin naiset eivät olisi niin pinnallisia, että heidän arvionsa miehistä eivät perustuisi pelkkään ulkonäköön?

Monesti esimerkiksi ravintoloissa olen seurannut, kuinka mies menee kysymään voiko istua naisten pöytään..
        Naiset katsovat ensin 15sek arvioivasti päästä varpaisiin, ja sitten joko sanovat että "ei, tämä paikka on varattu" tai iloisena "joo tottakai!"

Aina arvioiva katse!!
        Onneksi päästävät minut lähes aina seurakseen ....
        Jahka ovat tarkastelleet minut arvioivasti katseellaan.

Siinä on sitten saatettu lähteä naisen kanssa samaa matkaa valomerkin aikaan, ja käyty yhdessä suihkussa yms........
        Jolloin jo silloin, tai aamulla huomaakin kun nainen ilman meikkiä ja rintaliivejä, että jaahas......... Sitä sitten livahtaa äkkiä pois ennenkuin nainen edes herää..

Perus naisten logiikkaa koko keskustelu täynnä taas.

• pööööööööööööööööööö
        eiköh kirjoitti:

niin, ei kaunistaminen ole valehtelua... ei ulkonäkö kerro todellakaan kaikkea ihmisestä. paljon pahempi jos valehtelee itsestään jotain mikä ei ole totta. jos meikkaa niin mistä siinä valehtelee? ei meikilläkää nyt täyttä muodonmuutosta aikaa sentään saa

Kyllä saa.

Katso vaikka tämä kuva:
        http://naamapalmu.com/file/24555
        tai
        http://naamapalmu.com/file/40850
        tai
        http://naamapalmu.com/file/50169

Luonnollisten piirteiden korostamista?
        Just joo

• fdyhuahfdfh
        HUOMASIN kirjoitti:

VAI EI MUKA KIINNOSTA MIESTEN AJATUKSET. MIKSI SITTEN ÄLÄHDIT JA KÄYT KUUMANA KUIN HELLAKOUKKU :)) ?

Hae lääkkeet !

• miehetovatsinuavarte

Kukaan ei pakota sinua olemaan naisten seurassa, jos ei kerran miellytä. Koita miehiä kumppaniksi, kun he ovat rehellisempää sorttia?

• Ei kai se

että ihmettelee tuota naisten petollisuutta tarkoita sitä että olisi homppeli tai jotenkin muuten epänormaali? Kysehän on tuon ikiaikaisen perihyveen, rehellisyyden, peräänkuuluttamisesta, joka näyttää nykyiseltä naissukupolvelta jo totaalisesti unohtuneen...

Tätähän se kai tarkoittaa kun sanotaan että antaa pirulle pikkusormen, niin se vie... ;D

Rehellisyys naiselle on samaa kuin työ mustalaiselle...!!!

• valintoja1

Toki autotkin voidaan jättää maalaamatta, samoin talot.
      Kukat istuttamatta pihalle...

• anybody home?

Hyvä "valintoja 1", miten nämä mainitsemasi ilmiöt ovat verrattavissa meikkaamiseen?

• dc.de-sda
        anybody home? kirjoitti:

Hyvä "valintoja 1", miten nämä mainitsemasi ilmiöt ovat verrattavissa meikkaamiseen?

omistettavia asioita, kuten naisetkin

• ----------------
        anybody home? kirjoitti:

Talon tai auton maalaaminen on ihan selvää huijausta, jolla yritetään peittää sen talon tai auton luonnollinen väri. Tai sitten ehkä meikkaaminen on soveliasta silloin, jos ne meikit tatuoidaan naamaan, koska silloinhan ne eivät ole poistettavissa ja näin ollen tatuointien kanssa näyttää aina samalta.

• Mielestäni tuo
        anybody home? kirjoitti:

oli oikein osuva vertailukohde.
        Jos on kaksi taloa, joista toista on kaunistettu upealla puutarhalla/maalattu ja toinen on luonnontilainen/maalaamaton. Kumman arvo on korkeammalla ja kumpi miellyttää enemmän silmää??

• petoonfiilishjuva
        anybody home? kirjoitti:

vanhat autot ja ämmät----mitä yhteistä???

molemmat saadaan näyttämään hyvältä pakkelin ja maalin avulla!!!!!!!!!!!!

• 10+10

Jos meikatut naiset noin pahasti ärsyttää niin älä kato. Laita vaikka laput silmille! Ei meikkaaminen tästä maailmasta lopu vaan sun mielipiteesi takia.
      Sitäpaitsi tuolla asenteella jäät hyvin yksinäiseksi. Ei se ole meiltä muilta pois.

• luonnonkaunis68

Ohan se ihan ok jos meikkaa hillitysti. Mutta nää ylilyönnit.. kapakka-ruusut kun tälläytyy.. voi luoja. itse ehostan kulmat ja hieman poskipunaa.. hiukset on laitettu.. tosin ei ponnarille... kamala tapa laittaa hiukset. liian yksinkertainen, mutta paskaset hiukset piiloon sillä saa.

• elämää kokenut

Toki nainen voi hillitysti koristautua, kun vain pitää mielessä että elämä ei ole dragshow, missä kaikki vedetään reilusti yli.
        Vääjäämätön tosiasia on se, että taistelu aikaa vastaan on aina hävitty taistelu, vaikka käyttäisi kuinka paljon "lahosuojaa".
        Pukeutumisessa on kuitenkin sellainen kultainen sääntö, että vaikka käyttää näyttävää tai paljastavaa asua, niin raja pitää vetää sellaiseen kohtaan, että mielikuvituksellekin jää sijansa.
        Loppukevennyksenä vielä selkeä ohje hameen pituudesta: Naisen molempiin pakaroihin kirjoitetaan P-kirjaimet. Kun nainen kumartuu, niin siellä saa lukea pip, mutta jos lukee pop, niin hame on liian lyhyt. (Tosikkojen ei tarvitse vastata)

• naurava puliukko

Jos uimarannalla joku nainen vetää push-up liiveillä korostaakseen rintojaan, niin tuskin ketään haittaa, mutta jos mies vetää uimarannalla tunkien vessapaperia uimahousuihin korostaakseen alapäätään, niin johan sille naurais sekä naiset että miehet. No kai tuo alapään korostus kohta yleistyy tässä tasa-arvon luvatussa maassa, missä nainen ei saa olla nainen eikä mies saa olla mies. Miehet ovatkin jo alkaneet kiriä etumatkaa kiinni mm. meikkaamisessa.

• kurvit kuntoon

Olikohan se hm vai mikä liike josta sai muutama vuosi sitten tilattuja miesten alushousuja?

• högkb
        kurvit kuntoon kirjoitti:

Olikohan se hm vai mikä liike josta sai muutama vuosi sitten tilattuja miesten alushousuja?

Siis topattuja

• Mieti tyhmä ukko!

Rinnat ja miehen alapää ei ole verrattavissa koska rinnat ei ole alapää - vittu on.

• Kertaakaan en oo

rumaa naista baarista kotiin saatellut.

Aamuyön tunnit vaan saa välillä ihmeitä aikaan:))

• pisamat

Yleensä se on ollut kauniimpi sukupuoli eli nainen joka meikkaa ja kaunistautuu mutta enenevässä määrin myös miehet meikkaavat. Tiedän tyyppejä jotka ovat käyneet leikkauttamassa kasvojaan saadakseen nuorekkaamman ulkonäön. Ei se enää pelkästään naisten juttu ole tuo kaunistautuminen.
      Sisäinen kauneus tulee kuitenkin senkin pakkelin läpi eikä se meikki silloin olekaan se tärkein asia.
      Kauneus on myös katsojan silmissä, mikä on toisesta kaunista voi toisesta olla normi.

• Meikitön ja nätti...

Johan taas on jutun aihe.
      Jatkuvasti täällä miehet narisee kuinka vaimo ei pidä enää huolta itsestään !!!
      Kun syntyy lapsi vaimot / tytöystävät suorastaan rähjääntyvät..
      He eivät enää huolehdi omasta ulkonäöstään kun ovat saaneet JO MIEHEN KIIKKIIN, naiseyt lihoo, tukka hapsottaa ei käydä enää kampaajalla värjäämässä hiuksia, tissit ja masu roikkuu, ei meikata jne..
      Noista ja paljon muusta miehet valittaa täällä jatkuvasti ja ilmoittavat että tämän vuoksi RUOHO ON VIHREÄMPÄÄ AIDAN TOISELLA PUOLEN.
      Kun vaimo / tyttöystävä on tuollaisen epäsiistin näköinen ( miehen mielestä ) se oikeutaa pettämään ja käymään vieraissa.

Minä en ole koskaan meikannut , vain sipaisu värillistä huulikiillettä riittää ja minua sanotaan nuorekkaan näköiseksi kuitenkin vaikka olen jo iäkkäämpi nainen :)
      Kampaajalla sävytetään hiuksiani, koska en tykkää itse omien hiusteni väristä... ( toiset kyllä sanoo että on hyvä väri ).

No viskaan tähän oman näkemykseni joistain miehistä vink vink, ihan huumorilla.

- parransänki
      - gollari housut ( kesät ja talvet )... nahkatakki ja nahkakengät... ( mikä yhdistelmä :D )
      - kaljamaha
      - likaiset kädet ja kynnenaluset
      - liian pitkät ja epäsiistit hiukset
      - tupakan värjäämät sormet
      - sandaalit ja nilkkasukat shortsien tai gaprien kanssa
      - kaljalle tai / ja tupakalle haiseva hengitys

KAIPAAKO JOKU NAINEN NOITA ASIOITA MIEHESSÄ !!!!

• ville varissuo

Olet vilkuillut tuntomerkeistä päätellen ihan liikaa lähibaarin turnuja.
        Käy toki kesäisillä terasseilla, niin siellä on ihan toisennäköisiä nuorukaisia..... jopa puumanaisille..vink, vink.

• Mjäh

"- parransänki
        - gollari housut ( kesät ja talvet )... nahkatakki ja nahkakengät... ( mikä yhdistelmä :D )
        - kaljamaha
        - likaiset kädet ja kynnenaluset
        - liian pitkät ja epäsiistit hiukset
        - tupakan värjäämät sormet
        - sandaalit ja nilkkasukat shortsien tai gaprien kanssa
        - kaljalle tai / ja tupakalle haiseva hengitys"

En tiedä mikä on käsityksesi uroksesta mutta niille kyllä kasvaa parta ihmislajin keskuudessa, pitkäkin sellainen. Ja liian pitkät hiukset? Mimmi pliis, jos itse leikkaat juuri ja juuri olkapäille ulottuvan oravannahan päähäsi (vain esimerkki nykynaisen normi hiuksista suomessa, en tiedä onko juuri sinulla) anna edes miehen kasvattaa omansa. Vai oletko niin tasa-arvoinen ja annat sen oikeuden vain omalle sukupuolellesi?
        Kauneusihanteet ovat pitkälti kulttuurista kiinni ja jos olet siinä koukussa et ole kasvanut lapsesta aikuiseksi (tiedän teidän älyköiden hyökkäävän tässä kohtaa, tämä on kuitenkin heitto niin miehille kuin naisillekin). Antakaa näiden ihmisen fuusioiden tuhria naamansa aineilla joilla on monessa tapauksessa ensin syövytetty parin(tuhannen) eläimen lärvit ja suihkutella jakin kusta "hyvän" hajun vuoksi päällensä. Itseäni ja varmasti montaa muutakin kanssamiestä kuvottaa haistella sitä saakelin katkua ilmatilasta (kyllä haistaisin hien mielummin, kuten joku varmasti kohta kärjistää) ja ketä huvittaisi edes suudella huulille tai poskelle naista joka on ne sotamaalannut? Älkää ajatelko miehiä meikkiasiassa, ajatelkaa itseänne ja sitä kuvaa mitä luotte myös omille mahdollisille tyttärillenne: sinä et riitä itsenäsi. Älkääkä argumentoiko "korostavanne itseänne", ei siihen kukaan usko.

• NÄIN SE MENEE/TURHA

EI PIDÄ VALITTAA KUN TE NAISET HALUATTE NIITÄ LAPSIA. SILLÄLAILLA SITÄ REPSAHTAA JA SAA MITÄ TILAA. MUN ON SAATAVA SE LAPSI/LAPSIA HINNALLA MILLÄ HYVÄNSÄ.

• 13+10

Luonnonkauniit naiset ovat yleensä sinut itsensä kanssa ja tuntevat paikkansa. Meikatut taas kuvittelevat olevansa jotain suuria kaunottaria, ovat ylimielisiä nenä pystyssä kävelijöitä, eivätkä käsitä, että heidän arvonsa ei ole todellisuudessa kovin korkealla niiden maalien poispesun jälkeen.

• ....

Olen kyllä eri mieltä. Ei niin kaunis on varmasti tietoinen ulkonäöstään.

Mitä mahtaa tarkoittaa, että luonnonkaunis tuntee paikkansa ;) Hieman epäilen, että hän luulee, että on jotenkin etuoikeutettu.

• Jotain rajaa
        .... kirjoitti:

Olen kyllä eri mieltä. Ei niin kaunis on varmasti tietoinen ulkonäöstään.

Mitä mahtaa tarkoittaa, että luonnonkaunis tuntee paikkansa ;) Hieman epäilen, että hän luulee, että on jotenkin etuoikeutettu.

Niin ovat tietoisia myös ne luonnonkauniit. Nämä paksun pakkelikerroksen alle kasvonsa peittävät naiset ovat huomionkipeitä, ylimielisiä ja heillä on huono itsetunto, eivät selvästikään ole sinut itsensä kanssa. Kevyt meikki on kyllä kaunis mutta liika meikki tekee kasvot vanhan näköiseksi.

• Luonnonkaunis Naien

Miten niin "Luonnonkauniit naiset ovat yleensä sinut itsensä kanssa ja tuntevat paikkansa."? Moni miesten mielestä "Luonnonkaunis" nainen tuntee oikeasti itsensä rumaksi ilman meikkiä. Kun on kiiltävä, punoittava iho, jossa saattaa joillakin olla akne arpia tai muuta. Ei se oikeasti kovin kaunista ole, vaikka muuten olisikin missin näköinen. Hieman kun laittaa peitevoidetta ja pikkuisen puuteria, niin johan alkaa epätasaisuudet ja punoitus hävitä. Silloin nainen on kauniimpi!

• ....................
        Luonnonkaunis Naien kirjoitti:

Miten niin "Luonnonkauniit naiset ovat yleensä sinut itsensä kanssa ja tuntevat paikkansa."? Moni miesten mielestä "Luonnonkaunis" nainen tuntee oikeasti itsensä rumaksi ilman meikkiä. Kun on kiiltävä, punoittava iho, jossa saattaa joillakin olla akne arpia tai muuta. Ei se oikeasti kovin kaunista ole, vaikka muuten olisikin missin näköinen. Hieman kun laittaa peitevoidetta ja pikkuisen puuteria, niin johan alkaa epätasaisuudet ja punoitus hävitä. Silloin nainen on kauniimpi!

No jos on epätasainen ja punoittava iho, niin silloin ei ole luonnonkaunis, koska luonnonkaunis sisältää käsitteenä sen merkityksen, että nainen on kaunis ilman meikkiä.

• lopetayleistäminen
        Jotain rajaa kirjoitti:

Niin ovat tietoisia myös ne luonnonkauniit. Nämä paksun pakkelikerroksen alle kasvonsa peittävät naiset ovat huomionkipeitä, ylimielisiä ja heillä on huono itsetunto, eivät selvästikään ole sinut itsensä kanssa. Kevyt meikki on kyllä kaunis mutta liika meikki tekee kasvot vanhan näköiseksi.

Juu siis kaikkihan meikkaavat samasta syystä. Ei ole mitenkään mahdollista, että joku vain pitäisi meikkaamista hauskana ja luovana harrastuksena.

• jooooo
        .................... kirjoitti:

No jos on epätasainen ja punoittava iho, niin silloin ei ole luonnonkaunis, koska luonnonkaunis sisältää käsitteenä sen merkityksen, että nainen on kaunis ilman meikkiä.

Eli siis suurin osa naisista. Ne luonnonkauniit voivat sitten varmaan olla syystäkin ylimielisiä, koska ovat niin kovin ylpeitä siitä, etteivät tarvitse meikkiä. Kummasti täälläkin heitä näköjään löytyy asiasta kehuskelemaan. Kovin ovat huomionkipeitä hekin.

• Iisakki Aamunen

Minusta naisen laittautuminen kertoo jotain otteesta elämään. Täysin meikittömät kasvot, hoitamattoman näköiset hiukset ja jotkut vanhat kulahtaneet kamppeet päällä, kertovat elämänhalun menettämisestä, luovuttamisesta. Jonkin asteinen itsensä ehostaminen kuuluu todellakin elämään, ei vain ihmisten. Sama tapahtuu eläinkunnassa luonnostaan. Tuskin aloittaja tykkää esitellä työkavereilleen kaupungilla naista, jolla rasvainen letti roikkuu päätä myöten, naama on väritön kuin kananmuna, leuassa muuan pitkä partakarva, ja jolla on päällä joku muumimekko. Turhaa hurskastelua tuollainen.

• luonnonkaunis 50+

Vai kertoo... En meikkaa, en ole koskaan meikannut, hiukset laitan ja pukeudun tyylillä, se saa riittää. Kun nuorena opettelee laittaa pakkelit naamaan niin vanhempana ei kerta kaikkiaan voi olla ilman, koska iho mennyt niin huonoksi.

• meikki & hoito
        luonnonkaunis 50+ kirjoitti:

Vai kertoo... En meikkaa, en ole koskaan meikannut, hiukset laitan ja pukeudun tyylillä, se saa riittää. Kun nuorena opettelee laittaa pakkelit naamaan niin vanhempana ei kerta kaikkiaan voi olla ilman, koska iho mennyt niin huonoksi.

Nyt et ole tietoinen siitä, että meikkivoiteet ovat nykyisin hoitavia. Ne kosteuttavat, suojaavaat auringolta jne. Itse olen meikannut vuosikymmeniä ja juuri yksi ystäväni ihmetteli, miten ihoni voi näyttää niin hyvältä. Minulla ei tuossa tilanteessa ollut ollenkaan meikkiä.

• --------------
        luonnonkaunis 50+ kirjoitti:

Kertoo se. Itsekin laitat hiukset ja pukeudut tyylillä. Eli siis laittaudut. Ja tuo ilman muuta riittää, ei siinä mitään. Mutta välität siis ulkonäöstäsi ihan terveellä tavalla. Ilmeisesti et kuitenkaan kulje kuluneissa kamppeissa ja rasvaisissa hiuksissa, kuten edellinen kuvaili elämänhalun menettänyttä.

• tietämätöniisakki?

Iisakki Aamusella on mennyt puurot ja vellit sekaisin.
        Jos nainen ei meikkaa niin se ei tarkoita ettei hän hoitaisi ulkonäköään ja itseään. En meikkaa itse mutta tukka ei roiku rasvaisena eikä leuassa ole karvoja. Vaatteet on tätä päivää.
        Elämänhalu ei ole mennyt enkä ole luovuttanut. (mitä pitäisi luovuttaa) Nautin elämästä työssä ja vapaalla.

Ps. omat värit on kyllä aika hyvät mutta vaikka olisin vaalea niin tuskin meikkaisin silloinkaan.

• Yllätys1

Neuvo miehille se kaunis nainen mikä sinulla illalla oli kannattaa tarkistaa aamulla on varmasti sama kaunis ,yllätyksiä tulee suuremmalle osalle miehistä! kyllä luonnollinen nainen on aina kaunis ja vähän ehostettukin mutta nämä maalipurkin päälleen kaataneet on kyllä kolkon näköisiä.

• kaunis?

Entä sisäinen kauneus tai yllätykset sisäisen kauneuden suhteen. Moni kakku päältä kaunis.

• sekin vielä
        kaunis? kirjoitti:

Entä sisäinen kauneus tai yllätykset sisäisen kauneuden suhteen. Moni kakku päältä kaunis.

Tai miehissä moni kakku päältä komea.

• ripulionkabuli
        sekin vielä kirjoitti:

Tai miehissä moni kakku päältä komea.

älä tule paha kakka...tule hyvä kakka....

• HuomioonKokoNaisuus

Armoton totuus? Mikä se on? Onko ne mainoslehtisten ja television kuvakäsitellyt naiset se totuus TAI se suuririntainen rasvaton nainen ruudun toisella puolella. (Toim.huom. silikonirintojakin on sen mallisia "pisarat", ettei niiden edes huomaa olevan epäaidot).

Kuka määrittelee, että nämä naiset ovat hyvännäköisiä? Ainakin meille on tuputettu ja opetettu ja meidät on aivopesty siihen, että meidän mielestämme he ovat hyvännäköisiä. Tavoiteltavan näköisiä. Ymmärtääkseni miehet ovat aika lailla tämän takana. Miehiä löytyy niin filmiteollisuudesta kuin muotimaailmasta johtavilta palleilta. Tosin muotimaailman miehet eivät välttämättä niin heteroita olekaan. Korjatakaa, jos olen väärässä.

Niin, voisi kysyä miksi naiset lähtävät tähän mukaan? Eihän miehetkään mielistele naisia noin suuressa mittakaavassa. Tosin kaikennäköinen kuntoilu pääasiassa ulkonäönparannusmielessä on nostanut rajusti suosiotaan miestenkin joukossa. Johtuisko tämä sitten ylipäätään nuoruutta ja hyvännäköistä ulkokuorta (sekä taloudellista menestymistä) ihannoivasta "nykyajasta"? Mutta tämän kappaleen alkuperäiseen kysymykseen, varmaan naisetkin ovat yhtä syyllisiä tähän.

Tässä on tullut kaikenlaista höpötettyä, mutta väitän että mainosteollisuus ja media ovat tähän ilmiöön suurimmat syylliset.

• Rehellisyys kunniaan

Pushupliivit on kyllä aika törkeitä. Luulee että on isot rinnat mutta kun liivit otetaan pois niin pettymys on suuri. Miksi naiset huijaavat miehiä, en ymmärrä.

• juuuliana

miksi se olisi pettymys?

• olihantuosarkasmia
        juuuliana kirjoitti:

miksi se olisi pettymys?

Et voi tosissasi kysyä tätä? Jos miehelle on tärkeää, että naisella (erityisesti puhun yhden illan jutuista) on isot rinnat ja nainen käyttää pushup-liivejä, totta kai miehellä on edessä pettymys kun rinnat paljastuvat huomattavasti pienempikokoisiksi!

• onhan tää nähty

Ei se kaikilla mene noin... isot rinnat kaipaavat tukea, ei pushuppeja ..push-upatut tunnistaa siitä että rinnat ovat luonnottoman ylhäällä ollakseen isot

Ja meikistä: nassuun laitan rasvaa, ei muuta ..ja kaikki kakstuhattakuussataa kesakkoa kyllä näkyy ...vaan so what... Ja myönnetään, piirrän kevyesti kulmakarvat ja saan näkyviin olemattoman väriset vaikkakin aika pitkät ripset vain värittämällä niitä vähän. .. eipä ainakaan tule väärää kuvaa, hieman pirteämpi ilme vain.

Itsetuntokysymys tuo meikkaaminen..

• ,,,,,,
        olihantuosarkasmia kirjoitti:

Et voi tosissasi kysyä tätä? Jos miehelle on tärkeää, että naisella (erityisesti puhun yhden illan jutuista) on isot rinnat ja nainen käyttää pushup-liivejä, totta kai miehellä on edessä pettymys kun rinnat paljastuvat huomattavasti pienempikokoisiksi!

Eihän nainenkaan tiedä mitä miehen housusta paljastuu. On täysin tietämätön sen koosta.
        Joskus sattuu isot ja iso joskus ei. Molemmin puolin.....

• jaaaaaaaaaaaaana

Peräkammarin poika siellä huutelee, äiti on maailman kaunein, eikö? =)))

• Nuori vaimo...

Peräkammarin poika voi mennä vähän itseensä. Onneksi oma aviomies on erilainen, sain häneltä juuri geelikynsilahjakortin, vielä kun kävis teettämässä ripset. :-D

• ihanaa =) mä oon keski-ikäinen ja meikannu aina, ja tässä iässä on suorastaan ympäristöteko pistää ittensä kuosiin, kun lähtee kylille =) veikkaan, et ap on joku ikänsä mettän keskellä asunu setämies, joka ei erota naista jäniksestä

• Kkkuiyuyuuiiuuiuiui

Topatut liivit tukevat rintoja paremmin kuin tavalliset. Varsinkin jos on suuremmat rinnat, niin luoja niitä selkäkipuja, jos ei ole tukevia liivejä. Näin naisena olen enemmänkin huolissani kuinka ylipainoisia kansaa suomalaiset ovat. Kun mennään Viroon tai Ruotsiin siellä ihmiset ovat paljon hoikempia. Meikkaaminen yleensä kaunistaa ketä tahansa, jos sen tekee kohtuudella.

Suomalaiset kaljamahaiset miehet saisivat ottaa mallia Välimeren ja Espanjan treenatuista miehistä, joita kelpaa katsella. Jännä miten nämä suomalaiset junttimiehet kuitenkin vaativat itselleen hoikkan ja kauniin naise.

• heebo92

Itse olen treenattu mies. En espanjalainen. Olen suomalainen. En tiedä miten ottaisin kommenttisi vastaan.

• majsy
        heebo92 kirjoitti:

Itse olen treenattu mies. En espanjalainen. Olen suomalainen. En tiedä miten ottaisin kommenttisi vastaan.

olet myös nimimerkkisi perusteella aika nuori.. nyt tod näk puhuttiin ainaki 20 vuotta vanhemmasta porukasta.. :) ja hyvä kun treenaat, anna mennä ni jonain päivänä meillä on enemmän treenattuja nelikymppisiä .. :)

• nckhkcncv

Arvatkaa mikä on petosta.. Kun baarista löydät sen maailman kauneimman naisen olessasi ympäripäissäsi ja miten aamulla heräätkin sen kylän kuuluisimman pubiruusun kainalosta. Se on kuule se alkoholi joka kaunistaa ja poistaa estot.

• TOTUUS

JOO JA SE VIINA POISTAA IHAN KAIKEN MUUNKIN JA HUOMAAT,ETTÄ OOT YKSIN JA SAIRAS. TARVIT APUA JOTA ET YMMÄRRÄ HAKEA.

• shark mac

Ei pidä valittaa vaan miehen pitää myös oppia valehtelun jalo taito. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan..

Kultakello (Thaimaasta) ranteeseen, hyvät vaatteet niskaan, tököttejä myös ainakin au de toiletten muodossa takaavat, että erotut joukosta ja edes näytät menestyvältä vaikket olisi. Korkopalat pitää pistää kenkiin. Itse käytän, koska se saa minut ylittämään tuon maagisen 180cm rajan, jota naiset pitävät ihmeellisenä rajapyykkinä.

• Voi voi

No voi hyvänen aika mikä keskustelun aihe täällä taas on.
      Taidat sinä keskustelun aloittaja olla vaan naisille kateellinen kun et itse pysty/kehtaa meikata =D sitä sit protestoit täällä mieles parantamiseks.
      Ei muutako rohkeesti äijä kynää käteen kyl ne jenkkimiehetkin meikkaa!

• rythtrth

Meikkaaminen on siistiytymistä.Tummat silmänaluset saa piiloon jne jne.

Olisikohan aloittaja tyytyväinen, jos nainen aivan peittelemättä kulkisi kainalo- ja säärikarvat rehottaen, pitkässä takkuisessa hampputukassa hielle haisten? vai haluaakohan aloittaja, että jossain määrin "luonnollisuutta" kuitenkin peitetään? ;)

Voi miehenkin parran takaa paljastua rokonarpiset kasvot, vaatteiden alta kaljamaha jne. Ja ajeltu kalju saattaa peittää kaljuuntumisen. :D Ja miehet tuppaavat todella huijaamaan niillä puheillaan; annetaan ymmärtää olevan kunnon ori ja housuita paljastuukin nakki. ;)

En silti ymmärrä miksi joku kokee toisten laittautumiset tai laittautumatta jättämiset niin häiritsevänä.

• kaunismeikittä

Meikkaaminen on piilottamista, tummat silmänaluset saa "piiloon" (pois) nukkumalla tarpeeksi.

• Yukiko

Itse vihaan kemikaaleja ja kaiken maailman parabeeneja jotka on sikiöllekin vaarallisia. Raskauden aikana alkoi tämä anti-kemikalia. Olen jatkanut samaa hommaa synnytettyäni. En olekaan koskaan ollut pynttäytyjä-tyyppi, 5min maksimissaan laittautunut työssäkäyntiaamuina. Viime aikoina olen alkanut vihata myös rintaliivejä ja käytän niitä vain kesällä ihmisten ilmoilla. Talvella ei nännit paista paidan läpi kun on enempi päällä.

Nyt imetettyäni tissit on muuttunut kiinteistä C-kokoisista tyhjänlaisiksi nyssäköiksi, hiukset ehdin harjata pari kertaa viikossa ja ripsiväriä kun laitan niin mies heti kehuu, että oonpas kaunis tänään. Olen tyytyväinen itseeni, kroppa on timmi ja naamassakaan ei valittamista, mitä nyt tummat silmänaluset on viime aikoina suurentunut. Toki voisin tunnin maalamisen jälkeen näyttää vaikka miltä mallilta (ihan kuin joku sellaista ihannoisi) mutta elämässäni on paljon muutakin.

Mieheni kuitenkin käy ihan kuumana, oli sitä meikkiä tai ei. Uskoisin, että kuntosalilla käyttämäni tunnit ovat pitkässä juoksussa paljon hyödyllisempiä ulkonäön, terveyden ja itsetunnon kannalta kuin tunnit peilin edessä paklaten.

• nuori nainen

vähän vastausta iloiselle huijarille: meikkaavilla on siis kaksi mahdollisuutta miltä näyttää; jos ei jaksa meikata niin voi olla ilman. Mutta oma kokemukseni on se, että kun kauniit kaverini ovat alkneet meikkaamaan, tapahtuu seuraavaa: ensimmäisen kuukauden ajan he näyttävät oudoilta. Sitten silmä tottuu ja en nyt menisi sanomaan että he ovat jotenkin erityisemmin entistä kauniimpia. Mutta auta armias kun he saapuvat paikalle taas ilman meikkiä! Punoittava iho, vaalean ja lyhyen näköiset ripset ja joillakin paljastuvat näpyt naamasta. Meikkaamisen kierre on paha, jos ei halua näyttää tuolta kesken kaiken.

Itse en meikkaa, koska en koe tarvetta. Poikaystävän/miehen saa ilman pakkeliakin, kun omistaa sosiaalisia taitoja. Ihmiset eivät hymyile erityisesti meikanneille ihmisille, vaan toisille iloisille ihmisille! Minua kohdellaan hyvin, koska itse kohtelen muita hyvin ja tasa-arvoisesti. Sosiaaliset taidot ja luonne kunniaan!

• totta1

Lisäksi: Meikkaamattomat säästävät PALJON rahaa siinä, kun eivät ostele meikkejä!

• seppo sijoittaja
        totta1 kirjoitti:

Lisäksi: Meikkaamattomat säästävät PALJON rahaa siinä, kun eivät ostele meikkejä!

Varmaankin 60-70 vuoden aikana omakotitalon hinnan.
        Jotkut taas ehtivät kaatamaan elämänsä aikana samaisen summan kurkusta alas. Kukin tyylillään.
        Viisas laittaa sukan varteen tai sijoittaa ja varmistaa itselleen ja kumppanilleen mukavan ja leppoisan elämän ehtoon.

• kivitalokurkustaalas
        seppo sijoittaja kirjoitti:

Jotkut taas ehtivät kaatamaan elämänsä aikana samaisen summan kurkusta alas. Kukin tyylillään.
        Viisas laittaa sukan varteen tai sijoittaa ja varmistaa itselleen ja kumppanilleen mukavan ja leppoisan elämän ehtoon.

Jotkut taas ehtivät kaatamaan elämänsä aikana samaisen summan kurkusta alas.

jos omakotitalon hinnan verran vetäsee kurkusta alas-----se on KÖYHÄ!
        mut vetäsee koko kerrostalon hinnan kurkusta alas---se oli RIKAS!

• iloinen huijari

Mikä ihmeen meikkaamisen kierre? Minä meikkaan melkein päivittäin, koska haluan. Lähden harvoin kotoa ilman meikkipohjaa, koska sen lasken jo ihon hoitamiseksi, mutta muuta meikkiä en aina tee.

Eli kaverisi näyttävät sinusta nyt sitten "rumilta", jos he eivät meikkaa. No samanlaisilta he näyttivät myös ennen meikkaamistaan, mutta sinä et sitä huomannut. Ehkä he juuri siksi meikkaavat, koska eivät halua, että tuntemattomat ihmiset kiinnittävät huomiota naaman näppyihin. Uskovat vielä, että sinulle kaverina ei asia merkkaisi mitään.

Ja jälleen, onko teillä huono itsetunto, kun pitää aina mainita siitä miesten saamisesta? Eräskin kaverini meikkaa, mutta kappas vain, on parisuhteessa naisen kanssa. Ja voi olla, että "nuorena naisena" sinulle vielä hymyillään, mutta annas olla kun keski-ikä lähestyy. Viimeistään siinä vaiheessa muutut miehille näkymättömäksi. Itse välillä ihmettelen, jos tuntemattomat miehet ovat minulle erityisen kohteliaita, kunnes muistan, että ainiin, taisin laittaa vähän enemmän meikkiä tänään. Ja jos et kerran koskaan meikkaa, niin kuinka voisit tietää, miten ihmiset suhtautuvat meikattuun ulkonäköön?

• Kuinka lie

Kundit, ei muuta kuin mukaan....

Hauliksen kohalle turvokkeet, rintalihaskohokkeet, Elvis-peruukki, äänenmiehentämispilleritä, Viagraa kahdesti päivässä, tohon sepaluksien kohdalle pitkulanomainen tupsuke...vasempaan tai oikeaan lahkeeseen (riippuen siitä onko baariväki enemmän kokoomuksen vai sossareitten hengessä).

Ai niin....sitten opettelet Monacon kartan ulkoo ja kerrot mis sun kämppäs on ja et oot lähöss käymää seuraavaks yksitysikoneell Hawajill, tekee pikku kauppoja..."on kiireist ny viimeaikoin"

Kun aamu koittaa, löytää nainen vierestään anorektikkomaisen miesvartalon, jossa kuitenkin kuultaa pikku kaljapömppömassu, ei seiso, ei karvan karvaa rinnassa, vempain vain semmonen 12 senttinen, puolkalju, ei rinatalihaksii....

Sitten itse asiaan: Raamatussa sanotaan, että "nainen kaunistakoon itseään hyvillä teoilla". Se on hyvin sanottu ja nappiin. Niitäkin naisia on onneksi.

• Maijaminiå

Miksei saisi meikata? Jollakulla ongelmia yläkerrassa? Luulenpa että kyllä ne miehet nimenomaan pitää niistä pushupeista "silmän ruokaa".

• heebo92

Eihän sitä katsoessa tiedä, onko siellä tukia tai täytettä.
        Siitä kun kerran jää kiinni, niin naista ei voi ottaa tosissaan.
        Sama kuin katsoisit rahakasta miestä, mutta paljastuisi, että hän on rahat nostanut muiden tileiltä.

• voi voi

Juuri eilen luin jutun missä kerrottiin että ulkomailla naiset jopa leikkaa jo häpyhuulensa pienemmäksi MIESTEN takia eli kuinka bimboja ja pinnallisia ne miehet oikein onkaan.Naiset haluaa näyttää halvoilta huoril.a ja suurentavat rintansakkin luonnottomiksi ja naamaan tungetaan botoxia ja laserilla poistetaan karvat vain ja ainoastaan sen takia että naiset haluavat olla kuin pornoalan näyttelijät, sairasta.Eikö miehille vain yksinkertaisestio oikeasti riitä normaali nainen enää vai olettaako miehet jo valmiiksi että naisten pitää näyttääkkin samalta kuin ne runkkauksien kohteet?Mies ei ole kauneutta nähnytkään joten miehillä ei ole mitään arvostelemisen aihetta.

• Eihän naiset miehiä varten meikkaa ja tee kaikenlaisia outoja tekoja, vaan muita naisia ja itseään varten.

• olenNainen..

jaa, bimbo on kylläkin se nainen joka alapäätään leikkauttaa, ei kukaan pakota

• moksa22

Kyllä meikkaamaton ja hiuksia värjäämätön nainen on paras. Puhtaus riittää ja tupakoimattomuus.

• Naisen ulkonäön korostus on hyvä asia, sellainen joka korostaa ja saa naisen tuntemaan itsensä kauniilta. Mutta, kun mennään "sotamaalauksiin", niin raja menee mielestäni siinä kun ei enää tunnista meikillistä ja meikitöntä naista samaksi.

Kaikilla tietenkin on makunsa :)

• eiku saunaan

Sinä olet varmaakin saanut trauman,tai herännyt pahasta unesta:)

• Mika S

Jos meikit poistetaan myynnistä, monta työpaikkaa menetetään.

• Ymmärrätkös

Ei liene pahaksi jos nainen kaunistautuu. Naisen piirteet pysyy aina samana, meikkaa tai ei, ei ne siitä miksikään muutu jos ei leikkauksia tehdä. Yleensä meikillä vain korostetaan hyviä piirteitä. Jos haluat saunapuhtaan naisen ota sellainen! Nykyään meikkaa monet miehetkin ja miehille on kaikenlaista tököttiä saatavana kaupoissa. Ei luonne ole sama kuin ulkonäkö. Ulkonäöllä ei paljon valehdella mutta sanoilla kyllä valehdellaan.

• niinkuin itse haluat

Meikata saa mutta eniten ärsyttää se kun meikkaavat naiset pitävät itseään parempina! Sama juttu on toki toisinpäin, jotkut kehuskelevat luonnonkauniina, ja näin saa olla, joskus meikkaamattomat ovat kauniimpia kuin eräät meikkaavat, mutta sekin on MAKUASIA. Itse en meikkaa, vaikka kaikki muut ystäväpiireissäni niin tekevät. Emmekä arvostele toisiamme. Minä olen heidän mielestään kaunis ilman meikkiä ja he ovat minusta kauniita meikin kanssa/ ilman meikkiäkin :)
      tälläinen "teinikommentti" tähän loppuun: facebookissa olevista profiilikuvistani eniten tykkäyksiä on saanut kuva jossa lukee "ilman meikkiä, niinkuin aina", ja 95% tykkääjistä meikkaa. Kaikkia ei vain huvita meikata, ja toiset meikkaavat omaksi ilokseen :) itse olen kova koristelemaan kynsiäni erivärisillä lakoilla, tekokynsiä olen kerran kokeillut mutta ei ollut mun juttu. Toisille sopii :)
      Joten rauhaa ihmiset tämänkin asian kanssa :)

• ketä kiinnostaa

No omista kuvistani eniten tykkäyksiä ovat saaneet ne, joissa on eniten meikkiä, että eipä se paljoa kerro. Oikeastaan asian laidan tiedän vain minä itse, sillä kyseisissä kuvissa voimakas/näyttävä silmämeikki ei näy kuin vähän. Muutama löytyy myös vähäisellä meikillä tai ihan paljaalla naamalla. En kyllä ymmärrä, miksi meikkaamattomuutta pitää erityisesti toitottaa. Itse en edes tiedä, ketkä kavereistani meikkaavat säännöllisesti, tosin kolmenkympin tienoilla ihon hoitamattomuuden alkaa huomata.

Itse meikkaan ensisijaisesti sen takia, että olen huomannut ihoni voivan paremmin ja meikeissäni on yleensä myös aurinkosuoja. Yleensä kyllä tosin harmittaa, jos en vaikka ehdi tehdä silmämeikkiä. Tuntuu että tuhlaan yhden päivän, jolloin olisi voinut taas kokeilla jotain uutta.

• Mies 44 v.

Paras meikki on hymy, hyvä ryhti, iloinen ilme ja sisäinen kauneus. Luonnollisuus kunniaan, meikkiäkin voi olla mutta vain ripaus, paksu pakkeli naamassa on iljettävän näköistä Hyvinhoidettu iho on kaunis myös saunanpuhtaana. Ylimeikkaus kertoo huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta. Push-upit voi olla, jos rinnat pahasti roikkuvat, tosin ikävä on yllätys kun liivit riisutaan pois.

• pussiuppi

Miehet vinkuu näilläkin palstoilla sitä että suomalainen nainen ei hoida itseään. Se tarkoittaa AINA lukemani mukaan sitä että ei meikata. Nainen ei saisi olla luonnollinen.

Mikä yllätys ne roikkuvat rinnat mahtaa olla? Jokainen NAINEN tietää kyllä riisuessaan että rinnat roikkuu jos ne on roikkuneet ennen liivien pukemista. :D Vai puhuitko asiasta itsesi kannalta? Jos niin.. niin varaudu aina yllätyksiin.

• 15+6
        pussiuppi kirjoitti:

Miehet vinkuu näilläkin palstoilla sitä että suomalainen nainen ei hoida itseään. Se tarkoittaa AINA lukemani mukaan sitä että ei meikata. Nainen ei saisi olla luonnollinen.

Mikä yllätys ne roikkuvat rinnat mahtaa olla? Jokainen NAINEN tietää kyllä riisuessaan että rinnat roikkuu jos ne on roikkuneet ennen liivien pukemista. :D Vai puhuitko asiasta itsesi kannalta? Jos niin.. niin varaudu aina yllätyksiin.

Yllätys miehelle siis. Luulee että naisella on ihanat rinnat mutta sitten ne ovatkin jotain ihan muuta, ja "tunnelma lässähtää". Vähän kuin miehellä olisi paita johon on toppauksilla tehty lihaksia, ja sitten kuumassa huumassa kun paita riisutaan, huomataan että mies onkin ihan kukkakeppi ja ne "lihakset" onkin vaan jotain toppausta.

Minä en ikinä pidä push uppeja, mielestäni ne ovat jo ideanakin aika typerät. Että joidenkin tyynyjen avulla tyrkytetään tissejä. Ne ovat vähän kuin halvat silikonit, ei ole varaa tai pokkaa pistää täytettä ihon alle niin se laitetaan ihon ulkopuolelle, ja sitten onkin ongelmana olla tissit paljaana. Jotenkin huvittaa se tissien tyrkyttely muutenkin, että on pakko niitä esitellä vaikka niitä ei olisikaan.

Itse tuntisin itseni typeräksi sutturaksi jos kävelisin kaupungilla tissit ulos- ja ylöspäin, oli ne sitten aidot tai täytettä. Tyylikkyys pitää säilyttää. Tyrkyt ei saa tyylikkäitä ja älykkäitä miehiäkään.

• pussiuppi
        15+6 kirjoitti:

Yllätys miehelle siis. Luulee että naisella on ihanat rinnat mutta sitten ne ovatkin jotain ihan muuta, ja "tunnelma lässähtää". Vähän kuin miehellä olisi paita johon on toppauksilla tehty lihaksia, ja sitten kuumassa huumassa kun paita riisutaan, huomataan että mies onkin ihan kukkakeppi ja ne "lihakset" onkin vaan jotain toppausta.

Minä en ikinä pidä push uppeja, mielestäni ne ovat jo ideanakin aika typerät. Että joidenkin tyynyjen avulla tyrkytetään tissejä. Ne ovat vähän kuin halvat silikonit, ei ole varaa tai pokkaa pistää täytettä ihon alle niin se laitetaan ihon ulkopuolelle, ja sitten onkin ongelmana olla tissit paljaana. Jotenkin huvittaa se tissien tyrkyttely muutenkin, että on pakko niitä esitellä vaikka niitä ei olisikaan.

Itse tuntisin itseni typeräksi sutturaksi jos kävelisin kaupungilla tissit ulos- ja ylöspäin, oli ne sitten aidot tai täytettä. Tyylikkyys pitää säilyttää. Tyrkyt ei saa tyylikkäitä ja älykkäitä miehiäkään.

Miehet voi siis varautua AINA yllätyksiin tuntemattoman naisen kanssa.

Mikä voitto sen naiselle jos SAA tyylikkäitä ja älykkäitä miehiä? Itse pysyn mieluummin kaukana sellaisista.
        Minne ongelma muuten katoaa vaikka käyttäisi perusrintaliivejä? Samalla tavalla tissit roikkuu push-uppien riisumisen jälkeen kun tavallisten liivien riisumisen jälkeen. Ongelma mikä ongelma liiveistä riippumatta.

En käytä itse push-up liivejä.

• 15+6
        pussiuppi kirjoitti:

Miehet voi siis varautua AINA yllätyksiin tuntemattoman naisen kanssa.

Mikä voitto sen naiselle jos SAA tyylikkäitä ja älykkäitä miehiä? Itse pysyn mieluummin kaukana sellaisista.
        Minne ongelma muuten katoaa vaikka käyttäisi perusrintaliivejä? Samalla tavalla tissit roikkuu push-uppien riisumisen jälkeen kun tavallisten liivien riisumisen jälkeen. Ongelma mikä ongelma liiveistä riippumatta.

En käytä itse push-up liivejä.

No minä ainakin otan mielummin tyylikkään ja älykkään miehen kuin jonkun tyylittömän juntin. Mutta makunsa kullakin.

Tietenkin ne roikkuu riisumisen jälkeen samalla tavalla. Riisumista ennen näyttää kyllä ihan erilaiselta. Perusrintsikoissa ei ole 2/3 täytettä niinkuin push upeissa.

• pussiuppi
        15+6 kirjoitti:

No minä ainakin otan mielummin tyylikkään ja älykkään miehen kuin jonkun tyylittömän juntin. Mutta makunsa kullakin.

Tietenkin ne roikkuu riisumisen jälkeen samalla tavalla. Riisumista ennen näyttää kyllä ihan erilaiselta. Perusrintsikoissa ei ole 2/3 täytettä niinkuin push upeissa.

Tyylikkään ja älykkään ja tyylittömän juntin välilläkin on vaihtoehtoja. Samoin kun meikatun ja hoitamattoman naisen välillä.

Noita push-uppeja on myös ilman täytettä myytävänä. Ovat ihan nättejä, nostavat rintaa mutta eivät tuo kokoa lisää.

• meeeh
        15+6 kirjoitti:

Push-up liivit ja bombshell-liivit on erikseen. Älkää sekoittako niitä.

• Nainen 36 v.

Juu, sisäinen kauneushan se miehiä kiinnostaa. Kyllä sen kuule huomaa viimeistään miesten käyttäytymisestä, onko naamassa meikkiä vai ei. Ilman sitä olen täysin näkymätön, mikä joskus voi olla hyväkin asia.

Mitähän tällä "ripauksella" meikkiä tarkoitetaan. Siinä kuule useampi mies yllättyy, jos tietäisi, kuinka monella tuotteella sellainen luonnollinen look syntyy. Yleensäkin on ihan typerää miesten edes yrittää neuvoa naisia asioissa, joista heillä ei ole mitään tietoa. Kuten esimerkiksi nämä push-upit. Ei vain niitä käytetä estämään rintojen roikkumista. KAIKKIA rintaliivejä käytetään siihen tarkoitukseen. Kyse on mallista, toisille sopii toisenlaiset. Itse käytän mielelläni topattuja, koska ne ovat tukevia.

En edes tiedä, mitä tarkoitetaan "pakkelilla", ei kukaan aikuinen ja hyvin meikkaava nainen sellaista koskaan tahallaan tee. Ja ripauksella meikkiä ei saa aikaiseksi kuin sen "pakollisen", en minä edes viitsisi vaivautua, jos meikkaaminen tarkoittaisi pelkkää ripsiväriä ja huulipunaa. Jos meikkaa, niin tekee sen sitten kunnolla. "Ylimeikkaus" ei kerro mistään muusta kuin siitä, että kyseinen nainen tykkää dramaattisesta tyylistä. Sen kantaminen vaatii kuule myöskin itsetuntoa, eivät kaikki kestä olla katseiden kohteena.

Kaikilla ei myöskään iho ole hyvässä kunnossa, vaikka sille teki mitä tahansa. Erilaisen meikkipohjat ovat myöskin hoitavia, joten itse ainakin huomaan, että iho menee huonompaan kuntoon, jos vaikka olen meikkaamatta viikon tai pari.

• Reipas Mies

Perustavismies ei saa meikkaavaa muodikasta naista Suomesta, joten niitä valehtelevia pelimiehiä he keräävät yökerhoista- juuri näiden rohkeiden miesten vaatimukset ovat niitä mitä naiset noudattavat. Perusmiehelle on jo naisen ripsari ja kulmakarvat jotka ei näytä lokin siiveltä on upea paketti katsella.

Pitää olla säkenöivä ja hyvä supliikkinen mies näille muoti naisille. Jännä sekä rock-henkinen samoin.

Mies ei voi nostaa tasoaan kuin omaisuudella ja statuksella jota tosin ei saa ilman omaisuutta. Vasta sitten ei-niin-komea naama noteerataan, onhan mediassa näitä rumempia miehiä missiluokan naisen kanssa yhdessä.

Meikkaus ei ole petosta, vaan sillä tasonsa korottaminen on.

• aikuinen,,

Tason..... :D
        Teinejä.....

• ai että mua kyrsii just tällaset yleistäjät. Yhtälailla te miehet valehtelette kyrpänne koon. Sanotte sen kooks esim. 20/10 (kuvitteellinen esimerkki) vaikka se todellisuudessa olis paljon pienempi. Yhtälailla teitä miehiiki voidaa tässä kohtaa syyttää valehtelusta.

Ja jos joku nainen haluu meikata, värjätä hiuksia ja push-up liivejä nii entäs sitte? -ei se oikeuta mihkää yleistämisee kun itselläni on pokkaa kulkea omana luonnollisena itsenä ihmisten ilmoilla ja mun lisäks moni muuki.

• 17v

Itsellä on käynyt niin hyvä tuuri että olen perinyt 174cm hoikan vartalon, mustat pitkät ripset ja näpyttömän naaman äidiltäni. Lisäksi olen jaksanut kasvattaa 70cm pitkät hiukset itselleni. Kyllä pistää vihaksi kun haukutaan anorektikoksi, vaikka syön enemmän kuin muut, hyvin usein suklaata ym. herkkuja enkä harrasta liikuntaa. Anteeksi että minulla on hyvä aineenvaihdunta ja perintötekijät. Pidän kaikista ihmisistä ja tulen toimeen jokaisen kanssa, koulussakin opettajat pistivät minut samoihin ryhmiin erityisluokkalaisten kanssa ja kun kysyin miksi, niin siksi että kohtelen heitä tasa-arvoisesti.
      Ulkonäöllä lienee vaikutusta alkuun, mutta se luonne ratkaisee! Ärsyttää kun aikuiset ihmiset kiistelee ulkonäköasioista! Toiset miehet tykkää meikaajista, toiset haluaa meikittömän. Ei meikillä/meikittä saa erityisesti paremmin miestä itselleen, vaan sosiaalisuudella!

• 17v

Ne jotka meikkaavat saavat meikata, olen nähnyt monia hienoja meikkejä ihmisten naamoilla, mutta se, ettei meikkaa, ei tarkoita sitä etteikö pitäisi huolta itsestään

• justme3

mielipiteitä on niin monta kuin meitä ihmisiäkin..joten arvostan mielipidettäsi kirjoittaja! jos ei tykkää pakkeloidusta naamasta ja push-up liiveistä niin ei ole pakko..itse meikkaan aika runsaasti kun lähden viihteelle mutta se on iloa omalle silmälle.. :) siinä olet oikeassa että nykyajan miehet suomessa ovat vielä melko luonnollisia eivätkä peitä itseään..mutta mennään siihen suuntaan että miehillekin on kohta omat meikkiosastot tavarataloissa..joten toivon että löydät luonnollisen naisen joka on kaunis niin sisältä kuin ulkoakin!! :)

• zatsikas

Olen ihan samaa mieltä. Sinne katoavat suuret rahat niissäkin avioliitoissa, joissa nainen on oikea kunnon maalipytty. Kampaajat, manigyyrit, ym kauneusalanyritykset lohkovat kansalaisilta suuret määrät rahaa (naisilta ) eihän ne muuten pysyisi pystyssäkään, aatelkaa nyt vähän. On se kummallista että pitää jokaisen näyttää niin samalta niin samalta, meikit on kuitenkin poskella ja tyynyllä välillä ja ukko herää kauhunsekaiseen aamuun. Kyllä luomunainen on parasta niinkuin luomuruoka muutenkin, miten ne meikit voisi olla nostamassa jotain haluja kun tietää lopputuloksen. Ja miksi miehille pitäisi mielistellä noilla kauneus asioilla, eihän ne itsekään kaunista maaleilla. Miehet ovatkin melkein luomuja, muutamia lukuunottamatta.Rintaliivit saavat olla sellaiset että ne tukevat, ne ovat tosi hyvät Push-upit, sanotpa mitä tahansa, ei rintojen tarvi lötköttää, ryhti säilyy jne.

• 5+12

Minustakin kyllä se suurin ero meikkaamisessa on juuri siinä, että tunnistaako naista samaksi meikattuna/meikittömänä. Tai ylipäätään siitä, että kun poistetaan kaikki "epäaito", oli se sitten ne pakkelikerrokset, irtoripset- sekä hiukset, kynnet, push-upit, silkionit, botoxit... mitä ikinä nyt onkaan itseensä lisännyt keinotekoisesti.

Toisaalta on sellaisiakin tapauksia, joille se pienikin ehostautuminen tekee suuren muutoksen. Itse hyvänä esimerkkinä, siihen riittää pelkkä ripsiväri sekä rajauskynä. Se ei siis radikaalisti muuta itse ulkonäköä, mutta silmien ja katseen intensiivisyyttä kyllä.

Ja kyllä, omaan arkimeikiini kuuluu juurikin nuo kaksi. Ei siksi, että haluaisin ketään huijata, vaan ihan jo itsenikin takia. Teen asiakaspalvelutyötä jossa katse ja silmäkontakti on oleellinen asia, joten se on jo ihan luonnollistakin, että itsellä on hyvä ja itsevarma olo kun katsoo toisia silmiin. Ei tietenkään tarkoita sitä ettenkö voisi ilmankin olla, kotona ollessa olen melkein poikkeuksetta täysin meikittä. Ja kehtaan kyllä tuolloin lähteä vaikka kauppaan.

Voisi vaikka verrata siihen, että miehillä on jokin lempipaita tai vaikka farkut jotka tietää imartelevan itseään. Ei siis muuta radikaalisti itse ulkonäköä, mutta tietää tasan ja tarkaan, että juuri "ne" farkut saavat perseen näyttämään hyvältä tms. Itselläänkin on silloin hyvä ja itsevarma olo, eikö?

Mitä tulee ns. "sotamaalauksiin", niin toki juhlameikki on sitten asia erikseen. Omalla kohdallani myönnän, että tuolloin kyllä oma ulkonäkö muuttuu hyvinkin paljon, ja on käynyt niinkin, ettei ole oma työkaveri edes heti tunnistanut samaksi ihmiseksi. Oikeastaan se on ollut jopa kiusallista.

Tiedän kyllä olevani "kaunis" ilman meikkiä ihan ja juurikin oman luonteen ja persoonallisuuden takia. Eli se kuuluisa ja kliseinen "sisäinen kauneus". Rehellisesti sanottuna kuitenkin, ilman meikkiä peilistä katsoo takaisin ihan tavallinen eikä mikään erityisen kaunis ilmestys. Ihonväri on epätasainen, näppylöitäkin saattaa olla, ja kaupanpäällisiksi vielä sekaiho=on sekä rasvainen, että kuiva. Se olen minä, ja "ihan kiva".

Kuitenkin kun sen juhlameikin sitten harvoin teen, laitan sen meikkivoiteen ja puuterin, korostan silmäni ja poskipääni, siistin kulmakarvat ja laitan huulikiillon niin... Peilistä kyllä katsoo se ihan sama "ihan kiva minä", mutta ehostettuna versiona jolloin itsekin voin sanoa ääneen: ei piru olet meinaa aika helkkarin kaunis!

Ehkä jollekkin se sitten tarkoittaa itsepetosta tai toisten "huijaamista", mutta itselleni se pikemminkin on sitä, että korostaa sitä omaa "luonnokauneuttaan" parhaimmalla mahdollisella tavalla. Ja kyllä, se hiusvärikin voi olla oleellinen asia varsinkin suomalaisella naisella, jolle se tyypillinen luonnollinen hiusväri on se hiirenharmaa. Eli ei minkään värinen.

Joillekkin miehille vertauskuvana käy ehkä juurikin auto. Autoliikeessä se perusmalli on ihan jees ja kiva, juuri sitä mitä haluaakin. Kuitenkin jos tarjolla on se lisävarustepaketti mihin kuuluu se metalliväri, aluvanteet ja vaikka takalasien tummennus, niin miksipä ei?

Auto ja malli sekä ominaisuudet pysyy samana, mutta sitä ulkokuorta hieman ehostamalla, niin saadaan entistä paremman näköinen versio. Kohtuudella kuitenkin, eli ei lisätä madallussarjaa, takaspoileria saati koko riviä lisävaloja. Halutaan kuitenkin, että se auto ja malli on tunnistettavissa itsekseen, eikä oleteta suoraan, että kyseessä on jokin ihan toinen?

Tuli vielä mieleeni tuo miesten huijaaminen. Kylläpä on sitten meitäkin naisia, jotka "huijaamme" miehiä ja kumppaneitamme ihan alkumetreillä. Nimittäin olemalla juurikin omina itsenämme, ilman sitä pakkelikerrosta ja tekolisäkkeitä. Nykyisen kumppanin kun ensikerran tapasin, niin olin ihan perus arkimeikissä, farkuissa ja t-paidassa. Meni varmaankin päälle 3kk ennenkuin hän näki ensikerran minut siinä juhlameikissä ja tamineissa. Reaktio oli kyllä huvittava kaikinpuolin. Hyvällä tavalla.

Itselleni kuitenkin tärkeintä se, että tiedän tasan ja tarkaan hänen rakastavan minua juurikin tällaisena kuin olen. Hän ei rakastunut mihinkään ehostettuun ulkokuoreen, vaan siihen "luonnonkauneuteeni". Eipä kuitenkaan valittanut siitä ehostetustakaan versiosta, joilloin suu loksahti auki ja ei hetkeen muuta saanut sanotuksi kuin "wau!"

• tuxu1

Ulkonäköään voi kohentaa hieman, mutta ei laittaa koko naamaa uusiksi pakkelin avuin. Hiusten värjäys on ok.

• Oma asiani

Meikkaan just niin paljon tai vähän kuin ITSE haluan. Mies ei ole mikään maailmannapa jonka mielipide ratkaisisi. Tissinikin ovat omani ja niinpä olenkin käynyt pienennysleikkauksessa! Se tapahtui terveydellisistä syistä, ei turhamaisuudesta. Muutama miespuolinen ystävä sanoi että "ei ikinä" mutta se oli minun ja lääkärini ratkaisu. Ja hyvä olikin! Miesten pitäisi opetella edes henkilökohtainen hygieniansa hoitamaan ensin ennen kuin tulevat naisia neuvomaan.

• 100% Asiaa

Olen itse kauan miettinyt tätä samaa asiaa,miksi kukaan ei puutu tähän,naiset rypee koko elämänsä erilaisissa myrkyissä ja kemikaaleissa,voi sitä sairauksien ja vaivojen määrää mitä näiden käytöstä seuraa ja vaarassa ovat myös lapset.
      Jonkun kosteusvoiteen käytön vielä ymmärrän jos tekee ulkotyötä joka kuivattaa ihoa,mutta että hiuksia värjätään myrkyillä,ei mene jakeluun.

• guibglnlknlkn

Exäkin oli meikeillä, hiusvärillä ja jopa julkkis etunimen turvin aika hyvännäköinen. Mutta niitä ilman täysi noita-akka.

• Aikuinen mies.

Minkä ihmeen takia nainen ei voisi meikata itseään? Meikeillä nainen korostaa ulkonäköään ja on siisti huolitellun näköinen nainen. Suomessa on yhä enemmän liikkeellä moraalinvartijoita, jotka mieluusti pukisivat naiset mustiin kaapuihin ja kieltäisivät ulkona liikkumisen.

• awerwreaw

ei naisia tarvi pakottaa pukeutumaan mustiin kaapuihin he tekevät sen ihan oma-aloitteisesti

• No äläs unohda geelikynsiä, suihkurusketusta, ripsipidennyksiä, hiuspidennyksiä, hampaiden valkaisuja, sheivauksia ja vahauksia...No nyt - eiköhän täydellinen pintakiiltomimmi ala olemaan valmis. Niin kuorta ja pintaahan sinä vain halusitkin?
      Ainoa armoton totuus on se, että kaikkien ulkokuori rapistuu.

• Miten aloittaja voi sanoa meikkaamista huijaukseksi, eikö hän sitten hoksaa, että ne mustat rajaukset tai lilanväriset luomet eivät ole synnyinlahja? Helppohan sieltä naisten joukosta on halutessaan valita ne, joiden naamaan ei ole lisätty mitään väriä ja antaa loppujen sutia naamaansa minkä ehtivät.

• onnellinen7

Meikkaamiseen ja koristautumiseen on aina joku syy... yleisin on huono itseluottamus ilman meikkiä ja sellainen alastomaksi itsensä tunteminen. Muita syitä mm. ovat: huomionhakuisuus, miellyttämisen halu, pakkomeikki koska on töissä esim. lentoemäntänä, juhlat jossa meikkaus on juhlan aiheen arvostamista samoin kuin juhlava pukeutuminenkin ja ihan viimeisenä ja myös vähäisimpänä hauskanpito meikkaamalla (eli ajatus missä loihdin kasvoilleni taideteoksia.. ihan kuin maalaisin niitä). Muitakin voi olla, mutta tuossa yleisimpiä syitä meikata.

Ihan kuin jotkut pukisivat itseluottamuksen päälleen meikeillä ja vaatteilla. Saadaan heti iloisempi mieli ja hyvä olo... maailma näyttää valoisammalta ja askel menee reippaammin ja hymy loistaa huulilla. Markkinamiehet on onnistuneet tehtävässään ja itseluottamus saadaan heidän tuotteillaan.

Meikkaamisessa on vaaransa kemikaalien takia... samoin kuin muissa myrkyissä joita iholle laitetaan. Riskinsä on aina kun vieraita aineita tungetaan elimistöön. Onko itsensä "kaunistaminen" siis tärkeämpää kuin terveys?

Joidenkin mielestä on ihan normaalia että kaunistaudumme ympäristöämme ja itseämme varten. Jos sitä on pakko tehdä niin eikö edes jollain terveellisemmällä tavalla? Tai ihan kaikista hienointa olisi se kun saisi itseluottamuksen ja hyvän olon ihan synnynnäisellä ulkonäöllään ilman sen muuttelua. Harva siihen pystyy ja suurin osa on jo niin pitkällä että pitää syntymäluonnollisuutta rumana ja siksi ei edes halua sellaiseksi ikinä (Hyi, ihmisillä kasvaa karvat ihan oikeasti... ja vielä muualla kuin päälaella. Hyi, naama ei olekkaan posliinia. Hyi, näkyy ryppyjä ja ihokin jopa roikkuu. Hyi, miten värittömät hiukset, silmäripset ja kulmakarvat. Hyi,hyi,hyi suurin osa ihmisistä on niin rumia kun niille ei tee mitään "kaunistavaa"). Pinnallistako?

Olisipa hienoa jos täällä voitaisiin olla tyytyväisiä itseensä ihan tekemättä mitään "ulkoista olemusta kohentavaa". Ajateltaisiin että tällaiseksi minä olen syntynyt ja ei minun tarvitse olla joku muu piirteiltäni. Jos ihmiskunnan historiassa ei ole vielä sitä aikaa tullut milloin ihmisillä niin vahva itseluottamus omaan synnynnäiseen ulkonäköön olisi niin joko olisi sellaisen aika?

Jokuhan voi ottaa sen aspektin tähän että ainahan ihmiset ovat koristautuneet ja se nimenomaan on historiassa tarkoittanut paljon oman statuksen nostoa. Vaikkapa sulka hiuksissa on voinut merkata ylipapitarta ja siitä on lähtenyt että sulkaa hiuksissa arvostetaan. Se antaa hyvän kuvan. Mutta miksi meidän tarvitsee enää seurata tuollaisia ihmisten arvoa näyttäviä typeriä asioita mitkä eivät oikeasti ole muuta kuin materiaa ja rakentaa niistä niin suuri osa itsestämme jokapäivä? Jos niitä ei kokonaan voi sulkea pois niin ainakin niitä kannattaa vähentää sillä se eriarvoistaa meitä vaikka ei olisi tarvetta. Ihmisille alkaisi syntyä enemmän oma maku asioihin. Ainahan se on ollut jonkin suuremman (nykyään median) sanelema maku. Tänä päivänä siihen myös liitetään niin vahvasti raha ja kaupallisuus että terveyshän siinä kärsii. Tietynlaiset pinnalliset normit saavatkin menettää merkityksensä yhteiskunnassa.

Samalla säästettäisiin luontoa, ihmisten terveyttä, rahanmenoa ja aikaa jäisi johonkin ihan muuhun kuin ulkonäön parantelemiseen. Hiukkasen parempi siis meillä olisi olla täällä maanpäällä.

• 70 -LUKU TAKAISIN :)

JOS NAINEN MEIKKAA NIIN MEIKATKOON KUNNOLLA,ETTÄ SE OIKEESTI NÄKYY NIINKUIN HUORILLA.

• hali hali . ..

Mun mielestä itsensä kaunistaminen, tatuoimalla, maalaamalla , käymällä kampaajalla ja niin edelleen, on hieno asia... ja tuo lisää väriä elämään. :)
      Eikä sen pitäis perustua huonon itsetunnon pönkitykseen, vaan vaihtoehtojen runsauteen ja vapauteen olla oma itsensä. ^^

• nainen-ylpeä siitä

"Olen muutakin kuin meikkini." niin osuvasti sanottu - täysin totta siis!

• Harrastukset jokaisella.

• luonnollisenkikaanis

En jaksa tätä miesten "luonnollinen on paras" höpötystä, kun fakta on:

a) mene baariin nätisti meikattuna
      b) mene baariin ilman meikkiä

ja ihan erilainen suhtautuminen on kaikilla tuossa a vaihtoehdossa (seuraa löytyy niin miehistä kuin naisistakin) kun taas b vaihtoehdossa kaikki karttavat kaukaa.

• Ei tod!

Kaikki ap:n kirjoittamat, meikki, hiukset, push-up liivit eivät ole mitään valehtelua tai petosta, vaan oman itsetunnon kohentamista! Tuskin kukaan haluaa näyttää kauhealta poikaystävänsä kanssa. Siinä on sitä paitsi kunnioitusta, jos laittautuu miestään varten! Minä ainakin haluan nähdä mieheni laittautuneena minua varten.(en siis tarkoita että pitäisi meikata tai käyttää push-up liivejä:D) Mutta se oli vain minun mielipiteeni!

• En ole samaa mieltä. Puhtaus, siisti kaunis vaatetus ja ehostus antavat henkilölle mielihyvää - samoin katsojalle.Olisiko sekin petosta, jos ei peseydy - kulkee likaisissa rikkinäisissävaatteissa? Ei kadehtida siistejä ja kauniita, vaan pyritään itsekukuin samaan. Arvo

• pummakainen

Luuletko sinä kultapieni, että minä sinua varten meikkaan? Tai kukaan muukaan? Valitettavasti idiootimaisuuskaan ei miehillä näy heti päälle päin. ei varmaan sinullakaan.

• Jaahh

Miehet näyttävät kiinnittävät näköjään enemmän huomiota meikattuihin ja mallin näkösiin naisiin. (Eipä niitä voi syyttääkään) Sitä paitsi, ei kaikki naiset meikkaa. Jos meikki häiritsee, älä ala seurustelee meikkaavan naisen kanssa, yksinkertaista! Mutta älä sitten oleta että ne, jotka eivät meikkaa, näyttävät joltain filmitähdeltä.

Ite olen ruma ja pysyn rumana (en kärsi kuitenkaan finneistä, olen muuten vaan psykon näkönen) vaikka laittaisin kuinka paljon meikkiä.

• Koska on kielletty..

Tässä ketjussa siis kiellettiin aitous naisen osalta?

- Onko oikeutta syntyä tälläiseen väärennettyyn ja epävakaaseen verkostolliseen todellisuuteen, feminiinisyys kieltämällä, feminiinisyys poistattamalla osoittaen sisimmäisiä tekijöitä arvokkaammiksi. Onko oikeutta sanoa aidoksi meikkaamista, onko oikeutta sanoa meikkausta epä-aidoksi?, mitä sanotaan maskuliinisuudesta, onko oikeutta olla maskuliininen, jos se on sisimmällisenä aitoa? Onko oikeutta elää tälläisessä ohjatussa tai epä-ohjatussa ympäristössä osoittaen?

Sukupuolen halventamisesta osoitellen:
      - On sadistisen sairasta kieltää sukupuoli, kieltää aitous, sisimmällinen aitous, on kidutuksen kaltaisen sairasta edustaa sisimmättömänä feminiiniä, kemikaaliläsän takia, edustamalla ulkoisena hahmona, ulkoisena ja vieraana itsestään, ulkopuolisena vieraana, ja vain hahmona, ei sielua, henkeä, vain hahmo, ja siten epä-aito, osoittelemalla sisimmättömyyttä ulkoisiin ihmisiin ehkä hekin epä-aitoihin, koska heiltäkin on kielletty aitous, meikkifirmojen takia.
      - Tämä on epä-todellisuuden ympäristö, kupla, kielletty aitous, se on sisimmätöntä psyykkistä kipua tuottaen, ei ole hoito-keino.
      Se on kiellettävä, muuten koko maailma edustaa hahmona, ja sielu on kuollut kuopattuna, poissa, epä-aitona elämässään elellen hahmona osoittelemalla.

• tavis gal

Ite tykkään meikata aina välillä, en aina mut sillon kun huvittaa, se on jotenkin niin tyttömäistä ja kivaa touhua. Ja sitten on ihanaa kun oma mies hyrisee tyytyväisenä vieressä ja kehuu todella nätiksi :) Olen mielestäni aika normin näkönen muuten, vaikka monet on sanoneet luonnonkauniiksikin ilman meikkiä. Mutta en minä muita huijaa, jos haluan piristää itseäni tekemällä tyttömäisiä/naisellisia juttuja. Jos meikkini häiritsee jotakuta niin minkäs minä sille mahdan. En ole muutenkaan iskemässä ketään, kun kerta on jo se oma muru vierellä.

Ai niin tulimieleen että esim: Amerikkalaisissa leffoissa ruumiitkin meikataan ja laitetaan edustavaan kuntoon ennen hautaamista. Siellähän ne arkut on auki, kun suku/tutut hyvästelee, ennen kuoppaamista.

• Koska se on....

En tarvitse tätä hahmo-lastanne, se on sisimmätöntä psyykkistä kipua tuottaen.
      Kieltämällä aitous, ja edustamalla hahmona, se on sisimmätöntä ja itsestä vierasta, siten sairasta, ja epä-aitoa edustaen hahmoa, ulkoista kohdetta: hahmoa, se on väärin.
      Ette saa pyrkiä tämänkaltaiseen psyykkiseen väkivaltaan osoittelemalla, kieltämällä feminiinisyyden aitous-osa, poistatten sukupuolenvaihdoksellisuuden tilat aivoista ohjaten, siten jättämällä turhan epä-aitouden pois feminiinin osalta, ja edustaa todellisena aitona femininä ei hahmona siten epä-aitona. Tämä on psyykkisen kivun tila, ohjaten vääryyttä mieleen osoittelemalla, häväisten, itseä ulkoisesti loukaten, onko oikeutta kuitenkaan kieltää aitoutta, jonka sisimmällinen halu on korostaa itseä ulkoisesti, ei huomiota hakien vaan feminiininä, jättämällä kuitenkin turhan epä-aitouden valheellisuuden pois, ohjaten sen epä-aitouden tilan pois ulkoisesti aivoista osoittaen. On väärin edustaa hahmona, kieltämällä aitous.

• näin semmosen eew

mikään ei ole niin ällöttävää kuin naama täynnä meikkiä. siis itse melkeinpä vaadin että nainen edes vähän meikkiä käyttäisi (toki luonnonkauniskin kelpaa), mutta sitten kun naama on kuin barbiella niin haloo.

• Dingdingdongding

No onhan tuo kyllä totta, et korostetaan vähän liikaa näitä "avuja". Joskus kanssa käynyt niin, että katsonut kieli pitkällä jotain neitokaista ja sit arkisemmassa tilanteessa käykin niin, että ei ne paikat nyt niin kiinteät ja terhakkaat olekaan kuin miltä ne nää tukivaatteet päällä näyttivät..
      Mut hei, onko nyt kukaan luonnostaan NIIN timmissä täydellisen kunnossa???
      Eli, pitäs nyt tajuta ja kestääkin se vielä, et rinnat nyt harvemmin sojottaa taivasta kohden ilman push-upeja tms virityksiä. Ja niin edelleen.
      Ei se kuitenkaan yhtäkään naista huonoksi ole tehnyt.
      Plussat silti aitoudesta.

• kaunis nainen!

Jos oot niin kovassa kumarassa, huomiokyky kadoksissa tai silmälasit jäi kotiin, ettet näe toisella olevan meikkiä ja muita ehosteita päällä, voit kyllä syyttää itseäsi lopputuloksesta.

• Näin se vaan on

Se on huijaamista jos nainen on törkeästi yli-meikattu, silloin ns. ostaja ei saa tuotettaan aitona vaan myydään valheellista kuvaa kauniimmasta ulkonäöstä jota ei todellisuudessa luonnostaan ole. Kevyt meikki riittää, jos on todella luonnonkaunis niin voi olla ilmankin.

• kaunis nainen!

Aivan, tämä kyllä pätee kun katselee noita myyntikataloogeja, thaikkua ja venäläistä, pakkelitta ei yhtäkään.. ovat kyllä yleensä hoikkia, sehän se pääasia sentään on.

• ....

Ja kuitenkin miehet valitsee mielummin sen naisen jolla on paksu pakkelikerros kuin naisen, jolla on kevyt nudemeikki.

• K.ek.konen

Taidankin hankkia täystopatut vaatteet, jotka tekevät minusta todella lihaksikkaan näköisen, tietenkään unohtamatta etumusta. Tuskin on pettymys naiselle sitten illalla, koska onhan hänkin kaunistanut itseänsä.

• entä sitten kun

Suomalainen hius voi olla harmaa, ohut, litteä ja rasvoittuva. Kasvot ovat värittömät, valkoiset vaaleaihoisella, jos väriä/sävyä ei ole lisätty ripaustakaan. Vaikka huulissa on vaaleanpunaista vähän. Kulmia pitää nyppiä etteivät valahda liian alas, ei tarvitse mennä kasvojenkiristykseen sitten. Ei ole pushuptäyteliivejä jokaisella, mutta normaali liivi nostaa kyllä. Haluaisitko nähdä roikkuvia C rintoja ympärilläsi ulkona? Itse en välttämättä. Leikkaus olisi riski, siksi mieluummin liivit. Osalla ihmisistä on myös aknea, karvaa ja luomia, mitä et haluaisi nähdä, eli peitepuikko voi olla hyväksi ja ajelu. Lääkärithän eivät poista kaikkia luomia, arpia tai karvoja. Ihoaan ei voi muuttaa täysin.
      Useilla ei ole sellaisia geenejä että haluavat esitellä itseään luonnollisena. Jos haluat nähdä toisen aluksi ilman meikkiä, pyydä sitä. Huvittaa ajatus että mies menee innokkaana naisen luokse ja perillä totuus paljastuu.

• kaunis nainen!

Ahaa. Huomenna voit jättää vaatteet kotiin ja muista olla ajamatta partaa tai käymättä parturissa, sillä ne antavat sinusta täysin epäluonnollisen kuvan. Älä myöskään käytä hajusteita, luonnollinen tuoksu on paras! Tulemme sitten luonnontieteelliseen katsomaan sinua turjaketta jonkun muovipleksin takana.

• ....

Tiesitkö, että kevyesti meikaava nainen muuttuu vähemmän meikit poistaessaan kuin runsaasti meikkaava nainen? Joten sinun kannattaa katsella naisia, jotka meikkaa vain vähän tai ei ollenkaan. Kyllä sinun pitäisi pystyä erottamaan onko naisella paljon meikkiä vai ei. Jos et sitä näe, niin vika on sinussa.

Luultavasti kuitenkin mielummin katselet runsaasti meikkiä käyttäviä naisia ja sitten tulet tänne kitisemään valehtelusta.

• nainen 24v

Jos miehet kestäis finnisen naaman ja pienet tissit, niin ei tarttis valehdella. Mutta ei, mainoksissa ja kaikkialla toitotetaan, että meikillä ja täytevaatteilla sinusta tulee täydellinen ihminen, ja sellainen sinun tuleekin olla. Oikeasti luonnollinen ei kelpaa. Jo pikkutytöt saavat sen käsityksen, että naisen kuuluu meikata, muuten ei ole oikee nainen. Sairasta.

Itse kuulun kyllä niihin, jotka ei meikkaa (harvemmin edes juhliin) eikä käytä mitään push-upeja tai topattuja liivejä, kun en halua antaa itsestäni väärää kuvaa. Olen rehellisesti niin ruma/kaunis kuin olen, ja näytän sen suoraan. Eivätpähän tule isoista tisseistä ja nätistä naamasta kiinnostuneet miehet turhaan häiritsemään. Kummasti niitä äijiä on kuitenkin riittänyt, ja kaikki ovat olleet ihan kohtuu mukavia ja hyvännäköisiä. ;) Ja monet ovat kehuneet meikittömyyttä! :D

No, tähän maailmaan mahtuu kaikenlaista kummajaista, kiva vain olisi, jos jokainen saisi olla sellainen kuin haluaa, meikkaamisenkin pitäisi olla aidosti oma valinta ja tahto, ei mikään kulttuurin ja kavereiden sanelema pakko.

• aikuinen nainen

Yrittäkää nyt pikkutissisetkin käsittää, että isommille rinnoile sopivat paremmin topatut rintaliivit, sillä ne tukevat paremmin. Minä en todellakaan tarvitse enää mitään boostausta, mutta mitkään kolmioliivit eivät vain riitä kannattelemaan E-kupin rintoja. Turha myöskään kehottaa laihduttamaan, olen aivan tarpeeksi hoikka muutenkin.

• Jessuskraist

Minusta on ihan normaalia meikata ja laittaa hiuksensa! Ja miksi muiden tarvitsee puuttua jonkun toisen asioihin? Ihmiset saavat olla sen näköisiä kuin haluavat, liika meikki näyttää kyllä kieltämättä tyhmälle. Mutta siitäkin olemme eri mieltä, mikä on liikaa ja mikä ei. Itse henkilö tietää kyllä, mikä on itselleen liikaa!

• P. Räsänen KIELTÄÄ

Aloittajan pitäisi ehdottaa Räsäselle, että kieltää meikkaamisen Suomessa.

Myös hiusmuotoiluaineet ja värit yms. kampaamotkin varmaan saman tien.

Ai niin, ja topatut rintaliivit!! huh meinasin unohtaa..

Mites korut? eikös nekin kaunista? KIELTOON!!!!

• RÄSÄNEN PRESIDENTIKS

• asiallista :DD
        RÄSÄNEN PRESIDENTIKS kirjoitti:

:D:D:D

http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=120555&suurennos

Linkistä poimittuja kohtia:

" Kävelyllä ollutta ammuttiin kuulapyssyllä, Räsänen kieltäisi kävelyn "

" Nainen pelastautui tulipalosta, Räsänen kieltäisi palavat materiaalit "

" paljastiko Prinssi Harry vauvan sukupuolen? - Räsäsen mukaan sukupuolen tutkiminen olisi kiellettävä"

Ihan Mahtava !

• Parhaat puolet esiin

Kyllä sen huomaa jos jollakin on liikaa meikkiä, se on todella rumaa. Kevyt ja huolella tehty meikki ei koskaan rumenna naista, päinvastoin.

• SUOMIJUNTIT

Tän keskustelun perusteella voi taas todeta minkälaisia JUNTTEJA suomalaiset ovat... voi luoja.

• Aivan oikein. Tästä on hyvä jatkaa :)

• yrmh

joopa joo...

• ........

Jos naisen tärkein ansio on ulkonäkö eikä millään muulla ole mitään väliä, niin eikö se ole aivan luonnollista että siihen pitää panostaa täysillä?

• Armoton totuus

"Jos naisen tärkein ansio on ulkonäkö eikä millään muulla ole mitään väliä, niin eikö se ole aivan luonnollista että siihen pitää panostaa täysillä?"

Juuri näin, jo vanha kansa tiesi sanoa että "kauneus on sama naiselle kuin raha miehelle, sitä pitää olla". Näin on nykyäänkin, naisen arvon parisuhdemarkkinoilla määrää hänen ulkonäkönsä. Siksi siihen kannattaa satsata.

• 4+19

"Olet kutsuttu juhliin. Teetät puvun, kasvot
      hiukset, kynnet.

Panssari on valmis.
      Ilta onnistui yli odotusten. Et tavannut ketään, kukaan ei tavannut sinua."

• Urheilullinen36

Eivät kaikki naiset hämää. Itse kuljen meikittä, koska urheilen paljon ja siinä ei pakkelit naamassa pysy. Myöskään push-uppeja en käytä, vaikka kuppikokoni on A. Sloggi-toppi on maailman paras liivi urheillessa ja muulloinkin. Mieheni tapasin kuntosalilla ja kyllä hän minusta kiinnostui vaikka näki millainen olen luomutilassa ilman meikkiä ja tukka ponnarilla. Rintojani en häpeä niiden pienuudesta huolimatta, sillä ne ovat terhakat eivätkä roiku. Ei ole tarvetta yrittää isontaa niitä täytteiden avulla. Hiuksiani kyllä värjään pari kertaa vuodessa.

• näin..

No ihan hyvähän se on meikata, eisen pitäisi olla keneltäkään pois..turha edes miettiä..

• aalio2

en jaksanut edes lukea koko keskustelua... sitten ulvotaan, kun suomalaiset NAISET ovat niin rumia etc ja miten tuolla itärajan takana esim. on niin kaunista korkeakorkosta - jees, oletteko yltäneet katsomaan niiden naamavärkkejä - paksua pakkelia löytyy. Siisti huoliteltu ulkonäkö on kaunista katseltavaa ja omia hyviä puolia voi korostaa aistikkaalla meikillä. naiset pitävät rintaliivejä ja miehet kalsareita... ajaahan miehet partansakin, niin miksi pitää?!?

• Majukat

Käyn harvoin lukemassa tätä palstaa ja nyt taas muistan miksi: suomalaisten sivistymättömyys on käsittämätontä!Alkeelliseenkin kohteliaisuuteen ja toisten huomioonottamiseen kuuluu omasta ulkonäöstä huolehtiminen. Itse olen ollut onnellisessa parisuhteessa jo kolmekymmentä vuotta, meikillisenä ja ilman, aina puhtaana ja siisteissä vaatteissa. Mieheni nauttii, kun pidän itsestäni huolta, samoin minä itse. Minusta on mukava katsella vaikka kahvilassa istuen huoliteltuja ihmisiä: meikattuja ja meikittömiä! Suvaitsevaisuutta!

• Majukat

Käyn harvoin lukemassa tätä palstaa ja nyt taas muistan miksi: suomalaisten sivistymättömyys on käsittämätontä!Alkeelliseenkin kohteliaisuuteen ja toisten huomioonottamiseen kuuluu omasta ulkonäöstä huolehtiminen. Itse olen ollut onnellisessa parisuhteessa jo kolmekymmentä vuotta, meikillisenä ja ilman, aina puhtaana ja siisteissä vaatteissa. Mieheni nauttii, kun pidän itsestäni huolta, samoin minä itse. Minusta on mukava katsella vaikka kahvilassa istuen huoliteltuja ihmisiä: meikattuja ja meikittömiä! Suvaitsevaisuutta!

• nicenicenice

HUOM ! YHÄ USEAMPI MIESKIN NYKYPÄIVÄNÄ:
      - käyttää kevyttä meikkiä (kulmakarvat ja rokkareilla kajaali)
      - puuteroi kasvonsa (varsinkin julkkikset)
      - peittää peitepuikolla näpyt jne
      - käyttää tekorusketusta ( Erään miesystäväni asunnosta löytyi 7 kpl itserusketus- pulloja ! Tämä yllätti minut, koska en tiedä sellaisia naisiakaan, joila löytyisi niin monta.. )
      - värjää hiuksiaan
      - laittaa hiuksiaan (geeli, kampaukset, siilitukka kuvio - leikkaukset )

Tämä "julkkis" tuksun kaveri homokampaaja- nimellä lehdissä esitelty heppu kuuluu siihen sakkiin miehistä, jotka tykkäävät laittaa itseään. Ei laittautuminen ja "feikki" lookki ole vain ja ainoastaan naisten juttu. Osa naisista ei edes harrasta laittautumista ja ne, ketkä harrastavat, heidän tarkoituksensa on ehostaa itseään, näyttää paremmalta mm miesten silmissä, koska monet miehet pitävät silmänilosta.

Tässä esimerkiksi kuva "julkkis" pojista, jotka mielestäni ovat rohkeita, kun uskaltavat olla ja näyttää siltä miltä haluavat:.
      http://petripenna.blogspot.fi/2013/01/lisayksia-blogikirppikselle.html

Pointti on se, että miksi aloittaja yleistää, että kaikki naiset ovat ns. "feikkejä", kun useat miehetkin tälläävät ja laittavat itseään.
      Toki on henkilöitä, sekä naisia että miehiä, joilla useimpien mielestä lähtee stailaus ja tällääntyminen täysin käsistä.
      Amerikassa on ollut jo kauan juttua mm. miesten hauis-, vatsalihas- ja pohje implanteista samalla kun naisten rintaimplantteja kauhistellaan.
      implantit eivät ole omaan makuuni ollenkaan, mutten silti tuomitse heitä, jotka implantteja omistavat.

• Meikkaaminen on kivaa. Miehestäkin saa ihan säällisen näköisen korostamalla parhaita puolia ja jos oikein haluttaa, niin ehkäpä tavan kaunottarenkin!

• heebo92

Olen huomannut että vähemmän liikkuvat toppaavat ja meikkaavat enemmän, ja enemmän liikkuvat eivät meikkaa niin paljon.
      Liikkuvasta on pidempään iloa, kuin polttavasta, juovasta ja ryppyyntyvästä.

• Nainen 20v.

Mitä pahaa meikkaamisessa ja laittautumisessa on? Se korostaa naisen parhaita puolia, saa ihon hehkumaan, tekee kauniimmaksi ja näyttävämmän näköiseksi ja eri meikeillä voi kokeilla eri lookeja ja muuttaa ulkonäköään.

Ei ole kiva näyttää aina samalta ja on tehty itseasiassa tutkimuskin, että miehet pitävät enemmän meikatuista naisista. Tottahan se on ja kyllä se huoliteltu ja meikattu nainen kiinnittää enemmän huomiota kuin laittautumaton.

Se tekee hyvää niin naiselle itselleen kuin muillekin ihmisille. Tuntee itsensä kauniimmaksi ja itsevarmemmaksi, on ilo muiden silmille ja onhan se kohteliasta muitakin kohtaan olla huoliteltu.

Huolellisesti ja kauniisti tehty meikki ja asukokonaisuus on kuin taideteos, sitä on kiva ihailla ja siitä tulee hyvä mieli niin kantajalle kuin katsojallekin.

Estetiikassa ei ole mitään väärää, ihmiset pitävät kauniista asioista joten mitä pahaa siinä on että nainen laittautuu kauniiksi ja kerää katseita?

Suomalaiset ovat tässä asiassa liian ujoja, vaatimattomia ja pelkää liikaa että mitä muut ihmiset ajattelevat. Miksi te edes mietitte sellaista kun ettehän te muissakaan asioissa yleensä välitä mitä muut teistä ajattelevat? Miksi tämä itsensä ja oman ulkonäön korostaminen, naisellisuus ja kauniiksi laittautuminen on niin monille suomalaisnaisille isokin issue?

Tehkää mitä haluatte ja olkaa rohkeasti omia itsejänne! Jos toiset kadehtii tai katsoo pahasti laittautunutta ihmistä niin siitä vaan katsoo. Ei sellaisesta kannata välittää.

Tämä on varmasti yksi lisäsyy miksi suomalaiset naiset eivät uskalla laittautua: muiden naisten kateus ja se vaatimattomuus tässä kulttuurissa. Meikkaavia ja näyttäviä ihmisiä pidetään pinnallisina tyhjäpää bimboina. On ikävää että monilla ihmisillä on vielä 2013-luvulla noin kapea-alaiset ja ahdasmieliset asenteet.

Toivon että tähän asiaan tulee muutos ja ihmiset uskaltautuvat olla omia itsejään tulevaisuudessa.

• ihmetouhuanykyjää

Ompa uskomatonta! Meikkaus ei ole mikään petos haloo!

Se millainen ihminen oikeasti on ei tarkoita sitä, että se katsotaan siitä onko
      meikkiä vai ei!
      Millainen ihminen oikeasti on se löytyy sisältä sydämmestä ja ajatuksista.
      Ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä tai tekemistä sen kanssa millainen ihminen on!
      Ulkonäkö se vain näyttää merkitsevän!

Itse jätin kumppanin etsinnässä kaikki ulkonäkö vaatimukset pois jotta löytäisin sen oikean, koska ulkonäkö on katoavaista sen voi menettää hetkessä, mutta se mitä on sydämmessä se pysyy.

Joten Meikkaus ei todellakaan ole petos.

• hehhhee

taas on nostettu yläpalkkiin tällainen naisvihaketju.

jos ei meikata ja pyntätä, niin sitten saa kuulla miten rumia naiset on, suomalaiset varsinkin. nostakaapa sellainen ketju tohon viereen.

• rehellinen petos

Mitäs petosta se on? Meikit on naamassa ja tiedät hyvin että näin on. Siellä alla on tietysti toinen tilanne, ymmärrät jo meikatun nähdessäsi. Ja tosimies hoksaa kyllä lähemmässä kontaktissa onko tissit luomut, silikonit vai toppausta vain. Ja mitäs niistä muista välittämään, kuin niistä joitten kontaktiin pääsee.
      Kyllä ne miehetkin osaa, petostella.

• jpijopoioi

Tyhmempikin autofixaaja ymmärtää, että maalia ei vedetä huonolle pohjalle. Laita Hjallis Harkimolle ripsipidennys ja täydet meikit, mikä on lopputulos? ELI: Meikkaaminen on kauneuden korostamista. Voit olla kotona ja mökillä luonnonKAUNIINA, muualle kiva laittautua.
      Olen liki 50v ja elämässä oppinut, että meikkaaminen monesti houkuttelee pissapäisiä miehiä. Silti teen sitä edelleen omaksi ilokseni. En hae ketään. Näytän edelleen hyvältä ilman meikkiä ja SIKSI MYÖS meikattuna.

• poi++öi+0o

ONKO NÄIN TODELLA NYKYÄÄN, että miehet eivät TIEDÄ; kynnet eivät kasva punaisina, hiukset raidoitettuna jne. Joku biologian tunti jäänyt käymättä?
      Ihanaa, että moni mieskin nykyään korostaa ulkonäköään ja enhän toki ole niin tyhmä, että luulen sen olevan luonnollista. Totean, että myös taiteellista silmää löytää...tehdä itsestään koru!

• Alkaako yksineläjäks

Miehet eivät nykyään edes tiedä, mitä vehkeellään kuuluu tehdä...kyllä tätä menoa ihmiset sukupuuttoon. Sohivat sinne sormillaan ja kielellään, oikea reikäkin hakusessa. Jo totta on biologian läksyt jääneet lukematta!

• juyth

Näinpä...ja vehkeellään ajattelevat. Mikään muu ei pyöri päässä kuin se,idiootit. Ja tiedän moniakin miehiä jotka värjäävät hiuksiaan...miksi hel******ä!!!! on jollain ongelma jonkun meikkaamisen suhteen.

• ilman meikkiä

rajaukset tekevät ilmeestä kovan ...jotkut nyppivät kulmakarvat ihan olemattomiksi ja piirtävät tilalle uudet ,,nekin joskus piirretty vinksin vonksin.....hiukset värjätään porkkananväriseksi tai pikimustaksi ilman minkäänlaista luonnollista vivahdetta jne .

• No ei kaikki meikkaa tai värjää hiukaiaa, ite oon tyytyväinen hiuksiini ja meikkiä en jaksa alkaa joka aamu laittamaan (;

• tyttönen__17275191

Onhan se meikkaaminen tavallaan huijausta... Meikillä saa uskomattoman paljon aikaan ja ihmisestä voi tulla todellakin erinäköinen. Mutta minä ainakin tykkään meikata. Tunnen itseni kauniimmaksi ja itsevarmemmaksi kun on meikkiä naamassa. Oikeen mihinkään en meikkaamatta lähde.

Mutta meikkaaminen on myös taidetta. Naama on kuin taulukangas, jolle sitä taidetta luodaan. Meikkaamalla saa aikaan niin eri tyylejä. En ajattele niin kankeasti, että meikin pitäisi näyttää "luonnolliselta". Sehän se vasta huijaamista on, kun haluaa vaan saada itsensä nätimmän näköiseksi, muttei meikki ei saa kuitenkaan erottua liiaksi :DD

En nyt siis tarkoita, että kannattaisin jotain hillitöntä pakkelikerrosta ja sotamaalauksia, mutta pidän itse dramaattisemmasta meikistä; esim. kulmakarvat saavat ihan hyvin näyttää piirretyiltä, siis miksi niiden pitäisi olla niin helvetin luonnollisen näköiset, kun niissä sitä meikkiä kumminkin on? Samoin tumma tai värikäs silmämeikki on kiva. Niinkuin myös söpön väriset huulet.

Rakastan myös roolileikkejä meikeillä, minusta ovat ihania esimerkiksi nämä "tosielämän animetytöt", jotka tavoittelevat meikkaamalla nukkemaisia kasvoja ja valtavia silmiä. Sarjakuvamaiseen meikkiin kuuluu luonnollisesti tekoripset ja silmiä suurentavat piilolinssit.

En minä itse kotioloissa ja kaverien kanssa, tai tyttöystävän seurassa meikitöntä naamaani häpeile :D Tunnen vain oloni nätimmäksi meikillä. Nykyään meikkaaminen voi siis olla muutakin kuin naaman peittelyä, se voi olla erilaisuuden ja erilaisten tyylien tavoittelua. Onhan se ehkä vähän surullista, kun ihmisten omat naamat eivät kelpaa..

Olen kyllä kateellinen luonnonkauniille ihmisille, jotka ovat aivan uskomattoman kauniita ihan omalla naamallaan.. tunsin tämän yhden tytön, jolla oli ihanan päivettynyt iho, kauniit kasvonpiirteet ja poskipäät, tummat ripset ja kulmat sekä pyöreät, lähes mustat silmät.. hän on ihana enkä voisi edes kuvitella, että hän meikkaisi:)

Välillä huomaan itsekin miettiväni, vaikka miksei jollain tytöllä tai naisella ole meikkiä, tyyliin: " tuo näyttäisi niin paljon paremmalta jos se meikkaisi..". Mielestäni moni mieskin olisi paremman näköinen jos vähän lisäisi ripsaria ja värittäisi vaikka kulmiaan... Tai laittaisi vähän pakkelia punoittaviim nenänpieliinsä tms :DDDD En tajua miksi vain naisten "kuuluu" meikata.

Kyllähän monissa kulttuureissa on kaikenmaailman kasvomaalauksiakin.. Jossain afrikkalaisissa heimoissa, ja intiaaneilla oli sotamaalauksensa. Japanissa geishat ovat ihan umpeenmaalatut. No joo, onhan tämä länsimaalainen meikkauskulttuuri mennyt aika pitkälle, se on valtava bisnes ja on ehkä lohkaissut liian ison palan monien ihmisten elämästä. Ja meikkaaminen ei ole tosiaan ainoa asia, missä "huijataan" ulkonäössä. Nimenomaan nämä irtoripset, ja esim. kulmien pigmentointi, hiustenvärjäys, tekorusketus, hiuslisäkkeet, tekokynnet jne jne.

Push up ja bombshell tissiliivejä en kyllä minäkään ymmärrä vaikka hyvin pienirintainen olenkin :D Niissä on ihan oikeesti usein sellainen retkipatjan paksuinen täyte sisällä.. Myös bikineissä on sellaisia. Ja lasten ja esiteini-ikäisten rintaliiveissä voi olla täytettä! Miten sairasta....

• klope

hohhoijaa, mietippä nyt asiaa hieman naisten kannalta.. minkäköhän takia naiset ylipäätään meikkaa yms.. se, että miehet ovat vaativia ja ainoastaan panostamalla omaan ulkonäköön naisilla tuntuu olevan jotain saumaa. Ulkonäköpainet ja miesten kriteerit ovat nykyään niin suuret ja erilaiset, että todellakin ihan pahaa tekee.

Nykyään tuntuu että kaikki maailmassa pyörii seksin ja ulkonäön ympärillä, jos olisikin niin että naiset eivät panostaisi ulkonäköönsä ja asia olisi aivan toisin päin, että kuka miehistä on kaikkein komein, joka päivä netisä lehdissä ja missä ikinä vaan liikutkin arvosteltaisiin meisten ulkonäköä niin kyllä varmasti tulisi halu näyttää paremmalta.

Kauniin naisen kriteerit on nousseet niin korkealle jo että ei sitä paljon muulla voi saavuttaa! Ottaa niin paljon päähän että miehet valittaa siitä kuinka naiset huijaa meikillä ja vaatteilla ja siitä paljastuukin rumilus, mitä ********???? Jos ei kelpaa niin ottakaa suoraan nainen jota ei kiinnosta oma ulkonäkö sen kummemmin, mutta ainiin, eihän mies kiinnitä sellaiseen naiseen huomiotaan. Älä valita

• Rapu 31

Voi jeesus näitä juttuja.. Todettava notta on se hyvä olla ruma nainen, ei tarvitse tuhlata aikaa tai rahaa meikkeihin, ei tarvitse lisääntyä.. olla vaan. Esim. kauppaan lähtiessä olen nopeampi kuin yksikään mies.

• Jotain rajaa

Nuorella ihmisellä hillitty meikki näyttää vielä ihan hyvältä, mutta ei 50 ikäisillä naisilla, jotka yrittävät epätoivoisesti peittää ryppyjään ja juonteitaan paksun pakkelikerroksen alle, jolloin lopputulos on kamala!

• pisamat

"Jotain rajaa" kirjoittajalle palautetta että meikkaus on taitolaji olipa nainen tai mies minkä ikäinen tahansa. Se voi mennä pieleen tai korostaa juuri niitä kauneimpia puolia.
        Ei se paksu pakkelikerros naamassa näytä nuorellakaan hyvältä.

• vitsi hitsi

tässä pinnallisessa maailmassa pitäs lähteä rodunjalostukseen ..kohta koko pallo täynnä vain kaunottaria.

• hyvät naurut taas

En mä ihmettele enää yhtään, miksi tämän palstan tollot on sinkkuja ja tulevat sitä olemaankin. xD

• nyt oikeesti

jos on niin kamalaa että naiset laittautuu niin voisitte kokill mistn kanssa oloa. kauhee valituskessa tääki.

• jdahff

Luuleeko miehet, että naiset laittautuvat heidän vuokseen. Ei todellakaan. Eiköhän kaikki laittaudu itseään varten.

• fdsfsdfsdfsfs

Eikös se ole ihan hyvä asia että naiset laittavat itseään? Pitäisikö näyttää perseeseen ammutulta karhulta vai? ilmeisesti.. :D vittuako sitten valitatte jos kadulla kävelee vastaan naisia jotka ei oo laittanu itteään ( tai jossain muualla ) oon sitä mieltä että mielummin hieman laitettu nainen kun meikitön finninaama, joka pelästyttää kaikki kadulla. Ei kaikki käytä ripsienpidennyksiä, monta sataa kerrosta meikkivoidetta ja puuteria, vaan ihan luonnollista meikkiä joka peittää ihon epäkohdat. Ja jos noin paljon polttaa persereikää se että naiset meikkaavat liikaa vai ylipäätänsä niin sanokaa mielummin itse naisille kasvotusten älkääkä täällä palstalla :D? hyödyttää varmaan todella paljon kitistä täällä. :)

• fdsfsdfsdfsfs

Naiset saavat tehdä mitä itse naamallensa haluavat. Joten totutelkaa asiaan ja pitäkää naamavärkkinne kiinni. Jos keskustelun aloittava osapuoli luulee vaikuttavansa tällä naisiin se on väärin, koska naiset tekevät mitä itse parhaaksi näkevät naamallensa joten.. totutelkaa :D

• Niin metsä vastaa..

Onneksi miehet eivät käytä deodoranttia, partavettä, olkatopattuja takkeja, peittele kaljuaan jne ;)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2937
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      46
      2844
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2629
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      1694
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      917
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      772
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      722
    Aihe