Asunto/matkailuauto ulkomailta. Mistä maasta kannattaa hakea?

Tane73

Viisaammilta kyselisin asuntoauton hakua ulkomailta.
Auton hinta olisi noin 30 000 - 35 000 €
1. Mistä maasta kannattaa hakea (hinta-laatusuhde)
Viro, Ruotsi, Latvia, Saksa?

2. Mitä/ketä agenttia kannattaa käyttää, vai pärjääkö itse omatoimisesti, kun on ensikertaa liikkeellä?

3. Mitä pitää ja kannattaa ottaa huomioon, ettei tule yllätyksiä (auton korkeudellahan oli joku määräävä tekijä, jotta auton saa verovapaasti suomeen.)

4. Onko esim. mobile.de:n sivuilla olevat hinnat mahdollista tingata alaspäin, vai onko ne nipistetty kovinkin tiukaksi.

Ym..

Kiitos jo etukäteen :)

24

9198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuukemmalla

      Ilmalämmityksellä saa halvemmalla,pärjää hyvin pääsiäisestä syksyyn.Nytkään ei ole Rumatikki päällä

      • Pappavaippapaviaani

        Ei tarvi Rumatikkiä kummemmempaa,tarkenee.


      • Kyllä rumatikilla pärjää jopa yli 30 asteen pakkasilla, se on kokeiltu. Uusissa autoissa on Truman toiminta perin hyvää, ei valittamista. Vanhoissa lämpö saattoi jakaantua epätasaisemmin mutta siitä selvisi välipuhaltimen avulla ja hieman katsomalla miten mikäkin suutin on auki.


    • luotettava1

      Heikki Back
      Käsereistrasse 4
      CH-4917 Melchnau
      Tel: 0041797763773
      Fax: 0041629230989
      Skype: caravanauto
      Email: [email protected]

      Heikkiä olen käyttänyt kun olen Saksasta hakenut matkailuajoneuvoja.
      Kotisivut http://www.caravanauto.com/

      • Ilmapeli

        Hommaaka myös Rumatikillä?


    • Elnakki on hyvä

      Me toimme auton venäjältä, Hyvin toimii . On muuten rumatikillä oleva Elnakki

    • luotettava2

      tuo caravanauto.com näyttäisi olevan jonkun jobbarin sivu....

    • Haeppa itse

      Saksassa on laajin valikoima.

      Agenttia ei tarvitse, itsekin onnistuu. Säästät.

      Ostaa samantyyppisen, kun Suomessa on jo saatu rekisteriin.

      Lisää oikeaa tietoa ilman **ttuilua ja valehtelua kysymällä tai haulla www.karavaanari.org tai selailemalla vanhoja keskusteluja www.karavaanari.info .

      Ja kyllä! Suurimmassa osassa Saksan autoja on Rumatikit!!!

    • geegee1

      Onko muita nettisaitteja kuin mobile.de joista voi hakea mielestään autoa?

    • Kokemusta on

      Alkuperäisen kyssäriin vastaus. Suomesta

      En lähtis ostaan ulkomailta mitään. Mitään siinä ei voita.
      Kotimaasta ostettaessa myyjän vastuu säilyy, ei ole jengattuja mittareita, autot ovat Suomen olosuhteisiin sopivia, varustelu ei häviä tuontiautolle, päin vastoin esim. tuontiautossa ei ole talvipyöriä, tai riittävän tehokasta lämmitystä.
      Auton historia on Suomiautossa paremmin selvillä.

      Sopivia liikkeitä

      http://www.netticaravan.fi/

    • Late Lapista.

      Eiköhän se höpömökki olisi viisainta hankkia Suomesta, ja vieläpä liikkeestä? Maksaa hieman enemmän kuin ulkomailla, mutta takuukin on parempi kuin se ulkomainen N T takuu !


      Late Lapista. SSSS Ry!

    • RUS - EE

      Ehdottomasti joko Venäjältä tai Eestistä koska silloin mahdollisuus saada " suomiauto " on suuri kun niitä täältä varastetaan ja myydään takaisin.

    • Suomesta vaan

      Kannattaa maksaa kymppitonni siitä, että saa kuluneet talvirenkaat ja takuun siitä, että loskassa on ajettu! Paremmat varusteet suomiautoissa? My ass. Jos pitää aldepannua parempana, niin enintään se. Yleensä liki kaikki puuttuu kun eläkeläinen on säästänyt ostaessaan itselleen liian kalliin auton.

      • Rumatikillä

        Minä hankin Saksasta,sain Rumatikillä,tykkään puhallelma,kesäaikaan kun liikutaan.


      • Tiedetään
        Rumatikillä kirjoitti:

        Minä hankin Saksasta,sain Rumatikillä,tykkään puhallelma,kesäaikaan kun liikutaan.

        Saksasta saakin hyviä Fiat-alustaisia matkailuautoja varmatoimisella Trumatic-lämmittimellä.


    • Hakumies itse

      Saksasta saa myös, MB, Ford ja VW -alustaisia, noin esimerkiksi. Trumatic on kyllä hyvä vaikka syksymmälläkin reissaisi.

      Kannattaa selvittää, että ei ole entinen vuokra-auto.

      Lähes aina alunperin Suomesta ostetuissa on huonommat varusteet, mutta se Suomesta käytettynä ostettu voi olla myös Saksasta käytettynä tuotu!!! Jos ei kiinnosta ylikatetta ottavien suomalaisten liikkeiden tukeminen niin hae itse.

    • Kannattaako?

      Olemme haaveilleet jo pitkään Mersun alustalle rakennetusta matkailuautosta koska naapureillakin on sellainen. Kysymys kuuluukin kannattaisiko lähteä Saksasta asunto-Mersua hakemaan, kun lähes vastaavan näyttäisi saavan Suomesta jopa edullisemmin!

      http://urly.fi/8hy

      http://urly.fi/8hz

      • Fiat on auto.

        Osta se Mersunmerkki mutta jätä romut sinne.


    • adflodxscöljewd

      Tässäkin ketjussa unohtui alkuperäinen kysymys kun ihmiset joiden kivekset roikkuu niskassa itkevät tyhjänpäivisistä asioista.

      • Late Lapista.

        Niinpäs niin ! Jokainen ketju näyttää menevän aivovammaisten trumatikki keskosten jokelteluiksi!


        Late Lapista. SSSS Ry!


      • LAT€ Lapista
        Late Lapista. kirjoitti:

        Niinpäs niin ! Jokainen ketju näyttää menevän aivovammaisten trumatikki keskosten jokelteluiksi!


        Late Lapista. SSSS Ry!

        Naista pitäis saada.


      • Kyky Kyllikki
        LAT€ Lapista kirjoitti:

        Naista pitäis saada.

        Onko sulla rauhaa pankissa ja iso "Rumatikki"???


    • postan1

      hain Saksasta keväällä - eka haku ja huonolla englannillakin pärjää
      - lento Kopiksen kautta Dusseldorfiiin
      - vuokra-auto varattava etukäteen samoin hotelli ettei tule yllätyksiä kuten meille sillä junilla ja taksilla saataaa päästä halvemmalla ja helpommalla
      - maksut sujuu nettipankin kautta heti - kiitos iban
      - selvitä tarvitsetko siirto vai vientikilvet, autoliikkeet auttaa hankinnassa. Siirtokilvillä voi tulla ongelmia esim jos tulee Tanskan kautta ja kolaroi
      Saksassa on kyllä laaja valikoima kunhan löytää netistä oikeat liikkeet.
      Liikkeiden löytöminen saattaa olla vaikeaa sillä mobile.de kattaa vain pienen osan

    • Kiire!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe