syrjäydyn

turha elämä.

Voi vit.tu tätä elämää. Tää on niin turhaa et vois vaikka jäädä junan alle. Ei ole kavereita, ei työtä ei mitään. Vuodesta toiseen olen yksin. Töitä on ihan turha hakea nykyään enään.

11

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jospa asiat muuttuva

Asutko yksin lapsuuden kodissa vai omassa asunnossa? Kaupungissa vai syrjäseudulla? Onko sinulla mitään ammatillista koulutusta? Varmaan tylsää toimettomuus jatkuvana on? On liikaa lomaa ja ei lompakkokaan pahemmin pullistele.

• turha elämä.

Asun kaupunkin yksiössä ja mulla on kolmekin ammatillista koulutusta ja hel.vetisti turhia kursseja olen käynyt. Se vaan on niin et töitä ei saa vaikka olis mikä koulutus.

• Kannustusta..
        turha elämä. kirjoitti:

Asun kaupunkin yksiössä ja mulla on kolmekin ammatillista koulutusta ja hel.vetisti turhia kursseja olen käynyt. Se vaan on niin et töitä ei saa vaikka olis mikä koulutus.

Tuon perusteella vaikuttaa siltä että olet syrjäytynyt.

Olisiko jokin asia mikä kiinnostaisi ja löytyisikö sitä kauttaa harrastus sekä työtä?

Oletko miettinyt ulkomaille lähtöä kun suomalainen koulutus on kuitenkin hyvää tasoa moneen muuhun maahan verrattuna.

• Pitkäaikatyötön

Lähdetään nyt kuitenkin siitä, että veturinkuljettaja ei ole syyllinen tilanteeseesi, joten häntä ei tarvitse järkyttää työkyvyttömäksi menemällä junan alle.

Onko paikkakunnallasi työttömien yhdistystä, oletko ottanut yhteyttä sinne? Yhdistyksillä on monenlaista toimintaa, josta saa päiviinsä tekemistä ja yhdessäoloa toisten kanssa. Tiedä vaikka sieltä kaverikin löytyisi.

• Syrjäytynyt II

Mietin itsekin hetken aikaa lähtemistä tästä maailmasta mutta tajusin seuraavia asioita:
      - Haudan jälkeen tilanteeni saattaa olla yhtä huono ellei huonompi
      - Yhä työtö ellei henkimaailmassa ole työvoimatoimistoa kummituksille mutta sinnekin on jo varmasti jonoa
      - Ei tukia
      - Kalpeana vaeltamista sitten autiotaloissa jonne ehkä saattaa ihmisiä joskus tulla... Eli olisin yhtä tylsistynyt ja yksinäinen.

No ratkaisu? Kysy sossusta tukikaveri esitettä tai muuta päivätoimintoja esitteleviä lappusia. Omaatko jotain erityistaito? Voisit kehittää sitä ja kokeilla tehdä siitä leipätyön. Tai mennä aikuislukioon tai avoimeen yliopistoon opiskelemaan. Tapahtumissa, yhteisjumpissa, salilla ja harrastusten parissa tapaa ihmisiä. Google ja netti on pullollaan jopa paikallistason harraste/yhdistystoimintoja.

Itsensä löytäminen vie aikaa ja välissä sen etsiminen alkaa hapottaa tiedän sen itsekin, hanskat on hakattu tiskiin monesti mutta joku ajaa mua eteenpäin syystä tai toisesta. Outoa mulla päivittäinen juoksulenkki on auttanut oivaltamaan mitä haluan tehdä tulevaisuudessa niin kliseiltä kuin se kuulostaakin.

Niin ja ''eat your vitamins daily'' eli aurinkonappi (vitamiinit) talteen heti aamusta :D

Hakemisen voi aloittaa esim.
      http://yhdistystieto.fi/harrastushaku#city=ALL&cat=ALL¤tpage=1
      http://www.avoinyliopisto.fi/
      http://www.iltakoulut.net/paikkakunnat.htm

• ei toimi

Täällä tarvee opiskella tai tehdä muutakaan saati kehittää itseään,
        keksit mitä väliinsä niin aina on laki tiellä joka kieltää suo..Ei tarpeesta vaan kieltämisen vuoksi.

• tervemenoa!

Hieno kannustus. Sinunlaisia kuin olis enemmänkin.

• konkassaollaan

JULISTAN SUOMEN KONKURSSIIN.AAMEN

• hmmmmm1

Huomaat varmaan, että ihan liian moni on samassa jamassa sun kanssa.

• tyyppi88

otan osaa munkin elämä menee päin persettä mut en silti oo masentunut mul ei oo yhtään kaverii kaikki pitää mua outona ja häiriintyneenä en tajuu mitä oon tehny kun kaikki välttelee mua :(

• heijoo

Mulla on duunia aika hyvin ..eikä mitään koulutuksii.. kaverita on ..ja nyt etin syksyksi -talveksi töitä taas lisää .. hyvin menee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      292
      6436
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2019
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1235
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      168
      1153
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1116
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1011
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      52
      1009
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe