syrjäydyn

turha elämä.

Voi vit.tu tätä elämää. Tää on niin turhaa et vois vaikka jäädä junan alle. Ei ole kavereita, ei työtä ei mitään. Vuodesta toiseen olen yksin. Töitä on ihan turha hakea nykyään enään.

11

520

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jospa asiat muuttuva

      Asutko yksin lapsuuden kodissa vai omassa asunnossa? Kaupungissa vai syrjäseudulla? Onko sinulla mitään ammatillista koulutusta? Varmaan tylsää toimettomuus jatkuvana on? On liikaa lomaa ja ei lompakkokaan pahemmin pullistele.

      • turha elämä.

        Asun kaupunkin yksiössä ja mulla on kolmekin ammatillista koulutusta ja hel.vetisti turhia kursseja olen käynyt. Se vaan on niin et töitä ei saa vaikka olis mikä koulutus.


      • Kannustusta..
        turha elämä. kirjoitti:

        Asun kaupunkin yksiössä ja mulla on kolmekin ammatillista koulutusta ja hel.vetisti turhia kursseja olen käynyt. Se vaan on niin et töitä ei saa vaikka olis mikä koulutus.

        Tuon perusteella vaikuttaa siltä että olet syrjäytynyt.

        Olisiko jokin asia mikä kiinnostaisi ja löytyisikö sitä kauttaa harrastus sekä työtä?

        Oletko miettinyt ulkomaille lähtöä kun suomalainen koulutus on kuitenkin hyvää tasoa moneen muuhun maahan verrattuna.


    • Pitkäaikatyötön

      Lähdetään nyt kuitenkin siitä, että veturinkuljettaja ei ole syyllinen tilanteeseesi, joten häntä ei tarvitse järkyttää työkyvyttömäksi menemällä junan alle.

      Onko paikkakunnallasi työttömien yhdistystä, oletko ottanut yhteyttä sinne? Yhdistyksillä on monenlaista toimintaa, josta saa päiviinsä tekemistä ja yhdessäoloa toisten kanssa. Tiedä vaikka sieltä kaverikin löytyisi.

    • Syrjäytynyt II

      Mietin itsekin hetken aikaa lähtemistä tästä maailmasta mutta tajusin seuraavia asioita:
      - Haudan jälkeen tilanteeni saattaa olla yhtä huono ellei huonompi
      - Yhä työtö ellei henkimaailmassa ole työvoimatoimistoa kummituksille mutta sinnekin on jo varmasti jonoa
      - Ei tukia
      - Kalpeana vaeltamista sitten autiotaloissa jonne ehkä saattaa ihmisiä joskus tulla... Eli olisin yhtä tylsistynyt ja yksinäinen.

      No ratkaisu? Kysy sossusta tukikaveri esitettä tai muuta päivätoimintoja esitteleviä lappusia. Omaatko jotain erityistaito? Voisit kehittää sitä ja kokeilla tehdä siitä leipätyön. Tai mennä aikuislukioon tai avoimeen yliopistoon opiskelemaan. Tapahtumissa, yhteisjumpissa, salilla ja harrastusten parissa tapaa ihmisiä. Google ja netti on pullollaan jopa paikallistason harraste/yhdistystoimintoja.

      Itsensä löytäminen vie aikaa ja välissä sen etsiminen alkaa hapottaa tiedän sen itsekin, hanskat on hakattu tiskiin monesti mutta joku ajaa mua eteenpäin syystä tai toisesta. Outoa mulla päivittäinen juoksulenkki on auttanut oivaltamaan mitä haluan tehdä tulevaisuudessa niin kliseiltä kuin se kuulostaakin.

      Niin ja ''eat your vitamins daily'' eli aurinkonappi (vitamiinit) talteen heti aamusta :D

      Hakemisen voi aloittaa esim.
      http://yhdistystieto.fi/harrastushaku#city=ALL&cat=ALL¤tpage=1
      http://www.avoinyliopisto.fi/
      http://www.iltakoulut.net/paikkakunnat.htm

      • ei toimi

        Täällä tarvee opiskella tai tehdä muutakaan saati kehittää itseään,
        keksit mitä väliinsä niin aina on laki tiellä joka kieltää suo..Ei tarpeesta vaan kieltämisen vuoksi.


    • tervemenoa!

      Hieno kannustus. Sinunlaisia kuin olis enemmänkin.

    • konkassaollaan

      JULISTAN SUOMEN KONKURSSIIN.AAMEN

    • hmmmmm1

      Huomaat varmaan, että ihan liian moni on samassa jamassa sun kanssa.

    • tyyppi88

      otan osaa munkin elämä menee päin persettä mut en silti oo masentunut mul ei oo yhtään kaverii kaikki pitää mua outona ja häiriintyneenä en tajuu mitä oon tehny kun kaikki välttelee mua :(

    • heijoo

      Mulla on duunia aika hyvin ..eikä mitään koulutuksii.. kaverita on ..ja nyt etin syksyksi -talveksi töitä taas lisää .. hyvin menee...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe