Kevyt, mutta peittävä ja pysyvä meikki?

...

Tuntuu vähän raskalta käyttää nyt kesällä meikkivoidetta ja puuteria, joten suositelkaa jotain hyvää kevyttä mutta peittävää ja pysyvää meikkiä? Naamassa ei ole näppujä, mutta haluan siitä silti tasaisemman näköisen. Silmien alla on pikkuisen tummaa. Onko bb voiteet hyviä?

72

3380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu ihosta

Jotkin niistä ovat, toiset eivät, useimmat ovat hyviä joillekin, yksikään ei sovi kaikille, toiset ovat kalliimpia, toiset halvempia. Käyttökokemuksia oman ihon tarpeisiin kannattaa etsiä netistä. Kevyimmän ja pysyvimmän pohjan olen kuitenkin saanut mineraalimeikillä.

• pohjat..

Mineraalipuuterimeikillä saa helposti ohuen ja kevyen pohjan, kun tekee maltilla ja lisää vain tarpeen mukaan.

Meikkivoiteiden käyttö vaatii opettelemista enemmän. Jokainen on varmaan kokenut kauhun hetkiä teininä tehdessään ensimmäistä meikkipohjaa: kauhea, näkyvä pakkeli. Oikeastaan voisi sanoa, että jokainen meikki, jota käyttää, on opeteltava. On juoksevampaa, nestemäistä, puuterimuotoista, vaahtoa, ja koska niiden väripigmenttien määrässä ja laadussa on eroja, on saatava tuntuma siihen, millaista jälkeä saa milläkin määrällä aikaan.

Levittäkää meikkivoidetta meikkisienellä, joka on kostutettu, ja työstäkää reippaasti niin vältätte pakkelin ja saatte tasaisen ihonvärin.

• KomeaKy

Todellinen kauneus nähdään ilman meikkejä. Tutkimusten mukaan vain n. 10 % naisista on kauniita. Kamalan/yököttövän näköistä kun pakkelia tai muuta meikkiä on naama täynnä. Paljon mielummin vähemmän kaunis kuin meikkihelvetti päällä.

• Vai ihan helvetti XD
        KomeaKy kirjoitti:

Todellinen kauneus nähdään ilman meikkejä. Tutkimusten mukaan vain n. 10 % naisista on kauniita. Kamalan/yököttövän näköistä kun pakkelia tai muuta meikkiä on naama täynnä. Paljon mielummin vähemmän kaunis kuin meikkihelvetti päällä.

Kamalan näköistä on se, kun meikkiä ei osata oikein tehdä. Suomalaiset naiset meikkaavat yleensä liiankin varovaisesti, varsinkin kulmia, joita harvoilla luonnostaan on.

Yleensä puolitekoinen meikki on huonon näköinen, koska siinä korostuu suhteettomasti se, mitä ON meikattu, esim. silmämeikki tehty varjostuksineen, mutta ei meikkipohjaa iholla --> luonnoton ja tasapainoton vaikutelma.

• alamäessä. polkupyörällä ja dynamo pinnojen väliin. toimii aina ja kestää koko kesän =D

• Seseseko

Kantsii kysy kataiseta ja BOB:tä,pääset eduskuntaan, jos olet typerys ja tyhmä!
      JJa palkkajuokse eikä tarvi tehä mitään.

• tuittu671

Vaihdapa kiireesti lääkitystäsi.

• Jo on sulla ongelma

• styyrmannitar

Mutta jos neitokainen ei tiedä niin silloin on hyvä että joku viisaampi antaa neuvoja, just meikkaukseen. Sinulla taitaa ollakkin isompi ongelma tai ainakin olet ilkiö.

• Tummelia

Päästä varpaisiin niin hyvä tulee.

• tropiikintyttö

Ei kesällä meikkiä tarvitse! Iho hikoilee sen verran että jos sulla ei näppyjä vielä ole niin kyllä pakkelikerroksen alla ja kuumuudessa niitä alkaa tulemaan! Sitäpaitsi jotkut ihomeikit kuin myös monet rasvat, kun vähänkin joutuu aurinkoon niin alkaa iholla reagoimaan ja kyllä näppylää tulee! Minä rusketus sen verran kesällä kasvoista että iho näyttää tasaiselta (aurinko paksuntaa ihoa), juon paljon vettä ja huuhtelen kasvoja viileällä vedellä niin kyllä hehkuu :) jos meikata tarvitsee niin laitan vain sitten ripsiväriä ja huulipunaa!

• styrmanni

Mitä ihmeen kieltä? "Minä rusketus sen verran kesällä kasvoista..."Käännä tuo lause niin että stadin friidu tajuaa. Muuten ihan hyvä ohje, eipä silti.

• itsestään välittävä

aivan hölynpölyä, ihoa on suojattava aina 12 kk/vuodessa. Masuttomia ihonhoitokonsultteja on Suomessa, ota yhteyttä heihin, saat kerralla kaikki haluamasi tiedot ja maksutta,
        Pieni kesämeikki kuuluu jo perussivistykseen, hienoa olet sen oivaltanut..

• KALLE KELLO
        itsestään välittävä kirjoitti:

aivan hölynpölyä, ihoa on suojattava aina 12 kk/vuodessa. Masuttomia ihonhoitokonsultteja on Suomessa, ota yhteyttä heihin, saat kerralla kaikki haluamasi tiedot ja maksutta,
        Pieni kesämeikki kuuluu jo perussivistykseen, hienoa olet sen oivaltanut..

Ensimmäisen kerran elämässäni kuulen (näen), että meikki kuuluu sivistykseen! Täytyy sanoa (kirjoittaa), että on suomalaisten sivistystaso ollut todella alhaalla ja minä kun olen kuvitellut sivistystä ihan eri mittakaavoissa.

• Täti

Miksi ei voi vastata asiallisesti? Pysykää hiljaa, jos aihe ei kiinnosta.

Minä otin kesäkäyttöön Garnierin BBCreamin, en muista hintaa, mutta edullinen on. Olen oikein tyytyväinen lopputulokseen, sopivan peittävä ja naama ei kiillä heti 5 minuutin päästä.

• kosmetologi00

Kannattaa suosia mineraalimeikkiä niin iho hengittää, tuntuu kevyeltä ja hikoilukaan ei haittaa. Peitevoidetta voi laittaa paikallisesti ja tummille silmänalusille myös. Aurinkopuuteria myös kevyesti jos haluaa väriä kasvoille ja helteellä laittaisin enemmän huulia kuin silmiä.

• siisseli**

Olen jo vuosia ollut Dermosilin mineraalipuuterin tyytyväinen käyttäjä. Siitä ei meikkaus helpommaksi tule ja hintakin alle kympin! Talvisin vaaleampi ja kesäisin tummempi sävy. Joissain eritysitilaisuuksissa koko setti pohjustuksineen ja peittävine maskeineen, nrmaalielämässä mineraaliuuteria ja menoksi :)

• parisanaameikistä

Everyday minerals semi matte

• mummunimun

Olen heti 70v. Nuoena käytin aina meikkivoidetta. Ihoni on, uskokaa tai älkää parantunut. Olen saanut geeneissä kauan sileänä pysyvän ihon. Parasta minussa on iho, nyt kun auringossa on tullut vähän väriä, ihmettelen itsekin. Rasvaan ihoani Apteekin A-vitamiinivoiteella ja Bevitalla, Bepanteneä käytän yövoiteena. Ovat riittoisia ja ainakin minulle sopivat hyvin.

• ennen ja nyt

50 vuotta sitten meikkivoiteet olivat hiukkasen erilaatuisia kuin nykyään. Omaa ihoani meikkivoiteiden käyttö on parantanut.

• aika pelleilyä

vedä naama sileäks kulmahiomakoneella niin saaat taatusti tasaisemman ihon :)

• Max Martin

Hanki hyvä iho ja rusketus, niin pärjää kokonaan ilman meikkiä. Vaikka apteekin ihonhoitopillereillä.

• Hyvät aineet

Moi,
      osta ysl matte base pohjavoide ja päälle cliniquen mineraalipuuteri. Sillä pärjää päivän eikä kiillä.

Jos tummat silmänaluset huolettaa, siihen voi sipaista diorin nude base-peitevoidetta.

• KALLE KELLO

Olisiko kuitenkin paikallaan edes kesällä antaa sen ihon hengähtää kaikesta ylimääräisestä tökötistä. Vain pesu ja mieluiten kylmällä vedellä.

• ei epäpuhtauksille

No jopas on hyvä ohje, not. Ihon suojaamista auringolta suositellaan ihan yleisesti ja hyvissä meikkituotteissa on suoja mukana. Ja ainakaan minun ihoni ei todellakaan nauti siitä, jos sen antaa "hengähtää". Kevyt meikki suojaa ja hoitaa ihoa, ja se pysyy huomattavasti terveemmän näköisenä kuin ilman mitään "tököttiä". Vain pesu, hah...

• KALLE KELLO
        ei epäpuhtauksille kirjoitti:

No jopas on hyvä ohje, not. Ihon suojaamista auringolta suositellaan ihan yleisesti ja hyvissä meikkituotteissa on suoja mukana. Ja ainakaan minun ihoni ei todellakaan nauti siitä, jos sen antaa "hengähtää". Kevyt meikki suojaa ja hoitaa ihoa, ja se pysyy huomattavasti terveemmän näköisenä kuin ilman mitään "tököttiä". Vain pesu, hah...

Minun puolesta saat mättää naamallesi vaikka sitä itteensä. Mutta hyväihoiset pärjäävät ilman ja pelkällä vedellä ja nimenomaan kylmällä. Sellainen pieni vinkki, että KYLMÄ vesi pistää pintaverenkiertoon vipinää ja siinä se on, jos et noin yksinkertaista asiaa tiennyt/osannut edes ajatella. Ja tiedätkö vielä sellaista pientä asiaa, että iho tottuu kaikkeen rasvaan ja mössöön ja vaatii sitä lisää ja lisää, mutta omapa on naamataulusi ja rahasi, olet juuri niitä helposti kusetettavia, joilla em firmat rahastavat tyhmät

• KALLE KELLO kirjoitti:

Minun puolesta saat mättää naamallesi vaikka sitä itteensä. Mutta hyväihoiset pärjäävät ilman ja pelkällä vedellä ja nimenomaan kylmällä. Sellainen pieni vinkki, että KYLMÄ vesi pistää pintaverenkiertoon vipinää ja siinä se on, jos et noin yksinkertaista asiaa tiennyt/osannut edes ajatella. Ja tiedätkö vielä sellaista pientä asiaa, että iho tottuu kaikkeen rasvaan ja mössöön ja vaatii sitä lisää ja lisää, mutta omapa on naamataulusi ja rahasi, olet juuri niitä helposti kusetettavia, joilla em firmat rahastavat tyhmät

sinähän se taidat olla itse täydelisyys , kun olet noin pätevä muita neuvomaan...mutta omaa naamatauluasi et uskaltanut laittaa..??

Kannattaisiko tosiaan laittaa oma esille kun on niin täydellinen, että me muut vähemmän täydelllisetkin näemme moltä se oikein näyttää..??

• ei epäpuhtauksille
        KALLE KELLO kirjoitti:

Niin, hyväihoiset. Suurimmalla osalla naisia iho ei ole hyvä, miesten iho on täysin erilainen, joten siihenkään on turha vedota.

Minun ihoni ei ole ollut hyvä lapsuusvuosien jälkeen, vaikka teini-ikäisenäkään en käyttänyt meikkiä. Kummasti se on säännöllisen meikin käyttämisen jälkeen parantunut. Toissa kesänä reissasin, enkä oikeastaan ehtinyt muuta tehdäkään kuin pestä sen aamulla, niin johan kärsin finneistä ja huonosta ihosta viikkoja sen jälkeen. Rasvoja en erityisemmin tarvitse, koska ihoni on rasvoittuva muutenkin, mutta oikeiden tuotteiden käyttäminen tasapainottaaa, jotta se ei rasvoitu niin paljon. Ja se kylmä vesi ei edelleenkään puhdista rasvaista ihoa, saati suojaa auringolta.

• itsestään huolehtiva

Iho pärjää ilman suojausta, ottakaa tosissanne melanoomavaroitukset, aurinkoa ja suojausta, silloin kaikilla hyvä.
        Ihon aö on, puhdita ihosi päivittäin, vain hoitamalla ihoasi saat kauniin ihon, ei auta apteekin pillerit, kaikilla olisi kaunis iho, jos sen pillerillä saisi.
        Kuten sanoin, maskutonta ihonhoitoneuvontaa saa, käyttäkää hyväksenne.

• itsestään huolehtiva
        ei epäpuhtauksille kirjoitti:

Niin, hyväihoiset. Suurimmalla osalla naisia iho ei ole hyvä, miesten iho on täysin erilainen, joten siihenkään on turha vedota.

Minun ihoni ei ole ollut hyvä lapsuusvuosien jälkeen, vaikka teini-ikäisenäkään en käyttänyt meikkiä. Kummasti se on säännöllisen meikin käyttämisen jälkeen parantunut. Toissa kesänä reissasin, enkä oikeastaan ehtinyt muuta tehdäkään kuin pestä sen aamulla, niin johan kärsin finneistä ja huonosta ihosta viikkoja sen jälkeen. Rasvoja en erityisemmin tarvitse, koska ihoni on rasvoittuva muutenkin, mutta oikeiden tuotteiden käyttäminen tasapainottaaa, jotta se ei rasvoitu niin paljon. Ja se kylmä vesi ei edelleenkään puhdista rasvaista ihoa, saati suojaa auringolta.

tämä viesti on nimimerkille; ei epäpuhtauksille
        ilmasto on kovasti muuttunut lapsuudestamme. meikki pitää aina puhdistaa illalla pois, ei vie aikaa oikeilla aineilla.
        rasvainen iho tarvitsee samanlailla voiteita, kun kuivakin, vain eri koostumus.
        oikeilla tuotteilla saisit ihosi normaaliksi, kirjoitat hieman ristiriitaisesti.
        kevyt värillinen suojavoide on ihon suojaus epäpuhtauksille, siksi ihosi voi paremmin, kun meikkaat....mutta vielä puhdistus aamuin/illoin auttaa, se on tärkin.
        Aurinko tekee iholle aina hyvää, se tekee rasvasesta ihosta vielä rasvaisemman esimerkiksi.
        Mukavaa kesää Sinulle.

• ITSESTÄÄN HUOLEHTIVA
        itsestään huolehtiva kirjoitti:

Iho pärjää ilman suojausta, ottakaa tosissanne melanoomavaroitukset, aurinkoa ja suojausta, silloin kaikilla hyvä.
        Ihon aö on, puhdita ihosi päivittäin, vain hoitamalla ihoasi saat kauniin ihon, ei auta apteekin pillerit, kaikilla olisi kaunis iho, jos sen pillerillä saisi.
        Kuten sanoin, maskutonta ihonhoitoneuvontaa saa, käyttäkää hyväksenne.

SIIIIIS...IHO EI PÄRJÄÄ ILMAN SUOJAUSTA

• KALLE KELLO
        hunajainen79 kirjoitti:

sinähän se taidat olla itse täydelisyys , kun olet noin pätevä muita neuvomaan...mutta omaa naamatauluasi et uskaltanut laittaa..??

Kannattaisiko tosiaan laittaa oma esille kun on niin täydellinen, että me muut vähemmän täydelllisetkin näemme moltä se oikein näyttää..??

Kateus se vie kalatkin vedestä. Ja siksi toisekseen, jos on hyvä iho, ei sitä kannata pilata töhnöillä, joista ei kukaan (et sinäkään) tiedä, mitä kaikkea kivaa sinne sekoitetaan. Minulla on hyvä iho, jota en ole pilannut noilla paskoilla ja kaiken lisäksi minulla paksut, pitkät, kiiltävät , tummat hiukset päässäni, joita en ole pilannut permiksillä ja väreillä, toki joudun käymään kampaajalla. Ihan tavallinen pesu shampooneilla ja kesäaikaan sade-/järvivesi. No siitä hoidosta nautin nyt. Sinun on turha siellä urputtaa, jokainen mättää naamaansa ja hiuksiinsa mitä lystää, mutta se on täysin itse aiheutettua

• ei epäpuhtauksille

tämä viesti on nimimerkille; ei epäpuhtauksille
        ilmasto on kovasti muuttunut lapsuudestamme. meikki pitää aina puhdistaa illalla pois, ei vie aikaa oikeilla aineilla.
        rasvainen iho tarvitsee samanlailla voiteita, kun kuivakin, vain eri koostumus.
        oikeilla tuotteilla saisit ihosi normaaliksi, kirjoitat hieman ristiriitaisesti.
        kevyt värillinen suojavoide on ihon suojaus epäpuhtauksille, siksi ihosi voi paremmin, kun meikkaat....mutta vielä puhdistus aamuin/illoin auttaa, se on tärkin.
        Aurinko tekee iholle aina hyvää, se tekee rasvasesta ihosta vielä rasvaisemman esimerkiksi.
        Mukavaa kesää Sinulle.

Ei se nyt niin hirveästi ole vielä mun lapsuudesta ehtinyt muuttua. Ja missä muka sanoin, etten puhdistaisi ihoa, pelkkä vesi siihen ei vain riitä. Niitä oikeita voiteita ei ainakaan ole vielä löytynyt, rasvainen iho on ja pysyy. Minulle myöskään ei aurinko ja lämpö sovi, lisää vain finnejä.

• KALLE KELLO kirjoitti:

Kateus se vie kalatkin vedestä. Ja siksi toisekseen, jos on hyvä iho, ei sitä kannata pilata töhnöillä, joista ei kukaan (et sinäkään) tiedä, mitä kaikkea kivaa sinne sekoitetaan. Minulla on hyvä iho, jota en ole pilannut noilla paskoilla ja kaiken lisäksi minulla paksut, pitkät, kiiltävät , tummat hiukset päässäni, joita en ole pilannut permiksillä ja väreillä, toki joudun käymään kampaajalla. Ihan tavallinen pesu shampooneilla ja kesäaikaan sade-/järvivesi. No siitä hoidosta nautin nyt. Sinun on turha siellä urputtaa, jokainen mättää naamaansa ja hiuksiinsa mitä lystää, mutta se on täysin itse aiheutettua

kyllä minä kekeisn parempiakin asioita kadehtia, kuin jotain täysin tuntematonta nimimerkin takaa...jonka pitää täällä päteä asioilla joihin ei todellisuudessa
        pysty paljoakaan vaikuttamaan,,,jos sinulla on hyvä iho niin onnea kaikilla ei ole sinun täydellistä ihoasi meikeillä pilattavaski,,,,vai on sulla paksu tukka jota ei tartte väreillä pilata...no onnea siitäkin kaikilla kun ei ole sitäkään lusksusta,,,sun asenne on aika omituinen kyllä.

ja jokainen tunkee naamaansa mitä lystää on ihan jokaisen valinta, miksi siis edes avauduit ?

miten kommenttisi liittyi aloitukseen?
        Hän kysyi mitä kannattaa käyttää, ei tuollaista ylimielistä avautumista.

• Ime munaas noob :D
        KALLE KELLO kirjoitti:

No aika harvassa kuule on sellaiset ihmiset joilla on iho hyvä vaan pelkästään sen takia että pesevät naaman pelkällä kylmällä vedellä. HAHA!

Tervetuloa vanhempana COUPEROSA iho (hyi VITTU minkä näköstä muuten)!

Useinmiten se naama on hyvässä kunnossa just kun sitä osataan pestä ja hoitaa okein (terveellisen ruokavalion lisäksi). :)

Se pelkkä pintaverenkierto naamassa ei poista esim edes finnejä.

Rumien seputusta tollaset.

Mulle paskan hailee jos peset naamas pelkällä kylmällä vedellä mutta sulla ei oo oikeutta väittää että tuo on se oikea toimiva keino kaikille - kuspää. :D

• assss1
        hunajainen79 kirjoitti:

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
        :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

AHAAHAAA Päivän naurut :D
        sun juttus on aina yhtä vitun tyhmiä :D

• kesämeikkaaja

Nää on kyllä uskomattomia palstoja! Eikö teille ole opetettu, ettei tyhmiä kysymyksiä olekaan? Miksi pitää tulla tänne ikeilemään ja antamaan typeriä kommentteja ihmiselle kuka ihan tosissaan kysyy neuvoa? lapsellista.. Itse en käyttäisi kun kevyttä mattapintaiseksi jättävää kasvorasvaa ja panostaisin enempi silmiin tai huuliin.

• punakkapärstä

Mitä eroa on mineraali- ja valopuuterilla ?
      Tässä iässä 60 alkaa olla pieniä verisuonirepeämiä jotka ei naurata. Millä ne saisi piiloon ilman ettei huokoset tukkeudu ja tee finnejä ?
      Olen laittanut sävyvoidetta ja päälle valopuuteria.
      Kertokaa kosmotoloogit !

• aivan eri asioita

Oikeat mineraalipuuterit ovat kuin meikkivoidetta, peittävät ja hoitavat. Valopuuteri on varmaan tavallinen kivipuuteri, poistaa kiiltoa.

• itsestään huolehtiva
        aivan eri asioita kirjoitti:

Oikeat mineraalipuuterit ovat kuin meikkivoidetta, peittävät ja hoitavat. Valopuuteri on varmaan tavallinen kivipuuteri, poistaa kiiltoa.

nieraalipuuteri on puuteri siinäkuin kevään UUTUUDET valopuuterit!

• aivan eri asioita

nieraalipuuteri on puuteri siinäkuin kevään UUTUUDET valopuuterit!

Mikä ihmeen uusi valopuuteri? Olkoonpa vain puuterisessa muodossa, mutta mineraalipuuterilla tarkoitetaan mineraalipohjaa, joka on aivan eri asia kuin mikä tahansa tavallisen marketin puuteri. Niitä ei nimittäin edes myydä kaikkialla. Mineraalipohjalla saa peittävän, mutta luonnollisen näköisen pohjameikin, muuta ei tarvita, lisäksi se sisältää luontaisen aurinkosuojan.

• punakkapärstä
        aivan eri asioita kirjoitti:

Mikä ihmeen uusi valopuuteri? Olkoonpa vain puuterisessa muodossa, mutta mineraalipuuterilla tarkoitetaan mineraalipohjaa, joka on aivan eri asia kuin mikä tahansa tavallisen marketin puuteri. Niitä ei nimittäin edes myydä kaikkialla. Mineraalipohjalla saa peittävän, mutta luonnollisen näköisen pohjameikin, muuta ei tarvita, lisäksi se sisältää luontaisen aurinkosuojan.

Lumenen valopuuteri, ostettu puoli vuotta sitten.
        Laitan aina alle kosteusvoiteen Eucerin kuivalle iholle, ennen kuin mitään muuta, edes puuteria. Käsittääkseni iho tarvitsee kosteutusta kesällä sekä talvella.Sitten vasta "pakkelit" ja puuterit. Näinkö se menee hei ammattilaiset iho-oppineet ?
        Kiitos etukäteen vastauksesta.
        Mutta kun on sekaiho, otsasta rasvoittuva, muuten kuiva, millä saa kiiltävän otsan aisoihin ?
        Ja mihin ihmeen väliin suojakerroinvoiteet ? Vaikken aurinkoa rakastakaan siltä ei kokonaan voi välttyä.

• aivan eri asioita
        punakkapärstä kirjoitti:

Lumenen valopuuteri, ostettu puoli vuotta sitten.
        Laitan aina alle kosteusvoiteen Eucerin kuivalle iholle, ennen kuin mitään muuta, edes puuteria. Käsittääkseni iho tarvitsee kosteutusta kesällä sekä talvella.Sitten vasta "pakkelit" ja puuterit. Näinkö se menee hei ammattilaiset iho-oppineet ?
        Kiitos etukäteen vastauksesta.
        Mutta kun on sekaiho, otsasta rasvoittuva, muuten kuiva, millä saa kiiltävän otsan aisoihin ?
        Ja mihin ihmeen väliin suojakerroinvoiteet ? Vaikken aurinkoa rakastakaan siltä ei kokonaan voi välttyä.

Eli siis se tavallinen kivipuuteri, hienommalla nimellä vain. Ei se mikään uutuus ole, mulla oli joskus vuosia sitten. Sitä ei oikeastaan ole tarkoitettukaan pohjameikin tekoon, vain paranteluun päivän mittaan, eikä se kyllä mitään peitäkään.

TIetenkin kosteusvoide ensin, ellei sitten käytä vaikka sopivaa bb-voidetta. Rasvoittuvan ihon saa aisoihin pohjustusvoiteella, jos saa. Tavallisia aurinkosuojia en käytä kaupungissa, minulle riittää kosteus-, meikkivoiteen ja/tai mineraalipohjan SPF. Sen takia täällä(kin) puhutaan ihon suojaamisesta. Lumenella tosin on meikin alle sopiva aurinkovoide.

• stjärna 1

Jos kyselet LR jälleen myyjältä alueellasi,niin hän varmaan neuvoo just tämän mitä itsekkin käytän,vihreä peitekynä,se peittää punaisuuden,siihen päälle LR BB voide,ei näy mitään epäkohtia sen jälkeen. terveisin 50

• nätti maija

meikkaamisesta tullut naisille jokin pakkomielle.

• itsestään huolehtiva

ei ikään pakkomielle, meikillä voi korostaa sitä, mikä meissä kauneinta ja silloin vähemmän kaunis vähentää näkyvyyttä.
        Meikki antaa suojausta iholle, tottakai jokainen itsesään huolehtiva haluaa näyttää kauniilta.

• 666

Pitääkö akkojen aina laittaa paksu kerros jotakin tahnaa naamalleen? Missä on luonnonkauneus? Kuulkaa ei pakkelit kaunista rumaa naamaa turha peitellä ei se peitä rumuutta. Et, älkää nähkö vaivaa laisinkaan ei teistä saa kauniita.

• trgfdc

Itseasiassa meikki kyllä peittää rumuuden jos se rumuus kuohuaa juuri kasvoista.
        Kivat vaatteet päälle ja hiukset hyvin niin läskikin on "nätti" (paitsi nää extreme valaat joihin ei mikään auta). :)

Miksi pitää yleistää?

• what works for me...

Mä käytän Lorealin bb-voidetta. Tasaa riittävästi ihon sävyä ja antaa sopivasti mattapintaa. Tummiin silmänalusiin sipaus valokynää. Näillä itse pärjään kesän. Mineraalimeikeistä saa vissiin vähän peittävämmän lopputuloksen mikäli bb-voide tuntuu päästävän oman ihon epätasaisuutta/ punaisuutta liikaa läpi. Mut testaamallahan sen vasta saa tietää mikä itelle parhaiten sopii :)

• vanha täti

Itse hurahdin BB-voiteeseen viime syksynä. Lumene Vitamin C, sävy Light. Puhtailla sormilla levitys onnistuu parhaiten. Minun naaman pienet epätasaisuudet peittyvät sillä hyvin. Niin, ja ikää 46v :-).Joskus olen iloinen satunnaisesta finnistä, se kertoo, että olen vielä nuori ja hormoonit toimii :-) ...Kannattaa muistaa vielä, että ihon hyvin vointi lähtee siitä, miten muuten huollamme itseämme, ei tupakkaa, kohtuudella alkoholia, terveellinen ruoka, vettä janojuomaksi, liikuntaa sopivast ja riittävästi unta.

• raja näkyy

Hai laittapa nyt silmäs kiinni ja syöksyne tuohon vuorenkorkuiseen polttajaispuskaan,niin meikki on taatusti tasainen ja helkuva ja ennenkaikkea ryppyjäkin poistava

• kaunis iho

On muuten joskus aika "hyvän näköistä" kun pakkelia on laitettu naamaan kunnon kerros, sitten hikea pukkaa noroina otsalta niin kyllä välillä täytyy ihmetellä.....Luulisi että itsestäkin tuntuisi moinen hikinaamari pahalta mutta eipä kai

• MeikitönNainen

Kuka hemmetti käyttää kesällä meikkiä? Mä en vois kuvitellakaan käyttäväni. Mulla ihokin rasvottuu nopeasti joten ällöttäis jos ois meikkejä vielä lytättynä naamaan. Huh.

Kun on kuumat ilmat muutenkin ja hiki valuu, mä käytän paljon noita puhdistusliinoja joilla voi nopeasti sutasta naamasta enimmät hiet pois, joten ei tulis kuuloonkaan meikäläisellä käyttää meikkejä.... :D Eihän ne pysyis naamassa kii.

Antakaa hyvät naiset ihonne hengittää ja levätä, aivan varmana sinne kauppaankin kehtää luonnollisena mennä.

Mullakin ikää vasta 22v ja todella harvoin meikkaan, joihinkin juhliin korkeintaan. Näppyjä tulee sillon tällön naamaan, eikä se menoa haittaa. Tuntuukin paljon raikkaammalle ja mukavammalle olla ilman meikkiä, etenkin kesällä.

• meikillinen

Sinusta ehkä, minusta ei. Minusta tuntuu raikkaammalta, kun on sitä meikkiä joka myös imee rasvaisuutta. Jos et kerran meikkaa päivittäin, niin mitä tämä keskustelu edes sinulle kuuluu. Ja mitä ihmeen roskaa tuo ihon lepääminen ja hengittäminen on, ihan samalta se tuntuu, olipa meikkiä tai ei, meikillisenä se ei vain ole niin rasvainen. Luuletteko te meikittömyyden paasaajat, että esimerkiksi minä en tietäisi, miltä on olla meikittä? Yleensä ihoni aina lomalla ollessani meni huonoon kuntoon, koska en meikannut päivittäin, nyt teen melkein joka päivä pohjameikin ja iho on parempi kuin koskaan. Miksi minun pitäisi siitä luopua?

• Oon sua nuorempi

Kyllä se pysyy naamassa jos hankkii kesäksi kestävämmät meikkituotteet (etenkin hyvän meikkipohjan joka on kanvas muullekin meikille)! :) Meikki myös suojaa ihoa auringolta ja ilmansaasteilta. Kesämeikeissä onkin normaalia korkeammat aurinkosuojat itsessään. Iho ehtii hyvin levätä yön kun pesee meikit illalla pois (tai kesäisin ehkä aikaisemminkin -> töiden jälkeen kun ei tarvitse minnekään enään mennä). Samoin mulla lepää iho myös viikonloppuisin kun en jaksa/eikä oo järkee meikata kun oon vaan neljän seinän sisällä suurimman osan päivästä.

• lilmiss-

Itse kokeilin kaikki BB voiteet läpi kunnes löysin niistä edullisimman (ja parhaan) Eli rimmelin BB voide. On tosi kevyt, oikeastaan vain sävyttävä kosteusvoide mikä pitää ihon ihanan tasaisena.

Tuohon silmien alusihon tummuuteen se ei ikäväkyllä auta, mutta pikkuisen peitepuikkoa alle niin avot ;)

• -------

Mää ostin rimmelin BB-voiteen, kun niitä oli niin paljon kehuttu. Tuote oli todella pettymys ja meni roskiin parin kokeilun jälkeen. Eikä muita BB-voiteita sen jälkeen ole tehnyt mieli niitä koittaa.

• lilmiss-
        ------- kirjoitti:

Mää ostin rimmelin BB-voiteen, kun niitä oli niin paljon kehuttu. Tuote oli todella pettymys ja meni roskiin parin kokeilun jälkeen. Eikä muita BB-voiteita sen jälkeen ole tehnyt mieli niitä koittaa.

No ehkä tää on ihotyypistä sitten kiinni. Mulla on tällänen tyypillinen sekaiho ja mulle toimii loistavasti :) En vaihda enää ikinä meikkivoidetta!

• Viivi summanen

Tunkekaa päänne vuorotellen valkoseen,mustaan ja punaseen maalipurkkiin ja sen jälkeen vähän sudilla sekoitatte :)

• serro

itse käytän joe blascon meikkivoidetta ohuena kerroksena sienellä-eikä tule auringossakaan näppyjä,itseasiassa suojaan ihoani kun on hieman kamsaläiskiä niin tosi uoee iho on ollut.ja hyvin peittää.

• kukkakaalihattu

BB-voiteet on hyviä, itsellä Garnierin anti-age, mutta muutkin varmasti vastaavanlaisia. Kannattaa laittaa tosi ohuesti. Toinen hyvä on sävyttävä päivävoide, se tekee vähän päivettynyttä väriä pintaan ja tasoittaa ihon väriä (itsellä Avon Solutions, aivan mahtava tuote!) Puuterin kanssa kannattaa olla varovainen, kun iho alkaa hiostua, niin meikit kasaantuu juonteisiin. Käytä puuteripaperia kiiltäviin kohtiin. Tummat silmänaluset, jos johtuu silmien alla olevista verisuonista, niin ovat sinisen sävyiset. Siihen auttaa kellertävä peitevoide.

• kukkakaalihattu

BB-voiteet on hyviä, itsellä Garnierin anti-age, mutta muutkin varmasti vastaavanlaisia. Kannattaa laittaa tosi ohuesti. Toinen hyvä on sävyttävä päivävoide, se tekee vähän päivettynyttä väriä pintaan ja tasoittaa ihon väriä (itsellä Avon Solutions, aivan mahtava tuote!) Puuterin kanssa kannattaa olla varovainen, kun iho alkaa hiostua, niin meikit kasaantuu juonteisiin. Käytä puuteripaperia kiiltäviin kohtiin. Tummat silmänaluset, jos johtuu silmien alla olevista verisuonista, niin ovat sinisen sävyiset. Siihen auttaa kellertävä peitevoide.

• spegu 50 ml

Spegu on virallisesti tutkittu huippu ihovoide, eikä tämä ole vitsi. Ei siis kannata niellä tai ottaa tuubiin kaikkea spermaa.

• yghyugy

aukeamus primus jubenes surus

• tyhmä

Mitä tarkoittaa BB - voiteet ? Brigitte Bardot voiteita varmaan ?

• Joo o

Beauty balm, blemish balm

• RusketusVaiEi

Ei kannata mennä aurinkoon vanhentamaan ihoaan ja hommaamaan maksaläikkiä vanhemmalle iälle.Kasvot nimenomaan pitää suojata auringolta kesällä, vanhentaa keski ikään tultaessa tuplat siitä mitä muilla jotka eivät ole palvoneet aurinkoa.Suosittelen käyttämään mielummin suihkurusketusta jos haluaa ruskean ihon, itse en niin välitä rusketuksesta vaan pidän valkoisesta ihostani :) Mutta huomattavasti terveellisempi keino on käyttää keinotekoista rusketusta.

• CC-voide

BB-voiteet on ihan jees, mut monet niistä jättää naaman rasvaiseksi eikä peitä kunnolla.. Itse käytän Lumenen CC-voidetta, on iholla kevyt ja valmiiksi kuin meikkivoiteen ja puuterin sekoitus. Peittävyys loistava niinkin kevyeksi voiteeksi. Suosittelen!

• kesäkkö

Toivotaan, että naiset näin kesällä siirtyisivät kevyempään ja luonnollisemmalta näyttävään meikkiin. Mun mielestä paksut liian tumman ruskeat kasvomeikit mustine silmämeikkineen ovat hirveitä.

• meikkaajaaa

Jos käyttää liian tummaa kasvomeikkiä, ei osaa meikata (tai se kuuluu hänen omituiseen tyyliinsä), piste. Siihen tuskin kesä vaikuttaa mihinkään suuntaan. Joskus tietty kokeillessa voi mennä liikaa, mutta sitä sattuu. Tumma silmämeikki voi olla seksikäs kesälläkin, minä ainakin tykkään välillä. Hyvin tehtyä "paksuakaan" meikkiä ei aina edes huomaa (jos joutuu esimerkiksi peittämään huonoa ihoa), ja toisaalta "kevyt" meikkikään ei imartele, jos värit ja tuotteet on väärin valittu. Mallien nude-meikkeihin saatetaan käyttää todella monia tuotteita, ja näitä sitten tietämättömät (miehet) kehuvat luonnollisen kauniiksi...

• suhteellisuus

Miehenä sanon, että nainen on parhaimman näköinen, kun meikkiä on aavistuksen verran enemmän, kuin "kevyessä meikissä". Raja on häilyvä, eikä aina yksiselitteinen. Tietysti on naisia, jotka näyttävät kauniilta ilman meikkiä, mutta kuten joku totesikin jo - tällaisia on hyvin vähän. Jos taas nainen on ruma, hänestä ei juuri kaunista saa meikin avullakaan.

Nämä ovat tietenkin makuasioita ja siinä missä joku pitää hiirestä, toinen ihannoi norsua. Kaikki ovat omalla tavallaan rumia tai kauniita.

• ojhgfcds

itselläni bb-voiteet saavat ihoni näyttämään porkkanalta :D käytän aina 1 kerroksen verran dream matte mouse -meikki voidetta (semmonen vaahtomainen)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3941
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2273
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      126
      1729
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1444
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1433
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1054
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      704
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      691
    9. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      661
    10. En uskalla nainen ottaa suhun

Yhteyttä koska oot palstan perusteella vähän ……
      Ikävä
      45
      648
    Aihe