Johdonmukainen seuraus esikoisuuteen pesiytyneestä opetuksesta pienten ladten viattomuudesta ja varmasta taivaspaikasta kuuluipa mihinkä heimoon, kansaan, uskontoon tahansa on tämä.
Koska viattomat lapset varmasti saavat ikinä loppumattoman iankaikkisen elämän ja koska lapset varttuessaan kaikki varmasti tämän kadottavat ja alkavat rikkoa Jumalan tahtoa vastaan ja suurin osa joutuu ikuiseen rangaistukseen ja vaivaan
Niin autuaita vauvana kuolleet! Tai alle viisivuotisna menehtyneet.
Jehovan todistajat kieltäytyvät uskonnollisista syistä verensiirrosta ihmisestä toiseen.
Eikö esikoislestadiolaisten tulisi uskonnollisista syistä vastustaa keskoskaappeja, vauvan henkeä uhkaavan sydänvian leikkaamisesta, pienokaisen leukemian hoitamista modernein lääkkein.
Kun kerran Isä Jumala on sallinut kuolemantaudin ja siten tämän ihmisen taivasosuus on taattu.
Se että näin ei tehdä osoittaa uskonnollisen puheen ja todellisen elämän välistä syvää ristiriitaa.
Viattomien lasten autuus
12
90
Vastaukset
Jos sairastuu kakkostyypin diabetekseen pitäisikö jättää insuliini ottamatta, koska on uskossa?
Jos sairastuu mihin tahansa, pitäisikö kieltäytyä hoidoista koska on uskossa?
Siinäkö on sinun evankeliumisi?
Ollaksesi oikeasti johdonmukainen, pitää kysymyksesi ulottaa kaikenikäisiin uskoviin!
Kieltäydytkö itse kaikista lääketieteen palveluista?- Jumala kaikkivaltias
Olet päätellyt väärin. Lestadiolaiset uskovat että lääkärit ja lääkkeet ovat osa Jumalan johdatusta ja siunausta.
Olisi parasta pikku hiljaa käsittää, ettei kenekään ihmisten tehtävänä ole kadotustuomioiden jakaminen, eikä kadotuksesta armahtaminen. Kumpikin näistä
on ainoastaan Jumalan tehtäväkenttään kuuluvia asioita. Jumala tietää mitä tekee ja hän tuomitsee aina oikein.
2. Moos. 33:19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."
Room. 9:10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista;
Room. 9:11-13
***) .... ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden - sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa", niinkuin kirjoitettu on:
- "Jaakobia minä rakastin,
- mutta Eesauta minä vihasin."
Room. 9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
Room. 9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
Room. 9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
Room. 9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
Room. 9:18
- Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo,
- ja paaduttaa, kenen tahtoo.Room.9 Paavali selittää jutalaisille, että uskosta pelastuminen kuuluu myöskin pakanoille:
19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
28 Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
29 Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi".
30 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu".
JUMALA EI JAA MIELIVALTAISESTI PELASTUSTA, VAAN ANTAA SEN JOKAISELLE, JOKA OTTAA SEN VASTAAN.
EDELLEENKÄÄN EI SAA TEHDÄ JUMALASTA PELASTUKSEN PANTTAAJAA.
JOKAINEN KADOTUKSEEN TUOMITTAVA TULEE TUNNUSTAMAAN OMAN SYYLLISYYTENSÄ SINNE JOUTUMISEEN!
- teu.
Selitys antaa , aika ison haarukan Room. 9 :13-18 kohteeseen .
Se lähtee Room. 9:1-21. Ja tämä antaa lisää selityksen alaa
voisiko tästä olla apua. - Kiitos -
Me lestadiolaiset emme tarvitse luopioita valehtelemaan meistä, tuliko tämä nyt selväksi Saara?
Rukoile parannuksen armoa omalle kohdallesi, se olisi nyt kaikista tärkein asia tässä tilanteessa.- 21+?
Jos Jeesukselta ihminen pyytää syntejään ja rikoksiaan anteeksi, tuleeko hänestä sitten minkä suunnan lestadiolainen ?
kertokaapas tällainen pieni yksityiskohta !
- jaakoppiko
Onko täällä todella joku sellainen joka sanoo tosissaan, tai yleensä on sitä mieltä, että Jumala vihaa naapurin "eesauta" ja rakastaa minun "jaakobiani" ?
onko ?
oletteko todella noin pimeitä ymmärrykseltänne vai leikittekö vain ? Ilmeisen vaikea on ymmärtää Vapahtajan teon valtavuus! Vaikka vähän ymmärtäisikin, että pitäisi vielä uskoa?
Jos Jeesus on koko maailman Vapahtaja, niin sen maksuhinnan ulkopuolella ei voi olla ketään. Kun ihminen kääntyy syntielämään ja hylkää sen rauhan ja ilon, jonka Jumala antaa, sellainen ihminen siirtyy itse sen pelastuksen ulkopuolelle siksi aikaa, kun haluaa palvella omaa lihaansa ja sielunvihollista.- näin se on
Itsekeskeinen ihmisparka pyrkii aina monopolisoimaan Jumalan vain oman
ryhmäkunnan käyttöön.
Onneksi Jumala on kaikkivaltias, eikä ole komennetavissa minkään lahkon
juoksupojaksi.
Hän näkee sydämeen ja ilmestyy aina siellä, missä häntä kaivataan:
"Hartaasti minä odotin Herraa. Hän kumartui minun puioleeni ja kuuli minun
huutoni.
Hän nosti minut ylös turmion kuopasta... ja astti minun jalkani autuuden kalliolle."
Lestadiolainenkin voi kokea tämän, kun vain nöyrtyy ja luopuu itserakentamastaan opista. - saarelma<3
näin se on kirjoitti:
Itsekeskeinen ihmisparka pyrkii aina monopolisoimaan Jumalan vain oman
ryhmäkunnan käyttöön.
Onneksi Jumala on kaikkivaltias, eikä ole komennetavissa minkään lahkon
juoksupojaksi.
Hän näkee sydämeen ja ilmestyy aina siellä, missä häntä kaivataan:
"Hartaasti minä odotin Herraa. Hän kumartui minun puioleeni ja kuuli minun
huutoni.
Hän nosti minut ylös turmion kuopasta... ja astti minun jalkani autuuden kalliolle."
Lestadiolainenkin voi kokea tämän, kun vain nöyrtyy ja luopuu itserakentamastaan opista.Lestadiolainenkin voi kokea tämän, kun vain nöyrtyy ja luopuu itserakentamastaan opista -Näin se on.
Aamen.
Monet lestadiolaiset ovat luopuneetkin.
Esikoisuudessa on paljon hyvää, oikeata ja säilytettävää. Siellä on paljon yksin Herraan Jeesukseen uskovia kristityitä, joiden taival uutta kotimaata kohti kulkee sillä Valtatiellä, jolta tyhmäkään ei eksy.
Tule, Herra Jeesus! - teu.
saarelma<3 kirjoitti:
Lestadiolainenkin voi kokea tämän, kun vain nöyrtyy ja luopuu itserakentamastaan opista -Näin se on.
Aamen.
Monet lestadiolaiset ovat luopuneetkin.
Esikoisuudessa on paljon hyvää, oikeata ja säilytettävää. Siellä on paljon yksin Herraan Jeesukseen uskovia kristityitä, joiden taival uutta kotimaata kohti kulkee sillä Valtatiellä, jolta tyhmäkään ei eksy.
Tule, Herra Jeesus!Kysyn kuitenkin mikä on se valtatie Nimeltä'än Jolta tyhmäkään ei eksy .
Onko se lährlläkään sitä Kuninkaan tuietä joka kulki halki Israelin .
Ekyptistä Damaskoon . ennen muinoin ..
Jota pitkin kulki Assyyrialäiset ,hyökätessään Ekyptiin
ja päin vastoin , tätä tietä kulki kerran eräs Asyyrian kuninkas
jonka tarkoitus oli tuhota Israelin kansa , hänellä oli armeija joka
oli 250.000 miestä , Herrauttoi sillosta Israelilaista johtajaa , siksi
yksi aino enkeli yöllä tappia 185.000 sotilasta ja hyökkäyksestä ei
tullut mitään , sotapäällilkön oli palattava Assyyriaan kotomaassa
sotapäällikkö oli mennyt temppeliin Rukoilemaan kun sinne tuli
kaksi sen setken sotilasta , eikä aikaakaan kun he olivat katkaisseet
p'äälliköältä' kaulan , Niin nämä miehet poistuivat , keräsivät tavaroitaan
ja lähtuivät maan pakoon , siitä serasi heidän takaa-ajo jaka pä'ättyi
noin ikuukauden päästä , että heidät oli sittemmin listitty.. .
TÄMÄ TIE OLI MYÖS SILLOIN NÄYTTÄMÄN . KUN HOVIHERRA PALASI
KOTIIN . HÄN OLI KÄYNYT JERUSALEMISSA RUKOILEMASSA . Ja oli
myös ostanut Raamatun joka oli ollut myytävänä jollakin TOORAN tekijällä
siihen astioli mennyt hyvin hän oli saanut Rukoilla ja ostaa Raamatun , mutta
Jotain hän vielä' halusi , hän halusi tulla kastetuksi , ja rukoili , Herra kuuli
ja herätti Filuppuksen , Enkeli olähetettiin Hänen luo joka selitti että Kuninkaan
tiellä oli Kuusialainen Hoviherra koti matkalla ja Herran henki käviheihin kiinni
ja vain tuokasus kului kun Samariasta lensi Filippus pienen matkanpäähän eteen
että he voivat saada näköesteen Filippukselle oöli selitetty lentomatkan aikana
tämän matkan tarkoitus. enkelin ohje oli mene tielle kuuntele mistä hoviherra lukee
filippus kuuli Jesajaa se oli , ja kysyi ymmärrätkö mitä luet Hoviherra sanoi , kuinka
voisin ymmärtää kun kukaan ei opasta.. ehkä sinä voit ja Filippus kutsuttiin vaunuun
he kertasivat nopeasti eripaikkoja , ja hoviherra huomasi tien varressa vettä kysyen
ei kai mikään estä miua kasettamasta , Filippus toi muutaman seikan esiin , jotka '
EI OLLEET ESTEITÄ HOVIHERRA RUKOILI SYNTEJÄÄN ANTEEKSI , JA LUPASI
USKOA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN . NIIN FILIPPUS KASTOI HÄNET .
Nyt oli hoviherran matka onnistunut ,,filippus keräsi muutan vaattensa , ja Herran Henki tarttui häneen Ja vei hänet välimeren rannalla olevaan kaupunkiin josta
kulki jalan pohjoiseen ja pikkuhiljaa aina välillä julistaen Evankeliumia .
Mutta toisaalla palasi Hoviherra kuusiaan ja oli onnellinen hän oli kasettu ja
hän sai olla varma pelastumisesta .-
Myöhemmin Filippus saavutti Kesareaan , ja asettui sinne siellä hänet tunnettiin
evankelistana ympäri maakunnan , tämä mies oli se Filippus joka oli aiemmin
ensin määritetty Diakoniksi , mutta kun hänellä oli evankeliomisen armolahja
hänet pian laitettiin saarnaajaksi .
- teu.
Ihmekö tuo ,Raamattusanoo jossa kinkohtaa että Veri on on eläimen sielu .
Siis älkää eläintä ennen kuin siitä laskettu veri pois. joaka on niiden silu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3234227Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3242608- 702261
- 821919
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4201671MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311449Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2121291Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku261269"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341212- 661163