Fevarin

Masentunut 84

Onko kenelläkään kokemuksia tämän lääkkeen käytöstä? Itse aloin käyttää Fevarinia heinäkuun alussa ja minusta se on tehonnut aika hyvin.

6

3143

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö82

Mä oon kans syöny pari kuukautta Fevarinia, ainut huono asia minkä oon huomannu on se että ruokahalu meneeEhkä paras masennuslääke mitä mulla on ollu. Oon kokeillu Seromexia, Cipramilia ja Remeronia aikaisemmin.

• Trubadurix

Hei!
        Mie sain Fevarin-reseptin syöpähoitojen aikaiseen masennukseen ja olen sen jälkeen syönyt sitä lähes tauotta jo viisi vuotta. Nykyisin annos on pieni, mutta heti jos jätän sen pois, itkuisuus ym. oireet palaavat.
        Miun mielestä se on tosi hyvin toimivaa (vaikutushan alkaa tosin hitaasti eli vasta parin-kolmen viikon kuluttua aloittamisesta). Ruokahalu ei ole hävinnyt (valitettavasti...), enkä ole huomannut muitakaan haittavaikutuksia kuin kalliin hinnan. Olen kiinnittänyt huomiota siihen, miten moni tuttavapiirissä on vaihtanut mielialalääkettä kerta toisensa jälkeen ja aina on jos vaikka mitä ongelmia. Fevarinin kanssa ei mitään.

• Psykiatri
        Trubadurix kirjoitti:

Hei!
        Mie sain Fevarin-reseptin syöpähoitojen aikaiseen masennukseen ja olen sen jälkeen syönyt sitä lähes tauotta jo viisi vuotta. Nykyisin annos on pieni, mutta heti jos jätän sen pois, itkuisuus ym. oireet palaavat.
        Miun mielestä se on tosi hyvin toimivaa (vaikutushan alkaa tosin hitaasti eli vasta parin-kolmen viikon kuluttua aloittamisesta). Ruokahalu ei ole hävinnyt (valitettavasti...), enkä ole huomannut muitakaan haittavaikutuksia kuin kalliin hinnan. Olen kiinnittänyt huomiota siihen, miten moni tuttavapiirissä on vaihtanut mielialalääkettä kerta toisensa jälkeen ja aina on jos vaikka mitä ongelmia. Fevarinin kanssa ei mitään.

Fevarin aiheuttaa yhtä paljon sivuvaikutuksia kuin muutkin SSRI-lääkkeet. Sivuvaikutukset voivat olla erityyppisiä eli vatsaoireita enemmän ja seksihaittoja vähemmän kuin muilla SSRI-lääkkeillä.

Fevarinin suurin haitta ovat yhteisvaikutukset. Se nostaa huimasti monien lääkkeiden pitoisuuksia. Siksi Fevarinin käytöstä pitää ehdottomasti kertoa aina hoitavalle lääkärille ja apteekissa.

• mies25
        Psykiatri kirjoitti:

Fevarin aiheuttaa yhtä paljon sivuvaikutuksia kuin muutkin SSRI-lääkkeet. Sivuvaikutukset voivat olla erityyppisiä eli vatsaoireita enemmän ja seksihaittoja vähemmän kuin muilla SSRI-lääkkeillä.

Fevarinin suurin haitta ovat yhteisvaikutukset. Se nostaa huimasti monien lääkkeiden pitoisuuksia. Siksi Fevarinin käytöstä pitää ehdottomasti kertoa aina hoitavalle lääkärille ja apteekissa.

Minä tulin fevarinista kiukkuiseksi,aggressiiviseksi ja välinpitämättömäksi, joten minulle se ei sopinut.

• Trubadurix
        mies25 kirjoitti:

Minä tulin fevarinista kiukkuiseksi,aggressiiviseksi ja välinpitämättömäksi, joten minulle se ei sopinut.

Heip...
        Hyviä huomioita. Ehkä minun kokemukseni eivät ole esimerkiksi sopivia, koska joudun koko ajan syömään myös vahvoja särkylääkkeitä, jotka kovettavat vatsaa. Seksiin ei Fevarin ole vaikuttanut ja yhtä kiltti ja välinpitävä (liikaakin...) olen siitä huolimatta.
        Toivoisin tosiaan, että se vahvistaisi muiden lääkkeiden vaikutusta. Itse en ole huomannut muuta kuin mahdollisen virtsaretention (siis ettei pysty pissamaan normaalisti).
        Mutta eikös kaikista lääkkeistä pidä aina sanoa lääkärille? Yhteisvaikutus esim. juuri virtsaretention muodossa saattaa olla yllättävä ja yhtäkkiä saatat päätyä kotiin vaikka kestokatetrin kanssa! Vaikka oireisiin auttaisi vain yhden lääkkeen vaihtaminen tai annostuksen muuttaminen.

• Anonyymi
        Trubadurix kirjoitti:

Heip...
        Hyviä huomioita. Ehkä minun kokemukseni eivät ole esimerkiksi sopivia, koska joudun koko ajan syömään myös vahvoja särkylääkkeitä, jotka kovettavat vatsaa. Seksiin ei Fevarin ole vaikuttanut ja yhtä kiltti ja välinpitävä (liikaakin...) olen siitä huolimatta.
        Toivoisin tosiaan, että se vahvistaisi muiden lääkkeiden vaikutusta. Itse en ole huomannut muuta kuin mahdollisen virtsaretention (siis ettei pysty pissamaan normaalisti).
        Mutta eikös kaikista lääkkeistä pidä aina sanoa lääkärille? Yhteisvaikutus esim. juuri virtsaretention muodossa saattaa olla yllättävä ja yhtäkkiä saatat päätyä kotiin vaikka kestokatetrin kanssa! Vaikka oireisiin auttaisi vain yhden lääkkeen vaihtaminen tai annostuksen muuttaminen.

jamalin saunakylässä syödään pameja
        t jatkuva syyttelijä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8690
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2499
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2307
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      38
      2262
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      186
      1779
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      96
      1775
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1610
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1177
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      8
      1066
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1056
    Aihe