Hei!
Olen syönyt viikon tuota kyseistä lääkettä ja voin niin pahoin, väsyttää ihan hirveesti, olo on sekava, huimaa, pyörryttää ja herään joka yö 4 aikaan ja en saa enään unta. Onko nämä ihan tavallisia sivuoireita ja meneekö nämä oireet pian pois? Vielä erittäin tärkeä kysymys, lihottaako tämä lääke? Masentuisin vielä enemmän, jos alkaisin lihoomaan. Ainoa keino mistä saan lohtua on liikunta ja se, että olen hyvässä fyysisessä kunnossa. Kiitos kaikille vastanneille.
Efexor depot 75mg
35
6971
Vastaukset
- Happy angel
Heippa!
Minä söin efexor depot 75 mg:sta 6kk ja olen sitä juuri lopettamassa efexor 37,5 mg:lla.Kärsin paniikkioireista ja sitä myöten oli tullut kova ahdistus ja masennus. Alussa minulla oli aivan samanlaisia oireita ja lisäksi suun kuivuminen -> kauhea jano. Oireet menivät minulla parissa viikossa ohitse. Mutta jos sinulla eivät mene, niin mene ihmeessä takaisin lääkäriin. Lääkkeet eivät ilmeisemmin sovi sinulle. Niin minua neuvottiin.
Minä lihoin kuurin aikana 7 kg, mutta luulen että suurin syy oli ruokailutottumuksissani. Mutta olo hoidon aikana oli niin mahtava, että eivät nuo lisäkilot haitanneet. Nyt vaan kiloja karistamaan.
Mutta nyt lopettamisen aikana minulla on ollut kauhea pahoinvointi ja huimaus... kyselenkin teiltä muilta, että onko teillä ollut samanlaisia oireita lopettamisen aikana? Ja kuinka kauan kestäneet? Vielä olisi huomenna yksi nappi otettava. Ja toivottava että paniikkikohtaukset ym. ovat taakse jäänyttä elämää... - Psykiatri
Vaikuttavat suhteellisen tavanomaisilta sivuvaikutuksilta, mutta jos ne jatkuvat selvästi yli viikon aloittamisen jälkeen, on lääkkeen vaihtamista harkittava. Toinen haluaa vaihtaa nopeammin kuin toinen, se on yksilöllistä.
Efexor on painonnousun suhteen yleensä melko neutraali, pikemminkin laskee painoa kuin nostaa. - Masentunut äiti
Johtuuko lihoominen yleensä aineenvaihdunnan muutoksesta vai lääkkeen aiheuttamasta makeen himosta tai lisääntyneestä ruokahalusta?
Aiheuttaako efexor depot muutoksia seksin suhteen? Vaikka ei tässä nyt niin aktiiviseksi itseänsä tunne, kun on yrjö kurkussa jatkuvasti, mutta ajattelin, et jospa vielä piristyisin ajan myötä.- Happy Angel
Minulla efexor vaikutti siihen, että orgasmin saaminen kesti pidempään. Mutta minua tai meitä ainankin helpotti se, että kumppanini tiesi sen. Sitten ei itsekkään sitä jännittänyt. Mutta muuten olo oli niin hyvä, että eipä se minua/meitä haitannut.
- elli
yritä jaksaa, alkuoireet voivat olla myös viesti siitä että lääke menee "perille". Itse olen vuosia sitten kokeillut n. 10 masennuslääkettä ilman sen kummempaa tehoa. Kokeilut lopetettiin, silloin oli puhetta markkinoille tulossa olevasta venlafaksiinista jota silloin ei siis vielä saanut. Sinnittelin välivuodet ja pärjäsin ok, kunnes iski taas ahdistus ja pelkäsin putoavani masennukseen. Olen nyt syönyt Efexor depot 75 mg puolisen vuotta ja olen tosi tyytyväinen. Eka lääke, joka saa huolten pyörimisen mielessä jotensakin siedettävään tasoon, ja jaksan hyvin töissä ja kotona.
Seksielämä on aktivoitunut Efexorin aloittamisen jälkeen. Tunnen, että olen kaikin tavoin virkeämpi. Tietysti silloin, kun alkuoireet ovat päällä, ei jaksa tehdä muuta kuin voida huonosti. Mutta ei se viikkoa kauempaa kestä. Minulla putosi paino 3 kg ekan kahden viikon aikana (sain joulukilot pois, haa!) eikä ruokahalu ole lisääntynyt missään vaiheessa, on hyvin normaali. Itse asiassa ahdistuneisuudesta ja alavireisyydestä johtuva iltasyöpöttely on vähentynyt joten paino on helpompi pitää kurissa. Kaikkea hyvää sinulle :) - Masentunut äiti
Kiitos kaikille vastaajille. Heräsin eilen aamulla ekaa kertaa heräämättä yöllä ja eilinen päivä meni ilman pahempia pahoinvointeja ym. oloja. Ilmeisesti pahimmat oireet on takanapäin. Olo on aivan ihana ja energinen. Elämänilo, here I come :). Voimia kaikille ja hyvää syksyä.
- hullu
Söin Seronilia monta vuotta ja lihoin aivan järjettömästi.
Aloitin joskus helmikuussa efexorin ja nyt olen siitä
asti laihtunut lähes 15 kiloa! Että mulla kävi näin.
silloin kun aloitti nuo lääkkeet, tuntui kuin olisi polttanut kamalasti pilveä. Että ei se pilven vetäminen nyt mitään juhlaa ole. Ihan pihalla tuntui alkusi olevan, mutta se tasoittuu siitä.
Mutta muistakaa syödä säännöllisesti lääkkeet. Muuten iskee vieroitusoireet ja silloin olo on aivan kammottava. Oli ainakin minulla.- viuviu
kiitos kaikille,jotka on kirjotelleet tästä asiasta.itse otin juuri ekan efexor 75mg.antaa toiveita,kun saa lukea lääkkeen auttaneen muita.ehkä mullakin tuska helpottaa muutenkin kuin rajulla liikunnalla hetkeks ja kolmiolääkkeellä.voimia ja ulkoilkaa,siitä on monenlaista hyötyä.
- mobi
viuviu kirjoitti:
kiitos kaikille,jotka on kirjotelleet tästä asiasta.itse otin juuri ekan efexor 75mg.antaa toiveita,kun saa lukea lääkkeen auttaneen muita.ehkä mullakin tuska helpottaa muutenkin kuin rajulla liikunnalla hetkeks ja kolmiolääkkeellä.voimia ja ulkoilkaa,siitä on monenlaista hyötyä.
Onpa hienoa nähdä vähän positiivisempiakin kirjoituksia. Vierailin äsken toisill sivuilla ja siellä haukuttiin efexoria niin paljon, että rupes hirvittään.
Olen itse syönyt sitä noin puoli vuotta ja olen ollut todella tyytyväinen. Ainut heikkous on, että myös minulta on tuo orkku ollut vähän kateissa.
- minä
Ninä aloitin efexorin tiistaina eli neljä päivää olen niitä syönyt. Olen todella väsynyt ollut koko viikon ja ekat kaksi päivää tuntui kuin olisi ollut ihan sekaisin, hereillä kun pysyi niin tuntui ettei mitään pysty kuitenkaan tekemään.. Nyt vähän pirteempi, mutta silmät vähän arat ja päätä sattuu, tavallisia sivuoireita luulisin. Eilinen oli kuitenkin taas kamala kun join kaksi siideriä niin tuli kamala ahdistuskohtaus ja itkin tuntikausia ja sitten xanoreilla nukkumaan.
Olisi tosi kiva kuulla muiden kokemuksia efexorista ja sitten vielä, että onko ne viekkarit todella niin pahat kun huhutaan.
Kiitos jos joku kerkiää auttaa minuukin.- viuviu
efexoria nyt ottanu kahtena päivänä,pää on tukkosen tuntunen ja ajatus tahmoo.kirjotan tänne lisää heti kun tulee jotain muutosta puoleen tai toiseen.kiva lukea kun joku toinenki pähkäilee samoja asioita.kirjottelethan myöhemminki.vointeja.
- Masentunut äiti
viuviu kirjoitti:
efexoria nyt ottanu kahtena päivänä,pää on tukkosen tuntunen ja ajatus tahmoo.kirjotan tänne lisää heti kun tulee jotain muutosta puoleen tai toiseen.kiva lukea kun joku toinenki pähkäilee samoja asioita.kirjottelethan myöhemminki.vointeja.
Olen syönyt nyt lääkettä muutaman viikon ja olo on hyvin "tasainen". Ei kauheesti hetkauta mikään suuntaan tai toiseen. Osaan iloita kuitenkin ja muutenkin olen kuulema iloisempi. Lääkkeen ottamisesta n. tunnin ajan on aika paha olo vieläkin ja päätä särkee, mutta ne menee ohi ja loppupäivä menee ihan hyvin. Alkoholin nauttiminen ei vaikuta minulla mitenkään. Tosin en ole suuria määriä juonukaan. Orkku on aika vaikee saada. Että semmoista, jatkoja vain juuri lääkkeen aloittaneille, kyllä se siitä :).
- minä
Masentunut äiti kirjoitti:
Olen syönyt nyt lääkettä muutaman viikon ja olo on hyvin "tasainen". Ei kauheesti hetkauta mikään suuntaan tai toiseen. Osaan iloita kuitenkin ja muutenkin olen kuulema iloisempi. Lääkkeen ottamisesta n. tunnin ajan on aika paha olo vieläkin ja päätä särkee, mutta ne menee ohi ja loppupäivä menee ihan hyvin. Alkoholin nauttiminen ei vaikuta minulla mitenkään. Tosin en ole suuria määriä juonukaan. Orkku on aika vaikee saada. Että semmoista, jatkoja vain juuri lääkkeen aloittaneille, kyllä se siitä :).
Tää on kyllä kiva kun ihmiset saa kirjoitella lääkekuulumisia tällasilla sivuilla, ei näistä niin helppo ole kenenkään kanssa jutella kasvotusten. Ja kun ei kaveripiirissä muut natusta tällasia pillereitä niin ei voi kokemuksia ja tuntemuksia vaihtaa.
Olo on kyllä ollut ihmeen tokkurainen ja välillä tuntuu kun olisi aineissa, mutta pikku hiljaa aina tasaantuu. Olen myös ollut aika kiree, viikonloppu meni kyllä ihmeen hyvin, mutta eipä sitä uskalla paljoo biletellä ennen kun elimistö tottuu tähän.
Pää on koko ajan kipee ja silmät aika herkät valolle.
Onko kellään kokemusta, että miten pian se painon nousu tai lasku alkaa näkymään?? Vähän jännää kuin päin käy.
Kirjoitellaan.. - Syksylintu
minä kirjoitti:
Tää on kyllä kiva kun ihmiset saa kirjoitella lääkekuulumisia tällasilla sivuilla, ei näistä niin helppo ole kenenkään kanssa jutella kasvotusten. Ja kun ei kaveripiirissä muut natusta tällasia pillereitä niin ei voi kokemuksia ja tuntemuksia vaihtaa.
Olo on kyllä ollut ihmeen tokkurainen ja välillä tuntuu kun olisi aineissa, mutta pikku hiljaa aina tasaantuu. Olen myös ollut aika kiree, viikonloppu meni kyllä ihmeen hyvin, mutta eipä sitä uskalla paljoo biletellä ennen kun elimistö tottuu tähän.
Onko kellään kokemusta, että miten pian se painon nousu tai lasku alkaa näkymään?? Vähän jännää kuin päin käy.
Kirjoitellaan..Hei, Minulla on ollut vuosikausia käytössä Cipramil. Sen väsyttävä vaikutus alkoi ottaa päähän kesällä ja kysyin jotain piristävämpää. Niinpä sain Efexoria.
Nyt olen epävarma kannattaako kuitenkaan aloittaa? Lääkkeen vaikutuksista lukiessani epäilyttää. Ja mitä ahkerammin netin uumenista tietoa etsii, sen järkyttävämmältä tuntuu.
Kiitos teille kaikille kun kirjoitatte tuntemuksistanne. Pirteyttä syksyyn! - minä
Syksylintu kirjoitti:
Hei, Minulla on ollut vuosikausia käytössä Cipramil. Sen väsyttävä vaikutus alkoi ottaa päähän kesällä ja kysyin jotain piristävämpää. Niinpä sain Efexoria.
Nyt olen epävarma kannattaako kuitenkaan aloittaa? Lääkkeen vaikutuksista lukiessani epäilyttää. Ja mitä ahkerammin netin uumenista tietoa etsii, sen järkyttävämmältä tuntuu.
Kiitos teille kaikille kun kirjoitatte tuntemuksistanne. Pirteyttä syksyyn!Toi on aika tuttu fiilis, mä viikko sitten painiskelin ton saman ongelman kanssa ja xanoreita popsien lueskelin näitä kaikkia sivuja ja itku tuli kun nää pelottaa lähes koomaan!!
En mä tiedä kannattaako ja tuskin tietää kukaan kun vaikutus aina niin kamalan yksilöllistä.
Alku on ollu oikeesti vaikeeta ja nukuttanut koko ajan ym oireita.. Tänä aamuna en nukahtanut työmatkalla niinkuin aina ennen ja nyt on niin pirtsakka fiilis, että pelottaa kun yleensä kun tää pikku maanisuus iskee niin kohta tulee väsy, itku ja tuntuu, ettei osaa vaatteita pukea. Mä oon asiakaspalveluammatissa ja nyt otan taas asiakkaita kymmenen minuutissa enkä meinaa pöksyissä pysyä.
Tää on ihana kun voi tänne kirjoittaa voinnistaan.
Mimmoisiin oireisiin te muut ootte efexoria saanut?
Koita ottaa ihan rauhallisesti ja onhan se lääkäri sun parasta ajatellut lääkkeet määrätessään..Murehditaan ennemmin sitten lopettaessa, että mimmoiset viekkarit tulee... :) - Masentunut äiti
minä kirjoitti:
Kirjoitellaan..Monet on ilmeisesti saanut ko. lääkettä paniiikkihäiriöihin, itselläni ei ole kyse sellaisesta vaan pitkäaikaisesta masennuksesta, elämänilon kadottamisesta. Haen lääkkeestä apua mielialan tasaamiseen ja sitä kautta "järkevään" ajatteluun ja ehkäpä positiviisempaan asenteeseen.
Näin uskonkin käyvän jo näillä lääkemäärillä (ajalla) mitä olen lääkettä syönyt. Kun on siellä pohjalla, siltä on vaikea nousta ylös omin voimin, joskus... Eli positiivinen kokemus alkuvaikeuksista toivuttuani on lääke tuonut.
Lihomista ei ole tapahtunut, eikä laihtumista. Ei ole vaikuttanut syömiseen, ruokahaluun yleensä, eikä turvota. Sanoin lääkärille, että jos lääke lihottaa kovin, masennun entisestään ja hän väitti ettei tämän lääkkeen pitäisi kauheesti vaikuttaa lihottavasti. Mutta kuten monet tuolla kertoo kokemuksiaan, hirvittää minuakin, mutta toistaiseksi ei ole vaikuttanut lihottavasti. Päänsärky on oire mikä näyttää jatkuvan :/. - minä
minä kirjoitti:
Toi on aika tuttu fiilis, mä viikko sitten painiskelin ton saman ongelman kanssa ja xanoreita popsien lueskelin näitä kaikkia sivuja ja itku tuli kun nää pelottaa lähes koomaan!!
En mä tiedä kannattaako ja tuskin tietää kukaan kun vaikutus aina niin kamalan yksilöllistä.
Alku on ollu oikeesti vaikeeta ja nukuttanut koko ajan ym oireita.. Tänä aamuna en nukahtanut työmatkalla niinkuin aina ennen ja nyt on niin pirtsakka fiilis, että pelottaa kun yleensä kun tää pikku maanisuus iskee niin kohta tulee väsy, itku ja tuntuu, ettei osaa vaatteita pukea. Mä oon asiakaspalveluammatissa ja nyt otan taas asiakkaita kymmenen minuutissa enkä meinaa pöksyissä pysyä.
Tää on ihana kun voi tänne kirjoittaa voinnistaan.
Mimmoisiin oireisiin te muut ootte efexoria saanut?
Koita ottaa ihan rauhallisesti ja onhan se lääkäri sun parasta ajatellut lääkkeet määrätessään..Murehditaan ennemmin sitten lopettaessa, että mimmoiset viekkarit tulee... :)Mä oon nyt niin oudossa feeliksessä, että pitäisi päästä juoksee joku maratoni tms!!! Pelottaa kamalasti se uupuminen. Tai mitä jos oon tällanen efexorin takia ja oon näin pirtee joka päivä, ei tällaista jaksa vaikka olisi kuinka hullu!! Päivä on mennyt niin hurahtaen, että aina kun katson kelloa huomaan tunnin hujahtaneen.. En mä kyllä tästä päivästä mitään muista, en mitään mimmosia asiakkaita on käynyt.
Kertokaa kuulumisia, etten mä ole ainoa joka kirjoittaa tänne..ei mua kukaan loputtomiin jaksa kuunnella!!! - Masentunut äiti
minä kirjoitti:
Mä oon nyt niin oudossa feeliksessä, että pitäisi päästä juoksee joku maratoni tms!!! Pelottaa kamalasti se uupuminen. Tai mitä jos oon tällanen efexorin takia ja oon näin pirtee joka päivä, ei tällaista jaksa vaikka olisi kuinka hullu!! Päivä on mennyt niin hurahtaen, että aina kun katson kelloa huomaan tunnin hujahtaneen.. En mä kyllä tästä päivästä mitään muista, en mitään mimmosia asiakkaita on käynyt.
Kertokaa kuulumisia, etten mä ole ainoa joka kirjoittaa tänne..ei mua kukaan loputtomiin jaksa kuunnella!!!Joo, mulla on ihan samanlaisia kokemuksia. En muista mitään. Ihankuin lähimuisti olisi kadonnut. Tai jurrissa olisi ollut tms. Hajamielinen proffessoori. Se on hieman kyllä lievittynyt alkuajoista, onneksi. Saisin varmaan potkut, kun kyselen jatkuvasti samoja asioita.
- minä
Masentunut äiti kirjoitti:
Monet on ilmeisesti saanut ko. lääkettä paniiikkihäiriöihin, itselläni ei ole kyse sellaisesta vaan pitkäaikaisesta masennuksesta, elämänilon kadottamisesta. Haen lääkkeestä apua mielialan tasaamiseen ja sitä kautta "järkevään" ajatteluun ja ehkäpä positiviisempaan asenteeseen.
Näin uskonkin käyvän jo näillä lääkemäärillä (ajalla) mitä olen lääkettä syönyt. Kun on siellä pohjalla, siltä on vaikea nousta ylös omin voimin, joskus... Eli positiivinen kokemus alkuvaikeuksista toivuttuani on lääke tuonut.
Lihomista ei ole tapahtunut, eikä laihtumista. Ei ole vaikuttanut syömiseen, ruokahaluun yleensä, eikä turvota. Sanoin lääkärille, että jos lääke lihottaa kovin, masennun entisestään ja hän väitti ettei tämän lääkkeen pitäisi kauheesti vaikuttaa lihottavasti. Mutta kuten monet tuolla kertoo kokemuksiaan, hirvittää minuakin, mutta toistaiseksi ei ole vaikuttanut lihottavasti. Päänsärky on oire mikä näyttää jatkuvan :/.Mulla ei ole vielä tehty tarkkaa diagnoosia, lähete on psyk. polilla ja yleislääkäriltä tulee arvauksia. Aloitettiin ahdistuneisuushäiriöllä ja sitten paniikkihäiriönoireita.. stressi- ja traumaperäistä häiriötä ja nyt ollaan sitten pitkäaikaisesta hoitamattomasta masennuksesta poikineesta kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä.. Mitähän mä seuraavaksi saan.
- viuviu
viides päivä efexoria menossa,väsymystä on,tänäänki meni torkkuessa pitkälle iltapäivään.jaksoin kuitenki käydä hikoilemassa salilla.hyvä minä.olo on hieman sekava,turtunut.ruokahalut ennallaan.seurataan tilannetta.kiitos kaikille kirjoittajille.ootte upeita.
- minä
Huiih.. miten syksyinen aamu.
Ootteko te huomannut, että kun käy lääkärissä tms näistä asioista niin saa ns. luvan olla sairas, ennen sitä on vaan ajatellut olevansa erilainen persoona kuin muut ja vuosien mittaan on oppinut jo hyväksymäänkin masennuksen, luullut sen jollain sairaalla tavalla kuuluvan elämään ja, että sillä on jotenkin oikeus välillä hukuttaa. Mutta musta tuntuu, että mä oon jotenkin huonompi nyt.. voi kyllä johtua tosta syksystäkin ja uudet lääkkeet jne.. Poikaystävä kyllä on sanonut, että ennen mitään lääkitystä olin paremmassa kunnossa.
En mä tiedä, mutta on se oikeessa..- Syksylintu
Syksy varmaan vaikuttaa ja kun aurinkoa ei näy. Kunhan uudet lääkkeet kunnolla vaikuttavat niin kyllä se siitä. Anna itsellesi aikaa toipua!
- minä
Syksylintu kirjoitti:
Syksy varmaan vaikuttaa ja kun aurinkoa ei näy. Kunhan uudet lääkkeet kunnolla vaikuttavat niin kyllä se siitä. Anna itsellesi aikaa toipua!
Tuntuu niin hyvältä kun saa tollaista palautetta, KIITOS!! Toivottavasti tästä ryhmästä on muillekkin apua.
TÄNÄÄN ON PAHA PAHA OLO!!! Mutta niin se heittelee, eilenhän leijuin pilvissä ja tohelsin. - Pellervo
minä kirjoitti:
Tuntuu niin hyvältä kun saa tollaista palautetta, KIITOS!! Toivottavasti tästä ryhmästä on muillekkin apua.
TÄNÄÄN ON PAHA PAHA OLO!!! Mutta niin se heittelee, eilenhän leijuin pilvissä ja tohelsin.Mulla alkaa Efexor huomenna. Toisilla tuntuu auttavan masennukseen ja toisilla on noita sivuvaikutuksia. Kirjoituksissa on kuitenkin positiivinen sävy eli mullakin on vielä toivoa. Toivottavasti lääkekokeilut olisi nyt loppuneet. Mulla ainakin sää tai esim. hyvä palaute joltain asiakkaalta vaikuttaa masennukseen kovasti. Vahinko, että aurinko ei syksyllä aina paista ja palautteita ei sohvalla maatessa ei saa.
- minä
Pellervo kirjoitti:
Mulla alkaa Efexor huomenna. Toisilla tuntuu auttavan masennukseen ja toisilla on noita sivuvaikutuksia. Kirjoituksissa on kuitenkin positiivinen sävy eli mullakin on vielä toivoa. Toivottavasti lääkekokeilut olisi nyt loppuneet. Mulla ainakin sää tai esim. hyvä palaute joltain asiakkaalta vaikuttaa masennukseen kovasti. Vahinko, että aurinko ei syksyllä aina paista ja palautteita ei sohvalla maatessa ei saa.
Älä jännitä aloittamista, se ehkä eniten tekee sivuvaikutuksia.. Kuitenkin psyyke tekee siinäkin suhteessa tepposia. Mä oon miettinyt myös noita vierotusasioita.. Psyk.polilla sanottiin kun kyselin niistä, ettei tiedetä yhtään tapausta jossa pahat viekkarit. Mulla varmaan joudutaan annosta nostaa kohta kun oon pari viikkoa syönyt ja ei oo ihan toivottavaa tulosta.
Alkoholin kanssa tulee lieviä ahdistus oireita mullekkin..tai oikeestaan eka kerran kun efexorin kanssa join KAKSI siideriä niin sain puolen tunnin itkukohtauksen ja en pystynyt liikkumaan..
Aika pelottavaa..
VOi hyvin ja ole reipas!! - Syksylintu
minä kirjoitti:
Älä jännitä aloittamista, se ehkä eniten tekee sivuvaikutuksia.. Kuitenkin psyyke tekee siinäkin suhteessa tepposia. Mä oon miettinyt myös noita vierotusasioita.. Psyk.polilla sanottiin kun kyselin niistä, ettei tiedetä yhtään tapausta jossa pahat viekkarit. Mulla varmaan joudutaan annosta nostaa kohta kun oon pari viikkoa syönyt ja ei oo ihan toivottavaa tulosta.
Alkoholin kanssa tulee lieviä ahdistus oireita mullekkin..tai oikeestaan eka kerran kun efexorin kanssa join KAKSI siideriä niin sain puolen tunnin itkukohtauksen ja en pystynyt liikkumaan..
Aika pelottavaa..
VOi hyvin ja ole reipas!!Hei,
Olen syönyt nyt viikon Efexoria ja olen tyytyväinen lääkkeeseen. Sivuoireet olivat ensimmäisenä päivänä päänsärky ja huono olo. Toisena päivänä pelkkä päänsärky. Mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään.
Alkoholin käyttö ei minuun ole vaikuttanut sen omituisemmin kuin ennenkään. ;)
Olo on todella hyvä. Toivottavasti jatkuukin näin. Turhaan pitkitin lääkkeen aloittamista.
Hyvää syksyä kaikille! - viuviu
Pellervo kirjoitti:
Mulla alkaa Efexor huomenna. Toisilla tuntuu auttavan masennukseen ja toisilla on noita sivuvaikutuksia. Kirjoituksissa on kuitenkin positiivinen sävy eli mullakin on vielä toivoa. Toivottavasti lääkekokeilut olisi nyt loppuneet. Mulla ainakin sää tai esim. hyvä palaute joltain asiakkaalta vaikuttaa masennukseen kovasti. Vahinko, että aurinko ei syksyllä aina paista ja palautteita ei sohvalla maatessa ei saa.
kokeilemalla tietää mitä tapahtuu.itse olen syönyt nyt 12 vrk efexoria tuskaisuuteen ja ahdistukseen ym. olo on turtunut ja väsymystä on ollut.kuitenki parempaa kuin ennen.
alkoholista olen pidättynyt toistaseks.
tsemppiä kovasti aloittajalle.kerro sitten miten menee. - viuviu
Syksylintu kirjoitti:
Hei,
Olen syönyt nyt viikon Efexoria ja olen tyytyväinen lääkkeeseen. Sivuoireet olivat ensimmäisenä päivänä päänsärky ja huono olo. Toisena päivänä pelkkä päänsärky. Mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään.
Alkoholin käyttö ei minuun ole vaikuttanut sen omituisemmin kuin ennenkään. ;)
Olo on todella hyvä. Toivottavasti jatkuukin näin. Turhaan pitkitin lääkkeen aloittamista.
Hyvää syksyä kaikille!vointi tässä vaiheessa?
mulla on menossa kolmas viikko efexoria ja kyllä turruttaa pääkopassa,hyvää se just siks kai tekeekin.tuskaisuus ja ahdistus on lievempää,ruoka kyllä maistuu näin iltaisin edelleen liian hyvin(kun ahdistaa?).tsemppiä.
- minä
Mä olen nyt syönyt muutaman viikon efexoria, en nyt tarkkaan muista monta päivää. Painossa ei ole muutoksia, ruoka maistuu samanlailla kun ennenkin. Alkon kanssa varovainen minäkin, melkeen aina menee itkuksi kun känni lähenee.
Seksi ongelmia ei oikeestaan ole, mitä nyt mielialan takia yleensäkkin, edellisten lääkkeiden kanssa en saanut orgasmia, mutta nyt ihan normaalisti.
Luulen, että annostani joudutaan nostamaan, sillä tarvittavaa hyötyä en koe saaneeni. Mieli on jonkin verran turtunut, mutta edelleen saan pahoja hepuleita.
Voimia taas kaikille kohtalotovereille, voikaa paremmin. :)- uneton
Olen syönyt noita nyt 2 päivää. Pientä pahoinvointia on ollut, pää tuntuu aika oudolta ja heräsin tänä aamunakin jo paljon ennen viittä. Mitään ei saa oikein aikaiseksi, mutta oudolla tapaa tuntuu aika hyvältä. Ajatus ei oikein kulje, mutta tässä tilanteessa se ei haittaa,kunhan alkaa joskus kulkemaan. Ruoka ei oikein maistu. Illalla pitäisi juoda lonkeroa saapa nähdä miten käy.
Ulkona on aika kaunista :)
- minä
Olo ei oel ollut lainkaan hyvä.. pahempi oikeesti kun ennen lääkkeen aloittamista. Ahdistus ja muut oireet vaivaa päivittäin, ennen oli välipäiviä.
Saan lähes joka päivä käsittämättömiä raivokohtauksia. Etenkin jos olkoa ottaa niin käytös menee täysin hallitsemattomaksi, välillä aika agressiiviseksikin.
Koko ajan on paha olla ja päivällä n.13 aikaan tulee ahdistus siitä, ettei saa elämässään mitään aikaan.
Nukun enemmän kuin koskaan ennen, ihanan sikeästi kyllä, mutta kun välillä olisi herättäväkin.. Pää tuntuu puutuneelta ja muisti on entisestään huonontunut.
huomena on lääkäri aika, pyydän, että efexor vaihdetaan pois tai mietin jo hieman koko lääkityksen lopettamista, elkaa voimat olla jo niin kamalan loppu tähän touhuun. Se kyllä mietityttää, että mut varmaan potkitaan heti psyk.polilta ulos jos haluan lopettaa lääkityksen ja sitten kohta olo voi mennä pahemmaksi.
Kadun, että koskaan aloitin tämän. - uneton
5. päivä menossa. Väsyttää liki koko ajan. Ruoka ei maistu josta johtuen olo on todella hutera. Mitään ahdistuskohtauksia tai raivareita ei ole tullut. Toivottavasti näitä ei tarvitse kovin kauaa syödä, olisi ihan mukava kun ajatus kulkisi normaalliin tapaan.
- viuviu
varmaan helpottaa aikanaan.mulla se oli 3-10 vrk aloituksesta enimmillään.nyt on kohta kuukaus menny 75mg depot tabuja eikä tässä muutoksia viime aikoina ole ollut,turtunut olo.kuitenkin ihan positiivista,käyn hakemassa sata lisää.saa nähdä miten sitten myöhemmin.
tuolla toisella palstalla(verkkoklinikka)maalaillaan todella hurjia lopetusoireita.uskon kyllä,että lienevät vain herkillä ihmisillä,johonkin pitää purkaa pahaa oloa ja viekkarien piikkiin mahtuu kaikki.pärjäillään.
- uneton
En saanut nukuttua yöllä kunnolla, heräilin vähän väliä. Tästä ei tule hyvä päivä. Ahistaa oikein kunnolla heti aamusta. Päätäkin särkee-taas.
- minä
Mä lähden tästä seurueesta nyt sitten pois, ei sopinut efexor minulle. Pelottaa tosi paljon vieroitusoireet, mutta pian ne menee ohi sitten. Viikko pitää syödä puolikasta ja sitten neljä päivää puolesta puolet.
Koittakaa kaikki voida hyvin ja saada onnistumisen kokemuksia efexorista, sehän on niin yksilöllistä noiden lääkkeiden kanssa. Mä vaihdan sitten kohta remeroniin jos vielä voimia leikkiä koe-eläintä.
Mä voin kertoa vielä näistä viekkari asioista, ettei tarvitse pelolla miettiä.
Hyvää jatkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal323257- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241539
- 281517
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478