Hei, kun aikani etsin, löysin tiedon, että jos uudesta akusta häviää neste, vika on todennäköisesti liikalatauksessa.
Mutta - mistä se on merkki jo pian kuuden vuoden ikäisessä akussa? Älkää vastatko, please, että vaihda akku, sehän voi kestää kauemminkin.
Näkyykö akkunesteen väheneminen aina akun pinnalle kertyvänä "karstana" (jämiä vuotaneesta akkunesteestä)? Jos ei, mistä tuo akusta ulos tuvlvinut neste on merkkinä?
Kiitos (mistähän kirjasta nämä perustiedot löytyisivät..?)!
Miksi akusta vuotaa neste ulos?
1
6644
Vastaukset
- sitroen.
Minulla ainakin nykyiset "huolettomat" akut ovat alkaneet kuluttaa nestettä elinkaarensa lopulla. Samaa tukee akkusi ikäkin.
En ole labrannut, onko syynä esimerkiksi yhden kennon alkava oikosulku sen pohjalle karisseen levymassan takia vai mikä. Tämä kuitenkin jossain vaiheessa oikosulkee yhden kennon kunnolla ja se on tämän akun loppu.
Yksi akku (Hankook) minulla kyllä loppui siten, että sen kapasiteetti pieneni ja pieneni, kunnes loppui käytännössä kokonaan. Ilmeisesti tässä oli levyjen alla oleva tila sen verran suuri, että sinne sopi koko irronnut massamäärä oikosulkematta levyjä.
Osta se uusi akku viimeistään talveksi niin säästyt harmeilta. Akut ovat nykyöön halpoja. 50 v sitten tavallinekin henkilöauton akku maksoi työmiehen kuukauden bruttopalkan ja silloin niihin vielä uusittiin levyjä jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841349- 51968
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että369798- 142759
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän122686- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594