Alaluomileikkaus

Alaluomet leikattu

Haluan jakaa oman kokemukseni alaluomileikkauksesta, koska harmittelin,että siitä ei niin kovin paljon ole kirjoiteltu tällä palstalla. Kun hain tietoa ja tukea päätökselleni , niin olisi kovasti ollut apua jos olisi löytynyt tietoa leikkauksen läpikäynneiltä.

Eilen päädyin pitkän harkinnan jälkeen operoitavaksi. Olin käynyt saman lääkärin konsultaatiossa 2 kertaa ( kahden vuoden välein) ja saanut monistakin lähteistä luotettavan kuvan lääkärin osaamisesta.
Itse toimenpide kesti n.1,5 tuntia. Se tehtiin paikallispuudutuksessa. Puudutuspiikit tuntuivat hetkellisesti kivuliaista . Leikkausaikana kipuja ei tuntunut. Pelkäsin kovasti leikkausta ja pelko oli läsnä koko leikkauksen ajan, mutta olin henkisesti siihen varautunut. Hoitotiimi ja leikkaava lääkäri olivat ammattimaisia ja ilmapiiri todella hyvä.
Alaluomista poistettiin ylimääräistä ihoa , rasvaa tasoitettiin ja lihaksia kiinnitettiin "entisille" paikoilleen.
Heti leikkauksen jälkeen pystyi jo näkemään "kohottuneen" vaikutuksen .
Tällä hetkellä , kun alle vuorokausi on kulunut, silmät ovat turvonneet ja tummat mustelmat silmien alla. Kipuja on ollut ja luultavasti tämä päivä tulee olemaan kivuliain. Ihmisten ilmoille voi mennä vain isot tummat aurinkolasit silmillä.
Tämä tilanne siis nyt ja aion päivitellä tänne kuulumisia jatkossa sopivin väliajoin.

21

5433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leikattu

      Alaluomileikkauksesta 2 viikkoa. Uskomattoman nopeaa ollut toipuminen. Viikon kuluttua turvotusta oli enää hieman. Nyt ainoastaan silmäkulmissa olevat kohoumat ja pienet arvet kielivät leikkauksesta. Niitäkin täytyy osata "sillä silmällä " katsoa , jotta arvaa leikkauksessa käyneen. Mukava katsoa aamulla peilistä rypyttömiä ja pirteän näköisiä silmiä:) kelo-cote silikonivoidetta olen käyttänyt ompeleiden poistosta lähtien. Luulen että nopeuttanut arpien paranemista ja kutinaa varsinkin.

    • kohta minäkin

      Mukavaa lukea onnistuneesta leikkauksesta. Itse mietin myös leikkausta, tosin eri osaan kasvoja.

    • anskis2

      Missä kävit leikkauttamassa ja kuka leikkasi?

      • Leikattu

        Tatu Tarkka leikkasi Tampereella.


      • jäi löysiksi
        Leikattu kirjoitti:

        Tatu Tarkka leikkasi Tampereella.

        Asko Salmi. En ole tyytyväinen.


    • toinen leikattu

      hei minäkin kävin silmäpussileikkauksessa eilen. Illalla oli vähän kipuja, jotka lähti buranalla kokonaan ja nukuin yön hyvin. Nyt ei enää juurikaan kipua, paitsi vähän aristaa jos tekee äkkinäisiä liikeitä silmillä.

      Leikkaus kesti vain puoli tuntia! Ja tehtiin siis alaluomen sisäkautta laserilla. Mustelmia ei ole eikä pitäisi tullakaan, koska laser samalla polttaa suonia kiinni leikatessaan. Pientä turvotusta on, mutta arskat päähän ja menoks!

      Makasin leikkauksen jälkeen kylmäjuttu silmillä jotain pari tuntia sairaalassa, sit kotiin lepäilemään.

      Voin kertoa lisää kun toipuminen etenee. Eilen siis leikattiin, että vielä vaikea sanoa kuinka nopeasti olen kunnossa. :)

      Mitään arpiahan tästä ei jää, kun leikattiin alaluomen sisäpuolelta. Ja otettiin pullottavat rasvamöhkäreet pois!

    • pullero1

      Onko luomen sisäpuolelta leikkaus kalliimpi kuin normaali leikkaus?

      • toinen leikattu

        en osaa sanoa, mut mulla maksoi vähä yli tonnin tää leikkaus.

        Olen todella innoissani! Nyt on kaksi yötä leikkauksesta ja toipuminen on todella nopeaa. Turvotusta vieläkin on vähän, mutta se on laskenut.

        Varsinaisia mustelmia ei ole tullut, mutt ihan jotain pientä tummaa oli eilen poskilla, nyt se on kellertäväksi muuttunut, mutta sitäkään ei välttämättä huomaa.

        Hassua on, kun yläluomet turposi yöllä normaaliin tapaan, mut alaluomilta turvotus vaan vähentynyt... :D Mut siis sellaista silmäpussiturvotusta ei ole, vaan sellainen tasaisesti poskille menevä laajempi turvotus.

        Kaks viikkoo pitää kuulemma välttää rasitusta, esim liikuntaa, saunomista ja uimista, mut sit saa vetää täysillä kun kaks viikkoo menny umpeen. Harmi kun en leikannut yläluomia samalla! Ens kerralla sit. :)


      • Leikattu
        toinen leikattu kirjoitti:

        en osaa sanoa, mut mulla maksoi vähä yli tonnin tää leikkaus.

        Olen todella innoissani! Nyt on kaksi yötä leikkauksesta ja toipuminen on todella nopeaa. Turvotusta vieläkin on vähän, mutta se on laskenut.

        Varsinaisia mustelmia ei ole tullut, mutt ihan jotain pientä tummaa oli eilen poskilla, nyt se on kellertäväksi muuttunut, mutta sitäkään ei välttämättä huomaa.

        Hassua on, kun yläluomet turposi yöllä normaaliin tapaan, mut alaluomilta turvotus vaan vähentynyt... :D Mut siis sellaista silmäpussiturvotusta ei ole, vaan sellainen tasaisesti poskille menevä laajempi turvotus.

        Kaks viikkoo pitää kuulemma välttää rasitusta, esim liikuntaa, saunomista ja uimista, mut sit saa vetää täysillä kun kaks viikkoo menny umpeen. Harmi kun en leikannut yläluomia samalla! Ens kerralla sit. :)

        Tietääkseni luomen sisäpuolelta tehtävä leikkaus on pienempi ja näin ollen edullisempi kuin luomen alapuolelta tehty. Varsinkin jos nostetaan ja leikataan lihaksia . Minulle tehty leikkaus oli juuri tuo alapuolelta tehty. Hinta reippaasti yli pari tonnia.


      • toinen leikattu
        Leikattu kirjoitti:

        Tietääkseni luomen sisäpuolelta tehtävä leikkaus on pienempi ja näin ollen edullisempi kuin luomen alapuolelta tehty. Varsinkin jos nostetaan ja leikataan lihaksia . Minulle tehty leikkaus oli juuri tuo alapuolelta tehty. Hinta reippaasti yli pari tonnia.

        Jep, tämä minulle tehty operaatio oli paljon pienempi ja helpompi, siten myös edullisempi.

        Eli mulle tehtiin käytännössä vain tämä: leikattiin laserilla silmien sisäpinnalta viillot ja leikattiin rasvakertymät muutamassa osassa pois. Puolessa tunnissa ohi, eikä mitään tikkejä tarvinnut, koska laser leikatessaan myös polttaa ympäröivät suonet, joten ei tule mitänä pahoja mustelmia tai sellaista ja viiltokohdat umpeutuvat itsestään. Silmätippoja viikon pitää käyttää ehkäisemään tulehduksia ja kahden viikon liikuntakielto.

        Itse olen muuten ollut ihan normaalisti. En vaan voi meikata (koska silmänympäryksiä ei saa hinkata kahteen viikkoon) joten käytän mustia laseja. Kipua oli hieman ekana iltana, sen jälkeen ei ollenkaan. Silmät tuntuu hyviltä ja pussit ovat poissa! Näin kolmen yön jälkeen voin pitää ainakin onnistuneena operaationa. Pieni turvotuskin on lähes kokonaan poissa.

        Mulla ei ollut tarvetta mihinkään muuhun kuin rasvapullistuman poistoon. Posket eivät roiku, eikä ihossa ryppyjä. Tämä sama toimenpide voidaan tehdä myös niin, että samalla hiotaan silmänalusista löysä iho kiinteämmäksi ja rypyt pois.

        Jos joku haluaa toteuttaa tämän mun version silmäpussileikkuksesta, niin suosittelen todella lämpimästi!!!!!!!! Pelko pois ja leikkaukseen!
        Mua piristää niin paljon, et pussit ovat poissa.... !!!!


      • Pussisilmät
        toinen leikattu kirjoitti:

        en osaa sanoa, mut mulla maksoi vähä yli tonnin tää leikkaus.

        Olen todella innoissani! Nyt on kaksi yötä leikkauksesta ja toipuminen on todella nopeaa. Turvotusta vieläkin on vähän, mutta se on laskenut.

        Varsinaisia mustelmia ei ole tullut, mutt ihan jotain pientä tummaa oli eilen poskilla, nyt se on kellertäväksi muuttunut, mutta sitäkään ei välttämättä huomaa.

        Hassua on, kun yläluomet turposi yöllä normaaliin tapaan, mut alaluomilta turvotus vaan vähentynyt... :D Mut siis sellaista silmäpussiturvotusta ei ole, vaan sellainen tasaisesti poskille menevä laajempi turvotus.

        Kaks viikkoo pitää kuulemma välttää rasitusta, esim liikuntaa, saunomista ja uimista, mut sit saa vetää täysillä kun kaks viikkoo menny umpeen. Harmi kun en leikannut yläluomia samalla! Ens kerralla sit. :)

        Missä noin halpaa on?


    • tuulvit

      Mahtavaa kuulla hyviä kokemuksia leikkauksesta. Itsekin olen alkanut asiaa miettimään, ikää minulla on vain melko vähän. Mietinkin, että onko olemassa mitään "oikeaa" ikää sille, koska leikkauksessa voisi käydä? Itse pelkään sitä, että kun alaluomea leikataan, että tuleeko rypyt jotenkin paremmin esille. Minulla on siis turvotusta silmien alla, ns. erikoiset pienet "tyynyt" aivan silmäpussien alakulmassa. Tuntuu, että aamulla oleva silmäturvotus laskeutuu päivän aikana alemmas pieniin "taskuihin". Antaa minusta todella väsyneen ja ruman kuvan.

      Ajattelin varata aikaa konsultaatioon, mutta en ole vielä päättänyt, että minne päin Suomea.

    • ei onnistunut

      Asko Salmi, vuosi leikkauksesta enkä ole tyytyväinen. Rasvaa otettu liikaa oikealta puolelta. Lisäksi molemmissa silmän ulkonurkissa rasvapallukat, jotka varsinkin huonosti nukutun yön jälkeen näkyvät todella häiritsevästi ja ovat oudon näköiset. Mitään vastaavaa ei ollut aiemmin.

      • Laskussa

        Salmi ei yksinkertaisesti ole muuta kuin keskinkertainen kirurgi. Kirjoitteli itsestään kehuja palstoille ja jäi siitä nolosti kiinni.


      • katosivatko pallukat

        Vieläkö kärsit ulkonurkkien pallukoista vai katosivatko ajan kanssa? Kävitkö valittamassa ja tehtiinkö korjausleikkaus. Suunnittelen luomien korjausleikkausta ja mietin kenelle uskaltaisin mennä (Suomessa, EI Virossa). Onko muille tullut samanlaisia pallukoita tai muita pysyviä arpi tms. juttuja?


    • Alaluomi

      Onko kellään kokemuksia Kimmo Tanttulan onnistumisesta alaluomileikkauksessa???

    • HyväHyvä

      Itse olin viime viikolla tilkan sairaalassa alaluomen rasvatyrän poistossa. Tonnin operaatio ja parin päivän päästä sai jo meikata. Voin sydämmellisesti suositella kaikille ♥ nopea kivuton vaihtoehto leikkaukselle. Ihmettelen vaan miksen mennyt jo aikaisemmin.

    • Anonyymi

      Onko kellään kokemuksia Turusta? Esimerkiksi torin laidalla olevasta paikasta, olen harkinnut sinne menoa?

      • Anonyymi

        Minua kiinnostaisi myös tuoreet kokemukset? Eikö kukaan muka käy alaluomileikkauksissa :)

        Pelottaa että viedään liikaa rasvaa silmän alta, mutta alkaa tosissaan nyppiä nämä pussit kyllä. Yläluomet jo on operoitu ja se oli helppo juttu. Alaluomet vaan mietityttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi myös tuoreet kokemukset? Eikö kukaan muka käy alaluomileikkauksissa :)

        Pelottaa että viedään liikaa rasvaa silmän alta, mutta alkaa tosissaan nyppiä nämä pussit kyllä. Yläluomet jo on operoitu ja se oli helppo juttu. Alaluomet vaan mietityttää.

        4 päivää sitten leikattiin Pihlajalinna Pikku Huopalahdessa ja olen erittäin tyytyväinen! Leikkaus tehtiin laserilla luomen sisäpuolelta ja koko operaatio kesti n. 30min. Omasta mielestäni todella helppo homma, kipua en tuntenut missään vaiheessa. Pieni pistos/paineen tunne tuli puudutuspiikistä mutta ei sitä miksikään kivuksi voi kutsua, alle kuitenkin laitettiin jo puuduttavat silmätipat. Silmille laitettiin metalliset "piilolinssit" silmien suojaksi joka osaltaan myös helpotti oloa paljon, kun en nähnyt itse instumentteja. Sain myös suun kautta otettavan rauhoittavan esilääkityksen joka sekin teki olon rennommaksi.

        Operaation jälkeen pötkötin puoli-istuvassa asennossa lepotuolissa viilennysmaski silmillä, jonka jälkeen sain välipalaa. Olin kaikinpuolin hyvävointinen toimenpiteen jälkeen ja kävelin vielä Kamppiin bussille, johon oli matkaa vähän reilu 5km. Kotimatka meni hyvin eikä kipuja ole ollut käytännössä missään vaiheessa. Ekana päivänä alkoi ilmestyä pientä turvotusta joka seuraavana päivänä alkoi laskea poskille, nyt enää ihan pienet "nyppylät" turvotuksesta jäljellä. Mustelmia ei tullut, mutta kellertävää aluetta poskipäille, joka sekin jo lähes hävinnyt. Sairaalasta mukaan saamiani silmätippoja olen laittanut 5-6 krt/pv, jonka jälkeen olen pitänyt kylmähaudetta silmillä 15min (n. 3 tunnin välein, kuten ohjeistettiin). Olen myös pyrkinyt nukkumaan puoli-istuvassa asennossa. Kaiken kaikkiaan olen mielestäni toipunut nopeasti ja hyvin, omalta osaltani voin todellakin suositella!

        Minut leikkasi Kai Lassila ja lasku oli n. 1820€.


    • Anonyymi

      Onko kenelläkään kokemusta Pentscho Popovin tekemistä alaluomienleikkauksesta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      494
      3581
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      463
      3422
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      141
      3000
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2302
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2170
    6. 210
      1579
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1397
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1280
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1090
    Aihe