Iskiashoidot

zzz

Olen tällä hetkellä raskaana ja mulla on iskias (lääkärit todenneet). Nyt sille ei ole voitu tehdä yhtään mitään eli pitää odottaa siihen asti että maha-asukki tulee ulos.

Nyt itse kysymykseen:

Mitäs hoitoa suosittelisitte (ne jotka tätä iskiasta olette kärsineet)? HIerojalle, niksauttajalle, akupunktio vai mikä olisi nopein tapa tervehtyä???

Olen jo kohta 6 kk tätä kärsinyt ja innolla odotan sitä hetkeä kun pääsen edes jollekin parantajalle. Ihan kauhea tämä ei ole ollut? eli olen pääsyt ihan hyvin kävelemään, istuminen (0-30 min/kerralla) ja nukkuminen (asentoja missä voin nukkua on vain selällään isot tyynyt jalkojen alla tai oikealla kyljellä) onnistuvat jotenkuten.

Toivottavasti jollain olisi ehdotuksia iskiaksen hoitoon...

14

1567

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ritu

aikoinaan kun odotin kolmatta lastani, useamman kerran, ehkä kaksi-kolme, iskias. Kävin joka kerta naprapaatilla ja sain sieltä apua. Kokenut naprapaatti tietää miten voi raskaana olevaa hoitaa. En muista enää missä raskauden vaiheessa kaksi ensimmäistä iskiastani oli, mutta viimeinen oli aika loppuvaiheessa. Muistan kun en itse omin avuin edes päässyt sänkyyn enkä sängystä pois.
      Myöhemminkin iskiaksia oli vielä muutama, mutta nyt olen ollut niistä vapaa jo kauan. Uskon että runsas liikunta auttaa. Lenkkeilen useita kertoja viikossa säännöllisesti.

• nimetön

Hei! Olen moderni vyöhyketerapeutti, ja monet asiakkaani ovat saaneet hoidoistani avun iskiakseen. Muutama käynti on riittänyt.

• Elina

Hei!

Itse kärsin kerran todella tuskallisen iskiaksen. Käy fysioterapeutilla, he kyllä tietävät mitä tehdä. Itselleni auttoi, kun makasin vatsallani lattialla ja rullailin selkääni notkolle ja takaisin lattialle rauhalliseen tahtiin. Samalla söin Burana 400mg kuuriluontoisesti viikon verran. En tosin tiedä miten hyvin tämä auttaa Sinua, koska olet raskaana. Mutta vinkiksi ainakin jatkoa varten, jos ongelmia vielä esiintyy! Pikaista parantumista Sinulle! :)

• Samasta kärsinyt

Itse olen myös kärsinyt samasta vaivasta. Mielestäni lääkärisi on paras auttaja ja en riskeeraisi yhtään akupunktion tai naprapatian keinoin. Jos ammattilainen sanoo mielipiteensä,miksi haikailet muita keinoja.Raskauden aikana voit käyttää lääkärisi neuvon mukaan särkylääkettä, hän tietää turvallisen valmisteen ja annostuksen. Itse luotan kyllä koululääketieteeseen!!!

• zzz

Siis raskauden jälkeen olenkin hoitoa hakemassa. Kyselen täällä vaan mielipiteitä mikä hoito olisi hyvä. En minä tämän vatan kanssa mihinkään uskalla mennä :) Rv on jo 36 kasassa niin eipä tuo mahallaan olo onnistu niin eihän sille selälle mitään nyt pystytä tehdä.

• kokenut
        zzz kirjoitti:

Siis raskauden jälkeen olenkin hoitoa hakemassa. Kyselen täällä vaan mielipiteitä mikä hoito olisi hyvä. En minä tämän vatan kanssa mihinkään uskalla mennä :) Rv on jo 36 kasassa niin eipä tuo mahallaan olo onnistu niin eihän sille selälle mitään nyt pystytä tehdä.

akupunktiota,itselläni auttaa muutamaksi kuukaudeksi,nimenomaan jalkaan säteilevään kipuun,käyn 2-3 kertaa,eka kertakin jo jonkin verran tuo helpotusta.Yöunet paranee takuuvarmasti ja kipulääkkeitä voi vähentää,suosittelen..

• kokenut

sen verran,että itselleni akupunktiota antaa lääkäri,kun joku tuolla aiemmin sanoi,ettei akua.

• Epäilevä

Kerrohan oletko itse raskaana.Useimmat lääkärit eivät suosittele akupunktiota raskauden aikana. Teoriassa on pieni mahdollisuus, että akupunktiohoito saattaa lisätä esim.kohdun supistuksia sekä tätä kautta aiheuttaa riskin ennenaikaiselle synnytykselle.
        Mistä löytyy akupunktiota antava lääkäri?

• kokenut
        Epäilevä kirjoitti:

Kerrohan oletko itse raskaana.Useimmat lääkärit eivät suosittele akupunktiota raskauden aikana. Teoriassa on pieni mahdollisuus, että akupunktiohoito saattaa lisätä esim.kohdun supistuksia sekä tätä kautta aiheuttaa riskin ennenaikaiselle synnytykselle.
        Mistä löytyy akupunktiota antava lääkäri?

lähinnä synnytyksen jälkeen,niinhän kysyjä kai alunperin kyselikin. Omassa kotokaupungissani ainakin yhdellä yksityisellä lääkäriasemalla on kaksikin lääkäriä,jotka taitavat akupunktion,kyselemällä lääkärikeskuksista varmasti selviää,kyllä niitä nykyisin on

• Mam

Minä sain akupunktiota iskiakseen raskaana ollessani. Se auttoi suorastaan loistavasti. En olisi itse edes uskonut, että niin hyvin auttaa, koska niska- ja hartiavaivoihin siitä ei ollut mitään apua. Sain akupunktiota 37. viikolle asti eikä mitään supisteluja ym. tullut. Minulle sitä antoi terveyskeskuslääkäri.

• zzz

höh, olisi pitänyt tulla aikasemmin kyselemään. Minulle lääkäri ei edes ehdottanut yhtään mitään. Sanoi vaan että raskauden jälkeen voidaan sitten kokeilla hoitoa. Puisteli silloin vaan päätänsä ja manasi että voi voi tuo menee vaan koko ajan pahemmaksi mitä pidemmälle raskaus etenee, mitäköhän tostakin tulee.

Täytyy näköjään sitten tästälähtien alkaa kysymään toisenkin lääkärin mielipidettä.

• Sama vika
        zzz kirjoitti:

höh, olisi pitänyt tulla aikasemmin kyselemään. Minulle lääkäri ei edes ehdottanut yhtään mitään. Sanoi vaan että raskauden jälkeen voidaan sitten kokeilla hoitoa. Puisteli silloin vaan päätänsä ja manasi että voi voi tuo menee vaan koko ajan pahemmaksi mitä pidemmälle raskaus etenee, mitäköhän tostakin tulee.

Täytyy näköjään sitten tästälähtien alkaa kysymään toisenkin lääkärin mielipidettä.

Mikä saa teidät luottamaan vaihtoehtohoitoihin ja miksi ette tyydy koululääketieteen apuun. Itse en mistään hinnasta edes ajattele akupunktiota raskauden aikana.
        Koululääketiede kunniaan!

• kokenut
        Sama vika kirjoitti:

Mikä saa teidät luottamaan vaihtoehtohoitoihin ja miksi ette tyydy koululääketieteen apuun. Itse en mistään hinnasta edes ajattele akupunktiota raskauden aikana.

ole kokeillut,niin etpä tiedä,se todella auttaa ja on taatusti terveellisempi vaihtoehto,kuin lääkkeet,joita niitäkin toki joutuu syömään.On sitäpaitsi todella vanha hoitomuoto,jonka jopa virallinen koululääketiede tunnustaa hyväksi vaihtoehdoksi.Itselleni nimenomaan työterveyslääkäri suositteli.

• Mam
        Sama vika kirjoitti:

Akupunktio on tosiaankin vanha ja moniin vaivoihin hyväksi havaittu hoito. Minä kärsin raskaana ollessani kovista iskiaskivuista, johon akupunktio toi suunnattoman helpotuksen. Ei tarvinnut enää edes miettiä särkylääkkeitä, joita ei muutenkaan suositella raskausaikana popsittavaksi. Akupunktio taitaa olla yksi niitä harvoja koululääketieteen hyväksymiä vaihtoehtoisia hoitomuotoja. Minulle oli ihan sama asia, mikä hoidon nimi oli, kunhan se helpotti oloani. Vauvalle siitä ei ollut haittaa eikä raskaudelleni muutenkaan, vaan pystyin paljon paremmin kuntoilemaan ja hoitamaan arkiaskareet, kun iskiasvaivat helpottivat. Olenkin suositellut kaikille iskiasvaivoista kärsineille akupunktiota, usealla keskustelupalstalla myös raskaana oleville.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe