nyt alkoi lamppu palamaan!

orjatarko?

Parin vuoden onnellisen rakkaudelta tuntuneen yhteiselon jälkeen mies tokaisi pikku huppelissa jotakuinkin seuraavaa: "Silloin kun mä tapasin sut niin olin päättänyt etsiä itelleni naisen, et arjen pyöritys helpottuis. Sinkkuelämä oli niin rankkaa ja sitäpaitsi mä halusin jonkun jonka kanssa voin ostaa oman talon."
Mulle tuli tosta ihan älyttömän paska fiilis...Mut on siis "hankittu" kodinhoitajaksi, kulujen jakajaksi, lastenvahdiksi ja lakanoiden lämmittäjäksi??!!

93

4277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

      Olisit ylpeä että sinä valitsit juuri hänet ja hän sinut!
      Mies vai ajatteli ääneen muutiamia itsestään selviä avioliiton hyviä puolia. Tottakai kaikki on kaksin hauskempaa kuin yksin!
      Kaikki tuo mitä sinä näet negatiivisena on oikeastaan positiivista yhdessä asumista, arjen jakamista.

      Tosin jos ilkeästi ajattelee kuten sinä, niin kaiken hyvän saa kyllä kääntymään pahaksi.

      Hoidatko sinä hänen lapsiaan, ja vain hänen talouttaan? Eiko kotinne ole teidän yhteinen koti? Onko todella niin että sinä et saa asuntoa ja arjenpyorittämistä tuntumaan oikealta kodissa asumiselta?

      Missä on vika? Sinun suhtautumisessako?

      • orjatarko? ;)

        Kiitos vastauksestasi oppeliini! Sait ajattelemaan asiaa ihan toisesta näkövinkkelistä...ehkä ymmärsin lausahduksen väärin. Tapanani on kyllä ajatella asioita positiivisella latauksella, mutta jokin vain särähti tuossa korvaani. Lapset ovat miehen edellisestä liitosta ja joudun olosuhteiden pakosta paljon heistä huolehtimaan ilman että isänsä on läsnä. Mulle iski varmaan joku marttyyrikohtaus (mikä on luonteelleni epätyypillistä) tai sitten kyseessä oli perinteinen mies-nais-vastakkainasettelulle tyypillinen kommunikaatioerhe:)


      • puhdasluonto

        Naiset on juuri luotu tekemään sitä mitä aloittaja kirjoittaa. Ja aina tulee olemaan. Tämä feminismin pieni hetki on juuri päättymässä. Palautuu luonto takaisin tasapainoon.


      • lihava mies

        "Mut on siis "hankittu" kodinhoitajaksi, kulujen jakajaksi, lastenvahdiksi ja lakanoiden lämmittäjäksi??!!"

        Kyllä tämän lisäksi mies varmasti halusi sinut helppoon elämään, jotta voi halutessaa syödä paljon ja olla http://pleieri.blogspot.com/2013/06/lihava-mies.html


      • siisseli**
        orjatarko? ;) kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi oppeliini! Sait ajattelemaan asiaa ihan toisesta näkövinkkelistä...ehkä ymmärsin lausahduksen väärin. Tapanani on kyllä ajatella asioita positiivisella latauksella, mutta jokin vain särähti tuossa korvaani. Lapset ovat miehen edellisestä liitosta ja joudun olosuhteiden pakosta paljon heistä huolehtimaan ilman että isänsä on läsnä. Mulle iski varmaan joku marttyyrikohtaus (mikä on luonteelleni epätyypillistä) tai sitten kyseessä oli perinteinen mies-nais-vastakkainasettelulle tyypillinen kommunikaatioerhe:)

        Mikäli kuviossa ovat mukana miehen lapset, ei ikävä kyllä positiivinen ajattelu auta, vaan ensimmäinen reaktiosi oli totuudenmukainen. Miehet eivät (pääsääntöisesti) ole kovin hyviä lastensa hoitajia ja haluavat naisen pyörittämään käytännönn arkea. Olet ilmainen lapsenpiika.

        Onneksi ajat muuttuvat ja hyvia yh-isiä on yhä enemmän.


      • Tosimies :D
        lihava mies kirjoitti:

        "Mut on siis "hankittu" kodinhoitajaksi, kulujen jakajaksi, lastenvahdiksi ja lakanoiden lämmittäjäksi??!!"

        Kyllä tämän lisäksi mies varmasti halusi sinut helppoon elämään, jotta voi halutessaa syödä paljon ja olla http://pleieri.blogspot.com/2013/06/lihava-mies.html

        Tollanen valittaja sais olla tyytyväinen, jos tollane kuvan lihava mies hänet ottaa kodinhoitajakseen :D


      • jaaaaaaaaaaaana
        orjatarko? ;) kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi oppeliini! Sait ajattelemaan asiaa ihan toisesta näkövinkkelistä...ehkä ymmärsin lausahduksen väärin. Tapanani on kyllä ajatella asioita positiivisella latauksella, mutta jokin vain särähti tuossa korvaani. Lapset ovat miehen edellisestä liitosta ja joudun olosuhteiden pakosta paljon heistä huolehtimaan ilman että isänsä on läsnä. Mulle iski varmaan joku marttyyrikohtaus (mikä on luonteelleni epätyypillistä) tai sitten kyseessä oli perinteinen mies-nais-vastakkainasettelulle tyypillinen kommunikaatioerhe:)

        niin, ei tuo huonoin lähtökohta liitolle ole ja voi toimiakin loppuelämän, mutta MUN! mielestä tossa ei mies ollu rakastunut,,,valitettavasti =( Tosin eihän sekään takaa välttämättä pysyvyyttä, että rakastutaan päätäpahkaa, mut itellä on toiminut niin, että eka avoliitto (13 v. siitä kaksi lasta) päättyi, kun en sitten koskaan ollut tuntenut sitä alkuhuumaa, mihin olisin voinut palata, kun aloin miettiä miksi olen tämän ihmisen kanssa,,,,,,,


      • jaaaaaaaaaana
        puhdasluonto kirjoitti:

        Naiset on juuri luotu tekemään sitä mitä aloittaja kirjoittaa. Ja aina tulee olemaan. Tämä feminismin pieni hetki on juuri päättymässä. Palautuu luonto takaisin tasapainoon.

        Hah, keksi parempi provo =))


      • Jrew
        orjatarko? ;) kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi oppeliini! Sait ajattelemaan asiaa ihan toisesta näkövinkkelistä...ehkä ymmärsin lausahduksen väärin. Tapanani on kyllä ajatella asioita positiivisella latauksella, mutta jokin vain särähti tuossa korvaani. Lapset ovat miehen edellisestä liitosta ja joudun olosuhteiden pakosta paljon heistä huolehtimaan ilman että isänsä on läsnä. Mulle iski varmaan joku marttyyrikohtaus (mikä on luonteelleni epätyypillistä) tai sitten kyseessä oli perinteinen mies-nais-vastakkainasettelulle tyypillinen kommunikaatioerhe:)

        Minulla on aina mennyt naiskuviot noin.

        Tykkään olla yksikseen mutta, kun parisuhteesta on kulunut n. 2 - 3 vuotta sitä alkaa tuntea itsensä yksinäiseksi ja sitten tavallaan on avoin uudelle suhteelle. Ei se tarkoita sitä, että ottaisin jonkun "susiruman" tai älyllisesti eri tasolla olevan vaan siedän niitä pieniä oikkuja mitä toisella on.

        Vanhan parisuhteen taakka on myös haihtunut ja saanut tutkia itseään. Monet hyppää suhteesta toiseen vauhdissa jatkuvasti. En oikein ymmärrä miten se toimii.

        Mutta joo ymmärrän kyllä tuonkin, jos sattuisi olemaan lapsia niin tarviihan niille, ja itselle ;), saada taloudenhoitaja. Paras ja halvin tapa on ottaa uusi muori taloon. Onnea vaan teille.

        t. Mies32


      • Naisliitto-Unioni
        Jrew kirjoitti:

        Minulla on aina mennyt naiskuviot noin.

        Tykkään olla yksikseen mutta, kun parisuhteesta on kulunut n. 2 - 3 vuotta sitä alkaa tuntea itsensä yksinäiseksi ja sitten tavallaan on avoin uudelle suhteelle. Ei se tarkoita sitä, että ottaisin jonkun "susiruman" tai älyllisesti eri tasolla olevan vaan siedän niitä pieniä oikkuja mitä toisella on.

        Vanhan parisuhteen taakka on myös haihtunut ja saanut tutkia itseään. Monet hyppää suhteesta toiseen vauhdissa jatkuvasti. En oikein ymmärrä miten se toimii.

        Mutta joo ymmärrän kyllä tuonkin, jos sattuisi olemaan lapsia niin tarviihan niille, ja itselle ;), saada taloudenhoitaja. Paras ja halvin tapa on ottaa uusi muori taloon. Onnea vaan teille.

        t. Mies32

        Siinä se nähtiin. Kaljassa piilee totuus. Naisen päähän ei ikinä tulisi avioliiton taloudellinen tai arkinen puoli.
        Pane se SIKA katumaan syntymäänsä. Sohvalle nukkumaan aluksi ja konekivääri-nakutus 24/7 äijän saastaisesta alhaisuudesta aina siihen asti kun kunnon elatusavut alkaa juosta.


    • veikkanpa

      Olihan tuo aika ikävästi sanottu. Mutta vaikka se olisikin ollut alunperin miehen motiivi niin varmaankin hän on oikeasti rakastunut sinuun.

    • kiltti mies.

      Heheh. Sellasta se on. Kiltillä miehellä ei tee mitään. Mars pyykkiä pesemään..

    • kiltti mies.

      Hei mut onhan siinä hyvätkin puolensa. Sulla on kotona aina vakityö!

      • Heh tosi orjatar.

        Eikä tartte väsää omia mukuloita kun ne on miehellä jo valmiina. Siis ukko on ollut aiemmin pelkkä siemen linko, nyt sillä on vakio pesä, saa silloin kun tahtoo ja pesä hoitaa hänen äpäränsä.

        Jos toi orjatar olisi yhtään viisas, se ottaisi koe-eron ja lähtisi. Näkisi onko se tyyppi tosissaan vai piti muijaa itsestään selvyytenä. Rakkaudesta en puhuisi piiruakaan. Enkä pieruakaan toden sanoakseni


      • adsfdasfdasfdasfdasf
        Heh tosi orjatar. kirjoitti:

        Eikä tartte väsää omia mukuloita kun ne on miehellä jo valmiina. Siis ukko on ollut aiemmin pelkkä siemen linko, nyt sillä on vakio pesä, saa silloin kun tahtoo ja pesä hoitaa hänen äpäränsä.

        Jos toi orjatar olisi yhtään viisas, se ottaisi koe-eron ja lähtisi. Näkisi onko se tyyppi tosissaan vai piti muijaa itsestään selvyytenä. Rakkaudesta en puhuisi piiruakaan. Enkä pieruakaan toden sanoakseni

        "Koe-ero" :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Ala-asteella nämä.


      • 677545
        Heh tosi orjatar. kirjoitti:

        Eikä tartte väsää omia mukuloita kun ne on miehellä jo valmiina. Siis ukko on ollut aiemmin pelkkä siemen linko, nyt sillä on vakio pesä, saa silloin kun tahtoo ja pesä hoitaa hänen äpäränsä.

        Jos toi orjatar olisi yhtään viisas, se ottaisi koe-eron ja lähtisi. Näkisi onko se tyyppi tosissaan vai piti muijaa itsestään selvyytenä. Rakkaudesta en puhuisi piiruakaan. Enkä pieruakaan toden sanoakseni

        Heh, jos akka ottais minusta "koe-ero" tai tekisi jonkun samanlaisen typerän läpinäkyvän testin, niin ei tarvis enää tulla takasin.

        Mikähän siinä on naisille niin vaikea käsittää, että miehet nyt vaan useimmiten aloittaa asioiden ajattelun KÄYTÄNNÖN kautta. Mutta ei se tarkoita sitä että se on ainoa syy toiminnalle...


      • Sanna361
        adsfdasfdasfdasfdasf kirjoitti:

        "Koe-ero" :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Ala-asteella nämä.

        Älä hirnu, ihan asiaa ns koe-ero.


      • Okke32.
        Sanna361 kirjoitti:

        Älä hirnu, ihan asiaa ns koe-ero.

        Koe-eroaja sai minulta lopulliset lähtöpassit, eikä siinä sitten auttanut soitella perääni eikä edes itkun vääntäminen.

        Koe-ero on asiaa siin olet oikeessa. Saapa tietää onko erokiristäjäakan kanssa parisuhteessa ja omat päätökset sen nojalla.


    • Jos olet onnellinen niin mikä on ongelmana? Jos et ole niin seuraavassa suhteessa ei ehkä kannata kiiruhtaa saman katon alle vaan nauttia seurusteluvaiheesta vähän pitempään.

    • onnitartar

      Laita hyvä ihminen vahinko kiertoon ja äkkiä. Olet ansainnut onnellisen elämän.

    • terva781

      No juu... On totta mitä mies kertoi, arjen pyörittäminen on varmasti helpompaa kaksistaan. Talous, vastuu ja ajan käyttö arkeen jakautuvat, kun on kaksi aikuista perheessä. Miten sitten käy vapaa-ajan, jos toisella on lapsia vanhastaan ja toisella ei. Lapsettomalle osapuolelle helposti tulla tunne että hänen vapaa-ajastaan ja taloudellisesta hyvinvoinista leikataan osa pois. Ajan käytössä pitää aina ottaa lapset huomioon kun he ovat läsnä ja talouskin muuttuu. Vaikka oma asumiskustannus laskisi yhteen muuttamisen johdosta voi tulla muita kuluja tilalle esim ruoka ja perheen yhteiset harrastukset ja aina lapsiperheellä kuluu rahaa myös yllättäviin menoihin.

      Mutta, mutta... Käännä tämä asia toisin päin, sinulla on aina tuki ja turva matkassa. Tunnen monta sinkku miestä jotka haluaisivat kumppanin jonka kanssa jakaa arjen ilot ja surut. Ja sitä paitsi parisuhde rauhoittaa kummasti sekä on lisännyt ainakin minun kohdallani taloudellista hyvinvointiani vaikka maksan asumisestamme yli 2/3 ja lapseni ja kaiken muun sitten pistämme puoliksi. Juuri tämä puolikas on parantanut minun taloudellita hyvinvointiani. Ruoka, vakuutukset, matkat, yms.

      Sitten on vielä se tosiasia että älä tee kaikkea vaan kerro myös että haluat miehesi osallistuvan kotitöihin, minä miehenä esim hoidan talouden tiskit, imuroinnin ja pyykin pesun. Tietenkään en yksin kaikkea aina, mutta kaikkea sitä vuorollani. Talouden tasaamme sitten erikseen ja emäntä hoitaa puutarhan ja minä sitten autot ja puutarhan koneelliset työt.

      Tahdon lujuutta haluan toivottaa ja toivottavasti halat jatkaa liitossa sillä moni eroaa aivan suotta.

    • merkkierkki31v

      Jep, näin siinä on käynyt, lapset ja humalaiset sanovat totuuden.. :) -lähe menee heti, oot tuhlannu aikaasi!

      • leske

        Ei humalainen totuutta sano mutta lapsi kyllä.


    • sulla on oikeus

      Mies on luonut otolliset olosuhteet itselleen. Sillä on nainen joka kokkaa, siivoo ja huolehtii lapsista. Miehes itse menee ja hurvittelee kylillä ties kenen kanssa. Et osaa lainkaan tota parisuhteen pelisääntöjä vaan teet niin kuin miehes käskee. olet pahasti tossun alla.

    • Shole

      Kuule. Itse olen tässä toisella kierroksella ajelehtinut pitkän aikaa, lapset on tehty ja yksi elämä yhden naisen kanssa eletty.
      Nyt on ihan samansuuntaiset ajatukset kun miehelläsi. Jos vielä löytäisi jonkun jonka kanssa on hyvä olla ja elää. Joku jota kohdella hyvin ja saada vastakaikua. Sellainen räjähtävä rakkaus tuntuu aika epätodennäköiseltä ja kaukaiselta haaveelta. Mitä tahansa ei tarvitse minunkaan kelpuuttaa, mutta oishan se kiva jos tossa olis joku.

      • se joku

        Minulle exsä sanoi joskus että kunhan hänellä on joku. Tuli sellainen fiilis että olin vain se joku joka todellakin maksaa puoliksi kulut yms. Ei mennyt kuin pari vuotta siitä niin erottiin, koska miehellä ei ollut tunteita, eli olin vain se joku. Joten pääsin siitä suhteesta jossa ei minusta rakastettu vaan olin vain "joku" joka täydensi hänen elämäänsä kun ei parempaa ollut. Nyt en tyydy enää olemaan vain "joku" vaan se josta todella välitetään.. Ei rahan ja omaisuuden takia kannata olla yhdessä, vaan rakkauden. Häpeä sille joka vain käyttää toista hyväkseen kun ei ole parempaakaan tarjolla.


      • Shole
        se joku kirjoitti:

        Minulle exsä sanoi joskus että kunhan hänellä on joku. Tuli sellainen fiilis että olin vain se joku joka todellakin maksaa puoliksi kulut yms. Ei mennyt kuin pari vuotta siitä niin erottiin, koska miehellä ei ollut tunteita, eli olin vain se joku. Joten pääsin siitä suhteesta jossa ei minusta rakastettu vaan olin vain "joku" joka täydensi hänen elämäänsä kun ei parempaa ollut. Nyt en tyydy enää olemaan vain "joku" vaan se josta todella välitetään.. Ei rahan ja omaisuuden takia kannata olla yhdessä, vaan rakkauden. Häpeä sille joka vain käyttää toista hyväkseen kun ei ole parempaakaan tarjolla.

        Irroitit kaksi sanaa koko kontekstista. Näin niitä kohulausuntojakin tehdään.


    • ,,,,,,,,,,,,,,,,

      "Mut on siis "hankittu" kodinhoitajaksi, kulujen jakajaksi, lastenvahdiksi ja lakanoiden lämmittäjäksi??!! "

      Tuo on vain normaalia elämän realismia. Varsinkin pääkaupunkiseudulla vaikka miehet ovat usein suurituloisempia kuin naiset moni mieskin tarvitsee kumppanin jonka kanssa jakaa kulut jos haluaa oman asunnon. Onhan elämä myös helpompaa toisen kanssa kun ei itse tarvitse huolehtia kaikesta. Elämä on myös taloudellisesti turvatumpaa esim. jos toinen joutuu työttömäksi. Minä luulen että ihmisen täytyy myös haluta löytää parisuhde ja olla päättänyt ettei halua elää yksin löytääkseen parisuhteen. Uskon kyllä että miehesi rakastaa vilpittömästi ja haluaa olla kanssasi koska ei halua olla yksin. Kummasti kyllä naisetkin rakastuvat valikoivasti. Mitenkä suuren romanttisen rakkauden kanssa sopii yksii se että mieheltä vaaditaan hyvää koulutusta ja suuria tuloja?

      • moni nainen on seko

        No miehen pitäisi mieluummin ratsastaa valkoisella hevosella vähintään joka viikonloppu kedolle kaapaten se nainen mukaan. Siellä sitten ihailtaisiin yhdessä perhosia ja lopuksi lemmittäisiin tai no syleiltäisiin tuntitolkulla lässyttäen latteuksia. Ihan sama, maksoi mitä maksoi. Itseasissa miehen on siivottava kotona, hoidettava lapset ja tuotava leipä perheeseen. Siinä sitten nainen voi vetää lonkkaa ja tuhlata itseensä sen äijän kotiin tuomia kultakolikoita.


      • happy_together
        moni nainen on seko kirjoitti:

        No miehen pitäisi mieluummin ratsastaa valkoisella hevosella vähintään joka viikonloppu kedolle kaapaten se nainen mukaan. Siellä sitten ihailtaisiin yhdessä perhosia ja lopuksi lemmittäisiin tai no syleiltäisiin tuntitolkulla lässyttäen latteuksia. Ihan sama, maksoi mitä maksoi. Itseasissa miehen on siivottava kotona, hoidettava lapset ja tuotava leipä perheeseen. Siinä sitten nainen voi vetää lonkkaa ja tuhlata itseensä sen äijän kotiin tuomia kultakolikoita.

        Jaahas.. mikä paha on "lässyttelyssä" tai piknikissä? Taikka siinä että arjen keskellä on tilanteita jossa keskitytään vain toiseen ja vähän samalla "lässytellään"? Perhosetkin on kauniita, monista miehistäkin :)Lemmiskelykin on ihanaa, vaikka joka päivä (ei tartte viikonloppua siihen). Syleilykin on ihanaa kun tuntee toisen lämpimän kehon ihan lähellä omaansa, se tuntuu niin hyvältä. Hevosellakin yhdessä ratsastaminen voisi olla aika jännä kokemus. Noista asioista tykkään ajatuksena. Olenko siis seko?

        Sitten päästäänkin tähän että naiset vain makoilee ja mies ostelee timanttiriipuksia. Meillä ainakin kun mies käy töissä ja minä olen kotona niin hoidan lähes kaikki kodintyöt, ne mitkä osaan (autoa en osaa korjata, mutta saattaisin jopa aikani kuluksi opetella). Lisäksi teen miehelle eväät töihin ja joskus aamiaisen valmiiksi. Tuntuu ihan luonnolliselle koska minulla jää paljon ylimääräistä aikaa kotona niin käytän sen kotitöihin, kesällä isoon puutarhaan (jossa ihana niitty, missä katsellaan perhosia), lenkkeilyyn ja kotieläinten hoitoon, talvella lumenluontiin jne. Ja joskus sitten näin suomi24 kirjoitteluihin muitten töitteni lomassa jolloin istun paikallani, koska kokoaikaa ei jaksa olla menossa. En välitä mistään pinnallisuuksista kuten arvokkaat korut (tietenkin mieheni antamana niillä on tunnearvoa, mutta korujen ei tarvitse olla arvokkaita), minua ei myöskään kiinnosta itseni tuunaaminen enkä käytä rahaa shoppailureissuihin. Ostan vähän vaatteita ja kaikki käytännöllisiä.

        Särkyikö kuva? Niin, sitä kuule on aika paljon erilaisia naisia kuin miehiäkin. Harvassa on ne naiset jotka laittaa miehen kaiken tekemään. Tietenkin kärjistit, mutta mieti onko siinä mitään järkeä?


      • Happyhän miekii
        happy_together kirjoitti:

        Jaahas.. mikä paha on "lässyttelyssä" tai piknikissä? Taikka siinä että arjen keskellä on tilanteita jossa keskitytään vain toiseen ja vähän samalla "lässytellään"? Perhosetkin on kauniita, monista miehistäkin :)Lemmiskelykin on ihanaa, vaikka joka päivä (ei tartte viikonloppua siihen). Syleilykin on ihanaa kun tuntee toisen lämpimän kehon ihan lähellä omaansa, se tuntuu niin hyvältä. Hevosellakin yhdessä ratsastaminen voisi olla aika jännä kokemus. Noista asioista tykkään ajatuksena. Olenko siis seko?

        Sitten päästäänkin tähän että naiset vain makoilee ja mies ostelee timanttiriipuksia. Meillä ainakin kun mies käy töissä ja minä olen kotona niin hoidan lähes kaikki kodintyöt, ne mitkä osaan (autoa en osaa korjata, mutta saattaisin jopa aikani kuluksi opetella). Lisäksi teen miehelle eväät töihin ja joskus aamiaisen valmiiksi. Tuntuu ihan luonnolliselle koska minulla jää paljon ylimääräistä aikaa kotona niin käytän sen kotitöihin, kesällä isoon puutarhaan (jossa ihana niitty, missä katsellaan perhosia), lenkkeilyyn ja kotieläinten hoitoon, talvella lumenluontiin jne. Ja joskus sitten näin suomi24 kirjoitteluihin muitten töitteni lomassa jolloin istun paikallani, koska kokoaikaa ei jaksa olla menossa. En välitä mistään pinnallisuuksista kuten arvokkaat korut (tietenkin mieheni antamana niillä on tunnearvoa, mutta korujen ei tarvitse olla arvokkaita), minua ei myöskään kiinnosta itseni tuunaaminen enkä käytä rahaa shoppailureissuihin. Ostan vähän vaatteita ja kaikki käytännöllisiä.

        Särkyikö kuva? Niin, sitä kuule on aika paljon erilaisia naisia kuin miehiäkin. Harvassa on ne naiset jotka laittaa miehen kaiken tekemään. Tietenkin kärjistit, mutta mieti onko siinä mitään järkeä?

        Ootpa ihana! :-)


    • -T.L.-

      Arjen pyörittäminen on kyllä yksin helpompaa, parisuhde hankaloittaa elämää ja aiheuttaa stressiä ja verenpainetta.

    • shhhs shhshhs iiii

      kalkkarokäärme koko mies! pihalle tuolainen. kukat kukkii ja kauniilta näyttää, mutta mitä onkaan takana. katsot ja hoidat varmaan sen lapsetkin just?

    • terv mies

      No byhyy! Olet tyypillinen esimerkki naisesta joka luo ongelmia kun niitä ei ole. Onneksi oma naiseni ei tuollainen tai ei ainakaan onneksi sano mitään noin tyhmää minulle. Jos sanoisi niin käskisin häntä kasvamaan aikuiseksi ja heräämään todellisuuteen.

      Jos fiilis menee tuollaisesta läpästä niin kannattaisi varmaan hakea jotain mielialoja tasoittavaa lääkitystä, sillä tuo ei ole normaalia.

    • simoenska

      Jätä se ukko, ei oo sun arvoses. Meitä uskollisia ja hyviä ja naisia kunnioittavia miehiä on olemassa.

    • Totuus on

      Hei kuule aloittaja!

      Nyt pimppa, lompakko ja kotitaloustyöt pannaan!

      Et anna, et siivoa, et maksa laskuja ja hoida mukuloita seuraavaan 4 kk. Vaikeaa on mutta luulisin että sen aikana selviää oliko liittosi rakkautta vai kaupantekoa. Makaat vaan sohvalla ja valitatat. jos mies kysyy laskuista sanot että työssäsi oli pakko tyytyä palkanalennukseen tai potkut. Et sekstaa lainkaan sanot ettei huvita. jos lapset pitäs hoitaa viet ne äidilleen. Siivoominen on helppo väistää..

      jos ukko lähtee niin saikin lähtä jos jää niin se on rakkautta se.

      • 1122334455667788

        Voe-vitsin-vitsi. Suomessa on helppo lähtee lätkimään, jos siltä tuntuu. Korkeintaan morkkis saattaa joskus vaivata. "Soromnoo, mä lähären ny!" - sanoi Hakala, kun lauteilta putosi.

        Onneksi ei olla katolisessa maassa katolisena. Kun katolinen sortuu-joutuu-menee naimisiin, on se sitten naimisissa maaliman tappiin saman siipan kanssa. Olipa ukko tai akka jos sen mikä sikä-lehmä-pukki-rosvo-hevoinen, niin kun on tullut otettua, on vaan kärsittävä. Ero ei ole mahdollista iliman paavin lupaa! Ja on sata-nakki, ettei sitä lupaa saa. Erillään voi asua ja viettää omaa elämää niinkuin ihan vaan haluaa, mutta eroa ei saa kuin mustaan kuoppaan joutumalla taikka siipan sinne laittamalla.

        Ählämillä on viksu sydeemi. Akan kalossit vaan aamuksi jurtan rätin ulkopuolelle ja sillon on akan lähdettävä kuin kuppa Tölikästä. Eikä arvaa kärsää avata. Eikö alakaa akka vaan lampsia kiiremmän vilikkaa santakuopasta poikkeen. Koirakkaan ei perään hauku.

        Net on nuo ääripäät. Suomessa ei varmaankaan kovin montaa perettä, joissa noudatetaan noita sydeemejä. Vaikka kyllä suurten lukujen lain mukaan niitäkin on. Ainakin joissain alan lahkoissa. Jos kerran päänsä on silimukkaan laittanu, nin silimukassa se pysyy. Olipa silimukka sitten silikkiä eli piikkilankaa.


    • Vanha tarina...

      Parisuhde ilman rakkautta? Ei ole ihan uusi juttu! En itse oikeasti usko että ihmiset elää parisuhteissa välttämättä kovin usein rakkaudesta. Monille suhde on vain vaihtokauppaa ja arjan helpottamista eikä mitään syvällisiä tunteita. Kun ei kovin monet ikävä kyllä vaikuta edes mitään kovin syvää tuntevan...

    • xykromosomi

      Toisaalta sä olet jo aika elähtänyttä lihaa ja asennepuolessakin on korjaamista, mitä ajattelit tilalle?

      Nimittäin markkina-arvon täytyy olla aika kohdillaan jotta saa sitä prinsessaelämää. Olethan sä hoikka? Alle 60 tai mieluummin 50 kiloinen? Läskiä ei ota kukaan vaikka kuinka imuroisi.

    • muumi163

      ole valittamati, se on naisen rooli tässä maailmassa. ja se on sinulle ihan oikein. koskee kaikkia naisia ihan tasapuoleisesti. hus hus, töihin siitä lorvimasta.

    • tyhmätihmiset

      Mikä ihme ihmisillä on heti mennä yhteen? vaikkei olla tunnettu juuri vuottakaan ostetaan yhteinen talo tne. ..itse juoksisin karkuun ja kauas! Varsinkin jos toinen on vasta eronnut.

    • hmm....

      Elämä ja rakkaus varsinkin on taitolaji ja rakkauskin jää välillä vähän käytännön asioiden jalkoihin.

      Eikä sitä heti alussa ehkä niin kauheesti vielä toiseen oikeesti edes rakastu, vaan lähinnä ihastuu. Rakkaus sitten lähtee siitä pikku hiljaa kasvamaan, jos vaan on lähteäkseen. Mitä siitä mistä se alussa lähti liikkeelle? Toinen tarvitsi jonkun toisen lähelleen. Niinhän se meillä kaikilla vähän on.

      Jos toinen lähinnä käyttää toista hyväkseen, niin on varmaan parempi jatkaa matkaansa yksin tai jonkun toisen kanssa-? Jotkut ei opi koskaan, mutta onneksi heitä on aika vähän.

      Itse olin 21-vuotta välillä vähän toisen pellenäkin ja jotenkin tuntuu siltä, että täytyy katsella välillä elämää vähän toiselta kantilta. En jaksa etsiä uuttakaan kumppania, ainakaan kovin väkipakolla. Katotaan kuka tulee vastaan, tai tuleeko kukaan? Ihmiselle kun riittää ihan hyvin hyvät ystävät, duunikaverit ja sukulaisetkin, mutta myös kehittäviä harrastuksiakin on oltava. Niillä pärjää aika pitkälle ilman parisuhdettakin. Itselläni on tosin se pitkä parisuhde takana, joten tiedän mitä sekin on. Ei sitä välttämättä niin pitkän ajan jälkeen enää hirveesti välitä uusista suhteista, vaikka välillä sitä toista ihmistä vähän vierellensä kaipaakin.

      Ett silleen...

      • Kakkos kotimies

        Ei elä ilman,hyvää pari/ystävyys suhdetta ole elämää.Puutteessa ja suruissa eläminen on rankkaa.Eroa ehdotetaan läkkeeksi joka tilanteeseen.Naiset menneet nipottajiksi ja ihmisen vieteistä voimakkain,raha ja kakkonen,kiima saa perheitä rikki.Kunnon ystävä pysyy ystävänä,hamaan hautaan saakka.Arja Saijonmaan ystävänlaulu pitäs kuunnella ajatuksen kanssa.Mies syyllistetåån pienistå asiosta ja Nainen on useammin(tutkitusti),se joka valehtelee,salaa ja pettåä?


      • mari362
        Kakkos kotimies kirjoitti:

        Ei elä ilman,hyvää pari/ystävyys suhdetta ole elämää.Puutteessa ja suruissa eläminen on rankkaa.Eroa ehdotetaan läkkeeksi joka tilanteeseen.Naiset menneet nipottajiksi ja ihmisen vieteistä voimakkain,raha ja kakkonen,kiima saa perheitä rikki.Kunnon ystävä pysyy ystävänä,hamaan hautaan saakka.Arja Saijonmaan ystävänlaulu pitäs kuunnella ajatuksen kanssa.Mies syyllistetåån pienistå asiosta ja Nainen on useammin(tutkitusti),se joka valehtelee,salaa ja pettåä?

        Muuten ihan hyvä kommentti ja juuri noin raha ja kiima tätä maailmaa pyörittää, mutta ne on miehet jotka vehtaa peen perässä.


    • VESSELI

      HAHHAH JOO MÄ ETSIN VIIME KEVÄÄNÄ PELKÄSTÄÄN BLONDIA NAISTA IHAN VAIHTELUN VUOKSI, JA OLIHAN MEILLÄ (MULLA) HAUSKAA KOKO KESÄN KUNNES HUOMASIN PAHAN "VALUVIAN" JONKA JÄLKEEN EROTTIIN... KIITOS NAISEN LOGIIKKA!!!! :)

    • oikeushyvä

      Miehesi on tosi yksinkertainen. Ei kukaan sano vastaavaa, vaikka olisi kuinka humalassa. Älä anna itsesi olla itsestäänselvyys.

    • chauvinist-1

      Olet vain hyödytön lumppu. Itsepä olet äijäsi valinnut, mieti ensi kerralla muutakin kuin rahaa.

    • ..,.

      Niin. Olen varma myöskin että mies puhui avioliiton hyvästä puolesta ja hän tarkoitti sitä että hän on tyytyväinen sinun kanssa elämiseen AP. Toisinaan kännissä henkilö saattaa sanoa vähän epäselvästi ja siksi luulit että hän puhui jostakin toisesta naisesta vaikkei hän toisen naisen etsimisestä puhunutkaan.

      Olettaisin että miehesi tarkoitti puheensa näin sinulle AP. Ainakin toivon mukaan:
      "Silloin kun mä tapasin sut ensimmäisen kerran niin olin päättänyt etsiä itelleni naisen, että arjen pyöritys helpottuisi. Sinkkuelämä oli niin rankkaa ja sitäpaitsi minä halusin jonkun jonka kanssa voin ostaa oman talon. Päädyin sitten valitsemaan sinut itselleni".

    • rttrtrtwer

      kyllaba jauhetaan pasaa taalla taas

    • harmi2

      Niin kai sitä haetaan joku jos haluaa perustaa perheenkin.

    • Anonyymi

      Parisuhteessa nyt vaan on paljon erilaisia käytännöllisiä etuja. Kuinka moni oikeasti menee muutenkaan parisuhteeseen pelkästään toiseen rakastumisen takia.

      Parisuhde on taloudellisesti, henkisesti, työnjaollisesti, sosiaalisesti ja oman hyvinvoinnin kannalta rikkaampi, turvallisempi ja vakaampi elämänmalli.

      Sinkkuna on rankka elää, koska siinä on yksinkertaisesti tehtävä paljon työtä ja nähtävä vaivaa nähdäkseen ihmisiä tai ylläpitääkseen läheisiä ihmissuhteita.
      Sinkkuelämä on myös kallista ja henkisesti kuluttavaa.

      Luultavasti aika moni aikuinen sinkku lähtee etsimään kumppania siksikin, että ei halua näitä käytännön vaikeuksia, eikä vaan jaksa elää yksin. Sitten kumppaniksi kelpaa joku sellainen, joka on tilanteeseen sopiva. Näin se vaan menee.

      Onhan se tietty ikävää, jos oma mies kertoo tällaista tarinaa. Mut tulkintoihin on monta vaihtoehtoa.
      1. hän on rakastunut sinuun ja arvostaa sinua, mut myös käytännön paineet ovat saaneet hänet haluamaan parisuhdetta
      2. käytännön paineet ovat olleet ratkaiseva asia ja rakastuminen toissijainen asia. Olet vaan ollut sopiva ja oikeaan aikaan oikeassa paikassa.

      Uhkatekijä on siinä, että kun ns. käytännön asiat ovat järjestyksessä, miten hän sit meinaa reagoida, jos tulee joskus sellainen nainen vastaan, johonka rakastuu
      muistakin kuin käytännöllisistä syistä?

      • Anonyymi

        Lisään vielä, että ihmissuhteissa on aina samaan aikaan tunnepuoli ja käytännöllisiä etuja. Se ei ole ongelma sinänsä, mutta sitten se alkaa olla ongelma, jos molemminpuolista tykkäämistä on vähän tai ei ollenkaan.

        Ainakin naisilla on tapana kaivata sitä tunnepuolta suhteelta, että toisella olisi aitoa halua kohdata, kuunnella ja viettää aikaa yhdessä pelkästään siitä ilosta, että yhdessä viihdytään.

        Toisaalta, voihan parisuhde tietty olla molemminpuolisestikin vain etujen vaihdantaa ilman sitä, että viihdytään yhdessä. Jos miehet kaipaavat seksiä ja palveluksia kotona, niin monet naiset kaipaavat kovasti rahakasta miestä ja sopivia kulisseja elämään. Tällaista se on. Sopivien kulissien ja palvelusten
        vaihdantaa.

        Monta kummaa juttua tähän maailmaan mahtuu.


    • Hitto vie, mikä keksintö! Lakkaan puhumasta treffiprofiileissa tunteista mitään vaan haluan naista niissä jatkossa vain taloudellisista syistä kimppakämppään. :-)

      • Misu363

        LOL!


    • Tuulesta tempomista

      Ei sinua ole voitu "hankkia" koska sinullakin oli joku syy mennä siihen. Jos olisit siinä jollain ostopäätöksellä" se olisi toinen juttu, mutta nyt kai sinä sait suhteesta ihan jotain muuta, ehkä itsekin haaveilit yhteisestä arjesta ja talosta juuri tuon miehen kanssa?
      Eikä mies siihen ihan ketä tahansa olisikaan voinut ottaa, - tai saada. Kaikki ei hälle olisi sopineet, kaikki ei valmista pakettia ota eikä toisaalta se kaikille sovi, luonteet ei käy aina yhteen jne. siis muista ettei se nyt ihan noin mustavalkoista ole :)

      Jos pari vuotta on ollut onnellista, niin mikäpäs siinä, miehesi päätös hankkia nainen ja alkaa elää yhteistä elämää on ollut hyvä, eikö? Moni haaveilee noista asioista, harva vaan on niin rehellinen että uskaltaa sanoa. Yleensä höpistään ihan tajutonta tuubaa, vaikka halutaan vaan yksinkertaisesti jakaa elämä kun yksin ON rankkaa, halutaan perhe ja talo eikä vaan yksinäistä elämää kämpässä, ja halutaan myös sitä, että ihan yksinkertaisesti: arjen pyöritys helpottuisi.
      Sitä se rakkauskin usein on.

      Mitä sinä sait? Mitä sinä sitten toivoit? Väitäkö ettet yhtään toivonut miestä etukäteen, etkä koskaan haaveillut yhteisesti kodista ja helpommasta arjesta? Jaa, ettet sinä halunnut miestä siihen siksi, että elämä olisi mukavampaa ja olisit onnellisempi? Oletko hankkinut miehen siihen vaan palvelemaan rakkauttasi ja tekemään päiväunia sinulle niin ;)

      Orja olet jos itse siihen suostut, muuten elämä on jakamista ja myös sinä olet ihan itse puolisosi valinnut. Ei pidä aina olla liian herkkä (Naiset!!! Yleensäkin joskus voisi hieman miettiä, että onko sitä aina uhri vai saanut valita. Onko aina pakko olla tosissaan vai voisko joskus nauraa? Onko se aina se mies, joka jotain haluaa, vai oisko halunnut itsekin?).
      Jos yksi kännimöläytys parin vuoden Onnellisen Rakkauselon jälkeen tuntuu ylitsepääsemättömältä, on syytä katsoa peiliin :)
      Tsemppiä teille, heitä huolet pois ja olet onnellinen kun siihen kerran on mahdollisuus!

    • Top Grip

      Jaa-a, kuinkahan usein naiset laskelmoivat parisuhdetta harkitessaan? Usein vaatimuksena tuntuu olevan varakas ja mielellään vielä korkean sosiaalisen statuksen omaava mies. Taka-ajatuksena näillä naisilla on varmasti se, että nainen pääsee nauttimaan miehen varakkuudesta ja nainen saa buustattua omaa sosiaalista statusta miehensä avulla. Väittäisin, että naisten laskelmointi parisuhteen muodostumisessa on paljon yleisempää kuin miesten.

    • kahden kauppa

      Samantapaisia ajatuksia minullakin oli kun miestä etsiskelin. Aina moititaan yh-äitejä että he haluavat helpotusta elämään mieheltä. Mutta kyllä näin vain oli ainakin minun kohdallani. Ja mieheni etsi vaimoa. Hän ei etsinyt naisystävää vaan vaimoa. Molemmat olemme siis tyytyväisiä. Hänellä on joku joka laittaa ruokaa ja pesee pyykkiä ja minä saan apua lastenhoitoon ja henkistä tukea arjessa. Eikä tämä millään muotoa poista sitä tosiasiaa, että rakastamme toisiamme.

      • kahden kauppa

        Lisäisin vielä tähän miehen etsintään -kohtaan, että mies jonka kanssa menin naimisiin, on oikeastaan varaton, eli nimimerkki Top Grip ei ole ihan oikeassa siinä, millaisia kriteerejä naisilla on miehen etsinnässä. Omat kriteerini olivat ihan muualla kuin rahassa...enempi niissä henkisissä ominaisuuksissa (esim halusin miehen joka on lähtökohtaisesti valmis sitoutumaan naiseen avioliiton kautta).


    • Vanha kansanviisaus

      Humalaisen suusta kuulee totuuden! Vanha kansanviisaus. Juota miehellesi paljon ja usein viinaa, ole itse selvinpäin ja aloita kuuntelemaan mitä kaikkea suusta tulee. Yrtä olla syyllistämättä ja suuttumatta humalapuheista jälkikäteen, niin kuulet yhä enemmän hänen ajatusmaailmaansa.

    • kotona2

      Aloittaja näkee asian ongelmana, mitä hän kuvittelee että arjen pyörittäminen on, sitäkö ettei tarvi tehdä mitään muuta kun maata ja katella emmentaalia ja kauniita ja korkeita. shoppailla ja tehdä mitä lystää. Jos yhdes ollaan, yhdes jaetaan kuluja sekä osallistutaan yhdes kodin asioihin. Tapasin naisen jolta puuttui kyky laittaa ruokaa sanoi, ei häntä huvita. Iltapäivällä 17-19 hän liimautui tv:n ääreen tuli korkeet ja emmentaali, sielt varmaan kateltiin malli ettei tarvi mitään tehdä kun muutenkin pärjää. aamul vetelehdittiin sänkys pitkään. suhde onnekseni päättyi lyhyeen. kun torppa oli minun. Hänen oli helppo lähteä tuskin huomas et joku muukin on siinä ollut.

      • oma talous kuntoon

        Eri linjoilla kotona2:sen kanssa. Onkohan parisuhde ihan kunnossa, jos uusi vaimo hoitaa miehen entiset lapset suurimman osan ja maksaa heidänkin ruoat? Ei. Uuden vaimon tehtävä ei ole huolehtia toisen lapsista. Lapsista huolehtiminen kuuluu miehelle ja lasten äidille. Eri asia on, että tarvittaessa auttaa ja joustaa ja katsoo perään, mutta nyt vaikuttaa sille, että uudesta vaimosta on tullut lasten ensisijainen hoitaja ja ruokkija.
        Aloittajana varmistaisin, että talo on molempien nimissä. Jos ei, lainanlyhennykset eivät kuulu hänelle. Eivät kuulu myöskään tenavien ruokakulut. Ja koska hänellä itsellään ei ole lapsia, omasta vapaa-ajasta ja omista rahoista täytyy pitää huolta. Ei joku toinen tule niistä pitämään ja mies kyllä osaa käyttää siinäkin suhteessa hyväksi. Parisuhteen on oltava taloudellisestikin molemmille hyvä kauppa. Onkohan tilanne niin? Epäilen.


      • KALLE KELLO
        oma talous kuntoon kirjoitti:

        Eri linjoilla kotona2:sen kanssa. Onkohan parisuhde ihan kunnossa, jos uusi vaimo hoitaa miehen entiset lapset suurimman osan ja maksaa heidänkin ruoat? Ei. Uuden vaimon tehtävä ei ole huolehtia toisen lapsista. Lapsista huolehtiminen kuuluu miehelle ja lasten äidille. Eri asia on, että tarvittaessa auttaa ja joustaa ja katsoo perään, mutta nyt vaikuttaa sille, että uudesta vaimosta on tullut lasten ensisijainen hoitaja ja ruokkija.
        Aloittajana varmistaisin, että talo on molempien nimissä. Jos ei, lainanlyhennykset eivät kuulu hänelle. Eivät kuulu myöskään tenavien ruokakulut. Ja koska hänellä itsellään ei ole lapsia, omasta vapaa-ajasta ja omista rahoista täytyy pitää huolta. Ei joku toinen tule niistä pitämään ja mies kyllä osaa käyttää siinäkin suhteessa hyväksi. Parisuhteen on oltava taloudellisestikin molemmille hyvä kauppa. Onkohan tilanne niin? Epäilen.

        Kyllä se lastenhoito kuuluu uudelle siinä missä vanhalle, vain sillä erolla että se uusi ei ole äiti, mutta hoitava vanhempi siinä missä oikeakin äiti. Jokaisella aikuisella on velvollisuus hoitaa ja huolehtia lapsista, näitä uusioperheitä on suomessa niin paljon, että jos ottaa tuon asenteen, alkaa lastenkodit käydä ahtaaksi.


    • KALLE KELLO

      Onhan se kaksin mukavampaa ja helpompaa. Tottahan se on, jos mies käy töissä sinä helpotat arkea hoitamalla lapsia, tekemällä ruokaa jne.. vaikka sinäkin ehkä käyt töissä, mutta miehen työ lienee hektisempää?? Nuo on ihan normaaleja kotitöitä lapsinensa tai ilman. Jos lapset on miehen, närästääkö se jotenkin, varmaan tiesit että hänellä on lapsia. Mies olisi kyllä saanut sanoa ajatuksensa paremmin, tuo tuntuu aika töksähtävältä, mutta miehethän sanovat asiat paljon suoraviivaisemmin. Olisikohan sulla ollut menkat tulossa ja siksi tuli otettua nokkiinsa? Ei aina ole hyvä päivä ja asiat tuntuvat joskus niin suurilta, mutta hyvin nukutun yön jälkeen omakin polla normalisoituu

    • Turbo Team

      Mites tuota oliko nämä äijän muksut jossain piilossa,kunnes menitte yhteen? Ettet tiennyt heistä lainkaan? Tai ollut ollenkaan puhetta että tulevat asumaan sinun ja puolisosi luo?

      Moinen lausahdus tietysti ajatteluttaa, totta, mutta kuinka moni eteensä katsova nainen tekee täsmälleen samaa?

      Parisuhde, yhteinen elo , arki, ne vaativat aika apljon, molemmilta, panostusta ja kärsivällisyyttä.

      Mikäli pari vuotta on mielestäsi jo sujunut ihan kivasti, miksei jatkokin? Sammakoita tulee jokaisen suusta, ja aina voi esittää täsmentäviä kysymyksiä ennen kuin täältä etsii totuutta.

      Lämmintä Juhannusta.

    • liekko-k

      Eihän tuossa mitään, jos miehellä ei ole lapsia. Kyllä puolison ottamisella on myös käytännön merkitystä. Parhaan mahdollisen silti valitsee, sinä se olit, joten älä murehdi.

    • ennustajaeukko54

      Ihan normaalia, että rakastumisvaiheen mentyä ohi, alkaa ajatella asioita ilman miellyttämistarvetta. Tuo aloittajan kuvio on kyllä niin haasteellinen, että veikkaan, että ero siitä tulee. Siinä nimittäin rupeaa kyrsimään se, että tuntee soutavansa venettä yksin ja antavansa suhteeseen enemmän kuin toinen, joka on ikään kuin vapaamatkustaja maisemista nautiskellen.

    • Isolahti2

      Moi,
      mua vaivaa että rehellisyydestä sakotetaan. Miehet ei ole hyviä muotoilemaan lauseitaan juuri siten että suurin osa naisista ne todella ymmärtää. Siihen auttaa vastakysymys, vaikkapa tarkennatko vielä mitä tuolla tarkoitit.

      Mulla on kanssa hyvä mies, vähän höppänä välillä rapu kun on mutta kun se pääsee sille tuulelle -huppelissa tai ei- että jakaa tuntojaan niin en ala analysoimaan lauserakenteita tai askartelemaan semantiikan kanssa.

      Elämän realiteetit ei ole kauniita, ja jos ei ole kyseessä riidan aikana sanotut lauseet niin mitä turhia jäät niitä kelailemaan. Rakasta, elä ja unhoita vaimiten siinä laulussa joskus sanottiin. Se on hyvä elämänohje.

    • abipies

      Jos olet onnellinen, rakastat miestä ja mies tekee oman osuutensa kotitöistä, niin eihän sinulla ole silloin mitään valittamista.

      Oman kokemukseni mukaan miehet ovat usein ns. totuuden torvia eivätkä osaa siloitella sanoja naista varten, koska naiset näkevät kaikessa aina piilomerkityksiä. En millään jaksa uskoa, että miehesi olisi sinun kanssa vain siksi, että hän saisi seksiä, lastenhoitopalveluita ja kodinhoitoa. Varmasti mies myös välittää sinusta, mutta että hän on halunnut naisen, jota rakastaa_JA_joka kykenee myös hoitamaan luotettavasti arkiasioita. Mies ei siis ole halunnut mitään blondia tuulitukkaa, joka kykenee vain tyhjentämään miehen tiliä shoppailemalla.

      Toki jos haluat itsekin lapsia, niin kannattaa miehen kanssa ottaa se puheeksi, jottei käy niin, että mies pyytää "odottamaan vielä vähän", jolloin käy niin, että huomaatkin odottaneesi vuosikausia ja ikä alkaa jo tulla vastaan lapsen hankkimisessa. Pientä itsekkyyttäkin kannattaa siis ylläpitää.

      Pidä huoli, että mies viettää myös paljon aikaa lastensa kanssa, ettei käy niin, että sinä olet se, joka koko ajan huolehtii heistä.

    • nainnnnnen

      Aloittajalle!

      Ei kannata ottaa heti tosissaan mitä miehesi sanoi. Saattoi heittää huumorilla vaan, pelkkää läppää. Kysy mieheltäsi mitä moisella tarkoitti. Ei kai kukaan tervejärkinen ihminen seurustele toisen kanssa vain moisten syiden takia?

      Kerro miehellesi että möksähdit siitä mitä hän sanoi. Ei sinun tarvitse kuunnella tuollaista. Jos miehesi huumorintaju on tuontyylinen niin olkoot mutta voisi viljellä sanojaan ilman että sinä kuulet. Ei kauheena varmasti itteänikään naurattaisi kuulla tuollaista, kyllä sitä helposti jää miettimään että mitähän tuo nyt tuolla tarkoitti.

      Selvitä asia miehesi kanssa.

    • ollakkovaieiolla

      Joo o....jo jonkin aikaa maailman menoa seuranneena olen pannut merkille, että miehet hakevat äidin sijaista kotiinsa ja juoksevat sitten "poikamiehinä" hakemassa jännitystä elämäänsä muilta naisilta. Saattaa niitä poikkeuksiakin tietysti olla, mutta miksi en ole semmosia huomannut viimisen kymmenen vuoden aikana, kun olen sinkkuna ja vapaana katsellut?
      Suomen miehet on menneet täysin pilalle globalisaation seurauksena...tai miksi lieneekään...ei enää erotu suomalainen ja muunmaalainen! Ole tässä menossa nyt positiivinen optimisti!!!!

    • Kukapa mies ei ajattelisi myös käytännöllisesti, kun niin pitkällä ollaan, että yhteiselo aletaan.

    • Kaikki se kestää??

      Miehesi on kuule vain tuikitavallinen suomalainen mies, joka sanoo rehellisesti mitä ajattelee, eikä tuhlaa aikaa romanttisiin lirkutuksiin. Suomalainen mies on kokemukseni mukaan tyypillisesti juuri tuollainen. Äärivastakohta olisi joku turkkilainen imartelija, joka imartelisi dollarinkuvat ja helppo seksi mielessään. Kommentti oli kaikessa epäromattisuudessaan ja epäimartelevuudessaan vain realistisen junttiäijän aivoitus. Rakkautta voi osoittaa muutenkin kuin sanoilla ja ihmisillä on erilainen tapa osoittaa sitä verbaalisestikin. Ex-mieheni oli tosi kova vittuilija ja toisti minulle aina, että elämä on vittuilukoulu. Pitemmän päälle jatkuva piruilu on kyllä tosi rasittava ja väsyttävä tapa "osoittaa rakkautta". Sama mies oli myös suuren luokan realisti ja osti minulle kerran syntymäpäivälahjaksi wc-harjan, tiskiharjan, erilaisia pesuaineita yms. pakattuna mustaan jätesäkkiin ja selitti ettei halunnut hankkia mitään turhaa....

    • ---***---

      "Nainen se siivoaa, käy kaupassa, hoitaa kotia, pesee pyykin ja laittaa ruokaa... Mies se hoitaa nuo asiat yhdellä toimenpiteellä - menemällä naimisiin" : tokaisi Uunokin yhdessä filmissä.

    • Kylmät kädet

      Muslimi-miehet ottavat suomalaisen naisen ja painavat sen paksuksi sen takia, että saavat oleskeluluvan Suomeen ja pääsevät kiinni sosiaali-etuuksiin.

      Joka paikassa törmää loppuunpalaneisiin valkoisiin naisiin, joilla on hyvin tumma ja kuriton poika mukanaan.

      • Kylmät kädet

        Syntyneille tytöille taas sattuu aina jokin "onnettomuus" ja ne kuolevat.

        -kuristui juoksumaton sähköjohtoon
        -tippui parvekkeelta
        -hukkui yksityisasunnon uima-altaaseen

        jne..


      • Kk 
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Syntyneille tytöille taas sattuu aina jokin "onnettomuus" ja ne kuolevat.

        -kuristui juoksumaton sähköjohtoon
        -tippui parvekkeelta
        -hukkui yksityisasunnon uima-altaaseen

        jne..

        Muhammad Alin tytär kuristui juoksumaton sähköjohtoon ja O. J. Simpsonin tytär hukkui yksityisasunnon uima-altaaseen, sekä monen muslimin tytär on tippunut parvekkeelta, ja kuollut saamiinsa vammoihin.

        Kaikki kirjataan onnettomuuksiksi, sillä olisi rasistista lähteä edes epäilemään mahdollista surmatyötä.


    • lomillelomps3

      koe-ero on tosi hyvä, siis useinhan siellä on uudet tossut jo eteisessä kun vanhat lähtee :D

    • lumeetkukkiikauniist

      Näitä riittää ketkä on vasta tavanneet, sitten ollaan niin "rakastuneita" ja hehkutetaan onnea suut, silmätt ja facet täyteen. (näkemättä totuutta toisesta)Entinen elämä kolisee luurankoja ja pääkalloja ties minkälaisine rikosilmoituksiin jne. Siinä sitä sitten jaksetaan vaan hymyillä miten "ihanasti" kaikki on.

    • olet orja

      Kyllä. Sut on hankittu tekemään juuri niitä töitä mitä ihmisen kuuluu tehdä. Jos miehesi tarvitsisi romanttista suhdetta, suhtautuisi hän suhteeseen romanttisella tavalla. Sä et itse ole kaivannut romanttista suhdetta ja olet ollut tyytyväinen suhteeseen ennen kuin kuulit totuuden, mutta nyt olet alkanut kaipaamaan sitä mitä et ole ikinä saanut. Saisit päättää haluatko miehen lepertelevän sulle kauniita asioita vai haluatko miehen joka suhtautuu parisuhteeseen järjen kautta.

      Turha sun on miettiä sitä oletko orjan asemassa niin että olisit miehesi orja. Miehesi on orjan asemassa siinä missä sinäkin. Jos haluat oikein kunnolla orjan asemaan niin hanki mies joka puhuu sulle kauniita asioita eikä tee töitä. Tätä kautta sä saat tehdä kaikki kodin työt, lasten hoidot sekä hankkia elannon kodin ulkopuolelta.

      Voit kuitenkin kääntää tuon negatiivisuutesi vaikka S/M leikiksi niin että alat oikein kunnolla orjaksi. Tätä kautta saat oikein leikkiä orjaa. Ja voit olla tyytyväinen orjan asemaasi.

      Sun negatiivisuutesi orjuutta kohtaan perustuu asenteisiin minkä perusteella sä kuvittelet orjuuden olevan huono maailmankatsomus. Jos haluat vapautta niin ryhdy työttömäksi äläkä vaadi mieheltäsikään työntekoa. Saa nähdä kuinka kauan menee että yhteiskunta alkaa vihaamaan teitä sen vuoksi että te olette kuninkaita ja muut elättävät teitä orjatyön kautta hankituilla verorahoilla. Jos muut yhteiskunnan jäsenet suhtautuvat yhtä negatiivisesti orjuuteen mitä sinä, alkavat myös muut ihmiset vihaamaan orjuutta. Tällöin kukaan ei enää halua tehdä töitä ja ihmiset vihaavat niitä jotka asettavat itsensä kuninkaan asemaan kuvitellen että elämässä pitää kaikki saada ilmaiseksi.

      Onneksi sulla alkoi kuitenkin nyt lamppu palamaan niin pääset pian vaihtamaan sulakkeen. Mielenterveysongelmat ovat hyvin yleisiä nykypäivänä kun ihmiset vastustavat orjuutta, mutta sitten kun ihmiset luopuvat orjan asemasta niin ihmiset tajuavat menettäneensä kaiken. Sitten itketään sitä kun elämä on pilalla ja muut ihmiset vihaavat itseä. Mutta itkepä nyt oikein kovasti sitä että olet orjan asemassa. Aina löytyy jokin syy miksi itseä kohdellaan väärin ja muilla on asiat paljon paremmin. Ala vaikkapa piikittelemään miestäsi kaikenlaisilla asioilla, mutta älä sano suoraan sitä että haluat vaatia häneltä romanttisuutta. Tätä kautta saat riitoja aikaiseksi ja liittonne päättyy. Sitten voit koko lopun elämääsi vihata tätä miestä sen vuoksi että hän on pilannut elämäsi. Totuus on tietysti se että sinä itse olet pilannut oman elämäsi kun et ole tajunnut että olet orjan asemassa siinä missä muutkin ihmiset. Ei tämä ole mikään tuhkimotarina missä sammakot muuttuvat prinsseiksi ja naiset kulkevat lasikengissä kurpitsavaunuihin joiden avulla mennään öisiin Shanghain valoihin.

    • hyvä a.p!

      hienoa että sulla lamppu palaa kun karlkkarokäärme luikertelee yhteiseen kotiin.

    • JJKLL

      NIINKÖ

    • rivi lla

      Miehiä riittää keillä tulee hätä kun ex akka lähtee litomaan kodista. Äkkiä pitää saada seuraava tilalle, ja yhteinen talo ostaa ennen kuin uus akka tajuaa kenen kanssa onkaan tekemisissä. uus akka voikin sittemn pestä pyykkiä, kun ukko juoksee taas...
      kyllähän sillon jaksaakin naurattaa. :D

    • Tunteva ihminen

      Naista ei ole luotu orjaksi eikä kodinkoneeksi.
      Hän itse tai mies asettaa hänet siihen.
      Se on silloin pelkästään valta-asettelu.

      Rakkaus on eri asia.

      Tätä palstaa lukiessa ihmettelen miksi Suomalaiset halveksivat rakkautta?
      Mitä pahaa siinä on? Miksi sitä ei saisi etsiä ja vaatia?

      Rakkaus on vahvuutta, orjuutus on väkivaltaa.

      Hän toimii kulttuuriperimän mukaan tai on vain laiska joka tahtoo toisen tekemään arkisia askareita puolestaan. Tottahan se on että jos ei itse jaksa, hankkii toisen tekemään osan puolestaan.

      Mutta tuo pitäisi kertoa jo hakiessa/ löytäessä. Jos tunnet itsesi petetyksi...kysy mitä hän ajattelee sinusta NYT? Kerro odotuksistasi, sinulla on oikeus siihen.

    • nakki s

      miehethän sen väkivallan osaa.

    • ---

      Naisethan on kautta historian solminu juuri tälläisiä "käytännön" parisuhteita. Tervetuloa tasa-arvoon.

    • kiltti mies.

      Mut naiset ei tykkää miehestä joka kokkaa , pesee pyykkiä ja moppaa ja imuroi. Ei ainakan minusta tykkää mut taitaa se olla naamastakin kiinni.

    • teot ei sanat

      Jätä miehen puheet omaan arvoonsa.

      Se millä on merkitystä on kuinka hän sinua kohtelee. Ilmeisesti ei hullumin, koska kirjoitat, "Parin vuoden onnellisen rakkaudelta tuntuneen yhteiselon jälkeen".

      Vai oletko tyhjäpää jota mies saa käyttää hyväkseen ja hakata kunhan sanallisesti vakuuttelee rakkauttaan.

    • r(h)akkaus

      "Vai oletko tyhjäpää jota mies saa käyttää hyväkseen ja hakata kunhan sanallisesti vakuuttelee rakkauttaan. "
      HAH.
      minä olin juuri tuollainen "tyhjäpää".
      mutta en ole enää.

    • Siskoni sanoi että miehestä pitää olla hyötyä. Otti sitten käsistään kätevän maanviljelijän, joka tkee itse kaikenlaista. Eihän maalla soiteta talonmiehelle, jos viemäri on tukkeessa tai katto vuotaa, vaikka kädettömät kaupunkilaiset niin tekevätkin.

    • ongelman ydin

      Eiväthän ne lapset ole tulleet yllätyksenä eivätkä sillä tavalla ole ongelma. Ongelma on siinä, kenelle hoitovastuu lapsista on kaatunut. Mikä on se käytännön ongelma, minkä takia lasten biologiset vanhemmat eivät itse hoida lapsiaan? Ei sellaista ole. Tilapäisesti voi auttaa, mutta vähän kannattaa miettiä mihin aikaansa käyttää.

    • Kiitosta

      Mies kaljaa otettuaan tunnusti olevansa tyytyväinen sinuun. Minusta se kuulostaa kiitokselta ja rakkauden tunnustukselta. Suhteenne ei ole miehelle pelkkää seksiä, vaan hän ja lapset tarvitsevat sinua joka päivä. Pitkässä liitossa romantiikka tulee ja menee. Toimivat arki ja tyytyväisyys siihen pitävät suhteen kasassa. Kukaan ei ole suhteen alussa korvaamaton eikä ainutkertainen, vaan tulee sellaiseksi, kun kasvetaan yhteen.

      Oletko itse tyytymätön elämääsi? Jos kotityöt, lasten hoito tai raha-asiat ovat käyneet raskaiksi, voisit keskustella niistä miehen kanssa. Mieti ensin, mikä yksi asia olisi sinulle tärkeää muuttaa, ja aloita siitä.

    • elämääsevaanon

      Ei tainnu ukkos olla kovin romanttIsella päällä. Ootko ite menny sen kanssa yhteen ihaN vaan rakkaudesta vai oisko sullakin joskus tullu mieleen noi käytännön hyödyt ?

      Rumilla ja rikkailla vanhoillä äijillä Tuppaa olemaan aika simpsakat muijat - kukahan se siinä oma etuaan hakee ;=)).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe