Bensa tulee ulos!

ihmettelijä-

Noin kuukausi sitten käytin autoa korjaamolla. Vaihtoivat koko pakoputkiston, kun edellinen meni katki ja hitsasivat pohjasta muutaman reiän. Korjauksen jälkeen eli viimeisen kuukauden aikana en ole montaa kymmentä kilsaa ajanut autolla ja tankannut kaksi kertaa noin 12 litraa kerralla jo suht tyhjänä olevaan tankkiin. Maanantaina tankkasin tuon toisen kerran korjauksen jälkeen 12 litraa ja tänään kun ajoin niin ihmettelin, että miten on jo mennyt melkein kaikki. Sitten menin tankille ja päätin tankata tankin täyteen, eli noin 45 litraa. Tankkasin ja laitoin pistoolin pois ja huomasin kuinka bensa roiskuu maahan!

No nyt on auto parkissa ja takarengas kanttikiven päällä, eikä vuoda. Mutta ajossa vuotaa ja tiputtelee bensaa jopa monesta eri kohtaa! Siinä on bensatankki ja pakoputkea ja pakoputki myös näyttäisi vuotavan.

Kyllähän tämä kysymyksiä herättää, että johtuuko tämä tuosta pakoputkiston vaihdosta! Ennen korjausta en ole huomannut mitään erikoista kun olen tankannut tai, että bensa loppuisi harvinaisen nopeasti.

Ja tuntuisi ihmeelliselle, että autosta pakoputki katkeaa ja bensatankki alkaa vuotaa näin lyhyen ajan sisään tuosta vaan!

37

7595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitroen.

      Se nyt vain on niin, että ne vanhat romut alkaa hajoilemaan yhä tiheämpään tahtiin. Jossain vaiheessa kannattaa toimittaa se vanha romu sulattoon ja hankkia vähän uudempi romu tilalle...

    • mazda 3

      Itse ostin aikoinaan (-85) Fiatin paikalliselta ja kun ajoin tankille ensimmäistä kertaa ja tankkasin tankin täyteeen in kuinka ollakkaan tankki i pitänytkäään sisältöään vaan aineet valui ulios ruosteisen tankin reijästä joka oli puolenvälin yläpuoella.

      Kun menin myyjän kanssa keskustelemaan asiasta niin hän vain leveitteli käsiään ja sanoi että autoissa oli perävalotakuu.

    • ihmettelijä-

      Miten ihmeessä uudessa pakoputkistossa voisi olla jo nyt reikä? Siltä tuo näytti kun katsoin, pakoputkisto siitä bensatankin kohdalta näytti vuotavan bensaa...

      Ja bensaa tippuu monesta eri kohtaa pieneltä alueelta.

      Kaveri sanoi, että tankkasit liian täyteen?!? Kuulemma ylitäyttö!

    • rehtiä toimintaa

      jos on rehti korjaamo, niin pyytävät tuomaan auton ja tekevät tarkastuksen, että mistä vuotaa.

      jos ei ole rehtiä toimintaa, niin eivät pyydä tuomaan ja välttävät vastuun ottamisen eivätkä palvele asiakasta niin kuin pitäisi. tämä on normaalia tässä maassa.

    • lifemocker

      joko se tankki on menny vanhuuttaan pa$kaks tai sitten ne on hitsatessa sen laittanu pa$kaks

    • kokemusta on

      Myös helle voi vaikuttaa tuohon, näin minulle kertoi palomies pari vuotta sitten.

      • mobilisti'

        JOs tankkaa piripintaan ja tankin huohotusputki on vanhuuttaan tukossa, niin lämpenevä polttoneste helposti tulvii. Todennäköisempää on se, että tankin päällä tai muualla yläosassa on ruosteen aiheuttama liitosvuoto tai jopa reikä.
        Tankki voi hyvinkin hajota omiaan, mutta vuotava uusi putki on jo korjaamon selkeää tunarointia.


    • ihmettelijä-

      Auto on volvo 240 -88.

      Ei volvosta tankit pitäisi lahoa!

      • 240 GLT

        Kyllä vuotaa. Sieltä tankin päältä tai vaakasaumasta.


    • ihmettelijä-

      Olenko itse aiheuttanut tämän kun olen ajanut noin 5 vuotta erittäin pienellä tankilla? Olen tankannut kerralla aina vain 12 litraa aika tyhjään tankkiin.

      Tankkiin mahtuu 45 litraa, se on ollut täynnä 5 vuoden aikana noin 3 kertaa.

      Olisiko sinne kertynyt esim. vettä joka on rappeuttanut tankin?

      • Mitä höpötät ?

        240 Tankin tilavuus 60 ltr.


      • vaihda vaikka autoa

        No periaatteessa tyhjässä tankissa on voinu olla vettä ja se on yläosastaan rauhassa ruostunu kun ei ole bensa häirinny veden toimintaa.

        Onhan tuossa jonkinmoinen tulipalovaarakin jos bensaa roiskuu pakoputkelle ja ylipäätään auton alle.

        Jotain kannattaisi tehdä....


    • ihmettelijä-

      Ei tuohon mene kuin ehkä just 50 litraa.

      Nyt auto on parkissa tasasella, edelleen tankki melkein täynnä mutta nyt ei vuoda.

      Olen aika varma, että jos ajamaan lähtee niin vuoto alkaa.

      Pitäisi imeä se tyhjäksi, onko tietoa mistä välineitä?

      • voe elämä!

        sulla on peltitankki imassu ittensä luttuun ja tilavuus on pienetynyt...


    • Ovat ehkä rikkoneet bensaputken jotenkin pakoputkiremontin yhteydessä. Kolautettu, ja kun on ollut jo ruostunut, ei muuta tarvitse.

      Se, jos 25 vuotta vanhan auton bensatankki vuotaa, on sinänsä vähemmän ihmeteltävä asia kuin se, jos ei vuotaisi.

      Kumpi kone siinä on, kaasutin vai ruisku? Käsittääkseni ruiskun bensapaineet ovat kovat, ruiskussa alkaa vuotaa sellainen bensaputki joka kaasutinmoottorissa vielä kestäisi.
      Muun muassa tämän vuoksi en ole itse vielä arvannut ruiskuautoihin sekaantua.

    • ihmettelijä-

      Tässä on kaasutin.

      Onkohan isokin remontti jos korjaamolla vaihdetaan kokonaan uusi tankki?

      Pakoputkiston vaihto maksoi 200e, siihen meni korjamolla kaksi tuntia.

    • wefigweg3ore

      Kyllä noin vanhassa autossa voi olla ruostunut tankki, täyttöputket ja/tai polttoaineputket tankista moottorille niin harsoksi että vuotaa monesta kohtaa.

      Kannattaa tarkastaa tai tarkastuttaa samalla myös jarruputkien kunto, ne jos pettää niin autosta häviää jarrut. Katsastuksessa ne kyllä ponnistetaan mutta jos eivät ole sattuneet pettämään vielä ja autossa vieläkin alkuperäiset putket niin itse tarkastaisin huolellisesti nekin, samoin jarruletkut.

      Nykyään ei kyllä autokorjaamoilla näytetä osaavan mitään muuta kuin särkeä autoa entistä enemmän. Epämiellyttäviä korjauksia ei haluta tehdä ollenkaan ja helpoista hommista nyljetään täysin kohtuuttomia summia rahaa. Nykyään ei näytä olevan enää kunnon mekaanikkoja vaan kaikki nykykorjaamojen pikkupojat pelailee vaan tietokoneella voimattomine narukäsineen, eihän niillä ole voimaakaan vääntää ihan konkreettisia ja fyysisiä pultteja auki, hyvä jos kohta enää hiirtäkään jaksavat liikutella...

    • heko heko....

      Tuollaisia ne saksalaiset on............

    • korjaaja+1

      Ei kun etsimään vuotokohta ja paikkaamaan. Helppoa, jos osaa.

      Kannattaa hankkia muovitankki.

    • ihmettelijä-

      Kertokaas joku edullinen korjaamo joka laittaa tankin kuntoon?

      Pääkaupunkiseutu!

      • Vana jälkeen jää

        Kyseenalaista, kannattaako ruveta korjaamaan. Bensa tulee aika pienestä reiästä ulos, ja jos reikiä on nyt yksi, kohta on toinenkin. Hanki uusi tankki.


    • ihmettelijä-

      Kyllä ajattelin, että korjaamo hoitakoot uuden tankin siihen.

      • putki ja tankki

        Saahan sitä ajatella, mutta ei sitä mikään korjaamo ilmaiseksi tee.


    • ÅKE

      VIE SE SAATA NAN ROMU KAATOPAIKALLE!!

    • Mersulla mennään

      No jos se ei kerran siellä parkissa nyt vuoda, niin eikun ajoa vaan. Ei siihen vuotamiseen vaikuta se, että onko se paikallaan parkissa vai ajossa!

      Ja pikkuinen bensan/öljyn vuotaminen on ihan yleistä, ei siihen kukaan kuole!

      Tuossakin talon parkkipaikalla jokaisen ruudun keskellä on mustia länttejä! Uudetkin autot vuotavat nykyään.

      • Jaguaari9

        no ei varmasti vuoda uudet autot!!!!!

        urpo


    • ihmettelijä-

      En kyl tiiä uskallanko kokeilla ajamista kun nyt ei vuoda parkissa. Kyllä mulle joku sano, että ajaminen heiluttaa sen verran, että vuoto voi alkaa...

    • ihmettelijä-

      Nyt ei ole tänään vuotanut kun olen ajanut ympäriinsä. Ja tankissa on yli puolet bensaa.

      Joku sanoi, että täytin liikaa kun oli hellettä.

    • ihmettelijä-

      Taas tuli paloauto paikalle kun alkoi auto vuotamaan bensaa, luulin, että ei enään vuoda...

      Joku hullu soittaa kun vähän bensaa valuu kerrotalon pihalla.. hulluja

    • ihmettelijä-

      Palomies sanoi, että tulee muutaman euron lasku kotiin. Kuinka paljon se on Helsingissä???

      saatanann hullut kun soittelee

      • tietäjä....

        Maksaa noin 100 euroa.


      • saiturin valinta
        tietäjä.... kirjoitti:

        Maksaa noin 100 euroa.

        Sillä viisas olisi ostanut uuden tankin !


    • ihmettelijä-

      Poliisitkin tuli paikalle kun bensaa valui pitkin manskua...

      hullut soittelee

      • stanan.hullutsoittelijat

        Armeijakin saapui paikalle rotolla ja parilla tankilla, paikalla oli 50 varusmiestä aseistautuneina rynnäkkökiväärein ja konekiväärimieskin lisäksi kun pari tippaa tuli tankista maahan. Hornetillakin lensivät yli.


      • Multatuli
        stanan.hullutsoittelijat kirjoitti:

        Armeijakin saapui paikalle rotolla ja parilla tankilla, paikalla oli 50 varusmiestä aseistautuneina rynnäkkökiväärein ja konekiväärimieskin lisäksi kun pari tippaa tuli tankista maahan. Hornetillakin lensivät yli.

        Multakin tuli pari tippaa kun multa tuli. Oliskohan tuo tankki jo vuotanut kuiviin kolmessa vuodessa?


    • sevoivuotaa

      Kato bensiini kone ni sitä ei välttämättä edes huomaa kun se vuotaa ajon aikana voi vain ihmetellä kun syö bensiini liikaa katos. Monelle on ollut sama onkkelma .

    • Anonyymi

      Ai niin tämä olikin se keskenkasvuisten pellejen keskustelufoorumi.Menkää lapsukaiset viellä hiekkalaatikolla ja muistakaa laittaa ne kurahaalarit,niin ja lapio ja ämpäri tietysti mukaan.Toivottavasti teistä vielä joskus kasvaa,ihan oikeita aikuisia ja osaatte jos yleensä tiedätte,mistään mitään.Vastata kysyjän alkuperäiseen kysymykseen asiallisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9656
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2827
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      165
      2597
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1806
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1633
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      12
      1493
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe