Olenko ymmärtänyt nyt oikein että ei saisi lihas kuntoa ja kestävyyttä harjoittaa samaan aikaan? Tarttis tuota kestävyyttä saada lisää mutten haluaisi lihaskunnostakaan luopua.
Juoksu heikentää?
4
753
Vastaukset
- Treenaaja
ei rupee satoja kilometrejä viikossa juokseen, tai no jos haluaa maratoonariksi...
Moni voimailija käy juoksemassa/hölkkäämässä ym. joitakin kilometreja...On vaan kiinteempi ja voimaa enemmän painokiloja kohden!- Juho
Aivan, kyllä voimat pysyy, jos ei juokse liikaa. Voimailijan ei pidä kuitenkaan juosta "liikaa", mieluummin lyhyitä matkoja 30-40 min vaihtelevalla sykkeellä. Tasavauhtisia tosi pitkiä lenkkejä kannattaa välttää. Nopeatempoinen kävely, johon yhdistyy juoksupyrähdyksiä on minun mielestäni hyvä tapa voimailijalle hoita myös kestävyyspuolta.
- Juha
Kyllä se valitettavasti vähän heikentää. Mulla on etenkin kyykkytulokset heikentyneet. Harjoittelen nykyään kuitenkin tasapuolisesti sekä voimaa että kestävyyttä. Takavuosina harjoittelu oli puhtaasti voimanostoa.
- Voimailija
maailmanmestaruustason voima- ja painonnostajista jotka hölkkäävät ym. montakin kertaa viikossa.
Jos treenaa kunnolla ja huolehtii palautumisesta, es. jakaa ohjelmat siten, että ei ole juoksua es. samana tai edellisenä päivänä kun olisi jalkatreeni.
Mutta toi on tientenkin yksilöllistä.
Toki rankka juoksutreeni hyydyttää jalat, mutta kokeile.
Mä treenaan punttia 4 erittäin kovaa kertaa viikossa ja juoksua/pyöräilyä yms. 2-4 kertaa viikossa ja voimaa on jaloissakin ihan hyvin kotitarpeiksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273219- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468