Olenko ymmärtänyt oiken, taivaaseen pääsevät vain ihmiset, jotka uskovat? Ja helvettiin joutuvat kaikki muut? Entä jos on muuten "hyvä ihminen", mutta ei vain usko, siltikin joutuu helvettiin vai?
Taivaaseen pääsy
17
570
Vastaukset
- Helena
tiedä,"joudutko" helvettiin, mutta näin yleensä kun ajattelee asiaa;kuinka sellainen ihminen voisi olla onnellinen "taivaassa" joka ei edes usko sen olemassaoloon,kyllä siinä varmasti uskoa tarvitaan.Minusta kuitenkin ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa.Tämä on minun näkemykseni!
- Tapani
Ei ole vain kahta vaihtoehtoa.
Joh.14:2 Isäni kodissa on monta asuinsijaa
1 Kor. 15:40-42 vertaa kirkkauksia aurinkoon, kuuhun ja tähtiin.
2 Kor. 12:2 Paavali kertoo miehestä, joka temmattiin kolmanteen taivaaseen.
Jos olemme ottaneet evankeliumin oikealla tavalla vastaan tämän elämämme aikana, meillä on toivo koekeimmsta kirkkaudesta.
Jos lykkäämme parannuksen tekoamme ja otammne evankeliumin vastaan vasta henkimaailmassa, saamme kuun kirkkauteen verratun kirkkauden.
Jos emme ota evankeliumia vastaan ollenkaan, kärsimme itse kaiken sen, minkä oikeudenmukaisuus vaatii, minkä jälkeen saamme tähtien kirkkauteen verratun kirkkauden.
Niillä, joilla ei ole ollut tilaisuutta ottaa eläessään evankeliumia vastaan, on siihen tilaisuus henkimaailmassa.
Jos kiellämme totuuden sen täysin ymmärettyämme, emme saa kirkkauden valtakuntaa. - tarkoitus ja syyt
Ei hyviä ihmisiä ole olemassakaan, ja kun tietää että taivaaseen on vain yksi tie, miksei lähde sitten kulkemaan sitä tietä pitkin???
Asia joka vaivaa, kannattaa rukouksessa viedä Jumalalle, eihän sitä ihminen voi tietää kuka palastuu ja kuka ei, vain yksin Jumala tietää!- ööö
Voiko taivaaseen päästä muut kuin uskovat? Jos niin miten? Entä ihmiset jotka eivät ikinä ole kristinuskosta kuulleetkaan? Olettaen, että uskovat pääsevät taivaaseen, niin entä ns. "paha ihminen", joka on tehnyt hirveitä vääryyksiä elämässään, voiko hän pelkällä uskomisella päästä taivaaseen? Entä ns. "hyvä ihminen" joka ei usko, hän joutuu helvettiin kaikesta huolimatta?
- Uskova Xtty
ööö kirjoitti:
Voiko taivaaseen päästä muut kuin uskovat? Jos niin miten? Entä ihmiset jotka eivät ikinä ole kristinuskosta kuulleetkaan? Olettaen, että uskovat pääsevät taivaaseen, niin entä ns. "paha ihminen", joka on tehnyt hirveitä vääryyksiä elämässään, voiko hän pelkällä uskomisella päästä taivaaseen? Entä ns. "hyvä ihminen" joka ei usko, hän joutuu helvettiin kaikesta huolimatta?
Ainoastaan oikeauskoiset uskovat jotka noudattavat jumalan lakia. Käänny sinäkin ystäväiseni. Ei se satu;)
Jos et noudata Jumalan lakia päädyt toteuttamaan kuitenkin syntiä jossain vaiheessa sillä epäuskoisen yritykset oikeantekemiseen johtavan kuitenkin aina jossain vaiheessa pahantekoon ja syntiin. Vain Jumalan tuli voi polttaa synnin pois ja vain Jeesuksen veri voi pestä lian pois.
- tyttö
hyvillä teoilla ei pääse taivaaseen. uskomalla Jeesukseen ja pyytämällä syntejään anteeks saa taivaspaikan.
- no jaa
Kyllä Raamattu näin kertoo, tässä muutama ote Raamatusta:
Usko, niin hän pelastuu.(Luuk 8)
Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. (Room 10)
He vastasivat:Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi.(Ap t 16)
Jumala on valinnut teidät ensimmäisinä pelastumaan, kun Henki pyhittää teidät ja te uskotte totuuteen.(2 Tess 2)
12 Tien laitaan pudonnut siemen tarkoittaa ihmisiä, jotka kuulevat sanan mutta joiden sydämestä Paholainen heti tulee ottamaan sen pois, jotta he eivät uskoisi ja pelastuisi. (Luuk 8)- ööö
Uskova pelastuu, mutta entäs ei uskovainen? Miten "usko" määritellään? Missä menee raja?
Jos ei usko Jumalaan, mutta muuten on elänyt hyvin, työskennellyt vaikka puutteessa elävien hyväksi kehitysmaissa tms. Niin miten sellaisen ihmisen elämä "punnitaan" vaikka verrattuna raakaan raiskaajaan-pedofiili-tappajaan, joka on uskovainen? Tämä "hyvä ihminen" joutuu helvettiin ja raiskari pääsee uskonsa vuoksi taivaaseen? - höh
Pelastuu ja pelastuu... missä mainitaan sana taivas. Helvetti sanaa ei ole mainittu koko Raamatussa.
- ...
ööö kirjoitti:
Uskova pelastuu, mutta entäs ei uskovainen? Miten "usko" määritellään? Missä menee raja?
Jos ei usko Jumalaan, mutta muuten on elänyt hyvin, työskennellyt vaikka puutteessa elävien hyväksi kehitysmaissa tms. Niin miten sellaisen ihmisen elämä "punnitaan" vaikka verrattuna raakaan raiskaajaan-pedofiili-tappajaan, joka on uskovainen? Tämä "hyvä ihminen" joutuu helvettiin ja raiskari pääsee uskonsa vuoksi taivaaseen?"verrattuna raakaan raiskaajaan-pedofiili-tappajaan, joka on uskovainen"
Siis täh?
Raaka pedfiili murhaaja ei todellakaan ole uskovainen. Uskovainen ei voi tehdä minkäänlaista väkivaltaa.
Mutta uskovakaan ei pelastu oman "hyvyytensä" ansiosta, vaan yksin Jumalan armosta, Jeesuksen sovitusuhrin tähden. Pelastus ei ole ansio, sitä ei voi millään tavoin ostaa tai ansaita, vaan pelastus on Jumalan LAHJA, jonka voi vain ottaa vastaan, tai olla ottamatta vastaan. - p-a kana
höh kirjoitti:
Pelastuu ja pelastuu... missä mainitaan sana taivas. Helvetti sanaa ei ole mainittu koko Raamatussa.
-Helvetti on tosiaan yksi "tuontitermi".
Ainakin pohjoisen euroopan maailmankatsomuksessa on Hel kylmä paikka jossa ovat ne kuolleet jotka eivät pääse Valhallaan.
Mistä Hel on tullut teille, mahdollisesti samasta maailmankatsomuksesta koska Muspelheim,
Tulijätit sijäitsee myös alhalla. ja näin on ehkä tullut "uusi paikka"....
-Näin ympäripyöreästi esitettynä...
- Lucis
Tervehdys.
Oma näkemykseni on että kaikki eri uskonnot ovat reittejä jumalan luo.
On vain yksi jumala, jota kutsutaan eri nimillä.
Lucis.
"My view.!"- ...
On vain yksi JUMALA, ja monta väärennöstä.
- Perkeleen Tytär
... kirjoitti:
On vain yksi JUMALA, ja monta väärennöstä.
On monia eri jumalia jotka voivat olla yhtä hyviäkin. Kuten on monia eri uskontojakin.
Minulle uskontoni omat jumalani ovat parhaat, mutten sano ovatko he suotuisia kaikille. - Typhon
Perkeleen Tytär kirjoitti:
On monia eri jumalia jotka voivat olla yhtä hyviäkin. Kuten on monia eri uskontojakin.
Minulle uskontoni omat jumalani ovat parhaat, mutten sano ovatko he suotuisia kaikille.Teidän elämänne ohjakset ovat teillä itsellänne. Itse te kohtalonne määräätte ja muokkaatte elämän haluamaksenne. Voiko suurempaa Jumalaa ollakaan, kuin minuus? Te itse omassa elämässänne?
- Perkeleen Tytär
Typhon kirjoitti:
Teidän elämänne ohjakset ovat teillä itsellänne. Itse te kohtalonne määräätte ja muokkaatte elämän haluamaksenne. Voiko suurempaa Jumalaa ollakaan, kuin minuus? Te itse omassa elämässänne?
Jos minun minuuteni on jotain mieltä, eikö se olekkin oikeassa omassa minuudessa kuin joku muu minuus??
- Uskova Xtty
Muutenhan helvetti olisi merkityksetön. Eikä pelkkä ulkokultainen uskonnollisuus riitä vaan pitään noudattaa Raamatussa annettu Jumalan oikeaa lakia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?412356Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411143Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1745064Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283679Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963524Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss443047Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082769Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie372117Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132108Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191935