Tiesitkö tätä ?

Kelpo Mies

Ajovalojen pesulaite tuli full-size Chevroletien optioksi vuosimalliin 1969. Eipä ollut Saab tai Volvo edelläkävijä, vaikka niin usein hehkutetaan.

17

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilvilinnoja

      wauh, vielä kun jenkkikippo toimisi ja kulkisi.

      • neidit liikenteessä.

        mikäs ettei kulkisi ?

        Moni 2500kg painava jenkki kulkee yllätävän hyvin. Heittäkääs oman Kiiarioon toinen p.aska katolle ja kokeilkaas sitten.....kyllä lähtee...


      • sca1
        neidit liikenteessä. kirjoitti:

        mikäs ettei kulkisi ?

        Moni 2500kg painava jenkki kulkee yllätävän hyvin. Heittäkääs oman Kiiarioon toinen p.aska katolle ja kokeilkaas sitten.....kyllä lähtee...

        kyllä ne on vain auton töttöröitä tuon verran kertyy jo loskaa ison auton alustaan


      • ootko kenties?
        sca1 kirjoitti:

        kyllä ne on vain auton töttöröitä tuon verran kertyy jo loskaa ison auton alustaan

        kännissä? vai missä?


    • Retkuilija

      Ja renkaiden mukana kääntyvät ajovalot 30-luvun Duesenbergissä. Ei Shitikassa.

    • Driver.

      Ensimmäiset liikennevalot Detroitissa, Mi 1920. :D Eipä ollut Helsingissä, ei edes Moskovassa.:D

    • kun vaari mopon osti

      Ja mitä merkittävää uutta jenkkeihin on tullun viimeisen 30 vuoden aikana??

      • urpo!!!

        Kannattaako tuollaista edes kysyä?

        Mitä nyt mielestäsi on oleellisesti jäänyt puuttumaan jenkeistä ?

        Moni automerkki on keksinyt vasta viime aikoina sellaista mitä jenkeissä oli jo kauan aikaa sitten. Sähkölasit,cruise, ilmastointi ja automaattilaatikko esimerkiksi, kuinka monessa euro kipossa oli moiset esim 60-70 luvulla ?

        Ja hei ei se kehityskään nykypäivän autoissa mitään huippua ole, sähkövikaisia p.askoja.


      • mennyt maine
        urpo!!! kirjoitti:

        Kannattaako tuollaista edes kysyä?

        Mitä nyt mielestäsi on oleellisesti jäänyt puuttumaan jenkeistä ?

        Moni automerkki on keksinyt vasta viime aikoina sellaista mitä jenkeissä oli jo kauan aikaa sitten. Sähkölasit,cruise, ilmastointi ja automaattilaatikko esimerkiksi, kuinka monessa euro kipossa oli moiset esim 60-70 luvulla ?

        Ja hei ei se kehityskään nykypäivän autoissa mitään huippua ole, sähkövikaisia p.askoja.

        ah, se 60-70 luku! Palataan tälle vuosituhannelle ja mietitään mitä hyviä ominaisuusksia Jenkeistä löytyy, ei sitten mitään. Ei vanhoilla meriiteillä ole mitään merkitystä muuta kuin vanhojen jenkkien harrastajille.


      • saapas...
        mennyt maine kirjoitti:

        ah, se 60-70 luku! Palataan tälle vuosituhannelle ja mietitään mitä hyviä ominaisuusksia Jenkeistä löytyy, ei sitten mitään. Ei vanhoilla meriiteillä ole mitään merkitystä muuta kuin vanhojen jenkkien harrastajille.

        No kuule ihan samat turhanpäiväiset viritykset löytyy kun muistakin...


      • Neljä pyörää.

        "Ja mitä merkittävää uutta jenkkeihin on tullun viimeisen 30 vuoden aikana?? "

        Mitä merkittävää olisi pitänyt tulla, joka ei ollut jo 30- vuotta sitten käytössä? Kerro joku esimerkki?


      • jeaaahhh

        Ei ole tarvinnut tulla kun 80-luvulla oli jo ajonvakautusta lukuunottamatta kaikki mitä nykyautoissakin.


    • Yleensä näin

      Ja ne reistailevat pesimet oli purettu viimeistään -74...

      • joopupaa

        Ja 2000-luvun autoista ne kannattaa purkaa, ennen kuin ehtii edes käyttää....


    • kehitystä?

      Onko se kehitystä moottori teknologiassa, että esim. volkkarin ostaja saa kaupan päälle litran öljyä, sillä moottori kuluttaa jo uutena öljyä kun vanha ruoska. ?

    • Mutta.......

      Jenkit on monien mukaan ajastaan jäljessä...

      Mulla on ollut monen merkkistä autoa ja olen huomannu, että esim Toyota on tehny sellaisia moottoreita, että niitä ei rikki saa.

      MUTTA....

      Jenkeistä sanon sen verta, että:

      Tämän hetkinen ajopeli onkin jenkki ja 80-luvulta ja on halpa! Siinä on varusteina: Ilmastointi,cruise,sähkösäätöiset penkit,sähkölasit,automaattivaihteisto,lukkoperä,ABS,nahkapenkit,sisustan valot,TV,video,keskuslukitus ja tehot riittää minulle. Ja on hiton hyvä ajaa! Tämä riittää todellakin minulle! Mitään "nykypäivän herkkuja" en tarvitse. Ei sillä en autoon enempi kyllä mukavuutta tarvitsekkaan.

      Sanoisin kyllä, että monet ns. uudet varusteet noiden lisäksi on silkkaa markkinavoimaa, eikä niinkään mitää ajomukavuutta. Itsehän sitä autoa ajetaan eikä auto itse.

    • Ei massavaruste

      Kyllä tiesin ja löytyy monenmoista muutakin erikoista lisävarustetta joita en ole ikinä nähnyt missään autossa vaikka jenkkiautoihin hurahtanut ja moisia ollut jo 80-luvulta lähtien eli kyseinen lisävaruste on erittäin harvinainen jo Jenkeissäkin ja liekö moneenkaan autoon otettu,lähinnä teoreettinen ,siis ei mitään ihmeellistä tuossa mitä ihmettelet...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe