Olen itse ollut kommunisti vielä parivuotta sitten, mutta en ole enää. Olin ensiksi sosiaalidemokraatti, sitten "taistolainen" ja sitten ihan vaan "enemmistö kommunisti". Edelleen olen sosialistinen suurimmaksi osin, ja olen sosialistien kanssa monista asioista samaa mieltä. Haluan tasata tuloeroja, vastustan kapitalistien bonuksia jne, jne. Mutta kommunismi (sosialismikin) on pilattu. On kehitelty hyvä aate, ja Mao, Stalin ja muut vajakit ovat pilanneet sen ja edustivat käytännössä fasismia. Ja itse vastustan fasismia joten en enää ole kommunisti. Kommunistista valtiota ei ole ikinä ollut, eikä sellaista ikinä tule olemaan. Kommunismi on utopia, mutta kannattaako utopiaa tavoitella, koska niin moni maa on sitä taivoitellut, kohtalokkain seurauksin. NL:kin oli TÄYSIN revisionistinen valtio, vaikka yrittivät olla kunnon tulipunakommunisteja. Ja miksi ihmeessä ihmisten tulisi vasten tahtoaan noudattaa jotain utopiaa?? Vuoden verran elin poliittisesti hiljaiseloa, mutta puolivuotta sitten rupesin taas tutkimaan todenteolla paikkaani poliittisella kartalla. Ja sopivaa puoluetta Suomesta ei löydy mutta olen "jeltsinläinen". Nyt olen Venäjältä käynyt ostamassa Jeltsinin paitoja ja pari taulua jotka ovat kunnia paikalla kotona. Eläköön Jeltsinin "kevytsosialismi"!!!!!!
- JOKA PELASTI VENÄJÄN MAAN
HYVÄ AATE PILATTU!!! Jeltsin pelasti!!!
Jeltsin91
1
86
Vastaukset
- toweri totinen
http://www.ilkka.fi/polopoly_fs/1.1405903.1370928897!/image/image.jpg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773671
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851628Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek271375- 1581262
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941053Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191048- 351011
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?90999Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk111921- 62775