triptyl

juhlia tulossa

Unettomuuteen määrätty Triptyl 10 mg 1-2 kpl iltaisin säännöllisesti. Ja sitten kysymys: Voiko tällaisen hoidon aikana käyttää ollenkaan alkoholia ja jos voi niin mikä olisi enimmäismäärä illassa ilman suurempia haittavaikutuksia? Vai pitäisikö hoito keskeyttää jos välillä haluaisi ottaa muutaman oluen?

6

2881

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • triptyl

Hei. Itsellenikin on määrätty Triptyl-nimistä lääkettä unettomuuteen. Sain sen käsityksen apteekista, että lääkeen ottoa ei voi katkaista jos pitää tauoan, niin on aloitettava taas alusta, itselläni oli ohjeessa 2 viikon ajan 1 tapletti iltaisin. Sen jälkeen 2 iltaisin ennen nukkumaan menoa. Hyvin ovat auttaneet. Nukun kuin murmeli. Elämä on parempaa kuin ennen kun saattoi mennä aamuun sängyssä pyöriessä. Olen nauttinut alkoholia, en tosin ole mitään `perskännejä` ottanut. Eikä ole mitään ongelmia ollut. Mutta jos olet epävarma asiasta, niin kysypä apteekista tai lääkettä määränneeltä lääkäriltä. Ps. Onko kyseiset lääkkeet aiheuttaneet sinulla minkäänlaista ongelmaa rakastellessa. Itseltäni on kuin pahin terä olisi poissa. En saa orkkua niin kuin joskus ennen. Muutenkin mieli on tasaisempi. Mutta tiedä sitten kumpi on parempi, nukkua hyvin ja olla muutenkin tasaisempi vai riehua hullun lailla ja valvoa kaikki yöt.

• juhlia tiedossa

En vielä aloittanut koko lääkitystä vaikka tiedänkin että vain otettu lääke auttaa. Aloitan lähiaikoina kunhan tämä tilapäinen "juhlaruuhka" loppuu. Hyvin nukkuminen ja tasainen mieli on ainakin minun iässäni jo tärkeämpää kuin mahdolliset pikkuhäiriöt seksipuolella.

• Pupu

Hei!Olen myös saanut Triptyl-reseptin ja mieltäni askarruttaa monikin asia.Olen 4-kymppinen nainen ja minulla on diagnosoitu fibromyalgia eli.pehmytkudos reuma.Tämä tautihan on siitä v-mainen ettei se näy päälle eikä sitä voi todeta verikokeissa tms.Mieliala vaikuttaa paljon särkihin ym.oireisiin,eli jos on kovasti stressiä niin voi olla varma että koko kroppaa särkee.Tämän lääkkeen on todettu autavan näitä potilaita,meillehän tämä huono nukkuminen on juuri tyypillistä.Mutta tuo seksin laadun heikkeneminen oli minulle uutta!Olen parisuhteessa ja seksi on tärkeä osa sitä joten mietityttää todellakin...olen avioitunut v.2003.Onhan se kauheeta jos ei pysty saamaan tai ei tee enää ollenkaan mieli.No,aion kuitenkin kokeilla miten lääke minuun vaikuttaa.Jos säryt pysyvät pois ja unen laatukin paranee niin...Käyn myös ulkona joskus kavereiden ja mieheni kanssa mutta en käytä niin paljon alkoholia että se ei ole ongelma.Mietityttää...

• piitu
        Pupu kirjoitti:

Hei!Olen myös saanut Triptyl-reseptin ja mieltäni askarruttaa monikin asia.Olen 4-kymppinen nainen ja minulla on diagnosoitu fibromyalgia eli.pehmytkudos reuma.Tämä tautihan on siitä v-mainen ettei se näy päälle eikä sitä voi todeta verikokeissa tms.Mieliala vaikuttaa paljon särkihin ym.oireisiin,eli jos on kovasti stressiä niin voi olla varma että koko kroppaa särkee.Tämän lääkkeen on todettu autavan näitä potilaita,meillehän tämä huono nukkuminen on juuri tyypillistä.Mutta tuo seksin laadun heikkeneminen oli minulle uutta!Olen parisuhteessa ja seksi on tärkeä osa sitä joten mietityttää todellakin...olen avioitunut v.2003.Onhan se kauheeta jos ei pysty saamaan tai ei tee enää ollenkaan mieli.No,aion kuitenkin kokeilla miten lääke minuun vaikuttaa.Jos säryt pysyvät pois ja unen laatukin paranee niin...Käyn myös ulkona joskus kavereiden ja mieheni kanssa mutta en käytä niin paljon alkoholia että se ei ole ongelma.Mietityttää...

Hei vaan minä olen saanut triptylin kohottamaan kipukynnystä, otan yhden triptylin ilalla enkä ole saanut mitään sivuvaikutuksia en tosin käytä alkoholia, koska syön niin paljon muita lääkkeitä.
        Jos kiinnostaa niin kirjoitin enemmän tuolla kipu osastolla.
        Ja pupu syötkö sinä mitä lääkkeitä tuohon reumaan.

• Pupu
        piitu kirjoitti:

Hei vaan minä olen saanut triptylin kohottamaan kipukynnystä, otan yhden triptylin ilalla enkä ole saanut mitään sivuvaikutuksia en tosin käytä alkoholia, koska syön niin paljon muita lääkkeitä.
        Jos kiinnostaa niin kirjoitin enemmän tuolla kipu osastolla.
        Ja pupu syötkö sinä mitä lääkkeitä tuohon reumaan.

Sain tätä Triptyliä nimenomaan kipukynnystä nostamaan ja unenlaatua parantamaan.Muuta ei fibromyalgiaan määräty.Käytän kyllä huonoina aikoina tulehdudkipu lääkkeitä esim.Naxopreenia,Nimediä ja relaksanttina Norflexia.Liikun paljon,käyn salilla ja uin.

• Migreeni

Itse olen saanut Triptyl -lääkityksen migreeniin sekä sen aiheuttamaan unettomuuteen. Määräyksenä oli 1-5 10mg tablettia ennen nukkumaanmenoa. Olen pärjännyt onneksi oikein hyvin yhdellä. Hoidon alkuvaiheessa havaitsin lääkkeen vahvistavan jo pieniäkin alkoholimääriä (yksi pullo siideriä), mutta nykyisin en ole havainnut mitään vaikutusta. Olen tietenkin varovaisempi kuin ennen, ja varmuuden vuoksi otan lääkkeen jo paria tuntia ennen alkoholin nauttimista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9770
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      143
      5537
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2573
    Aihe