Kannattaako väsyneenä salille?

Lapsen valvottama

Jos olen nukkunut huonosti viime yön, niin kannattaako mennä salille tänään vai vasta huomenna hyvin nukutun yön jälkeen?

24

11815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eihän minnekään kannata mennä väsyneenä jos ei ole pakko.

    • Veterano!

      Jos kyse on pitempiaikaisesta, vakiintuneesta tavasta niin mielestäni rento, palauttava treenikeikka saattaisi olla paikallaan.

    • roskapostiRob

      Kannattaisiko ihan itse testata niin olet sitten ensi kerralla viisaampi. Ei sitä kukaan toiselle voi sanoa miten väsyneenä salille kannattaa mennä.

    • korkki1

      jos ei ole kunnolla nukkunut tai ei saa unta tulevana yönä vaikka tressin takia, niin treenit on hukkaan heitettyjä.

    • Odota huomiseen

      Ei. Kroppa ei palaudu ja kehity.

      • katabolia

        On olemassa muitakin tavoitteita kuin kropan "kehittyminen"!


      • squat4ever
        katabolia kirjoitti:

        On olemassa muitakin tavoitteita kuin kropan "kehittyminen"!

        No on, ja se in voimatasojen kasvu.

        Tosin väsyneenä ei välttämättä jaksa nostaa paljoa.


    • Max Martin

      Joskus jopa kannattaa, jos vaikka on työstressiä tai opiskelustressiä, niin jumppatunti on virkistävä kokemus.

    • kysyjä

      Mitäpä tuolla,meinasit

    • trainerman

      Itse olen useasti nostanut ennätyksiä väsymystilassa, tosin olin tuolloin päälle parikymppinen sillon, ja reenailin 4-6 kertaan viikossa pyramidi-tekniikalla, lähinnä lyhyitä sarjoja. Sillä millasta ohjelmaa tekee, on paljon merkitystä, niin kuin tietty ravinnolla ja geeneillä. Itse reenailin 2-3 lihasryhmää kerralla, kehoa kuunnellen. Tähtäsin maximivoimaan ja lihasmassaa tuli siinä sivussa.

    • mies treenaaja.

      Ei kannata. Puoli teholla treeenaaminen on aivan turhaa. Väsymys on merkki siitä ttä tarvii välillä levätä kunnolla että saa taas treenata kunnon treenin. Väsymys voi myös johtua että ei ole syönyt kunnolla eikä siis levännyt tarpeeksi. Kroppa pistää vastaan kun on väsynyt ja silloin kannattaa levätä.

    • salillelevänneenä

      Hyvät yöunet on koko treenaamisen ja hyvinvoinnin perusta. Älä mene väsyneenä salille. Sydänkään ei tykkää. Itse teen paljon yövuoroja ja yövuororytmin aikana elän kuin horroksesssa.Minimaalinen rasitus kropalle, kun on taustalla sydämen rytmihäiriöitä ja olen vasta 26-vuotias. Nuku hyvin, treenaa sitten.

    • fdxghtr

      Nyrkkisääntö on, että jos noudattaa ohjelmaa niin IKINÄ ei pidä missata yhtäkään salikertaa! Tulee muuten helposti tavaksi. Väsyneenä vaan salille, mutta treenaa kevyemmin.

    • jsssh

      Mene vaan, niin käyntirutiini säilyy - treenaa vaan kevyemmin ja kehoa kuunnellen. "En jaksa tänään, menen vasta huomenna" käynnistää helposti sen prosessin, jonka lopussa nuutunut, huonokuntoinen ja lihonut perheellinen toteaa kliseisesti "Kun on pieniä lapsia niin ei ehdi pitää itsestäni huolta".

    • Ei turhaa stressiä

      Väsyneenä levätään ja treenit hoidaan sitten kun tuntuu siltä, että homma maistuu.
      Ei kannata ottaa treenistä stressiä. Itse treenaan omaksi iloksi ja yleiskunnon takia. Normaaliviikkolla on kolme tiukaa treenipäivää ja kaksi palauttavaa airobista treeniä - jos joku päivä tuntuu siltä, että väsyttää liikaa eikä oikein huvita - sitten ei huvita ja treeni jää väliin. Ei maailma siihen kaadu. Treenin, ravinnon ja levon pitää olla oikeassa suhteessa.

      Toki moni on tasan eri mieltä - mutta siitä huolimatta teen niin kuin parhaaksi näen.

    • hhmmmppph

      eikö enään mitään voi itse järkeillä?pitääkö joka asiaa kysyä muilta?

      • Epätietoinenko

        En tiedä, mitä mieltä sinä olet? Järkeilenkö vai kysynkö?


      • Ljjkhhhhjhh

        Järkeilet neljä vuotta vanhaa keskustelua...


    • Tauluun sais pätkiä

      Unet kuntoon ja sitten treeniä. Väsyneenä ei kannata. Joillakin niin surkea elämä, että väsyneenäkin pitää mennä salille ällistelemööb mulkkunaamallaan ja pilaamaan ilmapiiriä.

    • tottakai!

      Kannattaa, jos väsymys ei ole kroonista. Yhden huonosti nukutun yön takia ei tarvitse salikertaa missata. Huomaat heti lämmittelyssä, että väsymys on haihtunut ja puhkut energiaa!

    • kokemusta.on

      Varsinkaan kyykkytreeniä en lähtis itte kovin väsyneenä tekemään. Samoin, jos on jääny päivän mittaan aterioita väliin, niin jos tavoitteena on treenata erittäin kovaa suuria lihasryhmiä on parempi jättää treeni suosiolla väliin. Tankkaa energiavarastot ensin kuntoon, nukkuu hyvät yöunet ja seuraavana päivänä antaa sitten palaa siitäkin edestä.

      Kyykkääminen ei kehitä aliravittuna eikä väsyneenä yhtään. Paha loukkaantuminen sen sijaan on riskinä aina kun ei ole fokus ihan kunnossa.

      Ei ne voimatasot todellaakaan yhdessä päivässä laske. Että voi huoletta siirtää treeniä.

      Väsyneenä myöskin flunssa tarttuu helpommin salilta mukaan jos väsynyttä kehoa rääkätään väkisin.

      Kehitystä hakeva treenaja on ennen kaikkea fiksu ja laskelmoiva. Flunssahan vie hyvää treeniaikaa helposti jopa 3-4 viikkoa. Influenssa vielä enemmän.

      • taidatollasokerista

        Täyttä paskaa.
        Onko tietoa vai ihan ikiomaa faktaa.
        Yhden yön väsymyksellä ei ole mitään negatiivista vaikutusta niinkuin ei ole myöskään yhden päivän aliravitsemuksellakaan.
        Mutta jos tekosyitä laiskottelulle haluaa niin sitten pitää jäädä kotiin, ja huomennhan sitten täytyy pitää taukoa ettei joudu ylikuntoon ja ylihuomenna voisi syy olla kylmä tuuli, kun sittenkin voi tulla nuhakuumetta nenuun.


    • gollo

      Salille mennään AINA kun on sen aika.
      Sillä erotetaan voittajat häviäjistä, miehet ämmistä.

    • Anonyymi

      Ei mun mielestä. Joskus just 3-4h yöunet takana, raskas aamuvuoro ja oon yrittäny syödä hyvin. Raahaudun salille, jo lämmittely tuntuu todella raskaalta ja tuntuu että treenatessa jaksaa ehkä 60-80% siitä mitä yleensä jaksaisi, sitte tulee vaan paha mieli kun treeni ei kulje ja kanssatreenaajat puhkuvat kyykkyjä energisinä. Joka paikkaan särkee. Sitte tuut salilta pois ja ootat vaan, että sohva, sohva..

      Koska jos oon nukkunu hyvin, niin kyllä salillakin on mukavaa ja kun tulee pois, niin on oikeasti saanut energiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe