Moi!
Olen 18-vuotias, eikä minulla ole säännöllisiä tuloja, tai toistuvaissuorituksia, kuten Nordean sivuilla niin kovin hienosti asia muotoiltiin. Onko minun silti mahdollista saada pankkitunnukset verkkopankkiin? Tilillä on kohtalaisesti rahaa, saan kuukausirahan kotoa eikä ole mitään maksuhäiriöitä.
Nordean nettisivuilla ei sanottu asiaan olevan mitään rajoituksia, varsinkaan kun olen jo täysi-ikäinen. Kävin kuitenkin toimipisteessä, jossa minut otti vastaan... neuvoja? siis ennen varsinaisia palvelutiskejä kyseli mitä asiani koski (että osaisi opastaa oikeaan paikkaan). Kerroin ikäni ja sen, ettei ole palkaa ym. Heti tuli vastaus, että et saa. En jäänyt inttämään vaan lähdin. Kavereilta ja nyt netistä olen saanut kuvan, ettei pitäisi olla ongelmaa. Asiakaspalvelussa taas kerrottiin, että se on pankkihenkilön päätettävissä tilitietojen ym. perusteella. Miten on? Pitäisikö minun saada tunnukset?
Saanko Nordean verkkopankkitunnukset?
18
2691
Vastaukset
- hfhfg
Etkö saa edes opintotukea tai muuta tukea?
Ilmeisesti vähän konttorista tai pärstästä riippuvaa tuo kohtelu. Voisit toki mennä uudestaan kokeilemaan jos olisi eri ihminen vastassa. - toisen pankin asiaka
Itsellä on sellainen käsitys, että nuhteeton tausta riittää verkkopankkitunnuksiin.
Yleensä jos on merkintöjä, niin tunnuksien saaminen tyssää ja järjestelemättömät asiat on sama. Siitä on laissakin. Ilman tulojakin saa paljon asioita pankista kunhan vaan pystyt osoittamaan, että asiat on muuten ok!- check10
Kyllä saat ja vielä tervetuliaislahjankin, kun koodautat itsesi Check-in asiakkaaksi. Jos siellä konttorissa on taas vastassa joku ylimielinen lehmä, niin sano asiaksi, että kilpailutat pankkeja ja olet kiinnostunut Chaek-in asiakkuudesta.
- kivet
Ilmeisesti oot kuitenkin ollut jo kohtuu pitkään nordean asiakas vanhempiesi valintojen takia? Sinuna marssisin uudelleen tiskille suoraan asiakaspalvelijan luokse ja jos homma ei toimi, soita konttorin pomolle. Kyseenalaista 18?-vuoden asiakkuuden riittämättömyys arkipäivän asioinnin kannalta tärkeiden pankkitunnusten saamiselle, tai eniveis, kyseenalaista se vaikka olisit ollut asiakas vasta 2 vuotta. Se on perusoikeus, joka nykyaikaisessa tietoyhteiskunnnassa vaaditaan, ja ellei se onnistu, äänestä jaloillasi ja näytä keskisormea. Rupee menee usko tähän touhuun, koska jouduin vääntämään ihan samasta uskomattomuudesta.
- toisen pankin asiaka
18v on kyllä täysivaltainen itsevastuullinen ihminen. Mikää syy ei puolla sitä ettei verkkopankkitunnuksia pidä olla.
Verkkopankkitunnuksia tarvitaan myös tupas-tunnistautumisessa.
Ja kyllä suomessa on ainakin 4-5 muuta sellaista pankkia jotka ottaa asiakkaan, joka osaa tai haluaa oppia kunnollisen elämän kun vielä pankkiasiat muuten on ok.
En ala tässä yhteydessä laukomaan mielipiteitäni tästä PA... nkista. - banaani0
Enpä saanut Nordeassa verkkopankkitunnuksia. Tili oli kanssa joku lapsena vanhempien avaama, ja jo nyt vuosia käytännössä käyttämättömänä ollut. Tämä tietenkin sen vuoksi, kun eiväthän ne voi periä tilltä verkkopankkitunnuksista tulevaa palvelumaksua jos siellä ei ole rahaa eikä ole tulossakaan.
Poistuin nolona, koska eipä nyt edes oikeastaan tullut mieleen, että ne tunnuksethan tosiaan maksaa. Taidan käydä lopettamassa koko tilin ihan muuten vaan (liekö jopa keräillyt itsekseen palvelumaksuja miinuksen puolelle).
Löytyi uutinen:
http://www.uusisuomi.fi/raha/70230-uusi-laiton-ilmio-suomen-pankeissa
"Lain mukaan jokaisella kansalaisella on oikeus peruspankkipalveluihin eli oikeus avata tili, saada tilinkäyttöön oikeuttava maksuväline sekä verkkotunnukset tilinkäyttöä varten.
Esimerkiksi palkkakuittia tai työtodistusta ei saa vaatia tilin avaamista suunnittelevalta asiakkaalta."- 19+6
Onko sinulla jossain muussa pankissa aktiivikäytössä oleva tili? Yritä sieltä. Tuota pykälää on tulkittu siten että jos on yhdessä pankissa tili ja tilinkäyttövälineet niin muut pankit voivat kieltäytyä.
- banaani0
19+6 kirjoitti:
Onko sinulla jossain muussa pankissa aktiivikäytössä oleva tili? Yritä sieltä. Tuota pykälää on tulkittu siten että jos on yhdessä pankissa tili ja tilinkäyttövälineet niin muut pankit voivat kieltäytyä.
Siis on, mutta tarkistiko ne moista mistään (onko se edes mahdollista?). Se selitys kuitenkin oli, ettei voi koska ei ole tuloja ko. tilille jolla palvelumaksut maksaisi.
En siis jäänyt vänkäämään kun a) löysin tuon uutisen vasta pankissa käymisen jälkeen b) olin niin nolla taulussa etten edes tajunnut, että pelkästä pankkitunnuksista tosiaan menee maksu => joten en edes halua niitä kun tuo tili olisi jatkossakin käyttämättömänä. - 19+6
banaani0 kirjoitti:
Siis on, mutta tarkistiko ne moista mistään (onko se edes mahdollista?). Se selitys kuitenkin oli, ettei voi koska ei ole tuloja ko. tilille jolla palvelumaksut maksaisi.
En siis jäänyt vänkäämään kun a) löysin tuon uutisen vasta pankissa käymisen jälkeen b) olin niin nolla taulussa etten edes tajunnut, että pelkästä pankkitunnuksista tosiaan menee maksu => joten en edes halua niitä kun tuo tili olisi jatkossakin käyttämättömänä.Pankit eivät näe toisten pankkiryhmien tietoja, mutta ei tarvitse olla mikään Einstein hoksatakseen että jos aikuisella on vuosia käyttämätön tili, niin se arkipäivän rahaliikenteen tili on jossain muussa pankissa.
Ilmeisesti et ilmaissut haluavasi siirtää pankkiasiasi Nordeaan?
- BancaMarketer
Hyviä pankkeja:
01. S-Pankki www.s-pankki.fi
02. Handelsbanken www.handelsbanken.fi
Molemmissa verkkopankki ilmainen (s-pankissa pitää olla asiakasomistaja)
Handelsbankenilla maksaa kortit, s-pankissa jos omistajajäsen maksuton.- S-pankkilainen
Handelsbankeniin eivät ottaneet asiakkaaksi muutamaa vuotta sitten, koska ei ollut vakituista työpaikkaa. Näin ainakin selitettiin Handelsbankenissa.
S-pankkiin kuitenkin kelpasin, olinhan siinä vaiheessa jo S-osuuskaupan asiakasomistaja.
- BancaMarketer
"Handelsbankeniin eivät ottaneet asiakkaaksi muutamaa vuotta sitten, koska ei ollut vakituista työpaikkaa. Näin ainakin selitettiin Handelsbankenissa."
Kerroin vaihtavani Nordeasta, heti aukesi verkkopankki Handelsbankenilla mutta kortin antoivat vasta kun olin rahat tuonnut pankkiin, sekin Visa Electron vain. Tämä 2008 syksyllä.
S-Pankin asiakasomistajana avasin palvelut 2013 alussa. Verkkopankki sekä Visa Debit On-Line (Visa Electronin kaima) annettiiin samantien eikä rahaakaan halunneet heti tilille.
Loppuenlopuksi kun uusia asiakas tulee pankki hakee kandidaatin luottotiedot verotietoineen & työpaikkatietoineen (löytyy verotiedoissa & VRK:sta). Jos luottokelpoinen ilman rasituksia peruspalvelut avataan heti.- S-pankkilainen
Luottotiedot olivat silloin kunnossa kuten nyttenkin, mutta pankkivirkailija alkoi jankuttaa, että eivät ota asiakkaaksi jos ei ole vakituista työpaikkaa.
Sukunimi ei satu olemaan mallia Ehrnrooth eikä Wahlroos, joten en tiedä oliko vika sitten siinä...
Tämän jälkeen sain sitten kyllä S-pankista haluamani palvelut.
- vaihappa pankkia =)
No ompa kummaa toimintaa, ei muutaku pankkia vaihtaa! Ite oon 20-v, ikäluokalleni tyypillsiet tulot opintotuki ja asumislisä niin mulla on pankkitunnukset ja jopa luottokortti :o ei siis opintopisteillä hankittu vaan palkkatulot riitti!
- Yllattynyt
Ei annettu verkkotunnuksia, vaikka laitoin tililleni melkoisen summan rahaa. Syy: ei ole saannollisia talletuksia. Ranskassa, Saksassa ja USA:ssa ei koskaan ole ollut vastaavaa kohtelua.
- sretgserytry
Toisessa kotimaassani pankkitilin avaaminen on viiden minuutin juttu. Siellä ei kyllä tällaista pankkitunnushössäkkää olekaan. Verkkopankki on tietysti käytössä, mutta pankkitiliä ei sotketa henkilöllisyyden todistamiseen lukemattomissa paikoissa, niinkuin täällä Suomessa. Eipä silti, tuo suomalainen tunnuslukulista on ihan hyvä keksintö. Pian se varmaan lakkautetaan, koska se hiukan vaikeuttaa tilien vakoilua joiltakin tahoilta.
Miksi ihmeessä pidät tiliä Nordeassa? Kuitenkin parempaa pankkia ei ole vaikea löytää, kun huonompia ei taida ollakaan. Vertaile. Jos haluaa tukea laajenevaa kauppamonopolia, voi ottaa s-pankin tilin. Jos on iloinen siitä, että on edes yksi pankki, joka on jotakuinkin suomalainen (?), kokeilee Osuuspankkia. Tapiola oli paras, mutta s-pankkihan sen hotkaisi. Muista en tiedä, mutta jo nuo kaksi ovat aivan ylivoimaisia utelevan, agressiivisen, ahneen, ylimielisen Nordean rinnalla.
(Minkähän takia tuossa lukee: Vastaa alkuperäiseen viestiin Finnmatkojen piiiiitkät lennot? Tämän piti olla pankki-palsta! Onkohan s24 taas sekaisin?) - Neuvotonneuvoja
Tyttäreni ei saanut avattua tiliä Nordeassa, kun hänellä oli vanha sakko ratikkamaksusta, jonka hän oli jo aikoja maksanut. Jostain syystä se näkyi edelleen luottotiedoissa, tosin siis maksetuksi merkittynä. Pankkivirkailija oli sanonut tylysti, että me emme halua pankkiimme tuollaisia asiakkaita. Hän tuli itkien pankista pois eikä ole rohjennut sen jälkeen yrittää uudelleen. Hänellä on ollut nyt käytössä OP:n perheemme yhteinen tili (sellainenkin oli ennen mahdollista), johon on ollut myös verkkopankkitunnukset. Nyt Op kai huomasi, että hän yksin käyttää tiliä ja verkkopankkitunnuksia, koska sulki tunnukset. Nykyäänhän ollaan hirmu tarkkoja siitä, että verkkopankkitunnukset ovat vain yhden henkilön käytössä. Ainakin OP vaatii sitä. Nyt tyttö on pulassa, kun ei pysty maksamaan laskujaan yms. Mihinkähän hänen kannattaisi mennä nyt tiliä avaamaan? Vielä se, että hän on täysi-ikäinen, mutta säikähti sitä Nordean ja nyt OP:n kohtelua niin, ettei uskaltaisi mennä mihinkään tiliä rukoilemaan.
- yksivaanjunttimaalta
Itseasiassa verkkopankkitunnukset ovat henkilökohtaiset. Jopa tilanne jossa perheenjäsen joka hoitaa iäkkään äitinsä asioita... on sellainen, että asianhoitajan tulee hoitaa asiat omilla tunnuksillaan ja hänelle voidaan antaa myös päämiehen tiliä käyttävä pankkikortti. Toisen ihmisen pankkitunnuksia ei saa käyttää missään tilanteessa, eikä tilinkäyttövälineitä saa luovuttaa kenenkään käyttöön missään tilanteessa. Jos tilinkäyttövälineitä joutuu vieraisiin käsiin, niin se voi merkata niiden pois ottoa.
AP. kysymykseen, aika moni pankki antaa verkkopankkitunnukset ja kortin ilman kuukausimaksua elle 26v ikäselle. Enkä todellakaan pidä S-pankkia aina parhaana pankkina vaikka itse olenkin myös pankin asiakas. Edut tulevat usein vasta kun on maksanut sadan euron asiakkuusmaksun.... se on lähinnä kauppapankki ja yksi pankki joka pyrkii keskityttämään asiakkaan asiat itselleen pitää S-pankkia niin pienenä pahana, että ei vaadi asiakasta irtautumaan sieltä. omien etujen nimissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034593Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743881363- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86960Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10867- 64866