Rakastunut narkomaaniin

pinja.

Kerrompa nyt hieman tilanteestani.

Olen 18-vuotias nuori nainen, joka on rakastunut 29-vuotiaaseen narkomaani mieheen (mies täyttää tänä vuonna 30v.) ja hänellä on pitkä huumeiden käyttö historia. Aloitti narkkaamisen jo ylä-asteella ja pääasiassa käyttää suonensisäisesti subutexia, mutta myös kaikkia nappeja menee tarvittaessa, sekä on kokeillut vieläkin kovempia huumeita kuten esim. heroiiniä ja kannabiksen käytöstä puhumattakaan, senhän nyt varmasti jokainen olisi arvannut jo sanomattakin, että sitä on myös käyttänyt, mutta laitetaan nyt tuokin selvyyden vuoksi vielä.

No hän on juossut myös katkoilla ja ollut pitkiäkin aikoja ilman kamaa, esimerkiksi vankilassa. Niin ja hän siis on ollut useiden vuosien vankilakierteessä myöskin rötöstelyjensä, huumausaine rikosten ja tällästen takia. Nyt on kuitenkin vapaalla jalalla ja siksi me illan istujaisissa tutustuttiinkin. Se oli vähän niinku rakkautta ensisilmäyksellä.

Näen miehessä myöskin paljon hyvää ja että hän ei ole läpikotasin paha, vaikka elämä kaman ympärillä paljon pyöriikin. Se mitä tarkotan tuolla niin hänen luonteensa on kuitenkin tosi mukava ja ihana, vaikka onkin tuollanen päihdeongelma.

Haluaisin auttaa ja rakastaa tätä ihmistä. Tämä kuulostaa ehkä tosi naiivilta, mutta uskon että jos rakastuu oikein kunnolla, se voisi parantaa hänet tuosta ongelmastaan. Tottakai sitä täytyy haluta myös itse kunnolla, mutta se rakastuminen ois vielä semmosena kunnon tsempparina siinä. Aiemmin meistä kumpikaan ei oo ehkä kokenu tällästä rakkautta ja tämä voisi tuntua siltä ainutlaatuselta ja oikealta jutulta kaikinpuolin. Uskon, et ennen just vikana se miksi hän ei oo täysin parantunu ei oo ollu se, etteikö hän ois ite halunnu sitä paljon vaan se, että sit pitäis koko ajan pärjätä yksikseen ja ei oo mitään uutta elämää mistä tarttua silleen kiinni, niin ei voi palata muutakaan kun vanhaan.

Mies vaan miettii eniten sitä mitä vanhempani ajattelisivat hänestä. Ajattelevatko että nyt on nuori mimmi joutunut vanhan narkkari äijä luuserin uhriksi, mutta siinäpähän ajattelevat niin jos ajattelevat! Niin sanoin miehelle. Minua ei kiinnosta, mulla on nyt täysi-ikäisenä omakin elämä elettävänä ja jos se onni löytyy tämän miehen kanssa ja mies vielä parantuisi, niin eivät varmaan muuta kuin onnellisia voisi olla. Näin järki ainakin sanoisi, koska kai jokainen vanhempi lapselleen sitä onnea toivoo. Vanhempani eivät onneksi ole iällisestikkään lähes edes mieheni ikiä, kun 52-vuotiaita tänä vuonna joten ei luulisi siinäkään olevan ongelmaa kun ikänsä puolesta voisivat hänenkin vanhempiansa olla ihan hyvin. :)

Mitä mieltä te olette, voiko rakkaus ja motivointi aikanaan perheen perustamiseen olla se keino jolla saisi narkomaanin kuiville?

Ps. Itselläni ei ole mitään huumehistoriaa, eikä tule, tupakkaa vahvempaa en oo kokeillu ja alkoholia joskus vaan juon.

232

12706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varo vaaraa

      Ole varovainen, meihin nisteihin ei voi luottaa.

      • pinja.

        Miksi ei voi?

        No minä en kauheasti luota muutenkaan muihin ihmisiin, että ei kai siinä menetä mitään.


      • Oletko sinä tyhmä?
        pinja. kirjoitti:

        Miksi ei voi?

        No minä en kauheasti luota muutenkaan muihin ihmisiin, että ei kai siinä menetä mitään.

        Ei kai siinä menetä muuta kuin rahansa, elämänsä ja mielenterveytensä. Ehkä jopa henkensä.

        Oletko sinä ihan varma nyt siitä, että haluat elämäsi parhaat vuodet hillua nistien seurassa?

        Neuvoisin tekemään toisin, ettei kaduta myöhemmin.


      • kaapeli876
        pinja. kirjoitti:

        Miksi ei voi?

        No minä en kauheasti luota muutenkaan muihin ihmisiin, että ei kai siinä menetä mitään.

        no voit sinä helpottaa ja ehkä miehesi tekee valinnan ns.rakkauden suhteen,mutta se voi olla jotain mitä et rakkaudeltasi näe?


      • Anonyymi
        pinja. kirjoitti:

        Miksi ei voi?

        No minä en kauheasti luota muutenkaan muihin ihmisiin, että ei kai siinä menetä mitään.

        Et tule koskaan olemaan ykkönen. Lisäksi väkivallan vaara on aina olemassa


      • Anonyymi

        Iäkäs miestrolli vastasi heti omaan viestiinsä. Tyylinsä on helposti tunnistettavissa. Uskoo olevansa älykäs kun voi esiintyä toisen sukupolven edustajana ja 60 vuotta nuorempana kuin on oikeasti.


    • Rakkaudesta motiivi

      Huumeista pääsee eroon vain silloin, kun se johtuu omasta päätöksestä, ulkopuolinen ei voi vaikuttaa asiaan.
      Uskoon tuleminen ja rakastuminen on asioita, jotka vaikuttavat omaan päätökseen, ja päätös voi hyvinkin olla "että nyt lopetan" .
      Jos usko tai rakkaus on voimakkaampi kun himo huumeeseen, niin silloin se onnistuu.

      Irti pääseminen huumeista riippuu myös paljolti siitä, mitä huumeitä on käyttänyt enimmäkseen, jos kaveri on paljon käyttänyt psyykkeeseen vaikuttavia aineita, kuten kannabista, niin irtipääseminen on vaikeampaa.
      Jos taas käyttö on ollut niin kutsutuissa kovissa huumeissa, joissa krapulat ja vieroitusoireet ovat ohimeneviä, kunhan jaksaa kestää muutaman viikon ko, seuraamuksia (krapuloita ja viekkareita) niin esim rakastuneen henkilön on toki paljon helpompi jättää huumeet, koska hänellä on motiivi.
      Rakastunut ongelmainen tarvitsee vain hyvin paljon tukea, ja sitä toki sinä "Pinja" voi hänelle antaa.
      Voimia sinulle.

      • angelicaaaa

        Tai sitten voi käydä niin, että hän saa rakkaudesta motiivin, vähentää/lopettaa huumeiden käytön ja käyttää rakkauden ensuhuumaa korvaavana lääkkeenä. Kun ensihuuma on ohi niin voi käydä hassusti taas ja sitten olet siinä nistin kanssa takaisin lähtöruudussa, älä nyt ainakaan lasta sen kanssa hanki.

        Kaikki riippuvuuden lopettamiset lähtee omasta itsestä, ei mistään muusta. Joskus riippuvuus vaihtuu lennosta toiseen. Kun yhdestä päästy irti, tulee toinen mukaan kuvioihin.

        Miksi et odota sellaista ihmistä, joka rakastaa itseään sen verran ettei tarvitse riippuvuuksia päihteisiin? Vain sellainen joka on oppinut rakastamaan itseään voi rakastaa aidosti toistakin.


      • Joskussavustelen

        Hei tuossa tuli aivan käsittämätön moka! Pykedeelisiin hädin tuskin tulee riippuvaiseksi! Uskomatonta paskapuhetta, pahimpia huumeita ovat nimenomaan ne jotka riippuvaistuttavat ihmisen fyysisesti, he eivät voi kieltäytyä huumeelta vaikka haluaisivat.
        Herranjumala, MISTÄ nykyaikanen ihminen on voinut kaivaa tällaisen tiedon että "esim kannabis" voisi olla pahempi koukuttaja kuin "esim heroiini"???? Mistä luolasta kaivauduit? :D
        Gooogleta hyvä ihminen ennen kuin puhut


      • Sisäinen_motivaatio

        Totta kai huumeiden käyttäjä voi olla ihmisenä sinänsä ihan hyvä tyyppi, eihän addiktio sinänsä tee kenestäkään pahaa ihmistä.

        Kyllä opiaatteihin ja muihin koviin huumeisiin voi jäädä todella voimakas psyykkinen addiktio, myös pitkäaikainen fyysinen addiktio, asia on monimutkainen koska aineet voivat pysyvästi muuttaa aivojen välittäjäaineiden (kuten dopamiini ja serotoniini) toimintaa, jolloin vaikka olisi viikkokausia ilman aineita ja pahimmat fyysiset vieroitusoireet olisivat ohi, niin silti normaalia, hyvää olotilaa voi olla erittäin vaikea saavuttaa. Tämä koskee varsinkin esim. heroiinin suonensisäistä käyttöä mutta myös muuta käyttöä. Eli tässä voi olla hieman vaikea edes erottaa mikä on puhtaasti fyysinen ja mikä psyykkinen addiktio.

        On paljon esimerkkejä henkilöistä jotka ovat taistelleet vuosikausia esim. heroiini-addiktiota vastaan ja lopulta päässeet siitä irti useiden retkahduksien jälkeen. Voi tutustua esim. Keith Richardsin elämään.

        Joka tapauksessa vaaditaan että henkilöllä itsellään täytyy olla erittäin voimakas halu päästä aineista eroon, koska se on usein vaikeaa vaikka olisikin voimakas motivaatio päästä eroon. Henkilön täytyy hyväksyä fakta että aineista erossa oleminen ei tule olemaan kivaa. Jos ei hyväksy tätä faktaa, niin ei onnistu! Rakastuminen voi varmaan lisätä motivaatiota mutta pitkällä aikavälillä ei tule todennäköisesti sen varassa onnistumaan, olennaista on että henkilöllä täytyy olla voimakas sisäinen motivaatio päästä käytöstä eroon ja tärkeää on että elämässä on jotain muuta merkittävää sisältöä kuten esim. työ tai harrastus, joka pitää ajatukset erossa aineiden käytöstä. Myös ystäväpiirillä voi olla tosi iso vaikutus, muiden käyttäjien kanssa ei juuri kannattaisi olla tekemisissä.


      • 4+6

        millä logiikalla väität että kovista huumeista irtipääseminen on helpompaa kun esmes kannabiksesta???, ei huumeista eroon pääsemisessä ole se "krapula" vaikein pala vaan se että pysyy raittiina, vähän sama juttu kun tupakan kanssa, viikon-parin tupakkalakko on helppo nakki mutta pysyppä kuukausia/vuosia polttamatta


      • alko-0%

        jep, mutta voi kuule ei se rakkaus kanna, ei kanna oikeesti sen yli, että edes jaksaisit häntä katsoa silmiin.. itse lopetin kun oli pakko, vrt Elämä contra Kuolema, niin pässi olin, etten vieläkään, osaa rakastaa, koska minut juuri hädässä jätti,.. nyt yli 8 v. ilman :) aineita sekä aiheita.. mut tytöt tykkää ;)


    • narkomaani_

      narkomaanit ei pysty rakastamaan ketään, ne eivät rakasta arvosta tai mitään semmoista edes itseään. näin se on. puhun kokemuksesta. ja ketään ei voi pelastaa kukaan ei käyttäjä, ei todellakaan. kaikki lähtee itsestään, ja monta kertaa kunnes se pohhja on löytybyt.

      • sdfgsdfsdfgsdf

        sekoitat keskenään narsistit ja narkomaanit.

        kovia huumeita käyttävät narkomaanitkin kykenevät rakastamaan, narsistit taas eivät lainkaan, koska ovat tunnevammaisia.


    • pinja.

      Tuli vaan muuten tuossa omaa tekstiä lukiessa mieleen, et hups mä oon tehny kirjotusvirheen. Vahingossa painanu kakkosta, vaikka piti laittaa ykkönen. Tää siis ei oo mitenkään merkittävä asia, mut korjaan nyt kuitenkin sen eli ei mun vanhemmat ookkaan 52-vuotiaita, vaan vasta 51, koska äitihän alko oottaa mua 32-vuotiaana ja sai 33-vuotiaana joten ei ne mitenkään vois olla vielä 52 vaan 51.

      Anyways, mut sit kuitenkin taas itse asiaan..

      Siis ei oo tää mun ihastus kuollu, vaan yksi mun toinen kaveri kuoli joskus 2v sitten parikymppisenä huumeisiin. Mä olin sillon 16 kun se kuoli ja tunsin sen jostain 13-vuotiaasta lähtien ja sillon se meno oli hauskaa ja hurjaa ja mä pidin sitä aika vaarattomana ja uskoin, et ei tossa nyt mitään käy vaikka varottelinkin ja toivoin et se ois lopettanu, uskoin et se lopettaa sen sekoilun niiden aineiden kanssa kun vanhenee ja elää ihan normaalia elämää sitten vanhukseks ja vanhainkotiin saakka, mut sit tulikin hassulle jäbälle stoppi ja henki lähti ja siinä karisi lopullinenkin pohja multa tollaseen hauskanpitoon. En MISSÄÄN nimessä hyväksy enää sellasta, kun mä oon kerran nähny mitä se on ihmiselle tehny ja sellaselle ihmiselle joka oli vielä itsevarma ja vahva eli siitä ei ensimmäiseksi uskonu, että just se, nuorena lähtis ja ainut mistä sitä ois voinu arvailla, niin siitä kun sillä oli tapana elää tätä elämää kun viimestä päivää eli ihan kun se ois ehkä vaistonnu et hänen elämänsä tulee olee lyhyt. Mut jos ollaan realistisia, eikä mennä tohon tunteelliseen lässytykseen, niin homman nimihän ois se, että hän aika varmasti eläis vielä tänä päivänä jos ei ois ruvennu käyttämään sitä kamaa, koska ei hänellä esimerkiks mitään sairautta ollu joka ois voinu vaikka viedä hengen. Muuten oli perus terve nuori ihminen. Paha moka mikä paha moka ja paska moka mikä paska moka, jolla pois menolla aiheutti hirveesti tuskaa lähimmäisilleen.. Minullekin

      Niin ja sit vielä tuosta pystyykö narkomaani rakastamaan ketään, niin musta tuntu et sano hyvin toi viimesin tyyppi just tossa sitä edelliselle et taitaa hän nyt sotkea keskenään narkomaanit ja narsistit. Narsisti on tunnevammainen ja ei varmasti pysty rakastamaan ketään, mutta uskon päihdeongelmaisen pystyvän. Kerron nyt sellasen jutun et, isälläni ei ole ikinä ollut huumeiden kanssa ongelmaa, mutta toisen päihteen, alkoholin kanssa kyllä. Mun isä on siis joskus ollut alkoholisti, kunnes äiti sanoi, että jos se ei mene nyt hoitoon ja paranna itseään, niin hän ottaa eron ja lapset mukaan ja lähtee pois. Niin isä hankki sit apua ja meni hoitoon ja halusi parantua ja näin ollen pitää perheensä ja vaimonsa ja sit se tervehty vaikka siinä meni aikaa kun pahimmillaan se oli sellasta, että joka päivä juotiin. Vaikka meidän isä oli alkoholisti, niin kyllä se silti kykeni ongelmastaan huolimatta rakastamaan meidän äitiä ja meitä lapsia. Kun äiti sanoi, et se aikoo lähtee pois ja kaapata lapset kainaloon, niin kyllä meidän isälle tuli siinä vaiheessa itku ja jos se ei ois meitä rakastanu, niin tuskin se ois tolleen itkemään alkanu ja anellu et me jäädään sen luokse. Tiiä sit voiko narkomaania ja alkoholistia verrata, vaikka molemmat ovatkin riippuvaisia päihteistä. Tuhoaako narkkaaminen jotenkin pahemmin aivot kuin alkoholismi, et se ihminen käy hitaammalla ja ei tajua mistään mitään ja näin ollen ei oikein kykene sitten rakastamaankaan... Ainakin tuo mun ukko vaikuttaa ihan normaalilta, vaikka se on narkannu.

    • irti huumeista

      kannabiksen käyttäjät voi syödä omaa ulostettaan ja satuttaa itseään ja muita,siis voi tietämättään riistää sinulta hengen tai itseltään.

      • kajdshiah

        :D Joo, eipä se nyt ihan noin mene!


      • Anonyymi

        *kylpysuolien


    • suolihuuhtelu-

      Mistä teitä sinisilmäisiä idiootteja oikeen sikiää?

    • --.....

      jos haluat pitää oman terveyden niin ei kannata lähteä huumeveikon kanssa pelleileen. itse tunsin yhden muijan joka seurusteli huumeäijän kanssa. ikä oli aika samaa luokkaa. alkuun oli kuulema kivaa mutta myöhemmin se oli yhtä helvettiä. muija oli silmämustana vähänväliä. eikä pystynyt jättämään sekopäätä koska oli hakannut niin pahasti. alistanut täysin. se oli sillainen on off suhde- kaveri oli samanlainen kuin sinä. halusi parantaa huumekaverin.

      etsi jostain vähemmän ongelmainen ja yritä parantaa. älä lähde huumeveikon matkaa. sinua on varoitettu

      • pinja.

        Oon kuullu kauhutarinoita myös tuosta, kuinka huumeidenkäyttäjällä on yhtäkkiä vaan pimahtanu ja hän on tappanut muijansa. Kaverin kaverille oli käynyt noin, että se joutu ukkonsa uhriks... mut tällä henkilöllä oli kai jo jotakin muita mielenterveysongelmia, mikä ois voinu selittää hänen kilahtamisensa. Ei pelkästään toi kamankäyttö, vaikken mä yhtään tuota puolustelekkaan etteikö näin vois käydä et joku huumeissa ollessaan jonkun vaan tappaa, mut koitan miettii vaan kaikkia realistisia vaihtoehtoja.

        On sen kaverin ukkokin linnakundi ja hakannu sitä joskus että näin ja tullu veret käsissä kotiin ja sanonu et hän on tappanu nyt jonkun mut ei onneks ollu ja se oli sitä sekavampaa aikaa, nykyään niillä on lapsi ja kaikki ok mut se jätkä joskus satunnaisesti jotain pillereitä kyllä popsii ja myy...

        Mut eikö alkoholistikin voi sit yhtä hyvin vaan seota ja tappaa jonkun kun se on kännin vaikutuksen alaisena? eli mäkin jos juon niin voisin vaan seota ja tappaa jonkun...

        Onko alkoholi ja huumeet päihteinä verrattavissa edes toisiinsa? rehellisesti

        Sitten, mulla on ollut yks tollanen epäterve parisuhde, mutta siinä se jätkä ei ees ollu kunnon narkki ja vaan minua muutaman vuoden vanhempi. Se siis vaan sähläs pillereiden kanssa ja löi mua ja me ei oltu yhdessä vuottakaan, joitakin kuukausia joiden aikana erottiin seittemästi ja sit mä olin se joka pisti lopullisesti poikki. Pitkään mä sen kanssa yritin, liian pitkään, mutta koska olin rakastunut ja haluisin saada sen jutun toimimaan. Mä uskon, et, enemmän tän henkilön luonteessa oli vikaa kun pillereiden käytössä loppujen lopuks... koska perusluonne oli vaan sellanen aika kylmä :s


      • pinja.
        pinja. kirjoitti:

        Oon kuullu kauhutarinoita myös tuosta, kuinka huumeidenkäyttäjällä on yhtäkkiä vaan pimahtanu ja hän on tappanut muijansa. Kaverin kaverille oli käynyt noin, että se joutu ukkonsa uhriks... mut tällä henkilöllä oli kai jo jotakin muita mielenterveysongelmia, mikä ois voinu selittää hänen kilahtamisensa. Ei pelkästään toi kamankäyttö, vaikken mä yhtään tuota puolustelekkaan etteikö näin vois käydä et joku huumeissa ollessaan jonkun vaan tappaa, mut koitan miettii vaan kaikkia realistisia vaihtoehtoja.

        On sen kaverin ukkokin linnakundi ja hakannu sitä joskus että näin ja tullu veret käsissä kotiin ja sanonu et hän on tappanu nyt jonkun mut ei onneks ollu ja se oli sitä sekavampaa aikaa, nykyään niillä on lapsi ja kaikki ok mut se jätkä joskus satunnaisesti jotain pillereitä kyllä popsii ja myy...

        Mut eikö alkoholistikin voi sit yhtä hyvin vaan seota ja tappaa jonkun kun se on kännin vaikutuksen alaisena? eli mäkin jos juon niin voisin vaan seota ja tappaa jonkun...

        Onko alkoholi ja huumeet päihteinä verrattavissa edes toisiinsa? rehellisesti

        Sitten, mulla on ollut yks tollanen epäterve parisuhde, mutta siinä se jätkä ei ees ollu kunnon narkki ja vaan minua muutaman vuoden vanhempi. Se siis vaan sähläs pillereiden kanssa ja löi mua ja me ei oltu yhdessä vuottakaan, joitakin kuukausia joiden aikana erottiin seittemästi ja sit mä olin se joka pisti lopullisesti poikki. Pitkään mä sen kanssa yritin, liian pitkään, mutta koska olin rakastunut ja haluisin saada sen jutun toimimaan. Mä uskon, et, enemmän tän henkilön luonteessa oli vikaa kun pillereiden käytössä loppujen lopuks... koska perusluonne oli vaan sellanen aika kylmä :s

        Niin ja sitten se mun ex kyllä sai pahasti köniinsä mun ukkopuolisilta ystäviltä kun oli muhun tullu käsiksi.


      • ------------
        pinja. kirjoitti:

        Oon kuullu kauhutarinoita myös tuosta, kuinka huumeidenkäyttäjällä on yhtäkkiä vaan pimahtanu ja hän on tappanut muijansa. Kaverin kaverille oli käynyt noin, että se joutu ukkonsa uhriks... mut tällä henkilöllä oli kai jo jotakin muita mielenterveysongelmia, mikä ois voinu selittää hänen kilahtamisensa. Ei pelkästään toi kamankäyttö, vaikken mä yhtään tuota puolustelekkaan etteikö näin vois käydä et joku huumeissa ollessaan jonkun vaan tappaa, mut koitan miettii vaan kaikkia realistisia vaihtoehtoja.

        On sen kaverin ukkokin linnakundi ja hakannu sitä joskus että näin ja tullu veret käsissä kotiin ja sanonu et hän on tappanu nyt jonkun mut ei onneks ollu ja se oli sitä sekavampaa aikaa, nykyään niillä on lapsi ja kaikki ok mut se jätkä joskus satunnaisesti jotain pillereitä kyllä popsii ja myy...

        Mut eikö alkoholistikin voi sit yhtä hyvin vaan seota ja tappaa jonkun kun se on kännin vaikutuksen alaisena? eli mäkin jos juon niin voisin vaan seota ja tappaa jonkun...

        Onko alkoholi ja huumeet päihteinä verrattavissa edes toisiinsa? rehellisesti

        Sitten, mulla on ollut yks tollanen epäterve parisuhde, mutta siinä se jätkä ei ees ollu kunnon narkki ja vaan minua muutaman vuoden vanhempi. Se siis vaan sähläs pillereiden kanssa ja löi mua ja me ei oltu yhdessä vuottakaan, joitakin kuukausia joiden aikana erottiin seittemästi ja sit mä olin se joka pisti lopullisesti poikki. Pitkään mä sen kanssa yritin, liian pitkään, mutta koska olin rakastunut ja haluisin saada sen jutun toimimaan. Mä uskon, et, enemmän tän henkilön luonteessa oli vikaa kun pillereiden käytössä loppujen lopuks... koska perusluonne oli vaan sellanen aika kylmä :s

        kannabistit tappaa päivässä miljoonia,samalla hihittäen.


      • asdfasdasdfasdf
        pinja. kirjoitti:

        Oon kuullu kauhutarinoita myös tuosta, kuinka huumeidenkäyttäjällä on yhtäkkiä vaan pimahtanu ja hän on tappanut muijansa. Kaverin kaverille oli käynyt noin, että se joutu ukkonsa uhriks... mut tällä henkilöllä oli kai jo jotakin muita mielenterveysongelmia, mikä ois voinu selittää hänen kilahtamisensa. Ei pelkästään toi kamankäyttö, vaikken mä yhtään tuota puolustelekkaan etteikö näin vois käydä et joku huumeissa ollessaan jonkun vaan tappaa, mut koitan miettii vaan kaikkia realistisia vaihtoehtoja.

        On sen kaverin ukkokin linnakundi ja hakannu sitä joskus että näin ja tullu veret käsissä kotiin ja sanonu et hän on tappanu nyt jonkun mut ei onneks ollu ja se oli sitä sekavampaa aikaa, nykyään niillä on lapsi ja kaikki ok mut se jätkä joskus satunnaisesti jotain pillereitä kyllä popsii ja myy...

        Mut eikö alkoholistikin voi sit yhtä hyvin vaan seota ja tappaa jonkun kun se on kännin vaikutuksen alaisena? eli mäkin jos juon niin voisin vaan seota ja tappaa jonkun...

        Onko alkoholi ja huumeet päihteinä verrattavissa edes toisiinsa? rehellisesti

        Sitten, mulla on ollut yks tollanen epäterve parisuhde, mutta siinä se jätkä ei ees ollu kunnon narkki ja vaan minua muutaman vuoden vanhempi. Se siis vaan sähläs pillereiden kanssa ja löi mua ja me ei oltu yhdessä vuottakaan, joitakin kuukausia joiden aikana erottiin seittemästi ja sit mä olin se joka pisti lopullisesti poikki. Pitkään mä sen kanssa yritin, liian pitkään, mutta koska olin rakastunut ja haluisin saada sen jutun toimimaan. Mä uskon, et, enemmän tän henkilön luonteessa oli vikaa kun pillereiden käytössä loppujen lopuks... koska perusluonne oli vaan sellanen aika kylmä :s

        "Mut eikö alkoholistikin voi sit yhtä hyvin vaan seota ja tappaa jonkun kun se on kännin vaikutuksen alaisena? eli mäkin jos juon niin voisin vaan seota ja tappaa jonkun..."

        Turun Sanomissa oli juttua kännisestä äijästä, joka oli tappanut puukolla vaimonsa ja katkonut sitten raajat ja laittanut ne jätesäkkiin. Aamulla ei ollut muistanut mitään tappamisistaan ja ruumiin silpomisistaan, oli vain verinen vaimo lattialla kuolleena, jätesäkissä raajat ja krapulainen murhaaja.

        Monet alkoholistit sekoavat huumeensa takia, ja siitä syystä joka päivä Suomessa joku humalainen tappaa jonkun. Yleensä tietysti useampia tapauksia on joka päivä. Alkoholi on eniten aivoja tuhoava kova huume, ja kyllä sen näkee selvästi kun vain lehtiä lukee.


      • .............
        pinja. kirjoitti:

        Oon kuullu kauhutarinoita myös tuosta, kuinka huumeidenkäyttäjällä on yhtäkkiä vaan pimahtanu ja hän on tappanut muijansa. Kaverin kaverille oli käynyt noin, että se joutu ukkonsa uhriks... mut tällä henkilöllä oli kai jo jotakin muita mielenterveysongelmia, mikä ois voinu selittää hänen kilahtamisensa. Ei pelkästään toi kamankäyttö, vaikken mä yhtään tuota puolustelekkaan etteikö näin vois käydä et joku huumeissa ollessaan jonkun vaan tappaa, mut koitan miettii vaan kaikkia realistisia vaihtoehtoja.

        On sen kaverin ukkokin linnakundi ja hakannu sitä joskus että näin ja tullu veret käsissä kotiin ja sanonu et hän on tappanu nyt jonkun mut ei onneks ollu ja se oli sitä sekavampaa aikaa, nykyään niillä on lapsi ja kaikki ok mut se jätkä joskus satunnaisesti jotain pillereitä kyllä popsii ja myy...

        Mut eikö alkoholistikin voi sit yhtä hyvin vaan seota ja tappaa jonkun kun se on kännin vaikutuksen alaisena? eli mäkin jos juon niin voisin vaan seota ja tappaa jonkun...

        Onko alkoholi ja huumeet päihteinä verrattavissa edes toisiinsa? rehellisesti

        Sitten, mulla on ollut yks tollanen epäterve parisuhde, mutta siinä se jätkä ei ees ollu kunnon narkki ja vaan minua muutaman vuoden vanhempi. Se siis vaan sähläs pillereiden kanssa ja löi mua ja me ei oltu yhdessä vuottakaan, joitakin kuukausia joiden aikana erottiin seittemästi ja sit mä olin se joka pisti lopullisesti poikki. Pitkään mä sen kanssa yritin, liian pitkään, mutta koska olin rakastunut ja haluisin saada sen jutun toimimaan. Mä uskon, et, enemmän tän henkilön luonteessa oli vikaa kun pillereiden käytössä loppujen lopuks... koska perusluonne oli vaan sellanen aika kylmä :s

        Siksi minä en käytä huumeita, vedän vaan lääkkeitä.


      • Katsossie
        pinja. kirjoitti:

        Niin ja sitten se mun ex kyllä sai pahasti köniinsä mun ukkopuolisilta ystäviltä kun oli muhun tullu käsiksi.

        Pinja, luulenpa että olet provo. Kukaan ei voi nykytietouden varassa kuvitella rakastavansa toisen terveeksi. Se ei vain onnistu...
        Jos et ole provo, äkkiä jalat alle ja karkuun ennenkuin olet itsekin nisti.
        Uskomatonta, että kukaan edes miettii tällaista, "in the name of love..."


      • Tuihti
        pinja. kirjoitti:

        Oon kuullu kauhutarinoita myös tuosta, kuinka huumeidenkäyttäjällä on yhtäkkiä vaan pimahtanu ja hän on tappanut muijansa. Kaverin kaverille oli käynyt noin, että se joutu ukkonsa uhriks... mut tällä henkilöllä oli kai jo jotakin muita mielenterveysongelmia, mikä ois voinu selittää hänen kilahtamisensa. Ei pelkästään toi kamankäyttö, vaikken mä yhtään tuota puolustelekkaan etteikö näin vois käydä et joku huumeissa ollessaan jonkun vaan tappaa, mut koitan miettii vaan kaikkia realistisia vaihtoehtoja.

        On sen kaverin ukkokin linnakundi ja hakannu sitä joskus että näin ja tullu veret käsissä kotiin ja sanonu et hän on tappanu nyt jonkun mut ei onneks ollu ja se oli sitä sekavampaa aikaa, nykyään niillä on lapsi ja kaikki ok mut se jätkä joskus satunnaisesti jotain pillereitä kyllä popsii ja myy...

        Mut eikö alkoholistikin voi sit yhtä hyvin vaan seota ja tappaa jonkun kun se on kännin vaikutuksen alaisena? eli mäkin jos juon niin voisin vaan seota ja tappaa jonkun...

        Onko alkoholi ja huumeet päihteinä verrattavissa edes toisiinsa? rehellisesti

        Sitten, mulla on ollut yks tollanen epäterve parisuhde, mutta siinä se jätkä ei ees ollu kunnon narkki ja vaan minua muutaman vuoden vanhempi. Se siis vaan sähläs pillereiden kanssa ja löi mua ja me ei oltu yhdessä vuottakaan, joitakin kuukausia joiden aikana erottiin seittemästi ja sit mä olin se joka pisti lopullisesti poikki. Pitkään mä sen kanssa yritin, liian pitkään, mutta koska olin rakastunut ja haluisin saada sen jutun toimimaan. Mä uskon, et, enemmän tän henkilön luonteessa oli vikaa kun pillereiden käytössä loppujen lopuks... koska perusluonne oli vaan sellanen aika kylmä :s

        Ootko sä oikeesti noin tyhmä, että olet jo aiemmin seurustellut pillerinpyörittäjän kanssa ( lievempi kamankäyttäjä ku nykyises) ja kokenut sen kanssa kaikkea väkivaltaa etc. Ja SILTI uskot, että tämän vanhemman veteraaninarkin kanssa olis jotenkin helpompaa? Se on kuule päin vastoin.

        btw. Ihmetyttää, että missä porukassa sä oikein liikut ku kaveris ja kaverinkaveriskin näyttää tän keskustelun perusteella liittyvän enemmän tai vähemmän huumeisiin. Itse olen 25v. enkä tunne ketään kaman käyttäjiä ja tuttavapiirini on aikas laaja.

        Valitse hyvä tyttö seuras paremmin! muuta vaikka toiselle paikkakunnalle, mene opiskelemaan ja hanki uusia täyspäisiä ystäviä. Kyllä se hyvä mies tulee siinä samalla huomaamatta löydettyä.


      • hoitaja valmist1992
        pinja. kirjoitti:

        Niin ja sitten se mun ex kyllä sai pahasti köniinsä mun ukkopuolisilta ystäviltä kun oli muhun tullu käsiksi.

        Moi, olen itse 41 v nainen, ja oikeastaan mielessäni on vain yksi kysymys; miksi hakeudut tälläisen riippuvuus/ongelma ihmisten luokse?? Onko ajatuksena "pelastaaa" joku näistä ns.sekoilijoista? Kannattaisiko miettiä raitista kumppania, sellaista kuten kerrot itsesi olevan, ja sitten vaikka lukea itsesi hoito alalle, siellä ei hoidettavat lopu.
        Sinulla on ihan selkeästi vietti hakeutua tälläisiin ei-terveisiin suhteisiin, ja sitten vielä mies puolisia kavereita"könittämässä" toisia. Olet vielä nuori, elä sitä ihanaa aikaa, kun ei vielä itsekään osaa sanoa, onko lapsi vai aikuinen. Vielä tulee monta miestä ja suhdetta, ennen kuin olet sata varma loppuelämästä.


      • Anonyymi
        ------------ kirjoitti:

        kannabistit tappaa päivässä miljoonia,samalla hihittäen.

        WORD!


      • Anonyymi
        ............. kirjoitti:

        Siksi minä en käytä huumeita, vedän vaan lääkkeitä.

        lääkkeet vahingoittaa maksan, munuaiet ym.
        heänkin iho alkaa haiseen vanhuksen
        kalmalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        WORD!

        Vastasitko itsellesi? Vielä sen jälkeen kun luulit jonkun kannabiksen tappavan päivässä miljoonia? :D

        Ne on pirit ja muut p skat jotka paljon lähempänä sellaista.


    • Kannabishomo

      Hei.
      1. Kysy mieheltä että onko C-hepatiitti.
      2. Sano sille että menee korvaushoitoon jos on pakko sitä opiaattia saada.
      3. Pilven polttoa ei kannata häneltä kieltää
      4. Koska voi kännissä olla arvaamaton.
      5. Raittius on hänen omasta tahdostaan kiinni.

      Onnea yritykseen.

      • pinja.

        Kiitos vinkeistä. :) mut onkohan sanaan sit luottaminen ettei oo mitään c hepatiittia tai tauteja... voiko siitä pyytää siltä jonkun todistuksen et kävis esim lääkäris..? mut lukeeko niissä sit selvällä suomen kielellä jos on vai laitetaanko ne testitulokset jotenkin oudolla tavalla, koska mä en oo ikinä tutkinu noita juttuja niin en tiedä miten ne merkinnät tulee. ja miks saattaa olla kännissä arvaamaton, mutta pilveä polttaessa ei?


      • cee
        pinja. kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä. :) mut onkohan sanaan sit luottaminen ettei oo mitään c hepatiittia tai tauteja... voiko siitä pyytää siltä jonkun todistuksen et kävis esim lääkäris..? mut lukeeko niissä sit selvällä suomen kielellä jos on vai laitetaanko ne testitulokset jotenkin oudolla tavalla, koska mä en oo ikinä tutkinu noita juttuja niin en tiedä miten ne merkinnät tulee. ja miks saattaa olla kännissä arvaamaton, mutta pilveä polttaessa ei?

        'ihastuksellasi' on 90% varmasti c hepatiitti. se ei tartu seksin kautta ,paitsi hyvin harvoin. pilvi rauhoittaa. narkit saattavat olla arvaamattomia refloissa(kun eivät ole saaneet ainetta) itse ainakin hakkaan välillä pikkuveljeäni, eksää, rikon kaikki paikat, astiar ikkunat yms..


      • anonyymi.
        cee kirjoitti:

        'ihastuksellasi' on 90% varmasti c hepatiitti. se ei tartu seksin kautta ,paitsi hyvin harvoin. pilvi rauhoittaa. narkit saattavat olla arvaamattomia refloissa(kun eivät ole saaneet ainetta) itse ainakin hakkaan välillä pikkuveljeäni, eksää, rikon kaikki paikat, astiar ikkunat yms..

        Ja oot ylpee tästä? Kannattasko lopettaa?


      • sikaniska1
        cee kirjoitti:

        'ihastuksellasi' on 90% varmasti c hepatiitti. se ei tartu seksin kautta ,paitsi hyvin harvoin. pilvi rauhoittaa. narkit saattavat olla arvaamattomia refloissa(kun eivät ole saaneet ainetta) itse ainakin hakkaan välillä pikkuveljeäni, eksää, rikon kaikki paikat, astiar ikkunat yms..

        PiiP C hepatiitti tarttuu samoin kuin HIV veritartunta, siis myös seksin välityksellä jos limakalvot rikkoontuu etc etc


      • Lääkäreiltä kuultua
        sikaniska1 kirjoitti:

        PiiP C hepatiitti tarttuu samoin kuin HIV veritartunta, siis myös seksin välityksellä jos limakalvot rikkoontuu etc etc

        Ei yleensä tartu normaaliseksistä. Jos harrastaa anaalia ja jotain verihommia ni sitte kyllä. Ei voi verrata hiviin mitä seksiin tulee. Ei oo sukupuolitauti. Enempi veritartuntatauti on se.


    • Onnea matkaan

      Yleensä alkoholistien lapsilla on vahva auttamisenhalu.
      Kukaan ei voi ennustaa,kuinka teidän juttunne etenee ja onnistuu.

      Pidä faktat ja terve järki mielessäsi, ettet tuhoudu itse.

      Jos kaverilla on oma tahto olla kuivilla, niin hyvä on.
      Yksin hän tuskin tulee selviämään, joten sinun täytyy olla todella vahva hänen rinnallaan.

      Kysymys kuuluneekin, jaksatko itse.

      • pinja.

        Uskosin näin, että jaksan. Vaikka helppoohan se ei tuu varmasti olemaan ja kun mulla itsellänikin on ollu vaikka mitä, mut rakkaus on mulle kuitenkin sellanen pyhä asia ja niin tärkee, et jos oikein ihana tyyppi kohdalle kolahtaa niin sen takii melkein mitä vaan ja tuntuu vaan hyvältä ja oikealta rakastaa ja auttaa mahdollisimman paljon ja tottakai siinä toiveessa että saa itse takaspäin samaa jos tarvitsee.

        On mulla tähänkin asti ollu kova pää ja vaikka frendejä on narkkaillu ja itekkin oisin saanu jos oisin halunnu, mut en oo vaan alottanu...

        Oma tahto myös tältä kaverilta löytyy.


    • Mikke _orig

      Rummuttelin mololla rumpuja ja sitten annoin koiran nuolla moloani.

    • asdfjkdlfkjf

      Hmm.. Tällee kokemukselta voin sanoo et anna olla ... Seurustelin 13 kk narkkarin kanssa , ja siitä ei tullut vittuakaan mitään... Elämä vaa pyöriii huumeiden ympärillä . Loppujen lopuks seki suhde kaatu siihen että huumeet oli tärkeempi juttu mun exälle ku parisuhde , työ ja perhe ... Annan vaa vinkin älä sekaannu narkkariin , kaupan pääliseks joudut ittekki ongelmiin siinä samalla.

      • pinja.

        Minkalaisiin ongelmiin sinä sitten jouduit?

        Kun onhan tuolla sellasiaki kavereita jotka on ihan perheellisiä ja ei oo ikinä huumeita käyttäny ja yks niistä on mun ystävä... siis se nainen ja hänen lapsensa ja tämän mies tuntee tuon miehen ja molemmilla samanlainen menneisyys. Et jos se lois turvaa silleen ainakin vähän tuossa jutussa.


    • pinnja2

      kasvata ky­rpä ja nuss­i sitä pers­eeseen

    • moi robotti

      Sama se mitä elämälläsi teet. Et voi edes itse valita koska ihmiset ovat biologisia robotteja vailla vapaata tahtoa.

      Voit valita yhtä vapaasti kuin tv voi valita sen mitä ohjelmaa kulloinkin tulee.

    • 11197860

      Wwwaaauuuu... Siis tää "pinja" kuulostaa samalta ku se joku "huolestunut äiti" joka sepittää täyttä paskaa. Ehkä näköjään taas tällänen "huolestunut äiti" tyyppinen I Know It All yrittää saada jotain aikasiks käännyttää ihmiset vastaan. "Hey, looky there, some junkie across the street! There's a killer on the road his brain sguirming like a toad!" kaikenlaista paskaa sanotaan ""narkkareista iha ku japanilaisilla ei olisi sielua. Vaikka joku on koukussa vahvempiin aineisiin ei tarkota että hän ei ole ihminen jolla tunteet kun jotkut teistä täällä kirjottaa. Puhutte ihmisestä kuin jostain paskaläjästä. " hei, nyt kyllä tehdään tupakasta ja alkoholista laittomia, sehän parantaisi asiaa" ja paskat te ihmiset pidätte näistä (monet) asioista ja se rentouttaa teidät terveysriskeistä huolimatta ja se on laillista mutta jos huumeet laillistettaisiin varsinkin mari (ei huume, kasvi) niin rikolisuus ja mafia puuhat vähentyisivät huomattavasti. Tietysti ostamiseen on rajat et voisi vain mennä viikonlopulle ostaa kiloja huumeita. Portugalissa laillistettiin ja ihmisten kuolemat vähentyivät huomattavasti. Ja niin "pinja" ja "muut" marihuana on kasvi ei huume.

      • N26kyrpääperseeseen

        opettele kirjottaa vitu narkkipaskaläjä vittu,saatana linnaan sunlaiset paskanarkit vittu kannahomot vittu


      • pinja.
        N26kyrpääperseeseen kirjoitti:

        opettele kirjottaa vitu narkkipaskaläjä vittu,saatana linnaan sunlaiset paskanarkit vittu kannahomot vittu

        Joo täällähän näyttää olevan taas tosi mukavaa sakkia...

        Mutta mikään huolestunut äiti en ole, ihan pinsku vaan. :)


      • YouAreButWhatAmI
        N26kyrpääperseeseen kirjoitti:

        opettele kirjottaa vitu narkkipaskaläjä vittu,saatana linnaan sunlaiset paskanarkit vittu kannahomot vittu

        Mikä vitun homofobia sulla on. Mene vaa nuoleskelemaan George W. Bushin persettä ja nussi republikaaneja tapa joku harmiton pilviveikko koska jeesus käski sinun niin


      • pinja.
        YouAreButWhatAmI kirjoitti:

        Mikä vitun homofobia sulla on. Mene vaa nuoleskelemaan George W. Bushin persettä ja nussi republikaaneja tapa joku harmiton pilviveikko koska jeesus käski sinun niin

        Noniin eiköhän tämä ketju oo nytten taputeltu. :)

        Kiitos niille jotka asiallisesti vastas mulle! niistä oli apua.

        Sit täällä valitettavasti mellastaa myös näitä 13-14vuotiaita pikkujonneja jotka on hirveen kiinostuneista huumeista, mutta samaan aikaan perseilee täällä ja vallottaa palstaa...

        Piti vielä myöskin mainita tästä halveksivasta asenteesta narkomaaneja kohtaan, että niitä pitää hirveesti haukkua ja pilkata ja sitten nämä pennut kuvittelee olevansa tosi aikuisia ja viisaita kun halveksitaan vähän joitakin huonompi osasia niin ihan haista paska sakkia sellaset ja tomppeleilta äitiltä ja isiltä opittu sekin piirre, eikä mistään omasta takaa.

        Mä en kanssa missään nimessä arvosta narkomaaneja, en alkoholisteja, en mitään tämmösiä. Mutta en silti näe tarpeelliseks jatkuvasti haukkua sellasia henkilöitä ja pilkata, kiusata, mikä on minusta todella väärin. Jos on yhtään kypsempi ja aikuismaisempi henkilö niin senkin asian voi asiallisesti esittämällä vaan todeta ettei pidä narkomaaneista. Nää henkilöt tarvii toisten ihmisten a.p.u.a, ei herjaamista tai haukkumista!

        Ja itehän ne on päihderiippuvuutensa aiheuttanu, mutta siihenkin voi olla monenmonta syytä... joko on lapsi kun alottaa, eikä kykene ajattelemaan niin aikuismaisesti keskeneräsillään aivoillaan et mitä tuosta voi todella seurata ja miten pitkälle tai sitten rupeaa henkistä pahaa oloaan purkamaan päihteiden väärinkäytöllä jne...

        Ei mulla muuta. Ei se ihminen oo välttämättä halunnu olla huono narkkari tai siihen pyrkiny.


      • beenthere1
        pinja. kirjoitti:

        Noniin eiköhän tämä ketju oo nytten taputeltu. :)

        Kiitos niille jotka asiallisesti vastas mulle! niistä oli apua.

        Sit täällä valitettavasti mellastaa myös näitä 13-14vuotiaita pikkujonneja jotka on hirveen kiinostuneista huumeista, mutta samaan aikaan perseilee täällä ja vallottaa palstaa...

        Piti vielä myöskin mainita tästä halveksivasta asenteesta narkomaaneja kohtaan, että niitä pitää hirveesti haukkua ja pilkata ja sitten nämä pennut kuvittelee olevansa tosi aikuisia ja viisaita kun halveksitaan vähän joitakin huonompi osasia niin ihan haista paska sakkia sellaset ja tomppeleilta äitiltä ja isiltä opittu sekin piirre, eikä mistään omasta takaa.

        Mä en kanssa missään nimessä arvosta narkomaaneja, en alkoholisteja, en mitään tämmösiä. Mutta en silti näe tarpeelliseks jatkuvasti haukkua sellasia henkilöitä ja pilkata, kiusata, mikä on minusta todella väärin. Jos on yhtään kypsempi ja aikuismaisempi henkilö niin senkin asian voi asiallisesti esittämällä vaan todeta ettei pidä narkomaaneista. Nää henkilöt tarvii toisten ihmisten a.p.u.a, ei herjaamista tai haukkumista!

        Ja itehän ne on päihderiippuvuutensa aiheuttanu, mutta siihenkin voi olla monenmonta syytä... joko on lapsi kun alottaa, eikä kykene ajattelemaan niin aikuismaisesti keskeneräsillään aivoillaan et mitä tuosta voi todella seurata ja miten pitkälle tai sitten rupeaa henkistä pahaa oloaan purkamaan päihteiden väärinkäytöllä jne...

        Ei mulla muuta. Ei se ihminen oo välttämättä halunnu olla huono narkkari tai siihen pyrkiny.

        http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewforum.php?f=86

        Siletä voit lukea millaista elämä on narkomaanin kanssa.. hyvä keskustelupalsta vilpola... huumeiden käyttäjien omaisille.. ehkä ne silmät vähän aukenis siinä... Suomessa n.80% sisäisten huumeiden käyttäjillä on C-hepa..


      • beenthere1 kirjoitti:

        http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewforum.php?f=86

        Siletä voit lukea millaista elämä on narkomaanin kanssa.. hyvä keskustelupalsta vilpola... huumeiden käyttäjien omaisille.. ehkä ne silmät vähän aukenis siinä... Suomessa n.80% sisäisten huumeiden käyttäjillä on C-hepa..

        Pinja: Ei ole kyse siitä pitääkö narkomaanista vai ei. Sitä ei nimittäin koskaan voi tietää, koska se huumepalo pilaa koko ihmisen. Kaikki narkomaanit muuttuvat samanlaisiksi.


      • Pinjaa säästäen
        pinja. kirjoitti:

        Noniin eiköhän tämä ketju oo nytten taputeltu. :)

        Kiitos niille jotka asiallisesti vastas mulle! niistä oli apua.

        Sit täällä valitettavasti mellastaa myös näitä 13-14vuotiaita pikkujonneja jotka on hirveen kiinostuneista huumeista, mutta samaan aikaan perseilee täällä ja vallottaa palstaa...

        Piti vielä myöskin mainita tästä halveksivasta asenteesta narkomaaneja kohtaan, että niitä pitää hirveesti haukkua ja pilkata ja sitten nämä pennut kuvittelee olevansa tosi aikuisia ja viisaita kun halveksitaan vähän joitakin huonompi osasia niin ihan haista paska sakkia sellaset ja tomppeleilta äitiltä ja isiltä opittu sekin piirre, eikä mistään omasta takaa.

        Mä en kanssa missään nimessä arvosta narkomaaneja, en alkoholisteja, en mitään tämmösiä. Mutta en silti näe tarpeelliseks jatkuvasti haukkua sellasia henkilöitä ja pilkata, kiusata, mikä on minusta todella väärin. Jos on yhtään kypsempi ja aikuismaisempi henkilö niin senkin asian voi asiallisesti esittämällä vaan todeta ettei pidä narkomaaneista. Nää henkilöt tarvii toisten ihmisten a.p.u.a, ei herjaamista tai haukkumista!

        Ja itehän ne on päihderiippuvuutensa aiheuttanu, mutta siihenkin voi olla monenmonta syytä... joko on lapsi kun alottaa, eikä kykene ajattelemaan niin aikuismaisesti keskeneräsillään aivoillaan et mitä tuosta voi todella seurata ja miten pitkälle tai sitten rupeaa henkistä pahaa oloaan purkamaan päihteiden väärinkäytöllä jne...

        Ei mulla muuta. Ei se ihminen oo välttämättä halunnu olla huono narkkari tai siihen pyrkiny.

        Seurustelin nuorempana entisen amfetamiinin piikittäjän kanssa. Meidän seurustelumme alettua hän oli siitä aineesta ollut kuivilla jo vuosia. Seurustelimme puoli vuotta ja muutimme yhteen. Luulin löytäneeni elämäni rakkauden. Kuukausien myötä minulle selvisi, joka viikonloppuinen essojen käyttö. Viikon mielia meni näin: ma väsy, ti itku, ke lamaannus, to normi, pe-la happy, su uni. Lisäksi, noina alkuviikon iltoina meni vähintään pullo viiniä ruuan kanssa...

        Vaikka mies oli rakastava ja muuten hyvä jne. olin kuitenkin aina se "toinen nainen" ja niin olet sinäkin.. Olet nuori, elämä, koulutus, ura edessä. Itse mietin näitä asioita pakatessani kamani ja muuttaessani pois. Se sattui, luulin menettäneeni elämäni rakkauden, mutta laitoin oman jaksamiseni ja elämäni sen edelle. Ja en kadu pätkääkään. 3 vuotta erosta löysin sen OIKEAN elämäni miehen.

        "Ei se ihminen oo välttämättä halunnu olla huono narkkari tai siihen pyrkiny. " kirjoitit. Totta. Tämäkin vuosien takainen exäni oli nuori, kun aloitti amfetamiinin. Omasta mielestäni hän lääkitsi vanhemmalla iällä masennustaan essoilla. Humeet ovat kemikaaleja, joilla on kuitenkin vielä niin tuntematon vaikutus ihmisen aivotoimintaa, koska ihmisen aivoja ei vieläkään täysin tunneta. Mutta, kun ihminen on riippuvainen, jostain kemikaalista,se on niin vahvaa, että se menee muun edelle.Tulet aina olemaan se "toinen nainen" näin minä sen tunsin.

        Mitäs tämä sinun miehesi tekee tällä hetkellä työkseen? Miten lapset, opiskelu ja tältä kannalta yhteinen tulevaisuus. 18 vuotiaana se ei vielä merkitse välttämättä mitään, mutta usko minua, 20 vuotta vanhempana se tulee merkitsemään tulevaisuudessa. Jaksamista sinulle ja niitä elämän rakkauksia tulet löytämään vielä elämäsi aikana, jos uskallat antaa sille mahdollisuuden ;)


      • anonyymi.
        Pinjaa säästäen kirjoitti:

        Seurustelin nuorempana entisen amfetamiinin piikittäjän kanssa. Meidän seurustelumme alettua hän oli siitä aineesta ollut kuivilla jo vuosia. Seurustelimme puoli vuotta ja muutimme yhteen. Luulin löytäneeni elämäni rakkauden. Kuukausien myötä minulle selvisi, joka viikonloppuinen essojen käyttö. Viikon mielia meni näin: ma väsy, ti itku, ke lamaannus, to normi, pe-la happy, su uni. Lisäksi, noina alkuviikon iltoina meni vähintään pullo viiniä ruuan kanssa...

        Vaikka mies oli rakastava ja muuten hyvä jne. olin kuitenkin aina se "toinen nainen" ja niin olet sinäkin.. Olet nuori, elämä, koulutus, ura edessä. Itse mietin näitä asioita pakatessani kamani ja muuttaessani pois. Se sattui, luulin menettäneeni elämäni rakkauden, mutta laitoin oman jaksamiseni ja elämäni sen edelle. Ja en kadu pätkääkään. 3 vuotta erosta löysin sen OIKEAN elämäni miehen.

        "Ei se ihminen oo välttämättä halunnu olla huono narkkari tai siihen pyrkiny. " kirjoitit. Totta. Tämäkin vuosien takainen exäni oli nuori, kun aloitti amfetamiinin. Omasta mielestäni hän lääkitsi vanhemmalla iällä masennustaan essoilla. Humeet ovat kemikaaleja, joilla on kuitenkin vielä niin tuntematon vaikutus ihmisen aivotoimintaa, koska ihmisen aivoja ei vieläkään täysin tunneta. Mutta, kun ihminen on riippuvainen, jostain kemikaalista,se on niin vahvaa, että se menee muun edelle.Tulet aina olemaan se "toinen nainen" näin minä sen tunsin.

        Mitäs tämä sinun miehesi tekee tällä hetkellä työkseen? Miten lapset, opiskelu ja tältä kannalta yhteinen tulevaisuus. 18 vuotiaana se ei vielä merkitse välttämättä mitään, mutta usko minua, 20 vuotta vanhempana se tulee merkitsemään tulevaisuudessa. Jaksamista sinulle ja niitä elämän rakkauksia tulet löytämään vielä elämäsi aikana, jos uskallat antaa sille mahdollisuuden ;)

        Miks tää Pinja ois muka joku toinen nainen?

        Mitä helvettiä sä selität... Ei kaikki miehet petä, ei ees narkomaanit...


      • anonyymi.
        anonyymi. kirjoitti:

        Miks tää Pinja ois muka joku toinen nainen?

        Mitä helvettiä sä selität... Ei kaikki miehet petä, ei ees narkomaanit...

        Ja Pinja tuskin on sun neuvoja lukemassa, kun jättäny jo tämän ketjun aika päiviä sitten kun tänne tuli jotain sekoilijoita. Hyvä vaan niin. Mistä sä tiedät mitä Pinja 18-vuotiaana haluaa? Eiköhän senkin ikänen oo osannu miettiä noita juttuja kuitenkin läpi...

        Itse sain käsityksen että tolla miehellä ei oo lapsia ja jos tulevaisuudessa tekeevät, se on niiden asia ja Pinja on varmaan ihan opiskeleva nuori ja tuosta mitä sen mies tekee nykysin työkseen on varmaan ihan turha kysyä koska Pinja ei oo enää täällä tiettyjen molopäiden takia ja se harmittaa, kun nyt täällä moni vastaa kuitenkin fiksusti.


      • narkkari
        pinja. kirjoitti:

        Noniin eiköhän tämä ketju oo nytten taputeltu. :)

        Kiitos niille jotka asiallisesti vastas mulle! niistä oli apua.

        Sit täällä valitettavasti mellastaa myös näitä 13-14vuotiaita pikkujonneja jotka on hirveen kiinostuneista huumeista, mutta samaan aikaan perseilee täällä ja vallottaa palstaa...

        Piti vielä myöskin mainita tästä halveksivasta asenteesta narkomaaneja kohtaan, että niitä pitää hirveesti haukkua ja pilkata ja sitten nämä pennut kuvittelee olevansa tosi aikuisia ja viisaita kun halveksitaan vähän joitakin huonompi osasia niin ihan haista paska sakkia sellaset ja tomppeleilta äitiltä ja isiltä opittu sekin piirre, eikä mistään omasta takaa.

        Mä en kanssa missään nimessä arvosta narkomaaneja, en alkoholisteja, en mitään tämmösiä. Mutta en silti näe tarpeelliseks jatkuvasti haukkua sellasia henkilöitä ja pilkata, kiusata, mikä on minusta todella väärin. Jos on yhtään kypsempi ja aikuismaisempi henkilö niin senkin asian voi asiallisesti esittämällä vaan todeta ettei pidä narkomaaneista. Nää henkilöt tarvii toisten ihmisten a.p.u.a, ei herjaamista tai haukkumista!

        Ja itehän ne on päihderiippuvuutensa aiheuttanu, mutta siihenkin voi olla monenmonta syytä... joko on lapsi kun alottaa, eikä kykene ajattelemaan niin aikuismaisesti keskeneräsillään aivoillaan et mitä tuosta voi todella seurata ja miten pitkälle tai sitten rupeaa henkistä pahaa oloaan purkamaan päihteiden väärinkäytöllä jne...

        Ei mulla muuta. Ei se ihminen oo välttämättä halunnu olla huono narkkari tai siihen pyrkiny.

        Narkomaani on sairas. Koittakaa ymmärtää.


      • Anonyymi
        pinja. kirjoitti:

        Joo täällähän näyttää olevan taas tosi mukavaa sakkia...

        Mutta mikään huolestunut äiti en ole, ihan pinsku vaan. :)

        an pilluu huora


      • Anonyymi
        anonyymi. kirjoitti:

        Miks tää Pinja ois muka joku toinen nainen?

        Mitä helvettiä sä selität... Ei kaikki miehet petä, ei ees narkomaanit...

        muija pitäköön turpansa kiinni sillo ku kunnolla nussitaan. meinaa muijan tytärtä keittiön pöydällä.


    • utopia420

      Seurustelen henkilön kanssa, joka käyttää subua kipuihin, itse en käytä mutta olen kokeillut, eli tiedän millainen aine on kyseessä.
      Seurusteluaika on ollut ihanaa ja meillä on mennyt hyvin. Refloissaan hän ei ikinä kohdista vitutustaan ja huonoa oloaan minuun henkilökohtaisesti, (Jokainen nyt ääneen äksyy vihaisena asioita, mutta ei syytöksiä mua kohtaan tms) eikä ikinä ole väkivaltainen.
      Alkuun ajattelin, että kun poikaystävän hankin, ensimmäinen kriteeri on, että hän ei käytä päihdyttäviä aineita. Mutta rakkaus iski ja opin tuntemaan henkilöä. Tietenkään en voi hänen päänsä sisälle mennä, eli selvittää ajatuksia ja näkökulmia, mutta niinhän se on jokaikisen ihmisen kohdalla.
      Kun elämä ja arki sujuu hyvin ja parisuhteen tärkeät kriteerit (kunnioitus, luottamus, arvostus,kuuntelu, rakkaus..) on paremmin kunnossa kuin ikinä on ollut ja suhde toimii, en näe kumppanini subuasiassa suurta vikaa.
      Se kun riippuu jokaisin omasta arvomaailmastaan, mitä haluaa ja mitä hakee.
      Vuoden ajan olen oppinut tuntemaan kumppaniani, ja hän on ihmisenä hyvätahtoisin, aidoin ja luotettavin, kenet olen ikinä tavannut.
      Mielestäni pääasia on että parisuhteessa, jossa toinen tai molemmat käyttävät jotain, on peruskriteerit kunnossa.
      Se, etteivät osapuolet käytä toista hyväkseen rahallisesti tms omaa hyötyä tavoitellakseen itsekkäästi. Aito rakkaus ja sen tuomat vapaudet jne määrittelevät usein suhteen laadun.
      Oli partneri joko subun käyttäjä/työnarkomaani/urheiluhullu/kunnioitettu pomo/ menestyjä tyyppi/ tavis jne jne niin eikö parisuhteessa pääasia ole suhteen laatu sekä molempien hyvinvointi suhteessa , eikä henkilön kulissit (kuten saavutukset, "ego", maine, varakkuus, riippuvuus jne?
      Mielestäni henkilön luonne on tärkein ja aito rakkaus. Etsin usein jotain aitoa elämääni, mutta petyin kaikenmaailman pleijerien jne myötä.
      Miksi seurustelisin sellaisen miehen kanssa, josta en tykkää ,mutta hänellä on kulissit kunnossa? Jotta voisin elellä kulissielämää ja esitellä muille menestyksekästä miestäyhtenä saavutuksena muiden etappien joukossa samalla hakien hyväksyntää muilta?
      Ei toimi ainakaan itselläni tuo, pääasia on että oikeasti homma luistaa ja että molemmat olette onnellisia ja voitte hyvin.
      Kaikilla tulee elämässä vastaan ongelmia esim riippuvuuksien suhteen, jotka voivat mietityttää. (peliriippuvuus, narsistisuus, nettiriippuvuus, päihderiippuvuus, fobiat, pakko-oireet, mielenterveyssairaudet, syömishäiriöt jne henk.kohtaiset kriisit)
      Kukaan ei ole täydellinen ja kaikki yritämme selvitä läpi elämän kokien vastoinkäymisiä . Ihmiset kun ovat tuntevia olentoja riippumatta heidän " imagostaan "

      • Parisuhteessa on tärkeää kunnioitus ja sen laatu. Ei yhtään haittaa, että siinä ohessa toinen käy töissä ihan normaalisti ja hoitaa asiansa kunnolla. Miehelläni ovat kulissit kunnossa ja kulissien takana eletään oikein mukavaa elämää ja viihdytään jo kolmattakymmenettä vuotta yhdessä. We are in love, vaikka ne kulissit ovatkin kunnossa ja palkkakin kunnollinen ja raittius kukoistaa. On ihmisiä, jotka eivät ole päästään vialla. He eivät vain pidä siitä mekkalaa, vaan elävät rauhallisesti.


      • sdfgsfgsdgf
        boxi kirjoitti:

        Parisuhteessa on tärkeää kunnioitus ja sen laatu. Ei yhtään haittaa, että siinä ohessa toinen käy töissä ihan normaalisti ja hoitaa asiansa kunnolla. Miehelläni ovat kulissit kunnossa ja kulissien takana eletään oikein mukavaa elämää ja viihdytään jo kolmattakymmenettä vuotta yhdessä. We are in love, vaikka ne kulissit ovatkin kunnossa ja palkkakin kunnollinen ja raittius kukoistaa. On ihmisiä, jotka eivät ole päästään vialla. He eivät vain pidä siitä mekkalaa, vaan elävät rauhallisesti.

        "On ihmisiä, jotka eivät ole päästään vialla. He eivät vain pidä siitä mekkalaa, vaan elävät rauhallisesti. "

        Tuollaisia kannabista käyttäviä perheitäkin on tosiaan Suomessa muutama kymmenen tuhatta. Harvoin jäävät kiinni, koska elävät rauhallisesti. Kukkien kasvattaminen ja jokapäiväinen hoito kuukausien ajan, ennen sadonkorjuuta, ei ole epäsäännöllisen ihmisen touhua. Rakkaus kukoistaa.


    • Juliet Jones

      Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin....

      Aloittajasta paistaa läpi naiivi käsitys siitä, että hän kyllä pystyy muuttamaan ihmistä. Ei mahdotonta toki, mutta erittäin, erittäin vaikeaa, ja vaatii tältä lopettavalta osapuolelta sellaista omistautumista ja itsekuria, että oksat pois. Onnea yritykselle kuitenkin. Jos menee pieleen, niin ota elämän opetuksena.

    • Kokemusta asiasta on

      Omasta kokemuksesta voin sanoa ettei kannata aloittaa suhdetta narkomaanin kanssa vaikka haluaisi..
      Hän ei parane kuin omasta tahdostaan ja sekin on kaukaa haettu jos on monta monituista vuotta käyttänyt aineita..
      Vaikkakin hän sanoisi rakastavansa sinua ja tahtoo parantua niin koskaan ei kannata uskoa häntä,lopuksi tulee riidat ja saattaa pahoinpidellä ja huutaa ihan mitättömistä asioista.
      Itselleni on käynyt näin! Ensimmäisen kerran annoin anteeksi mut niitä vain alkoi tulemaan tasaiseen tahtiin yhä uudestaan ja uudestaan..Jouduin melkein 2-4 kertaa sairaalaan hänen takiaan.. Viimeinen oli kaikista pahin ja silloin ymmärsin lähteä.
      Vaikka yritin häntä auttaa aineistä pois ja antaa rakkautta ja voimaa siihen jaksamiseen,ei onnistunut..
      Tämä on vain minun pieni ja lyhyt kertomukseni/näkemykseni asiasta mutta jokainenhan kokee ja tekee niikuin haluaa..Mutta sinua on varoitettu tästä..

      P.s Yhdistettynä vielä alkoholi tähän,EI HYVÄ!

    • pelasta itsesi

      Voi Pinja parka
      Unohda se narkkari. Älä pilaa omaa elämääsi.
      Sinä todennäköisesti yrität toteuttaa sen, mitä et ystäväsi kohdalla pystynyt. Yritit estää huumekuoleman, mutta ei siihen toinen ihminen pysty. Narkkari tappaa itsensä ihan omilla keinoillaan, kuka nopeammin, kuka hitaammin. Älä vajoa mukaan.

    • Onnellinen<3

      Hei olen itse 26 vuotias nuori nainen ja nähnyt ja kokenut paljon tuosta huumausaine maailmasta.Itse käytin enemmän nuorempana mutta nyt en käytä juuri muuta kun alkoholia silloin tällöin,jätin tupakankin pois.Syynä oli aivokasvain ja yritimme saada lasta 4 vuotta sitten miesystäväni kanssa.Mies ystäväni oli 28vuotias ja narkomaani.Tai oikeestaan nyt voin sanoa ettemme ole yhdessä.Seurustelimme yli 7 vuotta mutta hän joutui vankilaan puoli vuotta sitten rötöksistä.Hän pääsee pois parin kk päästä,mutta emme ole väleissä ja menemme eri suuntiin nyt elämässä.7 vuoteen mahtui paljon hyvää ja huonoa.Olimme kihloissa ja saimme lapsen kovan yrittämisen jälkeen.Harmiksemme ja koko meidän maailma romahti kun lapsemme menehtyi kun olin 8 kuukaudella,napanuora kiertyi kaulan ympäri.Siitä muutama vuosi minulla se aivokasvain todettin ja leikattiin 3 kertaa,joten rankkaa on ollut.Mieheni ei kestänyt näitä paineita ja rupesi narkkaamaan enemmän ja sekosi täysin.Vuosi sitten hän sekosi ja pahoinpiteli minut,hän ei ollut ikinä ollut minua kohtaan ennen väkivaltainen,muuten kuin sekopäissään huuti ja uhkaili.Hän laittoi minut nippusiteisiin ja pakotti sängylle,nousi päälle ja tukehutti tyynyllä niin etten saanut henkeä.Hän laittoi puukon poskelleni ja sanoi että minun pitää olla turpa kii.Hän poltti vaatteitani ulkona grillissä ja ruiskutti sytytysnestettä ympäri asuntoa ja meinasi polttaa minut ja koko kämpän.Hän meinasi tappaa itsensä ruiskulla missä pesuainetta ja uhkaili sillä minua myös.Hän kerkesi hieman ruiskuttaa ihteensä kun kerkesin väliin ennen kuin sain soitettua poliisit.Koko ilta päättyi siihen kun poliisit veivät hänet putkaan ja annoin tietenkin anteeksi muutaman päivän jälkeen.Vuosi meni kireissä tunnelmissa kokoajan ja kun hän juotui nyt vankilaan oli minulle helpotus.tietenkin oli ikävä mutta näin jälkeen päin olen todella onnellinen että pääsin hänestä eroon.kun hän oli talvella lomilla,näimme pihassani mutta meille tuli riita ja hän kävi päälleni ja heitti minut maahan ja väänsi käden mustelmille,sain aivotärähdyksen ja jouduin sairaalaan,sain niskatuen jota pein 2vkoa.silloin tiesin tämän kaiken "rakkauden" olevan ohi.En edelleenkään paheksu narkkareita koska he ovat pohjimmiltaan hyviä ihmisiä,vaikka miehenikin sekosi hän oli hieno ja ihana ihminen muuten.Narkkaria on vaikea saada kuiville,mieheni yritti monet kerrat,välillä pakosta välillä omasta vapaasta tahdostaan...En tiedä miten hän nyt on päässyt vankilassa eroon aineista,mutta toivon että hän ei pidä ainakaan mitään yhteyttä enään minuun...vaikka tulen aina rakastamaan häntä....

    • mun kokemus

      Kun olin 19 v rakastuin 29 v narkomaanimieheen. tunne oli vahva molemminpuolin. Hän halusi ja pääsi irti kaikista aineista ja alkosta myös.
      Meillä oli ihania vuosia. Mut annan siitä Jumalalle kunnian ja kiitoksen.

    • tattoolady69

      Juokse karkuun vielä ennen kuin kuolet! Tuosta ei hyvää seuraa. Narkkari on koko loppuelämänsä narkkari, samoin kuin alkoholisti on alkoholisti. Mitä yleesäkkin haet tuollaisesta miehestä? Luultko pystyväsi pelastamaan hänet? ÄLÄ pilaa elämääsi joka on vasta alussa. Sitten kun mies on ollut kaksi vuotta täysin kuivilla voit miettiä ehkä vakavampaa suhdetta. Muista myös se, että kun narkkari jää velkaa se raha tullaan hakemaan sukulaisilta, sisaruksilta, tyttöystävältä pois. Sitäkö haluat? Vai haluatko ajan myötä alkaa käyttää itse? Millä maksat käytön tai miesystäväsi käytön. Itselläsi????? Renttuun rakastuminen ei auta ketään, koska renttu on aina renttu kunnes itse kasvaa henkisesti. Kukaan ei voi siinä asiassa auttaa. Ja joku mietti subua! Subuteksiin ei ole korvaushoitoa, koska se on korvaushoito!

    • Olen sisätautien erikoislääkäri ( kunniasanalla, isossa sairaalassa). Olen 55v nainen.
      Sanon niin painokkaasti, kuin kykenen, että ala juosta äkkiä johonkin muuhun suuntaan kuin tämä narkomaani!!
      Saat elämästäsi helvetin hänen kanssaan.Luulet, että saat mielenkiintoisen ja haasteellisen ja jännän elämän. Saat pas..an hel...vetin hänen kanssaan. Ei ole rahaa, hän huijaa ja varastaa rahaa aineisiin. Sinä muutut hoitajaksi ja roskaämpäriksi eikä koskaan voi luottaa mihinkään. Ei mihinkään.
      Ei ole kyse siitä onko hän paha vai ei: hän on narkomaani ja sellaisen kanssa elämä on yhtä painajaista. Tylsää harmaata painajaista. Osta hänelle joku kiva lahja,lähetä se ja katkaise heti heti välit häneen niin kauan kuin vielä olet järjissäsi.
      Usko minua, olen nähnyt narkomaaneja kauan. Liian kauan.

      • El z9

        Jos olet lääkäri niin olet juuri sellainen lekuri johon en luottaisi yhtään narkomaani voi myös toipua älkää siis säilytetään naisparkaa suomi on punaniskojen luvattu maa siis pois alta ja nopeasti rakkaus voittaa putos!!!


    • Ex-

      Omassa suhteessa narkomaaniin, joka oli samaa ikäluokkaa abaut 30v... Tuli kuvioon kaikkea mukavaa.. Miehellä käyttöä n.15v kaikkea mahdollista piri,subu,gamma,alko oli siis täysi sekakäyttäjä. Ja tätähän minulle ei aluksi luonnollisesti kerrottu vaan vähäteltiin käyttöä ja kerrottiin, että ollaan raitistumassa...
      Niin normiin työssä käyvään arkeeni astui Mm. kotietsintä poliisit..(päästin miehen kotiini asunnoton, kun oli) ikinä en ollut aiemmin ollut poliisien kanssa tekemisissä, sekopäissään päästi 'ystäviä' kotiini ja asunnosta pöllitty tavaraa.. Rahaa sai lainata taukoamatta, ruokarahat meni kamaan, turpaan tuli pariin kertaan kun arvostelin häntä ja elämäntapaansa ja jatkuvaa valehtelua, hakkasi myös muutaman ystäväni, jotka yrittivät auttaa minua pois tuosta sairaasta tilanteesta.. tuli koettua hiv-ja hepatiitti testit (käytimme ehkäisyä, kumi pari kertaa rikki) ja kuumottelin sen 3/kk..
      itsetunto alkoi olla niin alhaalla, että nielin kaiken.. Todella jännää elämää eikö?
      Ja kun reflat päällä hirveää skitsoilua ja vainoharhailua.. No ne rakkauden tunnustukset riittivät aluksi ja se, että mies sanoi että sai minusta syyn lopettaa ja olen pelastava enkeli jne.. (ne kuulusat ruusunpunaset lasit) jälkeenpäin mietittynä.. BullShiiit... lopuksi aloin olemaan niin ahdistunut ihmisraato, että olisin itse ollut kohta työkyvytön ja lääkityksellä niin sain reilun vuoden jälkeen riuhtaistui itseni suhteesta.. Luojan kiitos ei lapsia tehty vaikka mies sitäkin olisi halunnut..
      Se elämä on oikeasti todella raadollista, manipulointia, mietitään aina miten hyötyä toisesta..
      No onneksi omat rajat tulivat vastaan ja sain selkärankaa lähteä.. Tuntuu, että monen naisen täytyy tämä henkilökohtainen helvetti (ikävä kyllä) kokea itse ja petyttyä tarpeeksi monta kertaa kunnes voi 'luovuttaa' ja antaa järjen voittaa tunteet..
      En haluisi olla pessimisti kaikkien suhteen.. Tosi hienoa, että noita onnistumis kokemuksiakin on, ainakaan tämän omani kohdalla en enään todellakaan jaksa uskoa siihen.. Suhteen päätyttyä olen kuullut että kadulla taas rikollis-narkki-meiningit jatkuu.. huh

      • Pinjalle!

        Samaa koettu täälläpäin,hieman nuorempana ja helvetisti naiivimpana päädyin yhteen jätkän kanssa jolla oli huumetaustaa.Rakastuneena ja idioottina kuuntelin kaikki nää "ihmiset dokaa joka viikonloppu,ei kama oo sen pahempaa,sitä paheksutaan ku ei oo laillista plaa plaa plaa",no alkuun olin toki sillä kannalla et itte en ala mitää vetää ja jätkäki lupas et on viihdekäyttölinjoilla.No ne viikonlopun viihdekäytöt si venyi ja venyi kunnes oli joka päivästä.Nopsaa siihen totta et näkee ihmisiä kamapäissään ja alkoi ittekki vetää nappeja ja siitä si eteenpäin piriä,essoja,subua,tramoja.Parin kuukauden päästä oltiin kumpiki samas jamas ja yhtä koukussa,rahat meni kamaan ja poliisi tuli tutuksi mullekki koska jätkäni harrasti kaiken näköstä "pikkukivaa-rikollista" kamujensa kanssa ja yhteinen koti kun oli niin siellä ramppas kytät jatkuvasta. Välit omaan perheeseen meni,osa kavereista kaikkos(syystäkin) ja tilalle tuli kavereita joita ei voinu yksin jättää toiseen huoneeseen ettei katoo mtn. Narkkari ei kykene rakastamaan ketään,eikä varsinkaan itseään.Parhaimmat kaverit petetään yksistä vedoista ja vierestä oon kattonu ku exäni penkoi lapsuudesta asti olleen parhaan kaverinsa lompakot ja kamajemmat läpi jos ois jotain irronnu. Että semmosta ystävyyttä. Itte kyllästyin lopulta puolentoista vuoden jälkeen,kävin katkolla,sairaalassa ja pääsin irti,jätkäni lupaili kuukausia että hänkin lopettaa. Siinä sitä si koitti olla kuivilla ku omas himas on jatkuvasti kamaa nenän edessä ja heiluu nistejä pitkin päivää suu auki zombeina. Kun en itte vetäny niin mun rahat meni jätkän huumeisiin ja velkoihin,ruokaan eikä MIHINKÄÄN ollut ikinä rahaa,joka ikinen penni joka irtos meni suoraan rännistä sisään.
        Refloissa exäni oli joko aivan täys-hullu raivo(varsinki loppuvaiheessa,vuodessaki ehtii aika kivasti muuttua) tai sitte itkuinen raukka joka ei halunnu sekunttiakaan olla yksin mutta ku puhelin soi niin huomaa vaan et ovi kävi ku onki kamaa tarjolla.
        Vierestä sain seurata ku exäni melkein tappoi toisen jätkän piripäissään mustasukkaisena.Näpistyksistä ym oli jatkuvasti poliisin kans tekemisis,mihinkään kauppaan ei voitu mennä ku oli kaikkialle porttis,hieman hävetti.
        Muuta kivaa suhteessa oli vähissä määrin ja aina paheneva väkivalta,josta toki sai aina kauniit anteeksipyynnöt.Kerran hakkas sairaalakuntoon. Pettämistä oli myös. Listaa suhteen huonoista puolista voi jatkaa vaikka kuinka pitkään.
        Alku oli ihanaa ja kivaa ja jännää,mutta parissa vuodessa ns.kuolin sisäisesti,olin kuin tyhjä kuori tän jälkeen. Fyysinen väkivaltakaan ei ollut niin kauheeta kuin se henkinen paska jonka tälläiset suhteet saa aikaan. Lisäksi se kun sä et koskaan voi olla varma onko toisella tauteja,ei se paljoo paina jos tässä kuussa saa puhtaat testeissä ku seuraavana päivänä saatta olla lainaas jonku neulaa ja siinä si mennään. Narkkeista jotka tunnen/tunsin oli muutamaa lukuunottamatta kaikilla vähintään c-hepatiitti,joten kannattaa miettiä et ootko valmis riskeeraamaan terveytes?
        Ymmärrän Pinja että sun ajatus on kaunis ja usko pois,niin paljon oli mullakin aikoinaan toivetta ja uskoa ja loputon kyky antaa anteeksi ja luulo että kyllä me selvitään,kyllä mä jaksan;RAKKAUS pelastaa kaiken. Ikävä kyllä se ei niin mee. Oot tosi tosi nuori tyttö,älä pilaa elämääsi,oon nähnyt ton saman kaavan liian usein,kiltti ja toiveikas tyttö ajautuu "pelastaan" jotain nipaa ja joutuu lopulta vaan itte siihen samaan paskaan mukaan.
        Huumeista selviämiseen menee kuukausia,fyysiset oireet ei oo mitään!Se henkinen puoli onki toinen,puoli vuotta kuivilla ei oo mitään,se himo kulkee aina mukana ja vaatii helvetin paljon pysyä siitä poissa,ku on kerran lopettanu,ei voi enää elää mitään viihdekäyttöö,ei se jää siihen.Ja noista kuvioista ei ihan helpolla pääse irti ku on vuosikausia siinä eläny ja tuntee vaan muita narkkeja.


    • 4+8

      Tyttö hei. Mikäli vielä olet yhteyksissä tuon jätkän kanssa niin kannattaa pistää poikki. On yksi fakta ja se on: narkkariin ei voi koskaan täysin luottaa. Usko pois, olen nähnyt ja ollut heidän kanssaan tekemisissä. Esimerkiksi yksi hyvä ystäväni ja tutut ovat ajautuneet narkkareiksi. Eikä heihin voi luottaa, koska ovat tehneet asioita, esim varastaneet entisiltä ystäviltään.

      Nisteille tärkein on päihde, nisti on aina nisti. Kitke tunteesi, olet vielä nuori ja hanki ikäisesi poikaystävä. Toivottavasti et tule pilaamaan elämääsi.

      Kuvittele, kun ihana miesystäväsi puhuu sinut ympäri ja kohta huomaatkin pyöriväsi vaarallisissa ympyröissä, joissa katkotaan sormia ja tapetaan velkojen takia. Olet lukenut varmaan viime kuussa tapauksesta, kun nuori nainen löydettiin eräästä lammesta Jyväskylässä. Teki itsemurhan, koska elämä oli niin paskaa. Voit varmaan arvata missä piireissä pyöri? Ja tämä on tositietoa.

    • 10+7

      Sanonpa vain että ihminen voi muuttua. Ei kannatta menettää toivoaan. Hän voi päästä kuiville, jos niin itse haluaa. Tai ei se tahdon voimastaakaan ole kiinni. Sillä se ei riitä. Joku korkeampi voima, rakkaus yms. Voi muuttaa ihmisen pysyvästi.

    • ANNE

      Minäkin uskon että teillä on mahdollisuus onnistua.Varmaan tuohon narkkaamiseenkin kyllästyy,ja epävakaaseen elämään.Jo se,että saa arkiasiat raiteilleen ja on koti,luo turvallisuutta.Ei muuta kuin yrittämään,rakkaudella on uskomaton voima!

      • anonyymi.

        No tytönhän isä oli ollut alkoholisti jos ette sattuneet lukemaan ja hän on ollut näköjään parantunut jo useamman vuoden ajan? joten on tuo törkeetä sanoa että alkoholisti on aina alkoholisti.. Ettekö te yhtään mieti

        Ja oletteko aivan varmoja, että tulisivat velkojat hakemaan tyttöystävältä sitten niitä rahoja jos tämä tyttö ei ole millään tavalla osallinen niihin sotkuihin muuta kun seurustele tuon nistin kanssa?

        Itse en oo ainakaan tuosta jyväskylä jutusta kuullut. Oliko siis narkomaani se muija? Miten mulle tulee tästä sellainen sääli reaktio ja että ois tehny mieli mennä vaan halaamaan ihmistä ja auttamaan...


        Ja jos subutexin käytön lopettamiseen ei oo esimerkiks mitään apua, niinku korvaushoito. Millä ne sitten sen käytön lopettaa? Seinään vai tasasta tahtia? Mitä apua ne saa siihen?? kai niidenkin on jotain apua siihen saatava...


      • kvg1
        anonyymi. kirjoitti:

        No tytönhän isä oli ollut alkoholisti jos ette sattuneet lukemaan ja hän on ollut näköjään parantunut jo useamman vuoden ajan? joten on tuo törkeetä sanoa että alkoholisti on aina alkoholisti.. Ettekö te yhtään mieti

        Ja oletteko aivan varmoja, että tulisivat velkojat hakemaan tyttöystävältä sitten niitä rahoja jos tämä tyttö ei ole millään tavalla osallinen niihin sotkuihin muuta kun seurustele tuon nistin kanssa?

        Itse en oo ainakaan tuosta jyväskylä jutusta kuullut. Oliko siis narkomaani se muija? Miten mulle tulee tästä sellainen sääli reaktio ja että ois tehny mieli mennä vaan halaamaan ihmistä ja auttamaan...


        Ja jos subutexin käytön lopettamiseen ei oo esimerkiks mitään apua, niinku korvaushoito. Millä ne sitten sen käytön lopettaa? Seinään vai tasasta tahtia? Mitä apua ne saa siihen?? kai niidenkin on jotain apua siihen saatava...

        Kyllä korvaushoito auttaa, koska siellä otetaan niin suurta määrää, että aine ei enää vaikuta huumaavasti, se vaan normalisoi riippuvaisen ja toimii antabuksen tavalla, eli estää muitten opiaattien käytön. Amfetamiiniin sen sijaan ei ole mitään korvaushoitoa, ja se on suomessa kova ongelma se :/. Wikipedioiden ja googlejen aikaan on hassua kuinka monet vaan kirjottelee välittämättä ottaa selvää. En tarkota sinua joka kysyit, vaan sitä joka aikasemmin sanoi, ettei ole korvaushoitoa, se on höpöä.


      • AlkkisJuoppo
        anonyymi. kirjoitti:

        No tytönhän isä oli ollut alkoholisti jos ette sattuneet lukemaan ja hän on ollut näköjään parantunut jo useamman vuoden ajan? joten on tuo törkeetä sanoa että alkoholisti on aina alkoholisti.. Ettekö te yhtään mieti

        Ja oletteko aivan varmoja, että tulisivat velkojat hakemaan tyttöystävältä sitten niitä rahoja jos tämä tyttö ei ole millään tavalla osallinen niihin sotkuihin muuta kun seurustele tuon nistin kanssa?

        Itse en oo ainakaan tuosta jyväskylä jutusta kuullut. Oliko siis narkomaani se muija? Miten mulle tulee tästä sellainen sääli reaktio ja että ois tehny mieli mennä vaan halaamaan ihmistä ja auttamaan...


        Ja jos subutexin käytön lopettamiseen ei oo esimerkiks mitään apua, niinku korvaushoito. Millä ne sitten sen käytön lopettaa? Seinään vai tasasta tahtia? Mitä apua ne saa siihen?? kai niidenkin on jotain apua siihen saatava...

        Ihan tiedoksi että alkoholisti ON AINA alkoholisti. Siitä sairaudesta ei parane. Raivoraittius on ainoa hoito. On tietysti olemassa lääkkeitä joiden avulla pystytään hillitsemään viinanhimoa jossain määrin mutta ei täysin. Kun on päässyt kiinni raittiuteen ja pahimmat vieroitusoireet on käyty, voi helposti ajatella ettei yksi saunaolut tai lasi viiniä ruoan kanssa haittaa, mutta valitettava fakta on että siitä pääsee erittäin helposti takaisin kierteeseen. Itse en muista koskaan juoneeni mitään alkoholipitoista ilman humalahakuisuutta vaikka kyseessä olisi vain se yksi viinilasi ruoan kanssa... Päätös raitistumisesta (narkki tai alkkis) lähtee itsestä ja siihen ei minkäänlainen saarnaaminen auta. Itse olen alkoholisti mutta vähentänyt juomistani erittäin radikaalisti kun parisuhteessa alkoi lapsen hankinta suunnitelmat ja avovaimo sanoi että jos lapsia halutaan niin juomisen on oltava hallinnassa. Itse olen sitä mieltä ettei päihtyminen ja lapset sovi samaan talouteen. Ei myöskään päihtyminen ja raskaana oleva puoliso. Haluan vielä huomauttaa ettei puolisoni saarnannut juomisesta vaan teki selväksi että jos minä tahdon lapsen hänen kanssaan, menee korkki kiinni eli jutun juju on siinä että minkälaiseen tärkeysjärjestykseen asiat laitan...


    • TOTUUS HERÄTKÄÄ

      Lainattu: " Voi Pinja parka
      Unohda se narkkari. Älä pilaa omaa elämääsi.
      Sinä todennäköisesti yrität toteuttaa sen, mitä et ystäväsi kohdalla pystynyt. Yritit estää huumekuoleman, mutta ei siihen toinen ihminen pysty. Narkkari tappaa itsensä ihan omilla keinoillaan, kuka nopeammin, kuka hitaammin. Älä vajoa mukaan. "

      Voi Luoja mitä tekstiä (yllä).
      IHMISILLÄ joillakin nyt sattuu olemaan ongelmia sekä jotkut omaavat sairauksia, toisista voi parantua, toisista ei.
      On erittäin alentavaa lausua ylläolevaa tekstiä, jossa IHMINEN luokitellaan pahaksi ja epäonnistuneeksi vain jonkin, tässä tapauksessa riippuvuuden takia.
      IHMINEN hän kuitenkin on, kuten me muutkin, kuten sinäkin.
      Ei noin vaan voi tuomita ja syyllistää muita.
      Sama asia on, kuin JOKU väittäisi: ((HUOM ! olen allaolevista väitteistä erittäin erimieltä, ne havainnollistavat vain sitä asiaa, ettei ole hyväksyttävää luokitella ja haukkua ihmistä tuolla tavalla, kuten jotkut esim. narkomaaneja haukkuvat))

      Unohda se PELIRIIPPUVAINEN. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se TYÖNARKOMAANI. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se URHEILUHULLU. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se SYÖMISHÄIRIÖINEN. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se YH - ÄITI / ISKÄ . Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se SURUN MURTAMA. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se ERILAINEN. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se FRIIKKI. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se ALLERGIKKO. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se KOLHUJA ELÄMÄNSÄ VARRELLA KOKENUT. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se MASENTUNUT. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se TYÖTÖN. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se FB RIIPPUVAINEN. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se ALKOHOLISTI. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se JULKKIS. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se SAIRAS. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se YLTIÖ USKOVAINEN. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se MENNEISYYTENSÄ VANKI. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se MATERIALISTI. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se SHOPPAILU RIIPPUVAINEN. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se HIMO HAMSTRAAJA. Älä pilaa omaa elämääsi.

      Unohda se LAIHA / LIHAVA / SOPUSUHTAINEN. Älä pilaa omaa elämääsi.


      Unohda se SYDÄNSAIRAS. Älä pilaa omaa elämääsi.
      ...

      Mikäli luit ylläolevat, tajuat varmaan, kuinka naurettavaa on lokeroida IHMISTÄ vain jonkin yhden ominaisuuden perusteella. ( OLEN SIIS TÄYSIN ERIMIELTÄ VÄITE ESIMERKKIEN KANSSA)

      Kuinka vajaita ja ajattelemattomia ihmiset oikein osaavatlkaan olla kun haukkuvat toisia alentavasti vain jonkin ominaisuuden perusteella?

      KAIKILLA meistä on ns.vikoja ja omia ongelmia, mutta on ahdasmielistä LEIMATA tunteita tuntevia aitoja ihmisiä, kuten sinun äitisi, isäsi, sisaruksesi tai ystäväsi mukamas huonoksi ja aliarvoiseksi ihmiseksi vain tietyn ominaisuuden, sairauden (kuten riippuvuuden) tai ongelman perusteella.

      TOTUUS on se, että olemme kaikki tuntevia olentoja, ihmisiä ja KAIKILLE tulee elämässä vastaan alamäkiä ja ongelmia.

      On suoraansanottuna naurettavaa luokitella ihmisiä VAIN JA AINOASTAAN jonkin ongelman perusteella huonoksi yksilöksi oman vääristyneen mielikuvan takia.

      Tämän kirjoitin siksi, jotta ihmiset tajuaisivat avata silmäsä sille, että narkomaanitkin ovat ihmisiä. Miksi heitä haukutaan kuin roskaa?

      • cvybuinoimpo,

        " En edelleenkään paheksu narkkareita koska he ovat pohjimmiltaan hyviä ihmisiä,vaikka miehenikin sekosi hän oli hieno ja ihana ihminen muuten. "

        Tämä teksti kuvastaa myös minun käsitystäni asiasta, koska tunnen monia ihmisiä, joilla on ongelmia päihteiden kanssa.
        Helppoa on syyllistää ja mustamaalata henkilöitä ns. leiman vuoksi, varsinkaan jos näitä ei tunne.

        On vain ja ainoastaan yksilöstä kiinni, miten hän käyttäytyy muita kohtaan. Se on jokaisen omasta luonteesta kiinni purkaako huonon olonsa muihin ja onko väkivaltainen tms.
        (syömishäiriö, masennus, riippuvuus, alkoholismi tms)

        On olemassa ihmisiä, joilla on kulissit kunnossa, mutta he ovat ahneita, ilkeitä, väkivaltaisia jne.

        Osa ihmisistä osaa riidellä rakentavasti, kun taas osa vain mekastaa, hajottaa paikkoja, tappelee ja haukkuu toista lapsellisesti minkä ehtii.

        "Miehet sitä ja naiset tätä "

        ikinä ei voi YLEISTÄÄ, kaikki olemme erilaisia, myös ns. narkomaanit;)


      • anonyymi.
        cvybuinoimpo, kirjoitti:

        " En edelleenkään paheksu narkkareita koska he ovat pohjimmiltaan hyviä ihmisiä,vaikka miehenikin sekosi hän oli hieno ja ihana ihminen muuten. "

        Tämä teksti kuvastaa myös minun käsitystäni asiasta, koska tunnen monia ihmisiä, joilla on ongelmia päihteiden kanssa.
        Helppoa on syyllistää ja mustamaalata henkilöitä ns. leiman vuoksi, varsinkaan jos näitä ei tunne.

        On vain ja ainoastaan yksilöstä kiinni, miten hän käyttäytyy muita kohtaan. Se on jokaisen omasta luonteesta kiinni purkaako huonon olonsa muihin ja onko väkivaltainen tms.
        (syömishäiriö, masennus, riippuvuus, alkoholismi tms)

        On olemassa ihmisiä, joilla on kulissit kunnossa, mutta he ovat ahneita, ilkeitä, väkivaltaisia jne.

        Osa ihmisistä osaa riidellä rakentavasti, kun taas osa vain mekastaa, hajottaa paikkoja, tappelee ja haukkuu toista lapsellisesti minkä ehtii.

        "Miehet sitä ja naiset tätä "

        ikinä ei voi YLEISTÄÄ, kaikki olemme erilaisia, myös ns. narkomaanit;)

        En ymmärrä myöskään miksi tätä Pinjan aloittamaa keskustelua miinustellaan?

        Pinjahan on kirjoittanut hyvästä aiheesta ja halunnut hakea apua tuohon pulmaansa. Voisiko joku siis kertoa, miksi Pinjan aloitus olisi miinustamisen arvoinen?

        Tai miksi Pinjan pitäisi etsiä ikäistään seuraa? Entä jos hänellä on sitäkin, mutta myös vanhempia ystäviä? Mikä siinä on niin väärin. Osaksi vain rakkaus katsoo ikää ja osaksi ei, loput seikat suhteen onnistumisen kannalta ratkaisee ihan muut jutut. Kuten se, osaako molemmat ottaa toistensa tarpeet huomioon. Ymmärtääkö mies, miten nuori Pinja vielä on ja antaa Pinjan kanssa elää nuoruuttaan ja sopivatko kyseisten henkilöiden luonteet yhteen ja pelaako kemia muutenkin.


      • elämä on raakaa!!!

        sä olet täys ääliö unohda se laiha älä pilaa elämääsi hahahaha miten sä voit verrata laihaa ja narkkia eiköhän narkkius ole paljon vakavampaa tiedän että ihminen voi muuttua mutta eikö se ole aikamoinen riski koska suurin osa ei muutu ja todellakin kannattaa varoa velkojia sun muita kokemusta ON siinä lähtee terveys ja henki äkkiä kun oikeen vaaralliseen seuraan eksyy ja taudit hepatiitti (suurrimalla osalla) ja hiv (yleistyy ja lujaa) myös kun on luottotiedot vituillaan rikosrekisteri syrjäytynyt ei koulutusta ei työtä eikä kukaan palkkaa niin onpa hieno tulevaisuus joo onnee vaan EI KANNATA!!! usko ny saatana heikot kuolee vahvat jatkaa sad but TRUE


    • Sosiaalitäti

      Vaikea valinta. Sydäntään on hyvä kuunnella, mutta toisaalta huumeista on kovin kovin vaikea päästä irti edes rakkauden voimalla. Ja huumeongelmaiset yleensä vievät läheisi mukanaan.

      Jos haluat niin asiasta voisi olla hyvä keskustella samanlaisia tilanteita nähneiden kanssa, jotka osaavat kertoa mitä haasteita eteen voi tulla. He osaavat kyllä suhtaautua asiallisesti. Tahoja on listattu http://www.a-klinikka.fi/etusivun-ovi-oikopolku/haetko-apua/laheisille.

      Muutama vinkki varalle, jos päätät kuunnell rakastumistasi:
      1) Pidä huolta ettet ole taloudellisesti tai asumisen suhteen riippuvainen miehestä. Rahat ehdottomasti eri tileille.
      2) Pidä huolta että suhteet vanhoihin ystäviin pysyvät yllä. Jos huomaat loittonevasi heistä ja heidän todellisuudesta, älä lähde siihen.
      3) Älä siedä henkistä, fyysistä tai seksuaalista hyväksikäyttöä tai väkivaltaa lainkaan - niihin päihdeongelmaisilla on äärimmäisen paljon suurempi riski sortua kuin muilla. Ei niin tekevä ihminen ole paha, muttei useinkaan pysty lopettamaan. Jos tilanne käy sietämättömäksi, muista että apua saa: on auttavia puhelimia, turvakoteja ja lukuisia hyvinvointivaltioita.

      Onnea mitä teetkin!

    • Mika julkku

      Minäkin olen rakastunut gay narkkariin.

      • ääliöttt

        nussi sitä perseeseen saa hiv ja kuole pois idiootti kun olet tai eti joku kunnollisempi ja rakastu siihen t:realisti


    • Kokenut100

      Ei se asia riipu tippaakaan sinusta, perheestä tai lapsesta, vaan miehestä itsestään. Ihmisen voi muuttaa vain hän itse - ulkopuolelta voi tukea, mutta ei hirttäytyä muutoksen tekijän rooliin. Miehet eivät yritä muuttaa naista, naiset yrittävät ja uskovat kykenevänsä muuttamaan toisen. Vertaa Susannan ja Matin tapaus - ilma loppui Matilta kun toinen annosteli aitä.

    • TOTUUDEN TUOJA

      KANNABIS ON SAATANAN MYRKKY IHMISKUNNALLE! SITÄ TYPERÄT TEINIT VETÄÄ JA AJATTELEE ETTEI KOSKAAN TAPAHDU MITÄÄN KOSKA KAVERITKAAN EI OLE SITÄ HAUKKUNUT. MUTTA, SE AIHEUTTAA AHDISTUSTA, MASENNUSTA, PSYKOOSEJA, KANNABISTIKANNIBAALIT TAPPAA VIATTOMIA JA SYÖ HEIDÄN NAAMANSA PILVIPÄISSÄÄN SAMALLA HIHITELLEN!

    • Eroon vain

      No voi höhlä, jätä se mies ja äkkiä!

    • bhjkmlöä

      " Voisiko joku siis kertoa, miksi Pinjan aloitus olisi miinustamisen arvoinen? "

      Ihmettelen myös, miksi ihmeessä aloittajalla niin paljon miinusta.

      Voisiko taustalla olla kukkahattutädit ja muut sääntöjennussijat miinustelleet koska eivät siedä mitään poikkeavaa oman näkemyksensä varjossa, kuten ko asiaa :)))

      • anonyymi.

        No mutta mitä poikkeavaa tuossa nyt on?

        Kai sitä moni muukin on täällä puhunut joskus rakastumisesta narkomaaniin...


    • anonyme-mother_23

      Aloittajalle; Mun mies on myös ex-narkkari, joka veti ihan kaikki mitä käsiinsä sai paitsi suonensisäiset mömmöt. Ollaan oltu vajaa vuosi yhdessä, hän on ollut kuivilla koko sen ajan (Oli jo ennen kuin tutustuttiin) Meillä yli 10v ikäeroa ja molemmilla lapsia. Kyllä se onnistuu kun haluaa, en sano etteikö ongelmia olisi koskaan mutta päivä kerrallaan. Asutaan yhdessä ja ei ole vielä yhteisiä lapsia eikä tuo käytä kuin satunnaisesti bentsoja paniikkihäiriöön. Itsellä ei päihdetaustaa. :) Mutta ihan olen kanssa sitä mieltä ettei tämä sinun ihastuksesi kaman käyttö tule loppumaan ellei hän sitä itse halua.

      • opioidi.man

        ahaa, mä kun en tiennytkään että joku heppa tai muu sotkettu paska mitä ihmiskehoon "lääkkeenä" tungetaan, juu tosi iisisti ytli ja ali ja yli menin mäkin ensin viinan sit bentsojen, sit kannabis ja ihan vaan sillee kokeeks vauhti, josta kans ratti, sit vaihdoin hiippakuntaa sinne hitaampien puolelle, vertaa just bentsot, ja ainakin noi oxykodeiinit tulee viel muistuttaa et on the road again.. viel laillisin keinoin menee kaikki just relax, eli saattaa se prätkämiehen annos kohota sinne 240 mg/vrk, mut 3 pv pause, sit vasta riviin. MUISTA SE apina. ? ei lääkkeeksi huvin huoksi määrätä opiaatteja..


    • Ota etäisyyttä!

      ihan oikeassa elämässä en tunne yhtään sellaista pariskuntaa, joka olisi onnistunut olemaan yhdessä paria vuotta kauempaa niin, että toinen vaan käyttää. Vaihtoehdot on tässä:
      1. Molemmat alkaa käyttämään. (Se yleisin tarina, valitettavasti, koska ihmiset uskoo rakkauteen enemmän kuin järkeen.)
      2. Suhde päättyy eroon, koska se joka ei käytä, ei kestä jatkuvia pettymyksiä. (Järki voittaa -valinta, ja aiheuttaa tuskaa.)
      3. Kumpikaan ei käytä, käyttäjä lopettaa. (Teoriassa mahdollinen, käytännössä en tunne ketään joka olisi kokonaan päässyt eroon vaan retkahduksia sattuu ja tuloksena silloin joko vaihtoehto 1. tai 2.)

      Itse pitäisin huumeita käyttävän ihmisen kyllä kaverina, ja olen pitänytkin, mutta ei yhtään sen enempää. Pitää myös muistaa, että kun tosi kova huumeen himo tulee, niin siinä menee kavereittenkin rahat ja tavarat, jotka voi muuttaa rahaksi. Narkkari varastaa ihan keneltä vaan, jos on tiukka paikka. Sen vuoksi narkkarin kanssa ei kannata muuttaa asumaan saman katon alle.

    • .salina

      Kuule, uskoppa nyt ihan hyvällä kun kerron, itse pääsin just eroon vastaavasta tapauksesta.
      ET IKINÄ voita taistelua huumeita vastaan vaikka kuinka rakastaisit, ET !!!!Se tulee olemaan aina elämässä ykkös sijalla. Saat olla vaikka kuinka rakastunut mutta sitä skabaa et tule voittamaan. Aikuisten oikeesti, sulla on vielä elämä edessä, älä missään tapauksessa usko edes siihen että sinä riittäsit motivoimaan irti huumeista.Pahottelen mutta näin on. Kerran narkomaani = aina narkomaani, äläkä edes ajattele tekeväsi lapsia, sitten olet ihan totaali kusessa. Päihteiden käyttäjä on niin taidokas puhuja, eikä se oikeesti sinua rakasta. Haluaa jonkun joka ottaa vastaan kun on p...a olo ja ymmärtää ja huolehtii ja hellii, kunnes taas menee ja tekee sen satavarmaan. Sitten jos teillä on lapsi(a) olet totaalisesti sidottu siihen narkkiin. ÄLÄ ! Kunnioita itseesi sen verran ettet tee sitä. Oot nuori , nätti ja ymmärtävinen, löydät kyllä miehen eikä mitään huume- vankilakundia.

      Nämä on kovia sanoja mutta usko mua.

      Minä kävin tän opetuksen sun puolestasi, multa lähti rahoista ja työpaikasta lähtien kaikki , ennenkuin sain voimia ponnistella irti tilanteesta. Siis ne osaa olla niin patologisia valehtelijoita että saa tehtyä vaikka mustasta valkeaa.

      Nyt olin pakosalla melkein viikon ihan tuttavan luona landella ja pelolla takaisin kotiin, mitä nyt on täälä. Polvet on edelleen ruhjeilla, halusi alistaa tukasta repimällä ja kyykylleen lattialle.
      Syy: hän pilvessä kuvitteli käyneensä pankista rahaa ja että ne on varastettu. Siis että minä olen sen tehnyt; hän itse oli tehnyt mm pikavippejä mun nimissä kun itsellä ei ole luottotietoja.

      Suonensisäiset on se viimeinen naula arkkuun, siitä ei ole enää paluuta, ei edes sun rakkautesi siitä enää pelasta.

      Hoitoon ohjaus hänelle, sulle muuta tekemistä niin paljon kun vaan ikinä keksit , sosiaalistu, hanki harraste, tee ihan mitä muuta hyvänsä.

      Minää olin nyt maalla jossa saa vaikka huutaa järvellä niin paljon kun sielu sietää. En toivo sulle tätä samaa, enkä kellekkään muullekaan.

      Rikosilmoitus ja lähestymiskielto on tehty , et sinä nuori ihminen halua tähän samaan. Kuulustelut on huomenna, on vaan pidettävä pää kylmänä. Pitää kertoa totuus, vaikka se koskee ihan helv paljon.
      Lupaa Pinja että et tuhoa elämääsi narkkarin "auttamiseen", tai jos haluat niin käy siihen edes koulutus ensin. Maallikon on tosi vaikea mennä siihen synkkään maailmaan sisälle.

      • egtweg

        Yhdyn tähän. Minulla on monta tuttavaa jotka on jättänyt perheensä oman onnensa nojaan huumeitten takia, ei heitä ole kiinnostanut vaimo taikka lapset. Välillä mies jopa hakkasin näitä ja pyyteli myöhemmin anteeksi. Teidän ikäeronne on niin valtava että siitä ei tule mitään. Onko rakkautenne molemmin puolista vaiko yksipuolista. Narkkari voi vain auttaa itseään...


      • anonyymi.

        No sullapas on salina rankka tarina. Kaikkea hyvää sulle!!


      • anonyymi.
        egtweg kirjoitti:

        Yhdyn tähän. Minulla on monta tuttavaa jotka on jättänyt perheensä oman onnensa nojaan huumeitten takia, ei heitä ole kiinnostanut vaimo taikka lapset. Välillä mies jopa hakkasin näitä ja pyyteli myöhemmin anteeksi. Teidän ikäeronne on niin valtava että siitä ei tule mitään. Onko rakkautenne molemmin puolista vaiko yksipuolista. Narkkari voi vain auttaa itseään...

        Sönköti sönköti ja kuka siellä sönkkää taas jostain ikäerosta, että ei tule mitään blaa blaa blaa.....

        Mistäs helvetistä sinä sen tiedät? Ei ole mihinkään kiveen kirjoitettu etteikö tällä parilla olisi mahdollisuutta onnistua. Aivan varmasti on, jos mullakin oli. Aloin 30-vuotiaana seurustella 20-vuotiaan naisen kanssa eli suhteellisen samanlainen tilanne. Nyt olen kyllä jo 41 ja edelleen yhdessä ollaan ja on lapsia ja kaikkea mistä saatettiin unelmoida maan ja taivaan väliltä. Huumetaustaa minulla ei kyllä ole, eikä naisellakaan. Sen takia tällä palstalla vaan pyörin kun oma pikkuveli haksahti huumeisiin ja kamppaili pitkän ajan niiden kanssa.. " katselee nyt pilven reunalta "


        Mutta kyllä se yritti monta kertaa sen taistelun voittaa ja tiedän myös että rakasti tyttöystäväänsä kaikesta huolimatta, oikeasti. Mitä tuli klinikoilla sen kanssa pyörittyä ja tavattua sellasia tapauksia jotka olivat selvinneet huumeista kuiville ja ovat olleet kuivilla jo useita kymmeniä vuosia ja eläävät tänäpäivänä ihan normaalin ihmisen elämää, niin vaikka oma veli kuoli niin kyllä se silti valo uskoa muhun että on myös niitä muita jotka voi tästä taistelusta selvitä. Narkomaanin ei ole pakko olla aina narkomaani, paska puhetta.


    • hä häh hä

      "Välillä mies jopa hakkasin näitä"

      miksi sinä niitä hakkasit? miksi?

    • myötä eläjä

      Rakas Pinja ,jos sinä kuvittelet että sinun rakkautes pelastaa tuo miehen niin oot kyllä väärillä jäljillä..jos hän itse haluaa lopettaa kamat hän tekee sen ...mutta nainen ei koskaa voita huumeita ja viinaa.....jos tämä sinun kaverisi tarjoaisi sullekin huumetta että saisitte yhdessä olla pilvessä,niin oisko sinun rakkautesi niin suuri että teksit hänelle mieliksi,sinähän rakastat häntä...........jos sen tekisit niin silloin uskon että hän myös voisi lopettaa huumet kun hän rakastaa sua niin kovin..........................

      • .salina

        Minä sanoin kerran että jos aiot vielä vetää niin sitten minäkin teen sen samaan tahtiin. Uskoi sillä kertaa.
        En ole käyttänyt yhtään enkä ikinä.

        Ei mikään rakkaus riitä pelastamaan päihteidenkäyttäjää, ei itsemurhakandidaattia, eikä ees ylilihavaa. Kyllä se lähtee omasta itsestä.

        Tässä välillä muuten kuulin kuinka monta muuta tääkin on kusettanut samalla meiningillä. Se säälin kerjäys ja muuttumisen halu... joo joo. Sanahelinää.

        Nyt pelottaa, on kuulema päässyt pois suljetulta ja matkalla tänne. Katsos kun nämä osaa kusettaa myös hoitohenkilökuntaa, vaan onneks joku vaisto sanoi että nyt pitää tarkistaa missä tämä on. Siellä iloinen täti vastasi että joo, tunti sitten lähti bussilla sinne. He antoi matkaliput.

        Se on siis lukkojen sarjotus eessä.


      • myötä eläjä
        .salina kirjoitti:

        Minä sanoin kerran että jos aiot vielä vetää niin sitten minäkin teen sen samaan tahtiin. Uskoi sillä kertaa.
        En ole käyttänyt yhtään enkä ikinä.

        Ei mikään rakkaus riitä pelastamaan päihteidenkäyttäjää, ei itsemurhakandidaattia, eikä ees ylilihavaa. Kyllä se lähtee omasta itsestä.

        Tässä välillä muuten kuulin kuinka monta muuta tääkin on kusettanut samalla meiningillä. Se säälin kerjäys ja muuttumisen halu... joo joo. Sanahelinää.

        Nyt pelottaa, on kuulema päässyt pois suljetulta ja matkalla tänne. Katsos kun nämä osaa kusettaa myös hoitohenkilökuntaa, vaan onneks joku vaisto sanoi että nyt pitää tarkistaa missä tämä on. Siellä iloinen täti vastasi että joo, tunti sitten lähti bussilla sinne. He antoi matkaliput.

        Se on siis lukkojen sarjotus eessä.

        järkevää puhetta salina


    • älähukkaaElämää

      Älä hyvä nainen ala perustaan perheettä saadaksesi narkomaani kuiville.Mikäli narkomaani raitistuu, hänen täytyy tehdä se itsensä vuoksi. Et voi pelastaa ja parantaa ketään ja äläkä vaan tee miehelle lapsia siksi että kuvittelet hänen niiden takia lopettavan narkkaamisen. Itsellä on kokemusta sekä sekakäyttäjän että narkomanin kanssa. Kuvittelin että rakkautemme voittaa narkomanian, mies muuttuu ja raitistuu. toista vuosikymmentä meni odotellessa raitistumista. Olen myös seurannut muutaman naistuttavani elämää päihteidenkäyttäjän kanssa. Vuodet kuluu vain odotellessa miehen raitistumista ja lapset kärsivät kun isi käyttää rahat huumeisiin eikä ole läsnä henkisesti eikä usein fyysisestikään. Kirjoitat että sinulla on nyt täysi-ikäisenä elämä elettävänä että onni löytyy tästä suhteesta. Jos elät aineita käyttävän kanssa elät hänen narkomani elämäänsä, et omaasi. Narkomania tai alkoholismi ovat aina läsnä.Ja ei lapsen tehtävä saa olla syntyä siksi että hän parantaa vanhemmman narkomaniaa, eikö ennemmin että kun/jos mies raitistuu = on näyttöä pitkältä ajalta ja voit luottaa häneen ja koet hänet hyväksi vastuuntuntoiseksi vanhemmaksi, esimerkiksi ja kasvattajaksi (!) lapselle, perheen perustaminen on ok. Narkomanilla näet huume on aina tärkein. Jotkut ihmiset voivat toki raitistua tai/ja uskoontulon tai aa:n myötävaikutuksesta. Suosittelen että miehesi kävisi läpi tai yhdessä kävisitte jonkun päihdehoidon esim. minnesota tai joku kristillinen päihdekuntoutus.

    • ....................

      1) Vuosia käyttänyt narkomaani on lähes 100% varmuudella C-hepatiitti positiivinen
      2) Mahdollisesti myös hiv-positiivinen
      3) Muita bakteereita, esim. stafylococcus aureus veressä/ sydänläpässä, tällaisetkin mahdollisia
      4) Kantaa suurella todennäköisyydellä jotain veriteitse tarttuvaa tautia
      5) Miksi huumeidenkäyttöön on alunperin ajauduttu? ERITTÄIN HARVA ongelmaton, tasapainoinen, terve nuori ei ajaudu huumeisiin tuosta vain. Vaikka huumeiden käyttö loppuisi, käytöshäiriöitä ja persoonallisuushäiriöitä esiintyy huumeidenkäyttäjillä paaljon todennäköisemmin kuin muilla
      6) Tulevaisuus? Ei ammattia, ei koulutusta, ei luottotietoja, terveys pilalla ym.
      7) Sinun tulevaisuutesi tällaisen ihmisen kanssa? Mitään hyvää ja kaunista ei ole luvassa.

      Ei kannata. Ei missään tapauksessa.

      • anonyymi.

        Jos sitten on noita sairauksia, mitenkä ne pitää ottaa huomioon parisuhteessa eläessä, ettei niitä tule itselle?

        Enkä näe pahana sitäkään jos ihminen on tasapainoton ja ongelmallinen nuori. Ne on huonoja juttuja, millasta kärsimystä ei kellekään toivoisi. Mutta jos elämässä on ongelmia ja ihminen on tasapainoton, ei se automaattisesti hänestä pahaa ihmistä tee.. tai luuseria tai mitään. Itsekin aika rankan elämän eläneenä tiedän tämän. Millaisia käytös ja persoonallisuushäiriöitä? Mielenterveysongelmat taitaa muutenkin olla yksi yleisimmistä sairauksista...

        Tulevaisuus? Noh, jos järkkäytyy hoitoon niin eiköhän ne sitä kautta henkilön parannuttua rupea järjestelemään myöskin noita ammatti ja koulutus asioita kun minun mielestä tämä on yksi osa sitä paranemista ja että henkilö saadaan takaisin elämän normaaleille raiteille, samoin järjestelevät varmaan niitä luottotieto asioita... Terveys pilalla? Millä tavalla, ai että on sairastunut noihin sairauksiin mitä huumeiden käytön takia voi tulla mitä ylempänä luettelit? No eiköhän meistä jokainen tule ainakin viimeistään vanhana sairastumaan johonkin sairauteen, joten ei minusta sairaus tai jokin vamma ole välttämättä se hyvin syy hylätä toista ihmistä.

        Heillä voi olla yhdessä kaunis ja hyväkin tulevaisuus, jos mies hoitaa vaan itsensä kuiville. Kertokaas myös siitä minnesota hoidosta ja kristillisestä päihdekuntoutuksesta missä Pinja ja tää sen mies vois käydä yhdessä, jos sattuukin Pinja lukasemaan tätä keskustelua tai sitten jokin muu tietoa kaipaava... Vaikka netistäkin googlaamalla varmaan löytyy paljon tietoa molemmista hoidoista.


      • elämän tosiasioita
        anonyymi. kirjoitti:

        Jos sitten on noita sairauksia, mitenkä ne pitää ottaa huomioon parisuhteessa eläessä, ettei niitä tule itselle?

        Enkä näe pahana sitäkään jos ihminen on tasapainoton ja ongelmallinen nuori. Ne on huonoja juttuja, millasta kärsimystä ei kellekään toivoisi. Mutta jos elämässä on ongelmia ja ihminen on tasapainoton, ei se automaattisesti hänestä pahaa ihmistä tee.. tai luuseria tai mitään. Itsekin aika rankan elämän eläneenä tiedän tämän. Millaisia käytös ja persoonallisuushäiriöitä? Mielenterveysongelmat taitaa muutenkin olla yksi yleisimmistä sairauksista...

        Tulevaisuus? Noh, jos järkkäytyy hoitoon niin eiköhän ne sitä kautta henkilön parannuttua rupea järjestelemään myöskin noita ammatti ja koulutus asioita kun minun mielestä tämä on yksi osa sitä paranemista ja että henkilö saadaan takaisin elämän normaaleille raiteille, samoin järjestelevät varmaan niitä luottotieto asioita... Terveys pilalla? Millä tavalla, ai että on sairastunut noihin sairauksiin mitä huumeiden käytön takia voi tulla mitä ylempänä luettelit? No eiköhän meistä jokainen tule ainakin viimeistään vanhana sairastumaan johonkin sairauteen, joten ei minusta sairaus tai jokin vamma ole välttämättä se hyvin syy hylätä toista ihmistä.

        Heillä voi olla yhdessä kaunis ja hyväkin tulevaisuus, jos mies hoitaa vaan itsensä kuiville. Kertokaas myös siitä minnesota hoidosta ja kristillisestä päihdekuntoutuksesta missä Pinja ja tää sen mies vois käydä yhdessä, jos sattuukin Pinja lukasemaan tätä keskustelua tai sitten jokin muu tietoa kaipaava... Vaikka netistäkin googlaamalla varmaan löytyy paljon tietoa molemmista hoidoista.

        voi hyvä luoja jos kaverilla on esim: hiv ja c-hepatiitti ja muita verisairauksia niin kannattaako sen kanssa perustaa perhe no EI ääliöt ääliöt tyhmät pässit miettikää ny ees vähäsen onko kiva ku pentu syntyy ja sillä on jo esim:hiv ja mitäs luulet saavas ku duunaat sitä narkkia saadakses lapsen no tauteja jipii ei narkkia pelasta mikään muu kuin kuolema SE VAAN ON TOSIASIA!!!


    • .........

      Sairaudet tarttuvat suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä ja veriteitse. C-hepatiitti positiivisen elinaika saattaa olla 15-20 vuotta infektion saamisesta ja viimeiset vuodet sairastunut voi viettää maksakirroosista kärsien. Uutta maksaa ei Suomessa yleensä saa, elinsiirtojonot ovat pitkät ja sairaus itseaiheutettu. C-hep. ja hiv ovat äärimmäisen vakavia sairauksia lääkehoidosta huolimatta, on suurta naiiviutta verrata niitä normaaleihin vanhuusiän sairauksiin.

      • anonyymi.

        Eli jos Pinja ja tämä mies haluaisivat tehdä lapsia, niin sillonhan pitää olla suojaamaton sukupuoliyhteys, joten saako Pinja lapsia tehdessään nuo sairaudet?


    • juopon uhri

      et sitä kuiville saa, jätä koko mies ja etsi uusi, miehiä on maailma täynnä, mutta älä ota enää luuseria ja narkkaria, ota kaikinpuolin raitis ja kunnollinen, jos löydät, niitä on harvassa, itselläni riesana juoppohullu sekopää, joka kännissä rikkoo kaikkea mitä vaan saa käsiinsä ja raivoaa ja huutaa, käyttäytyy pahemmin kuin apinat. , olen ajanut sen monta kertaa pois, mutta tulee aina takas, eikä aio lähteä mihinkään, pakkohoitoon eivät sitä ota. olen yrittänyt, tekee ilkivaltaa asunnossa koko ajan. olen 50v ja haluan uuden miehen, miten pääsen tuosta eroon. olisko kellään hyvää neuvoa, en halua kutsua virkavaltaa jatkuvasti paikalle, olen täysin kypynyt tuohon idioottiiin,

      • vinkvink...

        Vaihda luokot, älä enää laske sisälle. Jos yrittää väkisin soita poliisit.Ota lähestymiskielto ja vaihda puhelinnumero.
        Onnistuu varmaan jos oikeesti haluat.


    • 1+18....

      se voi olla hetken aikaa selvempi, voi mennä tosi hyvin, mutta sitten taas mennään alas ja lujaa. tää on nähty, valitettavan monta kertaa:( addikti on aina addikti, oli kyse huumeista tai jostain muusta.

    • 7+18

      Eniten toi ikä huolestuttaa, on 10 vuotta aika iso ero. Varsinki, kun oot vasta 18-vuotias. Mutta tollanen mies tarvitsee sellasen naisen joka näkee jotain hyvää siinä kaiken tollassen paskan läpi. Sun pitää vaa rauhottaa sen menoa, mutta onko 18-vuotias tyttö tarpeeksi kyvennyt siihen ? En tunne sua, mutta sulla pitää mun mielestä olla vähän kokemusta kovemmasta elämästä jos aijot yrittää rauhottaa sen menoa, joka on tavallaan aika pakko. Älä ny missään nimessä ite ala hakemaan mitään kokemusta tollassista kuiteskaa :D

    • pösilöt ihmiset

      asia on selvä älä vit.u koske pitkällä tikullakaan tähän tyyppiin muuten se on bye bye sunkin elämäsi ja sulla on vaan yksi se on yks vi.un hailee muuttuuks se narkki vai ei koska 1. paljon suurempi todennäköisyys on että ei muutu ja 2. vaikka muuttuisikin niin se ei käy tosta noin vaan siinä voi kestää niin kauan että se elämä meni jo ja 3.jos sillä on mikään verisairaus niin suojaamaton yhdyntä tietää sulle samaa(että tehkää ny viel lapsia) ja 4.se jätkä on jo niin kuopassa että huom: parhaimmassa tapauksessa on vaan psyykkisiä arpia mutta sekin vain parhaassa tapauksessa ja nekin yleensä niin pahoja että sossupummina menee koko elämä 5.jos on esim: huumerikoksia rikosrekisterissä niin korkeintaan pääsee mäkin kassalle töihin loppuelämänsä aikana tuskin sinnekkään eli ei mitään hienoa luvassa ikinä 6:ihmiset yleensä haluavat parhaan mahdollisen elämän itselleen olet aika pösilö kun haluat elämää narkin kanssa (rakkaus ei mikään selitys olet aivot omaava ihminen voit ajatella myös järjellä ainakin välillä) 7: sul on noin 1suhde 1000000000000000000000000000 onnistumiseen eli viimeinen sana etsi itsellesi mahdollisimman hyvä mies pösilö stiisus teijjän kaa

    • mä vaan

      Sanoisin kyllä minäkin (35 vuotiaana lasisen lapsuuden itse eläneenä ja riippuvuusongelmista kärsineenä/ kärsivänä (ruoka, uhkapeli, shoppailu, ei aineet kylläkään)) että harkitse todella tarkaan, mihin ikinä ryhdytkin. Ei ole helppoa elää tukena riippuvaiselle! Se helposti ns. imee auttajasta itsestä kaikki paukut pois ja sotkee pahasti myös sen auttajan elämän. Ja jos siihen soppaan syntyy lapsi, niin kohta on takuuvarmasti kasassa kolme todella huonosti voivaa. Siinä auttamishommassa jaksaa vain, jos on itse vahva/ terve aikuinen, ja muu auttamis/tukiverkosto on kaikilla osapuolilla hyvässä kunnossa. Auttajan täytyy olla hyvin sinut oman menneisyytensä kanssa ja tuntea sitten myös omat rajansa ja osata mm. ottaa etäisyyttä ja vetäytyä tilanteesta pois jos tarve vaatii. Itselläni kylläkin äidiksi tuleminen, 3 vuotta sitten (pillerien pettäessä), oli se juttu, joka pakotti hakemaan apua riippuvuuksiin ja mt-ongelmiin ja hoitamaan itseni kuntoon. Oli pakko valita, taistella onnellisen/ toimivan/ hyvinvoivan perheen puolesta tai tehdä abortti. Ja sillä taistelutiellä tässä ollaan :) Niin hurjalta kuin se kuulostaakin sanoa (ja aivan kamalaa viattoman lapsen kannalta!), niin voisin kuitenkin sanoa, että lapsi pelasti minut! Tuskin mikään muu kokemus olisi voinut samalla tavalla pysäyttää.

    • Hohh
    • asiasta tietävä

      Pinjalle neuvoksi,jos rakastat koko sydämestäsi häntä ja haluat perustaa suhteen hänen kanssaan. Sinun pitää ohjata hänet pois ainemaailmasta tai suurella todennäköisyydellä hän sotkee sinutkin siihen huume maailmaan. Tarvitset ammattiauttajan keskustelemaan. Tälle miehelle on hyväksi uskovainen henkilö keskustelemaan ,joka on itse ennen käyttänyt ja pääsyyt aineista irti.Sillä tämä mies ystävä haluaa varmasti aineista irti mutta se on kierre hänellä. Monesti voidaan ruokiissa syötää ensimmäiset ammokset varkain. Ennen oli sanonta että,ensimmäinen annos on ilmainen. Kun on jo lapsia tarkoitus hankkia niin,on oltava jo kuivilla,perheelämä ei onnista muuten . Vaarana on henkisesti sairastua, on helpompi elää ilman aineita.

      • .salina

        Ei ketään voi ohjata pois ainemaailmasta muut paitsi ammattiauttajat. Siihen tarviaa vieroituslääkityksen jopa.

        Olin töissä semmosessa paikassa missä ihmisillä on vahvoja lääkityksiä ja näkisittepä vaan sen kun niitä koitetaan ajaa alas. Sitä vapinaa-tuskaa-hikoilua, siis ihan fyysiset oireet plus sitten se levoton kävelly ees sun taas kun kroppa huutaa lisää ainetta. Tässä tapauksessa esim hermokipulääkkeitä.
        Mun työpaikka meni kun tuli ilmi miehen narkkistausta. En saanut enää olla jakamassa lääkkeitä, etten vaan vie niitä sitten hälle. Mikä häpeä, en ole vienyt eikä ollut aikomustakaan, vaan turvallisuus ennen kaikkea. Sovittiin asia työnantajan kanssa niin että mut eotettiin hallituksen päätöksellä, ei siis tule karenssia. He kyllä uskoi mua ja minä ymmärrän heitä. Ei mitään jäänyt hampaankoloon.

        Noh- mies pääsi pakkohoidosta ja tadaa--- oli järkänyt asunnon ihan tästä läheltä. Olin koiran kanssa lenkillä kun huomasin että siellä se taas heiluu parvekkella. Näki minut . Seuraava päivä: kaikki huonekalut on hajotettu, heitelty partsilta pitkin pihaa. Niin että painajainen jatkuu.
        Mun kotiin ei pääse ja olen sanonut taloyhtiössä että pitävät vähä silmällä asuntoa kun olen poissa .Kertonut asian ihan rehellisesti heille, ettei taas ala valehtelmaan vaikka avaimien katoamisesta tms.

        Pinja, ja muutkin, et sinä tätä halua.

        Pelko , se että ei voi elää normaalia elämää, se ei ole vaan sitä mitä ihmisellä kuuluu olla. Narkkari tekee ihan mitä hyvänsä saadakseen lisää ja lisää ja lisää. ellie sitten ITSE hakeudu avun piiriin.

        Tee Pinja ihan mitä muuta tahansa- ota vaikka lemmikki johon voit rakastua (mulla on maailman ihanin koira), koita kuolettaa ne tunteet , elä vaikka tunti kerrallaan.

        Pliis. vaikka mun mieliksi, oon tukenasi.


    • Järkipäähän!

      Kokemuksen äänellä voin sanoa, että useimmissa tapauksissa on parasta olla sekaantumatta. Narkkarin elämässä on tasan yksi tärkeä asia: huume, silloin sinulla, eikä kellään ole hänelle mitään arvoa. Mä toivon ettet pilaa elämääsi auttamalla ihmistä joka on jo noin syvällä. Älä mene itse mukaan :(

    • 49 v.

      Älä missään nimessä rupea seurustelemaan kyseisen miehen kanssa. Oma tyttöni teki sen virheen ja alkoi sitten itsekin käyttää huumeita. Ja siinähän meni mielenterveys ja elämä täysin pilalle. Koskaan ei varmaan kykene työelämäänkään. Narkomaanit ja muut päihderiippuvaiset eivät ajattele mitään muuta kuin itseään ja mistä saa huumeita. Auttamaan heitä ei pysty..ei ainakaan tyttöystävät ja vaimot. Vanhempasi eivät taatusti olisi onnellisia miesvalinnastasi, vaikka hän pääsisikin huumeista eroon. Pää on sekaisin lopun elämää.

    • Älä ruoki trollia

      Aloitus on provo. Älkää ruokkiko trollia

      • AlkkisJuoppo

        Ihan sama onko provo vai ei, joku voi löytää itsensä täältä. Hyvää keskustelua vakavasta aiheesta...


    • kokemusta on

      täällä 33v. entinen opiatisti. Nyt 12v. pojan yksinhuoltaja isä. Kokemuksesta voin kertoa että tilanne hänellä tulee pahenemaan ennen parantumista jos kuolema ei korjaa aikaisemmin. Ota yhteyttä jos haluat kunnon miehen!

    • diktaattor1

      Saat siltä viedä jonku taudin, oliko rakkaus sen arvosta sitten? :D Mieti nyt vähän

    • adsjkeiruifhyi

      Todellakin tiedän asiasta ja paljon.

      Sinä ET voi auttaa/muuttaa häntä. LÄHDE.

    • eron hetki kun lyö

      Sitten kun mies oppii rakastamaan itseään, hän voi ruveta haluamaan eroon huumeista.

    • Ehkäisy pois

      Kuuntele sydämesi ääntä ja tee narkomaanin kanssa ainakin kymmenen lasta. Kyllä sosiaalihuolto sitten lapsenne elättää. Näin saadaan sosiaalisektorille lisää työpaikkoja ja Suomi nousuun. Lapsilisillä voitte ostaa vaikka amfetamiiniä ja Subutexiä. Tulevaisuudessa lapsenne työllistää lisäksi poliiseja, oikeuslaitosta, päihdehuoltoa ja vankeinhoitolaitosta. Ei tule työpaikoista pulaa jatkossakaan.

    • totuus 10

      suomessa sirutetaan narkomaanit jo vuodesta 2003 varo voivat pistää hyökkäämään päällesi siinä ei auta rakkaus tai halu huumeista eroon. lue näiltä sivuilta ajatusten luku Minua on kidutettu alusta asti. ne jäivät 2 kertaa kiinni tyttö ystäväni lasten tirkistelystä Kannelmäessä olen yrittänyt saada niitä vastaamaan teoistaan minut on yritetty myös murhata 20-40 kertaa vähintään.Sitä ei voi uskoa todeksi millään.Ajatusten etäluennasta kerrottiin teksti tv:ssä 2002 loppu vuodesta tiede sivuilla se on nykyään pelkkä tähtitiede sivusto totuuden kertominen lopetettiin kun sitä alettiin käyttää ihmisiin.

    • viherpeukalo

      käyttää suonensisäisesti subutexia, mutta myös kaikkia nappeja menee tarvittaessa, sekä on kokeillut vieläkin kovempia huumeita kuten esim. heroiiniä ja kannabiksen käytöstä , :DDD onko kannabis vahvempi huume kuin heroiini ja subutex...ei taida kyllä näin mennä :DDD

      • jjkk3

        Lueppa uudelleen. Taitaa vähän THC-happoa olla aivoissa kun ei tajua selkeää tekstiä.


    • Et pysty auttamaan

      Uskomatonta, onko vielä olemassa joku läheisriippuvainen, joka luulee, että hänen rakkautensa parantaa. hyvää matkaa he****iin vaan yhdessä. Narkkarin kanssa paraskin päivä on huonompi kuin normaalin kanssa huonoin. Elin siinä paskassa liki kymmenen vuotta, joista kymmenen liian kauan...

    • ole varovainen

      Tyttö hyvä!
      Kun se rakkaus siihen päihteeseen on kovempi kuin sinuun. Elin 16 v mieheni kanssa joka vankilakierteessä alkoi käyttään huumeita. Koskaan ei mikään ollut tärkeempää. Kun mulla koitti palkkapäivä, vaikka kuinka suojelin rahojani, ne hävisi. Ja mies n 1-2 viikoksi. Jatkuvasti velkaa ja lisää vankilareissuja. Lopulta ne ajat jotka hän vietti vankilassa olivat mulle helpoimpia. Kun hän tuli kotiin, alkoi mun vankilani. Kaiken lisäksi loppuaikana tuli pahoinpitelyt ja suuri mustasukkaisuus. Ei edes yhteiset hyvät hetkemme muuttaneet häntä. Aina lupasi mutta lupauksiin en ollut uskonut enää aikoihin. Aloin itse omassa ahdistuksessa juomaan ja silloin helpotti. Hän kuoli yliannostukseen nyt n 5v sitten. Se oli mulle helpotus. Oisin toki voinut muuttaa pois mutta uhkailut oli sen verran kovia et en uskaltanut. Hänen kuoltuaan jatkoin juomista koska siitä oli tullut tapa. Olin aivan pohjalla kunnes sairastuin ja lopetin kertaheitolla 2v sitten.
      Tämä sulle neuvoksi. Narkkari ja alkoholisti ei ikinä muutu toisen vuoksi. Minuakin ohjailtiin jo hoitoon ja ties mihin. Itse, omasta halusta lopetin juomiseni. Ja olen nyt onnellinen. Tuoo 16v piina valvottaa useina öinä ja herään itkuuni ja huutooni, peläten että kohta se tulee ovesta sisälle. Älä tyttö hyvä jatka tollasta, olet niin ihanan nuori vielä.

      • ajattele1

        Tuossapa nuo tärkeimmät kokemukset ja opetukset tulivatkin.
        Kiitokset kirjoittajalle, joka avasi oman elämänsä haavat meidän kaikkien koettaviksi.


    • Järjen ääni

      Nistien kanssa ei pidä seurustella, varsinkin jos on 10v ikäeroa suhteessa. Ei se enää tuosta parane, välit poikki vaan,

    • Narkomaanin omainen

      Juokse karkuun äkkiä.

    • ellamaria¤

      voi rukkaa

    • jjk3

      18-vuotias lapsi ja kolmikymppinen subunarkkari -.- VÄHÄ JÄRKEE KÄTEEN NYT. Voin kuvitella kun vanhempana naurat nuille sun jutuilles.

    • no trollie

      "Uskon, et ennen just vikana se miksi hän ei oo täysin parantunu ei oo ollu se, etteikö hän ois ite halunnu sitä paljon vaan se, että sit pitäis koko ajan pärjätä yksikseen ja ei oo mitään uutta elämää mistä tarttua silleen kiinni, niin ei voi palata muutakaan kun vanhaan. "

      HALOO, eikö kellot kilise vai onko kuulossa vikaa? "et sit pitäis koko ajan pärjätä yksikseen"! Juuri siitä on kysymys selviytymisessä. Jos sitä ei taida, niin paree vetää niitä nappeja vaan.

      ja eiköhän Vantaan joessa ole vettä virrannut riittävästi tämänkin trollialoituksen jälkeen, että tämänkin aloituksen aika on unohtua ikuisuuden mereen.

    • mitä tehdä

      Mulla sama ongelma, ihastunut mieheen joka käyttänyt 10-vuotta. Tosin ollut välillä vieroituksessa. Olen ns.kilttityttö ja mies on myös ihastunut minuun. Ollaan eri maailmoista ja en tiedä mitä tästä tulee...

    • narkkaritPärjää

      Mikä v ittu siinä on että taas joku teini rakastuu narkomaaniin ?

      Me kunnon miehet ei ikinä saada teiniä !

      Mä panisin sua takuu varmasti paremmin kuin tuo narkkari.

      Ajattelisin sua ja tekisin onnelliseksi. Klitorista hellisin kokemuksella pitkään ja kauan.

      Ainoo vaan, että ikää on 30 ja olen PÄIHTEETÖN !

      Vastaa teiniPimu tähän ketjuun:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11695942

      Joissakin asioissa narkkarit pärjää paremmin kuin me huumeettomat tavikset !

      • karu totuus

        päihteetön = monesti uskovainen, lähes aina ikävystyttävä ihminen


    • siis hetkinen....

      narkomaani ei todellakaan ole = paha ihminen! Itseasiassa hyvin usein päinvastoin, ihmisiä jotka ovat liiankin kilttejä tähän pahaan maailmaan ja yhteiskunnan koneistoon! Tuntuu todelta pahalta lukea tälläistä tekstiä näilläkin palstoilla! Siis monta kertaa joku aivan tavallinen ihminen voi olla paljon pahempi ihminen! Huumeidenkäyttäjä on huumeiden orja, mutta ei paha, ainakaan automaattisesti! Kyllä se pahimmat ihmiset, psykopaatit esim. on juuri yleensä siinä "paremmassa" väessä, kuten johtajissa jne!

      Ehkä juuri tälläisten ihmisten kuten tämän palstan psykopaatit on juuri narkomaaneja, tai joku voi olla sen takia, mistä sitä voi tietää... Ei vain jaksa pahoja, psykopaattisia ihmisiä ympärillään jotka ovat hyvässä asemassa ja on rahaa ja valtaa, mutta ovat täysiä sadisteja silti! Ja väitän, että näitä on paljon! Inhoan sellaisia ihmisiä! Enkä todellakaan narkomaaneja. Kuinka monta kertaa sinunkin kimppuun on joku syrjäytynyt narkkari käynyt,tuskin kertaakaan! Joten todella sairasta kertoa kuinka narkomaani on läpeensä paha ihminen, näin ei missään tapauksessa ole!



      Niin, joten aloittajalle: En tietysti tunne sinua enkä ihastuksesi kohdetta, mutta en sinuna antaisi ainekaan hänen päihdehistoriansa olla este seurusteluunne, kuuntele sydäntäsi äläkä teknisesti asiat ottavia palstan "neropatteja" heillä ei ole elämää ja heidän ajatuksena ovat itsellään läpi mätiä ja sairaita.

    • -Sussu-

      Vastatkaapa nyt tuonne minunkin ketjuun! Siellä on vähän mielipiteitä tuosta ikäerosta ja kaikesta.

      Jätetään tää Pinja nyt unholaan jo. Kiitos.!

    • terve5

      Se on kiva saada kaikkia tauteja narkkareilta. Itse en uskaltaisi edes koskettaa narkkaria. Ne haiseeki niin vitun paskalta. Kehottaisin käyttämään PYYKKIPOIKAA nenässäsi.

    • asiamies2134

      sanon suoraan, itse kaytan kannabista ja olenkin kayttanyt sita jo pari vuotta ja eka vuos oli sillee joka paiva mut sit ei aina jaksanut ja tuli vahennetty ja sillo huomasin et huume valistus on ihan taytta paskaa (ainakin budin kannalta) mutta pitaa myos olla varovainen mihin piireihin menee. kerronpa teille nain narkkeja syntyy:

      ensin teini kuulee etta kaveri on kokeillu budia. ensin han kelaa et mita vittua. sit kaveri kertoo et alkoholin rinnalla se ois sama ku ois selvinpain paitsi etta ei ole selvinpain ( nah mean?) sit frendi tarjoo ja teini ottaa ja huomaa et se ei olekkan kummonen . juttu on se etta teini luuli aluksi kannabista ja herskaa yhta pahoiksi mutta paukkujen jalkeen kaikki paska mita budista on kerrottu paljastuu valheeksi. jos kaksi teinia jotka ei tieda huumesita mitaan rupeavat polttelemaan on aika todennakoista et ne tulee narkkaa, koska heilla ei ole ketaan niin sanottua roolimallia silla alalla niin he oppivat kantapaan kautta. pahimmillaan jopa kuolemaan saakka. mulle kavi hyva tuuri et tutustu oikeanlaisiin tyyppeihin samasta koulusta ja ekoina kertoina kun poltti paukut niin sano suoraan et jos kovempia niin turpaan tulee. varsinkin suonen sisasia! kerran suoneen niin ITS OVER! sienia olen vetanyt ja voin sanoa et jos joku sanoo et nakee ihan hulluja haluja niin paskapuhetta. myos luomu tuotetta. ekstaasi on ihan jees sitakin kerran tultu mut ei toiste. jotkut vaa osaa pitaa hallinnassa jotkut ei. ite en kyl seurustelisi narkin kanssa. ja budin polttaja ei ole narrki

      • kerran suoneen niin

        ITS OVER! Tuonkin valheen hokeminen saa monet vajoamaan siihen piikkikoukkuun, kun toteavat ekan piikin jälkeen, että taas virallinen huumepropaganda ihan pikkasen liiotellut.


    • -Sussu-

      Miks se on jos kerran suoneen, niin IT'S OVER?

    • viidakon lissu

      Ootte molemmat yhtä sekaisin ,kimppaan vaan ja menoks.

    • fdsgfgds

      Siis sen miehen kannalta sinä olet lottovoitto, kauneuskautensa alussa oleva nuori nainen, varmaan haluaa susta pitää kiinni vaan hukkaan menee parhaat vuotesi elämästä, sitten kun olet vanhempi ja rupsahtanut et enää kellekään oikeasti hyvälle miehelle kelpaakaan ja siinä vaiheessa nykyisesi on aivoiltaan jo niin rappeutunut huumeiden ja nappien takia ettei ne hyvät hetket enää riitä onneen, saatika jos raskaaksi tulet, lapsen kannalta todella surullista. Juu, naiivia on sun puolelta ja itsekästä sen miehen puolelta.

      • Samaa mieltä

        Juuri näin. Ei varmaan näy paljoa muita naisia miehesi ympärillä???
        Niinku tääl aiemmin jo puhuttiin,pidä huoli näistä
        -ET lainaa rahaa ollenkaan,pidätte rahanne aina erillisinä,se kun kerran "lainaat" niin sen jälkeen et enää pysty sanoo ei,ja pyytely ei tuu IKINÄ loppuun
        -Käytä aina kortsua ja käy varmuudeks välillä testeissä,älä vaan uhraa terveyttäs;joka nistillä on c-hepatiitti( mahdollisesti muitaki)
        -ÄLÄ MISSÄÄN NIMES MEE LASTA HANKKIIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        -Älä muuta yhteen ennenku on ollut väh.vuoden kuivilla
        -Älä anna henk.tietojas,menetät luottotietos ku hän alkaa nostaa vippejä nimiis
        -Älä anna kämppäs avainta
        -Pidä välit ystäviisi ja niihin joiden kanssa oot miestäsi ennen hengannut
        -Koita pysyä erossa kaikesta säätämis-diilaamis meiningistä ellet haluu olla itte kuses poliisin kans,kivaa istua putkas ku et kerro miks olitte diilerin luona kyläs ja jos et puhu saat hetken siellä olla,ja jos puhut niin ei kyl hyvin käy.Vasikka on vasikka olit nainen tai mies.
        -Jos lyö sua ees kerran niin lähe meneen!HETI!
        -Älä vedä itte mitään.Ikinä!


    • entinen addikti

      Minä (nainen) pääsin alkoholismista ja sekakäytöstä eroon tsemppaavan miehen avulla. Miehellä oli oma päihdehistoriansa, joten sen takia ymmärsi ehkä paremmin ku joku muu olisi tajunnut. Mutta itte sitä pitää haluta! Aluks lopettaminen voi tulla toisen takia, mutta se jatko on vaikeampaa. Kuivilla pysyminen on vaikeampaa ku lopettaminen. Eikö miehes vois aloittaa siitä että menis korvaushoitoon? Sen kanssa pystyy elämään normaalielämää, jos noudattaa sääntöjä.

      Tsemppiä sulle ja teille. Rakkaus voi parantaa, mutta päihdeongelmaisen tarvii itse haluta muuttua.

    • exnisti....

      Toivottavasti tää on provo koko teksti. Itse olen liki 50 vuotias ex-narkkari ja voin kertoa sen, että ei narkkarin elämä paremmaksi muutu vaikka kaman käytön lopettaakin. Aina samaa paskaa aine korvautuu muulla riippuvuudella masennuksella ihmisuhdeongelmilla. Pää on jo paskana, et voi kaveria pelastaa. Oman elämäsi voit uhrata. Jos haluat se on sun valinta. Näkee jo tosta sun tekstistä, että olet pyörinyt niissä kuvioissa ja se on jo sun maailmaasi ja muu maailma vieras. Seura tekee kaltaisekseen, ei sun tartte edes käyttää. Aineet vaikuttaa psyykkeeseen ja ihmisten todellisuudentajuun. Muokkaa sitä ja muodostaa omanlaisensa. Ja se aineiden käyttäjien maailma ei ole ikinä kaunis. Ei edes sen jälkeen kun aineiden käytön lopettaa. Se jättää niin rankat jäljet. Että jos vielä voit ja koet, että toisenlaisissakin ihmisissä ja elämässä on jtn järkeä, niin mene kokeilemaan. Onnellisemman elämän löydät

    • musta barbituriaatti

      Nekalalaiset haisee. terveisin hervannan hanu!

    • Rakkaus

      Mieti omia motiivejasi: haluatko olla narkomaanin pelastaja ja terapeutti? Eiköhän se ole liian suuri tehtävä sinulle, ja toisekseen tuhoon tuomittu.

      Minusta sinun kannattaisi vetäytyä suhteesta, niin kipeää kuin se tekeekin. Se olisi todellinen rakkaudellinen teko teitä molempia kohtaan.

    • pinja.

      Mun omat motiivit on kuule ihan rakkaus ja mielellään haluan auttaa myös ihmisiä. En koe että olisi liian suuri tehtävä minulle, miksi olisi? :) siksi taas kun olen niin nuori? jaa jaa...

      Eikä välttämättä ole tuhoon tuomittu. Kyllä minä ainakin haluan uskoa hyvään, vaikka monet asiat elämässä puhuu karua kieltään. Haluan uskoa siihen että rakkaus voi toimia myös hyvänä syynä jonkun ihmisen paranemiseen.

      Ja se että vetäytyisin tästä suhteesta?? niin mikä rakkaudellinen teko se olisi meitä molempia kohtaan?? :D

      Se olisi sellanen teko että ajasin miehen syvemmälle tuohon helvettiin, kun se menettäs taas jotain mikä oli sille tärkeetä. Tiesitkö sen?

      Rakkaudellinen teko on se että rakastaa ja auttaa toista ihmistä.

      Mä en jaksa täällä lukea näitä paska kommentteja taas tästä että onko mun kypsyys riittävä ja kritisointia meidän ikäerosta... pitäkää nyt jumalauta jo turpanne kiinni, kai te olette nyt aiemminkin nähneet nuoren ja vanhemman välisiä parisuhteita ja eivät ne ole aina läheskään huono juttu, joskus jopa parempi kuin parisuhteet joissa on ikäeroa vaan se 2v. Rakkaus on tärkeintä ja kumpanenkin kun on täys-ikänen, ei ikäerokaan haittaa. Eikä haittaa nuo 21 miinusta myöskään alotuspostauksessa, joidenkin mielestä kun narkkari on pelkkä ihmisperkele ettei sellasen "saastan" kanssa näköjään sietäis olla, mä oon pystyny todistaa että hän on jotain muutakin! hyvää!

      Seurustellaan nykyisin ja mieheni on hakeutunut korvaushoitoon ja pysynyt kaidalla tiellä, hyvin siis menee ! joskus tarkotus/toivomus että hän pääsisi lopullisesti myös tuosta korvaushoidosta eroon. Olemme muuttaneet myöskin ruokavaliomme terveellisemmäksi ja käymme liikkumassa päivittäin, mitä emme aiemmin tehneet.

      Tämänkin postauksen kirjoittaessa olin vielä ala-ikäinen, ei ihmekkään että tästä tuli moinen fiasko.

      • pinja.

        Vanhempani ovat myöskin ottaneet meidän suhteen ihan hyvin. Eivät tietenkään iloinneet miehen taustoista, mutta näkivät kuinka onnellinen olen hänestä ja ettei mieskään ole myöskään mikään läpimätä ja paha. Vaikka eivät olisi tykänneet, ei silläkään olisi ollut väliä koska aikuistuessaan oppii sen ettei muiden mielipiteillä ole esim merkitystä sun parisuhteen kannalta..

        Sä teet ne ratkaisut itse ja elät omaa elämääsi, teet ne sulle sopivat ja oikeimmat ratkasut, myös liikaa satuttamatta toisia ja toisten tunteita ajatellen.

        Rakastan sinua Joonas. Tänään tiedän sen ja voin tunnustaa. En välitä virheistäsi mitä olet tehnyt joskus nuoruudessasi, sillä pystyn erottamaan myös ihmiset ja teot toisistaan, minäkään en ole viaton. Jonain päivänä toivon että meillä on "pieni punainen tupa ja peruna maa" ja kaksi ihanaa pientä lasta. Se mistä haluaisin sinun joskus minut muistavan, niin siitä että olin hyvä äiti.


      • onnea elämääsi
        pinja. kirjoitti:

        Vanhempani ovat myöskin ottaneet meidän suhteen ihan hyvin. Eivät tietenkään iloinneet miehen taustoista, mutta näkivät kuinka onnellinen olen hänestä ja ettei mieskään ole myöskään mikään läpimätä ja paha. Vaikka eivät olisi tykänneet, ei silläkään olisi ollut väliä koska aikuistuessaan oppii sen ettei muiden mielipiteillä ole esim merkitystä sun parisuhteen kannalta..

        Sä teet ne ratkaisut itse ja elät omaa elämääsi, teet ne sulle sopivat ja oikeimmat ratkasut, myös liikaa satuttamatta toisia ja toisten tunteita ajatellen.

        Rakastan sinua Joonas. Tänään tiedän sen ja voin tunnustaa. En välitä virheistäsi mitä olet tehnyt joskus nuoruudessasi, sillä pystyn erottamaan myös ihmiset ja teot toisistaan, minäkään en ole viaton. Jonain päivänä toivon että meillä on "pieni punainen tupa ja peruna maa" ja kaksi ihanaa pientä lasta. Se mistä haluaisin sinun joskus minut muistavan, niin siitä että olin hyvä äiti.

        Jos et kerran kärsi tilanteestasi niin kuuntele sydäntäsi ja jatka suhdetta hyvillä mielin.
        Minun tytär käytti muutaman vuoden huumeita ja pääsi irti. Katkopaikat eivät auttaneet siinä, niistä sai yleensä pikaiset lähdöt kun narkkaili sielläkin. Paikkakuntaa jouduttiin vaihtamaan, narkkisseuraa oli liikaa.


    • pinja.

      Kiitos! " onnea elämääsi "

    • käyttäjä

      No joko on hyvä provetai sitten Pinja on jo nyt sekaisin ja aineet tulee mukaan jokatapauksessa sinullekkin, elle hakeudu eroon tuosta narkista. Siitä ei ole sulle mitääniloa joudut koko elämäsi kyttään missä menee ja mitä tekee, parantaa sitä et voi vaikka siltä tuntus. Narkit on selittelyineen maailman ykkösia ja jopa uskottavia, lopetan, kun lopetan, jos lopetan heti, kun .....selitykset ovat kivoja kuunnella tietäen että ne ei johda mihinkään.

      Mitä nopeemmin pääset eroon sitäparempi molemmille.

      kokemuksesta tiedän

    • Sumennut

      Alkoholia ja kohta oot huumenisti noilla eväillä.
      En sanoisi pahasti, mutta eikö hälytyskello jo soi. Voi aidsikin olla oviaukossa. Mitä herkkua siinä äijässä. Ikäerokin . Onko se pakottamista.
      Tyttö parka.

      • pinja.

        Voi kuulkaa onnettomat ihmiset nytten!

        En ole eroamassa tuosta miehestä, olemme jo yhdessä ja kuten sanoin, mulla on omaa päätä musta ei ole tulossa mitään huumenistiä... Käyttäjiä ollut muutenkin jo ystäväpiirissä, eikä minusta silti tullut käyttäjää.

        Ei soi hälytyskellot, otan riskin. Eikä tule mitään sairauksia kun pitää niistäkin asioista huolen.

        Niin eikä muut pysty tajuamaankaan sitä että mitä herkkua, se on se rakastuminen. Sinä et rakasta häntä, minä rakastan häntä, sä pystyt ajattelemaan sillon rationaalisesti, rakastunut ihminen ei pysty, vaan hän ajattelee tunteilla. Mutta olen kyllä ajatellut kaikki asiat, hyvät sekä huonot.

        Ja mikä ihmeen ongelma on tuossa ikäerossa kun olen yli 18v???? :D

        Ja minua ei pakota kukaan! Kuten sanoin että mulla on omaa päätä ja olen tempperamenttinen/dominoiva mimmi, en mikään lässykkä paska...

        Että voi sinua parkaa itse siellä, ps. olen nuori nainen, enkä tyttö enää.


      • onnea teille
        pinja. kirjoitti:

        Voi kuulkaa onnettomat ihmiset nytten!

        En ole eroamassa tuosta miehestä, olemme jo yhdessä ja kuten sanoin, mulla on omaa päätä musta ei ole tulossa mitään huumenistiä... Käyttäjiä ollut muutenkin jo ystäväpiirissä, eikä minusta silti tullut käyttäjää.

        Ei soi hälytyskellot, otan riskin. Eikä tule mitään sairauksia kun pitää niistäkin asioista huolen.

        Niin eikä muut pysty tajuamaankaan sitä että mitä herkkua, se on se rakastuminen. Sinä et rakasta häntä, minä rakastan häntä, sä pystyt ajattelemaan sillon rationaalisesti, rakastunut ihminen ei pysty, vaan hän ajattelee tunteilla. Mutta olen kyllä ajatellut kaikki asiat, hyvät sekä huonot.

        Ja mikä ihmeen ongelma on tuossa ikäerossa kun olen yli 18v???? :D

        Ja minua ei pakota kukaan! Kuten sanoin että mulla on omaa päätä ja olen tempperamenttinen/dominoiva mimmi, en mikään lässykkä paska...

        Että voi sinua parkaa itse siellä, ps. olen nuori nainen, enkä tyttö enää.

        Toivotan teille onnea ja vahvaa suhdetta. Luulen sinun jo ottaneen huomioon kaikki riskitekijät ja ajatelleen asiaa kokonaisuudessa.
        Vaikeaa varmaan tulee olemaan, harva nisti pääsee aineista helpolla eroon. Varmaan tulee retkahduksia ja toivonkin sinun olevan hänelle apuna.
        Täällä tuomitaan heti kaikki suhteet, vaikka ei mikään suhde ole koskaan itsestään selvyys. Kaikissa suhteissa on omat ongelmat.
        Kuuntele sydämmesi ääniä, jos tämä suhde ei kuitenkaan ollut se oikea, olet varmasti oppinut tästä jotain ja tiedät päätöksen olleen kuitenkin oikea. Voihan kaikki kääntyä hyväksikin, vain aika sen näyttää.

        Päihteenkäyttäjät ovat jotkut toinen toisilleen kateellisia, jos joku pääsee eroon päihteistä. Sekin pitää ottaa huomioon.


    • 13____

      tsemppiä ja oo likka varovainen

      • pinja.

        Kiitos teille ja tottakai olen aina varovainen! :) jep ja tottakai netissä tuomitaan välillä vähän kaikki... Mites tämä kateus sitten on ilmennyt??


      • "onnea teille"
        pinja. kirjoitti:

        Kiitos teille ja tottakai olen aina varovainen! :) jep ja tottakai netissä tuomitaan välillä vähän kaikki... Mites tämä kateus sitten on ilmennyt??

        Kateus, onko sitten sitä vai mitä. Tarkotan kun joku yrittää pysyä kuivilla, niin entiset käyttäjäkaverit ovat heti soittelemassa perään, tyrkyttämässä päihteitä ja ovat melko vihaisia, kun selität kuinka kauan on ollut ilman päihteitä. Onnittelut päihteettömyydestä ei tule sydämmestä, vaan ehkä hiven ivallinen. Kun lähdet mukaan, niin ovat niin onnellisia valinnasta. Kuitenkaan kun on saanut "yllytettyä" käyttämään päihteitä, niin ei sen jäkeen välitetä.


      • pinja.
        "onnea teille" kirjoitti:

        Kateus, onko sitten sitä vai mitä. Tarkotan kun joku yrittää pysyä kuivilla, niin entiset käyttäjäkaverit ovat heti soittelemassa perään, tyrkyttämässä päihteitä ja ovat melko vihaisia, kun selität kuinka kauan on ollut ilman päihteitä. Onnittelut päihteettömyydestä ei tule sydämmestä, vaan ehkä hiven ivallinen. Kun lähdet mukaan, niin ovat niin onnellisia valinnasta. Kuitenkaan kun on saanut "yllytettyä" käyttämään päihteitä, niin ei sen jäkeen välitetä.

        Joo tuttua juttua. On se niin kieroa peliä... Kun oot ilman niin sulle varmasti tarjotaan, mut sit jos et oo niin kukaan ei tarjoa. jne.

        Lähden mukaan mihin? ai parisuhteeseen miehen kanssa. No sehän on sitten vaan mukava jos ovat onnellisia siitä että me ollaan onnellisia. :)

        Ja jos huumeita tarkotit, NIIN HEMMETTI MONTAKO KERTAA TÄMÄ PITÄÄ SANOA, minusta ei tule käyttäjää!!!!

        Ei oo tullut aikaisemmin. Ei ole tullut nyt. Eikä tule tulevaisuudessa.

        Olen kerran saanut jo todistaa mihin se asia johti. Eikä minulla ole kiinostusta huumeiden käyttöä kohtaan. Minut on kasvatettu myös huumevastaiseksi vahvasti.

        Ettekö ole koskaan kuulleet tai onko teille oikeasti ihan vieras käsite ihminen jolla on oma tahto, oma pää, se ei ole alistettavissa, eikä muiden kontrolloitavissa????

        Haloo.


      • "onnea teille"
        pinja. kirjoitti:

        Joo tuttua juttua. On se niin kieroa peliä... Kun oot ilman niin sulle varmasti tarjotaan, mut sit jos et oo niin kukaan ei tarjoa. jne.

        Lähden mukaan mihin? ai parisuhteeseen miehen kanssa. No sehän on sitten vaan mukava jos ovat onnellisia siitä että me ollaan onnellisia. :)

        Ja jos huumeita tarkotit, NIIN HEMMETTI MONTAKO KERTAA TÄMÄ PITÄÄ SANOA, minusta ei tule käyttäjää!!!!

        Ei oo tullut aikaisemmin. Ei ole tullut nyt. Eikä tule tulevaisuudessa.

        Olen kerran saanut jo todistaa mihin se asia johti. Eikä minulla ole kiinostusta huumeiden käyttöä kohtaan. Minut on kasvatettu myös huumevastaiseksi vahvasti.

        Ettekö ole koskaan kuulleet tai onko teille oikeasti ihan vieras käsite ihminen jolla on oma tahto, oma pää, se ei ole alistettavissa, eikä muiden kontrolloitavissa????

        Haloo.

        En tarkoittanut sinua! Vaan nistiä, joka on yrittänyt olla ilman ja muut nistikaverit saavat mukaansa taas käyttämään aineita, niin ovat tyytyväisiä ja nistikaverit eivät enään sen jälkeen välitä siitä nististä, joka yritti olla ilman.

        Siis tolla kommentillani en tarkoittanut sinua missään vaiheessa.


      • pinja.
        "onnea teille" kirjoitti:

        En tarkoittanut sinua! Vaan nistiä, joka on yrittänyt olla ilman ja muut nistikaverit saavat mukaansa taas käyttämään aineita, niin ovat tyytyväisiä ja nistikaverit eivät enään sen jälkeen välitä siitä nististä, joka yritti olla ilman.

        Siis tolla kommentillani en tarkoittanut sinua missään vaiheessa.

        Juu, no nyt selkis. :) toivon että pystyn suojelemaan kultaani siltä, että hän ei enää retkahda vaikka kaverit oiskin tuollasia tyrkyttäjiä. Toivon että meidän rakkautemme olisi jotain suurempaa. :) ja kyllä tässä ollaan mietitty et muunlaisiakin ratkasuja pitää tehdä, mutta ei niistä enempää.


    • kyynel811

      Hei!

      Sanon sinulle neuvon jota et kadu. Älä koskaan ala seurustelemaan narkomaanin kanssa! Varsinkin kun on jo ehtinyt kaikenlaista kokeilla ja noinkin pitkään. Itse tajusin tämän kun seurustelin 3 vuotta kilttinä tyttönä narkomaanin kanssa. Mies oli suloinen kuin mikä ja kukaan ei olisi edes uskonut että hän käyttää, pukeutui siististi yms. Mutta mitä tapahtuikaan 3 vuoden aikana.. petettyjä lupauksia, salailua, erilaisia verikokeita koska oli sekoillut muiden narkkien kanssa, monesti sanoi että ei käytä muiden neuloja mutta tarpeeksi sekaisin kaikki kävi, jopa muijat. Mutta selvänä pelättiin tauteja, oltiin vastailematta edellis päivän numeroihin, neuloja löytyi ties mistä ja sovitut tapaamiset jäivät käymättä, harhaluuloja että petän, syön hänen lääkkeitään, lapsia ei voitu haaveillakkaan koska spermassa sellainen kasa mömmöjä ettei siittiöt päässet niistä irti.

      Eli elämäni oikeasti oli yhtä pelkoa, epävarmuutta, nälkää, häpeää, aloin itsekin eristäytymään muusta maailmasta, normaaleista ystävistä jotka eivät olisi tälläistä hyväksyneet. Mies alkoi näyttämään narkkarilta, varastelut kaupoista leimasivat myös minut. Nyt ystävilläni on perheet, talot, työt. Minulla on aika velkaneuvojalle 20000e veloista joita tyhmänä lainasin pikavippeinä miehelleni, olen lapseton eikä minulla ole enää töitäkään.. Jos haluat elää hyvää normaalia ja haluat turvallisen ja rakastavan, luotettavan miehen, ÄLÄ OTA NARKKARIA!

      • pinja.

        No minä en nyt pikavippejä käytä muutenkaan kun tiedän että niiden kans joutuu vaan tuollaseen velkakierteeseen :) ja me siis seurustelemme jo nyt tällä hetkellä ja ihan hyvin tässä on mennyt.


    • kajonnut-1

      Saankoa kysyä mistäpäin tämä mies on? Kuulostaa ihan samalta kuin mies jota itse tapailen :o Siis ihan samalta!

      • pinja.

        Siis hän on parisuhteessa minun kanssani ja yhden naisen mies, ei tapaile siis muita. Joten mitenkään ei voi olla todennäköistä että meillä olisi sama mies ja emme ole myöskään sopineet mistään avoimesta suhteesta, jossa tapailisimme halutessamme myös muita henkilöitä.

        En rupea kertomaan mistä päin olemme. :(


    • Jumala loi!

      Jumala on pyhä ja Häntä on ihanaa ylistää!
      Hän on luonut ihmisen omaksi kuvaksensa ja hän soi eläimet ja maan ihmisen haltuun, siispä ihminen näitä hallitsee...

      Kirkas valo, joka rukouksissa on edessämme; on Herran kirkkaus.
      Hän on suuri ja ylhäinen Pyhä Herra Sebaot!

      ps. kannabis ei ole huume vaan Jumalan pyhämme lahja ihmiselle, se on lääkekasvi, pyhä lääkekasvi, jonka tulisi ja pitäisi saada kasvaa vapaana luonnossa, meidän samaa mieltä olevien tulee levittää tästä asiasta sanomaa, ilosanomaa eteenpäin, että kannabis tulisi laillistettavan! Amen.

    • seksiaddikti3

      Pinja saanko kuulla tuon sinun miehesi etunimen kirjaimen? Voi olla että paneskellaan samaa äijää.. noihin ei voi koskaan luottaa ja kuulostaa oikeesti tutulta niinkun tossa aikasemmin sanottiin

      • pinja.

        Voi luoja miten naurettava sä oot :DDD

        Ah, kuinka noloa, mä en kestä!

        Aivojakaan et tunnetusti näytä omistavan. ;)


      • pinja.
        pinja. kirjoitti:

        Voi luoja miten naurettava sä oot :DDD

        Ah, kuinka noloa, mä en kestä!

        Aivojakaan et tunnetusti näytä omistavan. ;)

        Kiitä onnees myös et saat tehdä tän kasvottomana, muuten sä et kehtais. Ja sit sä varmaan haluat tietää sen viimesenkin kirjaimen?

        Hahhahaaa! nyt jos et tajua viimein mitä tarkoitin tuolla että aivoja et tunnetusti näytä omistavan... niin ei vittu raukka sua. Vinkki: kahtele ympärillesi.


      • emt ???
        pinja. kirjoitti:

        Voi luoja miten naurettava sä oot :DDD

        Ah, kuinka noloa, mä en kestä!

        Aivojakaan et tunnetusti näytä omistavan. ;)

        Ei kannata välittää noista pahan ilman linnuista. Taitaa vaan haluta kiusata sua. Minusta aika vaikeeta täällä lähtee epäilemään jotain ihmistä pettämisestä tms täällä palstalla. Eiköhän noita narkomaaneja ole sen verran, ettei nyt ihan kukaan osaa yksilödä täällä ketään.


      • pinja.
        emt ??? kirjoitti:

        Ei kannata välittää noista pahan ilman linnuista. Taitaa vaan haluta kiusata sua. Minusta aika vaikeeta täällä lähtee epäilemään jotain ihmistä pettämisestä tms täällä palstalla. Eiköhän noita narkomaaneja ole sen verran, ettei nyt ihan kukaan osaa yksilödä täällä ketään.

        Minkä takia ne haluais mua kiusata? Mutta eihän ne tollot onnistu, kun ei niillä aivotoiminta riitä näköjään ees sellaseen et löytäis sen "nimen" tuolta kun oon kirjottanu. Hahhahhaa! Ei vitun munapäät nyt oikeesti.


    • älä riskeeraa

      Oletkai ollut viisas ja pyytänyt hepatiitti ja hiv-testit mieheltä? Entisillä nisteillä hepatiitti on yleinen.

      • pinja.

        En oo. Mut nuoko ne on mitkä pitää pyytää vai onko vielä jotain muutakin? Mä oon miettiny kyllä et lääkärin kanssa menisin puhumaan noista asioista jotta saan selvyyden et mitä mun pitää tietää ja mitkä testit mieheltä vaatia ja onko ne tulokset mitenkä helppoja tulkita, lukeeko se ihan selvällä suomen kielellä siellä jos on jotain? Eikä jonain ihme arvoina tms. mistä ei nyt välttämättä tavallinen tallaaja mitään ymmärrä..

        Seksiä ei olla kyllä ilman ehkäsyä harrastettu eli kumia. Siitä oon pitäny huolen. Mites sitten jos miehellä on tuo hepatiitti, miten siitä hoidetaan, mitä vaaraa siitä on mulle, voiko niitä vaaroja jotenkin ehkäistä/hoitaa? Paras ehkäisy tietysti varmasti olisi olla olemata tämän ex-narkkarin kanssa, mutta kun kuitenkin rakastan häntä ja hän minua. Eli tunteet on mitä on ja se on miehen menneisyyttä.


    • 1) Naisille on yleistä fantasiat oman rakkautensa parantavasta vaikutuksesta jolla pelastetaan toinen ja palautetaan hänelle arvo.

      2) Jos alat lapsia hankkimaan niin suosittelen omatoimista yhteydenottoa lastensuojeluun samantien; varmastikaan sinä eikä puolisosi ole kypsä sellaiseen hommaan.

      3) Huumeidenkäytön ongelmat juontaa pidemmältä ajalta ja kun ne ovat ennen suhdetta olemassa, on niiden syytkin toisaalla kuin itse suhteen koskettavissa: suhteessa olo ei paranna, vaan alkusyiden kohtaaminen ja työstäminen. Esim. monen vuoden terapiassa tuollainen saattaa onnistua. Ei kaikilla.

      4) "Rakkaus ensi silmäyksellä" tarkoittaa tilannetta, missä toisessa ihmisessä nähdään jotain mikä vetää puoleensa; joko huomataan, että tuossa on sellainen olemus ihmisellä joka sopii minulle (esim. narsistisempi ihminen ja läheisriippuvaisempi ihminen tunnistaa toisensa hetkessä) tai ko. henkilö muistuttaa jollain tavalla aiempaa tärkeää ihmistä (esim. vanhempia) ulkonäön tai katseen, äänen, olemuksen tms. mukaan.

      Jos haluaa hyvää rakkaussuhdetta luoda, kannattaa ihmiseen tutustua pitkän ajan myötä siten, että olet saanut seurata vierestä kuinka tämä ihminen toimii eri tilanteissa; millä tavoin hän suhtautuu toisiin ihmisiin myötä- ja vastoinkäymisissä, turhautuessa, kuunteleeko missä määrin verrattuna haluun olla vain kuunneltuna, kuinka paljon vaatii huomiota tunteakseen olonsa hyväksi, kuinka helposti purkaa katkeruuttaan toisiin jne jne. Eli ideana on seurata sivusta, kuinka henkilö toimii suhteessa toiseen henkilöön. Jos itse on tuo toinen henkilö, ei pysty olemaan missään määrin objektiivinen, koska omat tunteet on mukana ja häiritsevät havainnointia. Esim. koulu, harrastus tai työpaikka on hyviä ympäristöjä, missä voi oppia näkemään toisen ihmisen 'pimeän puolen' ja arvioida sitten, onko tämä sellainen minkä olen valmis ja halukas ottamaan vastaani. Manipulatiivisuus, kontrollinhalu, henkinen väkivalta, huomionkipeys, välinpitämättömyys, katkeruus jne. on ominaisuuksia, jotka eivät tule alkuun ilmi - ellei ole erittäin tarkka ihmishavainnoitsija. Tällaiset on helpompi huomata sivusta. Jos niitä ei ennakkoon huomaa, ne huomaa liian myöhään. Kaikissa ihmisissä on erimääräisiä ripauksia näistä ominaisuuksista, joillakin ne on sen verran runsaita että läheiset päätyvät kärsimään henkilön omien taakkojen vuoksi.

      • Enpä tajunnut että homma on edennyt jo ja pidät yllä nyt draamanäytöstä Suomi24:n lukijoille.

        Toivottavasti tulee oikein jännä loppunäytös.


      • pinja.

        Blaablaablaa...

        Niin kerrotko mulle, miksi minusta ei voisi muka tulla hyvä äiti ja mun pitäisi ottaa heti yhteyttä lastensuojeluun!? Haista kuule paska. Tiedätkö sä paljonko tuollanen satuttaa, jos sä rakastat omia lapsiasi ja haluat niille olla paras ja hyvin mahdollinen äiti ja ne vietäisiin muuten vaan jostain syystä pois? Osaatko edes kuvitella?

        Noniin. Joten mieti sitä, ei tollasta voi suustaan päästää. Se on oikeesti tosi törkeetä, loukkaavaa ja ennen kaikkea kypsymätöntä. Kypsä ihminen toimii niin, että se alkaa vasta puhumaan tuollasista asioista kun niihin on oikeasti tarvetta. Muuten tuollasia asioita vältetään viimeseen pilkkuun asti, aina pyritään siihen että lapsi saisi kasvaa omassa kodissaan ja että hänellä olisi siellä hyvä olla,...

        Voin kertoa, että pyrin kyllä siihen että musta tulisi jonain päivänä loistava äiti. jne. Mutta ensiksi keskitymme miehen kanssa itseemme, parisuhteeseemme ja kun kaikki nämä ja oma hyvinvointi on vahvalla pohjalla ja olemme kerenneet olla pidempään yhdessä, sitten olisi lasten aika. Sen verran osaan sanoa, että lasta ei ole tulossa vielä 5vuoteen. Sitten voisi olla realistista kun minä olen 23 & mies 35 että meille tulee vauva, jos puitteet antaa mahdollisuuden siihen. Se olisi hyvä ikä myös meille molemmille aloittaa vanhemmuuden ilot. Miehestäni voi tulla myös aivan varmasti loistava isä, on monista muistakin tullut vaikka niillä on ollu takana huume ja vankila kierteitä. Ei se automaattisesti sanoisi että hän on paska isä jos hällä on ollu tuollanen menneisyys, voi olla jopa parempi isä lapsiaan kohtaan kuin jotkut ihan tavis vanhemmat joilla ei tuollasta taustaa oo. Voi enemmän huolehtia lapsistaan, näyttää rakkautta näitä kohtaan ja olla parempi vanhempi. Kuin moni muu, ilman että sotkee menneisyyttään ja omia rötöstelyjään siihen vanhemmuuteen... Ne on oma lokeronsa sit erikseen.

        Minä en osaa myöskään tuosta fantasiasta sanoa mitään. Koen että tuo hellyyden antaminen, hoivaaminen ja huolehtiminen ja auttamisen halu, on minulla enemmän luonteenpiireissä kuin että se olisi mikään fantasia. Olen myös hyvin äidillinen.

        Ja tuota terapiaa pidän myös mä hyvänä vaihtoehtona. jne.

        Ja väitätkö että minä muka olen narsistinen ja läheisriippuvainen mulla on joku isäsuhde ongelma kun satuin kiinostumaan tällä kertaa vanhemmasta miehestä vaikka mulla muut poikaystävät on ollu lähes sitä omaa ikäluokkaa, onko se joku isäsuhdeongelma jos sattuu jotakin vanhempaa miestä pitämään helvetin hyvännäkösenä, mukavana, ihanana, komeana ja on ihastunut, jos ei etsimällä etsi ketään iän perusteella???? ja kyllä, mä pidän hänen vahvuuttaan ja miehisyyttään erittäin kiinostavana. Oman ikäiset on aika poikamaisia vielä monesti.


      • pinja.
        splosh kirjoitti:

        Enpä tajunnut että homma on edennyt jo ja pidät yllä nyt draamanäytöstä Suomi24:n lukijoille.

        Toivottavasti tulee oikein jännä loppunäytös.

        Ei sulle mitään loppunäytöstä tule olemaan asioissa, mä vaan keskustelen.

        Ja tuohon loppuun olisi voinut lisätä myös, että vaikka olen söpöllä tavalla varmasti tyttömäinenkin vielä, niin mä olen myös hyvin seksuaalinen ja naisellinen jo. ;) joten siitä syystä sovin varmasti hyvin miehelle ja vielä kun meillä on järkevät ja realistiset, samanlaiset tulevaisuudenkin suunitelmat, sekä minä haluan seurustella ja olla rakastamani miehen kanssa yhdessä, harvoin näin aidosti ja vahvasti rakastan ketään, mutta rakkaus, hellyys, tunteet ja läheisyys on kuitenkin mulle tärkeitä asioita ja oon nyt tosi ilonen et oon saavuttanu ne ja juuri tuollasen kumppanin... Se tekee elämästä tasapainoista ja onnellista ja ilosta. :)


      • pinja.
        pinja. kirjoitti:

        Blaablaablaa...

        Niin kerrotko mulle, miksi minusta ei voisi muka tulla hyvä äiti ja mun pitäisi ottaa heti yhteyttä lastensuojeluun!? Haista kuule paska. Tiedätkö sä paljonko tuollanen satuttaa, jos sä rakastat omia lapsiasi ja haluat niille olla paras ja hyvin mahdollinen äiti ja ne vietäisiin muuten vaan jostain syystä pois? Osaatko edes kuvitella?

        Noniin. Joten mieti sitä, ei tollasta voi suustaan päästää. Se on oikeesti tosi törkeetä, loukkaavaa ja ennen kaikkea kypsymätöntä. Kypsä ihminen toimii niin, että se alkaa vasta puhumaan tuollasista asioista kun niihin on oikeasti tarvetta. Muuten tuollasia asioita vältetään viimeseen pilkkuun asti, aina pyritään siihen että lapsi saisi kasvaa omassa kodissaan ja että hänellä olisi siellä hyvä olla,...

        Voin kertoa, että pyrin kyllä siihen että musta tulisi jonain päivänä loistava äiti. jne. Mutta ensiksi keskitymme miehen kanssa itseemme, parisuhteeseemme ja kun kaikki nämä ja oma hyvinvointi on vahvalla pohjalla ja olemme kerenneet olla pidempään yhdessä, sitten olisi lasten aika. Sen verran osaan sanoa, että lasta ei ole tulossa vielä 5vuoteen. Sitten voisi olla realistista kun minä olen 23 & mies 35 että meille tulee vauva, jos puitteet antaa mahdollisuuden siihen. Se olisi hyvä ikä myös meille molemmille aloittaa vanhemmuuden ilot. Miehestäni voi tulla myös aivan varmasti loistava isä, on monista muistakin tullut vaikka niillä on ollu takana huume ja vankila kierteitä. Ei se automaattisesti sanoisi että hän on paska isä jos hällä on ollu tuollanen menneisyys, voi olla jopa parempi isä lapsiaan kohtaan kuin jotkut ihan tavis vanhemmat joilla ei tuollasta taustaa oo. Voi enemmän huolehtia lapsistaan, näyttää rakkautta näitä kohtaan ja olla parempi vanhempi. Kuin moni muu, ilman että sotkee menneisyyttään ja omia rötöstelyjään siihen vanhemmuuteen... Ne on oma lokeronsa sit erikseen.

        Minä en osaa myöskään tuosta fantasiasta sanoa mitään. Koen että tuo hellyyden antaminen, hoivaaminen ja huolehtiminen ja auttamisen halu, on minulla enemmän luonteenpiireissä kuin että se olisi mikään fantasia. Olen myös hyvin äidillinen.

        Ja tuota terapiaa pidän myös mä hyvänä vaihtoehtona. jne.

        Ja väitätkö että minä muka olen narsistinen ja läheisriippuvainen mulla on joku isäsuhde ongelma kun satuin kiinostumaan tällä kertaa vanhemmasta miehestä vaikka mulla muut poikaystävät on ollu lähes sitä omaa ikäluokkaa, onko se joku isäsuhdeongelma jos sattuu jotakin vanhempaa miestä pitämään helvetin hyvännäkösenä, mukavana, ihanana, komeana ja on ihastunut, jos ei etsimällä etsi ketään iän perusteella???? ja kyllä, mä pidän hänen vahvuuttaan ja miehisyyttään erittäin kiinostavana. Oman ikäiset on aika poikamaisia vielä monesti.

        Mä hehkun oikein rakkautta! Meillä oli ihana viikonloppu.


    • ---

      Itse olen seurustellut melkein kolme vuotta entisen narkomaanin kanssa ja kaksi vuotta ollaan asuttu saman katon alla. Tuntuu jotenkin todella oudolta kirjoittaa nuo sanat "entinen narkomaani", sillä suhteemme alusta asti olen jotenkin kieltänyt koko asian itseltäni.. niin kuin se ei olisi totta.

      Ihastuin kyseiseen mieheen todella nopeasti ja en voi väittää ettenkö rakastaisi häntä. Olin silloin 19-vuotias kun tapasimme. Mieheni kertoi heti menneisyydestään , joka arvelutti, epäilytti ja jopa pelotti minua. Kuten jo aikaisemminkin sanoin, minä kuitenkin ikään kuin kielsin koko asian. Tänäkin päivänä jos meille tulee jostain syystä puhetta mieheni menneisyydestä, vaihdan nopeasti puheenaihetta tai jopa suutahdan.

      Mieheni lopetti kaikki huumeet kuin seinään kun tapasimme eikä hän ole näiden kolmen vuoden aikana kertaakaan retkahtanut. Rakastan häntä hyvin paljon, mutta viime aikoina minusta on alkanut tuntua siltä, että aloitin liian nuorena seurustelemaan näin vakavasti. En tiedä olenko vielä valmis. Kolmessa vuodessa olen kasvanut paljon ihmisenä ja aikuistunut.

      Olen puhunut miehelleni tunteistani, mutta pelkään jättää hänet. Pelkään, että eromme ajaa hänet takaisin huonolle tielle, takaisin huumeiden pariin. Enkä voisi ottaa sitä omalle tunnolleni. Pelkään myös, että erottuamme hän sortuu huumeisiin ja tekee sekopäissään jotain minulle.. en tiedä..

      Vaikea tilanne. Mutta yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että seurustelu entisen narkomaanin tai narkomaanin kanssa ei ole yleistettävissä oleva asia. Jokainen ihminen, jokainen narkomaani on erilainen. Jokainen tilanne, jokainen ihmissuhde on erilainen. Ei se ole oikein tai väärin, helppoa tai vaikeaa. Ja sitä paitsi ihmiset muuttuvat.

      • Pinja.

        Minä en nää mitään syytä vaihtaa miestä tai pilata elämääni, jos olen hullun lailla rakastunut?

        Koen että elämä on sillon aika lailla tasapainossa kun on hyvä parisuhde, ystäviä, terve, perhe yms...


    • Pakene hyvä nainen

      Juokse, pakene! Älä ole tyhmä. Rakkauden tunne ei tarkoita sitä, että eläisitte elämänne onnellisesti loppuun asti. Narkomaani ei ole koskaan oikea valinta. Älä anna hoivavietillesi valtaa vaan ajattele järjellä.

    • Uskomatonta tyhmyytt

      Hauskaa miten tää Pinja toisten aivotoimintoa haukkuu ja itse on kyllä ehkä tyhmin ihminen mitä olen KOSKAAN internetissä tavannut, OIKEASTI!

      En osaa sanoin kuvailla mutta siis.. HERÄÄ PINJA?

      Ok, rakkaus saattaa olla sokeaa mutta kyllä pitäis tajuta kaikesta mitä tähän ketjuun on ihmiset kirjoitellut että nyt pitäis ottaa jalat alle. Mutta jos ihminen yksinkertaisesti ei tajua niin pilatkoon elämänsä.

      Haluaisin niin tavata tämän Pinjan vaikka 2 vuoden päästä ja nähdä kuinka hän on itsekin tajunnut kuinka pilasi elämänsä.

    • karu totuus

      Pinja on itesekkin naksu parin vuoden päästä.. molemmat sossupummeja, persaukisia tautisia loisia.. No kaikki tekee omat valintansa kärsii tai nauttii seuraukset nahoissaan!

    • älä jumalauta luota mihinkää pirinistii!!! usko pois!! narkkarin sana on yhtä tyhjän kanssa!! tiedän kokemuksesta!!! T:Ex-Pirinisti

    • kyllo

      Se on kyllä kumma, että nistit saa aina naisia - mutta toki siinä on se, että ne on aina persoonallisuushäiriöisiä. Ainoo millä narkkarin saa kokonaan kuiville on krematorio

      • kyllo

        "pystyn erottaan ihmiset ja teot toisistaan" ookkonää robotti. Lisättäköön että narkkarilla muuttuu mieli tunnin välein, ku elämä pyörii sen aineen ympärillä kaikki muu on sivuseikkoja, ei vaa pysty sitoutuu mihkä. Si ku homma hajoo käsii ku piparitalo, niin mietitää et miten mulle voi käydä näin.


    • minttunen

      Pinja, älä pilaa elämääsi, kukaan narkomaani ei ole sen arvoinen. Kokemusta on, minä pilasin elämästäni 4 vuotta, kun kuvittelin että pystyn auttamaan Rakkaus on ihmeellinen asia, mutta se tuhoaa sinut, jos jatkat valitsemallasi teillä. Suosittelen pistämään kaiken arvokkaan talteen ja vaihtamaan lukot. Se arvokkain olet sinä itse.

    • nähty on.

      ei ole perhe keino päästä kuiville. Se on korvien välistä kiinni. Päihderiippuvaiselle on päihteet aina ykkössijalla :(

      • "Itselääkitsijät"

        Ei välttämättä. Toiset täyttävät huumeilla/lääkkeillä yksinäistä elämäänsä, sellaiset tapaukset voi suhde pelastaa.


    • ...

      Narkkarin kanssa, oli sitten entinen tai nykyinen, ei pidä tehdä lapsia. On nimittäin aivan liian suuri riski saada vammainen lapsi.

    • hyvamies=onni

      Olet läheisriippuvainen. Irrottaudu rakkaudesta, joka satuttaa enemmän, kuin antaa. Paranna ensin itsesi. Minäkin joskus rakastuin vain kylmiin miehiin, kunnes kävin omat taisteluni itseni kanssa ja tajusin, etten halua enää koskaan elämääni muunlaista miestä, kuin sellaista, jolle olen kaikkein tärkein ja kohtelee mua kuin prinsessaa. Ja ei myöskään ketään päihdeongelmaista.

      Ei rakkaudesta irrottautuminen helppoa ole. Joudut varmasti synkkiin paikkoihin jne. Mutta lopulta et läheskään niin synkkiin, kuin narkin kanssa. Parasta mitä elämässä voi tehdä on avata kirjasta uusi sivu ja lähteä eteenpäin.

    • insideyourmind

      Kuka on huumeriippuvainen ja henkilö, joka tulee kiertää kaukaa? Henkilö, joka ei omaa mitään korkeampaa periaatetta huumeidensa käyttöä kohtaan... esim itse olen käyttänyt opiaatteja/opioideja aluksi sietämättömän kivun hoitoon, kunnes käytinkin vain lääkityksen tuoman huonon olon hoitoon(vierotukset) ja helppohan se oli lopettaa kunnes käyttöä esiintyi uudestaan vain aineiden fyysisen euforian vuoksi. Paras huume itselleni on aina ollut kannabis, koska se onkin ainut mitä pystyn käyttämään, jopa runsaammin kuin alkoholia, eikä mikään ole vielä 22% lääkekukintoa olotilaltaan voittanut (vahvimmat kipuaa jo ylitse 30% thc pitoisuudeltaan). Valitettavasti on helpompaa hakea apteekista yskänlääkeputeleita ja johtaa siitä demetylaatiolla morfiinia tai lähimmästä sairaan syöpäosastolta vaihtamassa kartonki lotjaan oxynormeja tai ostaa esim piriä puhelinsoitolla, kuin saada VAHVAA kukintoa tai öljyä, eikä mitään kengänpohjahasaa.

      Omat periaatteeni ovat:
      -Elä lainaa.
      -Elä aseta muiden elämää ja tunteita huumeiden edelle.
      -Elä osta mitään muuta kuin kannabista kaduilta.
      -Kaikki opiaatit tai muut aineet täytyy kasvattaa, ansaita huolellisella opiskelulla ja perehtymisellä valmistusprosesseihin ja ennenkaikkea sijoittamalla enemmän reagenssiluokan kemikaaleihin, jotta lopputuote ei ole sontaa niinkuin kadulla.
      -Hyväksyttävä käytön syy on tietysti se miksi luultavasti kaikki kaljaakin kittaa eli elämän vittumaisuus, oravanpyörä ja kunnianhimon/lainojen tuputus... käyttäjän tulee myös itse huomata onko käytöstä haittaa vai hyötyä (monelle pari kaljaa tekee hyvää kun toiset makaa rappiolla sossun laskuun jo ilman päihteitä).
      -Jokainen päihdyttävä olotila tulee ansaita tai hyvittää varsinkin itselle eli leukaa tai lenkille niin ei kunto ole ongelma keski-iässä, jos sinne tässä maailmanlaajuisessa talouskriisissä ikinä pääseekään.

      Olen kyllä joskus tavannut ihmisinä parempia narkomaaneja, kuin illuusion lampaita. Jos kuvioissa on amfetamiinit jatkuva pillerien käyttö niin kyseessä on NISTI ei narkomaani.

      • insideyourmind

        PS myyntihommiin ei tule sekaantua... turhaa touhua kun tienaa vain kusettamalla tai asettamalla itsensä vielä suurempaan vaaraan eli ottamalla suuria piuhoja.


    • irene5

      Hei ! Ettekö huomaa että " Pinja " vedättää ? Hetkenaikaa vielä ja Jeesuskortti
      tempaistaan esiin.
      Luin alusta nänä hänen "tosi tarinat ".Veikeesti juttu muuttuu pienessä ajassa.
      Keskustelu sinänsä on ihan tärkeää, mutta miksi huijata ?

      • jumalautaaaaa

        onko sillä mitään väliä jos joku vedättää? itepähän tuhlaa aikaansa ja joku, jolla on oikeasti kyseinen tilanne voi eksyä tänne saamaan tietoa.


    • reppanat

      Provo? miks ois..
      Niinkuin huomaat täällä moni on kertonut omakohtaisia kokemuksia painajaismaisista helveteistä, mitä ovat täyspäisinä saaneet kokea, kun ovat nistejä rakastaneet ja yrittäneet raitistaa.
      Erittäin tärkeä keskustelun aihe nimenomaan nuorille ja miksei vähän vanhemmillekin naisille, jotka nistin kelkkaan harkitsevat lähtevänsä vastoin järkeä, ' rakkaus seivaa' ajatuksella.
      Se siinä pirullisinta onkin kun 'normi' ihmisellä ei oikeesti ole mitään tajua, tosta vittumaisesta, masentavasa, ahdistavasta ja manipuloivasta paska-maailmasta ja siihen, kun lähtee messiin niin pois pääse ei sitten ookkaan enään yhtä helppoa..

    • Mistä tollasii muijia löytyy??? mäkin haluan ;)

    • Stadinmuija

      Tahtoisin varottaa sua Pinja koko sydämestäni ja toivon, että luet tän viestin tarkasti ja painat sen mieleesi ja jätät sen tyypin. Seurustelin aikoinaan narkomaanin kanssa, olin nuori ja tyhmä. En käyttänyt itse huumeita, mutta poikaystäväni käytti ja oli käyttänyt jo monia vuosia. Hän oli suhteemme alussa ihan mukava, kohteli yhtä hyvin kuin "normaali" ihminen. Käyttöä tuskin huomasi alussa. Poikaystävä tarjosi minulle huumeita,enkä voinut vastustaa,näin voi käydä sinullekin ellei jo ole käynyt. Päivästä toiseen samaa, valvomista hädin tuskin koskaan nukuttiin ja jos niin päivisin tai vain pari tuntia yössä. Mies kohteli entistä useammin huonosti, minun piti itse tehdä kaikki kotihommat ja kämpässä ramppasi 24h miehen kavereita. Mies huusi ja haukkui jatkuvasti ilman syytäkään. Oli jatkuvasti erittäin sekavassa olotilassa huumeiden takia. kaikki tuo käytös johtui huumeista, selvinpäin aivan erilainen ihminen,kiltti ja hiljainen. mutta selviä päiviä hänellä oli niin harvoin että niistä ei voinut kuin haaveilla. Aina sanoi että lopettaa/vähentää ei ikinä pitänyt lupauksiaan missään asiassa,ei ollut läheisyyttä,seksiä joskus. Tässä nyt jotain, ei läheskään kaikkea. Haluaisin siis varottaa sua kun oot vielä nuori ja sinisilmäinen, niinkuin minä joskus. Narkkarimiehesi käytös sinua kohtaan myöhemmin voi tehdä sinun pääkopalles todella huonoo,ja jättää pysyvät jäljet. Jos minä voisin palata ajassa taaksepäin en olisi alkanut seurustelemaan narkkarin kanssa. Sä voit vielä perääntyä!

    • reino

      loistava tilaisuus pilata oma elämäsi.jos jatkat suhdetta niin ei muutakun nappia naamaan niin tulee muutenkin muutenkin.on se aika surkeeta kun kaupungilla katselee nuoria naisia ja niillä sitte kaikenlaisia juoppo/pilleri retkuja seurana.eli ei mitään suuntaa elämässä muutakun millä saa taas illalla pään sekasin.

    • narkkarin ex

      Rakkaus ei paranna ketään. Nuori tyttö kun olet todennäköisesti et tule uskomaan ketään, mutta tulet sen huomaamaan kantapään kautta.

      Narkkari on aina narkkari, vaikka hetkellisesti rakkauden huumassaan jotain muuta olisi ja lupailisi. Oma halu pitää olla todella kova lopettaa. Kaveripiiristä pitäisi päästä totaalisesti eroon, että voisi onnistua. Uskon avulla on joku päässytkin eroon ja varmaan isoin tekijä siinä on se kaveripiirin totaalinen vaihtuminen.

      Seurustelin itse aikoinaan narkin kanssa. Aivot muuttuivat pikkuhiljaa kaverilla reikäjuustoksi ja ikinä ei voinut tietää milloin sillä napsahtaa. Pari kertaa jouduin juoksemaan karkuun. Viimein tajusin juosta pois ihan lopullisesti.

      Ei se todellista rakkautta ollut. Viehetti vaan se erillaisuus ja vaarallisuus. Se oli sellaista hetken huumaa, mitä kuvitteli rakkaudeksi. Todellinen rakkaus on kuitenkin luottamista, arvostusta, kunnioitusta, yhteisiä hetkiä ja sitä että rakennetaan tulevaisuutta yhdessä. Voiko narkkiin ikinä luottaa? Voiko narkkarin kanssa suunnitella yhteistä tulevaisuutta, talon ostoa jne? Ovatko ne hyviä yhteisiä hetkiä, missä toinen on sekaisin kamapäissään?

    • hewasjunky

      Meni oikeen kylmät väreet kun luin tekstiä...! Tuli mieleen entinen jätkäkaveri. Olin 16 kun tutustuin häneen, mies oli tuolloin 29. Samana vuonna täyttämässä 30. Rakastuin häneen toden teolla ensisilmäyksellä. Hän oli ihan kunnon narkkari. Kokoajan seilattiin ympäriinsä hakemassa ja viemässä subuu ja siinä samassa itekki veti. Se ei ollu kivaa mut oli meillä hyviäkin hetkiä. Sitten erottiin ja hän lähti kesän jälkee istuu ja linnasta suoraa pomppas meille kuulustelemaan kenen kanssa oon häntä pettäny yms. siihen se sitten loppu. Ja hyvä niin vaikka kyllä mä välillä mietin et oisko musta ollu siihen suhteeseen mutta narkki mikä narkki. En osaa sanoa kannattaako sun jatkaa, enemmän kannattaa miettiä järjen mukaan ku tunteiden, ku on narkista kyse, sen voin sanoa.. Eiollu mulle helppoa eron jälkeen vaikka sitä halusinki. Mut nyt on uusi elämä selvän miehen kanssa ja oon 19 ja oon juuri saanu selville olevani raskaana. Elämä hymyilee ainakin toistaiseksi. Tsemppiä sulle paljon! Älä tee hätiköityjä päätöksiä.

    • Lassig34

      Joko on velanperijät soittanut?

    • samaa elänyt

      Vaikutat tosi fiksulta tytöltä! Mutta pelkkä rakkaus ei voi parantaa ketään ihmistä ikävä kyllä.Mutta hienoa,jos miehesi on löytänytsinut rinalle tukemaan vaikeaa taivalta jos hänkin haluaa raitistua. Pieni vinkki ole silti aina vähän varovainen ei välttämättä miehesihalua sinulle pahaa mutta nuissa porukoissa sattuu ja tapahtuu.Ja minä uskon ja olenkin nähnyt ihmisen pääsevän eroon kamasta,mutta se on rankka vaihe repsahduksia voi tulla,tukea tarvii. Mutta paljon tsemppiä teille eteen päin. Pidä pää pystyssä tiedät itse mitä teet älä anna muiden lannistaa

    • oivoi123

      "toivon että pystyn suojelemaan kultaani siltä, että hän ei enää retkahda vaikka kaverit oiskin tuollasia tyrkyttäjiä"

      Oivoi, et voi eikä sinun pidä tälläistä ihmistä miltään suojella. Aikuisen ihmisen on itse tehtävä ne päätökset, huolettaa jo kun tuolla aiemmissa keskusteluissa toit ilmi ettei "yksin olemisen vuoksi" ole pystynyt raitistumaan. Täytyy osata olla yksin, jotta voi olla tasa-arvoisesti toisen kanssa.

      Valitettavasti se on niin pieni määrä, jotka tuollaisista pitkän linjan käyttäjistä raitistuvat, koska se on niin kokonaisvaltaisesti osa elämää. Hetkellisiä raittiita kausia toki voi olla, mutta kun kerran aikuinen ihminen olet niin osaat varmaan myös erotella tunteet ja järjen.. en menisi eteenpäin vaan ajatuksella "rakkaus voittaa kaiken", koska niin se ei valitettavasti useinkaan tee. Ja turhaan kiukkuat täällä miten muut suhtautuvat, kun itse olet tullut neuvoja pyytämään. Täällä moni kokemuksen rintaäänellä puhuu, minä lähinnä työn puolesta...

    • yllätyskövai

      Mieti vielä !

      Rakas kuoli kolme viikkoa sitten aineisiin.
      Olen aivan järkyttynyt. Luulin, että elämämme vasta alkaa. Hän oli pyristellyt vuosikausia pois päihteiden loukosta. Valo näkyi tunnelin päässä.
      Ikävä on suunnaton. Niiiin turhaa. Kuolla. Huumeisiin.
      En toivu koskaan tästä ennalleni.

      - se entinen (en ole koskaan käyttänyt huumeita)

    • Anonyymi

      Minä oon lähes 10v ollut tilanteessa jossa nainen on käyttänyt jos jonkinlaista pilleriä ,alkuun meni bentsoja ,sitten kipulääkkeitä ja tänä päivänä käyttää jatkuvasti piriä ja subuja lasketteluun tms ! Lapsi viety 2v sitten huostaan ,tehnyt ihanan tytön toisen narkkkarin kanssa joka metkuhoidossa yms ,niin nyt oon jättänyt kaiken yhteyden pidon joka johtui säälistä aiemmin mutta en pysty enää koeskemaan häneen koska iho mennyt ihan ruvelle joka puolelle (meta) jalat täynnä mätäpaiseita kuten muualtakin ,rinnat oli D ja nykyään A paino pudonnut ainakin 30kg alle 6kk ,olen läheisilleen rehellisesti sanonut että ei ole pitkäikäinen tolla menolla ,rakastutaan aina siihen ukkoon jolla huumeita eniten jne ! Itse olen aikanaan linnassa nähnyt narkkityypit ja heidän helvetin tyhmät tarinat ,piri vien aivot mennessään !Koko 24/7 menee säätämiseen ja kaman hankkimiseen ,tavaraa varastetaa kaupoista ja myydään puoli ilmatteeks Torilla ,maljakoita ,verenpainemittareita ,tekstiileitä ,ihan mitä minkä rahaksi voi muuttaa sitä kautta kamaksi tai suoraan vaihtarina ja sitten TOR verkkoon tilaamaan tuotetta jonka joku 50kg finniperse kiikuttaa pyörällä ja sähkökitaran tuomalla äänellä vinkuun kuinka hyvää kamaa on jne ! Tätä se on vuodesta toiseen kunnes pumppu letaa ja omaiset saa rauhan eikä syyttele ja valehtele tutuille narkomaani tyttärestään/pojastaan! Kylmä totuus....

    • Anonyymi

      Vaikka on vanha keskustelu, niin empaattisena ihmisenä pakko tulla varoittamaan ja kertomaan asioista jotka olen kokenut itse ja tapahtumista jotka tapahtunut exälleni.

      Exäni, erittäin kaunis josta ei ulospäin huomannut että käyttää mitään kertoi mulle tavattuame omasta menneisyydestään, ja se oli yhtä helvettiä.
      Nuorena, 18-19 vuotiaana, oli aloittajan tavoin tutustunut vanhempaan mieheen joka vaikutti rakastettavalta ja jonka riippuvuuden rakkaus voittaisi. Alku varmasti meni hyvin, mutta vähitellen ne himot alkavat voittaa ja sitten aletaan ravaamaan "selväpäisen kaverin" luona ja muiden jotka ei muka käyttäisi, mutta oikeasti mitään muuta niissä paikoissa ei tehdäkään. Eli valehtelua ja käyttöä. Pian narkomaanin ote lipsuu ja jää siitä kiinni, jolloin tulee riitaa ja jälkeenpäin lupauksia vaikka mistä. Narkomaanin lupaukset eivät sillä hetkellä ole kusetusta, mutta minkä narkomaani addiktiollensa voi...

      En tiedä miten oli päädytty siihen että myös exäni oli lopulta kokeillut huumeita ja koska sen hetkisessä elämässä oli paljon kärsimystä, valehtelua ja pelkoa, miksei rakkautta ja hyviäkin hetkiä, mutta huonojen hetkien takia huume tuntui hyvältä eikä kerrasta jää koukkuun. Kuitenkin se koukuttaa niin salakavalasti että monikaan ei sitä edes huomaa kun se tapahtuu.
      Vanhempi osapuoli alkaa välittämään aineita nuorelle puolisolle, ja vähitellen siinä on aina joku catch, siis mitään ei saa ilmaiseksi. Tiskaa, imuroi, ota suihin niin saat huumeita. Ei kuulosta välttämättä pahalta ja näin tehdään, mutta jossain vaiheessa tulee halu jättää narkkari ja lähteä käpyttämään, mutta jo syntyneen koukun takia sitä ei voi tehdä. Niinpä tuhoisaan suhteeseen jäädään.

      Tätä tapahtuu todella paljon narkkaripiireissä. Olen usean tarinan kuullut ja kertojille, niinkuin exälleni, siitä jäi erittäin vakavia traumoja.
      Em. kertomuksen lisäksi voi olla vapaudenriistoa, raiskauksia, tyrmaystippojen (esim. rohhypnol) käyttöä, pikavippejä naiivin nuoremman nimiin ja kaikenlaista muuta alistamista mitä ihmismieli keksii.

      Poliisit eivät välitä ja silloin kun puuttuvat asiaan, voivat uhkailla myös uhria ja käyttää lievää väkivaltaa. Lakia noudattavat ei välttämättä tätä usko, mutta Suomessakin poliisit kohtelevat huumeiden käyttäjiä (niitä kunnon narkkareita, ei työssäkäyviä satunnaiskäyttäjiä) laittomasti. Pahoinpitelyä, vakavia laittomia uhkauksia,ilmoitusten tekemättä jättämistä yms.

      Jos joku nuori lukee tämän ja on aikeissa alkaa suhteeseen vanhemman nitkun kanssa, niin älkää!! Vaikka tuntuu ja lupaillaan että asiat paranee, niin ei, eivät ne parane. Käyttäjä voi tosissaan tarkoittaa mitä sanoo, mutta huumeet vievät mennessään, eikä nitkut halua kärsiä vieroitusoireita silloin kun pitäisi olla parhaassa kunnossa (kun pitäisi tehdä vaikutus toiseen).
      Nämä huumeympyrät voivat olla niin saatanan raakoja ja julmia että ei kannata ottaa riskiä! Huomaamatta käy niin että itsekin alkaa käyttää painostuksen takia ja silloin suhteesta ei enää pääse pois. Fyysistä ja henkistä väkivaltaa tiedossa.

      Ei, ei, ei!! Käytän itsekin huumeita satunnaisesti, mutta mistään aineesta en vähäisen käyttöni takia joudu kärsimään vieroitusoireita. Kerron tämän koska olemalla tekemisissä nitkumyyjien kanssa olen saanut kuulla tarinoita. Myyjät ovat joskus naisia joilta kuullut, exäni ei ole siis ainoa joka kertonut.
      Käyttäjä naisetkin ovat vaarallisia vaikkeivat fyysistä väkivaltaa käytäkään. He kieroilevat, valehtelevat ja varastavat, mutta miehet on yleensä niitä jotka käyttää nuorempia hyväksi.

      Rakkauden ja etenkin sen kovan ja ihanan ihastuksen tunteen voi löytää monen ihmisen kanssa, joten ei kannata jäädä siihen huonoon mahdolliseen!

    • Anonyymi

      Itse olen samassa tilanteessa. Olen 22v mies ja tämä nainen saman ikäinen tarkalleen, paljastui subuyexin käytö suonen sisäisesti ja kaikkea muuta, varastelua alkoholiongelmaa muuta. Se olis mun elämän nainen, muta aivan erilainen, on myös itse sanonut että mun pitäisi unohtaa hänet, mutta kuitenkin aika tulee kylään ja en voi olla ottamatta sisälle. Itkee ja valittaa pahaa oloaan niin pahaa tekee. Ei tässä voi mitään voi tehdä, rakkaus on ei ole aina kaunista. Tuntuu sydämessä pahasti. 😢

      • Anonyymi

        Rakkaus on ei ole aina kaunista ??


    • Anonyymi

      varo ettei se sujauta lasiisi ym.jotain
      ainetta.
      Haluatko olla hänen hoitaja lue hommaa tietoa huumeista, lue kokemuksia, vanhempien, lasten
      mitä enemmän luet sitä parempi
      älä usko vähätteliviä , ne oppii erottamaan kun lukee kaiken
      pääsin tavallisesta tupakasta eroon ja
      yrityksiä oli monta.
      huumeet turmelevat,maksan, aivot ,munuaiset, haiman, iho haisee kalmalle
      kun maksa ei toimi.
      Hän on kuiten ihminen ja huumeen uhri
      auttajakin voi joutua uhriksi joko
      väkivallan tai aineen ym.
      ei ole kivan näköstä katsoa toisen pähtymystä , ym. saati lasten
      onko hänen siittiöt terveet ,pettääkö
      hänen elimet.
      hoidatko lapsia ja tulevaa miestäsi
      yhtä aikaa.

    • Anonyymi

      kohta olet samanlainen pillereitä hamuava idiootti kun tää toinenkin aluksi se on vaan 1 pilleri siklloin tällöin, kohta huomaatkin kun mennyt 10 vuotta pillereitten ja mömmöjen kanssa tapellessa että onneksi 0olkoon vaan .... mitäs läksit hyvin meni

    • Anonyymi

      Niin, tunteilleenhan ei mitään voi, mutta niitä kuitenkin voi hillitä jne. Siis toi on just naivismia ajatella rakkauden parantavan.

      Tiedän muutaman ihmisen, joista toinen sekakäyttäjä... Ei siitä mitään tule, toinen lähtee omille teilleen ja toinen niin kiltti, että luulee voivansa parantaa narkin. Aina kun tämän narkin kanssa juttelee, niin silmät seilailee ties missä ja habitus ihan sekava aina ja sitten se taivaanrannan maalaaminen, kun valehdellaan itselleenkin "Kyllä mä lopetan", korulauseita vaan heiltä. Ellei itse halua parantua, ei sitä paranna kukaan muukaan

    • Anonyymi

      Tosiasiassa. Avausta tehdessäsi olit yli 70v papparainen, et edes mummo, vaan kahden lapsen isä ja isoisäkin.

      Tuolla nettisäännöissä selvästi lukee, että on kiellettyä esiintyä edes anonyyminä toisena henkilönä, saati toisen sukupolven tyyppinä.

    • Anonyymi

      Tota,kyllä lähempää meneen

    • Anonyymi

      nyt lenkkarit jalkaan ja juokset niin kauas kuin suinkin ja unohdat tuollaisen hei narkki on aina narkki ja vaikka jätkä kuiville pääsisikin menee vuositolkulla narkilla ennen kuin ymmärtää edes jotain sinä joutuisit hirveän koville sen seurassa nyt teet pesäeron ja odotat kohdallesi aikanaan tulee se tai sitten ei mutta hyvä nuori älä sekoa tohon

    • Anonyymi

      älä älä hyvä ihminen juokse niin kauas kun voit ja pelasta itsesi

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe