Kun puhutaan siitä että ihminen ei ole kykenevä täyttämään Jumalan lakia niin joskus ovat muutamat kirjoitelleet Jumalan laista kuin kyseessä olisi ihmisen kirjoittama laki ..
Ajattelin että muistin verestämiseksi muutama paikka Raamatusta joissa kerrotaan Raamatun Jumalasta ja Jumalan laista - joka siis on lähtöisin Jumalan olemuksesta.
Jumala on Täydellinen
Matt. 5:48 48 Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.
Laki on Täydellinen
Ps. 19:7 7 Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
Jumala on Pyhä
Ps. 99:3 He ylistävät sinun suurta ja peljättävää nimeäsi. Hän on pyhä.
Laki on Pyhä
Room. 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
Jumala on Henki
Jes. 11:2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
Laki on Hengellinen
Room. 7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
Jumala on Rakkaus
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Laki on Rakkaus
1. Tim. 1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
Room. 13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
Jumala on valkeus
Joh. 1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan
Laki on Valkeus
Sananl. 6:23 Sillä käsky on lamppu, opetus on valo, ja kurittava nuhde on elämän tie
Jumala on Totuus
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Laki on Totuus
Neh. 9:13 Ja sinä astuit alas Siinain vuorelle ja puhuit heille taivaasta ja annoit heille oikeat tuomiot ja totiset lait, hyvät säädökset ja käskyt.
Ps. 119: Autuaat ne, joiden tie on nuhteeton, jotka Herran laissa vaeltavat.
Jumala on Vanhurskas
Jer. 12:1 Sinä, Herra, olet vanhurskas; voisinko minä riidellä sinua vastaan?
Laki on Vanhurskas
Room. 8:4, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen Ps. 119: Autuaat ne, joiden tie on nuhteeton, jotka Herran laissa vaeltavat
Jumala on Hyvä
Mark. 10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
Laki on Hyvä
1. Tim. 1:8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään.
Jumala on Uskollinen
1. Kor. 1:9 Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen
Laki on Uskollinen
Ps. 119:86 Kaikki sinun käskysi ovat todet; syyttä he minua vainoavat; auta minua.
Jumala on Viisaus
Ef. 3:10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon
Laki on Viisaus
Ps. 111:10 Herran pelko on viisauden alku, hyvä ymmärrys kaikille, jotka sitä noudattavat. Hänen ylistyksensä pysyy iankaikkisesti
119:98 Sinun käskysi tekevät minut vihollisiani viisaammaksi, sillä ne ovat minun omani iankaikkisesti
Jumala on Rauhan Jumala
Room. 15:33 Rauhan Jumala olkoon kaikkien teidän kanssanne. Amen.
Laki on Suuren Rauhan tuoja
Ps. 119:165 Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule.
Jumala on Iankaikkinen, Muuttumaton
Dan. 6:26 Minä olen antanut käskyn, että minun valtakuntani koko valtapiirissä vavistakoon ja peljättäköön Danielin Jumalaa. Sillä hän on elävä Jumala ja pysyy iankaikkisesti. Hänen valtakuntansa ei häviä, eikä hänen herrautensa lopu.
Laki on Iankaikkinen, Muuttumaton
Matt. 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Hieno juttu eikö vain :)
alex
Jumalan laki on täydellinen, niinkuin Jumala on täydellinen ..
14
184
Vastaukset
- tie on, mutta
Kuinka laki pelastaa?
Kun osaa lainläksyn ulkoa, niin missä on se pelastava sanoma, sillä sitä minä aina tarvitsen. Tarvitsen sitä siksi, että voin levätä siinä, sillä tarvitseehan sitä Isän rinnalla kävellä levossa, ja tuntea, ettei hän vedä tai nyvi minua sinne tai tänne.
Tietähän todella siinä näytettiin, sitä suuntaa.Kysyt:"Kuinka laki pelastaa?"
Ensikin, on hyvä ymmärtää mitä Jumalan laki on?
Raamatun mukaan on laki myös kertoo Jumalan täydellisestä olemukseta, mikä luonnollisesti tarkoittaa että ei lakia ole keksitty, kehitelty tai muutenkaan laadittu.. Laki On .. Raamatun Jumala on ikuinen ja niin myös laki - aina ollut ja ikuiseti oleva.
Vain se joka on yhteydessä Jumalaan (josta lakikin siis kertoo) voi saada iankaikkisen elämän - ja koska mitään iankaikkista elämää ei ole erossa Jumalasta sitä ei myöskään ole laittomuudessa.
Kun ymmärtää tämän ensin, sen jälkeen voidaan puhua siitä kuinka laki voi ketään pelastaa.
Totuus on että, Jumalan laki on erittäin tärkeä jotta Jeesuksen antama lunastus olisi todellinen - koska Jeesus joka lunasti maailman sen laittomuudesta ja kuolemasta - itse oli ja on "lain täyttäjä" - jos ei Jeesus olisi pitänyt Jumalan lakia "viimeistä piirtoa myöten" (minkä hän siis teki) ei hän olisi voinut lunastaa maailmaa.
Nyt Jeesus joka piti lain ja ei lian täyttäjänä ollut kuolemaa ansainnut .. kuitenkin kuoli - tosiasiassa hänet murhattiin ja hän antoi sen tapahtua - jotta ne jotka ovat tekojaan katuvia lain rikkojia voisivat hänessä saada armon ja elämän - voisivat sanoa minä olen yhtä Jumalan Pojan kanssa ja siksi hänen kuolemansa lasketaan minun kuolemakseni .. hän kuoli minun kuolemani ..
Laillinen kuoli (vaikka ei ollut kuolemaa ansainnut) ja laiton sai armon ja elämän (vaikka ei ollut sitä ansainnut).
Paavali kirjoitti aikanaan Jumalan uskomattomasta viisaudesta:
Room. 11:33
Kuinka ääretön onkaan Jumalan rikkaus, kuinka syvä hänen viisautensa ja tietonsa! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja jäljittämättömät hänen tiensä!
alex- Minä annan levon.
alex.kasi kirjoitti:
Kysyt:"Kuinka laki pelastaa?"
Ensikin, on hyvä ymmärtää mitä Jumalan laki on?
Raamatun mukaan on laki myös kertoo Jumalan täydellisestä olemukseta, mikä luonnollisesti tarkoittaa että ei lakia ole keksitty, kehitelty tai muutenkaan laadittu.. Laki On .. Raamatun Jumala on ikuinen ja niin myös laki - aina ollut ja ikuiseti oleva.
Vain se joka on yhteydessä Jumalaan (josta lakikin siis kertoo) voi saada iankaikkisen elämän - ja koska mitään iankaikkista elämää ei ole erossa Jumalasta sitä ei myöskään ole laittomuudessa.
Kun ymmärtää tämän ensin, sen jälkeen voidaan puhua siitä kuinka laki voi ketään pelastaa.
Totuus on että, Jumalan laki on erittäin tärkeä jotta Jeesuksen antama lunastus olisi todellinen - koska Jeesus joka lunasti maailman sen laittomuudesta ja kuolemasta - itse oli ja on "lain täyttäjä" - jos ei Jeesus olisi pitänyt Jumalan lakia "viimeistä piirtoa myöten" (minkä hän siis teki) ei hän olisi voinut lunastaa maailmaa.
Nyt Jeesus joka piti lain ja ei lian täyttäjänä ollut kuolemaa ansainnut .. kuitenkin kuoli - tosiasiassa hänet murhattiin ja hän antoi sen tapahtua - jotta ne jotka ovat tekojaan katuvia lain rikkojia voisivat hänessä saada armon ja elämän - voisivat sanoa minä olen yhtä Jumalan Pojan kanssa ja siksi hänen kuolemansa lasketaan minun kuolemakseni .. hän kuoli minun kuolemani ..
Laillinen kuoli (vaikka ei ollut kuolemaa ansainnut) ja laiton sai armon ja elämän (vaikka ei ollut sitä ansainnut).
Paavali kirjoitti aikanaan Jumalan uskomattomasta viisaudesta:
Room. 11:33
Kuinka ääretön onkaan Jumalan rikkaus, kuinka syvä hänen viisautensa ja tietonsa! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja jäljittämättömät hänen tiensä!
alexVain se joka on yhteydessä Jumalaan (josta lakikin siis kertoo) voi saada iankaikkisen elämän - ja koska mitään iankaikkista elämää ei ole erossa Jumalasta sitä ei myöskään ole laittomuudessa.
kirjoitti Alex.
Minun synnin alaisuuteen "myyty". Voimaa minussa itsessäni ei ole.
Kun matkani vaatteet likaantuu, vaikka näen edessäni Jumalan lain pyhyyden, jota en pysty täyttämään ja se armon omistaminen.
Onko tämä verellä ostettu sijaisuus harteilleni puettu, niin missä lain odotuksen, armon raja menee, että se heikkouteni peittyy, peittyy niin kaikenkattavaksi, että voin levätä siinä?
Eikö lain täydellisyys ole pian sellainen vaatimus, että sijaisuhrin sijasta alankin katsomaan tekoihini, koska ihmisen vikaisuus on täydellinen. "Kaikki ovat syntiä tehneet", voi minua, tahto minulla on, muttei voimaa!"
Lepäämisen, armon, lain, täydellisyyden pyhyyksistä on nyt puhe. - mmm..
Minä annan levon. kirjoitti:
kirjoitti Alex.
Kun matkani vaatteet likaantuu, vaikka näen edessäni Jumalan lain pyhyyden, jota en pysty täyttämään ja se armon omistaminen.
Onko tämä verellä ostettu sijaisuus harteilleni puettu, niin missä lain odotuksen, armon raja menee, että se heikkouteni peittyy, peittyy niin kaikenkattavaksi, että voin levätä siinä?
Eikö lain täydellisyys ole pian sellainen vaatimus, että sijaisuhrin sijasta alankin katsomaan tekoihini, koska ihmisen vikaisuus on täydellinen. "Kaikki ovat syntiä tehneet", voi minua, tahto minulla on, muttei voimaa!"
Lepäämisen, armon, lain, täydellisyyden pyhyyksistä on nyt puhe.Kuka lakia odottaa, mikä jo on? Vaikeasti esität asian.
Uskova odottaa Vapahtajaansa, eli pelastajaansa, joka on voittanut synnin.
Lain täydellisyys ei ole vaatimus, koska laki on täydellinen ja me ihmiset olemme eäpätäydellisiä. Epätäydellinen katsoo Kristukseen ja laki ajaa ihmisen Kristuksen luo, joka on täydellinen. Hänessä ei ole pienintäkään virhettä tai lainrikomusta. Laki on täydellinen, mutta pelastus tulee Kristukselta lain täyttäjältä.
Uskova lepää siis Kristuksessa, lain täyttäjässä, armahtajassa. Minä annan levon. kirjoitti:
kirjoitti Alex.
Lepäämisen, armon, lain, täydellisyyden pyhyyksistä on nyt puhe.Hyvä kirjoituksesi - ja totean heti ensiksi että kenelläkään ihmisellä ei ole todellista laillisuutta itsessään - joten siitä emme ole eri mieltä.
Kuitenkin haluaisin sanoa, että kirjoitukseesi voisi lisätä sen että pelastuksenkin täytyy olla Jumalan lain täyttävä . sillä.jos pelastus ei olisi täydellinen laillisuudessa ja rakkaudessa - se olisi vain haave .. eikä todellinen luotettava syntisen lunastus..
Toisin sanoen lunastus on kaikkien syntien maksamista .. Jeesus siis maksoi meidän syntiemme KAIKKI seuraukset (syntiemme palkan) otti NE osalleen..
Kuinka ?
Asettumalla meidän tilallemme ja antamalla oman elämänsä - eli kuolemalla jotta me saosimme elää.
Kuinkas on ?
Jos me emme hyväksy sitä, että Jeesus maksoi KOKO meidän syntivelkamme - jos me sanomme että syntinen itse joutuisi maksamaan ERILAISEN "hinnan" kuin Jeesus joka ne synnit maksoi - .. olisiko lunastus silloin laillinen? Olisiko lunastus täydellinen?.. niinkuin Jumala (Lunastaja) on täydellinen .. Ei olisi .. mutta koska lunastus on täydellinen voimme Jeesuksen lunastukseen katsomalla nähdä syntiemme seurauksen - kärsimyksen ja kuoleman .. Se on synnin palkka .. Ei ikuinen piina missään helvetin tulijärvessä .. Ei JEESUS OLE MISSÄÄN PIINATTAVANA MEIDÄN SYNTIEMME TÄHDEN - hän täytti Jumalan lain (tahdon) hän kuoli (hänet murhattiin) ja hänet haudattiin... Se on lunastus .. viaton kuoli jotta vialliset saisivat elää.. Se että Jumala oikeudenmukaisuudessaan ja rakkaudessaan HERÄTTI Poikansa kuolleista .. koska hän ei ollut kuolemaa ansainnut - lisää vain lunastuksen laillisuutta..täydellistää sen.
Kysymys johon jokaisen tulisi vastata itsessään : Uskonko lailliseen pelastukseen, vai laittomaan?
alex
Jos olisi niin että syntinen joutuisi ikuiseen kärsimykseen helvetissä - jos ei Jumala häntä lunastaisi ? olisiko lunastus laillinen ?
Ei olisi.
Siksi voimme katsoa Jeesuksen kuolemaan sinä mittana mikä on synnin palkka - sillä se kuolema on syntisten syntien palkka - eli seuraus.
- ann-elina1
Eihän laki pelastakaan ketään, vaan laki ajaa syntistä Jumalan luo pelastumaan, jos ei olis lakia niin ei olisi rikkomustakaan.Siksi laki on hyvä, vanhurskas ja hyvä.
- juutalaisuudesta.
Okei, suunta on oikia, ettei sitten tulisi läksyä läksynpäälle.
- Laki on ikuinen
Hepr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
- kynämies?
Kuinka tuo kirjoittaminen tapahtuu?
- Laki on ikuinen
kynämies? kirjoitti:
Kuinka tuo kirjoittaminen tapahtuu?
"kynämies?15.6.2013 04: Kuinka tuo kirjoittaminen tapahtuu?"
Pyhän Hengen virvoituksella Jumalan laki ihmisten mieliin ja sydämmiin kirjoitetaan.ei sitä kukaan muu voisi ihmiseen laittaakaan kuin Jumala.
36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
- miettimistä
"Kynämies" kyselee kuinka tuo kirjoittaminen tapahtuu?
Kenen sydämessä on Jumalan laki, hän on sen kansalainen. Kenen sydämessä on epäjumalien laki; hän kuuluu siiheen kansaan.
Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä; (Jes. 63:11)
Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua (Saar. 3:11)
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. (lIm.:3:12)
Matt.13:19 Kun joku kuulee valtakunnan sanan eikä ymmärrä, niin tulee paha ja tempaa pois sen, mikä hänen sydämeensä kylvettiin. Tämä on se, mikä kylvettiin tien oheen.
Room.2:15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä
9:1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä
1.Tim::2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty - miksi ette ota
Jos te ottaisitte Jeesuksen omaksenne, te pääsisitte vapaaksi synnin laista joka johtaa kuolemaan mutta te ette ota.
- Vapauteen kutsuttu
#Jos te ottaisitte Jeesuksen omaksenne, te pääsisitte vapaaksi synnin laista joka johtaa kuolemaan mutta te ette ota.#
Nimimerkille "miksi ette ota"..
Ei se ole laki josta ihmisen tulee vapautua .. vaan synti .. ei se ole laki joka on kuoleman ota .. vaan synti .. synti on tekemistä mikä tuhoaa elämän.. ja jonka Jumalan laki vain osoittaa ..
Jumalan laki on HYVÄ - ja ikuinen - ymmärrätkö sen?
Se on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen .. ja lähtöisin Jumalan olemuksesta (tai sanottaisko Jumalan sydämmestä - jos niin paremmin paremmin ymmärrät) ja kertoo siitä minkälainen Jumala On ja minkälaista iankaikkinen elämä on.
Ei se, että ihmiset eivät kykene lakia täyttämään muuta siitä mitenkään toiseksi.. jos sellaista uskot niin et ole ihan ymmärtänyt mitä Jumalan lailla tarkoitetaan.
Kun sanotaan että laki ajaa ihmistä Jumalan luo - ei se tarkoita että laki olisi mitenkään väärä - vaan päin vastoin - laki on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen ja juuri siksi se ajaakin väärässä olevaa ihmistä oikeaan suuntaan.. kohti laillisuutta ..
Eikä sekään, että pelastus on Jumalan teko ja vailla ihmistten ansioita muuta lakia miksikään.
- Anonyymi
Jumala puhuu ihmisille Rauhanyhdistyksellä koska SRK on Jumalan valtakunta, sen johtomiehet ovat pyhän Hengen vaikutuksen alaisena ja tekevät päätöksiä Jumalan tahdon mukaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1461970
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3031177Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.83989- 35888
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31829- 53799
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta18756- 71754
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56709Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44701