Nenäleikkaus?

Tyytymätön

Paljon maksaa suunnilleen nenäleikkaus? Onko tulos pysyvä vai joutuuko joskus mennä uusintaleikkaukseen? Kuinka nopeasti nenä on "normaali" (mustelmat, arvet parantuneet)leikkauksen jälkeen? Tehdäänkö leikkaus nukutuksessa vai puudutuksessa?

5

2113

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nenäleikkaus

Kävin nenäleikkauksessa ja olen erittäin pettynyt. Kirurgi kysyi vielä tuntia ennen leikkausta, että "Mitäs tälle pitäisi sitten tehdä?" Olin käynyt röntgenissä ja kolme kertaa valokuvattavana, ja minun piti nähdä tietokoneelta kuva "leikatusta" nenästä etukäteen. Kirurgi sanoi aina, että "Kyllä sinä ne näet, ja se onkin tärkeää, jotta meillä olisi yhteisymmärrys asiasta". Kuvien katsomista siirrettiin leikkausaamuun, mutta leikkausaamuna minulle sanottiin, että "Kukaan ei ole ehtinyt laittamaan niitä koneelle, mutta leikkaus voidaan silti tehdä tänään". Kaikesta huolimatta luotin kirurgin ammattitaitoon ja siihen, että olin saanut toiveeni ymmärretyksi. Viikko leikkauksen jälkeen, kun paketit otettiin pois, minulta meinasi tulla itku. Nenäni ei ollut muuttunut milliäkään mihinkään suuntaan. Maksoin lähes 7000 euroa turhasta, ja nenä on samanlainen kuin ennen leikkausta.

• ihmettelen

siis mikä vitun kiertoviesti tämä oikein on? jokaista klyyvaria koskevassa keskustelussa on tämä sama viesti.

• Leikattu

Olen näemmä saanut juttuni historiankirjoihin =)

Kirjoitin tuon jutun muistaakseni Jippiin keskustelupalstalle sekä johonkin sfnet:in ryhmään. Tuosta jutusta on poistettu se OLENNAISIN sanoma eli vaatikaa tarkkaa selvitystä toimenpiteestä. Kirjoitin tuon jutun vuonna 2000, mutta joku fiksu on uudistanut mainitsemani summan euroiksi...

Jos nyt kuitenkin saisin tätä alkuperäistä juttua sen verran vielä selventää, että ei se leikkaus täysin turha ollut. Vaikka nenän pienentymistä ei tapahtunut, sivuprofiili parani kyömyn poistuttua ja nenänkärjen noustua ylemmäksi! Negatiivisia asioita on sierainten välisen alueen epämuotoisuus, liikkuvat osat sierainten välissä (esim. niistäessä osat loksahtaa pois paikaltaan ja ne täytyy napsauttaa takaisin, mutta ei tee kipeetä) sekä huomattavan suuri ja näkyvä arpi. Arven näkyminen häiritsee jo siinä mielessä, ettei operaatiosta jää epäselvyyttä, jos nenää katsoo läheltä.

Operaatiossa harmittaa myös se tietoisuus, että leikkauksen suoritti tunnettu ja arvostettu Matti Pakkanen silloisesta Kirurgipalvelusta. Sain Pakkaselta todella tylyä kohtelua eikä lopputuloskaan ollut sitä, mitä piti. Leikkauspäivänä kieltämättä tuli sellainen tunne, että Pakkasen mielessä liikkui ajatus, että "leikkaanpa tuo nokan pikaisesti ennen ruokatuntia".

Vaikka tuo juttu oli alunperin pettyneen potilaan (eli siis minun) mielipidekirjoitus, en kuitenkaan tarkoittanut, että se vuosien päästäkin vielä toimisi jonkinlaisena "varoittavana esimerkkinä". Niin kuin sanoin, olen kuitenkin nykyään kohtalaisen tyytyväinen lopputulokseen, joten tuon jutun voisi jo unohtaa...

• minävain

Mulla tuli maksamaan n 8000 €. Siihen sisältyy kaikki tulevat tarkastuksetkin.
      Kävin noin kuukaus sitten ja ekan kerran menin ihmisten ilmoille puolentoista viikon päästä leikkauksesta. Arpia ei näy melkein yhtään enää, ne vaalentuu äkkiä ja mustelmat hävis noin viikossa.
      Mulla tehtiin nukutuksessa ja jos siihen korjaukseen käytetään rustosiirteitä niin noin 10% saattaa joutuu käymään pienessä korjausoperaatiossa.
      Toivottavasti oli jotain apua.

• Kävit

Moi, missä kävit ja kenellä kirurgilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      31
      3250
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe