Kumppanin lihominen

hgfhgdf

Noin karkeasti yleistäen voisi sanoa, että kun mies valittaa naisensa lihomisesta, niin palautteena on: Olet keskenkasvauinen ja pinnallinen k-yrvällä ajatteleva mies, ei se parisuhde ulkonäköön voi perustua jne...

Sitten kun nainen valittaa miehensä lihomisesta, niin palaute on: Jätä se mies, eihän se arvosta sinua tippaakaan kun ei huolehdi omasta ulkonäöstäänkään eikä terveydestään.

Mut juu, miten te toimisitte tilanteessa jossa kumppani(mies tai nainen) olisi suhteen aikana lihonut vaikka normaalipainoisesta reilusti ylipainoiseksi?

Eihän se kaikille ongelma olisikaan, mutta monelle vaikka kuinka rakastunut olisi, niin kyllä se ulkonäkö vaikuttaa etenkin siihen seksuaaliseen haluttavuuteen. Kyllähän se pahalta tuntuisi jos ei pitäisi kumppaniaan seksikkäänä, molemmista. Ja jos se kumppani ei haluta, niin pitäisikö sitä ainakin osittain vasten tahtoaan harrastaa seksiä ettei toinen loukkaannu? Vai olla harrastamatta...mitä sitten sanoa syyksi kun ei seksiä enää ole, totuus? Vai pitäisikö sitä hiljaisin äänin vaan lopettaa suhde, vaikka kaikki muu suhteessa toimisikin?

Vaikeita juttuja...

25

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+7

Mä en ymmärrä ongelmaa. Minusta kaikki ihmiset on seksuaalisesti yhtä miellyttäviä. Ulkonäkö on täysin toissijainen seikka. Mutta jos se nyt jollekin on tärkeää niin tollaset asiat voisi mainita suhteen alussa heti. Oikeestaan eka tapaamisella.

• hjhjgh

Mainitsetko itse eka tapaamisella, että et ymmärrä inhimillisyyttä ja epätäydellisyyttä?

• 9+16
        hjhjgh kirjoitti:

Mainitsetko itse eka tapaamisella, että et ymmärrä inhimillisyyttä ja epätäydellisyyttä?

Ai että huijaaminen on parempi vaihtoehto?

• hgfhd
        9+16 kirjoitti:

Ai että huijaaminen on parempi vaihtoehto?

Ei ole parempi vaihtoehto, mutta tilannetajuakin saa käyttää. Jos tollaisen laukoo ensimmäisellä tapaamisella, niin varmasti se toinen saa pinnallisen kuvan siitä laukojasta, vaikka se toinen itsekkin ajattelisi asiasta jokseenkin samanlailla, tai sitten ei olisi ikinä tiedostanut itsessään sitä kun ei oo ollut sellaista tilannetta.

Lyötkö itse heti kaikki luurankosi tiskiin? No, jos se toinen ei niitä luurankoja pelästy, niin ainakin mahdollisesti tilannetajuttomuuttasi. Kyllä totuuden kertominen yleensä oikein on, mutta saa siinäkin käyttää järkeään. Totuuden tietäminen toisesta on hyvä, mutta kun toisesta ei voi koskaan tietää aivan kaikkea(varsinkaan alussa), niin helposti toinen vetää omat johtopäätöksensä ja kuvitelmansa siitä toisesta vain sen yhden totuuden kertomisen takia, vaikka asia olisi paljon monimerkityksellisempi.

Itse ymmärrän kyllä, että parisuhteessa on hyvin mahdollista että toinen lihoo. Mutta ymmärrän kyllä myös sen, että monelle se saattaa olla ongelma seksuaalisuuden suhteen, vaikka ei itse haluaisikaan siitä ongelmaa.

• 12+6
        hgfhd kirjoitti:

Ei ole parempi vaihtoehto, mutta tilannetajuakin saa käyttää. Jos tollaisen laukoo ensimmäisellä tapaamisella, niin varmasti se toinen saa pinnallisen kuvan siitä laukojasta, vaikka se toinen itsekkin ajattelisi asiasta jokseenkin samanlailla, tai sitten ei olisi ikinä tiedostanut itsessään sitä kun ei oo ollut sellaista tilannetta.

Lyötkö itse heti kaikki luurankosi tiskiin? No, jos se toinen ei niitä luurankoja pelästy, niin ainakin mahdollisesti tilannetajuttomuuttasi. Kyllä totuuden kertominen yleensä oikein on, mutta saa siinäkin käyttää järkeään. Totuuden tietäminen toisesta on hyvä, mutta kun toisesta ei voi koskaan tietää aivan kaikkea(varsinkaan alussa), niin helposti toinen vetää omat johtopäätöksensä ja kuvitelmansa siitä toisesta vain sen yhden totuuden kertomisen takia, vaikka asia olisi paljon monimerkityksellisempi.

Itse ymmärrän kyllä, että parisuhteessa on hyvin mahdollista että toinen lihoo. Mutta ymmärrän kyllä myös sen, että monelle se saattaa olla ongelma seksuaalisuuden suhteen, vaikka ei itse haluaisikaan siitä ongelmaa.

Ei se nyt niin paha ole sanoa että on pinnallinen ihminen. Sen voi sanoa ihan hyvin järkyttämättä toista. Itse elän tällaisen möläyttelijän kanssa joka latoi ehdot tiskiin heti ekalla tapaamisella ja jos ei miellytä voi mennä. No minä sopeudun. Siihen sopeutuu että toinen ei rakasta ehdoitta.

• "Minusta kaikki ihmiset on seksuaalisesti yhtä miellyttäviä"

-Eli voit harrastaa seksiä ihan kenen kanssa tahansa..?! Kuulostaa varsin terveeltä..! XD

• 13+10
        TheOne kirjoitti:

"Minusta kaikki ihmiset on seksuaalisesti yhtä miellyttäviä"

-Eli voit harrastaa seksiä ihan kenen kanssa tahansa..?! Kuulostaa varsin terveeltä..! XD

En tietenkään. Luonne voi olla turn off.

• 13+10 kirjoitti:

En tietenkään. Luonne voi olla turn off.

Mutta ulkonäkö on täysin yksi lysti vai..?! Että ihan sama onko 150cm pitkä ja painaa 150kg tai onko Brad Pittin näköinen..?! ;)

• 17+8
        TheOne kirjoitti:

Mutta ulkonäkö on täysin yksi lysti vai..?! Että ihan sama onko 150cm pitkä ja painaa 150kg tai onko Brad Pittin näköinen..?! ;)

Niin. Olen ollutkin ihastunut 150kg mieheen joka oli noin 170cm pitkä. Täytyy sanoa että pitti ei hetkauta mitenkään. En siis koe hänen ulkonäköään miellyttävämpänä kuin esim 130kg ystäväni. Ihan samalla viivalla ovat ulkonäön suhteen.

• Ei pahalla, mutta...
        TheOne kirjoitti:

Sun on ilmeisesti vaikee käsittää sitä, että kaikki ei oo niin PINNALLISIA ku sä! Pumppaa sä vaan rautaa salilla ja vedä hormoneita, sillä saat toki kroppas kuosiin. Mut se ei muuta sitä tosiasiaa että sun korvien välissä ei oo yhtään mitään..

• Ei pahalla, mutta..
        Ei pahalla, mutta... kirjoitti:

Sun on ilmeisesti vaikee käsittää sitä, että kaikki ei oo niin PINNALLISIA ku sä! Pumppaa sä vaan rautaa salilla ja vedä hormoneita, sillä saat toki kroppas kuosiin. Mut se ei muuta sitä tosiasiaa että sun korvien välissä ei oo yhtään mitään..

Ja tämä kommentti oli siis tarkotettu hormonipelle TheOnelle!

• Ei pahalla, mutta.. kirjoitti:

Ja tämä kommentti oli siis tarkotettu hormonipelle TheOnelle!

Ensinnäkin, ei tarvitse mitään "hormooneja" kun treenaa työkseen ja treenivuosia takana jo 20. ;) ...nulikat roinaa kun ei malta tehdä asioita pitkän kaavan mukaan.

Ja korvien välistä löytyy paljon muutakin kuin etäisyys. Toisin kuin ilmeisesti sulta kun kuvittelet, että huippukunto jotenkin automaattisesti sulkee pois henkisen kehityksen. Sulta ei sitten löytyne kumpaakaan vai..?! X)

Ja jokainen joka väittää, että ulkonäköllä ei ole pienintäkään vaikutusta (varsinkin suhteen alussa) puhuu täyttä PA**KAA! XD

• 17+8 kirjoitti:

Niin. Olen ollutkin ihastunut 150kg mieheen joka oli noin 170cm pitkä. Täytyy sanoa että pitti ei hetkauta mitenkään. En siis koe hänen ulkonäköään miellyttävämpänä kuin esim 130kg ystäväni. Ihan samalla viivalla ovat ulkonäön suhteen.

Se Brad Pitt oli nyt vain esimerkkinä. Enhän voi tietää, vaikka sulla olis esim jokin pullukka-fetissi tms. Eikä se edes ole tässä olennaista.

Olennaista sen sijaan on se, että väitätkö tosiaan, että jos on luonteeltaan 2 täysin samalla viivalla olevaa hlöä, mutta toisen ulkonäkö miellyttää sua ja toisen ei ihan niin paljoa, etteikö se painaisi yhtään mitään vaakakupissa..?! ;)

• 5+19
        TheOne kirjoitti:

Se Brad Pitt oli nyt vain esimerkkinä. Enhän voi tietää, vaikka sulla olis esim jokin pullukka-fetissi tms. Eikä se edes ole tässä olennaista.

Olennaista sen sijaan on se, että väitätkö tosiaan, että jos on luonteeltaan 2 täysin samalla viivalla olevaa hlöä, mutta toisen ulkonäkö miellyttää sua ja toisen ei ihan niin paljoa, etteikö se painaisi yhtään mitään vaakakupissa..?! ;)

Jos en pysty päättämään kahden henkilön välillä niin jätän koko homman väliin. Usko jo nyt että se ulkonäkö ei merkkaa mitään. Vähiten merkkaa mulle se onko jonkun kroppa treenattu tai naama yleisten kauneusihanteiden mukainen.

• hghggh
        5+19 kirjoitti:

Jos en pysty päättämään kahden henkilön välillä niin jätän koko homman väliin. Usko jo nyt että se ulkonäkö ei merkkaa mitään. Vähiten merkkaa mulle se onko jonkun kroppa treenattu tai naama yleisten kauneusihanteiden mukainen.

Ehkei sinulle se ulkonäkö merkkaa mitään, mutta ymmärrätkö että monelle toiselle se merkkaa, eikä se tee ihmisestä mitenkään pinnallista.

• 5+1
        hghggh kirjoitti:

Ehkei sinulle se ulkonäkö merkkaa mitään, mutta ymmärrätkö että monelle toiselle se merkkaa, eikä se tee ihmisestä mitenkään pinnallista.

Tietysti ymmärrän. En missään vaiheessa ole sanonut etten ymmärtäisi. Päinvastoin. Miksi meillä on muuten sana pinnallinen jos pinnallista käytöstä ei voi pitää pinnallisena? Ei pinnallisuudessa ole mitään pahaa. Se sopii joillekin.

• hghgff
        5+1 kirjoitti:

Tietysti ymmärrän. En missään vaiheessa ole sanonut etten ymmärtäisi. Päinvastoin. Miksi meillä on muuten sana pinnallinen jos pinnallista käytöstä ei voi pitää pinnallisena? Ei pinnallisuudessa ole mitään pahaa. Se sopii joillekin.

Tuossa ylempänä sanoit "Mä en ymmärrä ongelmaa", jos nyt olit se sama. Tuosta johtopäätös ettet ymmärtäis välttämättä että vaikka sulle ei ole ongelma, niin voi olla jollekkin toiselle.

Kuka määrittää pinnallisuuden, varmaan kaikki omalla tavallaan. No, itse ajattelisin, että pinnallista olisi perustaa suhde lähes ainoostaan ulkonäköön, tai jos elämässä ei tunnu olevan muuta kuin oma ulkonäkö ja sen esiintuominen tai jos arvottaa ihmisiä ulkonäön tai vaatetuksen perusteella. Mutta minusta ei ole mitenkään pinnallista jos se ulkonäkökin jotain merkitsee. Pinnalliseen käytökseen kukin voi vaikuttaa, mutta toisen ulkoisen viehätyksen vaikutukseen on vaikeampaa vaikuttaa, toki sekin mahdollista on, yrittää nähdä niitä hyviä puolia toisen ulkonäössä jne.

• niin.

Pitäisi tutkia ensin mistä iso ylipaino johtuu. Kaikkea ei voi hoitaa samalla tavalla, jos syy on eri. Jos kyse olisi syömishäiriöstä, sen syy pitäisi selvittää ja miettiä miten voi auttaa. Psykologit tietävät siitä enemmän. Auttaako mielialalääke hillitsemään ruokahalua? Osa nimittäin lisää varmaankin.

Hidas aineenvaihdunta lihottaa helposti, eli silloin ei voi syödä kaikkia aterioita ihan kuin muut. Sitä on suomessa paljon. Ulkona kannattaa kävellä ja yrittää liikkua. Miettiä aterioita.

• Vm 48

Minulle oli tärkeintä se että mieheni kiinnitti itse huomiota lihomiseensa ja ryhtyi ponnistelemaan sen suhteen.
      Pullukkavaihe ei aiheuttanut mitään kummempaa mutta tietenkin sopusuhtainen, hyväkuntoinen mies on mukavempi elinkumppani kuin sen vastakohta.
      Seksiin ei painonvaihtelu ole vaikuttanut muuten kuin siten että hoikempi mies on aktiivisempi.

Olenkohan otsekäs kun olen pitänyt painoni kurissa ja pidän bonuksena kun kumppani suhtautuu omaan oloonsa vastaavasti.

• sporttimimmi1

Itseäni pieni pyöristyminen ei haittaisi. Nykyiselläkin on tuommonen kaljamaha tullut. Ja tietysti eri asiat, esim. sairastuminen voisi aiheuttaa lihoamisen.

Mutta jos kyseessä on ihminen joka ei pidä itsestään huolta - ei minua kiinnosta. Itse urheilen todella paljon ja elämäntapani ovat muutenkin terveelliset. Sellainen henkilö ei minua vaan kiinnostaisi. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että pitäisi jokin laiheli/lihaskimppu olla. Normaali ja hyvinvoiva on hyvä!

• Dino Rex

Itse sanoisin naiselle suoraan että "sä olet lihonut ja nyt asialle pitäisi tehdä jotain". Eihän kukaan ihan oikeasti halua olla lihava. Jos ei halua niin kyllä silloin asiallisesti annettua palautettakin pystyy ottamaan vastaan, jos siis on aikuinen ihminen. Lapselliset toki suuttuu siitä jos toinen arvostelee.

• lifemocker

kyllä mä ainakin puhun kumppanilleni suoraan jos joku asia häiritsee.

mikäs suhde se sellainen on jos toiselle ei pysty puhumaan?!

• yyy1

lifemocker loistaa jälleen............

• lifemocker

jep

• Siis ongelma olisi ylipainon aiheuttama ulkonäon muutos ja sen myötä kumppanin seksuaalisen halun vähentyminen? Tulkitsinko ylipainokysymyksen ytimen oikein?
      Koska parisuhteeseen kuuluu seksi, niin sanoisin että halunsa menettänyt on velvollinen kertomaan kumppanilleen todellisen syyn. Sen voi toki kertoa kauniimmin, kuin haukkumalla lihavaksi lehmäksi/siaksi. Niin ja voihan se olla niinkin, että huomattavan ylipainon omaava itse kokee olevansa vähemmän sexy, jolloin hänenkin halunsa saattavat heiketä. Ihmettelen miten etenkin mies voi harrastaa seksiä vastoin tahtoaan? Eikös miehiltä vaadita tietty draivi homman suorittamiseen ;) Asia kannattaa ottaa puheeksi, jotta siihen voidaan tehdä korjauksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3255
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2931
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2749
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1837
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1091
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      196
      1010
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      849
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      840
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      835
    Aihe