Jalkakyykky

jonnepee

Oon alkanu tekee jalkakyykkyy tangolla ja etu reidet pelkästään tullu kipeeks tolla liikkeellä.. Teenkö sen jotenkin väärin,vai mikä on sitte hyvä liike taka reisille?

25

488

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SJMV.

"Oon alkanu tekee jalkakyykkyy tangolla ja etu reidet pelkästään tullu kipeeks tolla liikkeellä.. Teenkö sen jotenkin väärin,vai mikä on sitte hyvä liike taka reisille?"

"jalkakyykky"

Eiköhän ne kaikki kyykyt tehdä jaloilla kyykäten. Eli mitä kyykkyä siis väännät siellä?

Muita hyviä liikkeitä takareisille on SJMV.

• jonnepee

Ihanko totta.? Kuhannyt kännissä kirjotin tohon jalkakyykky.. Olisin voinu kirjottaa pelkkä kyykky,mutku ei kännissä toi pää nii hyvin toimi... Juu koukistajia pitää sitte tehä takareiskoille,se on kai hyvä liike...

• SJMV.
        jonnepee kirjoitti:

Ihanko totta.? Kuhannyt kännissä kirjotin tohon jalkakyykky.. Olisin voinu kirjottaa pelkkä kyykky,mutku ei kännissä toi pää nii hyvin toimi... Juu koukistajia pitää sitte tehä takareiskoille,se on kai hyvä liike...

"Ihanko totta.? Kuhannyt kännissä kirjotin tohon jalkakyykky.. Olisin voinu kirjottaa pelkkä kyykky,mutku ei kännissä toi pää nii hyvin toimi... Juu koukistajia pitää sitte tehä takareiskoille,se on kai hyvä liike..."

Minkäs takia sinä hunsvotti rupeat soittamaan suuta? Näissä hommissa pitää olla nöyrä jos haluaa vastauksia.

Jätä ensi kerralla ne sopan hörppimiset väliin ja mene sen sijaan salille mavettelemaan ja kyykkäilemään.

• jonnepee
        SJMV. kirjoitti:

"Ihanko totta.? Kuhannyt kännissä kirjotin tohon jalkakyykky.. Olisin voinu kirjottaa pelkkä kyykky,mutku ei kännissä toi pää nii hyvin toimi... Juu koukistajia pitää sitte tehä takareiskoille,se on kai hyvä liike..."

Minkäs takia sinä hunsvotti rupeat soittamaan suuta? Näissä hommissa pitää olla nöyrä jos haluaa vastauksia.

Jätä ensi kerralla ne sopan hörppimiset väliin ja mene sen sijaan salille mavettelemaan ja kyykkäilemään.

No anteeksi. Luulin että kyykkyjä voi tehdä käsilläkin..

• SJMV.
        jonnepee kirjoitti:

No anteeksi. Luulin että kyykkyjä voi tehdä käsilläkin..

"No anteeksi. Luulin että kyykkyjä voi tehdä käsilläkin"

Anteeksipyyntö vastaanotettu ja myönnetty.

Tee ne kyykyt pohjaan asti, niin peräpää ja takareidet ottavat varmasti osumaa.

• jonnepee
        SJMV. kirjoitti:

"No anteeksi. Luulin että kyykkyjä voi tehdä käsilläkin"

Anteeksipyyntö vastaanotettu ja myönnetty.

Tee ne kyykyt pohjaan asti, niin peräpää ja takareidet ottavat varmasti osumaa.

Ok. Kiitoksia:)

• Lippatukkaroinaaja

Lopeta toi ja lähde terassille.

• vaarallinen liike
    • Veterano!

Jos kyykkäät pohjaan niin pitäis tuntua myös pakaroissa.

Takareisiin sinulla on jo ohjeet.

• juno

Sillähän on pitsa perseessä? El kyykkyä laittaa ka ki saa pitsan perseelle?

• jonnepee
        juno kirjoitti:

Sillähän on pitsa perseessä? El kyykkyä laittaa ka ki saa pitsan perseelle?

Onko kyykkyy hyvä tehä sitte 2kertaa viikossa?

• jalkaprässi tilalle
        jonnepee kirjoitti:

Onko kyykkyy hyvä tehä sitte 2kertaa viikossa?

Ei. Tee kyykkyä 0 kertaa ja jalkaprässiä kerran viikossa. Kyykky on 100% varma tie selkä- ja polvivaivoihin vaikka veteraanot sun muut hömpät muuta väittäisivätkin.

• Veterano!
        jalkaprässi tilalle kirjoitti:

Ei. Tee kyykkyä 0 kertaa ja jalkaprässiä kerran viikossa. Kyykky on 100% varma tie selkä- ja polvivaivoihin vaikka veteraanot sun muut hömpät muuta väittäisivätkin.

Ehkä noin hentorakenteisen onkin syytä välttää kaikkia normaalitangon harjoitteita ja tyytyä putkivempeleiden vemputtamiseen!

• kyykky on ongelma
        Veterano! kirjoitti:

Ehkä noin hentorakenteisen onkin syytä välttää kaikkia normaalitangon harjoitteita ja tyytyä putkivempeleiden vemputtamiseen!

Älä höpötä. Suurimmalle osalle treenaajia tulee jossain välissä polvi- tai selkävaivoja, oli tekniikka miten hyvä tahansa. Mös itselleni tuli kun sarjapainot ohittivat 150 kiloa ja jouduin lopettamaan. Lue Anthony "Dream" Johnsonin blogia. Tietää mistä puhuu.

Kaikkia meistä ei vain ole siunattu kyykkääjän liikkuvuudella ja geeneillä!

• kyykky on ongelma kirjoitti:

Älä höpötä. Suurimmalle osalle treenaajia tulee jossain välissä polvi- tai selkävaivoja, oli tekniikka miten hyvä tahansa. Mös itselleni tuli kun sarjapainot ohittivat 150 kiloa ja jouduin lopettamaan. Lue Anthony "Dream" Johnsonin blogia. Tietää mistä puhuu.

Eikös me kaikki lapsena osata mennä aivan luonnolliseen kyykkyasentoon. Se taito vain häviää joiltain jostain ihmeen syystä kuin moni muukin asia liikkuvuudessa jnejne.....

• susisisukas
        sishill kirjoitti:

Eikös me kaikki lapsena osata mennä aivan luonnolliseen kyykkyasentoon. Se taito vain häviää joiltain jostain ihmeen syystä kuin moni muukin asia liikkuvuudessa jnejne.....

Juu, kaikkihan kyykkyyn pääsevät, ellei ole oikeasti vikaa. Kaikilta se ei vaan onnistu selkä suorana. Kuten ei multakaan. Mun fysiikka vaan on sellainen, ettei mene juurikaan alle 90 asteen muuten kuin selkää pyöristäen. Enkä siis mene painojen kanssa kyykkyyn alle sen 90 asteen. En, vaikka se salin lihavin pullistelija huutelisi siinä vieressä, että pitää mennä alemmas, ei toi oo kyykky. On se, ja mulla on selkä kunnossa. Toisin kuin sillä.

Jalkaprässillä uskallan tehdä yli 6 kertaa omalla painollani, vapaalla vain 1,5 x. Vapaalla teenkin lähinnä liikkuvuutta ja tasapainoa.

• totta joriset
        sishill kirjoitti:

Kyllä. Lähtökohtaisesti voin sanoa, että ihminen joka harrastaa aktiivisesti liikuntaa lapsuus- ja nuoruusajan on huomattavasti turvallisimmilla vesillä kyykkäämisen suhteen kuin nörtti, joka istuu ensimmäiset 20 vuotta koneen äärellä. Kyykky liikkeenä vaatii niin paljon keholta että tukirangan on oltava juuri tietynlainen jotta suoritus ei vahingoita sitä.

Pikkupainoilla riskejä luonnollisesti ei niin paljoa ole.

• susisisukas kirjoitti:

Juu, kaikkihan kyykkyyn pääsevät, ellei ole oikeasti vikaa. Kaikilta se ei vaan onnistu selkä suorana. Kuten ei multakaan. Mun fysiikka vaan on sellainen, ettei mene juurikaan alle 90 asteen muuten kuin selkää pyöristäen. Enkä siis mene painojen kanssa kyykkyyn alle sen 90 asteen. En, vaikka se salin lihavin pullistelija huutelisi siinä vieressä, että pitää mennä alemmas, ei toi oo kyykky. On se, ja mulla on selkä kunnossa. Toisin kuin sillä.

Jalkaprässillä uskallan tehdä yli 6 kertaa omalla painollani, vapaalla vain 1,5 x. Vapaalla teenkin lähinnä liikkuvuutta ja tasapainoa.

Useimmiten ei ole mitään "vikaa" mutta sanotaan että on kun ei päästä syvempään kyykkyyn tai yleensäkin kyykkyyn.....yrityksessä meinataan mennä nokilleen kokonaan vaikka kepin kanssa sitä kokeilee.
        Opettelulla, jos on tarpeeksi halua opitaan tuo kyykky.

Itse opettelin ensimmäisenä ns. voimannostokyykyn alle nelikymppisenä ja pääsin jo yli sataan kiloon muutamana toistonakin. Olin tehnyt myös ns. bodauskyykkyä.

Eräs olympia nostaja (Salakka Juhani) sai minut opettelemaan etykyykkyä vähän yli nelikymppisenä.....ensin harjan varrella ja siitä pikkuhiljaa tankooon ja painoja...eli syvempiä kyykkyjä. Minäkun oli "luullut" etten pääse syvään kyykkyyn mutta aloinpas nilkoistani notkistumaan kummasti.....

Yhäkin teen kyykkyjä ja myös rinnallevedot kyykyn kautta.....tosin paljon pienemmillä painoilla kuin silloin ennen.....

• susisisukas
        sishill kirjoitti:

Useimmiten ei ole mitään "vikaa" mutta sanotaan että on kun ei päästä syvempään kyykkyyn tai yleensäkin kyykkyyn.....yrityksessä meinataan mennä nokilleen kokonaan vaikka kepin kanssa sitä kokeilee.
        Opettelulla, jos on tarpeeksi halua opitaan tuo kyykky.

Itse opettelin ensimmäisenä ns. voimannostokyykyn alle nelikymppisenä ja pääsin jo yli sataan kiloon muutamana toistonakin. Olin tehnyt myös ns. bodauskyykkyä.

Eräs olympia nostaja (Salakka Juhani) sai minut opettelemaan etykyykkyä vähän yli nelikymppisenä.....ensin harjan varrella ja siitä pikkuhiljaa tankooon ja painoja...eli syvempiä kyykkyjä. Minäkun oli "luullut" etten pääse syvään kyykkyyn mutta aloinpas nilkoistani notkistumaan kummasti.....

Yhäkin teen kyykkyjä ja myös rinnallevedot kyykyn kautta.....tosin paljon pienemmillä painoilla kuin silloin ennen.....

Kiitti kommentista!

Mun nilkat taipuu vaikka ympäri, niissä ei ole mitään vikaa. Mulla on yliliikkuvat nivelet. Mutta lantion luut ja reisiluut kolahtavat kiinni toisiinsa siinä 90 asteen hujakoilla. Tämä ominaisuus johtuu ilmeisesti lyhyestä lantiosta ja alaselän notkosta. Ja lyhyistä jaloista ja pitkästä selästä ;-). Jalkaprässillä ja smithillä homma on ihan eri, kun voi nojata taakse. No, olen kai minä aika kankeakin :-).

Jos olet sitä mieltä, että tuota asentoa voi jotenkin treenata niin ettei luut ota yhteen, niin pitää selvittää miten se käy! Etukyykky on mulle liikkeenä helpompi, kun paino on edessä.

• susisisukas kirjoitti:

Kiitti kommentista!

Mun nilkat taipuu vaikka ympäri, niissä ei ole mitään vikaa. Mulla on yliliikkuvat nivelet. Mutta lantion luut ja reisiluut kolahtavat kiinni toisiinsa siinä 90 asteen hujakoilla. Tämä ominaisuus johtuu ilmeisesti lyhyestä lantiosta ja alaselän notkosta. Ja lyhyistä jaloista ja pitkästä selästä ;-). Jalkaprässillä ja smithillä homma on ihan eri, kun voi nojata taakse. No, olen kai minä aika kankeakin :-).

Jos olet sitä mieltä, että tuota asentoa voi jotenkin treenata niin ettei luut ota yhteen, niin pitää selvittää miten se käy! Etukyykky on mulle liikkeenä helpompi, kun paino on edessä.

Niin, enhän tiedä miten sinun liikkuvuutesi on mutta voithan kepillä kokeilla vaikkapa lämmittely liikkeenä kyykkyjä.....se ei aina heti onnistu mutta pidemmän ajan päästä jo näet miten se onnistuu. Ei se esim. syvempi etykyykkykään heti onnistunut itseltäni.

• Veterano!
        kyykky on ongelma kirjoitti:

Liikkuvuutta täytyy ylläpitää. Menetty on vaikea palauttaa.

Aktiiviaikana, jonkun kerran kisoissa, tempaukseni hylättiin koska takamus kosketti lattiaa.
        Pohjakyykystä, tanko painoineen temapusasennossa ylhäällä, ylöstullessa ei kikkailla selällä.
        Nyt olen jäykempi eikä takamuksen kosketusvaaraa ole.

Liikkuvuuteni oli poikaiän painiharrastuksen tuotetta ja sen ylläpidossa auttoi vaatimaton telinevoimisteluharrastus.
        Vain permanto, rekki ja renkaat.
        Mm. renkailla vauhdittomat lapakäännöt molempiin suuntiin.

• sishill kirjoitti:

Niin, enhän tiedä miten sinun liikkuvuutesi on mutta voithan kepillä kokeilla vaikkapa lämmittely liikkeenä kyykkyjä.....se ei aina heti onnistu mutta pidemmän ajan päästä jo näet miten se onnistuu. Ei se esim. syvempi etykyykkykään heti onnistunut itseltäni.

Kiitos paljon!

Tein normaalin koipitreenin, ja sitten lopuksi kokeilin alas pelkällä tangolla. Ja meni!! Kun oli paikat lämpimät ja jalat tarpeeksi leväällään, niin sinne meni, ja hyvin nousi ylös.

Katsoin tuon yhden herutusvideon, jossa tyttö kyykkää hienosti. Siinä oli nousussa sellainen pieni pyrstöliike, ja siitä jotenkin oivalsin miten se lähtee. Kokeilin sitten 50 kg, ja hyvin nousi. Hissukseen, hissukseen, mullakin on ikää jo yli 40, joten paikkoja ei kannata enää rikkoa.

Tosi paljon kiitos sulle neuvoista, varmaan en olisi muuten oivaltanut enkä edes uskonut että se onnistuu!

• susisisukas kirjoitti:

Kiitos paljon!

Tein normaalin koipitreenin, ja sitten lopuksi kokeilin alas pelkällä tangolla. Ja meni!! Kun oli paikat lämpimät ja jalat tarpeeksi leväällään, niin sinne meni, ja hyvin nousi ylös.

Katsoin tuon yhden herutusvideon, jossa tyttö kyykkää hienosti. Siinä oli nousussa sellainen pieni pyrstöliike, ja siitä jotenkin oivalsin miten se lähtee. Kokeilin sitten 50 kg, ja hyvin nousi. Hissukseen, hissukseen, mullakin on ikää jo yli 40, joten paikkoja ei kannata enää rikkoa.

Tosi paljon kiitos sulle neuvoista, varmaan en olisi muuten oivaltanut enkä edes uskonut että se onnistuu!

Hyvää liikunnallista jatkoa sinulle elämässäsi....itsekin tulin juuri Liikuntamyllystä mummujumpilta ja pyöräilin takasin.

Ps. Oon kuullut et` "vanha koirakin oppii istumaan".....

• ed.
        sishill kirjoitti:

Hyvää liikunnallista jatkoa sinulle elämässäsi....itsekin tulin juuri Liikuntamyllystä mummujumpilta ja pyöräilin takasin.

Ps. Oon kuullut et` "vanha koirakin oppii istumaan".....

Oli pakko vielä palata... Noi kuvat sun profiilissasi!

Sulla on ihan älyttömän upea kroppa! Jos ladylla on ikää 60 vuotta ja vatsakin on tuollainen, niin WOW!! Sulla on parempi vartalo kuin suurimmalla osalla 20-v.

Ällistyttävää.

Arvostukseni!

• ed. kirjoitti:

Oli pakko vielä palata... Noi kuvat sun profiilissasi!

Sulla on ihan älyttömän upea kroppa! Jos ladylla on ikää 60 vuotta ja vatsakin on tuollainen, niin WOW!! Sulla on parempi vartalo kuin suurimmalla osalla 20-v.

Ällistyttävää.

Arvostukseni!

Kiitos, on mukava saada hyvää palautetta!

Iloisin mielen liikunnallista kesää jokaiselle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      243
      4629
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3065
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1753
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      80
      1456
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe