Moikka. Olen syönyt xanoria vajaa vuoden ahdistukseen ja paniikkiin 0,5-1mg vuorokaudessa, hyvin auttanut, mutta nyt toivoisin ihmisiltä joilla kokemusta ja tietoa että miten kauan voi kestää vierottautuminen. Haluaisin siis pitää lääkkeen tarvittaessa käytössä mutta lopettaa päivittäisen kä'ytön mutta oireet pelottaa kun on kuulemma kaikista koukuttavin bentso kyseessä?
Xanor lopetus
12
4058
Vastaukset
- Koukussa71
Sinulla onneksi noin pieni annos ja olet käyttänyt Xanoria vasta suhteellisen vähän aikaa. Itse olen vieroittautumassa yli kymmenen vuoden käytöstä, annos pyörinyt viimeaikoina siinä 5-6 mg/vrk tienoilla. Suurimmillaan mennyt joskus 10-11 mg/vrk. Hurjaa - tiedän!
Nyt olenkin sitten 3 mg:lla/vrk kolmisen viikkoa, kun lääkkeet on vähissä.
Eli vieroitusoireita tiedossa, mutta ei se mitään. Tarkoitus on päästä eroon koko moskasta.
Eli neuvo, vähennä tosi pikkuhiljaa, että elimistö ehtii tottua. Ja pidä välipäiviä käytössä, niin toleranssi ei nouse. Vaikea enää itsekään uskoa, mutta 0,25 mg tehosi aikoinaan suunnilleen samalla tavoin kuin nyt 4 mg! - N1982.
No ohhoh...on kyllä aika annokset ollut sulla :o Kuinkahan pian alkaa tuntuu oireita jos on vallan ilman lääkettä?! Tiedän ettei saa lopettaa seinään. Noh, kokeilemalla tietää, enkä mä ehkä muuten koittaskaa pienentää kun näin on menny hyvin mutta yks kaveri sai mut aattelee mikä myrkky kyseessä ja periaattees vähän turhaan oon alkanu ottamaan joka pvä kun tarkotus oli ottaa tarvittaessa...
- Koukussa71
Mulle kävi ihan samoin silloin aikoinaan - aloin ottaa lääkettä vähän niin kuin varmuuden vuoksi päivittäin. Ja psykiatri vielä hehkutti, että "tuo lääkityshän näyttää sopivan sulle tosi hyvin, kun näytät noin hyvinvoivalta ja pirteltä, jatka vaan käyttöä", että silleen...
Ihan huomaamatta on toleranssi kasvanut vuosien varrella. Itselläni tulee tietty vierotusoireita aika pian, kun annos on noin iso. Kerran olin neljä vuorokautta ilman ja olo oli kerrassaan kamala. Pahoivointia, päänsärkyä, lihasnykinöitä, jalat eivät pitäneet kunnolla, vapinaa, sydämen tykytyksiä, ahdistuneisuutta, pelkotiloja, ym, ym.
Täsmälääkkeenä silloin tällöin hyvä lääke, mutta ei sovi säännölliseen käyttöön, Minulla lääke auttaa enää vain pitämään ne kamalat vieroitusoireet poissa, muuten ei ole mitään hyötyä.
- ex-bentso
Joo ala ihmeessä vähentämään/lopettamaan. Paradoksaalista bentsoissa on se että päivittäisessä pitkäaikaisessa käytössä ne kääntyvät käyttäjäänsä vastaan ja alkavat aiheuttamaan ahdistusta, masennusta ja kuten mulla itsetuhoisia ajatuksia. Sitä ei edes huomaa ja ymmärrä että ne on ne lääkkeet mitkä aiheuttaa sen tajuttoman ahdistuksen. Itse pääsin 12 vuoden jälkeen eroon tänä keväänä ja olo on huimasti parempi ja tuntuu että oisin saanut uuden mahdollisuuden elämään. Tiedän että kestää vielä pitkään että pää selvä bentsoista.
- Koukussa71
Lämpimät onnitteluni Sinulle, kun olet päässyt eroon bentsoista! Olisinpa itse samassa tilanteessa, pitkä tie vielä kuljettavana...
Niin, oikeassa olet. Alussahan bentsoista on kovastikin apua mm. sosiaalisissa tilanteissa, mutta pitkäaikaisessa käytössä lääkkeillä vain lähinnä pidetään vieroitusoireet kurissa.
Itsekin huomaan olevani nykyisin ahdistunut ja masentunut. Tunteet ovat jotenkin latistuneet, eikä mikään oikein jaksa kiinnostaa. Elämä on vain raahautumista päivästä toiseen - paljolti lääkkeiden ehdoilla. En jaksa enää näin... Ainoa tie on lopettaa Xanorin käyttö.
Mitä bentsoa käytit/millä annostuksella ja kauanko meni vieroittautumiseen? Itse olen ajatellut vieroittautumiseen menevän ainakin vuoden. Saa mennä parikin, jos siltä tuntuu. Tärkeintä on lopettaa pikkuhiljaa, että aivot pysyvät mukana muutoksessa. - ex-Xanoristi
Koukussa71 kirjoitti:
Lämpimät onnitteluni Sinulle, kun olet päässyt eroon bentsoista! Olisinpa itse samassa tilanteessa, pitkä tie vielä kuljettavana...
Niin, oikeassa olet. Alussahan bentsoista on kovastikin apua mm. sosiaalisissa tilanteissa, mutta pitkäaikaisessa käytössä lääkkeillä vain lähinnä pidetään vieroitusoireet kurissa.
Itsekin huomaan olevani nykyisin ahdistunut ja masentunut. Tunteet ovat jotenkin latistuneet, eikä mikään oikein jaksa kiinnostaa. Elämä on vain raahautumista päivästä toiseen - paljolti lääkkeiden ehdoilla. En jaksa enää näin... Ainoa tie on lopettaa Xanorin käyttö.
Mitä bentsoa käytit/millä annostuksella ja kauanko meni vieroittautumiseen? Itse olen ajatellut vieroittautumiseen menevän ainakin vuoden. Saa mennä parikin, jos siltä tuntuu. Tärkeintä on lopettaa pikkuhiljaa, että aivot pysyvät mukana muutoksessa.Hei Koukussa71! Suosittelisin sinua vaihtamaan bentzoa, koska ainakin minulla olo parani kun vaihdoin Xanorin Opamoxiin. Olen syönyt vuosia 3x0,5 Xanoria ja nyt 3x 15 Opamox. Vahvuus on ihan sama mutta Opamox on jotenkin miedompi ja ei tule samanlaisia viekkareita. Toisaalta voisit ehkä harkita ihan vieroitushoitoa, koska lääkemääräsi on tosi hurja.
Voimia! - Koukussa71
ex-Xanoristi kirjoitti:
Hei Koukussa71! Suosittelisin sinua vaihtamaan bentzoa, koska ainakin minulla olo parani kun vaihdoin Xanorin Opamoxiin. Olen syönyt vuosia 3x0,5 Xanoria ja nyt 3x 15 Opamox. Vahvuus on ihan sama mutta Opamox on jotenkin miedompi ja ei tule samanlaisia viekkareita. Toisaalta voisit ehkä harkita ihan vieroitushoitoa, koska lääkemääräsi on tosi hurja.
Voimia!Niinpä... Pyysinkin kerran lääkäriltä Xanorin vaihtoa Opamoxiin, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että bentso kuin bentso - ei suostunut vaihtamaan. Vaikka suositeltavaahan juuri on, että vieroituksessa Xanor vaihdetaan esim. Diapamiin, koska diatsepaamin puoliintumisaika on niin paljon pidempi.
Itse asiassa haluaisinkin vieroitukseen - Järvenpään sosiaalisairaalaan. Mutta asiassa on monta mutkaa. Joutuisin mm. rahoittamaan itse hoidon, mikä ei ole ihan halpaa lystiä. Mutta siihenkin olen valmis, jos vain saan ylimääräiset rahat kokoon...
Ja kiitos - voimia tässä "lystissä" kyllä tullaan tarvitsemaan! - ex-bentso
Koukussa71 kirjoitti:
Mitä bentsoa käytit/millä annostuksella ja kauanko meni vieroittautumiseen? Itse olen ajatellut vieroittautumiseen menevän ainakin vuoden. Saa mennä parikin, jos siltä tuntuu. Tärkeintä on lopettaa pikkuhiljaa, että aivot pysyvät mukana muutoksessa.Kiitos! Ei tämä helppoa ole tosiaan ollut ja on tässä matkaa vielä täydelliseen parantumiseen vielä. Minulle määrättiin Xanoria siis aluksi ja sitä otinkin noin kuusi vuotta. Sen jälkeen lääkäri vaihtoi sen Diapamiin jota meni viimeiset kuusi vuotta. Aloin viime syksynä pienentämään Diapam annoksia ensi 2 5mg illassa ja sitten vuoden vaihteessa 5mg. Varsinainen alasajo tapahtui maaliskuun alusta toukokuun loppuun puolittamalla parin viikon välen annosta ja lopussa vielä välipäivillä. Pitää sanoa ettei helppoa ole ollut ja vieroitusoireita tuli ja tulee edelleen vaikka viimeisestä murusesta nyt 6 viikkoa aikaa. Pahimmillaan vieroitusoireet olivat pari kuukautta sitten, oli hyvin vaikeaa olla töissä. Lisäsin reippaasti liikuntaa ja salitreeniä mikä tuntui auttavan. Unettomuus/huono uni ehkä ikävin vieroitusoire mutta pitäisi tasaantua 6-12 kuukaudessa
Paljon tsemppiä sulle, lupaan että vieroitus on sen arvoista! Huomaat jo vähentäessä miten elämä alkaa taas hymyilemään ja olo paranemaan. Itsellä juuri tuo ahdistus vähentynyt nyt huimasti ja masennus myös.
- terve elämä
hei , olen 20 vuotta syönyt xanoria, nyt minulle on tullut tunne että halua eroon niistä ,mulla on päivä annos ollut aika pieni puolikkaita 0.25 :sta x3 mutta olen jättänyt yhden puolikkaan pois, ja näin mennyt nyt kk, ensi kuussa siis heinäkuussa jätän pois seuraavan puolikkaan, jne,,,meneeko tarpeeksi hissukseen että ei tuu viekkreita? sitten kun viimeinen puolikas on menossa otan sitä joka toinen päivä, olen kärsinyt paniikkikohtauksista aikani ,nyt on aka hyvin hallinnassa siksi koitan lääkettä pois,ja voin ottaa tarvittaessa jo tarpeen on ,mutta jokapäiväinen lääkeitys pois,sitten koitan vielä sexorat lääkkenkin lopettaa. kun zanor on ollut pois jonkin aikaa, mitä vierrakreita voi tulla jos näinkin hitaasti koittaa lopettaa, ? kertaakaan kk aikan en ole tarvinnut ottaa sitä pois jättämääni puolikasta,,,,
- lopetuksesta
Hei, suosittelen kirjoittamaan tänne: http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewforum.php?f=1 ja voit lukea muiden kokemuksia. Siellä ihmisillä paljon neuvoja ja kokemuksia tuosta lopetuksesta ja lääkkeestä.
- Hyvää tietoa,lukekaa
www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf.
Tsemppiä lopetusoireisiin! - Anonyymi
Vaihda vaikka mihinkä, et siitä selviä hengissä. Korvat suhisten totaalisen unettomana kipuineen kuolema korjaa, ei mielialalääkkeitä ja rauhoittavia käyttänyt potilas niistä eroon pääse. Lääkärit tappaa näillä lääkkeillä potilaansa sillä he eivät ole perehtyneitä näiden lääkkeiden haitta ja vieroitusoireista johtuviin oireisiin, ne kyllä tappaa potilaan
Selvisin eturauhassyövästä mutta en rauhoittavien ja mielialalääkkeiden lopetus ja haittavaikutuksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911274Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 70840
- 48834
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 52647
- 50645