Xanax?

Enkeli

Tietääkö kukaan tästä lääkkeestä mitään?kertokaa..

60

41751

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noo

      alpratsolaamia, joka on bentsodiatsepiineihin kuuluva lääkeaine. Sitä käytetään lievittämään ahdistuneisuutta ja tuskaisuutta, etenkin jos niihin liittyy masennusta. Suomessa sitä ei myydä Xanaxin nimellä. Suomessa alpratsolaamia myydään esim. Xanor-nimikkeellä.

      • seseonkuules

        Rikos


      • yritänvähentäävalvotusti

        Ei noin mainosteta ja resepti pitää olla.Vähentelevä hankalaa jo nyt vaikka melko alussa.


    • Bentsis

      Bentsoihin kuuluva lääke, jota kannattaa käyttää varoen, eli ei ainakaan päivittäin. Aiheuttaa riippuvuutta:-((

      • prpr

        Sen takia jenkit jaksaa kun syövät Xanaxia
        Times Square:lla New Yorkissa on iso mainos
        Xanax.

        Kannattaa varoa aiheuttaa voimakkaita vieroitusoireita joita ei huomaa ennenkuin on ilman Xanaxia.

        Poistaa jännittyneisyyden kun rentouttaa joitain sivuttais lihaksia joita ei voi tahdolla rentouttaa. Kasvaa toleranssi tarvii useammin ja enemmän,jne.

        Mutta Bentsot aiheuttaa aivokemiallisia muutoksia ja aikaistaa Alzheimeria jos suvussa on ollut Alzheimeria ,siksi lopetin Bentsot kun jenkkinäyttelijät käyttää bentsoja ja sitten ovat Alzheimerissa niinkuin Bronson jonka viimeisimmän kuvan lehdessä näin kun se oli Alzheimerissa samoin Heston ja joitain muitakin.


    • XANOR

      VASTAA SUOMALAISTA LÄÄKEVALMISTETTA NIMELTÄ XANOR.TODELLA PAHAN RIIPPUVUUDEN AIHEUTTAVA BENTSO,KÄYTETÄÄN MM.AHDISTUKSEN HOITOON.

    • yli 5 vuotta xanoreita :(

      Tarkentaisin edellämainittuja kommentteja senverran että jos vertaa alpratsoa (xanor, xanax yms.) muihin benzoihin niin alpratsolaami on ehdottamasti koukuttavin benzo mitä apteekista löytyy. 0,5mg xanoria vastaa noin 10mg diapamia joidenkin taulukoiden ja arvioiden mukaan.

      Jos xanoreihin muodostuu riippuvuus niin toinen ongelma tämän lääkkeen kanssa on se on myös nopeiten elimistöstä poistuva benzo. puoliintumisaika on noin 6-12h. Alpratsolaamilla on yksi aktiivinen metaboliitti (aktiivinen = keskushermostoon vaikuttava), joka kuuluu täysin omaan ryhmäänsä verrattuna muihin benzoihin.

      Otetaan tähän vaikka vertailuun vanha kunnon Diapam. Diatsepaamilla on muistaakseni 3 aktiivista metaboliittia, puoliintumisaika itse diatsepaamilla on noin 20-60tuntia, aktiivisilla metaboliiteilla 100-200h.

      Elikkä ts. xanoreita voi syödä paripäivää huoletta, tai sitten vaikkapa kaksi kertaa viikossa ilman että siihen jää koukkuun (lyhyt puoliintumisaika). Mutta jos syöt sitä päivittäin pari milligrammaa päivässä parinviikon ajan ja lääkkeet loppuvat seinään, kärsit varmasti muutamanpäivän suht. rankoista vieroitusoireista.

      Lääke on myös erittäin vaarallinen sen vuoksi että se on ainoa "piristävä" rauhoittava ja suurimmalle osalle ihmisistä aiheuttaa voimakkaan hyvänolontunteen, sosiaaliset estot häviävät, joillakin aiheuttaa kleptomaniaa yms. Samalla häviää huolet siitä miten paljon sitä tulee otettua. Eli mopo voi karata helposti käsistä tämän aineen kanssa.

      Noita kun syöt ja vedät pullon viinaa päälle niin on hyvin mahdollista että heräät ilman vaatteita vieraasta paikasta kirves kädessä ja vieressä makaa raato mitä olet käsitellyt kirveellä edellisenä iltana. Itse et tosin muista tapahtuneesta mitään.

      Jos joku on koukahtanut xanoreihin niin Rivatril on lääke joilla niistä pääsee parhaiten eroon, vaikka sekään ei sisällä samoja aktiivisia metaboliitteja.

      • xanoristi

        Xanoria on mennyt toistakymmentä vuotta annoksella 4x2mg. eli aika paljon. erinomainen lääke ainakin minulle kun muistaa pitää päivän tauon joka toinen viikko. silloin ei toleranssi pääse nousemaan.


      • Xaxaxaxaxaaaaa

        By the way, alpratsolaami on valmistettu modailemalla diatsepaamia.
        Itse joudun näitä rouskuttelemaan, sillä olen käyttänyt 5 vuotta opiaatteja/oideja ja lopetin ne seinään. Nyt on menossa päivä nro 15 ilman puprea(jolla lopetin käytön). Kyllä nämä Xanaxit ainakin unettomuteen ja ruokahaluttomuuteen jeesailevat ihan hyvin, vielä kun pääsisi tästä perkeleen palelusta eroon. Ei lähde edes saunomalla.
        Kyllä täytyy kommentoida vielä tällainen asia, jotta kyllä mutterit(ainakin omalla kohdallani) toimivat paljon äkäisemmin, kuin telarit (vertailen tässä depo- ja enterotabletteja).
        Esim 6mg depot X:iä potkii lujempaa ja pidempään, kuin telarit.

        Mutta koska olen rehellinen mies, kerron suoraan, jotta haen kaapistani lestin salmiakkikossua, laitan kirkonpolttoheviä soimaan ja koitan kituaa tässä vielä jonkin aikaa. Kyllä nämä reflat tästä lähtee, max viikko ja fyysiset ovat ohi. Sitten ne henkiset alkavat ja nekin ovat ihan piece of cake.

        Kyllä pitää olla todella paska yksilö, jos pitäisi refloja lähteä jonnekkin katkolle hoitamaan.

        Lopettaessani subun seinään (annostus oli 8mg boltsi/vrk) hommasin vaan first aid- kitin tuonne, johon kuului Xanaxeja, hatsia, pari kartsaa röökiä, kaappi täyteen ruokaa, maltodextriinia ja heraprotskua(jos tuntuu siltä, ettei saa ruokaa alas, niin ainahan sitä yhden pirtelön saa imaistua).

        Onneksi minulla on ymmärtäväinen puoliso, joka jaksaa huolehtia lemmikkikissoistamme tällä välin, kun olen kipeänä.

        Ei tässä ryytyneessä olossa uskoisi, että vielä jonkin aikaa sitten penkkasin 160kg ja olin muutenkin fyysisesti ihan ok kuosissa. nyt tuntuu kusella kääyminenkin puolimaratoonilta.

        Mutta kyllä tämä tästä. Ei passaa alkaa vikisemään, kun olen itseni tähän ajanut.
        Kirjoitan tämän ihan informatiivisessä mielessä niille, jotka Xanoreita harkitsevat refloihin. Kyllä nämä suttavat, mutta eivät niin paljoa.


      • toinenpotilas

        Noo sää oot nuori vielä ja hyvässä kunnossa fyysisesti,tosin aika kova määrä ollut käytössä.Tsemppiä lopetukseen.


      • Anonyymi
        Xaxaxaxaxaaaaa kirjoitti:

        By the way, alpratsolaami on valmistettu modailemalla diatsepaamia.
        Itse joudun näitä rouskuttelemaan, sillä olen käyttänyt 5 vuotta opiaatteja/oideja ja lopetin ne seinään. Nyt on menossa päivä nro 15 ilman puprea(jolla lopetin käytön). Kyllä nämä Xanaxit ainakin unettomuteen ja ruokahaluttomuuteen jeesailevat ihan hyvin, vielä kun pääsisi tästä perkeleen palelusta eroon. Ei lähde edes saunomalla.
        Kyllä täytyy kommentoida vielä tällainen asia, jotta kyllä mutterit(ainakin omalla kohdallani) toimivat paljon äkäisemmin, kuin telarit (vertailen tässä depo- ja enterotabletteja).
        Esim 6mg depot X:iä potkii lujempaa ja pidempään, kuin telarit.

        Mutta koska olen rehellinen mies, kerron suoraan, jotta haen kaapistani lestin salmiakkikossua, laitan kirkonpolttoheviä soimaan ja koitan kituaa tässä vielä jonkin aikaa. Kyllä nämä reflat tästä lähtee, max viikko ja fyysiset ovat ohi. Sitten ne henkiset alkavat ja nekin ovat ihan piece of cake.

        Kyllä pitää olla todella paska yksilö, jos pitäisi refloja lähteä jonnekkin katkolle hoitamaan.

        Lopettaessani subun seinään (annostus oli 8mg boltsi/vrk) hommasin vaan first aid- kitin tuonne, johon kuului Xanaxeja, hatsia, pari kartsaa röökiä, kaappi täyteen ruokaa, maltodextriinia ja heraprotskua(jos tuntuu siltä, ettei saa ruokaa alas, niin ainahan sitä yhden pirtelön saa imaistua).

        Onneksi minulla on ymmärtäväinen puoliso, joka jaksaa huolehtia lemmikkikissoistamme tällä välin, kun olen kipeänä.

        Ei tässä ryytyneessä olossa uskoisi, että vielä jonkin aikaa sitten penkkasin 160kg ja olin muutenkin fyysisesti ihan ok kuosissa. nyt tuntuu kusella kääyminenkin puolimaratoonilta.

        Mutta kyllä tämä tästä. Ei passaa alkaa vikisemään, kun olen itseni tähän ajanut.
        Kirjoitan tämän ihan informatiivisessä mielessä niille, jotka Xanoreita harkitsevat refloihin. Kyllä nämä suttavat, mutta eivät niin paljoa.

        Täytyy olla aika säälittävä yksilö, että on ollut opiaatti koulussa


      • Anonyymi
        Xaxaxaxaxaaaaa kirjoitti:

        By the way, alpratsolaami on valmistettu modailemalla diatsepaamia.
        Itse joudun näitä rouskuttelemaan, sillä olen käyttänyt 5 vuotta opiaatteja/oideja ja lopetin ne seinään. Nyt on menossa päivä nro 15 ilman puprea(jolla lopetin käytön). Kyllä nämä Xanaxit ainakin unettomuteen ja ruokahaluttomuuteen jeesailevat ihan hyvin, vielä kun pääsisi tästä perkeleen palelusta eroon. Ei lähde edes saunomalla.
        Kyllä täytyy kommentoida vielä tällainen asia, jotta kyllä mutterit(ainakin omalla kohdallani) toimivat paljon äkäisemmin, kuin telarit (vertailen tässä depo- ja enterotabletteja).
        Esim 6mg depot X:iä potkii lujempaa ja pidempään, kuin telarit.

        Mutta koska olen rehellinen mies, kerron suoraan, jotta haen kaapistani lestin salmiakkikossua, laitan kirkonpolttoheviä soimaan ja koitan kituaa tässä vielä jonkin aikaa. Kyllä nämä reflat tästä lähtee, max viikko ja fyysiset ovat ohi. Sitten ne henkiset alkavat ja nekin ovat ihan piece of cake.

        Kyllä pitää olla todella paska yksilö, jos pitäisi refloja lähteä jonnekkin katkolle hoitamaan.

        Lopettaessani subun seinään (annostus oli 8mg boltsi/vrk) hommasin vaan first aid- kitin tuonne, johon kuului Xanaxeja, hatsia, pari kartsaa röökiä, kaappi täyteen ruokaa, maltodextriinia ja heraprotskua(jos tuntuu siltä, ettei saa ruokaa alas, niin ainahan sitä yhden pirtelön saa imaistua).

        Onneksi minulla on ymmärtäväinen puoliso, joka jaksaa huolehtia lemmikkikissoistamme tällä välin, kun olen kipeänä.

        Ei tässä ryytyneessä olossa uskoisi, että vielä jonkin aikaa sitten penkkasin 160kg ja olin muutenkin fyysisesti ihan ok kuosissa. nyt tuntuu kusella kääyminenkin puolimaratoonilta.

        Mutta kyllä tämä tästä. Ei passaa alkaa vikisemään, kun olen itseni tähän ajanut.
        Kirjoitan tämän ihan informatiivisessä mielessä niille, jotka Xanoreita harkitsevat refloihin. Kyllä nämä suttavat, mutta eivät niin paljoa.

        Säälittävä narkki. En ymmärrä opiaatti riippuvaisia yhtään. Meni itselläkin huonosti ja vedin kaikkea mitä sain käsiin: oxyt ja subut. Eipä koukkuun jääty enkä niistä pidä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy olla aika säälittävä yksilö, että on ollut opiaatti koulussa

        Opettele kirjottamaan idiootti. Sitäpaitsi opiaatit on hyvii, miks ihmettelet että joku on koukussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälittävä narkki. En ymmärrä opiaatti riippuvaisia yhtään. Meni itselläkin huonosti ja vedin kaikkea mitä sain käsiin: oxyt ja subut. Eipä koukkuun jääty enkä niistä pidä

        Vittu onko vaikea ymmärtää se että opiaatit on todella koukuttavia. Miks ihmettelet että joku on koukussa? Vittu on pakko vittuilla addikteille jotka paranee vaan että ite tuntee olevansa "parempi" vittu oikeasti olet säälittävä itse. Vedä hirteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy olla aika säälittävä yksilö, että on ollut opiaatti koulussa

        Täytyy olla ihan vitun idiootti ketä kirjoittaa tollasta 😂 niinkuin oikeesti en osaa edes verrata millainen ihminen olisi tyhmempi herska nisteillekkin 100% isompi arvostus ku sulle! Tai kenelle vaan oot oikeesti aivan naurettava pelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy olla aika säälittävä yksilö, että on ollut opiaatti koulussa

        Mitäs säälittävää siinä on . Addiktio kuin addiktio samalla lailla rahapelit koukuttaa. Tai lääkärit jotka ei osaa työtään . Mulla oli selkäkipuun 2x40mg oxycontin + 5x 0.4mg temgesic nukahtamis vaikeuksiin 1 x 15mg dormicum ja 1-2 x 50mg opamox + 1 x. 0.5mg xanor sit aloitettiin lyrica 75mg 1-2 xvrk ka jos ei toimi ni nostetaan vahvuutta annostusta vaan ku pyytää. Pahimmillaan mulla oli selkä niin kupeeettä aamulla konttasin lattialla jamistä tukea sai nin väkisin punersinn itseni pystyyn ja läkee kaapille pokerit turpaan ja takas sänkyyn kunnes kivut alko helpottaa. Tosin yksityinen lekuri joka otti tosissaan mun selkäkivut ja lähetti kuvauksiin. Eikä siel oli ku alimpien nikamien välistän välilevystä nesteetlähteny pois en tiedä sen hienoa nimeä. Mutta nikamien välissä ei ollut ns. Iskunvaimentimia ja hermot välissä mut se korjaantu ajan kaa. Mut noi luettelmani lääkemäärät ei vähentynyt lyricaacin olin saanu isommalla annoksella ja vanhvempana j varmasti conttejakin olis nostettu määrällisesti ti sit 80 mg vrk aluks . Ja lääkäri on urologi wtf?! Seoli työpaikkaläkäri mulla ja vaik vikhtu työpaikat ja jäin työyömmäksi niin potilas suhde säilyi kun se oli ainut lekuri joka otti. Tosissaan mun selkäkivut. Sit loppu respat seinään ku se oli saanu huomautuksen firmalta ku sekitjotteli liian hövelisti ihan liian jyrkkkiä Lääkkeitä . Ja tollaset märät olis pitäny ajaa alas tosi hitaasti eikä lopettaa seinään. Sitjärkyttäävissä vierotus oireissa kadultahomaamaan helpotusta. Nyt oon ollu kohta 2kk opiaattikorvaushoidossa jasaan 4x150mg lyricaa edelleen selkä ja polvikipuihin. Polvet on kulunu ja helvetin kipeet. Leikkausbei auttaisi mitään kun kysyin? Mut olisimpa silloin 2016 tajunnu hakeutua korvaushoitoon ni olis säätänyt parin OK-talon rahat ei olis menny ihmissuhteita ym. Kaikkeaa paskaa. Kai sitä kusetti itteensä että on Halinassa. Mikä on pahin virhe . Nyt jobelämän laatu on parantunut . Ei tarvii miettiä mistä saa ja kelan tuilla noita katukauppoja makseta ni joutuu ottaa velkaa ja joutuu siihen kierteeseen vielä nibvoin sanoa että elämä oli helvettiä. Suosittelen vilpittömästi ja sydämestäni jos josoot samassa jamassa ku mänolinhakkeudu korvaushoitoon mahd. Nopee. Sinne pääsee matalalla kynnyksellä ja rehellisesti vaan vastaa mit menee ja kuin paljon. Mul 2 hoitsukäyntiä sitbetälääjäri soitti et on tehny lähetteen korvaushooitoklinikallle viikoon.päästä sain ajan ja päihde lääkäri kuulusteli sun historiannvik näkee kaiken koneelta mut se haluu kuulla sua sit se sano sen jälkeen että hoito alkaa heti 2mg annoksella jokaliotwtaan kieln alla sellanen filmi janostetaan niin kauan 2mg päivässä etsiitä ku saat lääkkeen ja seuraavan päivän ku tuut uudestaan eibsaa olla. Mitään ei penintäkään vierotus oireetta ni silloin seonnkohdallaan ekt 2 kk joutuu käymään joka pv . Liottaas sen lääkeen jajos kaikki näyttää. Hyvältä siirrytään viiko injektioon eli ihon alle neulalla ja pumpulla laitetaan lääke jasen pitäsvaikuta se viikko ettei tavi kärsii viekkareit ja juostasiel ku viikon välein ja jos kaikki ok ni jonku ajan päästä siirtyy 3vko injektion ja olikohan kuukausi injektio. Lääke joutuu injektiooisa oikean määrännvrk:ssa ettei tuu vieroitusoireita ja voi. Elää ns. Normaalia elämää tai mahd. Normaalia elämää mul on sinnematkaa viel ku vasta aloittanut mut sitä. Kohden. Ja ku elämä oon kunnossa voi viedä vuosia jos on tuomioitatm. Jamiutenkin. Voibaloittaa hallitun vieroituksennpikuhiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälittävä narkki. En ymmärrä opiaatti riippuvaisia yhtään. Meni itselläkin huonosti ja vedin kaikkea mitä sain käsiin: oxyt ja subut. Eipä koukkuun jääty enkä niistä pidä

        Sä et sit ees ole vetänyt mitään jos noin sanot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu onko vaikea ymmärtää se että opiaatit on todella koukuttavia. Miks ihmettelet että joku on koukussa? Vittu on pakko vittuilla addikteille jotka paranee vaan että ite tuntee olevansa "parempi" vittu oikeasti olet säälittävä itse. Vedä hirteen.

        Ja subutex on noista satanallisin. Reflat kestää kauan kauan conteis ne on kovemmat mut jos viikon tai vähä yli kestät ne on kärsitty.

        Subus voi kestää rwflat viikkoja tai kuukausia. Yksilökohtaista. Mut siit jää sit se henkinen tyhjiö minkä moni täyttää jollain muulla vaik juomisella. Siihen åitää keksiä joku harrastus vaikka mistä pitää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs säälittävää siinä on . Addiktio kuin addiktio samalla lailla rahapelit koukuttaa. Tai lääkärit jotka ei osaa työtään . Mulla oli selkäkipuun 2x40mg oxycontin 5x 0.4mg temgesic nukahtamis vaikeuksiin 1 x 15mg dormicum ja 1-2 x 50mg opamox 1 x. 0.5mg xanor sit aloitettiin lyrica 75mg 1-2 xvrk ka jos ei toimi ni nostetaan vahvuutta annostusta vaan ku pyytää. Pahimmillaan mulla oli selkä niin kupeeettä aamulla konttasin lattialla jamistä tukea sai nin väkisin punersinn itseni pystyyn ja läkee kaapille pokerit turpaan ja takas sänkyyn kunnes kivut alko helpottaa. Tosin yksityinen lekuri joka otti tosissaan mun selkäkivut ja lähetti kuvauksiin. Eikä siel oli ku alimpien nikamien välistän välilevystä nesteetlähteny pois en tiedä sen hienoa nimeä. Mutta nikamien välissä ei ollut ns. Iskunvaimentimia ja hermot välissä mut se korjaantu ajan kaa. Mut noi luettelmani lääkemäärät ei vähentynyt lyricaacin olin saanu isommalla annoksella ja vanhvempana j varmasti conttejakin olis nostettu määrällisesti ti sit 80 mg vrk aluks . Ja lääkäri on urologi wtf?! Seoli työpaikkaläkäri mulla ja vaik vikhtu työpaikat ja jäin työyömmäksi niin potilas suhde säilyi kun se oli ainut lekuri joka otti. Tosissaan mun selkäkivut. Sit loppu respat seinään ku se oli saanu huomautuksen firmalta ku sekitjotteli liian hövelisti ihan liian jyrkkkiä Lääkkeitä . Ja tollaset märät olis pitäny ajaa alas tosi hitaasti eikä lopettaa seinään. Sitjärkyttäävissä vierotus oireissa kadultahomaamaan helpotusta. Nyt oon ollu kohta 2kk opiaattikorvaushoidossa jasaan 4x150mg lyricaa edelleen selkä ja polvikipuihin. Polvet on kulunu ja helvetin kipeet. Leikkausbei auttaisi mitään kun kysyin? Mut olisimpa silloin 2016 tajunnu hakeutua korvaushoitoon ni olis säätänyt parin OK-talon rahat ei olis menny ihmissuhteita ym. Kaikkeaa paskaa. Kai sitä kusetti itteensä että on Halinassa. Mikä on pahin virhe . Nyt jobelämän laatu on parantunut . Ei tarvii miettiä mistä saa ja kelan tuilla noita katukauppoja makseta ni joutuu ottaa velkaa ja joutuu siihen kierteeseen vielä nibvoin sanoa että elämä oli helvettiä. Suosittelen vilpittömästi ja sydämestäni jos josoot samassa jamassa ku mänolinhakkeudu korvaushoitoon mahd. Nopee. Sinne pääsee matalalla kynnyksellä ja rehellisesti vaan vastaa mit menee ja kuin paljon. Mul 2 hoitsukäyntiä sitbetälääjäri soitti et on tehny lähetteen korvaushooitoklinikallle viikoon.päästä sain ajan ja päihde lääkäri kuulusteli sun historiannvik näkee kaiken koneelta mut se haluu kuulla sua sit se sano sen jälkeen että hoito alkaa heti 2mg annoksella jokaliotwtaan kieln alla sellanen filmi janostetaan niin kauan 2mg päivässä etsiitä ku saat lääkkeen ja seuraavan päivän ku tuut uudestaan eibsaa olla. Mitään ei penintäkään vierotus oireetta ni silloin seonnkohdallaan ekt 2 kk joutuu käymään joka pv . Liottaas sen lääkeen jajos kaikki näyttää. Hyvältä siirrytään viiko injektioon eli ihon alle neulalla ja pumpulla laitetaan lääke jasen pitäsvaikuta se viikko ettei tavi kärsii viekkareit ja juostasiel ku viikon välein ja jos kaikki ok ni jonku ajan päästä siirtyy 3vko injektion ja olikohan kuukausi injektio. Lääke joutuu injektiooisa oikean määrännvrk:ssa ettei tuu vieroitusoireita ja voi. Elää ns. Normaalia elämää tai mahd. Normaalia elämää mul on sinnematkaa viel ku vasta aloittanut mut sitä. Kohden. Ja ku elämä oon kunnossa voi viedä vuosia jos on tuomioitatm. Jamiutenkin. Voibaloittaa hallitun vieroituksennpikuhiljaa.

        Sori kirjoitusvirheet oon ihan väsy ja tekstinsyöttö vielä parantaa asiaa.
        Pakko oli kommmmentoida kun alko vituttaa tollaset kirjotukset


    • uuuuuuuuuuh

      Toleranssi ei nouse kun "pitää päivän tauon joka toinen viikko", pelleiletkö? Toleranssi nousee olennaisesti, vaikka söisi vain 3-4 päivänä viikossa, kokeiltu on.

      • xanoristi

        Kenellä nousee toleranssi kenellä ei.yksilöllistä miten lääkkeet vaikuttavat.xanorin puoliintumisaika on nopea,päiväkin taukoa niin vaikutus muuttuu oleellisesti.tietenkin jos ei ole ennen käyttänyt ja syö neljä kappaletta 2-millistä päivässä niin melko nipussa on.noin 15 vuotta on mennyt neljä päivässä ja päivän tauko joka toinen viikko eikä ole alkanut vaatia enempää.


    • Alproxi

      Edellinen postaus on täysin totta. Myös tutkittu..

    • hehehee

      joo ja ei noin paljoa xanoria 8mg/vrk edes saa määrätä että silleen.. ite syön xanor-depot valmistetta, joka omaa pidemmän puoliintumisajan ja vaikutusaika on pidempi eikä "jysähdä" päähän niinkuin tavallinen xanor. Itellä annos 0,5mg korkeintaan 6 kertaa päivässä.. eli yhteensä 3mg. ja toleranssin nousun olen kyllä jo omalla kohdallani huomannut. olen käyttänyt sitä nyt n. 4kk sitä ennen käytin rivatriliä melkein vuoden.

      • hehehee

        ja pidän joka viikko ainakin yhden xanorittoman päivän, silti tolet nousee


      • Käytän

        Joo, ei ehkä saa määrätä, mutta silti käytetään...
        Itselläni mennyt joskus jopa 11 mg/vrk, nyt olen yrittänyt pysyä 4-5 mg:ssa/vrk. Ja siitä sitten tiputellaan vielä...


    • pienempipaha

      Itellä menee päivässä 0,25 mg - 1 mg päivässä. Välillä ei yhtään. Tulee aina huono olo mutta pahin ahistus taittuu hetkeks. Huonompi olo tuli diapamista muista joita onn kokeillu. Ei noita vedä kun ihan pakon edessä. Ahdistus tappaa varmasti nopeemmin, ja viina.

      • Hyvä lääke

        Olen lähes 25 vuotta käyttänyt xanoria. Olin 36 vuotias kun sain lääkäriltä reseptin 3 x 0.5 mg/vrk. Nyt olen kuusikymppinen ja edelleen käytän xanoria, nykyisin 2 x 0.5 mg/vrk. Lääkeen avulla olen saanut elää normaalia elämää, sitä ennen jännitin kaikkea mahdollista, jännitys oli niin voimakasta etten pystynyt esim. puhelimeen puhumaan, ääni värisi ja punastuin jos jouduin puhumaan pienemmässäkin porukassa. Jännitämisen takia opiskelunikin jäi minimiin. Lääke auttoi ja auttaa edelleen ja annosta ei ole kertaakaan tarvinnut nostaa 25 vuoden aikana. Vuosien varrella olen yrittänyt siirtyä mielialalääkkeisiin, koskaan lääkärini ei ole kuitenkaan pakottanut luopumaan xanorista. Mielialalääkkeet ei vaan sovi minulle, en ole masentunut. Mielialalääkkeet ovat aiheuttaneet unettomuutta, uneliaisuutta, ahdistuneisuutta, lihomista, laihtumista, hiusten lähtöä jne. Siksi käytän mielummin xanoria, olenhan jo kuusikymppinen, miksi enää luopuisin hyväksi todetusta lääkkeestä. Aamulla kun herään niin otan 0.5 mg xanorin ja joskus myöhemmin iltapäivällä toisen (joskus vasta illalla).


      • utelu
        Hyvä lääke kirjoitti:

        Olen lähes 25 vuotta käyttänyt xanoria. Olin 36 vuotias kun sain lääkäriltä reseptin 3 x 0.5 mg/vrk. Nyt olen kuusikymppinen ja edelleen käytän xanoria, nykyisin 2 x 0.5 mg/vrk. Lääkeen avulla olen saanut elää normaalia elämää, sitä ennen jännitin kaikkea mahdollista, jännitys oli niin voimakasta etten pystynyt esim. puhelimeen puhumaan, ääni värisi ja punastuin jos jouduin puhumaan pienemmässäkin porukassa. Jännitämisen takia opiskelunikin jäi minimiin. Lääke auttoi ja auttaa edelleen ja annosta ei ole kertaakaan tarvinnut nostaa 25 vuoden aikana. Vuosien varrella olen yrittänyt siirtyä mielialalääkkeisiin, koskaan lääkärini ei ole kuitenkaan pakottanut luopumaan xanorista. Mielialalääkkeet ei vaan sovi minulle, en ole masentunut. Mielialalääkkeet ovat aiheuttaneet unettomuutta, uneliaisuutta, ahdistuneisuutta, lihomista, laihtumista, hiusten lähtöä jne. Siksi käytän mielummin xanoria, olenhan jo kuusikymppinen, miksi enää luopuisin hyväksi todetusta lääkkeestä. Aamulla kun herään niin otan 0.5 mg xanorin ja joskus myöhemmin iltapäivällä toisen (joskus vasta illalla).

        Käytätkö alkoholia tai oletko käyttänyt alkoholia jännitykseen?


      • ihmettelijäkm

        Näköjään samat jutut jo 3 kertaa tällä' palstalla tähän mennessä?Miksi?


    • Hyvä lääke

      Nuorena noin kaksikymppisenä käytin jonkin verran alkoholia. Alkoholin käyttö loppui tai ainakin väheni huomattavasti kun perustin perheen ja sain lapset. Xanorin kanssa ei voi eikä saa käyttää alkoholia, se ei ole hyvä yhdistelmä. En ole siis käyttänyt xanorin kanssa alkoholia paitsi joskus yhden siiderin tai saunaoluen saatan ottaa.

      • Anonyymi

        On hyviä nam


    • Lis.

      Ennen oli ennen ja nyt on nyt.

      Nyt ei Xanoria määrätä enää nimimerkin "Hyvä lääke" oireisiin.

    • Hyvä lääke

      Miten niin Xanoria ei enää määrätä? Ainakin minä saan psykiatriltani säännöllisesti reseptin ja tiedän että jopa yleislääkäri on ihan muutama vuosi sitten määrännyt kyseistä lääkettä tuttavalleni paniikkihäiriöihin.

    • 1+1

      Samoin, Xanoria käytän, indikaatiolla gad.

    • Doctor JAns

      Käyttänyt säännöllisesti kuusi vuotta, erittäin toimiva ja turvallinen lääke.

      • bentsoelämää

        Varmasti käytät säännöllisesti koska helvetti olisi irti jos jättäisit muutaman päivän ottamatta vieroitusoireiden muodossa. Pahemmat viekkarit kuin alkoholissa tai heroiinissa.


      • 1+1
        bentsoelämää kirjoitti:

        Varmasti käytät säännöllisesti koska helvetti olisi irti jos jättäisit muutaman päivän ottamatta vieroitusoireiden muodossa. Pahemmat viekkarit kuin alkoholissa tai heroiinissa.

        En ole huomannut vieroitusoireita, toleranssin kasvua tai muutakaan, käyttänyt olen liki 15 v, mutta.....pidän säännöllisesti ainakin 2-3 perättäistä vuorokautta täysin bentzovapaana sekä alkoholivapaana. Alkoa nyt tosin en muutoinkaan käytä.


      • alpratsolaami.
        1+1 kirjoitti:

        En ole huomannut vieroitusoireita, toleranssin kasvua tai muutakaan, käyttänyt olen liki 15 v, mutta.....pidän säännöllisesti ainakin 2-3 perättäistä vuorokautta täysin bentzovapaana sekä alkoholivapaana. Alkoa nyt tosin en muutoinkaan käytä.

        Kokeilepa olla viikko täysin ilman niin alpratsolaamin todellinen luonne paljastuu sinullekin. Sitä tai muitakaan bentsoja ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön vaan ainoastaan tarvittaessa.


    • Käytän Xanoria

      Kyllä Xanoria määrätään edelleen. Minullakin Xanor päivittäisessä käytössä, ollut jo yli kymmenen vuotta. Ja joo, tiedetään viekkarit lihasnykinöineen ym. Olen nimittäin kokeillut joskus lopettaa "seinään" todella suurta annosta. Nimimerkillä "Hyvä lääke" annos on pieni omaani verrattuna. Yritän itse päästä ainakin tuohon 3x0,5 mg/vrk annokseen, jos en pysty kokonaan lopettamaan.
      Mutta todellakin, kyseessä on hyvä lääke oikein käytettynä. Ilman tuota lääkettä en olisi varmaan enää hengissä tai sitten olisin alkoholisti...

      • ei ei ei

        Itseäni harmittaa kun lääkäri ei kertonut vaaroista kuten alkoholin yhteiskäytöstä. Huomasin että en muista mitään baari-illoista ja kysyin vielä lääkäriltä voisiko Xanor olla siihe syynä. Ei kuulema. Sitten annoin asian olla ja söin kuuliaisesti moia vuosia lääkettä ja samalla juhlin viikonloppuisin. Vasta viime vuonna löysin netistä tietoa miten sekaisin niistä menee ja osasin yhdistää sen omaan sekavaan humalakäytökseeni. Huojentavaa huomata vuosien jälkeen etten olekaan juoppohullu vaan "sekakäyttäjä tietämättäni". Ja join enemmän kuin koskaan. En ole enää mutta maine mennyttä samoin parisuhde, ihme kyllä työpaikka ei mennyt.


      • Käytän Xanoria
        ei ei ei kirjoitti:

        Itseäni harmittaa kun lääkäri ei kertonut vaaroista kuten alkoholin yhteiskäytöstä. Huomasin että en muista mitään baari-illoista ja kysyin vielä lääkäriltä voisiko Xanor olla siihe syynä. Ei kuulema. Sitten annoin asian olla ja söin kuuliaisesti moia vuosia lääkettä ja samalla juhlin viikonloppuisin. Vasta viime vuonna löysin netistä tietoa miten sekaisin niistä menee ja osasin yhdistää sen omaan sekavaan humalakäytökseeni. Huojentavaa huomata vuosien jälkeen etten olekaan juoppohullu vaan "sekakäyttäjä tietämättäni". Ja join enemmän kuin koskaan. En ole enää mutta maine mennyttä samoin parisuhde, ihme kyllä työpaikka ei mennyt.

        Itse en käytä juurikaan alkoholia, ainoastaan joskus vähän punaviiniä tai siideriä. Baareissa en käy. Eli minulla ei ole kokemusta noista sekavista humalatiloista. Oma lääkärini mainitsi kyllä alkoholin ja ko. lääkkeen yhteensopimattomuudesta, ja eikös siellä lääkeselosteessakin lue asiasta.


      • farm.
        ei ei ei kirjoitti:

        Itseäni harmittaa kun lääkäri ei kertonut vaaroista kuten alkoholin yhteiskäytöstä. Huomasin että en muista mitään baari-illoista ja kysyin vielä lääkäriltä voisiko Xanor olla siihe syynä. Ei kuulema. Sitten annoin asian olla ja söin kuuliaisesti moia vuosia lääkettä ja samalla juhlin viikonloppuisin. Vasta viime vuonna löysin netistä tietoa miten sekaisin niistä menee ja osasin yhdistää sen omaan sekavaan humalakäytökseeni. Huojentavaa huomata vuosien jälkeen etten olekaan juoppohullu vaan "sekakäyttäjä tietämättäni". Ja join enemmän kuin koskaan. En ole enää mutta maine mennyttä samoin parisuhde, ihme kyllä työpaikka ei mennyt.

        Se pakkauksen ohje on siellä pakkauksessa sen takia että se luetaan ennen kuin lääke aloitetaan. Eihän mikään PKV-lääke sovi alkoholin kanssa yhteen. Ja se tosiaan mainitaan siellä pakkauksen selosteessakin:

        XANOR 0,5 MG TABLETTI 100 fol
        XANOR 0,5 MG TABLETTI 100 fol

        Lue pakkausseloste
        Läsa bipacksedeln

        KolmiolääkeXANOR 0,5 MG TABLETTI 100 fol

        Normaalihinta 13,82 € (0,14 €/kpl)

        Tuotetta ei voi tilata verkkoapteekista tuotteen ominaisuuksien tai saatavuuden vuoksi

        Reseptilääke
        Korvattavuus

        Lääke on peruskorvattava.
        Viitehinta

        15,32 €
        Myyntiluvan haltija/markkinoija

        Pfizer
        Lääkeopas
        Vaikuttava aine

        Alpratsolaami.
        Käyttötarkoitus

        Ahdistuneisuuden ja tuskaisuuden lievittäminen sekä paniikkihäiriöiden hoito.
        Annostus

        Lääkärin ohjeen mukaan. Annostus on yksilöllinen.
        Lääkkeen ottaminen

        Tabletit niellään nesteen kera, tavallisessa tabletissa on jakouurre. Depottabletit on nieltävä kokonaisina. Hoito lopetetaan annosta vähitellen pienentämällä.
        Vaikutustapa

        Alpratsolaami vaikuttaa aivoissa siten, että se rauhoittaa ja vähentää ahdistusta ja tuskaisuutta. Alpratsolaamilla on myös lihaksia rentouttavaa sekä väsyttävää vaikutusta.
        Haittavaikutukset

        Lääkkeen yleisin haittavaikutus on väsymys. Joskus voi myös esiintyä vähentynyttä ruokahalua, sekavuutta, huimausta, päänsärkyä, näön hämärtymistä sekä ummetusta ja pahoinvointia. Lisäksi etenkin iäkkäillä voi ilmetä kaatuilua, sekavuutta ja muistihäiriöitä. Lääke voi heikentää ajokykyä ja koneiden käyttökykyä. Lääkkeen käytön aikana pitää välttää alkoholin käyttöä.Lääkkeen päivittäinen pitkään jatkunut käyttö voi johtaa riippuvuuteen.
        Raskaus ja imetys

        Lääkärin harkinnan mukaan raskauden aikana. Lääkityksen aikana ei saa imettää.
        Säilytys

        Huoneenlämmössä ( 15- 25 °C).
        Ulkonäkö

        Tavallinen tabletti:0,25 mg tabletti: Valkoinen, jakouurteellinen tabletti, jossa merkintä ”Upjohn 29”.0,5 mg tabletti: Persikan värinen, jakouurteellinen tabletti, jossa merkintä ”Upjohn 55”.1 mg tabletti: Lilan värinen, jakouurteellinen tabletti, jossa merkintä ”Upjohn 90”.2 mg tabletti: Valkoinen tabletti, jossa kolme poikittaista jakouurretta ja merkintä ”U94”Depot:0,5 mg tabletti: Sininen, pyöreä depottabletti, jossa on merkintä 'P&U 57'.1 mg tabletti: Valkoinen, pyöreä depottabletti, jossa on merkintä 'P&U 59'.2 mg tabletti: Sininen, viisikulmainen depottabletti, jossa on merkintä 'P&U 66'.

        Lääkeoppaan tiedot: ©Lääketietokeskus


      • 123123123
        farm. kirjoitti:

        Se pakkauksen ohje on siellä pakkauksessa sen takia että se luetaan ennen kuin lääke aloitetaan. Eihän mikään PKV-lääke sovi alkoholin kanssa yhteen. Ja se tosiaan mainitaan siellä pakkauksen selosteessakin:

        XANOR 0,5 MG TABLETTI 100 fol
        XANOR 0,5 MG TABLETTI 100 fol

        Lue pakkausseloste
        Läsa bipacksedeln

        KolmiolääkeXANOR 0,5 MG TABLETTI 100 fol

        Normaalihinta 13,82 € (0,14 €/kpl)

        Tuotetta ei voi tilata verkkoapteekista tuotteen ominaisuuksien tai saatavuuden vuoksi

        Reseptilääke
        Korvattavuus

        Lääke on peruskorvattava.
        Viitehinta

        15,32 €
        Myyntiluvan haltija/markkinoija

        Pfizer
        Lääkeopas
        Vaikuttava aine

        Alpratsolaami.
        Käyttötarkoitus

        Ahdistuneisuuden ja tuskaisuuden lievittäminen sekä paniikkihäiriöiden hoito.
        Annostus

        Lääkärin ohjeen mukaan. Annostus on yksilöllinen.
        Lääkkeen ottaminen

        Tabletit niellään nesteen kera, tavallisessa tabletissa on jakouurre. Depottabletit on nieltävä kokonaisina. Hoito lopetetaan annosta vähitellen pienentämällä.
        Vaikutustapa

        Alpratsolaami vaikuttaa aivoissa siten, että se rauhoittaa ja vähentää ahdistusta ja tuskaisuutta. Alpratsolaamilla on myös lihaksia rentouttavaa sekä väsyttävää vaikutusta.
        Haittavaikutukset

        Lääkkeen yleisin haittavaikutus on väsymys. Joskus voi myös esiintyä vähentynyttä ruokahalua, sekavuutta, huimausta, päänsärkyä, näön hämärtymistä sekä ummetusta ja pahoinvointia. Lisäksi etenkin iäkkäillä voi ilmetä kaatuilua, sekavuutta ja muistihäiriöitä. Lääke voi heikentää ajokykyä ja koneiden käyttökykyä. Lääkkeen käytön aikana pitää välttää alkoholin käyttöä.Lääkkeen päivittäinen pitkään jatkunut käyttö voi johtaa riippuvuuteen.
        Raskaus ja imetys

        Lääkärin harkinnan mukaan raskauden aikana. Lääkityksen aikana ei saa imettää.
        Säilytys

        Huoneenlämmössä ( 15- 25 °C).
        Ulkonäkö

        Tavallinen tabletti:0,25 mg tabletti: Valkoinen, jakouurteellinen tabletti, jossa merkintä ”Upjohn 29”.0,5 mg tabletti: Persikan värinen, jakouurteellinen tabletti, jossa merkintä ”Upjohn 55”.1 mg tabletti: Lilan värinen, jakouurteellinen tabletti, jossa merkintä ”Upjohn 90”.2 mg tabletti: Valkoinen tabletti, jossa kolme poikittaista jakouurretta ja merkintä ”U94”Depot:0,5 mg tabletti: Sininen, pyöreä depottabletti, jossa on merkintä 'P&U 57'.1 mg tabletti: Valkoinen, pyöreä depottabletti, jossa on merkintä 'P&U 59'.2 mg tabletti: Sininen, viisikulmainen depottabletti, jossa on merkintä 'P&U 66'.

        Lääkeoppaan tiedot: ©Lääketietokeskus

        "Lääkkeen käytön aikana pitää välttää alkoholin käyttöä".

        Voiko sen enää selvemmin ilmaista.

        lisät. mm. htt://www.yliopistonapteekki.fi


      • viina vie oireet
        ei ei ei kirjoitti:

        Itseäni harmittaa kun lääkäri ei kertonut vaaroista kuten alkoholin yhteiskäytöstä. Huomasin että en muista mitään baari-illoista ja kysyin vielä lääkäriltä voisiko Xanor olla siihe syynä. Ei kuulema. Sitten annoin asian olla ja söin kuuliaisesti moia vuosia lääkettä ja samalla juhlin viikonloppuisin. Vasta viime vuonna löysin netistä tietoa miten sekaisin niistä menee ja osasin yhdistää sen omaan sekavaan humalakäytökseeni. Huojentavaa huomata vuosien jälkeen etten olekaan juoppohullu vaan "sekakäyttäjä tietämättäni". Ja join enemmän kuin koskaan. En ole enää mutta maine mennyttä samoin parisuhde, ihme kyllä työpaikka ei mennyt.

        Eihän bentsoja tarvi ottaa alkon kanssa kyllä sen päivän kun viinaa ottaa niin ei vieroitus
        oireita tule seuraavana päivänä krapula kylläkin.


      • Tyhmää eksyä tänne.
        viina vie oireet kirjoitti:

        Eihän bentsoja tarvi ottaa alkon kanssa kyllä sen päivän kun viinaa ottaa niin ei vieroitus
        oireita tule seuraavana päivänä krapula kylläkin.

        Krapula on myös vieroitusoire. Krapula johtuu siitä, että elimistö ei saa enää alkoholia. Siitä sanonta: " Sillä se lähtee, millä se on tullutkin."


      • minkävuoksi

        No nyt jo 4 pari tarina samassa ketjussa.


    • hköööll

      Koukuttava mömmö. Ei kannate käyttää päivittäin ettei jää nalkkiin

    • huumelääke

      Usassa (USA) sitä myydään vahvana (kiellettynä) huumeena katukaupassa...., et siis vahva Huume !

      • eiolemitäänsairaille

        Ympäri maailmaa myydään kaikkia bentsoja viihdekäyttäjille jotka pilaa sairauksiinkin tarvittavien hoitosuunnitelmat.Siellä usassa kaikki lääkkeet on drugs.


      • dssgdgsd
        eiolemitäänsairaille kirjoitti:

        Ympäri maailmaa myydään kaikkia bentsoja viihdekäyttäjille jotka pilaa sairauksiinkin tarvittavien hoitosuunnitelmat.Siellä usassa kaikki lääkkeet on drugs.

        Todellisuudessa lääkärit ovat pilanneet koska eivät kirjoita bentsoja niitä tarvitseville ja siitä seurauksena katukauppa. Bentsot eivät ole halpaa hupia kadulta, jos olet valmis maksamaan 5-10e per Xanor, ole hyvä ja "nauti".


    • XanaxAddict

      ihan vitun LIT tommey approves ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      • Mutsis

        ( ͡° ͜ʖ ͡°) joo


    • säälittää

      Tuttavani söi ja syö edelleen xanoria ja on lihonut 110kg aivan xanorien vuoksi. Tietää sen itsekin mutta ei kuulemma voi elää ilmankaa.

    • Peltsi39

      Oikealla tavalla ja tarpeeseen kenties markkinoiden paras lääke ahdistuneisuuteen. Itsellä pieni annos depot vuodesta toiseen, olen saanut mielekkään elämän osin tämän tuella.

    • Kuinka monta xania tarvii että kuolee? Otin 6 tänää..

    • Xanax

      Xanaxia saa reseptillä tai tilaamalla deep webistä. Kadulta ostamista en suosittele ellei ole luotettava myyjä tai tuttu.

    • Anonyymi

      Ei kannata sen enempää tätä lääkettä aloittaa.. aiheuttaa äärimmäisen vahvan riippuvuuden kuten sivustolla on jo mainittu.
      Itse olen syönyt kyseistä lääkettä 13 vuotta. Pitkä aika.. itse pidän välipäiviä ja otan vain tarvittaessa enää nykyään, korkeintaan puolikas ”telaketju”. Muuten ei olisi varmaan edes omat hampaat tallella.. miettikää ennenkuin alatte näitä popsimaan olis mun neuvo kyseiselle lääkkeelle. Mainitaan vielä että itselläni ihan oikeat syyt ottaa lääke, kärsin PTSD eli traumaperäisestä stressihäiröstä joka kohdallani on erittäin vaikeaksi luokiteltu. Silti yritän nuo lääkkeet vielä lopettaa mutta ei oo helppoa..

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei bentsot ole oikein paras valinta PTSD:n hoitoon saatika auta autonomista hermostoa toimimaan balanssissa vireystilojen säätelyn osalta mikä kai tavoite PTSD:n hoidossa kai olisi. Etenkin säännöllisessä käytössä ongelmia voi tulla. Bentsovieroitus voi jo itsessään olla traumaattinen kokemus.

        Täällä selostettu hyvin miksi PTSD ja bentsot on huono yhdistelmä: https://www.benzoinfo.com/2016/09/10/benzodiazepines-are-contraindicated-in-post-traumatic-stress-disorder-ptsd/

        Tiivistettynä tämän vuoksi:
        "Essentially, PTSD is a dysregulation of physiology and BZs promote physiological dysregulation. People with the disorder need to be in a modulated state that is neither hyper nor hypo aroused in order to recover. Psychiatrist Daniel Siegel refers to this as “the therapeutic window of tolerance.” The hyperarousal of PTSD is akin to the excitatory state in BZ tolerance withdrawal and//or rebound and possible structural down regulation."


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe