Borrelioosi vastine Professori Jarmo Oksin haastatteluun

Lyme disease

Sairastan Lymen tautia eli kroonista borrelioosia. Hoitamattomana se oli yli viisi vuotta. Tällä hetkellä olen sairaseläkkeellä. Jos tauti olisi hoidettavissa helposti antibiootein olisin parantunut! Olen saanut vuoden 2009 jälkeen useita erilaisia antibiootteja erilaisiin tulehduksiin.
Sairaus listani: keuhkokuume, varpaiden verenkiertohäiriöt (mustat varpaat) hengitysvaikeudet, vatsaoireita, hahmotusvaikeus, tasapainohäiriöt, keskushermostoataksia, migreeni, nivelien tulehdukset,
Jne. Useampaan kertaan vuodessa olen ollut sairaala hoidossa.
Ihmettelen suuresti, että Tohtori Soile Juvosen 20 vuoden tutkimukset kroonisesta borrelioosista vesitetään täysin.
Bakteeri ei tuhoudu elimistöstä silloin kun se on ollut pitkään hoitamatta. Bakteeri kehittää ympärilleen limakerroksen eli biofilmin, jota antibiootit eivät läpäise vaan spirokeetat onnistuvat lisääntymään biofilmin suojassa. Professori Jarmo Oksi kuuluu siihen kuppikuntaan lääkäreitä, jotka kieltävät kroonisen borrelioosin olemassa olon. Amerikassa tuomittiin oikeudessa 2008 korruptoituneet IDSAN hoito-ohjeet, jotka kieltävät kroonisen borrelioosin olemassa olon. Olen saanut hoidon borrelioosiin Professori Ville Valtoselta, joka myöntää kroonisen borrelioosin olemassa olon. Hän on lähes ainoa lääkäri joka tätä sairautta hoitaa vakavana sairautena. Lisäksi borrelioosiin kuuluu lukuisia lisäinfektioita ja viruksia joita Suomessa ei tutkita. Toivon todella hartaasti, että uudet hoitosuositukset tavoittavat uudet lääkäri opiskelijat.
Jos tämä tauti olisi antibiootein parannettavissa niin kuin Arvoisa Professori Oksi haastattelussa esittää, Miksi en ole parantunut helposti hoidettavasta sairaudesta? Tänä keväänä olen ollut sairaalassa hengitysvaikeuksien vuoksi, eilen alkoi uusi antibiootti suolistobakteeriin, viikkoa aikaisemmin oli antibiootti kuuri polven tulehdukseen. Tämä sairaus edetessään ei ole mikään helposti parannettavissa oleva sairaus vaan pitäisi olla yhtä vakavasti otettava sairaus kuin ms-tautikin! Lääkäri Ilkka Vartiovaara kuoli borrelioosiin, miksi hän kuoli lukuisista antibiootti hoidoista huolimatta jos tämä on helposti hoidettavissa oleva sairaus? Suosittelen yhteydenottoa Suomen Lyme Borrelioosi järjestöön johon kuuluu useita satoja jäseniä, joiden sairaus on johtanut invaliditeettiin. Sairaus vaikuttaa verenkiertoon ja myös amputaatioita on jouduttu tekemään sairaudesta johtuen.
Kirjoituksella en halua lietsoa pelkoa vaan kertoa, että pitkään hoitamaton borrelioosi on vakava sairaus. Kaksi viikkoa siitä kun sain punkin pureman en voinut enää kävellä vaan jouduin pyörätuoliin.
Harrastin tuolloin 3 kertaa viikossa karatea ja olin fyysisesti hyvä kuntoinen. Toivottavasti en saa vastauksia kirjoitukseeni “säälin kerjäämisestä” sääli on sairautta ja tällä hetkellä jatkan iltaopiskelua hitaassa tahdissa, välillä vuodepotilaanakin. Periksi en anna niin kauan kun on elämää!

http://www.borrelioosi.net/

8

3107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä tietää

Kiitos asiallisesta kirjoituksesta.

• Toispuolpää

Minulla on kroonisia tulehduksia ja nieveloireita. syön antibioottikuureja nyt melkein yhtenään. Viiemeisen kuurin lopulla minulla tuli haittavaikutuksia, rupesi olemaan dehydraatioita ja kasvojen poltetta ja ohimokipua, silmän pistoksia kuin neulalla olisi pistetty. Krooniset tulehdukset ovat toisella puolella poskiontelossa ja nielurisassa. Kesti kauan ja lukuisilla lääkäreillä juoksuja, ennen kuin toispuoleisen kipuilun syy selvisi: Risasta valuu toisinaan märkää.

Nyt olen tauolla oireiden vuoksi antibiootista ja jatkan sitä myöhemmin. Immunipuutosta minulla on todettu. Kilpirauhasen vajaatoimintaa ja lukuisia muita sairauksia on. Leikkauksia ei mielellään tehdä minulle riskieni vuoksi (immuunipuutokset ja rytmihäiriöt). Hoitoni ja tutkimukseni ovat ihan hajallaan eri lääkäreillä. Itse joudun junailemaan laboratoriokokeita infektioon liittyen. Oksilta en saanut mitään apua, en mitään kokeita. Valtonenhan ei ole kai enää lääkärinä.

• Lyme borrelioosi

Surullista tässä taudissa on, että terveyskeskuksestamme ei saa mitään apua tähän sairauteen. Ainoa hoitava taho on yksityislääkäri. Itse käyn Järvenpäässä Mikko Oikkosella. On ihan yleislääkäri, mutta olen saanut apua tämän sairauden hoitoon. Vaikka ei olisi rahaa käyttää yksityislääkäriä, on pakko ja olen luopunut kuntoutuksesta, koska siihen eivät rahat riitä. Borrelioosi diagnoosina ei tunnu kelalle kelpaavan vaikka eläkettä saan ei ole oikeutta kuntoutukseen. Vaikka kyseessä hoitamattomana vakava sairaus. Useita eri tulehduksia vuodessa, ei todellakaan vain "lihaskipua". Liian pitkään oli hoitamatta ja ilman diagnoosia.

• Toispuolpää

Minä en tiedä, mikä minulla on tuolla nielurisan takana ja poskiontelossa onko se borrelia vai mikä muu. Sädesientä olen ehdottanut lääkäreille, mutta eivät he halua tutkia. Mykoplasman vasta-aineita on ollut veressä, mutta ei sitäkään kukaan ota todesta. Olen nyt antibioottitauolla, koska siitä tuli lopussa haittavaikutuksia ja oireet pahenivat. Voisihan siellä olla Borreliakin... Tilanne on rauhoittunut, mutta alkaa oireilla uudelleen. Kuukauden kuuri on vielä reseptissä. Katsotaan, jos pahenee kovin tilanne, niin jatkan sen toisen kuukauden.

Millaista kuntoutusta Borrelioosiin voisi saada? Nyt lama-aikana, kun joudutaan leikkaamaan rahoitusta vaikka mistä asioista, terveydenhoidon saaminen tulee vielä hankalammaksi. Eihän nytkään yksityishoidoista saa paljon minkään vertaa Kelakorvausta.

• Anonyymi

On täysin käsittämätöntä, että Suomesta ei saa borrelioosiin antibiootteja, kun lääkäreiden tietämys tästä taudista on täysin 'nolla' onko tämä tilsnne Suomessa tämän mikä lie professori
      Jarmo Oksin ansiota, joka väittää tietävänsä kaiken borrelioosista ja joka omilla puutteellisilla ja väärillä väittämillä borrelioosista on pahasti vaikuttanut Suomessa käsitykseen tästä vakavasta taudista, joka mukamas saa hoidettua kolmen viikon Doksisykliinilla! Täysin väärin, kun joissakin tapauksissa levinneeseen borrelioosiin tarvitaan yhdistelmäantibiootteja ja pitkiä kuuria joita EI SAA lääkäreiltä Suomesta. Miten tämä Jarmo Oksi voi nukkua yöllä rauhassa tietäen, että hän on aiheuttanut valtaaviä kärsimyksiä ja kipuja sekä pilannut tuhansien ihmisten terveelistä elämää. HÄN ON BORRELIOOSIN VALELÄÄKÄRI', jolta pitää viedä lääkärioidet pois, kun omalla vaikutusvallalla hän on jo tehnyt riittävästi tuhoa omilla väärillä olettamillä tästä sairaudesta. Terveyden huollossa kentällä kaikki lääkärit pelkäävät kirjoittaa antibiootteja pelossa joutua Oksisen tyyppisten Valelääkäreiden silmätikuiksi. Olen menettänyt toivoa saada oikeaa hoitoa Suomesta ja joudun lähtemään Saksaan saadakseni oikeat yhdistelmäantibiootit.

• Anonyymi

Jarmo Oksi: Borrelioosin Valelääkäri

On täysin käsittämätöntä, että Suomessa borrelioosin hoito on näin retuperällä. Onko tämä tilanne todella seurausta yhden miehen, Jarmo Oksin, vaikutusvallasta? Tämä "professori", joka väittää tietävänsä kaiken borrelioosista, levittää harhaanjohtavaa ja suorastaan vaarallista tietoa, joka on vaikuttanut vakavasti suomalaisten käsitykseen tästä taudista. Hänen uskomuksensa siitä, että borrelioosi on helposti hoidettavissa kolmen viikon doksisykliinillä, on täysin virheellinen ja vaarantaa potilaiden terveyden.

Vaaralliset Väitteet
      Oksin väitteet borrelioosin hoidosta ovat johtaneet siihen, että monet potilaat eivät saa tarvitsemaansa hoitoa. Levinnyt borrelioosi vaatii usein pitkäkestoista yhdistelmäantibioottihoitoa, mutta Suomessa lääkärit pelkäävät määrätä näitä hoitoja joutumatta Oksin kaltaisten "asiantuntijoiden" hampaisiin. On täysin käsittämätöntä, että joku voi nukkua yönsä rauhassa tietäen, että hänen levittämänsä väärät tiedot ovat aiheuttaneet valtavaa kärsimystä ja pilanneet tuhansien ihmisten elämän. Jarmo Oksi on borrelioosin valelääkäri, jolta tulisi viipymättä poistaa oikeudet harjoittaa lääketiedettä.
      Potilaiden Kertomukset
      Tuhannet suomalaiset kärsivät borrelioosin vuoksi, mutta heidän tarinansa jäävät kuulematta. Tässä on muutamia kertomuksia, jotka osoittavat, kuinka vakava tämä tilanne on:

Potilas 1:
      "Sairastan Lymen tautia eli kroonista borrelioosia. Hoitamattomana se oli yli viisi vuotta. Tällä hetkellä olen sairaseläkkeellä. Jos tauti olisi hoidettavissa helposti antibiootein, olisin parantunut! Olen saanut vuoden 2009 jälkeen useita erilaisia antibiootteja erilaisiin tulehduksiin. Sairauslistani: keuhkokuume, varpaiden verenkiertohäiriöt (mustat varpaat), hengitysvaikeudet, vatsaoireita, hahmotusvaikeus, tasapainohäiriöt, keskushermostoataksia, migreeni, nivelien tulehdukset jne. Useampaan kertaan vuodessa olen ollut sairaalahoidossa."

Potilas 2:
      "Minulla on kroonisia tulehduksia ja nivelkipuja. Syön antibioottikuureja nyt melkein yhtenään. Viimeisen kuurin lopulla minulla tuli haittavaikutuksia: dehydraatiota, kasvojen poltetta, ohimokipua, ja silmän pistoksia kuin neulalla olisi pistetty. Hoitoni ja tutkimukseni ovat ihan hajallaan eri lääkäreillä. Oksilta en saanut mitään apua, en mitään kokeita. Valtonenhan ei ole kai enää lääkärinä."

Potilas 3:
      "Surullista tässä taudissa on, että terveyskeskuksestamme ei saa mitään apua tähän sairauteen. Ainoa hoitava taho on yksityislääkäri. Itse käyn Järvenpäässä Mikko Oikkosella. On ihan yleislääkäri, mutta olen saanut apua tämän sairauden hoitoon. Vaikka ei olisi rahaa käyttää yksityislääkäriä, on pakko ja olen luopunut kuntoutuksesta, koska siihen eivät rahat riitä."

Todellisuus on Kauheampi
      Todellisuus on, että borrelioosi voi levitä ja aiheuttaa kroonisia, vakavia oireita, joita lyhyet antibioottikuurit eivät kykene parantamaan. Krooninen borrelioosi ja siihen liittyvät komplikaatiot, kuten biofilmit, vaativat erityistä huomiota ja hoitoa, joita Suomessa ei tällä hetkellä ole tarjolla. On käsittämätöntä, että valtavan määrän tieteellistä näyttöä ja potilaskokemuksia voidaan yksinkertaisesti sivuuttaa.

Jarmo Oksi, ja hänen kaltaisensa, ovat vastuussa tästä terveyskatastrofista. Heidän väärät uskomuksensa ja vaaralliset väitteensä ovat aiheuttaneet kärsimystä, invaliditeettia ja jopa kuolemia. Oksin tulee joutua vastuuseen teoistaan, ja hänen lääkärinoikeutensa on poistettava välittömästi. On aika, että Suomi ottaa borrelioosin vakavasti ja tarjoaa potilailleen asianmukaista hoitoa ennen kuin on liian myöhäistä!!!

• Kirjoitit17.6.2024 Jarmo Oksista ja yhdyn täysi kirjoitukseesi, olen tämän taudin veteraani ja nyt kesällä tuli borrelioosi tartunnasta 49 vuotta ja olen nyt hyvässä kunnossa. Voin auttaa sinua ja kerron lisää kohtaamisestani sinulle tämän Valheissa pyöriskelevää tyksin Mengelestä. Odotan vastaustasi !

• Anonyymi

Borrelioosin hoito maksaa. Eikä sitä kovin helposti tunnisteta edes selvistä ihottumaoireista. :-(

Tutulla oli vasta neljäs lääkäri (johon saatiin yhteys viikon aikana), joka tunnisti nilkassa koko ajan leviävän voimakkaan punaisen ihottuman borrelioosiksi (Lymen borrelioosi, Lymen tauti).
      Sitä ennen ehti käydä Terveystalossa lääkärillä (ihottumaan voidetta... pitäisikö valittaa hoitovirheestä, koska tauti olisi myöhemmin ollut vakava uhka terveydelle?) ja puhelimessa terveyskeskuksen lääkäri, jolle ja hänen kollegalle ihottuma oli tunnistamaton.

Ihottuman levitessä koko ajan ja ollessa jo pienen kämmenen kokoinen ja kirkkaan punainen, jossa keskellä oli pieni vaalea alue, otettiin sitten yhteyttä päivystykseen ja vasta sieltä lääkäri tunnisti taudin. Saatu antibioottihoito (14 pv, 3*päivässä) alkoi tehota välittömästi ja jo kahden päivän kuurin jälkeen huomasi selvän eron ihottumassa.

Kahden viikon kuurin jälkeen ihottuma oli jo muuttunut melko haaleaksi ja on haalistunut koko ajan lisää. Ihon uudistuminen ja palautuminen normaaliksi kestänee kuitenkin vuosia, mutta se on pienempi haitta kuin kaikki nivelien ja hermoston oireet taudin jäädessä hoitamatta.

Lääkärikäynteihin on mennyt lähes 200 euroa ja lääkkeisiin noin 100 euroa.
      Ja itse on pystyttävä maksamaan. Jos ei hoida, niin tulee vielä kalliimmaksi sekä itselle että yhteiskunnalle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe